Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Kan jeg få være med her? Jeg er 28 år, 167 cm høy og vekta stoppa på 106,2 kg i dag. Jeg begynner på Roede Maxi-nettkurs mandag 25. april, men har tenkt å starte allerede nå. Har som mål å gå minst en tur hver dag (har hund). I går gikk jeg faktisk to turer i raskt tempo, hadde barnevogn med den ene turen.

 

Jeg er gift og har tre barn på 8, 3,5 og 1,5. Mitt hovedproblem har i alle år vært kombinasjonen av snop/søtsaker og inaktivitet. Jeg skal prøve å kutte alt hverdagssnopet og være i bevegelse hver dag, i tillegg til å spise så sunt som mulig både hverdag og helg. Har aldri gått på kurs før, og er spent på hvordan dette blir. Får vel kursbok i posten i løpet av denne uka, tenker jeg.

 

Mitt første delmål er tosifret vekt, håper å nå det målet innen 1. juli. Har et håp om å klare ti kilo ned innen 15. august. Skal totalt ned til 75 kg og jeg håper å være i mål til min 30-årsdag i oktober 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Saras11: HURRA! for vektnedgang! Endelig!

 

Det går viss ikke så bra med verken meg eller ryggen min. Var på 113,3 i dag, så det svinger veldig. Og ryggen er like ille, så det blir ikke noe bevegelse på meg. Har fryst abonnementet på treningssenteret nå fram til 1. juni, det er ikke vits å betale for noe jeg ikke bruker.

 

Mulan83: Det er de reglene som gjør at vekta mi er der den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1149 kcal inn i dag så langt, og 1,8 trimpoeng. Fornøyd med det. Skal spise kveldsmat også, så da lander jeg vel på rundt 1500 kcal inn. Går på ingen måte sulten heller, så dette funker fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte å fundere på hva jeg forventer av personlig trener timene. Hva jeg skal si og hva som kommer til å skje. Nærmer seg jo voldsomt nå. Bare 41 timer igjen :) Hehe. Gru gleder meg. Gleder meg til å få trene skikkelig og virkelig komme i form, men gruer meg. For tenk om hun presser meg for mye. Hjelp. Panikken brer seg :) Men blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik, 4 timer igjen til min første PT time. Hjeeeelp, hva har jeg begitt meg utpå. Blir spennende å se hvordan det blir.

 

gruble gruble. Nå er det offisielt påskeferie. For meg vertfall. Skal bli godt med litt fri fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos PT, Saras11?

 

I dag har jeg "cashet inn" 2,5 trimpoeng, det kjennes deilig, fori går ble det bare 0,7. Det går bra med maten, men jeg må hele tiden passe på å ikke bare putte noe i munnen på "autopilot". Skremmende hvor hardt enkelte vaner sitter fast...

 

På lørdag skal jeg unne meg en Troika, den skal nytes langsomt og omstendelig. Det er tross alt påske, og litt gode saker skal jeg også unne meg selv om jeg slanker meg. Får heller trimme litt ekstra den dagen. :)

 

Motivasjonen min og humøret mitt er på topp i dag, det er bare å nyte det, for det kommer tidsnok tunge dager, det vet jeg av erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodå,...... Jeg spydde :) Vel og merke etter vi sånn sett var ferdige med treningen. Måtte gå fra henne mens vi snakket for å skynte meg på do og spy. Hehe. Kjempe gøy (NOT). Jaja.

 

Ikke godt å si om det var fordi jeg ble presset mye, om det er fordi jeg ikke har vært helt i form dei siste dagene eller fordi jeg ikke har sovet i natt. Sikkert en blanding.

 

PT'en syns vertfall jeg jobbet bra og hadde god driv. Likte at jeg kjempet for å klare repitisjonene selv om musklene egentlig var for slitne til å klare det. Føltes vertfall sånn. Jammen mye å tenke på for å ha rett stillinger og greier.

 

Uff, litt flaut og måtte spy. Ikke at det kom mye. Måtte nok bare få ut "trykket". Jaja, ikke noe å gjør med det. Forhåpentlig går det bedre neste gang. Vi fant vertfall ut at venstre arm er mye svakere enn høyre arm, så det skal vi jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saras11: Kjenner til den følelsen ja! Hehe. Det går bra. Som du sa til meg, du er nok ikke den første :-) Du fikk i allefall løpt på toalettet.. Bedre det, enn å spy utover hele gulvet. Hohoho!

 

Jeg har bestemte meg for å SLUTTE å veie meg.. Blir bare mer og mer deprimert. Jeg kommer til å bruke målebånd isteden for vekta. Jeg vil da måle meg 1 gang i mnd. :-) Neste måling er egentlig 1 mai, men da er jeg i utlandet.. Så får ta det når jeg kommer hjem igjen 8 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tar det ikke så voldsomt tungt at jeg spydde :) Var jo ikke super gøy, men ingen krise. Fikk som du sa vertfall komt meg på do først. Hehe.

Har såååååå gangsperr i dag at jeg holder på å dø. Klarer nesten ikke gå, å reise seg og sette seg er rett og slett ett helvete. Armene er også ganske vonde, men mer overlevelige.

 

Men hadde sånn sett forventet meg dette. Er jo for å bli presset og få bedre trenngsresultat jeg gjør dette. Så alt i alt fornøyd med treningen i går. Hadde tenkt å gå ut på en tur i dag, men orker rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT-timer er harde, Saras11, så syns ikke du skal ha det minste dårlig samvittighet for at du bruker dagen i dag til restitusjon. Dessuten er gangsperra verst på dag 2, så det er i morgen du virkelig trenger å få rørt på deg for å få løst opp i melkesyrestøle muskler.

 

I dag har jeg gått min første tur med pulsklokke. Hadde en venninne med pluss min overvektige shetlandsponni på slep (noen går tur med hunden, jeg går like så godt tur med hesten, haha), var ute i to timer og ble rett og slett sjokkert da jeg så resultatet på pulsklokka: 932 kcal forbrent! Det er jo superbra, og ga meg i tillegg 4,7 trimpoeng. Fordelen med å være kjempetjukk er at man brenner kalorier så det hyler etter med en gang man rører på seg, ha ha. Mye vanskeligere for bare lett overvektige eller normalvektige å få et trimpoeng.

 

Jeg snikveide meg i dag, og har gått ned 1,5 kg allerede, og det på fem dager! Veldig fornøyd, det er jo en knallstart, og jeg skal ikke veie inn til første kursdag før på tirsdag, så jeg satser på å klare en halvkilo til innen det. Har så mye å gå på at det ikke gjør noe om det går litt fort i starten, det blir tidsnok treige uker med bare noen få gram ned, eller stillstand. Kurset er ferdig 15. juni og jeg har bestemt meg for å klare ti kg ned innen da, og så starte rett på nytt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er det jeg frykter. Å være enda verre i morgen. Klarer jo nesten ikke å gå i dag en gang :) Hvordan skal jeg da klare det i morgen? Hehe. Får bare prøve :)

 

Ja, det var tung, men digg og. I og med jeg ble så kvalmen og spydde føltes det ikke bra med en gang. Men etterhvert bedre. Og ville jo som sagt bli presset og var forberett. Men alltid vondt med gangsperr. Ikke så gøy, men kjenner vertfall at jeg gjorde en god treningsøkt. PT ruler (kanskje jeg forandrer utsagnet etter at jeg har hatt flere timer) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhrrr, gangsperr :) Jeg døøøør. :) Hehe. Egentlig ikke noe særlig verre enn i går, men er jo for jeg allerede hadde så voldsom gangsperr i går og tror jeg. Armene er ett lite hakk verre kanskje, men ikke så mye. Gruer meg allerede til neste time :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en skikkelig sliten og sløv dag, og har bare lyst på snop. Har ikke orket å trimme i dag, gikk kun 15-20 minutter oppover et jorde mens jeg trente innkalling med hunden. I dag har jeg til og med sovet middag, er helt kake. Mulig jeg overdrev treningen litt i går, 8 trimpoeng på en dag er kanskje å ta vel hardt i. Jeg blir vel nødt til å piske meg selv ut i kveld, skal i stallen og kan like gjerne gå som å kjøre. Tar 30 minutter hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det i drikken (med gangsperr) Huff å huff. PARTYYYYYY. Uff, Kalorier i flust, men men

 

I morgen skal jeg være med en kompis å gå opp til preikestolen. Blir gøy, for har aldri vært der selv om jeg bor rimelig nærme. Han kompisen min fikk helt sjokk av at jeg ikke hadde vært der. Han trodde at ALLE rundt her hadde det. Møtte til og med en Amerikaner i Virginia i sommer som hadde på ferie i Norge og vært på preikestolen. Da er det gale :) Hehe. Får bare håpe at mer av gangsperren er borte til i morgen :) Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig demotivert i dag. Veide meg i morges (jada, jeg VET at man ikke skal holde på og veie seg hver dag) og har gått opp igjen 1 kg, enda så flink jeg har vært med mat og trim. Skjønner ingen ting og har mest lyst til å gi opp hele greia. Jeg har holdt meg innenfor de tillatte kaloriene, drukket masse vann, har 14,2 trimpoeng på fem dager, og så går jeg OPP? Dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten kan variere voldsomt fra dag til dag. Så viss du kommer til å veie deg ofte så må du bare bli vandt med det. Nærmer du deg mensen kanskje? Da går jeg opp ca 1 kg ett par dager før vertfall. Jeg veier meg hver dag. Vet også at det sies det ikke er lurt, men føler jeg har bedre kontroll da. Viss jeg skeier ut enn dag og to så ser jeg det og henter meg raskere inn igjen til bedre vaner. Men syns jeg er ganske flink til at det ikke påvirker dagens humør om jeg er opp eller ned fra dag til dag. Jeg er det humøret jeg vil forde.

 

Jeg har forresten gått opp 300 gram denne uken :) Men men, er påske. Og har jo ikke fått trent siden onsdag, siden gangsperren dreper meg :) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Troika er jo ikke det aller verste. Og må kunne unne seg litt av og til.

 

Nå har jeg akkurat komt heim. Sliten som et slips. Brukt ca 6600 kalorier i dag. Først 4000 på turen opp og ned til Preikestolen. Som er 3,8 km hver vei. Ca 300 høydemeter. En litt slitsom tur, men gikk ganske greit. 1 time og 50 min opp og 1 og en halv time ned igjen. Så sånn sett gikk vi raskere enn skiltene sa vi kom til å bruke. Skiltene sa 2 timer opp og 2 ned og. Så stolt over at vi var raskere.

 

Når jeg kom tilbake så var det rett og hjelpe noen andre venner med flytting og utvask av leilighet. Så var der 5 timer. Da måtte jeg bare gi meg og komme meg hjem. For orket ikke mer da. Følte jeg kom til å sovne stående.

 

NÅÅÅÅ skal jeg sove. Juhuuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere trener og står på! Flinke hele gjengen!

 

Ryggen er bedre, så nå trapper jeg ned på smertestillende. Jeg har kommet i gang med å spise igjen, så kiloene som rant av er tilbake. Nå er det fullt fokus og kaloritelling igjen, og jeg starter etter påske med 114,3 kilo. 4,3 kilo over påskemålet mitt. Men det har jo vært noen spesielle uker nå, så jeg får prøve å tenke framover og holde fokus fram mot sommeren. Må nok redigere målene mine litt også.

 

Jeg skal bestille time hos fysioterapeut nå, og få litt hjelp til å trene meg opp nå som det går bedre med ryggen. Jeg tror ikke det blir sånne knallharde spinningøkter med det første, men heller trening med lite belastning som gåing og svømming og ren bevegelsestrening. Abonnementet på treningssenteret er fortsatt fryst, og jeg tror jeg venter med å åpne det til jeg får utbytte av å trene der. Jeg lurer på om jeg kanskje skal gå til innkjøp av en ministepper, sånn at jeg kan tråkke litt, uten for mye belastning her hjemme.

 

Saras11: Håper dere hadde en fin tur til Prekestolen. Det er en nydelig tur!

 

Ignored: Håper det hjelper litt på motivasjonen å gå over til å måle istedenfor å veie. Som jeg har nevnt tidligere, hadde jeg samme utfordringen som deg, forrige gang jeg slanka meg. Men selv om jeg ikke gikk ned i vekt, mistet jeg mange centimeter. Så jeg tror det er håp for deg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utebuksa på jobb, som før påske var stram som et pølseskinn, smatt på som ingenting i dag, selv med en stor og baggy bukse under! LYKKE! Så her skjer det så definitivt ting med centimetrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utebuksa på jobb' date=' som før påske var stram som et pølseskinn, smatt på som ingenting i dag, selv med en stor og baggy bukse under! LYKKE! Så her skjer det så definitivt ting med centimetrene![/quote']

 

Sånt er så morsomt å oppdage! Gratulerer med baggy bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Lorien: Går driiiit :D Gått opp 1,5 kg denne uken. Har spist litt for mye og feil, men syns ikke det tilsvarer så mye opp igjen. Men men. Må prøve å bite tennene sammen igjen.

 

Hadde en halv time med PT på fredag og har en time i morgen og på onsdag. Så håper det blir ned ihjen etterhvert. Er stiv og støl etter trening med PT hvertfall. Håper jeg klarer begge timene neste uke.

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...