Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Lorien

Med meg går det bra. Vekta viste 104,5 i morges. Har redusert menyen fra 1900 kcal til 1600 kcal, og det er tydeligvis der kroppen min skal ligge dersom den skal miste vekt. Trimmer hver dag og føler meg motivert og inspirert. At det våres mer og mer ute her i Finnmark hjelper også på. Håper på å nå første delmål før kursslutt 16. juni, og hopper like godt rett på nytt kurs etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar
Gjest Saras11

Hehe, Her nede i Rogaland er det nesten sommer :D Hatt knall vær i vertfall ei uke med 18-19 grader i skyggen og derfor kunne være mye ute på jobb og det bare i t-skjorte. Deiligt :) Hehe. Får bare håpe at vi ikke bruker opp det fine været nå. Vil ha fint i ferietiden og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Ny uke, ny dag og ny PT time. Blir min tredje time i dag. Gruer meg for i morgen og onsdag da. Får jo godt med gangsperr etter dei timene og nå må æg jo på jobb dei neste dagane fordi om. Dei andre to timene har det vært påskefri eller helg etterpå. Og så har jeg en til time på onsdag. Komme til å dø tror jeg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Oj! Nå har jeg litt dårlig samvittighet. Har ikke vært her inne og skrevet siden rett før påske tror jeg...:S Jaja, som planlagt fulgte jeg ikke mitt "strenge regime" i påska fordi jeg ville kose meg litt ekstra og ikke la meg begrense av at jeg var på slankekur. Problemet er at nå etter påska er over så har jeg ikke kommet i gang med å veie/skrive, som for meg er oppskriften på suksess. Jeg spiser ikke akkurat sjokolade døgnet rundt som jeg gjorde før jeg startet med dette, men likevel... Veide meg i dag og vekta står fortsatt på 93,0 kg og det er jo akkurat det samme som jeg veide for 3 uker siden. Skikkelig nedtur! I morgen veies brødskivene igjen og det er fullt fokus på både mat og trening! Jeg reiser på ferie om akkurat 5 uker så målet til da er -5 kg. Det er sikkert å sikte alt for høyt, men jeg blir så motivert av det at jeg tar sjansen!

 

Også synes jeg det er veldig motiverende å lese hvor flinke dere er til å trene for tiden. Jeg skal gjøre mitt for å holde følge!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

I går ble det lang gåtur i finværet på meg og jeg ble litt over 6 trimpoeng rikere=) I dag er det rett på sats etter jobb, så da gjenstår det "bare" å holde seg unna mat jeg vet jeg ikke har godt av å spise! Jeg tror også jeg skal redusere menyen min litt så slipper kanskje kiloene enda lettere. Blir spennende å se hvordan det har gått på mandag iallefall.

 

Mulan83: Alt bare bra med deg? Ser det er en stund siden du også har vært her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Da er jeg tilbake..kjekt å lese hvor flinke dere er. ;)

Kjekt du ville være med også, Lorien! Gratulerer med vektnedgang!

 

Det har gått litt opp og ned med meg, Aleksandra. Kjekt å lese at det går bedre med ryggen din. For meg har det vært noen hektiske dager..og påske der det ble mye godteri og lite matrutine. Har hatt veldig lite motivasjon den siste tiden, men føler den er på vei tilbake. Jeg var på vekta på mandag og den viste 0,5 kilo opp.., men var egentlig mye bedre enn forventet fra hva jeg har spist + mensvekt. Nå står vekta på 91.9 kg. Jeg var på Zumba tirsdag og skal på spinning i dag. Kjenner det blir godt å komme tilbake i den gode rutinen jeg hadde før påske. Det jeg har merket stor forskjell på å trene og ha et bra kosthold er hvor mye det kan spille inn på energi og sinnstemning. Så nå må jeg bare stå på!

I helgen skal jeg i konfirmasjon, så jeg håper jeg klarer å kun spise det jeg trenger. De neste ukene er det også bursdag og bryllup..ikke den beste måneden når motivasjonen ikke er på topp. Så jeg tar gjerne i mot noen gode motivasjonsråd for å få et lite spark bak..hehe..!:D

 

En ting jeg fikk motivasjon av var sist uke da jeg skulle handle finklær til bryllupet, var at jeg hadde lyst til å kjøpe en kjole. Og det er jo et under i seg selv siden jeg omtrent ikke har gått med kjole siden jeg var 13 år. Jeg prøvde en kjole som var kjempefin og som jeg trodde ikke ville passe meg i hele tatt. Men den satt som den var laget til meg, med empire-liv og den var ikke stram rundt magen. Jeg følte med så glad at det nesten kom noen tårer.:)

Så nå må jeg ikke gå mer opp i vekt..hehe!

 

Saras11: Så bra du er komt i gang med personlig trener. Kan tenke meg det er tungt og en stor omstilling for kroppen, så det er ikke rart at du måtte spy litt etterpå. Du har vel hatt noen timer til nå. Liker du det fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Gralla med vektnedgang Lorien :D Kjempe flott resultat.

 

Mulan83: Har hatt 4 timer til nå. Liker det enda. Faktisk betre nå enn dei første timene. For nå har jeg kommet inni øvelsene og forstår prinsippene så nye øvelser går også bra fortere :) Hun trenger ikke å rette teknikken min noe særlig lenger og det liker jeg. Noen småting innimellom, men ikke hele tiden som ved dei første timene. Jeg får også skrøyt for ståpå viljen min, at jeg jobber bra og er flink til å høre etter på instruksene hennes og da gjør som hun sier.

 

Hadde kolosalt med gangsperr dei første 2 gangene, litt den tredje gangen og trente 4 gang med gangsperr fra sist gang, men ingen gangsperr i dag selv om min 4 time var i går :) Så går framover ;) Hehe. Neste time er på mandag og jeg gleder meg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Så flinke dere er!

 

Jeg har fokus på å komme i gang med en normal hverdag, men lite smertestillende nå. Bortsett fra enkel styrketrening for å trene opp de riktige musklene og mye gåing, klarer jeg ikke gjennomføre noe særlig trening. Jeg tenker litt på kosthold, men det stopper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Har glemt å nevne min nedgang på fredag. VOLDSOMME 100 gr ned :) Wow, er jeg ikke flink vel? Hehe. Det var da i allefall ikke opp. Men kunne vært betre.

 

I dag har jeg hatt vondt i brystkassen igjen og det er ikke så godt. Har følt meg litt betre etter treningen i dag. Holdt nesten på å avlyse treningen, men er glad jeg gikk. På formiddagen har jeg hatt mye vondt i brystkassen, kvalmen på grunn av smertene og periodevis småsvimlen. Og enda 1 måned igjen til timen min hos revmatologen :D Håper ikke det kommer til å gjøre mye vondt fram til da. Men tror ikke det kommer til å bli noen umiddelbar diagnose eller hjelp der heller, så må intil videre bare leve med det tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Fremdeles vondt i brystet. Ble hjemme fra jobb i dag på grunn av det. Slitsomt å ha vondt. Men har vertfall tenkt å prøve å forhindre at jeg går opp i vekt som jeg gjorde i høst. Gikk opp ca 10 kg på noen måneder. Har fått de vekk nå, vil ikke ha de tilbake igjen. Vil videre ned. Så fokuset nå er å ikke begynne trøstespisingen jeg holdt på med i høst. Klarte jo gå ned etter nyttår selv om jeg hadde litt vondt så satser på jeg skal klare det nå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Kom på at i går knuste jeg tidligere joggetid på tredemøllen. Skulle gå/jogge 4 km etter pt timen. Gikk først fort i 30 minutt før jeg jogget 6 minutt sammenhengende. Det meste jeg har jogget før er 2,5 min og har da holdt på å dø. Etter de 6 min var jeg trøtt, men ikke dø. Sååååå stolt over meg selv. Ikke at det var raskt jeg jogget.. Bare 7,5 i fart på tredemøllen noe som for meg er rett over fra rask gange til jogg. Men er uansett forbedring for meg, så er stolt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorien

Så bra, Saras11! :) Det viktigste er å slå sine egne rekorder, og ikke sammenlikne seg med alle andre. Jeg klarer IKKE å jogge i 5 minutter engang. Kanskje 2, men da er jeg fullstendig dau. Har skikkelig dårlig kondis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Dere er sååå flinke altså!!! :)

Flott at du liker deg på trening sammen med PT, Saras11..! Gratulerer med ny rekord på jogging! Har det på samme måte som dere..holder ikke ut lenge av gangen, men det kan jo bare gå en vei så lenge vi står på!

 

Jeg har ikke kunnet skrevet inn resultatet mitt siden internettet har vært ute av drift. På mandagens veiing hadde jeg gått ned 600 gram, er ikke det meste men er godt fornøyd siden jeg var i konfirmasjon også..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Usj, jeg er fullstendig på sukkerkjøret igjen nå. I morgen er det 17. mai med kaker og is, og så er det full skjerpings.

 

Har dere noen gode tips for sukkersug? I dag skulle jeg hente take-away-sushi, også skulle jeg bare innom butikken og kjøpe noe frukt, slik at jeg hadde et alternativ, og så kom jeg hjem med 480 gram smågodt...! Dette er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Nå skal jeg prøve noe helt nytt (for min del), og det er å avskaffe alle tanker om at det er "lov" å spise "litt" godteri i helga. For min del sklir det så fort ut, fra littegran lørdagssnop, til en 200 grams melkesjokolade, noe vingummisnop og en pose chips og brus, fredag, lørdag og søndag (og gjerne andre fridager også). Nå skal jeg prøve å kutte ut alt godteri fram til 25. juni (da skal jeg i et bryllup, og den dagen er det lov å spise kake). Hvis jeg skal ha lørdagskos, skal det være andre alternativer enn sjokolade og sånn - jeg kan for eksempel kose meg med litt ost og kjeks, et glass vin eller lignende, men innenfor kosemerkerasjonen.

 

Jeg lurer på om totalt sukkerkutt gjør det lettere for meg å holde meg unna sukker. Jeg sliter veldig med måtehold, særlig når det gjelder sjokolade. Og nå ser jeg jo at jeg er i ferd med å skli ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lorien

Jeg har også sklidd helt ut, bare 600 gram ned denne uka, men glad for nedgang, hadde fryktet oppgang. Må rett og slett bare kutte helt ut, "litt" funker helt tydelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Jeg har kuttet ut alt sukker når jeg startet og det har gått veldig bra.., rart hvor lite sukkerbehovet har vært. Men når det har sklidd ut og jeg har spist en del, da vil jeg bare ha MER! Tror det er lurt å være innstilt på å kutte ut sukkeret, men nyte det man kan unne seg innimellom..:D

 

Var på vekta i dag og det er gått ned 600 gram..føler ikke det er det store, men har vært forkjølt hele sist uke og har ikke trent + at jeg var i bryllup på lørdag..så er ganske fornøyd likevel. Tror ikke jeg tør å trene mye i dag heller, men blir kanskje litt styrke på armer og mage. Nå gleder jeg meg til ennda 600 gram går av for da er jeg under 90 kg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser at du spør etter råd om sukkerkick. Har noen .

1. For det første så sier til og med hjerneforskere at sukker programerer hjernen til "vil ha mer". Og det jeg tror at alle som har slanket seg har erfart er at sukkerbehovet blir rett og slett mindre ved å spise mindre sukker.

2. Men for meg har jeg blitt ganske overbevist om at gjærsopp (candida) kan lage et ropekor i kroppen som maser mer enn en semitrailer. Den maser ikke bare på sukker, men også på mat og spesielt gjærbakst.

For å teste om det gjelder deg gjør du følgende:

Dag 0. Kjenn etter hvor stort sug du har etter sukker og mat. Begynn helst på en dag suget er på 10 på en skal fra 1-10 der ti er mest.

Dag 1. Hold deg helt unna gjær, sukker og frukt. Spis alt annet. Spis en sitron. Kok gjerne vann å bland ut sukketter i + sitronen.

Dag 2. Samme som i går.

Dag 3. Spis litt frukt. ellers samme som i går. Helst banan og ting som ikke gjærer så mye.

Dag 4. Samme som i går.

Hvis ikke søtsuget er noe mindre så har det ikke noe med gjær å gjøre. For å teste ytteligere spiser du nå sukker og litt frukt i dagene som kommer. For meg er det som å skru av en kraftig vifte eller mas i hue.

Det er jo helt ufarlig og gratis å prøve. Og, det har gjort at jeg har gått ned over 20 kilo.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Takk for konstruktivt tips Steg. Det skal jeg prøve.

 

Den siste uka gikk greit til og med i dag. Jeg spiste litt sjokolade fra ei skål på bordet på lørdag, men ikke mange biter og drakk 1 glass cola på søndag, da jeg var litt bakfull (ok, alkoholkaloriene er ikke med i "gått greit"). Jeg har døyvet sukkersuget med te, mandler og yoghurt, når det har stått på som verst.

 

Også i dag hadde de bare kjip mat i kantina. Jeg skippa lunsjen, fordi jeg uansett snart skulle dra, gikk til fysioterapeut, gikk en tur i skogen og skulle innom et kjøpesenter på vei hjem for å handle middag og hente en resept på apoteket. Da var klokka 15.10 og jeg hadde ikke spist siden frokost (ser jo at det var det som var problemet). Det var 10 stykker foran meg i reseptkøen, og plutselig hadde jeg kjøpt tre cheesburgere og en stor sjokolademilshake på mcDonalds. Og poenget med det var...? Det verste var at jeg spiste den tredje burgeren, selv om den ikke smakte godt. Da jeg var innom ica for å handle middag etterpå, klarte jeg jammen å kjøpe en pose med haribo-kliss i tillegg.

 

Jeg ser jo helt klart at viljestyrken min krever en viss regelmessighet i måltidene og det å gå 8 timer uten mat er jo ikke bra uansett. Men likevel... snakk om magaplask - det ville vært mye bedre å kost seg med en ekstra dessertporsjon i helga, enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hei alle sammen.

 

Har det litt vanskeligt for tiden. Mormor min har havnet på sykehus og legene vet ikke nøyaktigt hva som har skjedd med henne. Men mistenker slag eller infarkt. Hun er vertfall lammet i kroppen utenom den ene armen, men den er svak. Delvis lammet i ansiktet. Kan ikke snakke bortsett fra ja, nei og enkeltord. Kan ikke gå, stå, spise, drikke selv. Hjelp til alt :D Vanskelig å se mormor slik.

 

Og natt til mandag døde hunden til bror min veldig uventet. Jeg passet på den hunden bare halv annen uke før, og da var hun fin. Trist. Bror min fikk med seg akkurat når hun døde også, men klarte ikke redde henne.

 

Har klart å ikke gå helt bananas i mat og diverse selv om alt dette. Men har heller ikke gått ned noe dei siste ukene. Ny veiedag i morgen, håper jeg enten holder meg stabil nå og, eller kanskje litt ned.

 

Har også enda mye smerter i brystet, men merker jeg blir betre med "hard" aktivitet. Samme kveld og dagen etter trening er jeg ofte mye betre. Men må være litt hard aktivitet, ikke sånn moderat, gå tur, husarbeid og slikt får jeg mer vondt av faktisk. snodigt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...