Gå til innhold

Ny start og 40,5 kg ned til målet


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Hei, jeg lurte på om jeg kunne kaste meg på? Ser at mange av dere har lignende vekt/mål som meg, og jeg kunne nok trengt litt motivasjon innimellom. Og ikke minst er jeg fryktelig flink til å motivere selv (hadde vært kult om det virket på meg også, egentlig).

 

Jeg er på 102,2 kg nå (102,9 på torsdag, så det er jo -0,7 der), og skal ned til rundt 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Velkommen Cymbal! Jeg synes 22 min med jogging er bra!

Jeg har også slitt voldsomt med motivasjonen... Gikk med tanker om å endre livsstil/gå ned i vekt i nesten to år før jeg klarte å begynne nå i år. Håper du finner motivasjonen du trenger her inne på forumet! En ting er sikkert, og det er at dette er fullt gjennomførbart, selv om det virker litt håpløst innimellom:) Jeg synes det har hjulpet mye å tenke grundig gjennom hvorfor jeg gjør dette, hva målet mitt er og hva jeg har tenkt å gjøre for å komme dit. Og når jeg setter ting i perspektiv så virker ikke sjokoladen så livsnødvendig likevel:)

 

Jeg er fortsatt tett i hodet så det har ikke blitt noe trening på meg siden onsdag i forrige uke. Orker ikke dra dit heller før kroppen blir helt fin igjen. Gikk en halvlang tur (1 time) på lørdag, ellers har jeg ikke beveget meg nevneverdig mye i helga heller... Jaja, sånn er det bare av og til.

 

I dag er det veiedag og vekta stoppet på 95,0 kg, -0,8 siden sist. Hadde håpet på en hel kilo, men med tanke på formen så sier jeg meg fornøyd. Skulle måle meg i dag og, men målebåndet er sporløst forsvunnet så det får jeg ta når det dukker opp igjen.

 

Ignored: Spent på hva vekta viser hos deg! Så mye trening må bare gi gode resultater.

 

Svirre: Fortsatt god bedring med ryggen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det var første joggetur, og den var seig! Med nye sko er det liksom ingen unnskyldning heller..

 

Uff, er så slitsomt å bli syk. :S Håper du blir frisk og rask snart, da!

 

Det er fullt gjennomførbart, men det tar litt lengre tid enn å jobbe seg opp til en slik elefantvekt. Eneste alternativ til å gå ned er jo å gå opp, og det føles jo langt verre enn å ikke spise en sjokolade..

For min egen del fikk jeg det bare for meg sist tirsdag at jeg skulle på slanker'n. Helt uten videre var det liksom nok. Kanskje det er greit, så kan jeg ikke skylde på et nyttårsforsett heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Idag har jeg målt hele kroppen for første gang, så tenkte jeg skulle dele det med dere :-) (vet det er 29 mars idag, men setter disse målingene sammen med startvekta) :-)

 

 

10 MARS 2011

____________________________

 

Startvekt: 108 kg

 

Midje: 91 cm

Mage (Nederst): 110 cm

Lår: 82 cm

Rumpe: 130 cm

Overarmer: 42 cm

____________________________

 

Første mål 99 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Saras11: Skjønner at det kan være vanskelig..for Zumba er så gøy at man vil vere med på alt. Håper det går bra når du prøver.

 

Svirre: Ang. påmelding til Oslo marathon så ser jeg på prisene at de stiger litt når man venter, men tror jeg vil vente med det ennda til jeg vet at jeg kommer til startstreken. Sånn som formen er i dag vil jeg ikke klare det, men mye kan endre seg til september. Er nå viktig at du venter lenger med ryggen din. Hvordan har det gått de siste dagene med ryggen?

 

Aleksandra: God bedring med forkjølelsen. Kjempebra med vektnedgang til tross for den!:D Så får du prøve å gå innom dørene til Zumbaen en dag du føler for det.

 

Velkommen, Cymbal! :) Syns også det er bra å jogge i 22 minutter.

 

Ignored: Flott at du har målt kroppen. I forhold til helseeffekt er det viktigere å følge med på nedgang av omkrets enn kiloene.

 

Jeg hadde veiedag i går og har gått ned 400 gram..hadde trodd det skulle bli litt mer, men er glad det går nedover. Sist uke hadde jeg en veldig kjekk spinningtime, og fikk det godt til. Så nå skjønner jeg hvorfor flere av dere har det som en treningsfavoritt. Problemet med de andre timene er at jeg har for mye styrke på sykkelen fra starten av.

Idag har det ikke vært en bra dag i matveien. Var i begravelse og det gikk for mange timer mellom måltidene og jeg spiste vel for mye middag pluss litt kake. I tillegg ble Zumba-timen avlyst. I morgen er det ut og jogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Da har jeg vært ute og spist med jobben i dag. Det ble et glass vin til MASSE god sushi:)! Det var bare så koselig, og jeg som elsker sushi da! Nå har jeg bare et problem. Hvor mange kcal skal jeg skrive opp..? Jeg spiste litt nigiri og sashimi, men mest makiruller... Spiste til jeg følte meg akkurat passe mett og har ikke peiling på hvor mange biter jeg spiste. Og jeg har virkelig NULL formening på om dette ble 500 eller 1000 kcal for den saks skyld! Blir glad om noen av dere har peiling på dette.

 

Ellers får jeg besøk av vennegjengen i morgen og gleder meg masse! Middagen blir helt grei (på sunnnhetsskalaen), og til dessert skal jeg ha både litt sunt og usunt som passer sammen så får hver enkelt velge selv:)

 

Mulan83: Spinning kan være veldig kjekt, men har selv prøvd å sykle for tungt i starten, da kan resten av timen bli tøff! Men du venner deg til å kjenne på kroppen hvor mye den har å gi og da blir det lettere å justere gjennom timen. Dersom du blir helt frelst vil jeg anbefale deg å kjøpe spinningsko. Det går sååå mye lettere å sykle da! Selv om 400g ikke er så mye så er det riktig vei - nedover. Og hvem vet, kanskje kroppen slipper mer neste uke:) (Har iallefall gått en del i rykk og napp til meg på tidligere kurs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Tja... Da hadde jeg veiedag! Det gikk som vanlig ikke bra.. Sist torsdag stod vekta på 106,7, nå står den på 106,4 !! Jeg trener så og si HVER DAG.. På mandag hadde jeg til og med to økter! Så skjønner ingenting.... Og kroppen kjennes strammere og fastere ut.. HUff :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Tja... Da hadde jeg veiedag! Det gikk som vanlig ikke bra.. Sist torsdag stod vekta på 106' date='7, nå står den på 106,4 !! Jeg trener så og si HVER DAG.. På mandag hadde jeg til og med to økter! Så skjønner ingenting.... Og kroppen kjennes strammere og fastere ut.. HUff :-(([/quote']

 

Håper du finner motivasjon til å fortsette, for her har det nok skjedd forandring!!! Jeg går på ett kurs hvor vi veier oss på ei vekt som viser kroppens sammensetning, fett, muskler vann osv. Hadde du hatt tilgang til ei sånn ei (Tanita-vekt), så ville du nok fått "til svar" at du hadde gått ned i fett og opp i ev. muskler og vann. Veldig interessant!!!

 

Fortsatt lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Cymbal! Det er kjekt med flere.

 

Mulan83: Jeg venter definitivt med å melde meg på, til jeg vet om jeg er i stand til å løpe i september. Før jeg ødela ryggen, tenkte jeg at det ville vært et morsomt mål å trene mot. Men nå vet jeg jo ikke hvor lang tid det tar før jeg kan løpe igjen.

 

Ignored: You hang in there! Kanskje du skal fortsette å trene og spise sunt, og ta en pause fra veiinga i noen uker. Også kan du bruke målebåndet til å følge med. Som jeg har sagt før, sist jeg prøvde å gå ned skjedde akkurat det samme med meg, men selv om vekta ikke beveget seg, gikk jeg ned 10 cm. i livvidde. Du strammer jo opp kroppen veldig, når du trener så mye og det vil jo synes!

 

God bedring, Aleksandra! Det er kjipt å være sjuk.

 

Ryggen er fortsatt like vond, og jeg har fått beskjed om at dette kan ta noen uker. Utrolig kjedelig, siden jeg endelig hadde kommet i gang med gode mat- og treningsvaner, men jeg må jo nesten bare la kroppen ta den tida den trenger. Når jeg blir i stand til å trene igjen, tror jeg jeg kommer til å begynne forsiktig med elipsemaskin, slik at jeg ikke får noen støtskader ved jogging. Også tenker jeg å begynne med pilates-trening, for å få styrka muskelaturen i ryggen, så jeg unngår at dette skjer igjen. Men enn så lenge ligger jeg her på sofaen og prøver å ikke trøstespise for mye. Det går faktisk overraskende greit å holde seg til frukt, og på mandag var vekta 115,1 kg. Så det betyr at den plutselige oppgangen til 116,4 forrige uke ikke har festa seg noe særlig. Det kjenner jeg er litt oppløftende.

 

Jeg har forresten prøvd ut en kjempegod salatopprskrift jeg fant i ei kokebok:

 

Ta 50 gram tørka tranebær og legg til bløt i noen spiseskjeer med eplejuice. (ca 1 time)

Grilla kylling (ta av skinnet)

Isbergsalat

Bladsalat-mix

Sukkererter

Avocado med sitronsaft på

pittelitt olivenolje.

 

Den kombinasjonen av bitter-søte tranebær og avocado var aldeles nydelig, så dette kommer til å bli favorittsalaten min. Og med avocado og kylling, ble den ganske mettende uten for mange karbohydrater. Jeg har ikke regna ut kaloriinnholdet, for jeg fant bare fram oppskriften og kommanderte mannen til å lage den. Jeg synes salatene jeg lager selv ofte blir veldig like, og litt kjedelige i lengden, så det var veldig morsomt å finne en ny smakskombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: Når det gjelder sushi, bruker jeg de kaloriene som ligger inne i matregistreringsverktøyet. Tror det blir sånn cirka riktig. Jeg spiser som regel laksenigiri og maki, og da blir det "Sushi med fet fisk" som er 70kcal pr bit og "Sushi maki" som er 49 kcal pr. bit. Men det kan jo hende jeg stoler for blindt på registreringstabellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored

Tronderpi1: I hope u got that right.. :-))Skulle gjerne veid meg på en slik vekt. Nettopp kommet fra trening nå, så har hittil i uka trent 5 ganger. (to økter på mandag) I morgen skal jeg prøve Zumba! Det blir spennende. Jeg tar meg fri på lørdag, men på søndag er det bare å kjøre på igjen!

 

Svirre: Har målt meg, men jeg tenkte måle meg 1 gang i mnd bare. Er dette for ofte/sjeldent? Du har kanskje rett.. Kanskje jeg skal slutte å fokusere så mye på vekta. Men er vanskelig å holde seg unna når jeg har den tilgjengelig i hus. Og den salatoppskriften skal jeg jaggu prøve!! :-D

Fortsatt god bedring med ryggen. Håper virkelig smertene går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Svirre: Har målt meg' date=' men jeg tenkte måle meg 1 gang i mnd bare. Er dette for ofte/sjeldent? Du har kanskje rett.. Kanskje jeg skal slutte å fokusere så mye på vekta. Men er vanskelig å holde seg unna når jeg har den tilgjengelig i hus.[/quote']

 

Jeg tror kanskje det er lurt å måle/veie seg litt sjeldnere, når man er i ferd med å miste motivasjonen fordi det går tregt nedover. I alle fall vet jeg for min egen del at det har hjulpet å ta pause fra vekt-fokuset, når det har stått stille. Og jeg regner med jeg kommer til et sånt punkt denne gangen også.

 

Når du trener såpass mye som du gjør, vil du jo bygge muskler, og muskler forbrenner mer enn fett, så du vil nok merke en nedgang om ei stund, om du bare fortsetter og står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ignored
http://www.treningspartner.no/produkt/924_tanita-bc-545-personlig-fitnessvekt.aspx

 

Se link over. Det er en sånn'en jeg veier meg på. Burde vært obligatorisk på legesentrene spør du meg :) For en kan være forholdsvis tynn og "innfeit" samtidig...

 

 

Den var nå ikke særlig billig den vekta! Hehe. Men ja, legesentre burde absolutt ha sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Ny veiedag. 116,1 nå, så 1 kg ned siden sist uke. Er jo sånn sett fornøyd, men tenker på at jeg ødelegger for meg selv hele tiden. Med alt for mye snop og alt for mange store måltider. MÅ bli mer fokusert igjen. Er jo mye flinkere enn i den helt umotiverte perioden, men ett stykke igjen enda.

 

VIL jo klare neste delmål snart, som er 115. Jeg var jo så nærme som bare 400 gram før jeg rotet det voldsomt til. Men nærmer meg sakte, men sikkert igjen nå :) Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra
Og forresten: Når det gjelder sushi' date=' bruker jeg de kaloriene som ligger inne i matregistreringsverktøyet. Tror det blir sånn cirka riktig. Jeg spiser som regel laksenigiri og maki, og da blir det "Sushi med fet fisk" som er 70kcal pr bit og "Sushi maki" som er 49 kcal pr. bit. Men det kan jo hende jeg stoler for blindt på registreringstabellene.[/quote']

 

Takk! Jeg førsøkte å legge inn sushi i matregistreringen her inne, men jeg tror det var noe feil med den da, for jeg fikk ikke opp noe som helst når jeg søkte på sushi. Nå derimot fant jeg alt jeg trengte.

 

Saras11: 1 kg er kjempebra og viser at du er på rett vei! Du ser 115 før du vet ordet av det=)

 

Ignored: Så utrolig flink du er til å trene! Men så merkelig at det ikke vises på vekta... 300g ned er lite i forhold til hvor mye du trener..Og såå mye vann kan du jo ikke holde på tenker nå jeg. Dette kan ikke være annet enn muskler:)! Kanskje treningssenteret ditt har en sånn vekt som måler fett,muskler og vannsammensetningen i kroppen? Det har de der jeg trener iallefall, men det koster penger samt at jeg ikke vil gå på den enda:P (vet jo at fettprosenten er alt for høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det med vekta, for jeg har også trent som en villmann og vært kjempefornøyd med at jeg har gått ned omkring en kg i uken. Så veide jeg meg i dag morges, bare for morro skyld etter et par heller sløve dager, og oppdaget til min overraskelse at jeg har gått ned 4,5 kg siden forrige veiedag. Plutselig hadde liksom all treningen gjort max utslag på vekta.

 

Da var jeg under 100. Det var første delmål før påske, også føler jeg på en måte at jeg har fått til noe. Bare 37 kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksandra

Cymbal: 4,5 kg er jo fantastisk! Gratulerer med å ha nådd første delmål:)! Mye trening gjør underverker når man vil ned i vekt (selv om det ikke nødvendigvis vises hver eneste uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan83

Aleksandra: Ja det ble veldig hard time når man tar for mye styrke på sykkelen. Beina ble så seige med en gang. Ser at det er flere som har spinningsko..gjør det virkelig en stor forskjell? Kanskje jeg kjøper etterhvert. Håper vekten viser mindre på mandag, men guer meg egentlig. Jeg har ikke hvert særlig flink mat- eller treningsmessig, har ikke hatt den beste motivasjonen denne uka. Får bare piske meg selv i gang igjen på mandag, men skal prøve å jogge en tur i dag eller i morgen.

 

Svirre: Det er viktig at du tenker på ryggen nå ja. Håper du slipper å gå lenge med plagene..er kjedelig når du var komt så godt i gang. Du må nå ha fortsatt god bedring!

Den salat oppskriften hørtes kjempegod ut..tror jeg må prøve den en dag.

 

Saras11: Gratulerer med 1 kg ned!:) Kjekt når det går nedover!

 

Cymbal: Gratulerer med 4,5 kg, og første delmål!:) Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Wow Cymbal. Det var litt av et resultat :) Gratulerer.

 

Nå har jeg vært på Zumba endelig. 1 times Zumbaparty = 1200 kcal brukt :)

Kjøpte meg pulsklokke i går. Veldig motiverende. Får for eksempel mye mer kcal for aktivitetene jeg gjør.

 

Hadde en før og. Men klarte å hive pulsbeltet i vaskemaskinen en gang og ble da ødelagt. Så måtte få meg ny. 400 kr på clas ohlson for en helt grei pulsklokke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg var på vekta igjen i dag. Målet mitt nå er bare å ikke legge på meg, siden jeg stort sett (fortsatt) ligger helt stille. Også har jeg gått ned 1 kilo! Det var en positiv overraskelse. Selv om jeg må forskyve påskemålet litt, skjønner jeg. Og ja, ryggen er like ille. Legene sier 3-4 uker, så jeg må vel bare ta det med ro ei stund til.

Takk for alle god-bedring-ønsker. Dere er jo søte :)

 

Saras11: Gratulerer med kiloet! Du er på rett vei! Hurra for deg!

 

Og Cymbal: 4,5 kilo er jo knallbra!

 

Mulan83: Jeg kjøpte spinningssko og nye joggesko nå i februar. Jeg har bare prøvd de to ganger, før jeg klappa sammen, men det er himmelvid forskjell. Jeg følte jeg hadde veldig mye bedre utbytte av treningen og at det var lettere å bruke både forsida og baksida av leggen. Men de koster jo nesten en tusenlapp, så det er jo lurt å vite at man kommer til å trene en del spinning, før man kjøper sånt, tenker jeg. Jeg kjøpte både spinningsko og nye joggesko, for de gamle joggeskoa var ødelagte av spinninga. All dempinga i skoen blir tråkka i stykker, dersom du spinner med joggesko. Så dersom du ikkje har spinningsko, anbefaler jeg deg å finne et par brukbare sko som ikke er dyre joggesko med god demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...