Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Da er dagen kommet og jeg har fått "mitt eget krypinn" her på HV. Hmmmm.....ja, så da står jeg foran andre og nye utfordringer enn de som har vært gjeldende de siste fire månedene.

 

Startet 24. oktober med en vekt på 82 kg og en BMI på 28 og med et endelig mål om å nå 65 kilo. I dag viste vekta 64,4 og med en BMI på 21,9!

Jøss, så bra det høres ut nå som jeg ramser det opp :D

 

Og nå gjelder det å holde vekta stabil..... Jeg kommer til å fortsette med veiedag hver mandag. Tror det er viktig for meg å veie meg såpass ofte (...og kanskje oftere...) for å ikke miste fokuset, men også for å følge med på hva som gjør oppgang og nedgang. Kommer derfor også til å fortsette med å føre opp det jeg spiser, både for å sjekke og ikke mist venne meg til "hva som skal til" for å lykkes.

 

Og så er jeg stor takk skyldig til alle dere som har heiet og heiet og gitt flotte tilbakemeldinger etter hver ukeveiing. Dere har vært kjempeviktige for meg :-) Men dette vet dere selv; det kjennes jo veldig godt når noen trøster i motgang eller gir klapp på skulderen når det er fortjent!

Gode ideer om trim og mat har også vært en spennende side av det hele, og her gleder jeg meg bare til fortsettelsen :-)

 

Og det er derfor det er så verdifullt å være her inne - enten vi er her for å gi motivasjon eller vi er her for å få motivasjon. Og sånn skal det være - for hverandre!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Norske flagg og ballonger og hornmusikk!

Gratulerer så mye Krepsedama! Du er i sannhet en inspirasjon for oss alle med ditt gode humør og stå på- vilje!

 

Gleder meg til å holde vekten stabil sammen med deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Krepsedama, nå er du altså der :) Du har vært superflink, og fått betalt!

 

Gratulerer kjempemye! Skal fortsette og følge deg, og hente inspirasjon av alle dine positive innlegg! Du er en solstråle og kjempeinspirator for flere enn meg, tipper jeg!

 

Somlekoppen meg følger nok etter en gang, men når??? Ja, det er ikke avgjørende, men at jeg kommer etter... ja det GJØR jeg....

 

Så Krepsedama, vi holder vel følge en stund til?

 

 

Lykke til med HV! Ha en super uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk for godord og gratulasjoner jenter :-) Dere er så gode atte!!

 

Ja, det ble ikke mye hurrarop og korpsmusikk uten dere vettu.....blir ikke korps av en alene!!

 

Så Soleia, nå skal vi gå på stram line sammen og sørge for at ingen av oss faller av - det blir kjekt! Og så skal vi jo finne krypinn til de andre også...nei, det blir jobbigt for oss du:D

 

Anitgro, klart vi holder følge - jeg blir nok å finne en god stund framover! Vi har vel mye ugjort enda....har vi ikke det? Å, jo du, jeg kommer nok innom og trekker i trådene både her og der, så dere blir nok ikke kvitt meg så snart.

 

Du trenger ikke å frykte Høst; jeg er alltfor nysgjerrig på hvordan det går med dere alle sammen, så jeg kommer nok innom dere med jevne mellomrom:-)

 

Tusen takk for at dere fant meg her og takk for koselig besøk.....

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å gratulere deg med ny leilighet !! :D

Gratulerer !

 

Du er så positiv og fokusert, det blir ett stort savn inne på 10-20 !

Men regner med du er her, og følger med oss !

Vi trenger det vet du !! :)

 

Nå må du nyte å ha kommet så langt, og jeg tipper du er "VÅRYR" i år !!!

Det blir en fantastisk vår og sommer, det er sikkert !

( Viss vi noen gang får vår og sommer da ??? Denne vinteren har nemmelig vært så uendelig laaaang ! )

 

Nok en gang, gratulerer med ny adresse !

du er super flink ! :)

 

P.S Bra dere holder av plass til oss, for vi kommer etter ! Sakte, men sikkert ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama
Nå må du nyte å ha kommet så langt' date=' og jeg tipper du er "VÅRYR" i år !!!

Det blir en fantastisk vår og sommer, det er sikkert !

[/quote']

....ja, det er sikkert, Elisabeth :D Dette blir i sannhet en NY vår...på mange måter! Når jeg tar på meg noen av klærne i klesskapet sånn for å prøve, sier mannen min: "Ja, fin, men den er jo ikke ny!"

Nei, men jeg er ny under og det er en lang stund siden jeg har brukt de og da kjennes de ny ut :-)

Nei, dette blir nok en billig vår og sommer på klesfronten....har såååå mye klær føles det som...!

 

Vel, jeg skal shoppe også, å ja, både sko og klær, men det har ikke hast i det hele tatt og det er en hærlig følelse; å ikke være nødt å kjøpe klær for at alt det du har er for lite......psssst.... har mye som er for stort da...hi..hi...

MEN....skal nok tenke ut en skikkelig velfortjent sak til meg selv.....det har bare ikke hast....

 

Takker for fin velkomst i "borettslaget " her Tove 34. Å være beboer i et borettslag krever en viss grad av dugnad, og jeg har tenkt å bidra så godt jeg kan...!

Dessuten har jeg lovet noen av beboerne i tidligere forum å se etter ledige "krypinn" her, så jeg har litt å gjøre.

Og, Elisabeth, jeg er så nysgjerrig at jeg kommer nok til å "gå igjen" inne på 10-20.....kanskje dere blir gruelig lei av meg innen sommeren er her :-)

 

Ha en flott dag alle flotte jenter - jeg venter barnebarn på besøk i dag og sammen skal vi gå ned til fjæra i det nydelige været og ta med brødskive og varm kakao.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kjempeflink har du vært!

 

Jeg skal se meg om her jeg også, har bare ikke helt skjønt at jeg faktisk er mer eller mindre innflyttingsklar.

 

Jeg er jo egentlig fornøyd, men har så veldig lyst til å klare bare bittelitt til, men det kan jeg jo for så vidt gjøre både her og der :D

 

Lykke til med å holde deg stabil - det er jammen meg en utfordring det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skilsmissen et faktum...................... Jeg sitter alene tilbake på Våryr-tråden. Snufs.

 

NEI DA. Yippy-ja-ja. Du er super og jeg er så glad på dine vegne. Hadde trengt litt av superopplegget ditt så jeg kan komme meg etter om ikke alt for lenge.

 

HABA, HABA, Krepsedama er super, ja, ja. ( må synges) Den linjen surrer inne i hodet mitt og inspirere til videre jobbing.

 

Finner ikke helt ut hvorfor det går så veldig tregt om dagen. Har jo fokusuke, så da får vi se om det løsner litt. Kommer nok til å savne deg veldig fort, så da er det bare å stå på så jeg kan flytte etter.

 

Kos deg her inne. Jeg VIL flytte inn før midtsommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mildt sagt imponerende.

Enig med Ninass, litt snufs snufs er det jo, men nå var tiden inne for flytting. Og vi blir veldig kjempeinspirert til å komme etter.

Vi er jo ikke såå langt fra hverandre, vi kan besøke hverandre titt og ofte.

 

Lykke til med stabiliteten.

Er ikke urolig for deg der, selv om det også krever jobbing og fokus.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Å, så gode dere er - kommer med gratulasjoner - jeg kan bare si tusen, tusen takk :-)

 

Arti' me flyttesjau dere - dette bør dere jammen prøve snarest!! Skjønner det blir folksomt her etterhvert...D blir kjempekjekt - HABA-HABA.......mange flinke jenter som samles her etter hvert vil jeg tro!!

 

Smom som så å si er innflytningsklar; du får bare bestille flyttebil så er det verste gjort...... og Julianna - du er i siget - ikke langt igjen egentlig vettu :-)

 

VÅRYR - ja, det kan en så absolutt bli her inne også Ninass. Det går nok troll i ord med navnet på den tråden din skal du se, og navnet i seg selv er jo en institusjon - det er DEG det så den får du bare ta med deg inn hit vettu..... :-)

 

I dag hadde jeg sønn og svigerdatter med to barnebarn på besøk. Foreldrene jobbet, og jeg og barna har vært ved sjøen med kakao og nistepakke og kvikklunsj. Koselig dag. Ikke så mye trim, men du verden så mye "trim" for sjelen - gudegodt!!

 

Til middag hadde jeg kjøtt og grønnsaksgryte med potetmoslokk - ovnsstekt. Oppskrift fra God Morgen Norge i dag. Smakte bra, og det er herlig når middagen kan serveres i en form.

 

Nå skal jeg finne fram Extrakupongen min og se om det blir en million eller to

millioner......Det er jo flest gamle damer som vinner så hvorfor ikke meg denne gangen...

 

Ha ei fin uke videre jenter - Stor klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du håvet inn den store gevinsten i dag :D

 

Besøker deg i ditt nye borettslag... hehe, håper ikke Narvestad plager deg...

 

Må innom å heie på deg, og hente en dose inspirasjon :) :) Har egentlig en våryr dag, med nyinnkjøpt sommerkjole i freshe sommerfarger.... Har vært modell for svigermor, hun var nok litt skeptisk til fargene...

 

 

Tusen takk, Krepsedama! Stå på videre da, flinka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei du våryre......:-) Jammen tror jeg du har fått noe av det ja....sommerkjole i februar...jo, da, symptomene er er helt klart tilstede!!!

 

Men hva med svigermorsan som er skeptisk til fargene....hun er vel ikke fargeblind eller noe.....Nei, jeg bare tulla - hun er sikkert ikke så gammel som meg engang. Kanskje hun bare ikke liker fargene Anitgro!!

 

Men har du gått catwalken for svigermor, er jeg sikker på at i alle fall du er fornøyd med den!! Gratulerer med ny sommerkjole, Anitgro - fordi du fortjener det :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D - som fortsatt må by på seg selv.....det er fortsatt ingen som blir venner med meg på grunn av millionene.....

...oh shit....just once..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raser pengene inn på konto? Pytt sann................. du er jo millionær i positive tanker og handling, så da kan vel pengene bare et lite biprodukt.

 

Jeg tror jeg skal henge meg på egenpleietrenden som går. Er ikke så flink til å sette av tid til det, men skal få det inn i planene. "Fordi jeg fortjener det".

 

Smiler til verden og tror jeg går til lunch nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....men like glad egentlig!! Synes det er litt ok med Extra jeg, og det var i den anledningen jeg susa til og tenkte det kanskje kunne være min tur snart....:-)

 

Fleksa ut litt tidligere fra jobben i dag og for hjem og slengte på meg turklær. Satte nesa mot byen, men med sekk på ryggen med penger og kort, havna jeg selvfølgelig innom kjøpesenteret selv om det ikke ble Extra-gevinst. Lite mat der, men klær derimot...

 

Kjøpte jeans og en lang genser (les tettsittende) - begge i 38!!!! Genseren var tøff da: vid hals, glidelås på skrå nede på ene siden og lange glidelås nede på ermene. Så ble det et skjerf i samme farge og støvletter!!!!! Hva heter det? ....Snasen kanskje? Jaaa, følte meg sånn tror jeg....

 

.....pssst....jeg har også kjøpt et par sko....flere gråfarger...greier ikke å forklare de....kanskje jeg tar de med til Trysil :)

 

Hjem til kylling og wokgrønnsaker med sweet and sour.

 

Så langt i uka har jeg kommet meg til 6,2 TP og i morgen er det tur på treningssenteret. Høres såååå important ut, men jeg kan berolige dere med at det er ikke jeg og venninna som er blant de sprekeste for å si det sånn :-) Men ivrige og trofaste - Det er vi det!!!

 

Ha ei strålende uke venner og et godt VM - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er sikker på du var snasen i de nye klærne, i 38 !!!

så hærlig !!

Var det Roseby du endte på eller ? Mange fine butikker der :)

 

Ha en fin dag i morgen ! Og kos deg med trimmen ! du er inne i en god stim ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei alle sammen!

Liten stemningsrapport fra Rosenes by: Her er det roser hvor du enn snur deg!! Ute har folk har roser i kinnene da det er friskt og godt ute med litt mindre minusgrader i dag faktisk enn tidligere i uka... og inne har vi roser både i vaser og i hjertet..... :-)

 

Får nok gå på trening i dag tenker jeg...får heller ta bussen hjem!! Tror jeg har blitt friskluftavhengig, men det kan'ke væra fa'li det?

 

Og i dag skal jeg ikke i butikker!!!! Med unntak av å hente de skoa og støvlettene jeg kjøpte i går da, men det er bare på veien hjem og da er tida knapp...

Nei, jeg endte ikke opp på Roseby Elisabeth, jeg holdt meg i byen - på Moldetorget! Greie butikker der også.

 

Ha en flott dag alle dere der ute - en varm klem sendes dere fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse 38!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror ikke jeg en gang vet hvor lite det er. Jeg ser for meg at str. 40 blir det jeg ender på, men man skal aldri si aldri. Jeg husker virkelig ikke hvilken størrelse jeg brukte da jeg sist var på trivselsvekta mi. Det sier vel kanskje noe om hvor lenge siden det er at jeg var der.

 

Shopping ja.............. du fikk virkelig slått deg løs skjønner jeg. Jeg er på det hakket at jeg ikke kjøper noe som helst. Vil vente til noen kilo til er borte. Ikke alle kiloene, men noen til. Har jo et mål som skal nås innen utgangen av mars og da skal jeg nok besøke noen butikker.

 

Nå braker det snart løs i VM og jeg gleder meg masse. Er helt TVsportavhengig. Skikkelig slave. Sjefen min fleipet med i dag at han synes det var overraskende at jeg ikke hadde fått influensa i disse VM tider, sånn som mange andre. I tillegg ba han om hjelp til å få igang NettTV på PCen sin, så han kunne få meg seg sprinten senere i dag.

 

Nei...... får jobbe litt igjen. Vinterferie og sykdom rundt omkring, så da blir det en del på oss som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at hver gang jeg leser hos deg Krepsedama, er det som solskinnet når helt hit.

 

Så nydelig dag du hadde i går; ser ut som du storkoste deg. Str 38, ikke dårlig premie for innsatsen din det. Bare så kjekt asså! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se deg ja, i det "snasne" antrekket... Str. 38 er jo virkelig noe, tror nok ikke jeg kommer dit noen gang...

 

Sitter her med et smil og munnen og leser om din "rosetilværelse"... Den rekker helt hit... skal du vite... Får nesten roser i kinn og sinn bare av å lese det du skriver *smiler*

 

Den friskluftavhengigheten har nådd meg også, og jeg synes det er ekstra deilig når det er så lyst.... både når jeg går til og fra jobb... Og på ettermiddagsturen kan jeg ane solnedgangen, med rosa/oransje himmel... vakkert... og det må jo også være "depresjonsdempende"? Lysterapi i "natura"... En herlig årstid vi har foran oss...

 

Også var det denne svigermora da... hun er 76, men ganske oppgående på klær... Må en tur på senteret å shoppe hver eneste dag... Men hun liker nok mer det konservative... og jeg synes fargeklatten av en kjole jeg kjøpte var fiiin, jeg, så da så...

 

Mer klær skal shoppes her òg, men jeg vil jo gjerne ha bort enda mer "flesk" da, før jeg går helt berserk :)

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....det er dere det - og medaljene skal vi nok få etter hvert - hele bunchen :-) I disse VM-tider må vi tenke at det egentlig er det vi også "trener" for - vi går for GULL - JESSS!!

 

38 eller 40....vitsen er at vi når det målet den enkelte har satt seg. Det som er riktig for en, trenger så absolutt ikke å være riktig for en annen. Hurra for at vi ikke er like alle sammen - det gjør hverdagen vår til et bedre sted å være - tror jeg!

 

Men - oh yes - i går var 38-dagen og i dag har jeg prøvd antrekket igjen....med støvlettene til..... oh, it feels good :-)

 

Men det ble ikke til at jeg gikk til treningssenteret i dag - måtte se sprint-finalene og det endte da med at jeg måtte ta bilen. Men ei fin treningsøkt ble det.

 

Nå har det blitt mildvær her og det regnet så smått da jeg kjørte hjem: MEN litt regn har aldri skadet noen, og klær har jeg for all slags vær så jeg ser fram mot noen gode turer framover.

 

Var og hentet pakke fra XXL i dag. Kjøpte meg nye joggesko, da jeg ikke fant de her i butikkene nå. Har likt veldig godt Adidas Supernova joggeskoene. Et par er slitt ut, det andre har jeg nå tatt til innebruk på senteret. Regner med at gummien og dempingen i sålene gir seg etter noen år, selv om de ser nesten like fin ut. Men til innebruk er de dugande - de er veldig godt oppbygd innvendig i sålen. Og så kjøpte jeg spesialinnlegg for hælene - både til sportssko og vanlige sko. Håper det hjelper på hælproblemet som er der fortsatt og verner akillesen som er litt "tander" nå og da....

 

Da ønsker jeg dere en strålende fredag jenter !!

....og her følger kjempeklem fra Krepsedama:D som nå skal starte sin egenpleie (full pakke på ansiktet) ....snart helg må vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk min venn!

 

Helgestemningen er like om hjørnet og snart tar vi på oss smilet - vi skal ut i kveld - på ølsmaking!!

 

Se her ja - smilene er allerede på plass :):D:D

 

Klemz fra Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...