Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Hei jenter - fælt så opptatt jeg har vært i dag da......og her har det vært flere besøk! Så koselig :-)

 

Så flott at du skriver deg bort her inne da, Julianna...kjempekjekt!! Prøver å holde koken ja, nytter ikke med noen krumspring. Har vært inne og lest litt på tråden til FruFleksnes, og forstår det er kun den stramme linja som gjelder i det lange løp for å nå målet.

 

Solbriller ja jenter - faktisk er det hærlig :cool: ...håper jeg kan ta de på i morgen når jeg skal gå laaaang tur på fridagen min!!!

 

Vi Trysilrypene greier nok fint 13-kilometeren - så på løypetraseen og den går ikke så bratt som 10-kilometersløypa så dette går vi vel for? Vi er jo utrolig sta - er vi ikke det da? Vi lokker bare oss selv litt med litt "after-walking" med litt rødt i glasset og da tenker jeg "Jentutten" kvikner til jeg...!

 

Og du Anitgro er nå i storslag forstår jeg!! 10 TP allerede? Er ikke kommet lenger enn til 6,4 jeg, enda jeg har vært på treningssenteret i kveld. Men i morgen tar jeg en frisk tur fra mårran av...håper været fortsatt holder seg.

 

....og i helga blir det litt rødvin på meg også. Skal ut en tur på lørdag og da blir det garantert litt godt i glasset :)

 

Jeg fryder meg om dagen faktisk! Tar frem gamle klær og stæsj, nyter trange jeans og masse skryt fra kollegene...liver er vel hæææærlig dere!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Ja, jeg glemte å fortelle om nyanskaffelsen her i huset....rene leketøyet den vekta.....måler både det ene og det andre:D

 

Spøk til side...tror faktisk den er nyttig på mange måter. Den måler fett, vann, muskelmass og bein - prosentvis av vekten.

Og vet dere....jeg tror den virker! Mannen min får ikke frem disse 4 verdiene enda og det står i bruksanvisningen at hvis fettprosenten er over en viss prosent, så vil ikke dette virke. Han må nok vente en stund på dette stakkar :)

 

Men jeg testet vidunderet opp mot skalaen for normalverdi for kvinner mellom 50-80, og her skal dere få det svart på hvitt:

 

Skalaen i % Normal............Min %

Fett.......:21-30...................24,6

Vann.....:33-43...................42,4

Muskler.:11-13...................13,1

Bein......:14-16...................16,5

 

Ja, så ut fra dette ser jeg jo ganske normal ut ......pssst.... det var ikke noe webcamera på vekta da, så heldig for meg da....hahahaha...

 

Så nå har vi vekter på begge badene - greitt det faktisk!

 

(.....ja, og jeg måtte selvfølgelig veie meg for å teste og den målinga var heeelt grei....:-))

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke stort glis i dag, ikke solfylt fjes, men heller ingen sinnatagg..... tidlig en fredags morgen! Ikke noe spesielt, MEN litt skuffet med hensynt il været!

 

Hadde liksom sett fram til å møte dagen med sol i blikket og smilemunn, men det regner eller sludder......kan skrive om det senere når det bestemmer seg der ute for hva som skjer.....Her trengs nok en ALI...den skal visstnok kurere gruff.....nææææ.....

 

GOD MORGEN jenter....her er det nå kun en espresso fra Nespressomaskinen som hjelper....å ja, nå kvikner jeg faktisk til kjenner jeg:-)

 

Men hva skal jeg ta meg til? Hele planleggingen med tur inn til byen til fots sånn i 9-10 tiden ser ut til å gå fløyten....lysten er ikke helt på topp!

Men på den andre siden...og det er jo alltid en side til...!!...så frister det med noen ekstra trimpoeng, kanskje en fastere rumpe :) ...., soltime, åpne butikker med lekre jeans, sko......hmmmmmm :confused:

 

Joooo, det blir nok en espresso til....mmmm....så rød allværsjakke og rød munn....og for sikkerhets skyld solbriller i lomma!!! Skal man være optimist, så må man spille med lag med seg selv og da nytter det ikke med noe halvhjertet....

 

Ha en fin fredag alle dere flotte jenter - vi snakkes senere!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, skreppa!

 

Hvordan gikk det idag? Fikk du brukt solbrillene?

Håper du hadde en herlig fridag selv om ikke sola titta frem..

 

Syns det er så koselig å se nicket ditt her inne og i tråder rundt om kring på forumet. Du sprer jammen mye glede og motivasjon!! :D

Skal leite etter tråden din og bli enda mer motivert! (Vet jeg har vært i den før men det føler jeg er lenge siden!)

 

Uansett. kjempeflink er du- og til glede for alle sammen!

Ha en nydelig helg- med eller uten sol!! (Helst med :o )

 

Klems!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Må nesten ta på meg solbrillene her inne jeg....så mye gode ord at jeg blir nesten rørt...må skjule øynene :cool:

 

Takk for oppmuntrende besøk Dillaa og Soleia, men man blir som dem en er sammen med, og det gjelder her inne som i livet der ute!!

 

Jo, solbriller trengte jeg...mest i solariet da, men sola brøyt gjennom smått om senn! DET hadde jeg ikke trodd på mårrakvisten i dag, men ingenting er bedre enn en overraskelse!!! Men solen i hjertet kan ingen ta bort .....:-)

 

Jeg gikk tur inn til byen. Pauset på treningssenteret for en soltime, og......hold dere fast.......40 situps på "bukken" før jeg gikk ut og videre mot byen.

 

I dag shoppet jeg litt undertøy; et par nye BH'er (de gamle er for store :eek: ) med ditto truser, og der røyk godt og vel en tusing. Det ble også en sånn derre lang tettsittende og langermet body med brei blonde på ermene og nede. Et par belter ble det også.

 

Ikke all verden morsomt å shoppe når en går i langt ullundertøy og regnklær akkurat..... Nei, det er mer stas å stæsje seg opp og se litt snasen ut...leppestiften tar seg også bedre ut og ikke minst; en føler seg SÅÅÅÅ mye bedre!!

 

Det blir en annen gang - så avgjort!!

 

Ha en flott fredag jenter - det skal jeg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Bort med regnværet.... :eek: Du må jage det unna, for det er ikke så lenge før jeg kommer på besøk. Hvis du ikke får jagd det unna, får jeg kanskje ta med meg det flotte været herfra når jeg kommer... Skal visst på hotell et eller annet med Alexandria eller noe lignende.. Men konferansen foregår på Seilet... Vi har tatt den helt ut, og bestilt oss en ansiktsbehandling der... Skulker et foredrag da, men... :eek:

 

Så hyggelig med nyinnkjøpt undertøy, du finner raskt en anledning til litt pynting, vet du...

 

Også 40 situps da... skjønner jeg har noe å strekke meg etter med den der treninga mi... Sønnen min (han er jo 11) pusher meg i dag, og skal ha modern til å ta planken... Så jeg må vel til pers snart :o

 

Ha en super lørdag, Krepsedama! I super påskesol forhåpentlig... hvis ikke kommer sola her...... i varme tanker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hæææ? Kommer du hit, Anitgro? Når da? Hvilken konferanse skal du på da? Ja, nå ble jeg nysgjerrig vettu......må få høre mer om dette.... Kanskje fikk du 10 minutter til overs også...:o

Ja, jammen kommer sola i dag! I hele formiddag har jeg holdt på å rydde i gamle klær. Noe vaskes til bruk, og noe havner i søppelsekken. Men, det er ikke det som er største jobben; alt må prøves før i det hele tatt kan vurderes. Ikke alt er like snasent for å sin det sånn :rollings:

 

Det største problemet er at jeg ikke er flink til å kaste i det hele tatt....kan det sys litt inn??? ..hmmmm.....kanskje det blir moderne igjen...mer hmmmm....og såå går no dagan.... MEN neste gang jeg rydder i samme hyllene, ja da går det mer skjønner du....må modnes :-)

 

Ja, du undertøyet må nok bare tas i bruk for bh-ene er blitt for store og er ikke pen lengre. Kjøpte jo nye i høst og de er for stor og ikke pen lenger. Men jeg bruker de å trene i, de er jo nye, bare ikke de mest tilpassede. Men kjekt??? Jo, da nekter ikke for det.

 

Sola er på plass det er så, men i kveld er månen veldig nær jorda og derfor kan vi se den som ekstra stor i kveld. Har ikke vært så når siden 1983.......må prøve å se etter.

 

Skal ut i kveld jeg og gubben....ikke for å spise, men det blir enten øl eller vin...skal bli kjekt!

 

Ja, situps er den eneste øvelsen jeg gjør hver gang vi er på treningssenteret. Vi bruker stadig brattere benk (hodet ned) og det blir litt etter litt noen flere....nå er det 20 x 2. Ikke verst det da...... Kanskje jeg bør friske litt på spagaten også...hihi...

 

Lørdagsklemz fra Krepsedama:D med ønske om en strålende lørdag til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....er tatt: jeg må ut og gå meg en tur! Tenkte først å late meg hjemme, men det ble litt fristende å kjenne på den friske lufta. Ikke for det....det er både overskyet og litt vind, men det verken regner eller snør.......:-)

 

I dag skal jeg ta med meg litt musikk på øret i tilfelle det er blåstig og hetta må på....hører ikke mye av fuglesangen likevel da.....men trim får en da.

 

Kanskje en soltime......? ....sånn midtveis....eller strake vegen...vel får se!

 

Ha en flott søndag jenter - snakkes senere i dag!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

i dag også... I strålende solskinn... Har planer om soltime jeg også, men må se hva det blir til... Har nemlig startet et nytt syprosjekt :o Må jo få med meg disse skiskyttergutta, så det ble en liten pause...

 

Konferansen jeg skal på heter FØRST 2011, det er i regi av de som drifter fagprogrammene vi bruker på jobb. Så da blir det noen dager husmorfri, med hotellfristelser og alt annet som hører med. Det er jo både koselig og intenst.

 

I dag blir det "kyllingkebab" til middag her, minsten har bestemt, vi har et lite prosjekt på gang for å få han til å smake på litt mer mat... Det lages av kyllingkjøttdeig med masse krydder, på pinner, og stekes i ovnen... Serveres med tzatsiki og salat til.. Har kjøpt chilipasta, og det skal 1 ss kanel i en pakke kjøttdeig. Så dette blir spennende...

 

Ha en fortsatt flott søndag :D Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da var også denne mandagsveiingen over, og jeg holder stand. Vekta viste 64,4 og det kjennes bra!! Faktisk svært bra, for jeg slapper mer av og nyter...... Fører fortsatt nøyaktig dagbok og tar med ABSOLUTT ALT!!!!

 

c045.gif

 

I går ble det fullstendig egotrip-dag på meg. Det ble først en laaang tur sammen med ei venninne og derfor ble det ingen soltome på meg da. Men jeg kjørte og la meg i sola en halvtimes tid. Hjem og i badekaret, full ansikts-SPA i heimen og deretter fotbad. Gjett hvem som føler seg i dag? Jo, jeg :o

 

Det ble ikke mer enn 11,5 TP på meg fordelt på fem dager, men det er jo egentlig bra...... Og i dag er det treningssenteret og etterpå middag og velfortjent hvil:-)

 

Når er den konferansen din da Anitgro? Hørtes ut som den middagen din i går var gooood!!!

I går hadde vi marinert svinebiff med ovnsstekte poteter til pluss salat og stekt tomat....så jeg hadde det ikke så verst jeg heller....

 

Ha en strålende dag jenter - Her regner det verre.......

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du nyter hvert minutt om dagen Krepsedama.

 

Må bare komme innom å fortelle om skikkelig nedgang. Litt skummelt med sånne kjempehopp, men jeg fryder meg og er klar for masse trening og hodet på rett plass denne uken også.

 

Håper været kommer seg hos dere. Her skal det visst være strålende med masse varmegrader, så vi håper mye av snøen har tenkt til å forsvinne denne uken.

 

Vi hadde håpet å ta en tur oppover deres vei på 50 årslag til helgen, men det ser ikke ut som vi klarer å få det til. Ingen barnevakt til den firbente samt at husbonden har meldt seg på og betalt for et arrangement på fredag. Vi prøver fortsatt å få til en løsning, men det ser ikke lyst ut.

 

Håper du får en strålende uke. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....da vel!!! Det hadde vært kjempestilig da om dere greidde det! D hadde vært jemla te greie du :o Blir hjemmelaga bacalao og rødvin, Ninass, og masse folk!! Kjør på lørdagsmorgenen da.......!!!!!!!!!!!!!!!

 

Har vært inne på tråden din med velfortjente gratulasjoner......der tok du rotta på den vekta :D

 

Jeg nyter dagene, ja, men der tror jeg vi er flere.....snart er det mange Våryre her inne......D e så bra atte :-)

 

KLemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en finfin uke!

Så flink du er som skriver ned alt.. Vi vet jo alle hvor viktig det er og at det er nøkkelen til suksess.

Men det er å gjennomføre det da... Pjuh!! :o

 

Kjempeflink er du vertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

ser ut som du har funnet balansen helt supert :o Gratulerer!

 

Det er jo superviktig å kose seg litt også. Marinert svinebiff, høres jammen godt ut, kjøper du den ferdig marinert?

 

"Kyllingkebaben" vår fra Matprat.no kan absolutt anbefales, iallefall for de som liker litt spicy mat...

 

http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/kyllingkebab/

 

Jeg kommer om en uke, Krepsedama. Tar morgenflyet herfra, og reiser hjem onsdag kveld. Da blir det husmorferie, og uniformsfri... Jammen godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du snakker - klart vi vil ha mat - og smake godt skal den også :-)

 

Tusen takk, jenter - prøver så godt jeg kan - og så langt har det gått bra. Jeg føler meg ganske komfortabel for tiden, og tror nok jeg skal fortsette leeeeenge med å skrive ned hva jeg spiser. Tror det betaler seg i det lange løp....og med den erfaringen en da bygger seg, vil det bli en naturlig ting å beregne hva jeg skal spise. Da kan jeg slutte å skrive opp for jeg vet hva min greie er........det er mitt gode håp for fremtiden:D

 

Har vært inne på matprat og funnet kyllingkebaben din, Anitgro! Den blir middag en helgekosekveld - garantert. Tror jammen jeg vil male noen kyllingbryst - blir jo ekstra mager da. Og så jeg da som liker masssssse spicy smak....jeg får vann i munnen ved tanken...........:-)

 

Ja jeg kjøpte svinebiffen ferdig marinert på ICA. Den var marinert med no' grønt og godt no' - smakte utrolig godt!!

 

Er ferdig med en økt på treningssenteret og nå er det hvile med beina høyt. .....og en ting er sikkert; jeg blir å finne innendørs hele kvelden - ute er det et forrykende vær - regn og blåst...brrrr....men inne er det godt og varmt.

 

Ha en flott kveld alle dere flotte jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du er bare så utrolig, fantastisk positiv, du krepsedama:)

Og så herlig at det går bra med deg her inne i det nye nabolaget:D

 

Jeg er full av selvmotsigende tanker om dagen, og har en "hodejobb" å gjøre denne uka. Men planen er å komme ut av det innen søndag i "ny og forbedret utgave"!

Jeg gir nemlig IKKE opp planen om å flytte etter inn hit, og det helst på forsommeren en gang:D

 

Ha en strålende uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for oppmuntrende ord Ninjastar :-) Ingenting er bedre enn om jeg kan greie å motivere andre med bare å være meg selv.

Håper du greier å finne tanketrådene og tvinne de riktig sammen......da er det meste gjort skjønner du. MEN, og det er et men der, du må ville det med HELE DEG! Da først kan sprekker være sprekker, for da faller ikke du på disse.....!!

.....og da skal du se....snart så er du der :o

 

Ja, hodejobbinga er faktisk den viktigste delen av ethvert prosjekt. Hvis en ikke greier å endre holdningene sine slik at hodet spiller på lag, ja da kan man ikke være sikker på når en kommer i målet.

 

Det er holdningene våre som bestemmer utfallet nemlig, og er ikke disse innstilt på riktig kanal, ja da hjelper det ikke hva ordene sier om at vi vil, vil, vil......

 

Hmmmm....alvorsord...? Og så tidlig på en tirsdags morgen...:confused:

 

Må visst jobbe litt på - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga svar i går at vi desverre ikke kommer. Får ta det igjen til sommeren, håper jeg.

Problem med hundepasser, arrangement på husbonden på fredag, samt at jeg skal avgårde på jentetur helgen etter hvor det helt sikkert går masse penger, så måtte vi ta en avgjørelse.

Hadde hatt veldig, veldig lyst. Det er lenge siden vi har vært oppover nå, men denne gangen må fornuften ta avgjørelsen.

 

Ellers fikk jeg meg en skikkelig treningsøkt i går. Kjenner det i kroppen i dag. Godtvondt.

 

Nei............ nå må jeg jobbe litt også. Ha en strålende dag. Håper været kommer seg. Her er det sol og tosifret antall varmegrader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her inne gløder det jo !

Så flott att du klarer å holde deg stabil krepsedama !

Du er jammen flink :o

 

Hørest hærlig ut med soltimer, du misunner meg litt kjenner jeg...

Spørs om jeg også må til pers snart, så godt med litt farge på kroppen !

 

Ha en fortsatt fin kveld ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du har rett i at jeg gløder litt om dagen Elisabeth...det meste går min vei om dagen..... og det kan anbefales!! Men om jeg har solskinn i sinnet :-) så er været skikkelig uggent og da gjør det sååååå godt å ta en soltime sånn aven og tel. Viktig å nyyyte vettu!!

 

Dumt vi ikke treffes til helga da Ninass, men det er ikke noe å gjøre ved det, selv om det kunne ha vært veldig kjekt :o Men det kommer en dag.....

 

I dag har det ikke regnet så mye, mest vind og mindre nedbør. MEN i morgen er det meldt om STORE nedbørsmengder igjen og stiv kuling......Ja, ja, vi får se hva morgendagen bringer! I dag har jeg overhodet ikke vurdert å gå tur engang og sjansen for det er nok ikke større i morgen heller i det været!!

 

I kveld har jeg sydd inn et skjørt og en bukse og har med det faktisk flere antrekk; strømpebukser, gensere og skjerf i forskjellige farger utgjør flere kombinasjoner...og alt uten å bruke en eneste krone.

Det er et uttrykk som sier at det er mye som kjem fram når snøen forsvinn, men det er jammen mye som kjem fram når kiloene forsvinn også :D

 

Jeg koser meg riktig - og mange "nye" klær gjør ikke tilværelsen verre akkurat.

 

Ha en fin kveld videre jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, her frister det ikke ut på tur, så i dag er det innedag igjen.....koselig det :o

 

I dag ble det stekte kyllingstrimler med champignon og løk (kyllingkrydder). Brukte Melange margaring til stekingen...litt fett skal man ha, sa min gamle mor, for ellers kunne man bli blind :-) Hadde wokgrønnsaker til og sweet & sour saus på....mmmmm....godt!!

 

I kveld skal jeg ikke drikke kaffe....har ikke sovet så godt de siste nettene, så nå blir det grønn te eller kanskje helst kamillete?? Noe blir det i alle fall og jeg skal nok finne senga litt tidligere i kveld. Føler faktisk sterkt for det ja ...kan være jeg er litt værsjuk!!!

 

Det er skikkelig krevende å være vestlending når været er slik som nå skal jeg si dere. Men det er en trøst - det går over! ......men det kan ta en god stund...akk ja!!

 

Gleder meg til sommeren....o010.gif

 

Ha en fin kveld alle sammen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

over til vestlandet :o Her er det skikkelig vårvær :D Sååå herlig, her er det all grunn til å være våryr! Vakker solnedgang, og mange fugler som er ute i flokk... Absolutte vårtegn for en våryr mosjonist...

 

Finn litt urtete, vettu, så sover du godt... Eller den der VATA-teen som jeg bruker hver kveld. Sammen med Melissa, bruker jeg den... Kjøper på helsekost... og sover som et barn, da :D

 

Nå er det to dager på kurs, helg, og så kommer jeg med go'været... Så hold ut fru Kreps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....for go'tanken Anitgro :-) Den kom nok til meg i søvnen, for jeg sov som et barn og sto opp tidlig, frisk og litt mer uthvilt.....

 

Og du er jo bare....ja, jeg tror du har startet på våren for fullt jeg.....tror du allerede er på vei til å bli skikkelig VÅRYR, så dettte tegner braaaa :-)

 

Stå på videre - må jobbe litt her...

 

....psssst.... gler meg til du kommer med go'været...her snør det!! Kanskje vi treffes til uka? :o

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...