Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

....som vi har kost oss med det ølet! Kjempekoselig altså.....akkurat nå sitter jeg bare og lurer på om jeg skal føre ølet på kvelds eller frimerker......

 

Ting tar tid...og noen ting tar enda lenger tid....:):D

 

Det blir kvelds for da kan jeg ta rødvin i morgen på frimerkene....:-) Skal nemlig ut på middag i morgen kveld og da er det kjekt å kunne dele ei vinflaske med min kjære.

 

Men nå er det legge tid for Krepsedama:D som takker for i dag og ønsker alle ei god natt...

 

....psssst... fikk gode tilbakemeldinger på det snasne antrekket.... Natti!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Marit og Norge tok GULL!!!! Hun er rå den jenta! Jeg er glad jeg utsatte turen min til etter rennet; jeg bare måtte se dette ferdig!

 

Og nå har jeg tørka tårene og er klar for en par timers tur :cool:

 

Ettersom vi skal ut på sen middag i kveld, har jeg plassert måltidene litt rart utover dagen. Nå har jeg nettopp spist litt skinke med ravigottedipp. Etter jeg kommer tilbake tar jeg meg bare en banan før legemet senkes i vann. Hva? Ja, mitt eget ja.....jeg skal ha meg en lang og god stund i badekaret :) Etterpå blir det salat med marinerte reker og tzatziki.

 

Ettersom gubben er på møte i hele dagen blir dette en egotripdag både ute og inne.

 

Ha en fabelaktig lørdag jenter - fordi vi fortjener det:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nok en uke er over og denne uka ble det 14,7 TP og eplene vokser i trærne:-)

 

I går var det middag ute, men med marinerte reker til forrett og kalkun!!!! til hvoedrett ble middagen ganske i vår ånd. Rødvinen derimot tok alle frimerkene for denne uka....og kanskje også neste for alt det jeg vet:D I alle fall holder vel kroppen på en god del av dette framover vil jeg tro.

 

Det ble en rundtur i dag også etter at Norge og Northug tok GULL! Litt grått i dag, men ikke regn. Med 8-9 +grader blir det lettere å gå - kun ullundertøy under softshell - da blir det lettere og ledigere......og snart blir det kortermer jenter.....tida flyr jo :-)

 

Middagen i dag var kyllingbryst som jeg fylte litt kremost i og stekte i panna. Mos av blomkål, brokkoli, selleriror og gulrot smakte kjemegodt til.

 

Nå kom gubben med en nytrukket kopp kaffe og vi skal oppleve dagens høydepunkter på sportsfronten.

 

Ha en fin søndagskveld jenter og så ønsker vi hverandre lykke til med den nye uka som venter på oss.

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....eller Streken_______!! DET var det tråden min skulle hete!! :) Jeg ser streken på 65 kg i vektkurven og det er jo den som skal holdes når en er kommet hit inn til HV.

 

Helst skulle en jo lært å gått på stram linje :-) men det er jo vanskelig når det gjelder vektbalansen da.....Her får en nøye seg med at den snor seg rundt LA LINEA og at den av og til er under og av og til over.

 

I dag var den ganske på Streken.....og jeg håper bare å kunne tegne en strek videre når en kommer til enden slik at en ikke detter ned_______:-)

 

Da har jeg etter denne første uka her inne på HV gjort meg fortjent til en plass videre her inne. Her er det kjempegodt å være jenter, mindre stress og med det en mer balansert hverdag.

 

Ha en flott uke jenter men en balazert Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott, dette går veien !!!

Så hærlig å klare å være stabil, og er det noen som klarer det, så er det du !! :)

 

Og trimpoengene vokser, og blir til stadig flere trær ! Jeg synst jammen du er flink !

Nyt dagen ! Her er det nyyydelig vær ute, og jeg sitter på jobb.. :cool:

Har så lyst på fjellet, å gå på ski !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for gode ord Elisabeth:-)

Ja, så var mandagstrimmen over og i kveld kjente jeg meg skikkelig peisa. Trimpoengene er behørlig ført opp og nye epler henger på grenene:-)

 

Middagen ble marinert og strimlet svinekjøtt kjøpt på Rema og smørdampa selskapsgrønnsaker - raskt laga og velsmakende - en skikkelig mandagsmiddag!

 

I kveld blir det en kopp te og tidlig i seng kjenner jeg - lenge siden jeg har kjent det slik på en mandagskveld. Føler det som all piffen er ut av kroppen - håper jeg ikke brygger på noe. Nå som det er både VM som skal følges med på, fint vær for tur, jobb og fridager....rene Kinderuka -

denne uka også :-)

 

Av den energien jeg har igjen i dag har jeg laga en skikkelig energiklemz til dere jenter -

 

Grip dagen - og uka!! Klemz Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ser nå at jeg glemte å fortelle om HVOR jeg var langs streken, bare at jeg holdt meg der. Vekta viste 64,8 og det synes jeg er kjempebra om jeg skal si det selv.

n005.gif

Jeg var jo først på ølsmaking på fredag og ute på middag på lørdag og selv om maten ikke var spesielt kaloririk for å si det sånn, så ble det jo en ca. 5 dl rødvin.

 

Sannheten er at jeg er kjempefornøyd, men det blir nok ikke resepten for hver helg selv om jeg holder vekta. Vitsen er jo sakte men sikkert å finne koden for å holde vekta med den maten jeg smått om senn skal prøve meg frem til i "det nye livet".

 

Er vel alt i alt fornøyd med livet sånn det er i øyeblikket :)

 

Tirsdagsklem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, får vel få på seg sko og ta en liten tur ut....kan ikke gå så langt! Kan jo hende det stikker noen innom :-)

 

Får sørge for å ha kaffen klar...eller kanskje en tekopp..ja!! Men jeg serverer ikke noen sjokolade eller kjeks - gjør jeg vel..? Nei, bare en kopp drikke og en god prat. Vi liker det vi jentene.

 

Gir hverandre gode råd og står sammen i tykt og tynt....ha-ha...den var god :) Ja, for det er jo på den måten vi går ned...sammen i tykt og tynt...og litt etter litt forsvinner en centimeter eller to og også en kilo eller to...sånn smått om senn....

 

Bare noen små hverdagstanker som svevde forbi....Men nå må jeg skynde meg! Jo raskere jeg kommer meg av gårde, jo raskere er jeg tilbake:-)

 

Er i farta - see you :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Stikker innom en tur jeg, vet du Krepsedama!

 

Ser du er i siget, med turskoene parat :) Ikke la meg hefte deg, gå turen din du... I dag blir det nok te i godstolen på meg, har en vond hæl som krangler... Skjønner ikke helt det, ingen nye sko, bare lange turer...

 

Jeg trenger egentlig litt skjenn, for å komme meg i gang med litt annen trim enn bare turer! Tror kroppen min ville bli fornøyd med det...

 

Vekta di er imponerende, og det ser jo ut til at du balanserer med litt alkohol-utskeielser også... Det er jo supert, du fortjener jo og kose deg litt, så flink som du har vært!

 

Vi planlegger en harry-tur til helga, og tenkte å spørre deg.... du har brukt en del røkt svinekam, ikke sant? Hvordan tilbereder du den? Kjøpes den ferdig, slik at den bare kan varmes? Det blir nok en laang handleliste med masse mager mat på oss... det gjelder å bunkre skikkelig :)

 

Prates :) Ha en flott kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kaffen er klar Anitgro :-) Turen er unnagjort allerede, ikke så langt i kveld. Måtte bare ut for å kjenne om beina bar, og jo da, det gikk greitt - en 40 minutters rask tur var akkurat det jeg trengte.

 

Du skriver du har en vond hæl og det er ikke godt. Jeg har vært plaget med en hæl selv i bortimot et år. Bedre no, men ikke bra. Jeg fikk Plantar Fascit - du kan sjekke på nettet hva det er. Det er veldig vanlig for folk som oss som går mye - motbakker eller asfalt og bortovervei. Får håpe det ikke er det da med deg, for det er noe skitt og langvarige greier.

 

Ja, du den røkte svinekammen er lettvint vettu.

Jeg beiner den ut når den er rå og skjærer den i skiver som ikke er altfor tykke. Jeg pleier å fryse skivene passende til et måltid slik at det er lettvint å ta opp igjen.

Den er vel ferdig kokt på en halv time og kan kokes sammen med kålroten som du moser og bruker til. Jeg tilsetter kun salt og pepper på mosen, men her er jo mange muligheter (både potet, melk, smør) - alt etter partyfaktoren :-)

Hamstre i vei - godt å finne framover - planlegging vettu!

 

Tusen takk for praten Anitgro - hyggelig at du stakk innom :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Stille før stormen!! Ja, det er været jeg snakker om :cool: Det er meldt storm langs hele kysten i dag, men enn så lenge bør en ha solbrillene klar hvis en skal ut en tur.

 

Sitter (på jobb ja.. og lurer på om det blir noen tur i dag som det er meldt sååå dårlig vær?? Vel, de har bomma før, så kanskje blir det bare en liten bris....

 

Hva i all verden skal en finne på til middag i dag da? Kjøpte kveite i går som jeg tenkte å ha i dag, men gubben er borte helt til sen kveld i dag, så jeg får ta den i morgen. Da blir det nok strimlet kylling og wokgrønnsaker!!.....så blir det å finne fram til godstolen og ta fram ei bok. Nettopp ferdig med Salvadorena - bøkene til Samartin er gode!!

 

Ja, skitt au, da venter jeg nesten bare på stormen....siden det hele er så planlagt lissom :-)

 

Ha en fin onsdag jenter - Stormende hilsener fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Krepsedama og tuuusen takk for varm og flott hilsen på tråden min!! :)

Veldig gledelig at dere stikker innom!!

 

Gratulerer med innflytting i dette slanke nabolaget, hihi :)

Du er superflink, som har kommet så langt. Keep up the good work!!!!!!!!! Såpass har jeg skjønt.....at den tøffeste jobben ligger foran en.

 

Skulle ønske jeg var flyttet inn jeg også, men det kommer det kommer!!

Ukens vekt viser 71,8 kg og da er det 0,4 kg igjen til jeg er i den helt øvre grense for normal vekt/ BMI

 

Klemz fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, takk for besøk FruFleksnes - Koselig!! Det er en ære faktisk - å få besøk av deg :-)

 

Ja, selv om jeg er langt unna din prestasjon, så var det også for meg kjempestas straks jeg nådde innafor "normal" BMI. Det har vært kjempeviktig for meg med små delmål underveis. Små ting (les gulrøtter) som jeg har strakt meg mot underveis.

 

Nå er jeg midt i normalfeltet på BMI'n, og det er liksom en greie for meg at det er her jeg skal prøve å balansere. Tiden får vise hvor godt jeg takler balansekunsten, men det er helt klart en ekstra motivasjon i hverdagen å henge her inne...vil liksom hele tiden...og så får en håpe at det blir en usedvanlig GOD VANE :)

 

Kom bare innom igjen - setter så gjerne på kaffen:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Heia Norge! Gu' så sliten en blir av alle de VM-mila:-) Kjekt da! I morgen skal jeg ha fridag og det blir garantert TV-kos - skal bli kjekt å se på gutta på stafetten!!

 

Nå er det tid for torsdagsøkta på treningssenteret. Får håpe jeg ikke er så pumpa etter økta i dag som jeg var på mandagen. Har fått spist en banan så jeg har litt energi før jeg starter.

 

Gler meg på middagen etter treninga i dag: Kokt kveite med agurksalat, rømme og potet...mmmm. Og, hvem vet...kanskkje et lite glass rødvin? Ettersom jeg har fri i morgen, så er det jo nesten for fredag å regne...eller hva?

 

Skal bli skikkelig kjekt med langfri - ses senere jenter - og jeg er klar med kaffen :-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper det ble en god treningsøkt !

I dag blir det "bare" en spasertur på meg. Trenger litt frisk luft ! :)

Har vært hjemme med syke barn, igjen !

Vinterferien blir dessverre ikke noe av...

Mmm, kveite hørest hærlig ut !

 

Her ble det potetball med tilbehør... :)

Hadde en plan om kyllingsnadder i dag, men klarte ikke stå imot fristelsen på coop i dag ! Ser ut som det blir en "fri" uke på meg kcal messig sett...

Og jeg konstaterer att å være hjemme med syke barn gjør noe med hodet mitt, plutselig spiser jeg helt feil... Og syntest synd på med selv.... :cool:

Jaja, slik er det her i dag !

 

Ha en fin kveld !

Og ikke minst dag i morgen forran tvèn med gutta ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Langfri :) Misunnelig... Tenker å ta tidlig helg i morgen, kanskje jeg får til å gå ved 2-tida? Vi har planer om en tur til Oslo i morgen, for å få en smak av VM-stemningen :) Har 2 sportsgale gutter her i huset.

 

Ser du har kaffen klar, men jeg lurte nesten på å invitere meg på middag til deg, jeg da... Ble rent sulten... sikla litt av å lese om din deilige middag... for ikke snakke om rødvin. Har servert gubben et glass jeg da, og laget en kopp te til meg selv... Vil spare mitt glass til lørdagen, jeg :)

 

Har "gått" 2 trimpoeng i dag, og er godt fornøyd med meg selv. Middagen i dag ble wok, med kylling. Laget en saus til med tacosaus og masse godt krydder. Og en liten dasj matfløte.

 

Kos deg med langfri! og rødvin!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Jo da............... det er liv. Litt for mye liv kanskje. Det går litt for fort for meg om dagen, så derfor den stillhet hos meg i noen dager.

 

Nå er jeg mentalt klar for Tyrkia i morgen. En liten ekstra bursdagsfeiring i kveld, så skal kofferten få det siste påfyllet og jeg er klar. ( har faktisk lagt ned 2 pakker knekkebrød allerede).

 

Vet ikke hvor lett det er å få logget seg på der dene, men noen liveoppdatering via mobilen på FB skal det nok ble.

 

Store, reiseklare smil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen er det anstrengende å ha fridag:D Og jeg er rimelig sliten etter alle stafettene!! Kjempeflinke gutter - gull og bronse - på en fredag, det er vel flott!

 

Jo, da ble ei fin økt på torsdag Eliisabeth; dvs det ble vel lenge på tredemølla da - 1. omgang i hopp på skjermen..hihi...men det ble noen styrkeøvelser likevel da.

Og du da Anitgro, som serverer rødvin til gubben og selv tar grønn te...storveies spør du meg! Og jeg har sett etter deg i Kollen, men jeg vet jo ikke hvordan du ser ut..... Vel, det var vel VM-stemning i byen også, hvis du ikke kom deg i Kollen....

Og du får ha ei koselig bursdagsfeiring i kveld Ninass, kan vel ikke ta'n helt ut ettersom du skal til Tyrkia på nødpass!!! i morgen :-)

 

Har ikke vært ute på tur i dag. Det har blåst, regnet og hagla, så jeg plasserte meg godt til rette på egen "Vip-tribune" og nøt det!

 

Det ble bursdagsbesøk i går kveld og der var det ost og vin....godt ja! Jeg kjørte dit, men jeg lot meg friste, så det ble henting av bil i dag. Innom gartneriet på vei hjem og kjøpte med med to orkideer og en bukett roser...måtte pynte opp litt i heimen før stafetten.

 

Men i kveld blir det baaare kaffe og te. Middagen i dag ble "karbonadepølser" - ren karbonadedeig formet som små pølser og saltet og pepret - og asparges. Stekte en fres av løk, chamignon, hvitløk, cherrytomater og timian og serverte til. Masse smak men ikke for mange kalorier. Til dessert har jeg spist 100 gram fersk ananas.

 

Dagen i dag er vel så langt veldig godkjent, og det trengs vel etter gårsdagen.

 

Nei, nå er det snart medaljeseremoni og den må jeg ha med meg! Dere får ha en kjempekoselig fredagskveld jenter - med og uten bursdagsfeiring - og god tur til deg Ninass!!

 

Fredagsklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

?????

Hvor kan vi føre opp alle stafettene og de andre løpene for å få samlet TP da? Bruker jo bra med kalorier ved å være tilskuer til slike skibragder....ja her går både armer og bein....:)

 

Vet ikke om jeg får tid til å lage middag i dag nei.....hmmmm....og nå har skiskytingstafetten begynt også... Ha det så lenge.....:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dagen har gått greitt med mat og TV-trim :-) i dag.

 

Nå er middagen inntatt. I dag ble det krydret strimlet svinekjøtt og sopp med grovmos av gulrot, kålrot, selleri, brokkoli, blomkål.

Svinekjøtt og skivet champignon ble først brunet i panna og så la jeg lokk over og surret videre på lav varme. Da dannet det seg sky i panna som jeg helte over det hele....namnam...:)

 

Nå venter jeg på premieutdelingen med vann i glasset med sitronskive i ......jaja...det må man vel kalle en mager gullfest....

 

Ha en flott lørdagskveld jenter - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det inntil i går helt bare veier og fortau så det kjentes ut som våren var i anmarsj!! Litt kjølig riktignok, men med vanlige joggesko på beina - uten kjetting eller piggsko - så følte jeg meg ektra lett på beina :-)

 

I dag derimot ligger landskapet hvitt - og flott :cool: - og det kreves igjen at en har på fottøy som sikrer at ankler og lårhalser er like hele!!

 

Jeg hadde faktisk planlagt å gå en skikkelig lang tur FØR femmila, men i dag (tror jeg har gått i ungdommen igjen!!!) lå jeg til klokka var 10!! Frokostegget er nettopp inntatt og jeg koser meg med kaffekoppen.......rekker ikke langturen før det hele starter da vil jeg tro!?!?....eller gjør jeg det?

 

Har planer om å holde "streken" i morgen også, så da er det vel ikke så mye å dikkedarre om......see you later :-)

 

En flott søndag til dere som stikker innom - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj, altså, snø ville vi ikke ha !

Håper den forsvinner FORT !

Tenker den streken holder seg der den er ! For du er så flink att !! :)

 

Jeg avsluttet dagen med en deilig treningsøkt, og en liten trimtur etterpå.

Over 18 000 skritt i dag, og 7 TP, jammen ikke værst :)

 

Regner med du så på Northugen i dag ??? Han er jo bare rå !!

Det er godt å være norsk om dagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...