Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Julianna

Rart å se tilbake gitt:-)

We have come a long way - som det heter.

 

13 km på Rypetreffet går fint. men jeg må nok passe på å ligge i trening.

Jeg har en tendens til å gå fra toppform til dårlig form på kort tid.

Men nå sier kroppen gjerne fra hvis det blir for mye sitting og daffing.

Det er jo bra.

Fint å ha noe å jobbe frem til. Tror september er en grei tidshorisont; da må vi holde koken sånn noenlunde gjennom sommerferien også.

 

Fredag er sikkert en bra dag å reise opp, men jeg må bare innrømme at jeg ikke klarer å planlegge det så lang tid i forveien. Det faller på plass tenker jeg, med biler og dato i god tid.

 

Ha en steike fine dag:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Caddie

Innom med helgesmil og store planer. Tja..... ikke så store, men de fyller hele hodet :-)

Jeg skal være superflink i helgen til tross for konfirmasjon og helgebesøk med overnattinger. Mandag skal jeg melde inn et godt tall, uansett!!!!

 

Ønsker deg en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Lav profil siste dagene - torsdagen gikk jeg ned for full telling. Hadde hanglet med vondt overalt hele uka egentlig men torsdag sov jeg stort sett fra jeg kom hjem fra jobb til jeg gikk og la med. Trodde aldri jeg skulle komme meg på jobb igjen på fredag, men sku' du ha sett - dama var på beina igjen og til i dag har bare formen vært stigende.

Kan det ha vært et akutt-tilfelle av vårslapphet? Ikke vet jeg, men jeg var råtten tvers gjennom og heeeelt tom for energi.

 

I dag har jeg til og med gått langturen min, i sola på vei hjem (ladestasjon:-)) før siste 3 km. Hagearbeid 2 timer og deretter middag; kylling med salat til. Nå er fotbadet unnagjort og det kjennes deilig. Det skal nok bli godt å legge seg i rent sengetøy i kveld ja...

 

Sa jeg at jeg var hos frisøren i går? Nei, men det var jeg og ikke nok med det!

Kjøpte meg en lekker skinnjakke og nye jeans (begge i grått) på vei til frisøren - ble en dyr dag den lørdagen. Men, men...skinnjakka jeg kjøpte i fjor var 42 og nå kjøpte jeg 38 som satt som bare det. Da skjønner dere at 42'n var litt stor og dama trengte en ny vel :)

 

Vekta er på vei ned også, så hva har vel jeg å klage over? Ingen ting!!!

 

Ute er det varm maikveld og det er så vidt trærne beveger seg littegrann.

 

Nå skal jeg se kampen på TV2 - Ha en fin kveld alle dere også!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nå er jeg nesten nede på "fjære sjø" - vekta viste 63,5 i dag og med det et skikkelig jafs mot siste målet:D

 

Det ble skjørt på jobben i dag....Nytt?? Nææææi....gamle skjørt er det jeg har i denne størrelsen, men det duger så visst for det!!! ....og LEPPESTIFT!!! Rene leppestiftdagen i dag, jenter:-)

 

Ha en topp mandag alle sammen - by the way.......her skinner sola fra blå himmel i tillegg...n005.gif

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Fremgang og resultater er det beste som finnes, nesten.

Og gamle skjørt som passer igjen, er også supert.

jeg driver og kjemper med en bukse jeg kjøpte på denne tiden i fjor; den er helt super men den er for trang i livet. Forrige uke bare litt trang, nå veldig trang......feil utvikling. Bare å skjerpe seg.

Så fint at humøret er på topp og leppestiften på plass:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag har vært en deilig dag - avspaserte fra jobben i dag kl. 1400 og dro hjem og ladet batteriene på solsenga på terrassen! Nei, ikke fordi jeg var nødt å lade batterier, men fordi jeg fortjente det :)

 

Til middag ble det dampet laksefilet med agurksalat (agurkskiver i eddiklake) og tzatziki. Nydelig mat på en varm maidag......skulle nesten til å skrive sommerdag :-)

 

Etterpå har jeg vært på gartneriet og handlet litt planter og blomster til kassene på terrassen. Slettes ikke ferdig med innkjøpene, det er mange roser som må fornyes. Kanskje jeg skifter ut noen av de med noe vintergrønt krypende.

 

....og det ble ei kald pils også gitt - det ordner seg for snille jenter....

 

Hilsen fornøyd-med-dagen-Krepsedame:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mai er så absolutt til stede - også i det daglige! Har vært flere turer på gartneriet, og i går plantet vi en god del i krukkene på terrassen. Har fjernet flere krukker, men det hadde gått masse roser, så nå går jeg nesten over til minimalismen :) ....men i dag kom regnet....

 

Har hatt en flott treningsøkt med nytt program i kveld og vi var både svette og en del mørbanket i musklene. Kanskje musklene blir litt lettere slitne med åra? Ja, ikke vet jeg, men jeg er sikker på at morgendagen vil kunne fortelle meg litt mer.

I morgen er det lønningspils sammen med noen gode kolleger og så skal jeg møte gubben på et annet sted. Der er spesialiteten øl (har over 40 sorter øl...) så da er det mulig det blir en øl eller to...:-)

 

Lett middag i dag, siden det ble sent! Forresten er det ganske lett middag hver dag når jeg tenker meg om....hmmmmm.... Det går litt i kylling, fisk som torsk, sei og laks, strimlet svinekjøtt, indrefilet, viltkjøtt..... OG grønnsaker av ALLE slag. Vi er så sunne at det nesten ikke går an å leve sunnere, men faktisk er det jo kjempegodt.

 

Og salaten jeg har som lunsjmat smaker fortsatt kjempegodt. Og nå om dagen er det skikkelig persilledusk (egen avling) sammen med sitronbit på toppen, slik at når lokket tas av duuuufter det....mmmmmm....

 

Jeg prøver å ikke gå amok i morgen, selv om jeg er i mål. Det er viktig å fortsette å holde fokuset...skal bli kjekt med utekveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Grand Prix er over...ja og hva så? Nei, si det.....bare en konstatering:-( Men i dag er det 15. mai og jeg har en liten oppsummering for meg selv her inne.....

 

Det ble både rødvin og øl gitt på fredagskvelden, men jeg lå godt under streken på 65, så det går greitt. I går ble det prøving av bunad - som satt veldig løst - og deretter stryking av bunadskjorte og litt puss og gnikk på bunadsølvet!!! Nå er alt klart for nasjonaldagen :)

Vi har klart program for dagen: Etter borgertoget er det klart for kjøttsuppe hos et vennepar og deretter er det bursdagslag hos ei god venninne; begge deler er årvisse tradisjoner, så jeg lager aldri mat på 17. mai.....

 

Mat ja.....I går hadde vi helstekt indrefilet med soppstuing og ovnsstekte poteter....nyyyydelig....og med vann til!!!! Hva? Jo, det heter visst viljestyrke.... Men saken er den at maten var sååå god at jeg burde hatt en goood vin til, men det gjorde jeg da altså ikke.

 

I dag regner det ikke ......ikke enda i alle fall.....og jeg burde få plantet ned blomstene som skal sette litt farge på tilværelsen ved inngangspartiet og gi litt nasjonalromantisk feeling ..... det er Norge i rødt, hvitt og blått!!

 

Ha en flott 17. mai jenter og ikke spis baaare is :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei!

 

Svinger innom deg for å ønske deg en flott 17. mai. Vet ikke hva slags vær du har bestilt, men jeg har bestilt litt sol og vindstille, mellom 15 og 20 grader... Lurer på om bestillingen blir levert? :) :) Blir uansett sol i sinnet!

 

Hos oss blir det fullt hus, grillmat, brownie, is og jordbær... På meg blir det grillmat uten bakepotet og jordbær med sukrin. Det er planen. Håper jeg klarer å holde meg til den. Vina har jeg også planer om å hoppe over, spanderer et glass Pepsi Max eller to i stedet. :)

 

Ha en super nasjonaldag, Krepsedama!

 

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for hilsen Anitgro! Nei, jeg har faktisk glemt å bestille vær og kanskje det er derfor dagen viser seg med sol, blå himmel, snødekte fjell (maaaange), skyer og regn, men så er det vindstille da :)

 

Dagen er fulltegnet her. Nå skal jeg bare ha på litt pynt på kransekakeringene som jeg skal ha med meg senere på dagen; vi skal som alltid på 17. til et vennepar på kjøttsuppe etter borgertoget, og da skal jeg ha meg meg kransekake.

 

Vi skal se på barnetog der noen av barnebarna bor og to av de bor i Oslo og de går under Hasle skole.....kanskje får jeg et glimt av de på TV'n??

 

Selv med vekta i stabilt sideleie, hopper jeg over pølsene og isen i dag og satser på annen godfølelse.

 

Terrasseflagget er på plass og også de små flaggene ved utgangen. Alt er som det skal være på en slik dag - nå er det bare å komme seg i bunaden:D

 

Ha en kjempefin nasjonaldag alle flotte jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krepsedama og dere andre på tråden:)

Ønsker dere alle en riktig god 17. mai !

Satser på å bli med igjen nå fremover. Har slitt med diverse , men nå er det full rulle igjen !!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så koselig hilsen Sebra - tenk at du kom inn og fant oss - det var en skikkelig koselig overraskelse :-) Vi har snakket om deg og sagt at ...tenk om Sebra dukket opp igjen her!!! Om ikke for annet enn for å si at alt står bra til - og det gjør det tydeligvis - bestemor og all ting :-)

Gratulerer Sebra - og velkommen innom!

 

Så at Ninass har tilbudt deg "hybelen" som jeg hadde der en stund - var veldig koselig det - men jeg skal i alle fall følge med hvor du havner!

 

Dagene blir ikke helt de samme når noen uteblir........det er så rart med det;)

 

Nei, nå falt jeg helt av gitt!! Det var overraskelsen sin det på en 18. mai....og nå er det hjem å lage røkt svinekam og kålrotstappe.....og snart er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Krepsedama. Jammen har du vært flink og står på fortsatt.!!

Samme utrolige dama som før.

Jeg skal på veninneklubb i kveld og gruer meg nesten til all maten :)

Skal prøve å være flink.

Har lagt på meg noen kilo siden sist , men de skal av igjen , og helst før ferien.

Det er ikke mange ukene til nå , og mye selskapelighet fremover , så det er best å holde tunga beint i munnen!

Ønsker deg en fortsatt fin dag !

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det er det samme her Sebra; virker som om alle har bursdag på våren og sommeren:-) Jeg - som jo er the old one av oss - har 8 barnebarn og nå er det et par tre bursdager i måneden pluss at det er et vell av helligdager nå på våren. Jo, takk du, jeg forstår inderlig godt hva du mener!!

 

Men du får ha lykke til på venninneklubben i kveld...om tunga henger litt til siden:p så tar du deg nok fint inn igjen tenker jeg.

 

Forresten hvilken veiedag har du valgt deg? Du vet vi må jo stå langs sidelinja og heie deg mot et eller annet målet - ikke sant?

 

Jo flere vi er sammen.......:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....til deg også :-)eia

Ja, Fruen går på stram line - La Linea - uten å falle ned gitt! Er litt stolt over det, men det er jo jobb det også, men det vet du vel :-)

 

....og i dag er det helg igjen! Lurer jammen på om det ikke blir bytur med shopping og venninnelunsj - det høres vel kjekt ut?

 

Og blir været bra, blir det noen turer i løpet av helga også:-) Nei, dette hører jeg selv at tegner til å bli en utrolig bra helg!!

 

Ha en strålende fredag og helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig oppbacking.

Jeg går på kurs for øyeblikket og det er på søndager , så det er min offisielle veiedag :D

Skal prøve å tenke på din muntre replikk Krepsedama i alle Konfirmasjonene og bursdagene fremover:)

Når det gjelder trysilrypa , så høres det artig ut :) Er litt vanskelig for meg med planer så langt frem nå , siden jeg tenker på å skifte jobb . Har pendlet 49 kilometer hver vei til jobben i 6-7 år nå , så jeg er helt klar for å få noe nærmere .

Kanskje det kan bli om muligheten er åpen for meg litt utpå sommeren .

Nå kjenner jeg at sofaen kaller. Er ikke helt i form igjen enda.

Ha en fin dag !

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Oppbacking ja - skulle bare mangle - det er jo derfor vi er her inne; for hverandre! Skulle til å si - i gode og onde dager - men det er jo nesten slik.

 

Snart er det den ene, så den andre og så er det en selv som trenger litt klapp på skulderen og et skyv bak for å komme videre i hverdagen. Da er det viktig å ha en klagemur og trøst hvis det er det som trengs eller et lydhørt publikum hvis vi er ute etter klappsalver og godord.

 

Her inne som ellers i livet, har vi det meste av livets fasetter, og det er jo nettopp fasettene som gjør en diamant nydelig. Og diamanter, du, det er vi alle av oss; vakre edelstener som gjenspeiler livet rundt oss! :-) :-)

 

Og jeg er klar for søndagens føljetong, Sebra; her blir man veiet og funnet....OK, uansett vekt. Vi bare pusher hverandre videre for alt det er verdt:D Jeg står langs veien og heier på deg.....

 

Krysser selvfølgelig fingrene for deg når det gjelder jobb, men kanskje det går likevel. Det er jo bare eventuelt fredagen som går fløyten i jobbsammenheng, men dette må du se på og vurdere selv. Hadde vært liddelig morro...hmmm!!

Jeg har bestilt flyturen nedover nå, så jeg er snart innlosjert.....:D

 

Her ble det fredagsbiff, stekt chamignon og løk med brokkoli og blomkålgrateng...ja til og med et glass rødvin ble det; freddan har så absolutt gjort sitt inntog i heimen.

 

En flott fredagskveld og helg til deg Sebra og til alle dere andre som stikker innom på et besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Thanks Sebra......av de får vi ikke mange nok :-)

....pssst....den gjorde godt!!

 

Og jeg har vært inne og sett på resultatet av vekta - 0,8 kg ned er jo utrolig på en slik uke med den maratonen du har vært med på! HURRA for deg!!

 

Da er vi snart i gang med en ny uke og hvis du fortsetter på samme måten er du snart her inne du også:D

 

Selv har jeg vært i bursdag og spist kaker....oh, shit....ikke lurt i det hele tatt, men jeg gjorde det likevel.

Nå er det snart byssanlull her ......natta jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kan melde om fortsatt under-streken-vekt - stanset på 64,3 :)

 

:DGliset er følgelig fortsatt bredt og det går greitt med mat og drikke.....og i det hele tatt.

 

Jeg anbefaler på det sterkeste å komme inn hit jenter - det er kjempedeilig å vedlikeholde framfor å skulle drive nybrottsarbeid. En kjempeinnsats vil lønne seg i det lange løp - og løpet er jo langt; faktisk livslangt.......

 

Livet er så godt å leve.......heter det i sangen, og det er deilig å synge den!

 

Takk alle gode jenter som har bidratt til meg i så måte :D

 

Ha en strålende dag og en fortsatt god uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Tror du fortjente de kakene, jeg fru Kreps :) Ser ut som dette går bra, og du har full kontroll.

 

Men vi vil at du skal henge med oss her inne videre, og spre glede og positivitet! Du er en aldeles herlig dame :) :)

 

Stå på videre, og kos deg litt innimellom! Fordi du fortjener det :D

 

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Tror nok du fortjener en kakebit i ny og ne. Imponerende å holde vekta etter nedgang. Satser på å bli værende på vektklubben når jeg når målet denne gangen ! Av skade blir man klok :)

Klem til dere alle flotte damer !

Sebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...