Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

Kort presentasjon: 22 år gammel jente som er i ferd med å avslutte bachelorstuder. Bor for tiden som gressenke i Oslo-byen. Er i gang med min første uke på GR Ung-kurs.

 

Har vært borti GR tidligere (har sikkert en dagbok eller noe sånt her et eller annet sted), men da delte jeg mine oppturer og nedturer med 50 år gamle damer, som snakket om barna som var på samme alder som meg og rødvin og chashewnøtter og jobb og slikt. Nå prøver jeg igjen, og deler det med mennesker som er i lignende situasjoner som meg. Det er godt, og det blir nok spennende.

 

Jeg er egentlig glad i å trene, favoritten er styrketrening. Jobber meg å komme i joggeform til sommeren, jeg har avtalt med min kjære at vi skal jogge sammen når vi flytter sammen igjen. Foreløpig holder jeg ut i ca 5 minutter i strekk, så jeg har et stykke å gå!

 

Jeg har hele tiden trodd at jeg har hatt sånn tålelig kontroll på mat og vekt, men på torsdag var det ingen nåde. Vekta vist 86,8 kg. Det er nesten 90 kg det! Ikke så lang fra tresifret. Dit skal det aldri. Det slutter her. Nå.

 

Målet er å havne på 70-tallet i løpet av kursrekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Kjører i gang og svarer på min egen tråd!

 

Helga var preget av fest og moro. På lørdag endte jeg opp med 4 lite-øl, litt baileys og en eller annen annen likør. Spiste kake, saltstenger, tortillachips og ananas. Det kunne nok vært verre. Søndag skulle jeg egentlig trene, men det var ikke kroppen helt enig i..! Det ble det hjemmelaget pizza, og min kjære bakte boller som (heldigvis) ble rå inni. Da klarte jeg meg lenge med utsiden av én bolle, og resten havna i søpla. Ellers har jeg konsentrert meg om å i det hele tatt spise i løpet av dagene, helgedagene har lett for å skli ut i en stor frokost og middag. Alt i alt, en helt OK helg!

 

I går, søndag, satte jeg meg ned for å planlegge uka. De første ukene må jeg nok planlegge måltidene i detalj. Frokost, lunsj, middag, kvelds- og mellommåltid er planlag til og med onsdag. Bruker det som står i kjøleskapet, også får man heller handle inn magrere varianter etter hvert. Ser ikke noen vits i å kaste det man har, det har jeg rett og slett ikke råd til!

 

Hverdagene mine er preget av stillesitting. Bare noen korte måneder igjen av bachelorstudiet, og skolen tar over mer og mer av tid og tanker. Denne uken har jeg planlagt trening slik:

 

Mandag: Jogg, 30 min

Tirsdag: Piloxing, 55 min (aldri prøvd før, blir spennende!)

Onsdag: BodyPump, jogg 30 min

Fredag: BodyPump, jogg 30 min

 

Tidligere har jeg enkelt avbestilt timer, men nå skal treningen inn på timeplanen, i likhet med tannlegetimer og forelesninger. De er rett og slett avtaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Hei!

Jeg henger meg gjerne på her!

Jeg er også en jente 22 år og veier nesten helt det samme som deg;) Jeg studerer i Bergen og bor sammen med forloveden min.

 

I forgje uke var jeg i Roma, og det viste på vekten:P Mye vin, is og godsaker gir ikke de beste resultatene...

Så nå veier jeg 86,3kg!

Mitt endelige mål er et sted mellom 70-75kg. Men jeg har bestemt meg for å bare ta den tiden det trenger.

Ellers er mitt hovedmål å komme i god form! Jeg har nemlig meldt meg på birkebeinerløpet til høsten! :) Så jeg har egentlig ikke noe valg! Min forlovede har gode overtalelses evner ser du, så han har fått meg med på galskapen:P

Hva er dine endelige mål?

 

Det høres ut som du er godt i gang! :)

Jeg tror jeg får sette meg ned å planlegge uken jeg også:) Ble motivert av deg!

 

Trening denne uken blir som følger:

Mandag: Svømming 45min (skal kjøpe badedrakt i dag)

Tirsdag: Jogging i 30min og styrke i 30min

Onsdag: Svømme i 45min

Torsdag: Yoga

Fredag: Svømme i 45min

 

PS! Jeg er 174høy, hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig!

 

Jeg har ingen endelige mål enda, er en av de som "alltid" har vært overvektig. Jeg er 163 cm høy, så det tilsier vel at vekta bør ligge på nedre 60/øvre 50-tallet. Jeg tar tida til hjelp og ser hvor jeg trives hen. Inntil videre er målet under 80 i løpet av de neste 8 ukene. :)

 

Birkebeinerløpet, ja! Det var ikke verst. Hvor langt er det egentlig? Ser ut til at du har en treningskamerat da, som kan motivere deg!

 

Hjemme etter en liten treningsøkt, merker at det er et par uker siden sist. Jeg jogger etter programmet "Couch to 5k" som jeg har på iPhonen min. Det går over 9 uker, hvor man begynner fra scratch og skal til slutt klare å jogge 30 min i strekk. Siden jeg har hatt et lite opphold har jeg gått tilbake til uke 3, (jogg 1,5 min, gå 1,5 min, jogg 3 min, gå 3 min) x 2. Gikk veldig greit, ble sliten. Blir nok en til her før jeg går videre. Og når snøen blir borte må jeg nok gå litt tilbake da også, tredemølle er jo så innmari "lett" i forhold til asfalten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Jeg er en jente på 19 år, 150 cm lav og 66,4 kg nå, Født og bor i Bergen sammen med min kjære samboer.. Imorgen er min 6 veiing på mitt første GR-kurs og skal gå videre på enda ett kurs..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linn, hyggelig å se deg!

 

Maten går overraskende greit, hadde trodd jeg skulle bli mer fysen. Vel, det kommer vel tidsnok, hehe!

 

I dag prøvde jeg Piloxing, og jeg må bare si: for en møkkatime! Gi meg pilates, gi meg boksing, men hold miksen unna meg! Styrketrening i morgen, det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Jeg fikk ikke svømmet i går..

bassenget var opptatt:P

Så i dag ble det en lang svømmestund på litt over en time!:) Jeg har også gått tur i 30-45min, så alt i alt har det vært en bra treningsmessig dag.

 

Til min store skrekk har jeg mistet(event de har blitt stjelt?) treningsskoene mine!!!! Så det blir nok ingen jogging på meg med det første.. Håper all snøen forsvinner raskt slik at jeg kan jogge ute:)

 

Matmessig har dagen ikke gått så bra.

Jeg fikk ikke tid til å lage verken frokost eller lunch, så det ble kantinemat på meg i dag. Men jeg prøvde å velge det sunneste de hadde: grovbrødskiver med brunost. Satser på at morgendagen går bedre.

 

Så hyggelig at du Linn vil henge deg på:)

 

Vil ønske dere begge en god natt og en bra dag i morgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, har noen stjålet skoene dine?? Det er jo faktisk litt krise som student.

 

Jeg skal straks hoppe av gårde på jobb. Lagde matpakke i går, så den er bare å hive i veska! Deilig med alt som er gjort (ignorerer at jeg har en hel del liggende som jeg ikke orket å gjøre i går kveld...) !

 

I kveld blir det styrketrening, også skal jeg jogge litt etterpå om jeg orker. Sitter med semesteroppgave, så jeg må virkelig prøve å få kommet i gang der også. Er jo tross alt bare 2,5 uke til innlevering. På tide å bli stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Ja det er litt krise kan du trygt si!

Studentlivet gir ikke akkuratt plass til mange spontane skokjøp..Men heldigvis har jeg bursdag i april, så jeg får bare svømme mye til da og gå noen turer:D Så satser jeg på at ønsket om nye joggesko går i oppfyllelse;)

 

I dag er planen å svømme i 45min! Den orginale planen ble jo litt aputert uten sko:P

 

Så flink du er som planlegger hva du skal ha med deg! Har du noen gode matpakke-tips?

 

Huff kjenner meg igjen med stresset med oppgaver. 1utkastet til bacheloren min skal leveres i neste uke.. Tror ikke det blir verdens beste utkast, men skal gjøre det så bra som jeg klarer:D Du får ha masse lykke til med din semester oppgave!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg ser at denne tråden er ganske ny, noe som passer meg bra siden jeg begynte på en ny start denne uka! Jeg vil gjerne være med her om det er greit? :)

 

Jeg ligger faktisk også på ca. 86 kg. nå også!

Kort oppsummert så slanket jeg meg fra 93,6 til ca. 85 for to år siden, og holdt vekta ganske stabil etter det. I høst var jeg nede på 83 en stund. Nå har jeg altså gått opp noen kilo igjen etter det, og det er ikke greit. Mitt mål er faktisk også å se 7-tallet før sommeren. Håper de første tre kiloene går greit siden jeg har vært på 83 før, men vet at de neste igjen sikkert kan bli litt vanskelige, der har det ihvertfall stoppet opp før. Vi får se:)

Kan ikke huske sist jeg så 7-tallet, så det er et kjempestort mål for meg!

 

Ser ut som at du trener på SATS parion, ut fra timene du går på. Hva er det du ikke likte med piloxing? Det var litt synd, jeg hadde nemlig tenkt til å prøve meg på det neste uke :) Men kanskje jeg ikke prøver det allikevel da.

 

Jeg har en ganske stillesittende jobb. Men har tenkt til å prøve å gå til jobben en stund framover, litt for å spare penger en periode, men like mye også for å få mye trim. I tillegg vil jeg prøve å være på SATS ca. tre ganger i uka, gjerne fire de ukene jeg får til det.

Det her kommer altså, høyst sannsynligvis, til å ta veldig mye fokus framover. Jeg har hatt noen travle uker i det siste, men nå vet jeg at jeg endelig har tid til å fokusere på vektnedgang. Sist gang jeg slanket meg (jeg vet man ikke burde bruke det ordet for mye, men det var nå engang det jeg gjorde), da altså ca. 8,3 kilo, da tok det veldig mye fokus. Jeg registrerte all mat og trening, og det kommer jeg til å gjøre nå også. For meg er det gull verdt. Jeg er ikke spesielt god på øyemål eller til å kun velge det sunneste eller å ta mindre porsjoner. Men når en må registrere så gir det så mye bedre følelse når en klarer å holde seg innenfor kalorigrensa og å se at man spiser mye mer ja-mat enn nei-mat.. Det blir også lettere å kutte ut store mengder alkohol synes jeg, fordi man kanskje kan få dårlig samvittighet av å sprenge kalorigrensa etter en tur på byen. HEHE - dette er nå egentlig bare mine tanker og ord FØR jeg har vært på byen i denne nedgangsperioden :) Vi får se hvordan det går!

 

Håper vi alle kan nå målene våre før sommeren! Har dere noe spesielt sommermål?

 

Og har dere noen spesiell veiedag? Jeg er med på en annen tråd hvor vi har veiedag på fredager, så kanskje dere og vil være med på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Sorry at jeg ikke introduserte meg ordentlig! :)

 

Jeg er 23 år og bor i Oslo! Hvor jeg altså har en stillesittende jobb for en periode :) Trener på SATS!

 

Kan godt oppsummere treningsuka mi sålangt, siden dere har gjort det samme:

Mandag: Jogget ca. 25 minutter, styrke 20 minutter.

Tirsdag: Ellipsemaskin (15 minutter - holdt ikke ut lenger, synes det er utrolig kjedelig!), jogget 30 minutter.

Onsdag: Powerwalk 60 minutter!

Torsdag: Jogget 40 minutter, styrke ca. 20 minutter.

 

Det skal sies at jeg har hatt fri denne uka, ellers hadde jeg aldri vært ferdig med treninga så tidlig på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smil_ende, jeg tar stort sett med meg brødskive jeg. I dag var det så spennende som majones og salami, og ei skive med makrell i tomat. Det siste er så enkelt å ta med seg, kjøper sånne små 22-gramsbokser som bare er å putte i matboksen. Ikkeno søl!

 

Andre tips er salater (jeg har en sånn kjekk boks som jeg kjøpte på GR, med flere små rom til å "dele opp" maten) eller kanskje wraps. Har også noen bokser med havregrøt stående som er enkle å slenge i veska når fantasien har ferie.

 

I dag har jeg lang dag på universitetet, har vært her siden kl 930. Etterpå skal jeg på GR, så jeg fant ut at jeg blir her fram til da siden kurset er mellom uni og hjemme. Har med meg alle måltider hit, så i dag er menyen:

 

Frokost: 2 skiver, brelett, ost og paprika og leverpostei med sylteagurk

Banan midt i mellom

Lunsj: 2 skiver, majones og salami, makrell i tomat. En kiwi, og et pittepittelite brownies-stykke

Middag: Tacosalat (lagde dobbelt opp i går)

Har også med meg en Skyr med müsli og en Rett i koppen, også en appelsin da.

 

Og jada, kombinert med et lite bibliotek og laptopen min er sekken ganske tung.. Vurderte faktisk å veie den før jeg gikk hjemmefra!

 

Ingsi, hei! *vinker*

 

Hvilken side av byen er det du trener på? Jeg holder hovedsakelig til på østkanten.

 

Jeg likte ikke Piloxing fordi den blei for "kjerringtime" for meg. Kan sammenligne det med Zumba for min del. "Problemet" denne gangen var at det var mye armer og bein på en gang, alt gikk veldig fort også var det puttet inn ting som skal gjøre det morsommere som virkelig ikke har noen treningseffekt i det hele tatt (f.eks. ta armene oppover langs siden og opp i været mens man "shaker rumpa"). Prøv det, kanskje det blir din favorittrening!

 

Det kan godt hende jeg liker Piloxing, men at instruktøren ikke passet meg. På samme måte som Zumba, den "faste" instruktøren på SATS der jeg trener er ikke noe særlig, men jeg var innom en gang det var "gjesteintruktør" og hun var helt knall!

 

Jeg har veiedag i dag, gruer meg skikkelig! Har tatt på meg lette klær, som er nye for anledningen. Neida. :) Ramlet innom Lindex i går og fant en kjempefin tunika, og etterpå kjøpe jeg et par tights. Har ikke vist med offentlig med tights på noen år..

 

Men jeg tror ikke en eventuell sur vekt skal ødelegge dagen min helt. Har det rimelig bra for tiden (sett bort i fra semesteroppgaven!). I går ringte en hyggelig mann og lurte på om jeg ikke ville komme på jobbintervju (mitt aller først, "ordentlige" intervju på en "voksen-jobb"!!) og i dag ringte kjæresten og sa at banken har innvilget et ålreit lån. Shit, begynner å bli voksen. Hjælp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stiinii

hei jenter:D

 

Om det er greit slenger jeg meg på her;P Kjenner meg ganske så godt igjen i det som dere skriver, er selv student(som sliter med vekta).

Er 1,58 høy og veier 86 kg, i dag da jeg gikk på vekta... Kjente hjerter bare sank ned i gulvet.. Har gått opp 5 kg på litt over en mnd.

 

Det jeg ikke skjønner: Jeg har ikke pleid å drive med noen form for trening, men etter nyttår meldte jeg og noen venninner oss inn på treningsstudio! vi trener og trener, men jeg... joda, jeg greier å gå opp i vekt istedet for andre veien... Trodde det skulle hjelpe med treningen;P

Jeg har hund også, som jeg går tur med hver dag, og anser meg som en ganske så aktiv person for tiden;P hehe...

 

Har prøvd uttallige slankepiller og shaker, men hadde kun en vellykket slankeku for to år siden da jeg gikk ned 10 kg med lav-karbo.. disse kiloene er jo snart på igjen da;(

Har flere ganger prøvd å bruke den kuren igjen, men det funker ikke en gang til..

Hadde det bare vært så vell;P

 

Noen gode tips til gode og billige måltider til en fattig student? Nå skal vekta ned igjen!:) Kjenner jeg er ganske motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Her er det plass til alle som vil! :)

 

1 kg ned denne uken! Veldig fornøyd! Akkurat nå gleder jeg meg til neste uke, mens neste uke gruer jeg meg vel noe innmari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Heisann! Håper det er greit at jeg slenger meg med! Er i en annen tråd også, men er litt lite tilbakemeldinger, så vil gjerne være me i en aktiv gruppe som ikke bare skriver sitt men som også gir litt tilbakemeldinger..

 

Litt om mæ:

 

Er 23 år, 167 høy og veier nå ca 63,5-64 kg.

Har lyst til å gå ned til ca 58 kg, men er ikke så slavisk akkurat der siden hovdemålet er å minske i cm og stramme opp kroppen! Har vært ute fra trening i snart 1 år pga ryggskade, men i februar fikk æ klarsignal for trening igjen :)

Startet i februar med oppvarming og styrketrening, men vet at jeg trenger mer kondisjonstrening, så denne uken startet jeg med spinning. Allerede fått vært på 2 gode økter!

Sliter litt med treningsmotivasjonen i perioder, men hjelper veldig når man er i en tråd der man snakker om alt mulig og kan få blåse ut litt..

 

Har også endret kostholdet, begynt å spise lite og ofte, i tillegg ble colaen kuttet 3 januar! Holdt meg uten siden *stolt* :)

 

Har ikke fast veiedag i uka, lagt vekten litt på hylla nå i starten, har heller begynt med måling av cm :) Men veier meg nå og da, kanskje 2 gang i mnd.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det blir folksomt her : ) Vi er vel alle "i samme båt" mer eller mindre, ingenting som er bedre enn å ha noen å kommunisere med som skjønner hva en babler om :)

 

Stiinii: Hei! : ) Det første som slår meg angående at du har gått opp i vekt må være at du sannsynligvis har begynt å bygge muskler? Muskler veier mer enn fett, så det kan kanskje være det som er grunnen til vektøkning selv om du trener og trener? Hva med å ta fram målebåndet og måle midje, bryst, eventuelt armer/lår hvis du vil det.. Det kan være motiverende! Har tenkt til å gjøre det samme selv. Finner til min fortvilelse ikke igjen målebåndet, så jeg får ikke målt meg i morgen tidlig. Buhuu. Skal lete litt til på morrakvisten :)

Men Stiinii, så bra at du kjenner at du er motivert :) Supert!

 

Jeg tar første veiing i morgen tidlig!

 

Gratulerer så mye med nedgang, parion! :) BRA start må jeg si! Hurra!

 

Frukt86: velkommen til grete roede! selv har jeg vært litt ut og inn her de siste to årene, hadde en veldig aktiv vår her for to år siden som hjalp meg 8 kilo ned i vekt. ble helt avhengig av diskusjonstråden jeg da skrev på. masse masse motivasjon å hente, og man får ekstra lyst til å fokusere når en gjerne må sette seg ned og skrive litt om hvordan det går en gang i blant. håper du får mye ut av det også!

 

cecilie5: høres jammen lurt ut å legge vekta på hylla og heller bruke målebånd! jeg kan fort bli opphengt i vekta om jeg tenker på den hele tida.. målebånd er mer reelt og går rett på om det er synlig, så burde nok bruke det like flittig jeg og : )

 

dette blir gøy! smashing til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Oi!

Her nytter det ikke å ligge på latsiden ser jeg, for her skjer det jo kjempemye! Så kjekt at det er så mange som har blitt med:D Det blir spennende å følge alle på veien til målene sine!

 

Gratulerer så mye til deg parion med gode resultater! Kjempebra jobba!:)

Tror jeg også skal kjøpe meg sånn matboks med rom i. Den hørtes virkelig lur ut!

 

Min vekt viste ikke noe forskjell i dag:( Fremdeles veier jeg 86,3kg!

Det har nok noe med at vi var i Roma forgje uke, og "desverre" var innom taxfree på veien hjem. Og med en godtesyk kjæreste er det ikke lett å motså fristelesene når han sitter å gomler i seg! :)

 

Men jeg har bare hatt fem dager i denne uken, siden jeg veide meg på mandag. Så kanskje resultatene blir veldig gode til neste fredag?

Nei ikke kanskje, de SKAL ble gode til neste fredag!:)

Tror jeg også skal begynne å føle GR konseptet til punkt og prikke! Så kan jeg bruke denne søndagen til å planlegge neste uke.

 

Jeg vurderer å kjøpe meg rockering. Er det noen av dere som har prøvd det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

 

Rockering er sikkert bra, smil_ende! :) Lykke til! :)

 

Jeg blir dessverre borte i helga. En utfordrende helg på matfronten, da jeg skal i bryllup. Får prøve å styre meg litt..!

 

Ha en god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i bra vektnedgang-bakrus i dag. Har allerede klart å drikke mer melk enn nødvendig og spist en svær frokost. Var litt nervøs for at samboern ville ha stor middag når han kom hjem, men utrolig nok sendte han melding og lurte på om jeg ikke ville kjøpe grønnsaker og dip til i kveld. Jeg tror han er syk!! :o

 

smil_ende, det er mange sånne "innredede" matbokser rundt omkring. Søk på "laptop lunchbox" eller "bentobox" så får du opp en hel del snasne bokser. Jeg er selverklært boksoman og har hauger hjemme. Store, små, med og uten flere rom, med mulighet for å legge inn kjøleelement, en egen til oppkuttet grønnsaker med eget diprom, en med innebygd oppbevaringsboks til salatdressing. You name it, I have it! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Har alle sammen kjærste her? Virka nesten sånn :D

 

Bynt å savne kjærste i det siste æ :) Vært singel 1 år ca nå =/

Hadde vært godt me noen til trøst på tunge dag, og selvfølgelig noen å glede opptura me!

Får håpe "drømmemannen" dukker opp snart da :o

 

Blitt litt småsyk i dag, liker det ikke! Håper det går fort over og at den planlagte spinningtime i mårra kan bli gjennomført. Kan godt hende det bare er kroppen som er sliten etter en lang uke på jobb me mye stress, samt akkurat startet opp med spinningen..bruker jo mye mer energi på trening enn jeg er vant til.. så kanskje ikke rart kroppen e litt slapp i dag :D

 

Ha ei fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg går rundt og tar meg selv i at jeg kan gi meg selv friere tøyler fordi forrige uke gikk så bra. Jeg koser meg litt fordi det er lørdag (veier ikke all maten, smaker på kakerøra og slikt), men det kan ikke ta helt av. I kveld skal jeg bare spise én porsjon middag, med salat ved siden av. Så det så!

 

Jeg har kjæreste ja. Vi har bodd sammen noen år, nå er vi i en omveltningsfase hvor han har fått ny jobb og jeg studerer. Jobben hans ligger halvannen times kjøretur utenfor Oslo. Det fører til at han er ukependler, mens jeg bor her og gjør meg ferdig med bacheloren. Egentlig litt trist å være helgekjæreste når man er vant til tosomheten. Menmen, det er for en periode. Nå har vi fått innvilget huslån og begynner husjakten på ordentlig. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...