Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

Hey :D

Sitter her med kaffekoppen og slapper av litt før jeg skal på SATS. I dag blir det altså jogging og BodyBalance. Kjenner at jeg gleder meg, er liksom så innstilt på å dra dit. Slik sett er det lurt med de "treningsplanene" våre her på tråden : )

 

Ellers kan jeg meddele at de på jobben fant ut at vi måtte ha sjokolade i dag. Så. Jaja. Hehe. Ble til at jeg tok to Smil og tre-fire Operamint.. Er så godt til kaffen... Irriterende:( Men tipper jeg overlever!

Men må ikke begynne å surre nå, for nå går det ganske på rett vei her, tror jeg! Snikveide meg i dag, og da var vekta veldig snill (ned enda en kilo), men tør ikke ta gleden på forskudd.

Får vente tell fræddan......

 

GRATTIS PARION :) Supert, tenk, hus! Nå er du voksen, ja! Så UTROLIG deilig, da kan du gjøre akkurat hva du vil.. og det er sikkert mye boltreplass..Digg!

 

Og til dere som jogger litt, så bra, så bra, så bra! :)

 

Ha en nydelig onsdag! Gleder meg til helg jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Heihei:)

 

Kom mæ jaggu på trening i dag :) Ble 25 min jogging og deretter 50 min styrke! Deilig! Har satt mæ ett mål om MINIMUM 20 skikkelige treningsøkter innen 13 mai. Dvs gjennomsnitt 3 økter i uka, mer enn det tar æ som ett stort pluss. Ska hjem til Tromsø på besøk 13 mai og ha ei uka ferie. Så da får æ med mæ ett par hjemmekampa til tromsø il, bursdag til bestekompisen min og ikke minst så får æ feire 17 mai med familien for første gang siden æ flytta derfra. Jaggu bodd borte i snart 6 år no, hehe... Så man vil jo se litt ekstra bra ut når man ska hjem på besøk, ikke sett vænna og familie siden før jul, og da hadde æ lagt på mæ endel :D

 

Parion: Grattis med huskjøp! Så moro!! Er skikkelig stas det, synes hvertfall æ når æ kjøpte leiligheta mi for litt over 1 år sia! Er så deilig og ha sin egen plass, som man kan gjøre akkurat ka man vil med!

 

Frukt86: Ja må vell bare innse at ikke alt går som planlagt hele tiden. Kan ikke presse mæ på trening når kroppen bare hyyyle at den vil hvile. Også må æ bare klare å da legge bort den dårlige samvittigheten.. Men planla i går kveld at i dag skulle æ på trening rett etter jobb, så ble ingen overtid i dag også dro æ bare! Va veldig deilig etter økta! Så fredag er det planlagt en ny økt etter jobb, ska ta litt avspasering så æ går kl 12, blir deilig start på helga.

 

Vært også flink me maten, ble kyllingsalat til middag! Hadde æ bare ikke tatt å drukket en burn i dag, så hadde alt vært perfekt, hehe! Men måtte ha litt koffein i mårrest, var dødstrøtt og forsov mæ..

 

Ha en fin kveld folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink dere er som jogger, det er jo kjempe god trening! En ting er at det bedrer kondisen, men det forbrenner også mye:) Selv har jeg en kronisk skade som gjør at jeg ikke kan jogge mer enn et par min. Så før jeg får de vanlige spm hvordan jeg da kan spille håndball, jeg er keeper:P

 

Gratulerer med huskjøp patrion! Så herlig å ha noe som er sitt eget som man kan gjøre hva man vil med:) God ide å ikke trene med det første før forkjølelsen slipper litt taket heller. Du blir iallefall ikke nå bedre av å trene. Det kan jo være et tegn fra kroppen om at den trenger litt hvile siden det er så mye som skjer for tiden. Viktig å høre på kroppen, for går det så langt at en går på veggen tar det lang tid før en kommer i form igjen:/

ingsi: gjort er gjort, og spist er spist. Så lenge du holdt deg til kun det synes jeg du var flink. Du får kutte litt ned på kcl resten av dagen, og så får du ta i ekstra hardt på treninga idag. Hva synes du om bohdybalance? På sats i danmark kalles det bodyflow og jeg var på det på mandag. likte timen godt, selv om det ikke var noe skikkelig hardt der og da merket jeg det godt på kroppen på zumbatimen etterpå. Var småstøl i magen på tirsdag også, så noen muskler må ha fått rørt litt på seg iallefall:)

fukt86: ja, vekta har stått stille siden jul egentlig, så går bare å krysser fingrene for at vekta en dag snart løsner og all treninga endelig lønner seg også i forhold til vekta:) Kan være godt å ha en litt rolig sommer, og det er jo fint å være i norge på sommerstid også. Så lenge det er fintvær som du påpeker:p skal selv bare være i Trondheim i sommer, men har kanskje ikke noe å klage på. jeg er jo utenlands hele resten av året:P

 

Ha en fiin kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir alltid sittende å lese her om kvelden når jeg egentlig burde vært i seng:P

skal bare svare kjempefort!

enrt: BodyBalance var ålreit, men jeg synes egentlig at akkurat hun instruktøren var litt snål. og at musikken var unødvendig masete til å ha på en slik yoga-aktig time. jeg likte yogaen på mandag bedre faktisk. har vært på BodyBalance på Elixia før (det var også en blanding av yoga, tai-chi og pilates), og det likte jeg veldig mye bedre. det er flere år siden da, men jeg husker fremdeles timen godt!

MEN kanskje jeg gir det en ny sjanse :D

nå har jeg laget meg kyllingsalat til jobben til i morgen. det gir virkelig litt ekstra motivasjon å skulle ha veiedag på fredag. da tør jeg ikke skeie ut i morgen!

 

lykke til med morgendagen alle sammen :)

cecilie5: en burn går nok veldig bra : ) du trenger energi og! spesielt når du trener! :)

Frukt86: unner deg ikke sånn studenttilværelse framover. jeg anser meg selv som student selv om jeg har et jobbår:P gleder meg sykt til å bli student igjen, men gruer meg litt til å kanskje måtte kutte litt ned på forbruket. menmen. kanskje vi skal dele tips til sunne og billige middager med hverandre, om vi kommer på noe? det første og beste jeg kommer på er løksuppe! UTROLIG godt, og utrolig billig. skal få tak i oppskrifta jeg! man trenger en pose first price-løk (koster vel max fem kroner) også litt krydder. namnam! vi tar alltid det hvis vi har brukt for mye penger en uke !

 

NATTA : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, Mac og iPhone er nok to av de beste kjøpene jeg har gjort noensinne. Dyrt, så absolutt, men akk! så bra..! Jeg flytter til Vestfold, og har ikke sjekket ut treningsfasilitetene der jeg skal bo. Men jeg tror nok uansett treningssenter blir nedprioritert. Må legge mye penger i månedskort på toget istedet..

 

enrt, jeg tror nok også at forkjølelsen er en reaksjon på stresset. Én uke til innlevering av oppgave, halvannen til premiere på revy, opp og ned til Vestfold for å fikse med hus, nå må jeg begynne å pakke, tenker MYE på hva som skjer etter endt bachelor osv. Jeg regner med at ting roer seg etter hvert, men det blir en liten periode nå hvor jeg nok er fryktelig sliten!

 

cecilie5, er det ikke lenger til mai?? Uff, kjedder jeg blir skikkelig stressa. Men det er et godt mål med trening tre ganger i uka!

 

ingsi, jeg er helt med på billig mat-råd! Det eneste jeg har nå er at jeg baker brødet mitt selv. Skikkelig dårlig på økonomiske råd, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har vektklubben gjort av innlegget mitt jeg skrev imorrest? jaja, får bare begynne på nytt da. veiedagen ble flyttet fram til idag istede, og endelig løsnet vekta. Ned 0,7 kg og det vil si 77,1 kg. det var ekstremt godt! Spørs hvordan det holdet seg da jeg får besøk fra idag - søndag, og fra tir - tor. Har ikke sett jentene som kommer på nesten tre mnd, så vil unne meg litt ekstra da. uten å skeiie ut så alt for my selvfølgelig:)

Ingsi: instruktør har så sykt mye å si. Merker det bare på zumbaen på treningssentret jeg går nå. tre forskjellige instruktører, tre helt forskjellige timer. Så gi det en sjans til, gjerne med en annen instruktør hvis det går?

 

jeg tar også gjerne imot billige mattips. For første gang siden jeg er 16 jobber jeg ikke ved siden av studiene, og merker at det er tungt å kun leve på lånekassen. For tiden så lever jeg på kylling og wok. Kylling er veldig billig her, og det passer meg perfekt:) Og så har jeg funnet ut at det lønner seg å lage sin egen wok. Jeg bruker litt løk, purre, gulerot, kål, mais og alt annet jeg har i kjøpeskapet. I lengden vil det lønne seg, og mye av det der holder seg lenge. I verstefall så er det jo bare å kutte opp porsjoner på forhånd og fryse ned. Iallefall for min del så har jeg funnet ut at gryteretter er ganske billig. Jeg lager jo kun til meg selv så en pk så har jeg tre middager:)

Da ska jeg rydde siste rest før jeg får besøk, så sees vi på søndag eller mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :) Gruer meg litt til veiedag i morgen, menmen. Det får vel gå bra. Gleder meg bare så sykt til helg. Masete å jobbe 100 % synes jeg!

Har lagd med kyllingsalat til i morgen og, for den ble kjempegod! Jeg kjøpte en hel grillet kylling til 35 kroner istedenfor å kjøpe f.eks salatkylling til 33 kroner som ikke egentlig er så veldig god. Synes det funker bra! Har fortsatt igjen, og da har jeg hatt ganske mye kylling i to salater.

Skulle egentlig trene i kveld, men orka ikke. Tar det igjen i morgen etter jobb, da blir det en styrkeøkt. Liker egentlig ikke heeelt å trene fredager, da er det som oftest rett hjem for å ta HELG! Men alltid deilig å ta helg etter ei treningsøkt og... Så får satse på at godfølelsen kommer og at det blir skikkelig verdt det!

 

Lykke til til de som eventuelt har veiing i morgen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har stukket av med signaturen min! Hmm..!

 

Kom nettopp hjem etter en lang dag, tror det blir kvelden nå altså. Ikkeno mer jobbing på meg i dag. Har en tortillapizza i ovnen, hvetetortilla, lettrømme og tomatpuréblanding, lett salami, purre og tomat. Så får vi se da, hva det blir til..

 

0,9 kg ned denne uken! Ganske fornøyd, spesielt siden jeg hadde den helga jeg hadde, og ikke har hatt kontroll i det hele tatt. Nå ligger jeg på 83,8 kg!

 

cecilie5: Jeg flytter til rett utenfor Tønsberg og det går tog dit. :)

 

Jeg får komme sterkere tilbake i morgen, hodet har tatt kvelden kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å "rapportere" veiinga :) Vekta var ikke like snill som i går og onsdag, men den viste allikevel nedgang og la seg på ca. 84,3. Jeg har faktisk ikke en vekt som viser desimaler, så jeg registrerer heller litt for mye enn litt for lite hvis jeg er i tvil :)

Uansett betyr det ca. 700 gram nedgang allikevel, så jeg er fornøyd!

Håper å se 83,noe neste fredag.

Satser på ei sunn helg :)

(PS. I går kasta jeg inn håndkleet og tok bussen hjem fra jobb da det snødde ute. Men pån igjen i dag, så nå skal jeg øyeblikkelig ut og gå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg igjen, og her var det stillere enn det pleier, gitt :) Jeg må ærlig innrømme at jeg synes helgene er verst når det gjelder slanking,,,åååh. I går kveld ble det både litt stratos og potetgull (etter at pizzaen var fordøyd...), og i kveld skal jeg drikke vin med venninner! Ost og kjeks og masse deilig vin. Jaja. Men, det her har jeg gleda meg til hele uka, så jeg nekter å tenke på kaloriene i kveld! Vurderer å heller ta ukas siste treningsøkt i morgen og prøve å gjøre det litt "godt igjen" da! Vi får se. I dag var jeg altfor støl, så orka ikke i dag!

Det blir alltid færre måltider i helgene, ikke at det er en positiv ting, men kanskje jeg har litt kalorier å gå på.....hmmm. Menmen!

 

Frukt86: Ja, jeg bor i Oslo :) Gleder meg til godværet kommer tilbake!

Når det gjelder kyllingsalat anbefaler jeg altså å skjære av passe mye av en sånn hel grillet kylling (eller andre billige varianter om du finner noen bra!), anbefaler også de Feta-Snack-greiene. Utrolig godt! Må jo ha litt proteiner og, når man bare spiser salat!

 

Ha en nydelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

I går ble det sverigetur på mæ med familien:) Veldig koselig!

Fikk endelig kjøpt mæ skikkelige joggesko :)

 

Så i dag har æ vært å prøvd dem! Superfornøyd, ingenting vondt lengre når æ jogge! Så ble 30 min jogging og 1 time styrketrening i dag! :)

 

Nå er det sofaen resten av kvelden med fotballkamp! Må plutselig jobbe natt i natt, så får ikke tid til å sove noe.. men det burde gå greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Slitsomt når alt skal skje på en gang, men jeg ser fram til 1. juni og jeg er ferdig med bachelor! Fem små dager til bacheloroppgaven skal være inne, whæ!

 

Helga har vært helt Texas hva mat angår. I går var jeg hjemme hos mor og far, da ble det bacalao med øl til, kake og sjokolade. Og i dag ble det svær frokost, med egg og bacon.

 

Heldigvis begynner forkjølelsen å slippe, så i mårra har jeg tenkt til å dra på meg treningstightsen og jogge igjen! Gleder meg til å komme meg ut igjen (og det i seg selv må jo være et tegn på at joggeformen har vært stigende!)

 

Nå skal jeg knekke den største calzonen jeg noen gang har sett.. Håper jeg kommer meg opp av sofaen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger inn et kort innlegg før jeg hopper i sofan med rbk kamp og ovnsbakte epler.

Har ikke gjort noen bevisste endringer, men når jeg tenker meg om så er det to ting. Det jeg har enret selv er at jeg har ikke drukket så mye brus den siste uka. drikker lettbrus, men har ikke helt troa på at det er så alt for bra for kroppen heller. det andre var at mens kom denne uka, og vet ikke om den kan ha kickstarta noe. Iallefall, skal fortstte med bruskuttinga for å se om det hjelper. ¨

Måtte jo tjuvveie på fredag og siden det egentlig er min faste veiedag, og da var jeg nede på 76,9. Åh lord, la dette holde til neste uke. Spent på den siden helga har vært katastrofe pga besøk, og side jeg også får besøk fra tir - tor er jeg VELDIG spent.

Ble et veldig meg sentrert innlegg, men skal prøve å slenge inn et mer oss sentrert innlegg litt senere ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Jeg har ikke hatt mulighet til å være her inne på en stund, men nå er jeg tilbake! Jeg har virkelig savnet å komme innom her å lese!

 

Men først en oppdatering på mine to STORE bragder denne uken:

-Jeg jogget 20min i STREKK!!! Det var tungt!

-Jeg har gått ned 1,9kg!:) SYYYYKT glad!!!

Jeg har altså ikke veiet meg på to uker, så nå var det på tide! Jeg veier nå 84,4kg!

 

Denne helgen har jeg vært med svigers på hyttetur, så det har blitt både boller og snop! Så konklusjonen er at jeg har kost meg masse, men ikke vært så flink ellers.

 

Dere har skrevet så mye at jeg klarer ikke å svare nå. Får heller kommentere på det som kommer til uken:)

 

Min uke blir som følger:

Mandag: Jogge i 20 min, så tur i 1 time

Tirsdag: Svømme i 45min

Onsdag: London

Torsdag: London

Fredag: Svømme i 45 min

Lørdag: Jogge i 20min + bursdagsfest

Søndag: Tur ?

 

Så det kan bli en spennende uke. Jeg skal til London denne uken:D Men jeg skal prøve å tenke sunt! Den største utfordringen blir nok festen til helgen. Jeg har bursdag den 15 men meg og en kompis skal feire sammen nå den 9. Så den dagen kommer jeg nok ikke til å spare på kcal :) Altså kommer det til å bli mye bursdagsfeiring i helgene som kommer. Men jeg tenkte jeg skulle prøve noen av GR-kake oppskriftene, så klarer jeg kanskje å ha litt kontroll.

 

Nyt resten av helgen, og lykke til med denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med både jogge-bragd og 1,9 kilo, smil_ende! Det var virkelig bra jobba :) Stå på, virker som at du er skikkelig i siget! :)

 

Nå må jeg ut og gå, kommer tilbake med treningsplaner og mattanker for uka. Det har blitt en del mat, en del alkohol og en treningsøkt mindre enn planlagt i helga, så jeg føler meg ikke så flink akkurat nå. Men prøver å glemme helga og begynner på ny frisk - akkurat nuh! :)

 

Lykke til med uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smil_ende, grattis med 20 minutter i strekk! Det er jo fantastisk! Jobber med å få til det selv, men er nok noen uker unna. Og 1,9 kg er jo også kjempebra! Godt jobba!

 

Heldige du som skal til London. Jeg ser at jeg nok ikke får råd til å dra noe sted før om noen år. :) Men jeg har jo et nytt sentrum å utforske da, hehe!

 

Mandag er deilige dager, da er det meste på stell og jeg kan spise den maten som er god for meg. To måltider om dagen er liksom.. litt lite. Nå har jeg trøkka i meg frokost av grove skiver med godt pålegg og spiser eple med kanel til "dessert". Nam nam.

 

Nå er det tilbake til oppgaveskriving! Ha det godt, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, rått eple med kanel, ja! Knallgodt og superenkelt, krever ca null forberedelse. Jeg liker det best med søte epler (type Pink Lady), men kan se for meg at bakt eple er bedre med f.eks. Granny Smith (eller hva det nå heter, de grønne :)) som er surere i smaken. Hvordan gjør du det da, deler i båter og hiver det i ildfast form?

 

Tønsberg vs. London.. Nja, veit hva jeg hadde valgt om jeg hadde hatt et ubegrenset budsjett! Men Tbg er veldig koselig på sommeren da, men brygga og det hele. Også er det mye fin bebyggelse, noen steder er det jo reine sørlandsidyllen.

 

Grattis med nedgang, 1,2 kg er jo veldig bra! Kanskje det er godtekuttet som gjør det? Hvis du spiser mye salt godis binder jo det en god del vann, f.eks! Og kokosboller, det er digg det! Presterte faktisk å stappe i meg en firepakk i helgen... Men det er jo så kvalmende at jeg har fått nok for en stund.

 

Nei, tilbake til oppgave.. Må forstå med på kontantstøttereglene. Hadde aldri trodd at jeg skulle dra det inn i oppgaven da jeg startet, men jeg ser jo at jeg kan bruke det som et argument. Eeh, nok nerdeprat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...