Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

Gjest cecilie5

Shit, nå er det lenge siden siste innlegg! 2 uker, ny rekord? hehe!

 

Her går det greit! Hadde første økta på sats i går, og blir en økt på dagen i morgen også;) Starter pent og rolig, så både hode og kroppen kommer seg, hehe!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest Takraset

Nå ble det tegn til liv her!

Jeg hadde min første økt på fitness24/7 på tirsdag og skal ha min andre i dag! ;)

 

Vekten viser 75.4kg og er ganske fornøyd, men satser på å komme under 75 neste uke! Trener fortsatt hver dag, går ihvertfall minst 30 minutter eller jogger/treninssenter. Samt så rir jeg jo hesten og! :-D Ganske fornøyd med det! <3

 

Matveien går bedre og jeg begynner å komme opp i et normalt kosthold! så det her begynner jo å bli bedre! :-D

 

Wuhuu hvordan står det til med dere da gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ble 1 time spinning og 30 min styrke i går:)

 

Maten begynner å bli bedre, ikke helt i mål..

Men lagde mæ supergod omelett til lunsj i dag, også blir det ut å spise straks ;)

Ska møte en gjeng og spise, får se om æ ikke finn mæ en kyllingsalat eller noe;)

 

Ny økt i morgen! Følger jeg er igang! Selv om det i mårrest føltes som jeg hadde blitt overkjørt OG rygget over av en buss!! Godondt følelse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie! Gratla med å komme igang igjen!

Haha, ja gangsperre er ikke helt godt, samtidig som det er verdens beste følelse!

 

Har selv kommet GODT igang igjen og etter litt sykefravær. (Noe som begynner å bli ganske normalt). Treningssenteret har blitt brukt flittig og joggeskoene. Sist økt ble på rundt 1t og 45 min på treningssenteret. Da var det 30 min elipse, 25 min ben(sykkel ting bare for bena), 25 min på tredemøllen (15 min oppvarming, 10 min nedjogging). Og en del styrkeøvelser inn i mellom! Det var en bra økt, hvor jeg ikke ville slutte å trene!

 

I går ble det en koselig liten runde på 3km hvor jeg både er på grus, asfalt og ulendt terreng! Virkelig min nye koserute! :-D

 

Matveien bedrer seg hverdag og jeg gleder meg til å veie meg på fredagen! Nå MÅ jeg vell komme under 75 snart!? Kan ikke stå stille i all evighet heller!

 

Håper dere har det bra jenter, nå må vi få liv i tråden våres igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Flickor!

Vekta lyste i dag et himmelens tall! 73,8! Under den forbaska 75'ern nå og kan endelig glede meg til å se 69!

De to siste dagene har vært preget av lite søvn og en utrolig utbrent jente. Ingen jobb, ingen trening bortsett fra korte økter på hesten. Det skyldes at jeg tok på meg en vakt jeg ikke var klar for pga hjertet. Og i natt fikk hun jeg bor med angstanfall, noe som gjorde at natten min ble søvnløs. MEN jeg ser positivt på livet! Fikk i dag på meg en Kingsland bukse i str M! Og i morgen er det Kingsland Oslo Horse Show på planen!

 

Neste uke skal bli bedre og nedgangen skal fortsette!

 

Hvordan har dere det da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjer ikke mye her for tiden nei, er alle glidd helt ut? :s

 

Jeg selv fortsetter å fokusere på trening og kosthold. Har kuttet helt ut alt av sjokolade, snop og mesteparten av sukker..går ikke helt på lavkarbo liksom, så litt brød/ris osv spiser jeg.

 

Har heller ikke bidratt me så mye aktivitet her inne, i bunn og grunn på grunn av overfokusering på trening og kosthold. Har kommet så langt at det har blitt ett "ork" å komme inn her for å skrive, eller lese trening/kostholdsblogger. Vet hva jeg må gjøre for å komme dit jeg vil, så glir stille og rolig for meg selv mot ett mindre midjemål;) Å det er blitt min måte å takle alt på, så er langt ifra gitt opp noe;)

 

Kommer nok innom og titter av og til, men akkurat nå er det nok for meg å kun fokusere på trening og kosthold for meg selv ;)

 

Håper det går bra med alle dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Uææ, jeg har også detti heeelt ut.. Var vanskeligere å komme i gang enn jeg hadde trodd:( Men nå har jeg blitt flinkere til å knyte på meg joggeskoa å gå meg en tur (hvertfall to-tre ganger i uka).

 

Også har jeg starta med godterifri, altså - ingen søtsaker skal inn i denna kroppen før jul:) Pepsi max er lov, men kun på lørdag. Så blir spennende å se hvordan dette vil gå.

 

Håper dere alle har det bra, og at ikke mørket tar knekken på oss alle! Jeg veit i allefall at jeg lett blir deprimert av at det blir så tidlig mørkt, og at de er lengre mørkt om morgenen.

 

Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallo, er det noen som fortsatt er her av og til? :)

 

Jeg forsvant i juli, uten at jeg husker hvor mye jeg veide da. Jeg vil tro jeg lå under 80 kg. Siden den gang har jeg gått i den store, stygge kjærestefella og vekta ligger og koser seg på 88 kg...... <_<

Fortsetter jeg på denne måten kan jeg om kort tid skrive vekta med minst tre siffer totalt.

 

Hvordan merker jeg det? Klærne er mindre, kroppen en styggere, magen mer dissete og formen bånn i bøtta! Jeg blir anpusten av null og niks, det er flaut og plagsomt.

 

Jeg tror jeg må konferere med kjæresten om et nytt GR-kurs, jeg stortrivdes sist hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Parion!

 

Er ennå innom av og til, men er jo ingen her lengre :(

 

Kan jo innrømme at her går det heller ikke så vledig bra!

Er jo straks nytt år og nye mål som kan drømmes om;) Kanskje vi får litt liv i tråden igjen?

Har ingen unnskyldninger på hvorfor alt har gått skeis denne gangen, er rett og slett kun latskap og dårlig selvdisiplin.. tror ikke jeg eier disiplin i det hele og det store :P

 

Fått ny kjærste? Grattis da;) Noen som har det, kan godt finne en til meg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo ny kjæreste i juni-ish, og nå kikker vi etter leilighet sammen. Vi bor jo hos ham uansett, og lommeboka mi tåler ikke å leie et lager til hele studielånet.

 

For all del, ny kjæreste gir mye god trim ( ;) ) og han gikk ned 10 kg de første 3-4 mnd. Dessverre ble det mye kosing i form av mat også, så min vektnål har pekt andre veien.

 

Buksa jeg har på meg i dag passet for kort tid siden. Nå er den ubehagelig stram, og jeg har fått magen som henger utfor, slik man ser på alle småstore fjortiser som på død og liv skal gå i bukser som stopper på hofta. Ikke pent!

 

Jeg tenker å få gjennomført godtestopp i uka som første mål. Det tror jeg vil hjelpe ganske mye. Også kanskje lage en vri på helgekosen. Så ei som ikke skulle spise kjøpegodt på et år. Mange deilige kaker man kan lage istedet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der, kiloene sniker seg fort på! Men det gjør dem jaggu mæ også hvis man går singel for lenge også!

 

Har ikke vekt her jeg er nå, men tenkte at jeg skulle bynne på en ny start nå i 2012! Ikke at jeg har store trua på nyttårsforsett, men er dritt lei alt, så har ganske stor motivasjon for at når jeg sitter i jula 2012, så vil jeg ikke sitte me samme følelse som nå! Er små endringer i livet som skal gjøres, ikke bare på "slankenivået" men på andre ting også! Kan ikke leve lengre i denne "ikke-ta-tak-i-ting-verden" som jeg har levd i siste 2-3 årene :P

 

*slutte å snuse

*innføre lørdagsgodt igjen

*trening

*slutte å sløse penger på dritt (les snus, snop, cola, poker osv)

 

Er supermotivert! Vet at alt ikke vil falle på plass med engang, så tar ting etterhvert, men er veldig målbevist på at jeg skal klare det!

 

Hadde vært koselig om vi klarte å få litt mer liv i denne gruppen også nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med for å få liv i denne gruppa i alle fall! ;)

 

Har snakka med kjæresten min i dag, om at jeg er lei meg for at jeg har lagt på meg så mye siden vi ble sammen. Vi avslørte for hverande hvor mye vi faktisk veier, hittil har vi vært litt sånn "alt for mye..!". Tallene viser henholdsvis 88 og 117 kg, så her er det mye å ta tak i for å si det sånn! :P

 

Vi ble enige om å kjøre ukesmål, for eksempel "gå tur tre ganger denne uken", "spise fisk tre ganger denne uken" osv. I tillegg til å la helgekos være helgekos, og ikke kjøre ovale helger som går man-søn...

 

Målene dine hørtes overkommelige ute, Cecilie. :) Kom hit og få ut frustrasjonen om den dukker opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :D

 

Her ble dagen feiret med 23 andre hyggelige mennesker, ved midnatt var vi i Frognerparken og kikka på rakettene. Var i seng i 4-tiden, og på 1. nyttårsdag var kjæresten og jeg på visning av leilighet. :blink:

 

Men vi fikk den vi, og i dag (!!!) skriver vi under kontrakt og får nøklene! :D Enda en flytting på meg, begynner å bli bra lei nå men satser på at denne blir den siste på en veldig lang stund.

 

Vi har starta opp med ukesoppgavene våre også, siden det gikk litt i glemmeboka i går kom vi fram til at denne uken skal vi unngå godis og brus fram til fredag. Jeg satser på å drikke store mengder med urtete jeg fikk av verdens beste mann i julekalenderen. Teen smaker masse, og er god og søt og syrlig i seg selv, no sugar needed! Anbefales! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

 

Godt nyttår ja :D

 

Grattis me leilighet da! Blir nok bra når man kommer på plass ;)

 

I går ble colaen kuttet ut, i morgen står snusen for tur.. Er ganske avhengi av cola, men tror snusen faktisk blir værst for der er det mest uvanen enn avhengigheten :P *en form for kjedesnuser*

 

Har fått meg ny hobby da, som tar fokuset litt bort fra både snusing, snop og alt annet omtrent, nemlig strikking!

 

Men i morgen blir det første treningsøkt for i år, gleder meg ikke, men tar en rolig start også ser jeg hvor det havner ;)

 

Hehe, du får kose deg me urteteen;) Te er jo egentlig veldig godt, er bare dårlig på å lage meg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få oppdatering på treningsøkta altså!

 

Leiligheten er overtatt, og i går kveld gikk til kikking, måling og diskusjon rundt hvor ting skal stå. Jeg gleder meg masse til ekstra kjøkkenbenk (kjæresten og jeg har ca 1 kvm kjøkkenbenk nå - til sammen på to leiligheter!) og oppvaskmaskin og kjøkkenmaskinen min - her skal det kokkeleres sunne og smakfulle retter! :P

 

Gleder meg til å bygge opp et kjøkken med masse tørrvarer og krydder, så man kan lage hva som helst. Per i dag begrenser krydderhylla seg til oregano og basilikum ;)

 

Morsomt at du strikker, jeg er helt strikkegal og har et svært garnlager. Det er kjempekjekt når man slanker seg egentlig, spesielt mens man ser på TV, man har hendene opptatt! Er du på Ravelry? Anbefales! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Blir nok deilig å få større kjøkken ja! Er selv på utkikk etter leilighet, har fortiden mellomlandet hjemme etter å ha flyttet tilbake fra andre kanten av landet, og kjenner at det er påtide å finne egen plass. Vil ha tilbake friheten av å lage middag når det passer meg, lage det jeg vil iforhold til at jeg ønsker å spise sunnere.. tja, generelt få tilbake friheten av å styre selv igjen :P Når jeg bodde for meg selv trente jeg som regel rett etter jobb, spiste noe mellom jobb og trening..også ble middagen først sent på ettermiddagen etter en god dusj og litt avslapping etter trening.. Her i huset er middagen ganske nøyaktig 16.30 hver dag, og sliter meg å komme meg på trening når jeg må hjemom først etter jobb. Har ny jobb der det ikke er like stor rom for å spise litt i 15tiden sånn at den har fordøyd litt før trening.. så er bittelitt kaos i forhold til mine vanlige rutiner som da jeg bodde for meg selv!

 

Men blir nok ordning i alt til slutt, skal man se ;)

 

Har forresten ennå ikke kommet igang på trening, men tirsdag er en fin dag å begynne :)

 

Fikk også veid meg i dag for første gang på 2 mnd, veide skrekk og gru 64 kg sist gang.. og etter altfor mye snop, null trening, cola osv osv siste to mnd, så var det nesten så jeg ikke turte å gå på vekta, men sjansen bød seg! (har ikke vekt hjemme)!

Måtte gå 3 ganger av og på vekta! Veier nå 60,7kg! Så har altså gått ned rundt 3 kg med værste kosthold.. men er kroppsfasongen er værre, har nok mistet litt muskler siden man ikke har trent siden august =/

 

Så det gir meg motivasjon til å starte med ett bedre utgangspunkt enn fryktet! :D

 

Hvordan går det med deg? Begynt på kurs/trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ikke verst å gå ned mens man er en latsabb ;) Jeg har lagt bort målet om 25-30 kg ned, tenker at hvis jeg trives på 70-tallet et sted er det et fint sted å være. Jeg er glad i mat, men vil gjerne kombinere det med å kunne kjøpe klær i vanlige butikker. Jeg kan det nå også, men det er relativt sett ikke mange kiloene igjen før jeg bikker 100-tallet heller.

 

Jeg bodde hjemme en kort periode i sommer (dvs jeg flyttet mer eller mindre inn til nåværende kjæreste ganske tidlig, men fikk egen leilighet (eller lager, som det ble) etter 3-4 mnd med adresse hos mamma og pappa), men det er fantastisk å ha eget sted. Nå kan jeg ordne dagen etter den timeplanen som kjæresten og jeg har, mye lettere enn å måtte justere seg etter mamma og pappas innarbeidede rutiner :)

 

Jeg har ikke startet med kurs eller trening enda, hovefokus nå er å komme vel inn i ny leilighet. Vi har de aller, aller fleste tingene på plass, neste jobb er å rydde fram spisestuegulvet igjen. kjæresten og jeg opprettholder ukens mål om å ikke spise godis eller drikke brus i løpet av uka. Jeg har sprukket tre ganger, første uka spiste jeg én Sur sild uten å tenke meg om, i går delte vi en boks B&J og i dag har jeg spist en sjokkis. Kan jeg skylde på at jeg har mensen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Takraset

GODT NYTTÅR jenter! Jeg ramlet visst helt ut her en stund.. Det ble så stille, så jeg glemte faktisk hele "gruppa" vår :/ Men nå er jeg tilbake for fullt!

 

Har ikke lest meg helt opp i hva som skjer her, men håper dere har det bra?! :)

Jeg lurte meg selv opp i en liten kjærestefelle selv i oktober, ble desverre bare en kort en og ble avsluttet nå onsdag som var.. Kiloene klarte heldigvis å holde seg på et respektabelt tall! Er nå på 76, men med jobb, TO hester og en treningskamerat som jeg skal trene med opptill 6 ganger i uken med ser jeg ikke noe negativt i det!

 

Håper dere alle er like giret som meg, nå kan sommeren 2012 bare komme, for jeg er klar for å kjempe mot bikiniformen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...