Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Frukt86, nå har jeg testa iskaffen. Bedre enn forventet! Traktet altså litt sterk kaffe, ventet til den var avkjølt og satte den i en tett flaske i kjøleskapet. Puttet noen isbiter og litt melk i. Tror jeg skal prøve en annen kaffe neste gang, den jeg brukte nå har stått en stund. Iskaffe laget av en ordentlig kvalitetskaffe fra Stockfleths eller lignende tror jeg blir knall!

 

Jeg betalte ca 55 kroner for 200 gram laks, også hadde jeg som sagt ris fra i går (og den rispakken tok vi med fra hytta, så den var forsåvidt gratis). Betalte litt for wasabi og ingefær, da. Totalt kanskje 40-50 kroner? Litt dyr middag, men veldig god! Og siden jeg ligger litt lavt kcal-messig i dag tror jeg at jeg skal spise to skiver til kvelds, i stedet for én. :o

 

Forresten så ble huset vi kikka på på mandag droppet. Fant ut at det trengtes å bytte en del bord utenpå huset, garasjen var falleferdig, flere punkterte glass (mot ett, som selger sa til oss), antydning til fukt i kjeller osv. Synd, men da er det bare å hoppe til neste hus. Skal på visning allerede på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å drikke kaffen bar, men syns det er godt med melk når kaffen er iskald.

 

Sashimirullene så veldig smarte ut, har lagt den i bokmerkene mine!

 

Vi leier hos min svigerfar nå, veldig greit å bo stort, passe sentralt og billig. I følge banken vil vi betale omtrent det samme i lån som det vi gjør i leie nå, så det skal jo være overlevbart!

 

Jeg har funnet ut en gave til meg selv når jeg kommer under 80 kg. Har lenge ønsket meg en Fjällrävensekk, og det skal jeg kjøpe meg når vekta viser et sjutall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Oioi, her var det mye å oppdatere seg på :D

 

Drikker ikke kaffe jeg, men har smakt iskaffe og det er helt ok liksom..

 

Sushi har jeg faktisk aldri smakt! Liker fisk generelt, og elsker laks på brødskive og sånt, så kanskje æ må prøve sushi en dag? Er ikke noe fan av soyasaus, dessuten så prøve æ å holde mæ unna veldig mye salt, men man er vell ikke nødt til å bruke det i?

 

Skal prøve å få kjøpt en vekt snart, ser at æ slit litt med porsjonene når det kommer til ris og sånt. Når det gjelder kyllingfilet og sånt, så e æ ikke så veldig nøye på det.. Men ris og pasta er jo veldig godt, så burde nok veie det.. Fort gjort å ta mye mer enn man trur, hehe!

 

Endelig hjemme fra jobb da, og igjen, svinsulten! Er alene på jobb, og i dag var det veldig mye å gjøre! Rakk faktisk ikke å ta mæ 5 min pause for å spise engang :s

Så ble en liten boks burn for å få litt energi :o Vet der e fyfy, men 143 kcal skal æ overleve når æ ikke har spist noe annet hele dagen omtrent..

 

Fredag skal æ få handla inn skikkelig, så æ har litt mer å velge i før jobb også.

Jobber heldigvis dag neste uke, så blir en normal uke med skikkelig middag til vanlig tid!

 

Nei, nå er det litt mat også natta;) Sykehuset tidlig, også SKAL æ få trent før jobb! Så det så! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu er jeg ikke her igjen. Har nettopp vært ute og løpt litt, deilig å kjenne asfalt under joggeskoene altså! Også har jeg laga matpakke. Brødmat blir ikke kjedelig når man legger litt kjærlighet i matpakka! Spiste bare ei skive til frokost fordi jeg skulle ut, så med meg har jeg med tre skiver, en bar, en med brelett og en med lett majo. Ved siden av ligger det crispisalat, pent pakke inn i plastfolie, makrell i tomat, mager salami, lettost og paprika og agurk pakket i plastfolie. Da er det bare å mekke deilige skiver på skolen!

 

Cecilie5, ingen grunn til å drikke kaffe egentlig. Man blir bare avhengig, og det er ikke spesielt bra! Og man kan få tak i saltredusert soyasaus. :o Jeg spiser ikke så mye egentilsatt salt til daglig, så soyasaus til sushien går veldig greit syns jeg.

 

Nei, på tide å hoppe i dusjen og frese av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Så flinke alle sammen er!:D

 

LinnH91:

0,5kg er jo kjempe bra! Det er jo et stort steg i riktig retning, så det er det all grunn til å være stolt av! Har du likt å gå på kurs?

 

ingsi:

Bra gjort å takke nei til søtsaker!

 

parion:

Kjipt med huset, men bra dere fant ut av problemene med det fort. Det hadde jo ikke vært kjket om dere hadde kjøpt huset og så funnet ut av alle problemene. Men da kan du jo glede deg til å se på et nytt ett. Vi får krysse fingrene for at det er drømmehuset;)

Det høres ut som et bra treningstøy du har funnet deg! Kanskje jeg skal ta meg en tur på HM og sjekke det ut. Jeg har såååå lyst på en trenings tights! ¨

 

Cecilie5:

Du har et godt poeng ang ris og pasta! Jeg burde også fått meg en vekt og skjekket hvor mye jeg faktisk spiser av det. Det er vel en av mine store laster, for jeg bare elsker pasta! <3Pasta og ris<3! Vet ikke helt hvorfor...

Har vel noe med at vi ikke hadde det så ofte når jeg bodde hjemme. Jeg kommer fra en typisk potet-familie. Vi hadde poteter til nesten alt! Det hedte til og med at vi hadde potetsuppe! Så jeg er ikke så glad i poteter:P

 

Frukt85:

Ja det er deilig å komme seg ut litt! I går klarte jeg å få med med typen ut på tur i skikkelig ruskevær! Det regnet og blåste, så han var ikke overlykkelig for at jeg hadde fått denne fikse ideen, men han ble no med.

Turer er perfekt tid til å få ordnet tankene, så da blir sikkert foredraget ditt veldig bra! Hva er det du skal ha foredrag om?

 

Et godt tips til folk som liker melk i kaffen er å bruke laktoseredusert melk. Den er mye søtere men inneholder ikke mer kcal enn vanlig lettmelk. Altså trenger man ikke sukker i kaffen. Det gjør jeg hvis jeg får lyst på en "kaffelatte" :o

 

I dag får jeg nok ikke tid til trening.... Jeg holder på med 1 utkastet til bacheloren min som skal inn i morgen, og jeg skal på jobb fra 17-22. Så da dår jeg heller være litt lengre på trening i morgen:)

 

Dagens middag blir gryterett med svinekjøttdeig og salat. Men hadde jeg hatt penger til det så hadde det nok blitt sushi! Fikk veldig lyst på det når dere prater så mye om det!

 

Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da kan jeg endelig slappe av litt :)

 

Har fått unnagjort sykehuset og en tung, men deilig treningsøkt!

Ble 15 min oppvarming på høy tempo, samt 50 min styrke! Digg!!

 

Snart jobb!

 

Frukt86: Hmm, må vell få prøvd det ja! Men bor ikke akkurat i oslo, hehe, så trur faktisk ikke det finnes noe sushi-sjappe her jeg bor :D Kanskje ta å høre litt rundt, kan jo godt hende egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

`Fikk anbefalt tråden av ingsi, og lurte på om det var mulighet for å slenge seg med? Jeg hadde egentlig skrevet den lange introen om meg selv, men så forsvant alt. dermed tar jeg nå en ikke fullt så lang intro:p

Jeg er 22 år, og går for tiden master i Danmark. Nærmere bestemt Århus, verdens nydeligste by! Jeg føler jeg har holdt på med dette for altid, selv om resultatene ikke har vært de største. Enkelt sagt; jeg har slanket meg, lagt dem på meg igjen, slanket dem bort og så holdt meg støtt på 77 kg. Fram til jul, da jeg spratt opp på nærmere 79. Nå ligger jeg på 77,7 men sliter litt med motivasjonen. Kroppen min holder hard på kg, og det er spesiellt rundt 82 og 77/78 jeg har hatt store problemer.

Ellers så trener jeg håndball og på sats (som nesten alle andre her), og prøver å få til 3-5 treninger i uka. Ser dere også er veldig inn i trening, noe jeg er veldig glad for. Ser dere har ukeplaner, så kan slenge med min den uka her;

 

Mandag: Zumba

Tirsdag: Håndball trening

Søndag: håndball kamp

Blir bare tre treninger den uka her, da kroppen sa stopp igår og forlangte litt fri. Satser på å ta det igjen litt i neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra enrt, godt å se deg her! :) Dette er en livvat tråd, virker som en artig gjeng! :) Og tre treninger er bra!

 

Jeg må legge meg nå, siden jeg skal opp og gå i morgen.... igjen... hehe.. Begynner å bli litt lei, aller mest lei blir jeg av at det tar så mye tid! Men var litt digg å ha med mp3-spiller og høre på deilig musikk, det gjorde gå-turen enda bedre. Sola er også veldig medhjelpelig om dagen!

I morgen kveld har jeg tenkt til å unne meg noe godt, litt usikker på hva ennå.

Skal sannsynligvis også i bursdagsfest lørdag, så må nok passe meg bittelitt..Utepils frister også VELDIG nå! Tror kanskje jeg må velge ut hva jeg prioriterer.. Tror faktisk jeg prioriterer utepils, det frister too much. Ser folk som sitter ute og koser seg med det hele tida når jeg går fra jobb!

 

Har dere noen idéer på sunn snacks?

Bortsett fra fruktsalat og grove vafler... Hehe..

De kan jeg.. :D (Har aldri smakt grove vafler, men!)

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

Har dere noen idéer på sunn snacks?

Bortsett fra fruktsalat og grove vafler... Hehe..

De kan jeg.. :D (Har aldri smakt grove vafler' date=' men!)

natta![/quote']

 

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Forretter-Sm%C3%A5retter/Vegetar/Gr%C3%B8nnsaker-med-guacamole-dipp

 

Gadd ikke skrive det selv. du kan ta å tilsette chilli i guacamolen for at du skal få maks forbrenning! sunt, godt og ser bra ut på lørdagsgodt bordet! jeg liker også å putte inn litt yoghurt i den. da blir den ikke så fettete=) pluss at du får i deg masse bra for både mage å matlyst=P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, ja guacamole er kjempegodt! Jeg har faktisk prøvd med chili, og det er kjempedigg. For ikke å snakke om hvitløk. Et must :D Takk for tips!

 

Nå skal jeg ut og gå. TIDLIG PÅN. Føler meg som en "mosjonist" liksom. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Men hadde altzå veiedag i dag, og den viste 85 kilo. Jeg ble egentlig ikke så veldig glad, men det betyr jo igrunn at jeg har rista av meg en kilo. Så det bør jeg vel kanskje være fornøyd med. Håper jeg klarer å riste av meg en til til neste fredag. (Litt mye om gangen, I know... litt utålmodig!)

 

HA EN FIN DAG :) og lykke til alle som skal veie!

jeg har forresten ikke funnet målebåndet mitt, kjøper et i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! Var så sliten etter et lang dag i går at jeg ikke orket å sette meg ned på datamaskinen. Satt egentlig mest i sofaen og stirret tomt ut i lufta. :D Men nå er jeg oppe og hopper! Har egentlg tatt på meg treningstøyet, men vurderer å prioritere bacheloroppgaven i dag. Skal levere førsteutkast i morgen, og det er fortsatt mye som gjenstår! Skal på bandøvelse i kveld også (er med i bandet til revyen som arrangeres på fakultetet mitt) og vurderer å ikke komme hjemom i mellom der. Så det betyr bare én ting: Jeg må smøre matpakke!

 

Hadde veiedag i går kveld, 1,2 kg ned fra forrige uke! :) Lurer på om disse kiloene er slike som bare renner av, for i mai i fjor lå jeg på ca 80 kg og har ligget på mellom 80 og 84 kg de siste årene. Tipper det stopper der, og antakelig har jeg en slags "mental sperre" for å gå lenger ned fordi jeg er så vant til å se 80-tallet. Time will show!

 

enrt, velkommen! Jeg har den samme følelsen som deg, jeg har "alltid" gjort (halvhjertede) forsøk på å gå ned i vekt, men har stort sett endt opp med å stå stille. Blir artig å ta følge med deg nedover!

 

ingsi, sunn snacks kan f.eks være:

- grønnsaker og kesamdip (bruk enten holiday-poser eller bland selv, men ha litt vann i kesamen fordi den er ganske har å jobbe med).

- frukt med vaniljekesam

- smoothie

- cottagecheese med pittelitt syltetøy (gjerne lett)

- fun light-gelé (legg gelatinplater i bløt, kok opp vann og tilsett gelatinplatene, tilsett fun light (lag den litt sterkere enn vanlig) og sett kaldt.

 

Hmm, det var det jeg kom på i farta. Guacamole er digg, men husk at avocado er ganske kaloririk!

 

Jeg får hive meg rundt og gjøre alt jeg skal. Ha en god dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, ingsi! Jeg så ikke at du hadde gått ned en kilo. Grattis!!

 

Jeg har spist brownies og drukket øl i dag. Til gjengjeld har jeg spist ca ikkeno, aner ikke hvor tiden har blitt av!

 

Igrunn ingen ting å tilføre, prøver å lokke en kompis ut på pizza. Usunn helg, altså! Får prøve å få jogga litt i mårra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Så flinke alle sammen er!:)

 

LinnH91:

0' date='5kg er jo kjempe bra! Det er jo et stort steg i riktig retning, så det er det all grunn til å være stolt av! Har du likt å gå på kurs?

 

ingsi:

Bra gjort å takke nei til søtsaker!

 

parion:

Kjipt med huset, men bra dere fant ut av problemene med det fort. Det hadde jo ikke vært kjket om dere hadde kjøpt huset og så funnet ut av alle problemene. Men da kan du jo glede deg til å se på et nytt ett. Vi får krysse fingrene for at det er drømmehuset;)

Det høres ut som et bra treningstøy du har funnet deg! Kanskje jeg skal ta meg en tur på HM og sjekke det ut. Jeg har såååå lyst på en trenings tights! ¨

 

Cecilie5:

Du har et godt poeng ang ris og pasta! Jeg burde også fått meg en vekt og skjekket hvor mye jeg faktisk spiser av det. Det er vel en av mine store laster, for jeg bare elsker pasta! <3Pasta og ris<3! Vet ikke helt hvorfor...

Har vel noe med at vi ikke hadde det så ofte når jeg bodde hjemme. Jeg kommer fra en typisk potet-familie. Vi hadde poteter til nesten alt! Det hedte til og med at vi hadde potetsuppe! Så jeg er ikke så glad i poteter:P

 

Frukt85:

Ja det er deilig å komme seg ut litt! I går klarte jeg å få med med typen ut på tur i skikkelig ruskevær! Det regnet og blåste, så han var ikke overlykkelig for at jeg hadde fått denne fikse ideen, men han ble no med.

Turer er perfekt tid til å få ordnet tankene, så da blir sikkert foredraget ditt veldig bra! Hva er det du skal ha foredrag om?

 

Et godt tips til folk som liker melk i kaffen er å bruke laktoseredusert melk. Den er mye søtere men inneholder ikke mer kcal enn vanlig lettmelk. Altså trenger man ikke sukker i kaffen. Det gjør jeg hvis jeg får lyst på en "kaffelatte" :D

 

I dag får jeg nok ikke tid til trening.... Jeg holder på med 1 utkastet til bacheloren min som skal inn i morgen, og jeg skal på jobb fra 17-22. Så da dår jeg heller være litt lengre på trening i morgen:)

 

Dagens middag blir gryterett med svinekjøttdeig og salat. Men hadde jeg hatt penger til det så hadde det nok blitt sushi! Fikk veldig lyst på det når dere prater så mye om det!

 

Ha en super dag alle sammen![/quote']

 

Jeg kan si at jeg elsker kurs, syns det er så mye lettere enn å måtte gjøre det helt på egen hånd.. Folk å snakke med, gode råd og alt ! Det er helt topp !!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :) Sa jo jeg skulle unne meg noe i kveld, og det har jeg gjort.

Det ble littegrann sjokolade og littegrann potetgull. Men jeg har klart meg med littegrann i dag! Hjalp stort å kjøpe litt druer i tillegg. Da hadde jeg et sunnere (og godt!) alternativ : ) Jeg har hatt godteristopp mange ganger, men har ingen tro på full nekt for min egen del. Hvis jeg skal leve med det her må jeg kunne ta meg littegrann sjokolade på en fredagskveld. Jeg er da bare et menneske...

 

I dag så jeg ei jente som var utroooolig tynn. Det kan veldig gjerne være at det er en sykdom for henne. Ganske sikker på at hun har/har hatt spiseforstyrrelser. Følelsen jeg fikk inne i meg, var at jeg syntes synd på henne. Og det er det jo, da spiseforstyrrelser jo er en sykdom. Det er en trist sykdom synes jeg. Jeg har også venner som har hatt dette, og unner ikke min verste fiende noe av det jeg har sett hos dem.

Det jeg tenkte over var at hun jenta gikk veldig fort og bestemt framover, fortere enn alle andre, og jeg tenkte "hun brenner kalorier, hun trimmer". Det var ganske tydelig. Ingen går så fort hvis de ikke har det SYKT travelt.

Og der gikk jeg, rett bak, fort framover for å brenne kalorier, litt fortere enn alle andre rundt meg. Og så funderte jeg litt over at jeg liksom gikk "etter" henne, litt på samme måte. Men den følelsen var faktisk ikke god. Hvor er det jeg vil hen med det her, hehe..... Vel.. Det er veldig viktig å ikke bli altfor fokusert på slanking! (Lurt å si på et slankeforum :) ) Jeg synes det virker som at de fleste jenter "alltid" vil gå ned to-fem kilo. Vi blir aldri fornøyd. Må bare passe på å ikke la det ta kontrollen over en! : ) Er vel det jeg vil frem til.

Men ja. Jeg veier 85 kilo, jeg har (åpenbart?) ikke anoreksia. Målet mitt er å se 7-tallet. Jeg har stor rumpe og svære lår. Men jeg ser ikke unormalt stor ut heller. Og det tviler jeg og på at noen av dere gjør. Sikkert kjempefine hele gjengen :) Husk på at dere er bra, oppi alt det her! :D Ha ei god og sunn og morsom helg alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86 og Ingsi, det dere sier er kjempeviktig! Kloke jenter altså.

 

Jeg velger å være dønn ærlig her inne, for jeg vinner ingen ting på å lyve på eller av ektra kilo. Jeg veier nesten 85 kg. Jeg er 163 cm høy. Det sier seg selv at det ikke er sunt. Jeg har en BMI på 32. Jeg lider faktisk av fedme!

 

Allikevel er ikke mitt hovedmål å gå ned til "perfekt" vekt. Jeg aner ikke hva den er. Jeg har "alltid" vært overvektig (dette er nok ikke sant, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært normalvektig). Sett gjennom BMI-kalulatorer ligger idealvekta mi på øvre 50- nedre 60. Men skal jeg fokusere på tallene tror jeg at jeg blir demotivert, og litt sprø. I stedet velger jeg å fokusere på at kroppen skal bli sunnere. Jeg vil ha bedre kondis. Jeg vil orke å gå i trappene uten å måtte ta pause på toppen. Jeg vil orke å være med på skitur. Og for å orke å orke dette må jeg ta fatt på maten. Bort med sjokkisen og fram med deilige skiver istedet. Til sammen kan dette hjelpe meg å orke mer, også kommer vektnedgangen som en liten bonus. Selv om den bonusen riktignok får ganske stor plass her - dette er tross alt et slankeforum! :D

 

Oppi alt dette skal man ha plass i kosen også. Jeg tenker at det faktisk er lov å spise en halv medium Peppes pizza og dele en kanne øl med en god venn nå og da. Jeg har ikke tro på at det ødelegger "alt", og det til tross for at det inntaket sikkert er halvannet "dagsbudsjett" av kalorier! Men det er kanskje lett for meg å si, jeg er ikke av de som er ute flere dager i uka. Å trappe ned på drikkinga er tilnærmet et ikke-problem for meg.

 

Så, ja. I gårkveld klarte jeg å lokke en kompis ut på pizza og øl, og vi hadde det fantastisk morsomt! Lo omtrent konstant hele kvelden. Hadde en utrolig morsom servitør som beklaget seg for at det tok så lang tid med pizzaen. Kjøkkenet hadde nemlig glemt den, men den kom snart. Han hadde laget den selv, for han hadde ADHD! :) At pizzaen bestod stor sett av ost, og ca 4 pepperonibiter valgte vi å overse. Vi hadde tross alt underholdning til maten. :)

 

Nå skal jeg sette meg ned og lese litt mer på oppgave. Har nok et leirgrytebrød i ovnen. Utrolig godt brød altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; gratulere med nedgang! 1,2 og 1 kg er fantastisk! Her har det derimott gått andre veien, 100 gram opp. Tar ikke det så tung da jeg veide meg 1 time tidligere enn vanlig, uka har vært forferdelig og jeg snikveide meg imorrest og veide da 77,5. så, får se neste veiedag istede hva vekta sier da:) Når har folk inn her veiedag forresten?

Ja, jeg skal se litt på treningsprogrammet mitt framover. Jeg er alt for dårlig til å trene styrke, og lurer på om jeg skal sette inn en ren styrkeøkt på søndager da siste håndballkamp sesongen her er imorgen. Prøver å sette inn litt styrke de dagene jeg er å har zumbatime og slikt, men blir ikke det samme.

 

Likte innleggene om anoreksi og spiseforstyrrelser veldig godt! en ting er de som har anoreksi som man ser, men det er også alle de med bulimi som ikke vises. Og det er ting man bør tenke over når man er på sider som dette, i mine perioder her har jeg sett en del som tydeligvis sliter med spiseforstyrrelser, og de bruker disse sidene for å motivere seg til å bli enda tynnere. Det er også vanskelig å vite om en egentlig har en slik person rundt seg. Som sagt er det stor forskjell på hvor tynt som er for tynt til forskjellige personer. Da man trenger en bmi på 17,5 eller lavere for å få diagnosen anorexi må jeg selv ha veid 51 kg for å få diagnosen. Mine venner ble redd jeg hadde spiseforstyrrelser når jeg var på mitt tynneste og veide 62. På grunn av denne bmi grensa er det mange som havner utenfor diagnosekriteriene og de er vanskelige å oppfatte. Dessuten så er det lett å få en forvridd bilde på kropp når man er i en slankeprosess. Vi som har holdt på over en periode har vel alle vært der man føler at man må ta seg selv i nakken og ta seg sammen fordi en har gått over noen grenser for hva som er normal slanking mer. Det er et viktig tema, og man bør være obs! Så, der har dere mitt lille utrop:P

Ha ei fin helg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Frukt86 og Ingsi' date=' det dere sier er kjempeviktig! Kloke jenter altså.

 

Jeg velger å være dønn ærlig her inne, for jeg vinner ingen ting på å lyve på eller av ektra kilo. Jeg veier nesten 85 kg. Jeg er 163 cm høy. Det sier seg selv at det ikke er sunt. Jeg har en BMI på 32. Jeg lider faktisk av fedme!

 

Allikevel er ikke mitt hovedmål å gå ned til "perfekt" vekt. Jeg aner ikke hva den er. Jeg har "alltid" vært overvektig (dette er nok ikke sant, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært normalvektig). Sett gjennom BMI-kalulatorer ligger idealvekta mi på øvre 50- nedre 60. Men skal jeg fokusere på tallene tror jeg at jeg blir demotivert, og litt sprø. I stedet velger jeg å fokusere på at kroppen skal bli sunnere. Jeg vil ha bedre kondis. Jeg vil orke å gå i trappene uten å måtte ta pause på toppen. Jeg vil orke å være med på skitur. Og for å orke å orke dette må jeg ta fatt på maten. Bort med sjokkisen og fram med deilige skiver istedet. Til sammen kan dette hjelpe meg å orke mer, også kommer vektnedgangen som en liten bonus. Selv om den bonusen riktignok får ganske stor plass her - dette er tross alt et slankeforum! :D

 

Oppi alt dette skal man ha plass i kosen også. Jeg tenker at det faktisk er lov å spise en halv medium Peppes pizza og dele en kanne øl med en god venn nå og da. Jeg har ikke tro på at det ødelegger "alt", og det til tross for at det inntaket sikkert er halvannet "dagsbudsjett" av kalorier! Men det er kanskje lett for meg å si, jeg er ikke av de som er ute flere dager i uka. Å trappe ned på drikkinga er tilnærmet et ikke-problem for meg.

 

Så, ja. I gårkveld klarte jeg å lokke en kompis ut på pizza og øl, og vi hadde det fantastisk morsomt! Lo omtrent konstant hele kvelden. Hadde en utrolig morsom servitør som beklaget seg for at det tok så lang tid med pizzaen. Kjøkkenet hadde nemlig glemt den, men den kom snart. Han hadde laget den selv, for han hadde ADHD! :) At pizzaen bestod stor sett av ost, og ca 4 pepperonibiter valgte vi å overse. Vi hadde tross alt underholdning til maten. :)

 

Nå skal jeg sette meg ned og lese litt mer på oppgave. Har nok et leirgrytebrød i ovnen. Utrolig godt brød altså![/quote']

 

Er enig med at en gang nå og da er lov, men det er verdt å tenke på at i en stor peppes pizza er det 5000 kcal.. Å du er jo kjempe flink som klarer å tenke at du vil være i bedre form og ikke bare tallene på vekten.. Prøver å være sånn jeg også, men jeg har ett mål om å komme i samme kropp som jeg var sommeren 2009 og det er 10 kg igjen, så det skal jeg nok klare..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Gratulerer så mye med gode vekt resultater!

Enrt velkommen! 100g opp er jo så og si ingenting! Det viktige er at du ikke gir deg!

 

Jeg synes det var en veldig bra diskusjon dere har hatt her inne. Spiseforstyrrelser er et viktig tema! Jeg er glad for at GR opplegget heldigvis ikke baserer seg på at man skal spise så lite som mulig. Heller så mye som mulig av de sunne tingene. Så jeg tror at dette er et ganske sunnt opplegg i forhold til mange av de andre slankemetodene som er der ute.

Men det er jo lett for å føle seg litt mindreverdig når man ikke føler seg så lekker. Men alle er jo like mye verdt uansett hvordan man ser ut! Selv vil jeg ned i vekt fordi jeg er overvektig og at jeg ikke føler meg vel. Jeg har overhode ikke noe mål om å bli Hollywood-tynn! Det er mye finere å ha litt former synes nå jeg!:D

 

Jeg har valgt å ikke veie meg denne uken. Jeg har skeiet litt ut, men det er ikke det som er hovedgrunnen. Jeg vet av erfaring at under en viss periode i mnd så pleier jeg å gå opp i hvertfall 1kg. Det er helt utrolig! Så når den perioden er over så er den ene kiloen borte som ett trylleslag.. Tror kanskje det kan ha noe med vann i kroppen eller noe.. I hvertfall så tar jeg ikke sjansen på å veie meg nå, og miste motivasjonen! Så veier meg heller nest uke.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver Frukt86! Jeg er også en som ikke klarer å la ting ligge åpnet. Jeg må liksom bare tømme hva enn det skulle være. Alt fra middag til godter:P Men det er noe jeg øver på:) Jeg prøver å bevisst ikke spise opp alt og heller spare litt til senere. Det er jo ingen krise om jeg ikke spiser opp middagen min for eksempel. Da kan jeg jo ta restene senere.

Jeg tror kanskje det har noen med oppdragelsen min å gjøre. Vi måtte spise opp maten vår, hvis ikke fikk vi ikke lov til å gå fra bordet. Så vis jeg ville ut å leke var det bare å glefse i seg maten. Og denne "tvangsforingen" ble gjerne kombinert med "tenk på barna i Afrika som ikke har nok mat" og "hvis du spiser opp maten din så får du dessert". Da er det kanskje ikke så rart at jeg har litt "angst" for å la noe være igjen på tallerkenen?..

 

I dag har jeg vær på årets første fjelltur! Det var så utrolig herlig!:) Sol og fint vær! Riktig nok var det noen ganske glatte partier, men jeg hadde med meg samboeren min som er veldig flink til å passe på meg. Han gir meg alltid en hjelpende hånd om jeg skulle trenge det. Vi hadde med oss te på thermos, så det ble en riktig så koselig tur!

Jeg har faktisk klart å overtale ham til at han og skal følge GR-opplegget:D det vil si at vi følger mengden mat og str på porsjonene, men skriver ikke ned kcal. Det kan vi heller begynne med når vi har fått rutinen inne på hvor mye mat vi skal spise. Ser vel egentlig ikke for meg at han kommer til å skrive ned hva han spiser, så det blir vel noe bare jeg kommer til å gjøre etterhvert. Men det er i hvertfall veldig kjekt at han støtter opplegget!

 

Jeg er spendt på hvordan denne helgen kommer til å gå. Er som sagt ikke i toppform og jeg kommer nok til å unne meg litt sjokolade. Så mye for min 14dagers snope-stopp. MEN jeg skal ha en 14-dagers chips stopp! Noe som er nesten like vanskelig ettersom jeg er veldig svak fo chips. Men sjokolade må jeg altså bare ha, spesiellt nå når jeg kommer til å krøke med i sofaen og synes synd på meg selv:P Jeg får heller bare begrense mengden. Kanskje jeg skal kjøpe meg en liten eventyrsjokolade. De er jo ikke så store.

 

Jeg må bare si at det er veldig kjekt å komme inn her å lese hvordan det går med dere! Jeg blir alltid så mye mer motivert etter å ha vært her inne!

 

Lykke til med helgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...