Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Da var dagens treningsøkt unnagjort før jobb :)

 

Ble 20 min jogging og 50 min styrke :)

 

Har akkurat begynt å måle kroppen, og hadde andre måling i går, så var ganske spent. På nesten to uker så har æ gått ned 1 cm rundt magen, 1 cm rundt midjen, 3 cm rundt lårene(1,5 på hvert) og økt musklan i overarman med 1,3 cm på hver :)

 

E faktisk ganske fornøyd med det på under to uker. Er jo ikke så superstor fra før av, så kan vell ikke regne med så mange cm for hver uke :)

 

Tålmodighet er stikkordet, men SKAL komme i mål til slutt uansett tidsperspektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :) Her går det bra, prøver å være nøye med maten, spise hver tredje time osv. Rekker ikke å føre inn kcal hver dag, noe jeg vet at er lurt. Måmåmåmå gjøre det i morgen og torsdag for å kunne ha noen sjangs på veiedagen på fredag!

I dag spiste jeg oreokake, say no more...! Har til gjengjeld gått i 2,5 time i dag.. Får håpe at det "veier opp", men er jo litt irriterende at all trimmen går med til kaka. I morgen blir ukas første treningsøkt, har ikke hatt tid de siste to dagene.

Så treningsplanen min ser sånn ca. slik ut denne uka:

 

Onsdag: Kondisjonstrening (gruppetime på treningssenteret)

Torsdag: Jogging ca. 30 min + styrketrening

Lørdag: Spinning eller annen kondisjonstrening! Og sikkert litt styrke, f.eks armer og rygg, som er min yndlingsstyrketrening:)

 

Forrige uke satte jeg opp fire treninger, men fikk bare til tre. Derfor setter jeg heller opp bare tre nå så jeg ikke blir skuffa. Synes uansett at tre treninger er ganske bra for meg, så lenge jeg passer på å få gode økter :)

 

Ellers går jeg fremdeles til jobben! Det går bra! Utrolig hva man blir vant med. Satser på å gjøre det hele denne uka og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, nå var det stille, Frukt86 :) Bra du lager litt liv! :)

I dag har jeg trent, woho! Var på SATSEnergy, likte det ganske godt, det var utrolig tungt for meg, men. Kondisjonstrening med litt styrke innimellom, varte en times tid. En effektiv time :)

Ellers burde jeg ført inn kalorier i dag, men nå er det så seint at jeg gidder ikke å gjøre det. Spist er spist... Sikkert litt dum innstilling siden jeg da ikke vil se det hvis jeg spiser for mye eller for lite. Får se om jeg får tid til å drive med det i morgen! Prøver å tenke kalorier gjennom dagen, putte inn mest mulig "ja-mat" og å unngå nei-mat, men i dag ble det litt rømme og en tortillas-lefse. Det får gå.

Spiser hver tredje time og prøver å spise litt mindre enn før. Men til middag ble det taco, så da klarte jeg ikke begrense meg. Jaja.

 

I morgen blir det ei ny treningsøkt på kvelden! Ikke helt sikker på hva ennå, men kanskje spinning :)

 

Ellers har jeg ikke så mye å melde, jeg har et kjedelig liv.. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg er litt borte sånn generelt om dagen. Har endelig fått levert inn semesteroppgave, og nå merker jeg at jeg har gått rundt og vært skikkelig stressa over lenger tid. Har sovet dårlig, spist dårlig, vært forkjøla. Leiligheten er bomba (jeg tør ikke bevege meg gjennom stua etter å ha skrudd av lyset, kan jo risikere å falle om og ikke komme opp igjen!) og jeg tror nok det er en av nøklene til at jeg spiser så dårlig. Eksempel: Kjøkkenbenken har blitt gjort om til et oppbevaringstårn (jeg kødder ikke, tør jo nesten ikke se på det i frykt for at det skal velte!) av pensumlitteratur som ligger på vent. Kjøkkenbordet er en haug av papirer. Oppvaskamaskinen er fylt opp av reint servise, altså er jeg lat. Skittent servise står... over alt. Hallo, Paren! Våkn opp!

 

Synd jeg går rundt og er konstant trøtt da. Gah! Antiklimaks etter innlevert oppgave deluxe.

 

I dag er en sånn dag hvor jeg ikke har lyst til å dra på kurs, men jeg har bestemt meg for at jeg skal. Det blir jo sagt at når du minst vil det, så trenger du det mest.

 

Ang. tortillalefser er det ca 60 kcal i én lefse. Ikke så ille altså, men spiser du to har du jo fort kommet opp i 1/3 middag kcal-messig.

 

Har sikkert gått opp denne uken. Tror jeg skal se om jeg har noen lettere klær å skifte til før jeg stikker på kurs.

 

Kanskje er jeg lystigere når jeg kommer hjem igjen. Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo :)

 

Jaa, jeg mente egentlig at det var mager kesam jeg spiste i går, ikke lettrømme :) Glemte helt at jeg for en gangs skyld hadde husket å kjøpe mager kesam! Mindre kalorier i det! Og det liker vi!

 

Har registrert mat i dag, så nå ser det ut til at jeg er i rute. Men det er sikkert mest fordi jeg er obs på at jeg skal registrere :)

 

Ligger på sofaen og psyker meg opp til litt trening, tenker å jogge en 20-30 minutter før bodypump. Pleier å unngå styrketrening to ganger på rad, men det får gå for denne gang. Orker ikke trene i morgen, da er det fredag og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk tortilla-wrap Santa Maria = 168 kalorier.

For eksempel.

Det er jo ikke SÅ ille, men så vil en nå (ihvertfall jeg!) putte i ganske mye annet rart også. Synes dessuten det er vanskelig å begrense meg til én tortillas.

Jaja :)

 

Mye kjedelig prat fra min side. Har dere noen kule sommerplaner da?

Jeg skal sannsynligvis på sydentur med venninner! SUPER motivasjon på trenings&slankingsfronten iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,6 kg denne uken. Ikke overraskende. Men det var godt å komme seg på kurs, dro rett på butikken etterpå og kjøpte inn så jeg får med meg ei skikkelig matpakke i morgen.

 

Nå kjenner jeg at det er på tide å legge seg snart. Blir ikkeno tid til å sove i morgen, da skal jeg av gårde på jobb. Håper det er litt å gjøre der så dagen går fort. Gleder meg litt, lenge siden jeg har vært der nå.

 

Frukt86, syns du skal kose deg med kaffeiskremen jeg. Lørdagsgodt liksom. :)

 

ingsi, her i gården er det lite spennende sommerplaner. Skal i rund bursdag til mamma og svigermor (ikke samtidig da :)) og kanskje ei uke på muligens ei hytte. Men ellers har vi ikke penger til noe. Du er skikkelig heldig som skal til syden! Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parion: hey, jeg skjønner ikke hva som skjedde, hos meg kom innlegget mitt før ditt, så nå var jeg glad jeg fikk sett ditt, selv om det virka som at det var litt tungt nå! du får bare ha ei riktig riktig god helg og kose deg! utrolig deilig å levere fra seg oppgaver, synes jeg. man jobber så intenst.. huff! synes du virker utrolig flink jeg, og de 0,6 vinker du nok snart farvel til. selv om det er jo kjedelig å gå opp, kjedelig å stå stille er det også. men snart går du ned, det er jeg sikker på :) synes du er tøff som dro på kurs i dag!

 

hvis det er noen trøst så er kleshaugen min fire ganger så stor som den burde være! har ingen rene sokker, og da har jeg nettopp kjøpt 15 nye sokkepar (alle sammen er hvite! LOL).. trist. jaja :) der fikk dere vite det...

 

Jaaa, syden blir digg, jeg håper det, jeg er egentlig litt kresen på reising, synes for eksempel at det er kjipt å bruke penger på å dra det samme stedet to ganger med mindre det er new york eller paris, hehe, men når vi er en god gjeng på tur så kommer vi nok langt med ei fin strand og et basseng og ikke minst SOL. da er det opplevelsene sammen som teller,så slik sett regner jeg med at det blir gøy omtrent samme hvor vi drar! : ) noen som har noen steder å anbefale? skal oppdatere dere på dette! det går jo en del penger til en slik tur, men jeg synes det er verdt hver penny.. så det setter jeg av penger til når jeg får lønn.

 

Frukt86: hvordan damper du mat? (ok, nå føler jeg meg direkte dum). haha! kan du forklare meg det? jeg ser for meg sånn hullete kasserolle, men skjønner ikke helt hvordan du gjør det med kyllingen? : ) og ja, kos deg med kaffeiskrem! her blir det utepils på lørdag, etter spinninga... haha. det får bli min helgeutskeielse. (Blir nok litt sjokkis og :) )

 

ei jeg kjenner har fått anbefalt vita hjertego'-oljen, tenkte jeg skulle stikke på butikken og sjekke kaloriinnholdet i den, om det er noe poeng i å bytte til den. kanskje det er det? JAJA! Kalorier meg her og kalorier meg der! Boring!

 

NATTA JENTER : ) dere virker så bra! kanskje vi og ender opp med å dra til syden en gang sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen er her for min del, og det så ut til at vekta stod ganske stille / litt ned siden forrige uke. Den ligger på 84 eller rett over, så jeg velger å registerere 84,1 (kanskje litt optimistisk, kan hende jeg egentlig står stille siden forrige uke. Jaja, 200 gram er nå uansett ikke all verden! Hehe).

 

Nå får jeg ta meg sammen matmessig i helga, forrige helg skeia jeg ut i øst og vest.

 

Har visst fått for vane å gå inn her når jeg spiser frokost aleine før jeg skal ut og gå :)

Ha en fin fredag og bedre lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, takk for det! Noen ganger "glemmer" man at man er motivert og trenger å bli påmindt at man faktisk vil! Har vært flink hittil i dag, har spist det jeg skal spise og drukket svart kaffe. Tror jeg er avhengig, for det tar knekken på hodepinen..

 

Jeg har tenkt det samme som deg når jeg ser folk spise seg så store at de ikke klarer å gå på beina. Mamma og pappa var på cruise i Karibien nå i vinter, og de sa at der var definisjonen på "god helse" var omtrent "kunne gå opp en trapp på fire trinn". Jeg vil ikke si at pappa har spesielt god helse (fett på de "farlige" stedene, sykdom som gjør at den fysiske aktiviteten begrensen, har blokket sin første blodåre som 57-åring), men i følge den definisjonen er han frisk som en fisk! Helt vilt igrunn! Jeg håper at det norske samfunnet aldri ser på det å være 10-15-20 kg overvektig som "normalt", men dessverre ser det jo ut som om det er dit vi er på vei.

 

Når det kommer til USA tror jeg nok at maten i seg selv ikke er et problem. OK, man kan kjøpe en BigMac til 5 dollar, eller ca 25 NOK. Billig, raskt og "godt". Men samtidig har de andre problemer, som f.eks. at det er vanlig å ha våpen, og de er ikke redde for å bruke dem. Det gjør jo at man beskytter seg så mye som mulig når man må bevege seg utendørs, og man velger gjerne bilen fordi den gir beskyttelse. Jeg jobbet frivillig en stund på en ungdomsskole i California, og når skolen var over kom foreldrene kjørende i bilen for å hente ungene som sikkert bodde to kvartaler unna. Én lærer sto på utsiden av skoleporten (gjerdene rundt var 3 m høye med piggtråd på toppen, og de ble låst med svære hengelåser etter endt skoletid) og ropte opp en og en unge sånn at de kunne gå rett inn i bilen til forelderen. Poenget mitt er: Ungene går jo ikke til og fra skolen! Jeg følte meg jo som DEN utstikkeren som gikk til og fra universitetet, arbeidsplassen, butikken (og bar varene mine selv hjem, hele fire kvartaler!), t-banen osv.

 

I tillegg er bensinen billig, krav om forsikring og stand er en helt annen en her osv.

 

Samtidig er det jo litt rart at noen kan spise seg ihjel, og abstinensene de får dersom de ikke får burger til lunsj.

 

Sånn når jeg liksom er på sporet, så husker jeg så godt en gang hvor naboen min hadde kjøpt seg nye flip flop-sandaler. Jeg spurte om de var gode å gå langt i, og hun sa "jada, i går gikk jeg hele to kvartaler med dem!". Jeg tenkte liksom om man kunne bruke dem hele dagen..

 

Jaja, enough with my stories, dere har vel andre ting å lese på. :) Vil bare legge til at jeg har bedt samboern si fra hvis jeg spiser meg ut av alle klærne mine. For det er jo ikke sikkert jeg legger merke til det selv om det skulle skjer..!

 

Er dautrøtt i dag, kjenner at kroppen og hodet er utslitt. Gleder meg til å finne senga i kveld en gang, men har noen timer med aktivitet igjen før den tid. Samboern ville ha sushi i kveld, og det vil jeg og! Må bare se om jeg får tak i det, skal ikke hjem før i 20-21-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg har ikke gitt opp, eller død. Det bare føles slik ut nå. Når besøket dro og jeg skulle tilbake til den normale hverdagen igjen så kom febern på besøk. Og gjett om jeg synes synd på meg selv her jeg ligger, uten noen å ta seg av meg eller matlyst. Jeg kommer plutselig tilbake når jeg er frisk, før den tid har jeg ingenting å bidra meg uten syting:p

Ha ei super helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Enrt: God bedring!

 

Forresten ikke død jeg heller, hehe! Ikke fått vært på trening siden tirsdag, er jo også selvfølgelig blitt syk :) Feber, tett som fy og dundrene hodepine.. Er på jobb da, men har ikke sjangs til å trene før jobb.. Går i jobb og soving her!

Har endelig langhelg når jobben er ferdig i kveld! Hadde så mange feriedager til gode fra i fjor, så har måtte bruke noen.. så tatt meg fri mandag og tirsdag :) Skal blir ubeskrivelig deilig! Også skal jeg på jeff dunham show i oslo på mandag! Gleder meg villt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Takk for oppmuntring, ja, jeg får ta det som noe positivt at jeg stod stille denne uka, eventuelt et par hundre gram ned :) Må ikke henge seg for mye opp i tall. Men jeg gleder meg til å se 83 igjen nå, det gjør jeg! Det er liksom det "laveste" jeg har vært (siden jeg kan huske), så det blir jo digg.

Du virker veldig flink til å skrive, så bra at det har tatt seg opp! Er det en diger oppgave du driver med? Det hørtes forresten deilig ut å sykle seg en tur! Jeg har ikke sykkel dessverre. Skulle gjerne hatt. Får raide noen loppemarkeder en gang jeg har tid..

 

cecilie5 og enrt: god bedring! :) dere får ta tida til hjelp og sove masse og drikke vann! langhelg må passe bra, cecilie5, det hørtes utrolig deilig ut!

gleder meg så til påske, selv om jeg bare får de fem fridagene påskehelga. blir deilig uansett, jeg elsker å ha fri :)

 

parion: det hørtes spennende ut å bo i california!:) selv om mat og trim-vanene der virker litt skremmende! det er liksom ikke helt det inntrykket man får hvis man ser på mtv eller andre programmer om kjendiser osv, da får jeg inntrykk av at alle der borte er så sykt opptatt av trening, kropp og sånn. det er kanskje ikke slik i virkeligheten for the average man? har du vært i LA? jeg har lyst til å dra dit en gang : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cali var knall! Bodde ikke så langt fra San Francisco. Der er gjennomsnittsvekta lavere en min, de er veldig obs på sunt kosthold og slikt. Frukt- og grøntavdelingen på nærbutikken min var omtrent like stor som Remaen jeg handler på nå. I byen jeg bodde var det én McDonalds og bare et par pizzasjapper. Gikk ned en god del der. Husk at USA ikke er bare USA. Det er som å snakke om det lille og ensartede landet Afrika. :)

 

Ingsi, har ikke vært i LA, bare kjørt gjennom. Men har hørt av de som har vært der at det er lite byfølelse der, store avstander, masse trafikk og mye kroppsfokus. Men det er klart, det er varmt og godt også finnes jo Beverly Hills og slikt. Skal man feriere i en by vil jeg mye heller anbefale San Francisco, en liten by med MYE innhold. Kan nevne bl.a. Hovedgata med masse shopping, Fisherman's Wharf, Golden Gate, Alcatraz, Castro, Haight/Ashbury, Chinatown... F.eks. :)

 

Frukt86, jeg handler sushien min på Hai Sushi ved Høyenhall. Var uansett ved Grünerløkka, så det ble litt langt å reise til Major. Men takk for tipsene! Siste gang vi handlet på Hai i kveld, nesten litt trist! Blir vel mer hjemmelaga sushi fra nå av.

 

Til sjuklingene, god bedring! Kle på dere klær selvom det er fint vær, og la kroppen bli frisk. Spis sunt og godt, kroppen trenger det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

San Fran hørtes bra ut ja! :) Det gjorde det! Artig! Jeg har "bare" vært i New York, men har lyst til å se mer av USA. Har egentlig lyst til å se mer av hele verden, jeg. Elsker å reise, tror jeg har brukt alle pengene jeg noengang har hatt på reising, forutenom det jeg har brukt på mat, klær og husting da, obviously. Jeg er litt rar, kjøper bukser til 200 kroner men kan lett bruke 8000 på en reise hvis det er det det står på. Eller... Lett og lett! Har ikke SÅ mye penger.. men ja, dere skjønner vel hva jeg mener sikkert :)

 

Master, ja. Shit. Jeg skal også begynne på master til høsten tror jeg. Gruer meg litt til å skrive oppgave selv, synes bacheloroppgave var noe styr å skrive! Men også interessant å kunne gå i dybden innenfor noe jeg interesserer meg for! :)

 

Siden jeg sitter på greteroede klokka tolv på en lørdagskveld er det vel kanskje obvious at det ble edru-lørdag på meg! Kun en øl i sola i formiddag, og det var syyykt godt! :) Men både lommeboka og magen og hodet er glad for at det ble med den ene ølen. Blir godt å ha en søndag uten bakrus og. Håper det blir like fantastisk vær i morgen, ut i godværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Nå gleder jeg meg til en ny uke!

Da skal jeg nok være mer pratsom her inne!

 

Denne uken har vært helt fantastisk, sosialt sett!

Jeg har kost meg sånn i London, så nå er jeg blakk :) Det ble litt mer shopping enn planlagt og MYE god mat!

I helgen har jeg vært på fest og kost meg. Tror ikke jeg skal telle kcal for denne uken, heller ikke veie meg...for da faller jeg nok ned i kjelleren :)

Jeg satser heller på en super uke nå, og veiing på fredag! Gleder meg til å se 83tallet jeg også! DET er lenge siden det!

 

Håper dere som er syk blir fort friske! Det er aldri noe kjekt å være syk. Jeg synes i hvertfall alltid veldig synd på meg selv. Så ønsker dere god bedring!

 

Til helgen som kommer har jeg bursdag, og skal invitere noen venner hjem her på middag og kake. Jeg tenkte at jeg skulle lage en GR-pai og den GR-lime sjokoladekaken! De vet jeg er gode :)

 

Frukt 86:

Jeg er her fremdeles! Tidig at du akkuratt la ut det innlegget mens jeg holder på å skrive mitt. Leit med den iskremkaffen, men det hørtes ut som om dere fant et deilig alternativ! Jeg synes også det er stress med lange oppgaver. Jeg holder selv på med BA i engelsk, så denne uken blir det mye jobbing siden jeg henger litt bak skjema. Hva er det du skriver master i?

 

Jeg synes alle her inne er så flinke! Så jeg må bare skryte litt! Det er så kjekt å komme inn her å lese! Jeg begynner virkelig å bli "avhengig" av å lese her! Selv når dere skriver om utfordringer og at det ikke går så bra som man hadde håpet er det kjekt å lese! Da føler jeg meg ikke så alene;) Det viktigste er jo at selv om man mister motivasjonen innimellom så det bare å starte på an igjen og komme seg "back on track"! Så stå på alle samen!

Dere er inspirerende!

 

Ønsker dere alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...