Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest smil_ende

I dag er jeg syyykt motivert!:D

Etter en så som så uke og helg, er jeg virkelig klar for uken som kommer!

 

Jeg har nå laget med en plan som går 6mnd fram i tid! Det er den tiden jeg skal bruke på å komme meg ned på 71kg, og den tiden jeg har til å trene meg opp til birkebeiner løpet! Jeg har lagt inn mål for hver uke.

I begynnelsen satser jeg stort på 1kg i uken, men etterhvert går jeg ned til 0,5kg i uken som mål. Dette begynner under eksamensukene;) Jeg har også lagt inn noen uker hvor målet er å "stå stille" eller "ta igjen" vekt som skulle vært vekke. Planen skal jeg printe ut og henge over nattbordet. Så satser jeg på at jeg da blir mer målbevisst og motivert!

Jeg har også planlagt middagene og treningsøktene i uken som kommer! Jeg er bare så giret!!!

 

Jeg har vasket utejoggeskoene mine, og kommer til å bruke dem inne inntill jeg får nye.

 

Cecilie5:

Jeg skjønner godt hva du mener med at det hadde vært godt med noen som oppmuntret deg, men forhåpentligvis dukker drømmemannen opp snart :o Og i mellomtiden har du jo oss! Det er jo nettopp det å oppmuntre hverandre denne siden er til for! Vi går jo heldigvis ikke gjennom dette alene!

Håper du føler deg bedre, og at du ikke er blitt syk.

 

Frukt86:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg hadde også planer om å være flink i helgen, men samoeren min åpnet en toblerone... Det som bare skulle være en "rute" ble til at vi delte hele greien:P Typisk! Jeg er virkelig svak for sjokolade!

Kanskje jeg skal prøve med 14dagers snopestopp? Det hadde jo vært utrolig herlig dersom det virker slik du sier. Tenk å bare kunne si "nei takk" og heller ta et eple uten å være fristet til å "synde"!

 

Parion:

Tusen takk for tips ang matboks!

Så spennende med husjakt! Kjenner jeg blir litt misunnelig :D Vi hadde også tenkt på å kjøpe oss en leilighet, men med vår studentøkonomi så fikk vi ikke lån..

Har dere vært på mange visninger?

Nei det er ikke alltid så gøy å være helgekjærester. Jeg hadde også en periode hvor jeg var det. Men det som var kjekt var gjennsynsgleden til helgen! Heldigvis er det jo bare for en periode.

 

Håper det går bra med dere alle sammen! Ønsker dere en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey alle sammen :D

Nå er jeg tilbake fra bryllupshelg og blir skikkelig motivert av å lese det dere skriver! Nå har jeg hatt tre dager uten registrering av mat, men i morgen begynner jeg å registrere igjen. I dag har jeg ikke spist godis, men i bryllupet ble det åpenbart både god mat, litt vin og noen deilige kaker. På fredag falt jeg også for diverse fristelser, det er så utrolig vanskelig når man er på tur og er med masse folk..! I dag har jeg vært frista til å kjøpe noe søtt, men lot være. Det ble appelsin til kaffen i dag!

Fra og med i morgen har jeg tenkt til å prøve å gå til/fra jobben for en periode. Jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid det vil ta hver vei, men satser på at det ikke tar mer enn en time. Har meldt meg på den kampanjen "Gå i hennes spor" og skal registrere skritt for fullt hver dag. Alle som går i gjennomsnitt 8000 skritt hver dag er med i trekningen om en tur til Mali. Virker spennende! Mange andre bra premier og.. Spa-opphold og sånt. Mmmmmm. Hehe.

Satser også på sunne måltider og litt trening på kveldstid framover. Nå er det fullt fokus! :)

Fantastisk å lese at du er så motivert, smil_ende!

Det virker i grunn som at alle andre er det nå også :D Det er fint, og så fint at vi kan oppmuntre hverandre!

Kanskje jeg skal melde meg på en 14 dagers godteristopp jeg og..? Hmmm.. Hvem av dere skal ha det? Litt usikker på om jeg blir med siden jeg allerede er redd jeg nesten har for høye ambisjoner angående å gå til jobben hver dag :o Men deilig å spare 600 kroner på kollektivtrafikk. De 600 skal jeg sette av til noe konkret, skal tenke litt på hva jeg vil bruke dem på! Kanskje noe så kjedelig som sparing, eller kanskje lage en "feriekasse"? :) Any ideas?

 

Har noen laget treningsplan for uka som kommer?

 

Jeg håper å få til tre økter på treningssenteret, håper ikke all gåinga tar knekken på motivasjonen (eller beina). Har lyst til å prøve Training for runners på SATS (da jeg har ambisjoner om å få til halvmaraton en gang i livet) og ihvertfall én annen skikkelig styrketime. Så får vi se hva den tredje tingen blir. Spinning til helga, kanskje.

 

LYKKE TIL MED UKA FOLKENS! : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke!

 

Så morsomt å lese at dere er motivert! Jeg kjenner at jeg gruer meg til dagen i dag, den starter med toging kl 9 og jeg aner ikke når jeg er hjemme igjen. Har smurt med meg seks skiver og tar med meg Skyr, Rett i koppen og frukt. Det er faktisk mat for en hel dag. Kjedelig med bare brødmat, men da er jeg jo samtidig sikra for hele dagen.

 

I går formiddag var jeg på joggetur (hællandussen så tungt det er å jogge på asfalt kontra mølle!). Syns det er så deilig å ha en ekstra "unnskyldning" for å jogge. Ikke bare brenner det litt kcals, men det hjelper meg når jeg spiller også. Spiller trompet på fritiden, og om jeg jogger før øvelse eller konsert merker jeg at jeg har mer å "gi", lungene er allerede varmet opp på en måte. Digg!

 

Nok med nerdesnakket. :o Bakte kake til gårsdagsens korpskonsert, smakte bare et halvt stykke selv. Kaka ble en hit, og folk spurte om oppskriften! Kult. Trøkka i meg et eple og en banan og kjøpte meg en kaffe i stedet. Egentlig like greit, føler ikke at jeg manglet noen ting.

 

Frukt86, jeg skriver bacheloroppgave for tiden og syns dét tar mye tid. Men så skjer det fryktelig mye rundt meg også. Den skal leveres om 2-3 uker, så jeg må nok belage meg på noen lange kvelder fremover. Sånn sett er det greit å ha helgekjæreste for tiden, det er ingen som venter på meg hjemme på ettermiddagene. Hvordan syns du det går med mat og trening når du (antakeligvis) sitter så mye stille? Jeg syns det går OK, jeg flytter jo ikke så mye på meg så jeg blir jo ikke sulten!

 

smil_ende, vi har ikke vært på noen visninger enda, fikk innvilget lån i forrige uke. Men nå starter det! Veldig spennende og utrolig skummelt å skulle ta alle disse stegene, men fast jobb, hus og slikt. :D Kjæresten min jobber jo fast og har en forutsigbar inntekt. Min inntekt er liten (tjener litt utenom studelånet) i tillegg til at jeg har gjeld, men det kommer jo ikke til å bli veldig mye lavere det neste året. Står i den heldige situasjonen at jeg har jobb ut året og lenger om jeg vil det, så jeg stresser ikke, verken med jobb eller skole til høsten!

 

Kan ikke skjønne hvorfor jeg alltid har så mye på hjertet. Er vel stor i kjeften da. :D

 

Ønsker alle en super uke! Go, go, go!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Fått ei god start på uka med 1 time trening:)

 

Ble litt oppvarming også styrke, effektiv og deilig økt!

 

Nå er det dusjen, også jobb snart!

 

Ha en fin dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da va jobben endelig ferdi :D Ble middag til kvelds i dag, kylling i pita med masse salat og bittelitt dressing.. Spist sunt hele dagen, så får bare gå at middagen ble sent i dag. Snur jo døgnet litt når æ jobbe sent uansett, så sitter jo våken noen timer til.

 

Frukt86: Har tidligere holdt avstand fra alt snop og sukker, og merket da at for hver dag som gikk, så hadde jeg bare mindre lyst på snop. Har begynt å spise snop igjen nå, men det smaker ikke like godt lengre. Potetgull har jeg helt mista lysten på, så er mest sjokolade det blir når jeg unner meg noe:) Har vell kanskje også noe med at jeg er mer bevist på hvor mye kalorier det faktisk ER i potetgull, sjokkis osv. Så tankegangen har sakte men sikkert endret seg på det snopsuget hele tiden. Hjelper sikkert på at jeg har kuttet colaen for 3 mnd siden, smakte det for første gang igjen i helgen, men holdt me 2 slurker, smakte fælt, rett og slett :o

 

Får fortsette di gode vanene, og holde treningen oppe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

I går fikk jeg hatt en time med trening.

Det ble 40min jogging og 20 min på sånn elipsemaskin. I dag skal jeg svømme i 45min. Det blir herlig!

 

Min trenignsplan er som følger:

Mandag: 40min jogg +20min valgfritt

Tirsdag: 45min svømming

Onsdag: 40min jogg+ 20 min sykling

Torsdag: 45min svømming

Fredag: 40min jogg+ 20min valgfritt.

 

Planen er at ettervert øker jeg de 20min til 30min og gjør styrkeøvelser. Men for motivasjonen sin del har jeg tenkt at det er best å vente litt med ren styrketrening sånn at jeg ikke øker muskelmassen så mye, og dermed vekten.

 

I går klarte jeg å si nei til sjokolade! :o *stolt*

 

I dag blir det salat til middag. Skal på jobb rett etter skolen så da kommer jeg ikke hjem før 22.15 i kveld. Så det blir en laaang dag. Heldigvis er jeg godt forberedt.

 

Frukt 86:

Huff det er ikke noe kjekt når vekten ikke går den veien man vil! Men det er bare en liten hump i veien. Det viktigste er jo å ikke gi opp! Så stå på, dette klarer du :D

Du skriver at du er konstant sulten. Jeg vet jo ikke hva du spiser, men et godt tips er å spise så grove kornprodukter som overhode mulig. Fiberet fyller magen og gjør at du kjenner deg mett lengre;) Pluss at blodsukkeret stiger saktere noe som også gjør at sulten ikke kommer så fort.

Jeg merker i hvertfall stor forkjell når jeg spiser knekkebrød i stedenfor rugbrød.

Men jeg kjenner meg SÅ godt i gjen i det du skriver om å sitte og lese! Jeg kjenner at tankegangen "nå har jeg vært så flink at jeg fortjener noe godt" sniker seg inn. Men det er jo ingen belønning. Jeg tror jeg heller skal kjøpe meg noen annsiktsmasker og bruke det som belønning etter en lang dag på lesesalen!

 

Cecilie5:

Så flink du er som har klart å kutte ut colaen! Jeg er helt enig med deg, når man ikke har spist noe snop/drukket brus på en stund så er det ikke like godt lengre.

Mitt problem er at jeg er altfor glad i chips og sjokolade! Men nå skal jeg prøve 14 dager uten, så får vi se hva som skjer.

 

Parion:

Gikk det bra med den lange dagen?

Ja det er litt skummelt med så store hendelser, det viser at vi begynner å bli voksne! Det blir jo kjempespennende med husjakt. Vi gikk på noen visninger bare for å skjekke hvordan det var. Jeg synes det var utrolig spennende å få inn meldinger om bud, til tross for at vi ikke hadde tenkt å by selv.

Jeg skal gifte meg til neste sommer, så har kjennt litt på den skummelt-men-kjekt følelsen! Så jeg har jo en ekstra motivasjonsfaktor til å gå ned i vekt! Heldigvis har jeg god tid enda!

Så flink du var som klarte deg med bare litt kake! Det skal godt gjøres, i hvertfall hvis den var så god at folk spurte om oppskriften! Hvilken kake var det du bakte?

 

ingsi:

Nei det er ikke lett å være "flink" når man er i godt lag med mye god mat. Men det høres no ut som du er skikkelig motivert, så det går nok bra!

Jeg tenkte i hvertfall å ha en 14dagers snopestopp. Jeg begynner med det, for det høres mer overkommelig ut enn å kutte det ut for godt.Det høres ut som en god idé å gå til og fra jobben en periode! Jeg fikk lyst å gjøre det samme (bare til skolen). I hvertfall de dagene det ikke regner sidelengs.

Ang de pengene du sparer har jeg to ideer: SPA eller lage deg en kleskasse. Du kan spare penger til å kjøpe deg nye klær! Det har jeg planer om i hvertfall. Jeg regner jo med at klærene mine blir for store etterhvert, og da hadde det vært utrolig kjekt å ha litt penger å shoppe for!

 

Det ble visst mye skravling på meg og i dag:P

Ha en god dag alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta, i går var jeg sliten! Men hele dagen gikk veldig greit! Når det kommer til visningen syns jeg det var fryktelig rart å trampe rett inn i noen hjem, studere og kritisere og kanskje dumpe. Men vi likte det, samboern skal ta med et familiemedlem senere i uka sånn at en litt mer erfaren enn oss kan kikke på det også.

 

Matmessig gikk det også greit. Samboern og jeg spiste sushi til middag, det er så utrooolig godt! Det avvek jo noe fra matplanen min, men det gjorde ingen ting! :D Sikkert litt mye kcal i, men jeg syns liksom at fisken med det sunne innholdet veier opp.

 

Da jeg kom hjem smelte jeg sammen en brøddeig som skulle heve lenge, så den står og venter på utbaking nå. Hjemmebakt brød er så fantastisk godt, og når man i tillegg lager det i leirgryte blir det saftig, og det ser fantastisk digg ut også.

 

MEN, i går rota jeg meg inn på en Rimi-butikk og kikka på godis. Påskegodtet har jo kommet, og jeg er vel ikke aleine om å synes at disse eggene med melkekrem er omtrent det beste som finnes. Leste kcals på pakken, og det er jo et dagsbudsjett eller to i en sånn pakke. Samboern reddet meg ved å ringe for å møtes. Men i natt, da drømte jeg om sjokoladeegg!! Syke greier..

 

Ang. kaka tror jeg ikke at jeg tør å legge ut oppskriften her. Fordi 1) den er syyykt god, og 2) den rekker til en stor langpanne, og jeg lover dere at jeg kunne levd på det i et par dager. Det er ikke fordi den er hemmelig, det er rett og slett best for fellesskapet. :D Ble kvitt en del ved at det ble solgt på konserten, en kompis fikk med 1/4 av kaka hjem til "middag" (har egentlig litt vondt av det, han burde jo fått en salat stakkars! :o), samboern spiste litt og ca 1/4 ble fryst ned.

 

I dag er det tilbake til strieskjorte og havrelefse. Skal som sagt bake brød etterpå, og frokosten ble havregrøt. Har kjøpt en pakke med disse Great-grøtene, som inneholder 190 kcal per porsjon. Perfekt som kjapp frokost eller lunsj! Inneholder litt tilsatt sukker tror jeg, men for meg som egentlig ikke liker havregrøt kan det være det samme.

 

I dag skal jeg skrive og på joggetur! Utrolig deilig at snøen er på vei bort, hei asfalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, brød i leirgryte er fantastisk. Jeg fant min gryte til 30 kr på Fretex, et kupp! Nå husker jeg ikke i farta om du bodde i Oslo, men om du gjør det eller ikke anbefaler jeg uansett Fretex i Ole Deviks vei 20. Norges største bruktbutikk! Bare å ta buss 66 Grorud T o/ IKEA fra Helsfyr and you're there! Busstoppet heter tilogmed Fretex.

 

Sashimi er også utrolig godt, men ja! Det er dyrt her i Norge. Sushi generelt er jo dyrt, men av og til er det greit å unne seg. Da jeg bodde i USA spiste jeg sushi flere ganger i uka.. Sukk! Da gikk jeg ned noen kilo også tror jeg. Levde på iced coffee (hvorfor har de ikke det her i Norge? Er jeg sær?), sushi og indisk. Og litt fransk cuisine. Eggerøre med chevre er omtrent det beste som finnes, det og sushi.

 

Hoi, litt matfantasier her. :o

 

Ang huset likte vi det ja. Litt småtterier som må gjøres, men alt var pusset opp de siste 7-8 årene. Vinduer byttet ut og slikt. Også lå det veldig fint til, rolig og barnevennlig område med gangavstand til samboerns jobb. Fin størrelse også, soverommene var litt små, men det gjør ingen ting. Det er ikke Huset, men jeg veit jo ikke helt hva jeg vil ha engang. Et sånt hus som jeg gjerne kunne tenkt meg å bo i, men som det ikke er krise om vi ikke får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iced coffee er rett og slett iskald, svart kaffe med isbiter ja. Mmm, iced coffee with room for cream, yummi! Tror kanskje jeg skal prøve å lage det selv, det kan jo ikke være særlig innviklet. Bare å glemme kaffekoppen på bordet og stappe den i kjøleskapet, liksom. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enda en som "skriver". Skjerpings til oss begge! :o

 

Nå er kaffen traktet, lagde den sterk (tror jeg. Kaffetrakting er ikke heelt min greie). Kan prøve litt seinere i dag!

 

Brødet mitt er ferdig også, det ser skikkelig digg ut! Er spent på hvordan det ser ut inni.

 

Men nå.. tilbake til arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååååååååååå dere skriver myyyyyyyyyyyye :o:D :D

Og der klarte jeg nesten å bruke opp smileyene mine! SMen, så utrolig koselig! Liker godt å komme inn her og bli inspirert og bare synes det er litt koselig å ha... internettvenner? Hihi.

 

Åh Shit, jeg begynner å kjenne det i leggene at jeg går til jobben hver dag. (Kremt, jeg er på dag 2. Hehe..)

Det er 50 minutter hver vei, foreløpig har jeg ikke klart å finne noen snarveier. Jeg synes selvfølgelig det er litt langt, men det er ganske friskt også! Spesielt om morgenen. Etter jobb er jeg litt lei, så da kunne turen vært litt kortere. Men nå som det er så utrolig deilig sol så går det bra. Da får jeg vært ute mye mer enn jeg pleier også! Jeg går i joggesko og skifter til en behagelig bukse før jeg går. Det er smooth.

Utfordringa nå blir å komme seg på spinningtimen som begynner om 36 minutter.

Derfor kan jeg heller ikke skrive så langt nå.

Teller alle dere kalorier?

Jeg tror jeg skal ligge på ca. 1600 kcal hver dag, men er litt usikker på om jeg burde det når jeg nå har begynt å gå så mye (og akter å gjøre det i en hel måned). Har ikke funnet ut hva jeg skal bruke penga på, men gode forslag! Jeg har faktisk aldri i mitt liv vært på spa, men er hundre prosent sikker på at jeg ville elsket det. Men kanskje ikke å dra på det alene? Jeg er kanskje mer spa-helg-typen. Så isåfall må det sparing til.. Litt enig i at det er gøy å kunne unne seg premien om en måned! Kanskje nye joggesko..? Isj... Hehe. Eller så tenkte jeg kanskje å putte dem i "sitte på utekafé i vår"-budsjettet mitt. Lage en liten boks, rett og slett. Jeg er også glad i iskaffe, nammm. Nå som jeg teller kalorier kjører jeg svart kaffe hele tida, enkelt og greit.. 600 kroner er mange kaffekopper, tilogmed på kafé! Vi får se ! :)

 

Ha en nydelig kveld, jeg får kave meg på treningssenteret...

PS. Jeg er også meget glad i sushi. Enig i at det sunne i all fisken får danke ut kaloriene i risen..! Føler meg alltid sunn når jeg spiser sushi : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen!

 

Har vært ute på joggetur, følte liksom at det gikk kjempebra i dag, men tror det var alle nedoverbakkene som gjorde det. :o Var på H&M i sta og kjøpte gave til meg selv: Ny treningstights, lang singlet og treningsgenser. Prøvde det ut nå, og det er såå mye diggere å trene i tettsittende klær enn løse joggiser! Følte meg skikkelig fresh i ny bukse og knæsj rosa jakke (må jo matche ansiktet mitt!).

 

Nå er det mer oppgaveskriving og middag som står på planen. Har noe fisk i fryseren som må spises opp. Tenkter foliebakt laks med grønnsaker og ris til, yummy for my tummy!

 

Ingsi, jeg teller kalorier nå, siden jeg går på GR-kurs. Ligger på ca 1600 kcal, grovt regnet ut fra aktivitetsnivå. I helgene teller jeg ikke, men prøver å holde porsjonsstørrelsene som i hverdagene, også blir det litt ekstra. Hvis du syns det blir lite, kan du jo slenge på ei skive eller noe sånt, med moderate mengder pålegg blir jo det ca 100 kcal ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parion: Grattis med nytt treningstøy! :o Noe så digg!

Hvordan er treningstightsen fra H&M? Har tenkt til å sjekke den ut sjæl!

Jeg overlevde spinninga. Nå får jeg nesten følge meg på Desperate housewifes siden jeg overtalte kjæresten til å være med og se på, og ikke følger med selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Å så kjekt det er å komme inn her og lese litt! Jeg sitter jo å gliser! :o-sånn ser jeg ut nå! Dere er jo så morsomme alle sammen, og jeg kjenner meg igjen i så mye av det dere skriver!

 

parion, så kjekt at dere har funnet et sted dere liker alt! Det høres veldig lurt ut å la noen litt mer erfarne skikke på huset. Men det høres jo ut som et veldig bra og relativt nyoppusset sted!

 

Jeg teller ikke kcal for tiden... Burde nok gjort det, men kjøkkenvekten er gåen så da blir det litt vanskelig. Får se om jeg får fikset den! Men jeg er gniten med pålegget og prøver å begrense porsjonene.

 

ingsi jeg ble skikkelig motviert av deg!

Så jeg gikk til skolen i går, det var utolig deilig! Først så det faretruende ut, det høljet ned (bor jo tross alt i Bergen), MEN så tittet solen frem :D Så da trasket jeg avgårde. Det tok bare 20 min å gå til skolen, men så var det jo stort sett nedoverbakke:p Så jeg får prøve å gå hjem igjen en dag også.

 

Frukt86 jeg måtte virkelig smile godt av det du skrev om hvordan du har blitt oppfostret med grove produkter. Hehe jeg ser det for meg. Min mor hadde også en periode der alt skulle være grovt og uten sukker...hun måtte gi opp på grunn av meg og brødrene mine som klaget og ville ha tilbake de "gode" vafflene.

Det høres ut som du har en god plan ang spising. Jeg tror jeg også burde få litt mer rutine på måltidene slik at de blir litt mer jevt fordelt utover dagen.

 

Dagens teningsøkt blir erstattet med en times tur, og så tar jeg heller treningsøkten på lørdag i stedet:) Jeg sitter hjemme og jobber med bachelor oppgaven min så da er det herlig å komme seg ut i frisk luft!

 

Dagens middag blir laksewok med ris! Fikk så lyst på fisk etter alt dette snakket om sushi!

 

Jeg tror jeg også skal prøve å lage iskaffe. Det er jo såå godt. Men jeg er heller ingen kløpper på å trakte kaffe.. Pulverkaffe har liksom vært min greie. Men øvelse gjør mester så det er vel bare å prøve seg fram.

 

Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Heihei:)

 

Fikk en dårlig start på dagen i dag :o Jobbe jo kveld den her uka, så fikk ikke sove før halv 5 i natt, var så gira etter jobb.. Så våkna jo naturlig nok altfor sent for å rekke trening i dag... Må kjøre til jobb om en halvtime!!

 

Jaja, betyr bare at jeg får ta treningen i mårra. Skal på sykehuset kl 9, så MÅ stå tidlig opp i mårra, så da rekker jeg heldigvis litt trening mellom det og jobb!

 

Får legge den dårlige starten bak mæ, å se frem mot en fin dag på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelidu.. Er visst her litt for mye! Men det er så koselig å komme inn her og lese! Det gjør livsstilsendring/sunnhetsfokus/slanking/kall det hva du vil ganske mye morsommere! På grensa til sosssialt!

I dag skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle klare å gå til jobben, men det gikk, på magisk vis. Var en smule trøtt. Men fikk det litt travelt, så måtte gå så fort. SLITSOMT. I morgen må jeg virkelig ikke slumre når vekkeklokka ringer!

Må bare si en ting, som for meg er litt stort.

I dag har jeg takket nei til følgende godsaker:

- Hvetebolle

- Marsipankake

 

!!!

Jeg er litt stolt. Det er jo såklart litt kjedelig, for begge deler er jo så godt! (Litt usikker på HVOR godt boller egentlig er, men det frista ihvertfall til kaffen!) Jeg takka nei og tok en tyggis i stedet.. Men altså, kjedelig eller ei, det får være grenser for hva jeg kan spise til lunsj når jeg prøver å gå ned i vekt...

 

Ellers har jeg regnet ut at jeg kan ligge på 1900 kcal hvis jeg går til jobben og trener i tillegg. Er litt usikker på dette. Men det er vel en kjent sak at vekta kan stagnere hvis man spiser for lite. Hva sier du parion, som går på kurs, eller vet noen av dere andre? Uten all trimmen (gåinga) bør jeg ligge på 1600.

 

smil_ende: artig at du ble motivert! flink!! :D

cecilie5: ha en fin dag på jobb :D

Jaja. Snakkes i kveld :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Da var jeg snart ferdig på første kurs, var på nest siste veiing igår og jeg hadde gått ned 0,5 kg.. Det er helt greit, men hadde håpet på mer.. Satser på at denne uken blir bedre.. Var på trening igår i 2 timer (3 TP) og skal på trening nå snart og da får vi se hvor mange TP jeg får samlet inn!!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg har vært på jobb i dag og har krangla litt med forumet her, jeg fikk ikke logga på. Men nå er jeg altså hjemme, og er pålogget. Snåle greier!

 

Jeg har en tilståelse: Jeg klarer ikke tenke på annet enn sushi om dagen, så i dag kjøpte jeg salmalaks på butikken og brukte ris fra middagen i går til å laga nigiri. Resten av lakseporsjonen ble sashimi. 100 gram ris og 100 gram laks = rett i overkant av 300 kcal. Blir litt ekstra med soyasaus, wasabi og ingefær, men det er helt klart verdt det!

 

Frukt86, har ikke fått testa ut iskaffen enda. Satte den i kjøleskapet i tett flaske, så kanskje jeg prøver etter middagen i dag. Er litt skeptisk, den er ikke "blank" som den jeg drakk i statene, mer "grumsete" på en måte. Hmm.. Jaja, det er jo bare kaffe, så jeg dauer ikke!

 

Ingsi, treningstightsen fra H&M var helt OK! Billig, også likte jeg at den har knyting i livet så jeg kan dra den godt over valkene og stramme til. :D Har en tights liggende med strikk i livet, og den blir det (liggende altså) fordi den bare sklir ned. Snøring er tingen!

 

Så fint at du sa nei til bolle og kake. Det er tross alt bare onsdag i dag! Og sånn gåing går veldig greit når man kommer seg ut av huset. Ingrunn ganske deilig å gå, men får frisk luft og får klarnet opp hodet. Jeg går til og fra jobb når jeg jobber. Bare 20 minutter å gå, men det er veldig deilig!

 

LinnH91, 0,5 kg er veldig bra! En halvkilo er jo faktisk ganske tungt når man går og bærer på det i lengden. Vi merker det jo ikke, siden vi bærer på det hver dag, men prøv å putte en smørpakke i sekken og bær på det en dag, du merker den halvkiloen ekstra altså! :o

 

Hmm, det tror jeg var det hele for denne gang. Popper nok innom i løpet av kvelden, skal jo oppdatere iskaffeprosjektet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...