Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Temmelig nøyaktig 2 år siden jeg sist gikk på kurs ser jeg - og det har vært 2 år med NULL fokus på vekt og form. Begynner ikke på nytt kurs nå - har rett og slett ikke råd - men har satt meg noen mål fram til 27.juni.

 

Resultater så langt:

 

24/4 117,5 kg Midjemål: 122 BMI: 41,14 Fedmde klasse III!!!!!

 

1/5: 116,5 Midjemål: 121 BMI 40,79

8/5: 115,5 Midjemål: 121 BMI 40,44

15/5: 114,5 Midjemål: 121 BMI: 40,09

22/5: 113,5 Midjemål: 120 BMI 39,74 Fedme klasse II

29/5: 112,5 Midjemål: 119 BMI 39,39

5/6: 110 Midjemål: 118 BMI: 38,51

12/6: 110 Midjemål: 118 BMI: 38,51

19/6: 109,5 Midjemål: 117 BMI: 38, 34 ned 5 cm på midje!!

26/6 109 Midjemål: 116

3/7: FERIE

10/7: FERIE

17/7: FERIE

24/7: FERIE

2/8: 108 Midjemål: 116 BMI: 37.8 start ekspresskurs

9/8: FERIE

16/8: 107 Midjemål: 115 BMI: 37.5 10 kg ned!!

23/8 106.5 Midjemål: 115 BMI: 37.4

30/8: 104,5 Midjemål: 114 BMI: 36.59 siste kursdag

6/9: 104,5 Midjemål: 113 BMI: 36.59

13/9: 104,5 Midjemål: 113 BMI: 36,59

20/9: 103 Midjemål: 112 BMI: 36,07 10 cm ned på midje!

27/9:102,5 Midjemål: 111 BMI: 35,89 15 kg ned

4/10:FERIE

11/10:101 Midjemål: 110 BMI: 35,37

17/10:100 Midjemål: 110 BMI: 35,02 nytt ekspresskurs

24/10:101 Midjemål: 110 BMI: 35,35 10 cm ned på lår!

31/10: 99,2 Midjemål: 109 BMI: 34,74 under 100!, fedme

7/11:99,5 Midjemål: 109 BMI: 34,84

14/11:99 Midjemål: 108 BMI: 34,67

21/11:98 Midjemål: 108 BMI: 34,32

28/11: 97 Midjemål: 108 BMI: 33,97 MINUS 20 KG!!

12/12: 95 Midjemål: 106 BMI: 33,27

19/12: 95 Midjemål: 106 BMI: 33,27

 

2012:

16/1: 94,5 Midjemål: 105 BMI:33,09 Ekspresskurs 2/1-23/1

23/1: 93,6 Midjemål: 105 BMI: 32,78 ned over 100 cm totalt!!

30/1: FERIE

6/2:

13/2

20/2

27/2

5/3

12/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Ok - nå har jeg veid og målt meg. Målene er deprimerende, vekta ikke så ille som fryktet, men ille nok :

 

Vekt: 117,5

 

Midje: 122

mage: 135

ende:131

bryst: 127

lår: 76

 

Ser at jeg gikk ned 6,6 på forrige kurs, og da gikk jeg inn 5 cm på midje og 9 på bryst, så det må bli målene mine nå også

 

Målet er fortsatt 6 kg - men HÅPET er litt over 7,5 slik at jeg kommer under 110 til slutten av juni - hadde vært flott. Håpet er å komme inn i str XL om en stund - nå er det XXL og av og til er det sprengt :D Har mye flotte klær liggende som passer bare jeg kommer meg inn i XL, så det er første mål

 

Har snakket med datteren min og avtalt å gå tur nå på morgenen. Deretter er planen å lage middagsplan for uka, ta en lang dusj etter turen, rydde litt i kjelleren, skrive noen mailer og slappe av siste rest av påskeferien.

 

Målet i morgen og onsdag er å gå til jobb, men må ta en dag av gangen.

 

Håpet idag er å få tatt noen situps- vet at det er med på å stramme inn her og der, og det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen til deg!

 

Ser ut som om du har lagt en god plan for hvordan du har tenkt å gå ned i vekt. Du nevner både mosjon og planlegging av middag og vanndrikking, men hva med å spise regelmessig? Du sier jo selv at du spiser for uregelmessig, så kanskje det kan være et mål? Og i tillegg er det ikke feil å både gå til/fra jobb og gå på tur. :)

 

USA høres kjekt ut - kjenner jeg ble litt misunnelig. Og du - nyt siste påskeferiedag! Det har jeg tenkt å gjøre. Men håper du er tom for påskemarsipan, for det passer veldig dårlig inn i en ellers god plan..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg!

 

Ser ut som om du har lagt en god plan for hvordan du har tenkt å gå ned i vekt. Du nevner både mosjon og planlegging av middag og vanndrikking' date=' men hva med å spise regelmessig? Du sier jo selv at du spiser for uregelmessig, så kanskje det kan være et mål? Og i tillegg er det ikke feil å både gå til/fra jobb og gå på tur. :)

 

USA høres kjekt ut - kjenner jeg ble litt misunnelig. Og du - nyt siste påskeferiedag! Det har jeg tenkt å gjøre. Men håper du er tom for påskemarsipan, for det passer veldig dårlig inn i en ellers god plan..... :D[/quote']

 

Tusen takk for hyggelig kommentar.

Joda- både det å spise regelmessig og det å gå en ekstra tur er nok også med i planen, men setter det ikke opp som egne mål - årsaken er at jeg vet av erfaring at jeg må rette på litt av gangen - hvis ikke kommer sprekken VELDIG raskt:)

 

Hadde 2 poser påskegotteri til meg selv - har spist nesten 1 pose. Resten får blir som treat seinere i uka eller til helga. Det som teller for meg nå er at jeg IKKE kjøper nytt - og det erlettere dersom jeg vet jeg har litt i reserve. Vet at det slankemessig ikke er noe lurt, men vet også hvor jeg vanligvis sprekker , så tror det skal gå bra.

 

Da har jeg vært og gått tur idag - som planlagt, min faste runde som tar rundt en time dersom jeg går alene. Var svett når jeg kom hjem, men ikke helt ferdig. Mindre sliten idag enn i går - DET er selvsagt bare innbildning at jeg allerede er i bedre form, men det hjelper på at det var lettere i dag!

 

Har planlagt menyen for familien denne uka:

 

mandag: fiskekaker (hjemmelaget, har frosset ned)

tirsdag: laks med pasta i fløtesaus

onsdag: pannekaker

torsdag: fiskegrateng (hjemmelaget, har frosset ned)

fredag: fisk lagd i ovnen med grønnsaker

lørdag: grøt + pizza på kvelden

søndag: nakkekoteletter og potetmos

 

Nå har jeg ikke lagt vekt på kalorier i planleggingen, men det at jeg i det hele tatt PLANLEGGER er sundt både for det å få spise ordentlig middag OG økonomien. Jeg planlegger å gå i butikken onsdag og lørdag - mot stort sett hver dag når vi ikke planlegger.

 

I en travel hverdag sparer jeg også TID ved å planlegge - slipper å bruke mye unødig tid i butikken eller på å prøve å pønske ut gode middager.

 

Planla menyen for forrige uke pga økonomi - og klarte både å holde planen og den økonomiske rammen jeg hadde laget.

 

Så - planen for i morgen er altså:

 

* gå til jobb (tar ca 30 minutter)

* spise hjemmelaget knekkebrød + drikke vann i løpet av dagen på jobb

* gå fra jobb (og da må jeg gå når arb.dagen er ferdig - ikke bruke masse tid på ting og tang - er ekspert til det)

* lage middag (skjærer laks i biter i kveld, slik at det skal være fort gjort)

* så har jeg ingen planer for i morgen ettermiddag - utrolig men sant - vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd ut de skritt-tellerne jeg hadde, men der virket selvfølgelig ingen ting. Bestilte likegodt en ny som skal være uavhengig av hvordan man holder den, slik at den f.eks. kan ligge i lomma - høres praktisk ut.

 

Også funnet fra pulsklokka - kjøpte den for et par år siden , og var flittig i bruk en stund - tenkte det kunne være motiverende, så skal prøve på vei til jobb i morgen. Har iallefall funnet den fram og testet den ut - alt virker som det skal

 

DA er jeg klar for en tidlig kveld og god start i morgen. Heldigvis er det en lett dag på jobb, slik at jeg kan tenke endel på hvordan jeg vil ha dagene videre når det igjen blir travle dager (fra onsdag blir det høyt tempo både onsdag og torsdag på jobben - fredag er en litt roligere dag igjen.

 

Vel - dagen idag har iallefall gått fint, men ennå ingen sit-ups - dersom jeg ikke tar det nå like før jeg legger meg - får se om jeg får til iallefall 5....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen på forumet!

 

Så flink du er med planleggingen! Tror virkelig det hjelper det godt på vei og at du klarer målet ditt til USA turen.

 

Startet selv på kurs for 2 uker siden m en vekt på 110,5. så håper å følge med på deg her inne og kanskje vi kan sparke hverandre litt i baken hvis vi slapper av for mye. Har veiedag i morgen, så blir spennende å se hvordan påsken har gitt utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen på forumet!

 

Så flink du er med planleggingen! Tror virkelig det hjelper det godt på vei og at du klarer målet ditt til USA turen.

 

Startet selv på kurs for 2 uker siden m en vekt på 110' date='5. så håper å følge med på deg her inne og kanskje vi kan sparke hverandre litt i baken hvis vi slapper av for mye. Har veiedag i morgen, så blir spennende å se hvordan påsken har gitt utslag.[/quote']

 

spennende med veiedag og SUPERT om vi kan følge med hverandre. Er det internettkurs du går på? Hvordan legger du opp dagen?

 

For meg er planlegging superviktig - uten den går det ikke. Jeg er VELDIG målrettet og dersom jeg setter meg personlige mål SKAL de nåes - MEN må være helt oppnåelig og målbart. Derfor er det viktig med mål jeg VET er realistisk for meg - og kortsiktige slik at jeg ser resultater innen relativt kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - klokka er rukket å blir 9.30 og jeg har vært våken ca 3 timer. Målet nå på morgenen var:

* gå til jobb

* drikke vann + spise knekkebrød (hjemmelaget)

 

Det jeg har gjort er:

Sto opp og var ute av huset 7.20 - var veldig motivert - overskyet vær med heldigvis ikke noe regn - dermed er det selvsagt lettere å holde motivasjonen oppe og ikke hoppe inn i bilen.

 

Hadde på pulsklokke fordi jeg tenkte jeg skulle teste den ut, men den slurvet masse slik at store deler av turen hadde jeg ikke kontakt - men så ut til at pulsen lå på rundt 125 med en makspuls på 160. Og det er jo helt greit for å gjelde som en treningsøkt. Tok den LENGSTE veien til jobb (har 2 muligheter), og brukte akkurat 30 minutter - veldig ok tur og følte at jeg fikk MASSE energi. En veldig POSITIV ting: jeg hadde IKKE vondt i ryggen og ble slett ikke så sliten som på søndag (var veldig sliten etter ca 20 min og hadde vondt i ryggen) - så det er meget overraskende men bra!

 

Så ble det litt dårlig tid på morgenen på jobben siden det var første dag etter påske, så jeg fikk ikke spist noe før nå - men har begynt på første flaske med vann. Flaska tar 0,5 liter og dersom jeg drikker to slike flasker i løpet av arbeidsdagen skal jeg være veldig fornøyd.

 

Til middag idag er det laks i fløtesaus med spagetti. Har skåret laksen i biter slik at den ligger i kjøleskapet og venter.

 

I ettermiddag må jeg på butikken - en dag tidligere enn forventet, men har ikke egg og dermed kan jeg ikke lage pannekakerøre for morgendagen, så ETTER middag skal jeg på butikken - skal ha HANDLELISTE og har KONTANTER - på den måten reduserer jeg innkjøp og har god kontroll på pengebruken. Hadde sist uke også kontanter (1000kr for en uke), og hadde faktisk 140 igjen på lørdag som nå er i pluss på kontoen :D De pengene jeg får til overs går til nedbetaling av hotell i USA, og akkurat nå er dollarkursen VELDIG gunstig slik at det er en fin ordning.

 

Så etter middag skal jeg på butikken og handle, og så skal jeg hjelpe sønnen min med lekser samt lage pannekakerøre for i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du er godt i gang. Lykke til på ferden' date=' følger gjerne med deg videre :D[/quote']

Takk - hyggelig med folk som følger med og som kan gi tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - da GIKK jeg hjem - NESTEN som planlagt. Skulle ta den korte veien hjem, men tok den lange = 10 min ekstra. Er en laaang oppoverbakke tilslutt, og ble anpusten, men ikke så sliten som på søndag - MERKELIG - det er IKKE mulig at formen er bedre på så kort tid, men kanskje hadde det noe å si at jeg gikk og pratet med datteren min og hadde fokus på det og ikke på å gå.

 

Så da har jeg 1,1 trimpoeng idag - og er fornøyd med det. Planen er jo å gå 3 turer hver uke, og detter var 2. turen denne uka ...

 

Planen videre er å gå på butikken og handle, men må vente litt siden jeg er alene med sønnen min og har lyst å gå alene i butikken.

 

I butiken skal jeg kjøpe frukt og lage fruksalat som jeg skal ha tilkveldskos og til å ha med på jobb i morgen slik at jeg får spist litt sunn snack innimellom når jeg vil snackse litt....

 

Kroppen kjenner ok - har prøvd ut pulsklokka igjen idag, og det var ok- ligger veldig jevnt og passe høyt i puls når jeg går tur, så foreløbig blir det turgåing på meg - KANSKJE det blir jogging mot slutten av sommeren??

 

Etter sommeren vurderer jeg å redusere stilling slik at jeg får en dag fri - isåfall må jeg tenke nøye over hva jeg vil bruke den dagen til - at dagen brukes til å få overskudd til å ta vare på meg selv tenker jeg vil være en avgjørende faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken kjøpte jeg kiwi, appelsin, banan, eple og druer og lagde deilig fruktsalat av det + litt rosiner - som ble kveldsmaten min, OG en skål satt i kjøleskapet som skal med på jobben i morgen.

 

Kjøpte også smoothie som var på tilbud på Spar - synes de er deilig, og er FLOTTE mellom måltid på litt over 100 kcal - helt passe og fyller godt opp + stilner litt av søthungeret - må da være sunt det??

 

Noen som vet om man kan lage smoothie selv og oppbevare på små flasker å ta med - eller bør den drikkes med det samme når man lager selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* stå opp og gå til jobben

* vet at det blir en tøff dag på jobb med høyt tempo: drikke 2 smoothies som mellommåltider og spise fruktsalat i tillegg til knekkebrød og vann

* gå hjem fra jobben

* lage pannekaker (har laget røre i kveld)

* slappe av og kooose meg på ettermiddagen + lage salat til kvelds og nok til at det blir med på jobben på torsdag

 

Tja - det er alt.

 

Økonomi: har brukt 350 av mine 1000 kroner til nå denne uka. Håper budsjettet holder - foreløbig ser det veldig bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg på en blogg - vet ikke om det er vellykket - kanskje jeg trives best her...? Men prøver iallefall - så de som vil må GJERNE gå inn og lese..

 

Idag har jeg gjort alt som planlagt - fruktsalaten på jobben var KJEMPEGOD - gikk til og fra jobben - tilbake var tragisk - kaldt og motvind , brukte 15 min lengre enn ellers -men ok ...

 

Så fikk jeg mensen idag - så det har ødelagt litt av formen.

 

Nå skal jeg koke egg og lage salat til kvelds som jeg også skal ha med på jobb i morgen. middag i morgen: fiskegrateng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så flink du er. Planlegging er nøkkelen har jeg funnet ut. Så kjekt med flere bloggere. Jeg blogger også. Legg meg gjerne til som venn, så kan vi følge hverandre.

 

Hilsen Synsegulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med planleggingen. skulle ømske jeg var på ditt nivå der. Får kanskje sette meg ned og lage en ukesplan av gjøremål og mat/trening.

 

Ja går på nettkurs og trives kjempebra med opplegget så langt. Tar en dag om gangen. Er jeg flink en dag, ser jeg det er mulig og fortsetter slik neste dag osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med planleggingen. skulle ømske jeg var på ditt nivå der. Får kanskje sette meg ned og lage en ukesplan av gjøremål og mat/trening.

 

Ja går på nettkurs og trives kjempebra med opplegget så langt. Tar en dag om gangen. Er jeg flink en dag' date=' ser jeg det er mulig og fortsetter slik neste dag osv[/quote']

For meg er planleggingen alfa og omega - sparer TID, PENGER og KALORIER - vinn-vinn-vinn-situasjon.

 

Hvordan gikk veiedagen din denne uka?

Vanligvis når jeg har slanket meg har jeg ikke unngått å gå på vekta - iallefall annenhver dag ! DENNE gangen ser det ut til at jeg har fokus så mye på planlegging at jeg har ikke vært fristet til å veie meg en eneste gang - ENNÅ (startet på søndag/mandag, så det er jo ikke så mange dagene da, og fikk mensen og var ute av form i går...)

 

Akkurat nå holder jeg på å pønske ut neste ukes meny - må ta følgende hensyn:

* noen dager må middagslagingen gå veldig raskt pga ungenes fritidsaktiviteter

* er det noe som kan ordnes halvt ferdig dagen før?

* hva har vi i fryseren? (samler seg alltid opp og godt å gå tatt litt ut!!)

* planlegging av innkjøp

 

Er kommet såpass langt for neste uke:

 

mandag: lammeskav og potetmos - kjøper lammeskav og poteter på lørdag

skreller poteter og steker kjøttet på søndag ettermiddag

tirsdag: fiskepinner og spagetti - har begge deler liggende

onsdag:?

torsdag:?

fredag:?

lørdag: grøt - må kjøpe melk, noe til kveldsmat - kyllingvinger??

søndag: biff med potetmos??

 

Gikk på jobb i dag også - nå har jeg gått 3 turer denne uka, så alt fra og med i dag er BONUS. Vil holde på at målet er 3 turer pr uke fordi det er lenge siden jeg har gått mye, og vet at det dabber av når det kommer små hindringer - målet MÅ være realistisk og oppnåelig HVER uke - dermed står målet på 3 turer pr uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det er bra. Vi har tilsammen 5 barn hos meg fra 0-15 år, og tilsvarende dårlig tid. Her er mine tips til hurtigmat:

- Suppe. Tomatsuppe laget av tomater på boks. Gjerne servert med en klatt kesam, og hvitløksskiver. Lapskaussuppe med ferdig kuttet lapskausblanding, pølser og buljong og div andre supper jeg finner oppskrift på på nett.

- Kjøttdeig og spagghetti

- Pitapizza, alle tar på det de vil, bruker gjerne rester fra taco osv da.

- Lasagne som lages dagen før og bare hives i ovnen

- Griller alt mulig. I dag skal vi ha kyllinglår som jeg kjøpte på tilbud forrige uke. Marinerer de i kjøleskapet. Har ferdig kuttet salat i kjøleskapet fra middagen i går, noen potetsalatrester til de andre pga kcal innhold. Koker ris og evt saus, evt grille grønnsaker.

- Wok hvis gr saker er renset og kuttet dagen før

- Laksefilet stekt i ovn med 1 ts pesto på.

 

Blogger ukesmenyen min hver uke, hvis du behøver inspirasjon.

 

God middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. Vi har tilsammen 5 barn hos meg fra 0-15 år' date=' og tilsvarende dårlig tid. Her er mine tips til hurtigmat:

- Suppe. Tomatsuppe laget av tomater på boks. Gjerne servert med en klatt kesam, og hvitløksskiver. Lapskaussuppe med ferdig kuttet lapskausblanding, pølser og buljong og div andre supper jeg finner oppskrift på på nett.

- Kjøttdeig og spagghetti

- Pitapizza, alle tar på det de vil, bruker gjerne rester fra taco osv da.

- Lasagne som lages dagen før og bare hives i ovnen

- Griller alt mulig. I dag skal vi ha kyllinglår som jeg kjøpte på tilbud forrige uke. Marinerer de i kjøleskapet. Har ferdig kuttet salat i kjøleskapet fra middagen i går, noen potetsalatrester til de andre pga kcal innhold. Koker ris og evt saus, evt grille grønnsaker.

- Wok hvis gr saker er renset og kuttet dagen før

- Laksefilet stekt i ovn med 1 ts pesto på.

 

Blogger ukesmenyen min hver uke, hvis du behøver inspirasjon.

 

God middag :D[/quote']

Takk for innspill- pitapizza er noe vi også har hatt - med godt resultat - kanskje det blir det på lørdag.

 

Kylling ville være en god idè - må finne på noe med ris og kylling som smaker godt til uka ... :)

 

hva er adressen din på bloggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. dagen på rad at jeg gikk tur i går, og på tur hjem fra jobb snødde det og blåste det, og var skikkelig ufyselig. Bena var BLYtunge oppover bakkene på tur hjem - var UTROLIG sliten da jeg kom hjem - såvidt jeg klarte å slepe bena med meg.

 

En POSITIV ting er at slitenheten i ryggen ikke har vært et problem hele denne uka MEN så har jeg jo gått turen i to økter - en på tur til jobb og en fra jobb. Likevel: første dagen ble jeg skikkelig sliten i ryggen lenge før jeg kom forbi der jeg jobber, så det er framgang.

 

Nå må jeg jobbe med å få opp pulsen - blir fortere sliten i kroppen enn at pulsen rekker å øke noe særlig - dermed blir jeg ikke sånn skikkelig anpusten - -og det er forsåvdit bra siden jeg går til/fra jobb og ikke ønsker å være anpusten på tur til jobb, MEN i helga skal jeg prøve å gå turen litt raskere for å jobbe med pulsen. Tenkte jeg skulle legge det opp sånn at jeg går økter - raskt-vanlig-raskt-vanlig - f.eks mellom lyktestolper - vet at det er sånn jeg har fått til å komme i joggeform tidligere.

 

I går kveld var jeg på snikveiing - men ikke skikkelig -sto med masse klær på og på kvelden - og da var vekta den samme som den var mandag morgen - så det er jo positivt fordi jeg vet jeg er lettere på morgenen enn på kvelden. Blir spennende søndag morgen- er særlig spent på MÅLENE rundt midje, mage og bryst - det er der jeg er mest ivirig å skulle ta av.

 

I går kveld tok jeg 10 situps - det er ingen kunst og bare et tiltak. Tok det også 1 gang tidligere i uka, og lurer på om jeg skal sette som mål at jeg tar minst 30 situps i uka - vet at det høres lite ut, men vet også at det må være VELDIG realistisk for at jeg skal klare å gjennomføre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg nok en gang til og fra jobb - veldig stolt over å ha gått ALLE dagene denne uka - målet er 3 turer pr uke, og nå er jeg oppe i 5 turer denne uka! Veldig bra og klapp på skulderen til megselv.

 

Til middag , som ikke ble spist før kl 18.30 . var det ovnsbakt fersk torsk og poteter - veldig godt.

 

TIl kveldsmat hadde jeg lyst på alt mulig, men endte opp med en tallerken med skummet kulturmelk, bringeær og knust søt sukkerkavring.

 

Spiste siste rest av Anton Berg marsipanegg idag- og så i butikken at påskegotteret var på halv pris - hadde lyst å kjøpe, men gjorde det ikke. UTROLIG nok har jeg en fruktnøtt liggende i kjøleskapet som har ligget siden forrige helg - ikke vært fristet til å spise den - selvom jeg har ingen mål som omhandler å ikke spise det som er i huset - mine mål består i andre ting...- som aktivitet, drikke vann osv. Ganske kult da at søtsuget tydligvis ikke er så stort ...

 

Et av mine mål er at vi skal spise endel fra fryseren og PLANLEGGE middager, og bruke kun 1000,- pr uke på dagligvarer. Ser at det holder hardt når jeg plutselig finner ut at smoothie Bendit sine - er på tilbud, og jeg kjøper 10 stk idag ! Og så har jeg hatt lyst på cola light hele denne uka, og kjøper 5 1,5 liters flasker idag (får da 2 gratis). 270,- gått på butikken idag til brus, smoothie, melk, potet og tomater. Tirsdag var jeg på butikken og brukte 350,- Dette innebærer at jeg har 380,- disponibelt i morgen som skal vare til middag lørdag, søndag og mandag - hmmmm. Tror det blir pizza en dag - er billig og greit å lage og har karbonadedeig i fryseren.

 

Planen i morgen er å handle fornuftig i butikken + gå en tur med datteren min på formiddagen - må se været litt an - orker ikke dersom det regner eller snør... Akkurat nå ser det bra ut.

 

Neste ukes meny har jeg ikke kommet langt med. KANSKJE jeg venter til jeg ser hvilke tilbud som er i butikken i uka som kommer. Tirsdag blir det fiskepinner og tenkte at en av dagene blir det pølsebiter og pommes frites (som vi lager i ovnen). Dette er ting som ungene liker godt. Så skal jeg ta med 2 smoothies pr dag på jobb - det døyver søthunger og hindrer småspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt: NED 1 kg

 

Midje: NED 1 cm

Mage: uendret

Bryst: NED 2 cm

Lår: NED 2 cm

Ende: NED 3 cm

Hals: uendret

 

Totalt: vises at jeg strammer inn ved å gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å sette mål - nå reviderer jeg målene jeg har:

 

Mål 1:

ned 6 kg fram til 27.juni. Fortsatt ser jeg at dette er fullt mulig ved at jeg allerede har gått ned 1 kg :D DVS 5 kg igjen før 27.juni.

 

Mål 2:

Gå minst 3 turer pr uke - gikk 5 turer denne uka - holder likevel målet på 3 turer fordi det skal være realistisk og oppnåelig. Jeg har hatt mensen og det har vært dårlig vær denne uka, så jeg synes jeg har vært flink. Torsdag var jeg SLITEN da jeg kom hjem - bena var som bly - men ikke følt den store trøttheten i ryggen som første dagen jeg gikk.

 

Mål 3:

Mat inntak/økonomi. Har hatt som mål å bruke 1000,- pr uke på dagligvarer. Dette målet er nådd også denne uka - brukte 900,- Planla alle middager uka før og holdt planen. Dette skal jeg fortsette med - ser at 1000,- er knapt, men det går

 

Mål 4:

Vanninntaket: målet er å drikke mer vann - DET har jeg gjort, men er ikke oppe i så mye som anbefalt. Drikker ca 5-6-7 glass vann pr dag. Målet er å holde det der denne uka.

 

NYE mål:

 

Mål 5:

Situps: ta 40 situps pr uke - dvs. 4 dager med 10 situps. Det har jeg gjort denne uka og er fullt oppnåelig - etterhvert ønsker jeg å ØKE denne da jeg sterkt tror at den er med på å stramme opp magen!!

 

Mål 6:

Øke puls når jeg går tur til helga - f.eks. gå raskt mellom annenhver lyktestolpe - på den måten bruker jeg pusten mer og får opp pulsen- ser at den er litt lav når jeg går til/fra jobb i forhold til trening. Ønsker å prøve dette lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: pizza - lage pizzafyll dagen før (har gjort innkjøp)

Tirsdag: fiskepinner og spagetti (har gjort innkjøp)

Onsdag:

Torsdag: pølsebiter og pommes frites(har gjort innkjøp)

Fredag: kjøttdeig og spagetti med hjemmelaget tomatsaus (har i fryseren)

Lørdag: grøt + kveldsmat (må kjøpe melk + det vi skal ha på kvelden)

Søndag: nakkekotletter (må kjøpes)

 

Tja- så det er altså ONSDAG jeg må tenke ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...