Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for oppmuntringer. Mensen denne uka, så nå står det litt stille tror jeg, men håper jeg ikke går OPP denne uka.

 

Merker at jeg er litt lei akkurat nå - lysta for å gå ut, spise riktig og trene er redusert. Jeg klarer det, men ikke med samme iver som jeg har hatt, og denne uka blir det betydelig færre trimpoeng enn forrige uke (som var en TOPP uke trimmessig) - men bare jeg ikke faller helt av er jeg kanskje fornøyd - må tenke litt på det rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er NY START! Ikke fordi jeg har skeiet masse ut elle rnoe sånt, men rett og slett for å finne moitvasjonen.

 

Ned 0,5 kg denne uka - er fornøyd med det egentlig - 1,5 kg igjen til målet mitt 1.januar som er at da skal jeg veie 95 kg. Bør være FULLT MULIG, men det innebærer trim og bevissthet i jula.

 

I morgen må jeg planlegge middager denne uka - planleggingen har glidd litt ut i det siste, men jeg har likevel klart å gjøre det fra dag til dag med det vi har hatt i fryseren og sånt - men nå begynner det å bli skrapa der, og da må jeg planelgge litt mer for å unngå at jeg går i butikken hele tiden.

 

Juleforberedelsene går sin vante gang, og jeg merker at jeg blir mindre fristet og lager litt mindre porsjoner av kaker og slikt, - da blir det mindre å spise - familien er dårlig å spise kaker, konfekt og andre søte saker som er til jul, slik at jeg ender opp med å måtte spise det meste selv - noe jeg gjør med glede egentlig, men i år blir det forhåpentligvis litt mindre enn tidligere år.

 

I går var det ei som viste meg bilde av meg selv på tur i juni i år - og jeg var BETYDELIG større enn nå - stor forskjell - moro å se.

 

Nå synes jeg at jeg ser at magen har endret seg - litt morsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaksprøving av suksessterte + brente mandler + 2/3 av en fruktnøtt - ja - da sier det seg selv at antall kalorier i dag ble ALT for høyt! Endte på ca 2600 - leeeeenge siden jeg har vært så høyt, og det skal IKKE bli en vane mot jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Idag bestemte jeg meg for å prøve JOGGING på tredemølle. Har jogget bittelitt ute og har vel vært bestemt på at når jeg går under 100 kg skulle jeg begynne å jogge' date=' så da er det vel bare å bite i det sure epleit og KANSKJE det blir gøy etterhvert...

 

Idag Gikk jeg 20 minutter 6 km/t, innimellom jogget jeg 1-2 minuter - slik at jeg toalt gikk 20 minutter og jogget 5 minutter (8 km/t). Var SØKK SVETT etterpå - og 2 minutter hva akkurat det jeg klarte sammenhengende.

 

Så da har jeg en ny utfordring til meg selv: øke tida for hvor lenge jeg klarer å jogge sammenhengende. Blir spennende å se hvor raskt det går framover - håper iallefall at det går raskt slik at jeg får god motivasjon til å drive på![/quote']

 

Dette er det jeg skrev for nesten 2 måneder siden. Idag gikk jeg 10 minutter 6 km/t og jogget totalt 20 minutter (8km/t)!!!! Klarte 10 minutter sammenhengende!! Og deretter tok jeg 5 minutter og så 5 nye minutter. Var IKKE så sliten som jeg var første gang jeg prøvde og har altså 4 doblet mengden jogging og tiden sammenhengende ganget jeg med 5 - på under 2 måneder!!

 

Etterpå tok jeg 20 minutters styrketrening og var GODT fornøyd med meg selv da jeg gikk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 kg idag , dvs. 1,5 kg ned. Usikker på om den er reell pga sykdom men lar den stå nå og forventer ingen nedgang neste uke. Dette er målet mitt også 2. januar slik at jeg er veldig fornøyd nå. BMI 33,27 idag - startet på over 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går vi inn i siste uka av desember. Imorgen er det siste veiedag før julaften og forhåpentligvis har jeg HOLDT vekta - til 95 kg. Ser at det kommer til å bli tøft å HOLDE vekta, men målet er altså at den 2.januar veier jeg 95 kg som nå... For å få det til har jeg bestemt meg for:

 

1. ikke for mye småspising før jul

2. gå tur hver dag - også i jula

3. treningssenteret 2 xx pr uka er et mål- men er IKKE motivert for det

4. være litt bevisst på hva jeg putter i munnen, men uten at det går utover kosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal kopiere dine mål, iallefall 2 av dem:

 

1. ikke for mye småspising før jul

4. være litt bevisst på hva jeg putter i munnen, men uten at det går utover kosen..

 

Jeg er absolutt ikke klar til å sette mine føtter inn på et treningssenter - jeg kommer til å høres ut som en stranset hval.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg IKKE på treningssenteret enda jeg hadde både tid og anledning, men valgte å prioritere å gå i butikken og handle mat + slappe litt av - orket bare ikke, føler at treningsstudio egentlig ikke er noe for meg, men har liksom lovet meg selv å gå fram til april... HUFF - men gikk 2 turer idag på 50 minutter hver..., så det ble over 3 trimpoeng idag også - men VET jo at treningssenteret - der hadde jeg nok jogget + fått en økt på rundt 20 minutter på styrke - men hva når det byr meg SÅ imot..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Idag gikk jeg IKKE på treningssenteret enda jeg hadde både tid og anledning, men valgte å prioritere å gå i butikken og handle mat + slappe litt av - orket bare ikke, føler at treningsstudio egentlig ikke er noe for meg, men har liksom lovet meg selv å gå fram til april... HUFF - men gikk 2 turer idag på 50 minutter hver..., så det ble over 3 trimpoeng idag også - men VET jo at treningssenteret - der hadde jeg nok jogget + fått en økt på rundt 20 minutter på styrke - men hva når det byr meg SÅ imot..?

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på treningssenter ,men det tar tid til å venne seg til nye rutiner og bli kjent med folk. Prøv mange forskjellige timer og se om det er noen du tror du kan like på sikt.

Jeg hadde sikkkert vært på 10 spinning timer før jeg ble hekta. Det første året trente jeg bare styrke og da gikk jeg litt lei. Prøv å varier ! Lag deg ofte nye spillelister mede musikk som inspirerer deg når du trener for deg selv.

Å gå tur eller jogge for seg selv er jo bra trening det også så kanskje du kan bytte bort en av dagene med senter trening med det? Stå på ,lysten kommer når du ser resultatene av arbeidet du legger ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holde motivasjonen oppe i jula?

 

ET triks jeg har denne gangen: jeg har meldt meg på ekspress internettkurs fra og med 2. januar, og jeg har et vekt-mål da som tilsvarer at jeg har holdt vekta jeg har nå i denne perioden.

 

Så får vi se om det lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg prøve wii fit pluss - tro om det kan være noe for meg. Har nå prøvd treningsstudio siden oktober, og jeg finner liten motivasjon der, men er der ca 2 xx pr uke - var faktisk der også på lille julaften - stolt:!!!! Har bestemt meg for å gå der til april - altså de verste vintermånedene, men EGENTLIG er jeg jo fornøyd med å gå 2 lange turer hver dag og ha over 20 trimpoeng i uka UTENOM styrketreningen...

 

MEN nå skal jeg altså prøve ut wii fit plus - noen andre som har prøvd det med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på det nye året hadde jeg håpet skulle være på samme vekt som i desember, men ser at jeg har økt vekta med 2-3 kg i løpet av de siste 2 ukene. I morgen er veiedag, og jeg må nok konstatere at jeg har gått OPP i vekt.

 

MEN dersom jeg nå klarer å ikke grave meg ned i den sorgen, men heller jobbe videre skal nok dette gå bra. For håpentligvis er det meste vann... som isåfall går fort av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Starten på det nye året hadde jeg håpet skulle være på samme vekt som i desember, men ser at jeg har økt vekta med 2-3 kg i løpet av de siste 2 ukene. I morgen er veiedag, og jeg må nok konstatere at jeg har gått OPP i vekt.

 

MEN dersom jeg nå klarer å ikke grave meg ned i den sorgen, men heller jobbe videre skal nok dette gå bra. For håpentligvis er det meste vann... som isåfall går fort av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hei Besc. Godt nytt år :)

 

De straffekiloene sitter løst,så de mister du fort, ble vel mye god mat og søtsaker på eg og i jula,og i noen perioder er det lov å kose seg ;)

 

Og uansett er du fremdeles under 100kg,og det er en prestasjon i seg selv i forhold til utganspunktet.

 

Har vi en avtale til høsten??

Hva er dytt.no?

Ha en flott uke,så er jeg like spent som eg om straffe kiloene fra jula er vekk neste uke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen -prøver å få skrevet av og til, men er travle dager.

 

De to siste ukene har jeg hatt 30 trimpoeng - VELDIG fornøyd med det.

Har nå gått ned det jeg gikk opp i jula, og veier nå 94,5 kg - dette innebærer at jeg har gått ned 23 kg siden oppstart i slutten av april, og jeg er fornøyd, men synes det har gått litt sakte nå siden jeg gik opp et par kilo i jula...

 

Trimmer MASSE - turgåring - har to turkamerater - en jeg går med hver dag, en jeg går med ca annenhver dag - så det blir det skritt av - ca 17000 i snitt hver dag !

 

Er IKKE motivert for styrketrening men prøver å få gått litt på treningsstudio- helst 2 xx pr uke,- forrige uke ble det 1 x og 1 gang styrketrening med wii fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt 23.januar. Gått ned 0,9 kg denne uka - altså 2 kg siste 2 uker - nå er jeg 1,4 kilo lettere enn før jul, og det føles godt å være på nedovertur igjen - deprimerende med de ekstra par kiloene i jula! - heldigvis lette å ta av.

 

Nå er det 2 uker til neste veiedag fordi jeg skal ha langhelg fra torsdag til tirsdag - er spent på hvordan det går med vekta når jeg har fri - og ja- jeg har fri også fra slankinga, men KANSKJE jeg ubevisst starter å gjrøe andre valg? - håper det.

 

Har nå hatt et ekspresskurs som sluttet idag -veldig greit i forhold til oppstart etter jul - og har meldt meg på et nytt ekspresskurs i begynnelsen av mars, slik at jeg får en ting som "henger over meg" litt fram i tida- gjelder å holde fokus fram til da, og da får jeg litt videre drahjelp. Målet er vel å være under 90 kilo i begynnelsen av mars - tilsvarer nesten 4 kilo - klarer jeg det på 4-5 uker?? - kanskje litt mye... Må se hvordan det går.

 

Har satt meg en mål for meg selv idag - at når jeg kommer til 25. april - da har det gått ETT ÅR siden jeg startet med dette prosjektet, og da er målet mitt å ha gått ned 30 kilo - dit er det under 6 kilo så jeg synes det bør gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mister litt motivasjonen nå - har hatt jentetur og vekta viste opp nesten 4 kilo på 5 dager - det er jo ikke mulig!! Og TROR jo at det sikkert er væske og sånt, MEN skikkelig nedtur og har lyst til å plassere meg i sofaen å bli der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi oi oi - idag veide jeg 3 kilo MER enn for 2 uker siden - jeg har IKKE registrert vekta noe sted - tror det må være en slags feil - har jo hatt ferie og bursdag osv osv, MEN 3 kilo på 2 uker er da ikke mulig???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det strå stille - eller har gått litt opp, men jeg tror oppgangen er ubetydelig egentlig - MEN må nå finne ny motivasjon, og har startet med intervall/spurt-treninging ute - kanskje det passer meg. Så i går jogget jeg 4 intervaller à 2 minutter - følger skjema til Iform-bladet - 12-ukers opplegg med langkjøring, spurt og intervall-trening.''Håper også på å få inn ca 15 minutter styrketrening hjemme 2 xx pr uke... DET MÅ JEG KLARE! Og så må vekta starte å gå ned igjen! Skal ta nytt ekspresskurs fra 5.mars og til da bør vekta være der jeg slapp sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har VIRKELIG stått stille her lenge, men nå veier jeg det jeg veide i januar, og om 200 gram er jeg helt der - så da er det bare å fortsette - men har strevet litt de siste månedene med at vekta har stått stille - nok blitt for mye snop, men samtidig virker det som om kroppen virkelige HOLDER på vekta.

 

Håper og tror at jeg etter påske skal være komme lengre ned og tatt fatt på de siste kiloene for å vippe til 80-tallet - DET blir deilig!

 

25.april har jeg holdt på i 1 år, og da håper jeg at jeg er kommet til et vekttap på ca 25 kilo, og det er faktisk tilsvarnde ca 0,5 kg pr uke - og DET er jeg isåfall godt fornøyd med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
25.april har jeg holdt på i 1 år, og da håper jeg at jeg er kommet til et vekttap på ca 25 kilo, og det er faktisk tilsvarnde ca 0,5 kg pr uke - og DET er jeg isåfall godt fornøyd med...

Spennende! Håper virkelig du klarer målet ditt! 0,5 per uke i snitt over et helt år er jo virkelig bra.... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...