Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

.. og idag var min første sprekk egentlig - spiste flere håndfuller med potetgull og var VELDIG sugen på ting i kveld - VELDIG VELDIG DUMT - men spist er spist og gjort er gjort.

 

får heller ta det som det er, og fortsette med ny giv i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

.. og det skulle jeg IKKE har gjort, viste en oppgang i forhold til søndag, men VET jo at vekta varierer, slik at jeg får se hvordan det er til helga... HÅPER jo at jeg har gått ned siden jeg har vært så flink

 

Følger situps-program på mobilen - legger opp til at jeg skal kunne ta 100 kontinuerlig innen en viss tid med trening - igår tok jeg totalt 53 situps, i går var det 40 (men ikke kontinuerlig altså!!) - MEN - igår kjente jeg at det dirret litt i magen - en god følelse og jeg tror det er KJEMPEVIKTIG for å få strammet opp magen etterhvert - HÅPER virkelig at økende sit-ups vises på målene på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Snikveiing er ikke lurt, er min erfaring. Jeg har nesten sluttet å veie meg nå, jeg vil heller bare fokusere på å gjøre alt riktig. Jeg har så smått begynt å rocke med rockering for å stramme opp etter svangerskapene mine. Kjedelig, men det må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det over 18 000 skritt - og det var pga at jeg deltok i ungenes fritidsaktivitet slik at jeg fikk en nesten times gåtur i tillegg til vanlig trim - VELDIG STOLT OVER 18 000 skritt!!

 

Situps programmet mitt er kommet opp i 61 situps fordelt på 5 "økter" med 75 sekunders pause mellom hver økt. Høyest ant rep er 15 idag. Kjenner at det tar godt i magen og håper håper håper håper at dette vises på midjemålet på søndag!! Har styrketreningsøvelser på gulvet hver kveld - med situps, benløft (20x2), rompe-løft (holder hvert løft i 15-20 sekunder) - tar ca 15 rep der, og armtrening (ikke begynt med pushups ennå, men det kommer nok etterhvert.

 

Over 9 trimpoeng til nå i denne uka, og det er jeg fornøyd med - nesten ingen trimpoeng 17.mai så jeg hadde litt å ta igjen.

 

I helga må jeg få gått meg minst en tur i terrenget - helst to - vi får se vær og lyst osv an - synes det er viktig at jeg går de turene i terrenget med GOD LYST.

 

Nå holder jeg på å lage meg ny knekkebrød forsyning, som jeg pleier å spise til frokost, samt har så smått begynt å planlegge menyen m.m. for neste uke.

 

Føler at ting går rett vei. Er VELDIG spent nå fordi mensen må komme snart, men vi får se hvordan det går i forhold til vekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så utrolig flink du er til å gå. Jeg har hatt pause fra skrittelleren min nå. Kanskje jeg skal slå følge med deg og finne den frem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å gå. Jeg har hatt pause fra skrittelleren min nå. Kanskje jeg skal slå følge med deg og finne den frem igjen?

Gjør det :D Jeg noterer hver dag -målet er over 70 000 pr uke - synes det er VELDIG motiverende og passer veldig på den skritt-telleren .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg som vanlig skitt-telleren liggende i lomma på tur til jobb - og den telte nesten 2000 skritt mindre enn vanlig på samme distanse - IRRITERENDE.

 

Forøvrig kom jeg likevel på 11500 idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god en - den kan ligge i alle possisjoner, og husker også 7 dager, kan sette mål, tid, kalorier osv. Har den stort sett liggende i lomma, så den slurvet nok fordi den lå veldig uheldig - men, men - ble godt over 10 000 skritt likevel i går så da så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gått meg en langtur i terrenget i dag også - dvs den er igrunnen ikke så lang lenger - tar 1 time og 20 min å gå idag - merker at jeg går raskere, men VELDIG god trening når jeg skal opp på en høyde - RETT OPP - klatrer og puster meg oppover!! Kjenner ikke så mye i bena men pusten svikter - DEILIG å kjenne at jeg får skikkelig trening, og er VELDIG fornøyd med meg selv etterpå :D Planen er å ta samme tur i morgen - er begrenset hvor mye jeg kan gå i terrenget ennå pga snø, MEN planen er at når snøen er borte skal jeg gå opp på en topp vi har her - flere år siden jeg var på toppen.... Men i ÅR skal jeg ta flere turer er planen.

 

Planen er også å kjøpe barnas turkort som jeg håper kommer 1. juni og så gå flest mulig turer før skoleslutt (da reiser datteren min på ferie og vi like etter, så da må vi ta pause på turkortet til høsten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kg - da har jeg gått fra BMI over 41 til under 40 - klart jeg er fornøyd med å se et annet 10-tall...

 

LITE endring på målene - på tross av veldig satsing både på gåing og sit-ups gikk jeg kun ned 1 cm på midje og mage - totalt har jeg nå kun gått ned 2 cm på midjemålet og DET synes jeg er dumt - håper, håper håper at neste uke vises det mer på magen.

 

Har gått totalt 4 kg ned - men ingen som har kommentert det ennå, så regner med at det ikke er så veldig synlig.... - selvom jeg ser KLAR forskjell på magen og også på den fysiske formen så det er flott.

 

Målene:

 

Mål 1: gå ned 6 kg til 27/6 - HELT realistisk - klarer meg med 0,5 kg de neste ukene, men håper selvsagt på litt mer...

 

Mål 2: gå minst 1 tur i terrenget pr uke - har vært 2 skikkelige turer, og skal en tur i dag - men holder målet til 1 tur - fornøyd med innsatsen denne uka :D

 

Mål 3: økonomi: ser at det holder hardt med 900,- pr uke, men klarer det , bortsett fra at jeg handler inn til uka før på lørdagen, slik at allerede har jeg brukt 500,- for neste uke - men holder målet iallefall ut halve juni tenker jeg - til jeg ser hvor mye jeg får å rutte med framover

 

Mål 4: målet om 6- 7 glass vann - synes det er for mye - men prøver - legger det på hylla som mål og tar det kanskje opp igjen seinere. Klarte en dag med 10 glass, men syntes jeg skvalpet da... Mål 4 videre blir endret til det som har vært mål 5

 

Mål 4 blir: situps: trene 5 min styrke pr dag 6 dager pr uke, og følge opp situps programmet - tar nå rundt 60 situps i en serie fordelt på 5 "økter"

 

Mål 5: 70 000 skritt pr uke - dette har jeg nådd - kommer nok over 80 000 denne uka også, holder på målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Måtte den kg ALDRI komme tilbake. Du er knallflink. Jeg har ikke gått ned så mye i vekt som jeg ønsker nå, 12 kg på 5 mnd. Men jeg har en MYE MYE fastere kropp, som ikke disser så mye og er kvapsete. Over 40 cm er borte også. Irriterende at jeg ikke har tatt av minst 40 kg, for det synes jeg selvsagt at jeg fortjener, hehe. Men jeg er jo på vei og har lært å være tålmodig :D Du nærmer deg 5 kg nå, det er kjempebra :) Gi gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for alle som skriver noen ord. NÅ er jeg gottesugen - for første gang på 4-5 uker - har liksom ikke kostet meg noe til nå, men nå har jeg mensen og er veldig sugen på noe gotteri...

 

HÅPER håper, håper jeg klarer meg i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det BØR vises - synes denne uka har vært tung - har hatt veldig lyst på gotterie m.m. m.m. m.m. Stort sett klart meg helt fint, men ser at jeg må legge litt om på noen ting dersom jeg skal klare å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag viser nok 1 kg ned - dette innebærer at jeg nå har gått ned 5 kg på 5 uker - helt jevn nedgang fra uke til uke.

 

På målene ser jeg at jeg nå har redusert midjemålet med 3 cm, og ende/rompe med 9 cm, bryst med 6 cm og lår med 4 cm - så det merkes.

 

Prøvde i går en bukse som var alt for trang i vinter, men som nå er god å ha på, så det er flott. Merker også at overdeler er mer vid.

 

MEN jeg strever med motivasjonen og kjenner at jeg er på tur å gli ut om jeg ikke gjør noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 1: ned 6 kg før 27.juni er jo ABSOLUTT overkommelig, ser at det kan bli mer, men velger å ha målet som det står foreløbig, MEN HÅPER HÅPER HÅPER at det ikke er 1 kg til som går av, men heller 3 kg - hadde vært gøy å komme under neste 10er..

 

Mål 2: gå minst 1 tur i terrenget hver uke , - det har jeg gjort med mer - gått flere småturer og et par lengre turer (over 1 time) - har akkurat begynt på barnas turkort med ungene, og vi har denne helga gått de to første turene - er veldig stolt over det. Opprettholder målet, men ser at jeg nok går mer - og det er jo SUPERT.

 

Mål 3: økonomi - 1000,- pr uke har jeg IKKE holdt. Er usikker på om jeg skal holde målet da jeg ser at det holder hardt - dersom jeg nullstiller fra NÅ, og sier 1000 neste uke - ja da skal det gå. Har til nå tatt ut penger, men ser at det er litt tungvindt, slik at jeg vil se om jeg klarer å holde kontrollen selvom jeg bruker kortet! Altså: 1000,- på dagligvarer fra mandag-søndag.

 

Mål 4: trene 5 min styrke pr dag i 6 dager pr uke - har klart det hver dag, selvom det holdt hardt noen dager da jeg holdt på å miste motivasjonen - men ser ut til at det går. Startet et sit-ups program men så at det holdt litt hardt, slik at har pause fra det foreløbig.

 

Mål 5:70 000 skritt pr uke. Holder målet, og har nådd målet- er 86 000 denne uka, så det er bra .

 

Mål 6: NYTT MÅL - HOLD MOTIVASJONEN - og IKKE gå i felle med gotteri og store kveldsmater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: laksepakker - potet, gulrot, purre og laks i pakker stekt i ovnen

Tirsdag: pannekaker

Onsdag: hurtigmiddag: lager pizzasnurrer tirsdag ettemriddag og spiser i bilen

Torsdag: fiskekaker

Fredag: lam?

Lørdag: grøt

Søndag: lasagne - hjemmelaget

 

Dette ser ut til å være en grei meny, og har det meste her hjemme allerede -laksepakkene er laget og ligger i kjøleskapet til i morgen så det blir bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg som vanlig til og fra jobb - er 6. uka nå jeg går til/fra jobb og er godt fornøyd med innsatsen - NOEN ganger sitter jeg på med mannen min hjem dersom jeg har dårlig tid eller det er dårlig vær, men stort sett går jeg.

 

Idag SYKLET jeg med ungene - dvs. jeg syklet med den ene ungen på 9 år bak min sykkel med påhengssykkel - ungen trør lite selv, og jeg syklet ALLE oppoverbakkene - var så svett at buksa var skikkelig våt på lårene og i rompa!!

 

Selve turen varte vel omlag 45 minutter, og er godt fornøyd med det som første ordentlige sykkeltur - særlig fordi jeg syklet hele veien hjem, som stort sett er oppover og oppover! Ble litt anpusten og litt sliten i bena, men aldri sånn at jeg tenkte å gi meg . Veldig stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært med datteren min på stevne hele dagen, og fikk gått en tur på rundt 45 minutter innimellom. Spiste ingenting i kafèen - veldig bra!

 

I ettermiddag gikk vi nok en barnas tulag turkort tur - 3. turen nå, så er fornøyd med det. Var en tur på en times tid.

 

SÅ alt i alt er jeg meget fornøyd med dagen idag. Ser at generelt denne uka har jeg ligget ok i forhold til trimpoeng, og kalorimessig har jeg ligget litt lavere enn tidligere. (tror jeg har 1700 i snitt pr dag istedet for 1900 i snitt).

 

Har greid å holde motivasjonen oppe, men det har vært pga litt snikveiinger slik at jeg ser at det går rett vei, og dersom utviklinga fortsetter ser dette ut som det går over all forventing. Mulig jeg hadde samlet litt vann forrige uke pga mensen, eller noe sånt...

 

I morgen er planen å få gått en tur på morgenen, og så har jeg ikke lagt flere planer - får se hvordan dagen går - har fri fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glir ikke ut ennå - heldigvis - men tenker MYE på hvordan jeg skal klare å holde fokus leeeeeenge .

 

3 uker igjen til ferien, og til målet mitt om 6 kg før ferien - det når jeg helt greit - problemet er bare hvordan jeg skal sette mål videre for å klare å holde fokus over LAAAAANG tid.

 

Har gjort noen tiltak som jeg tror hjelper i så måte:

* har kjøpt barnas turkort til ungene med mål om å gå flest mulig turer før sommerferien

 

* har kjøpt turkort til meg selv med mål om å gå 2-3 før sommerferien

 

* VURDERER å melde meg på et ekspresskurs i august og konsentere meg fullt og helt om slanking de 3 første ukene i august - da er jeg stort sett alene - resten av gjengen er på ferie, leir m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du. Høres lurt ut. Du kommer til å få det til!

 

 

Fønix

Ja- håper det. Skulle ønske at jeg torte å sette meg et ENDELIG mål - slik jeg ser mange her gjør. Jeg er mer slik at jeg setter delmål men tør ikke helt sette sluttmål (totalt antall kg m.m.).

 

Har nå gjort alvor av å melde meg på ekspresskurset, slik at 1.august starter jeg på ekspresskurs. Er litt stolt over å ha kommet så langt at DET er bestemt. Den første uka da skal jeg jobbe ekstra i en jobb jeg ikke normalt gjør - og er temmelig fri i forhold til hva jeg gjør ut av det - slik at de 4 dagene på jobb skal jeg få gått masse tur :D

Uka etter er jeg helt alene hjemme, og tenker da å få gått endel tur-kort turer, samt legge opp menyen HELT etter meg selv - dvs. mye salater og grilling vil jeg tro. Den tredje uka er jeg også stort sett alene, slik at de tre ukene er PERFEKT å komme inn i modus igjen for slanking etter en sommer UTEN så mye fokus - men HÅPER jeg får satt meg noen mål jeg kan holde meg til for å HOLDE vekta i løpet av sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...