Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

Idag spiste jeg et rundtstykke til frokost, og egg+ bacon til lunsj. Blir scampi m/nudler til middag og kanskje fruktsalat til kveldsmat.

 

Har gått en tur med sønnen min og vi tok med oss en hund ut på tur en time - veldig bra (dvs tok litt over en time siden jeg stoppet og hentet hunden og pratet m.m. - men normalt tar samme turen ca 1 time).

 

Er fornøyd med dagens innsats med tur.

 

Har gått ned 1 kg om endel cm på en uke, en kjenner at jeg skulle ønske det gikk fortere. Håper det kan løsne litt i forhold til mage-målene neste uke - lengter etter å kjenne at jeg har mindre mage - tror jeg må kjøre på med situps og sånt da.

 

Selvom jeg har hatt fin nedgang denne uka kjenner jeg at jeg vil ha mer og at jeg mister motet litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Da har jeg fått skrittteller - den virker KJEMPEBRA - mye bedre enn de jeg har hatt før - denne kan ligge i lomma og virker veldig nøyaktig. Den kan også måle både tid og kalorier brukt m.m. - jeg er mest intr i antall skritt og har det på 1.side på telleren. Den holder også oversikt over 7 dager etterhverandre, OG man kan sette egne mål - så ja - DETTE kan nok gi meg inspirasjon.

 

På skritt-telleren står det at det er 10 000 skritt som er anbefalt daglig, men for vektnedgang er det anbefalt 12-15 000 skritt - så det blir spennende å se hvor mange skritt jeg har pr dag - jeg fikk den kl 18 idag, og nå har jeg over 3000, men det kommer av at jeg gikk en tur med dattern min i ettermiddag.

 

Ellers går det bra med målsettingene - jeg gikk til og fra jobb i dag som planlagt, og i tillegg ble jeg med datteren min på en ca 20 -30 minutters tur opp på en liten "haug" like ved der vi bor - egentlig skulle man tatt den turen HVER dag fordi det er rett opp - og pulsen kommer raskt opp, og jeg får PUSTET skikkelig på tur opp mot toppen. Utsikten når vi er framme er topp - og det tar bare rundt 10 minutter å komme seg opp - det er derfor HELT overkommelig å legge inn som en DAGLIG ting ETTER ungenes aktiviteter. Dersom jeg gjør det er jeg SKIKKELIG stolt over meg selv, og kommer RASKT til å se resultater - det er jeg sikker på.

 

I går tok jeg 15 situps og også litt andre øvelser - totalt ca 5 minutter med styrke for mage og rompe på kvelden - og det var GODT. Jeg tror liksom veldig på at slike øvelser er med på å stramme opp rundt mage og rompe og bryst, og DET er viktig - målet er denne uka altså 40 situps og DET når jeg nok - forhåpentligvis klarer jeg å legge inn en sli 5 minutters økt hver kveld...

 

På mat fronten gjør jeg det ok. Var pizza til middag i dag, og i morgen har jeg også planlagt middag. Var en liten - ikke planlagt - tur i butikken idag - og var da redd for å sprekke med påskegotter til 50% bl.a. MEN jeg kom ut av butikken med bare banan, druer og batteri til kjøkkenvekta - som har vært uten batteri LEEEENGE fordi jeg ikke har fått kjøpt (er sånt lite batteri med en nummer på - men er jo bare å ha med så går det greit) - så nå kan jeg altså bedre kontrollere MENGDEN av det jeg spiser/lager og ikke ta så mye på øyemål.

 

Forøvrig er jeg fornøyd med meg selv og min innsats - å gå til jobb er blitt en vane, og jeg håper det fortsetter med brukbart vær slik at det ikke er et ORK å gå - vet at det fort kan bli en vane å kjøre også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 skritt til nå idag -synes IKKE det er mye i forhold til at jeg GIKK til jobb idag - lurer på om jeg kommer over 10 000 eller om jeg må ut en ekstra liten tur for å klare det... Skal gå hjem nå, og det er 3-4000 skritt, men så er det de siste skrittene....

 

Synes det er VELDIG bra å ha skritt-teller - virker motiverende, men ser at jeg kan ikke ha som mål å nå 10 000 hver eneste dag fordi det vil innebære ganske mye mer enn det jeg gjør dersom jeg ikke legger inn ekstra tid til trim...

 

Vi får se hva det ender i - denne uka har jeg ingen målsettinger i forhold til skritt-telleren, men håper selvsagt å komme opp i 10 000 de dagene jeg er på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og på meg skritt teller. synes det er veldig motiverende. Målet er jo å klare 12-15 tusen pr dag. Da tenker jeg det er en god dag på jobb og en god tur i tillegg. ikke så mye som skal til. Jobber i nærheten av hjemmet jeg, så går på jobb. Gir nok ikkemer enn 1500 skritt en veg. Men det er da mosjon det og. Synes vi skal ta med oss d vi kan. alt hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10540 skritt idag - er LITT overrasket over at det ikke er mer tatt i betraktning at jeg har gått en tur på 1 time. MEN - jeg har ikke mange skritt i løpet av arbeidsdagen mellom 1000-2000 - og litt hjemme da - men idag har jeg ikke gått noen tur annet enn til/fra nærbutikken og den er det ikke langt til.

 

Altialt fornøyd siden jeg er over 10 000, men håper egentlig å komme enda høyere - iallefall noen dager i uka ;)

 

Forøvrig har dagen gått etter planen - jeg har gått til/fra jobb og det er jeg stolt over at jeg nå har lagt inn som en rutine - er ikke noe jeg VURDERER om morgene, men rett og slett noe jeg gjør.

 

Har også spist mye frukt - laget meg fruktsalat som jeg har spist på jobb som et mellommåltid, og forrige uke var det bendit smoothie på tilbud, og det kjøpte jeg mange av, og har en med på jobb hver dag. Har derfor veldig lite søt-hunger og lite behov for å stikke ting i munnen hele tiden - og DET er bra. Har akkurat inngått en gotteriavtale med dattern min: INGEN gotteri før 28.juni (da reiser vi til USA). - gotteri = ting som ligger i gotterihylla i butikken. Kjeks, is, kake o.l. er lov i helger og på spesielle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg ikke gått fra jobb fordi jeg somlet på tur ut og dermed ville jeg ikke rukket middag m.m. - så jeg fikk kun 10 min... DERMED hadde jeg jo alt for få skritt nå i ettermiddag - kun 7000 - og selvom jeg har nok trimpoeng og alt sånt, tok jeg meg en tur rett og slett for å komme opp mot 10 000 - må le litt- snakk om å være ute etter å nå målene sine .... - så nå er jeg like under 10 000, og ender nok rett over før kvelden er omme.

 

Hadde kylling og ris til middag - datteren min var påvirket av reklame om juicy maggie chicken - og vi prøvde ut en sånn urteblanding i stekepose, og risen ble kokt med riskoker, slik at hun klarte å lage middagen helt selv - og det ble veldig godt ;)

 

I morgen er det pølser og pommes frites- en kjapp middag fordi vi må ha rask middag - tar ut pølser fra fryseren idag og har kjøpt pommes frites som jeg lager i stekeovnen...

 

Til nå denne uka har jeg brukt 500,- på butikken - og det er jeg fornøyd med - men lurer på om det blir noe overskudd .... TRENGER det sårt fordi det er STORE utgifter fram til vi skal på ferie. Det positive med det er at når vi drar på ferie er veldig mye betalt - mye av maten, alt av billetter m.m. er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrevet et nytt innlegg på bloggen min idag, og lagt inn menyen for uka - skal prøve å være mer aktiv der - forsåvidt spiller det jo ingen rolle HVOR jeg skriver det, men greit å ha steder å skrive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11100 skritt idag - veldig fornøyd med det - det er ny rekort (men bare 3. dagen jeg har den så akkurat nå er det jo enkelt å sette nye rekorder).

 

Gikk til og fra jobb idag - veldig bra vær, men som sist torsdag var jeg også idag sliten da jeg gikk hjem - sliten/småvondt i ryggen etterhvert som jeg gikk, og det gikk litt tregt, men lettere enn forrige torsdag.

 

ETter jobb var jeg med datteren min på hennes fritidsaktivitet, slik at det ble jo noen skritt av det også, men så også at jeg fikk mer skritt på jobb idag enn de to foregående dagene - vet ikke helt hvorfor - var stort sett på møte hele dagen..

 

TIl middag idag hadde vi pølse og pommes frites som planlagt - alle var veldig glade for det.

 

Lagde en fruktsalat til kveldsmat og tok halvparten i en skål slik at jeg har det på jobb imorgen.

 

Er blitt MYE flinkere til å spise sunt siden jeg bestemte meg for å gå ned i vekt - og DET var en ting som jeg ikke har satt som mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt ut - dvs - føler ikke at jeg "holder ut", men at det rett og slett går bra, men BLIR fristet i butikken av påskegotteriet som er på 50% nå... (men har ikke spist gotteri siden den dagen jeg inngikk gotteri-avtale med datteren min).

 

Idag kjøpte jeg jakke og en capribukse - begge bestilt fra Ellos, men av det "exclusive" slaget - og de var fine. Buksa virket faktisk litt STOR - tror egentlig den hadde vært bedre i en str mindre :)

 

Beholder den likevel - litt godt å ha ting som føles litt vide også - særlig når det går mot sommer. Den var fin. Jakka var egentlig akkurat passe - kunne godt blitt slankere - da ville den bli penere (med midje) - så det var ingen dumt kjøp.

 

KLÆRNE når vi nå snakker om dem - føler at de sitter løsere. Er litt spent på om det er ren innbildning fordi jeg ønsker det så sterkt, eller om det er faktum - får se på målene søndag morgen. (er mer spent på dem enn vekta).

 

Gått fram og tilbake fra jobb idag + at jeg gikk en ekstra tur på ca 10 minutter for å få nok skritt - er liksom litt kult fordi når jeg går for å få skritt ser jeg at de kommer raskt - så det er bare å få gått litt ekstra ute så kommer det nok skritt.

 

Må fundere VELDIG over hva jeg skal gjøre på mandag - har egentlig IKKE TID å gå til jobb - dvs. jeg HAR tid til å gå til jobb, men så skal jeg på et møte i arbeidstida, og da er det litt langt å gå, så da vet jeg ikke helt... Lurer på om jeg rett og slett skal SYKLE til jobb, men har ikke syklet i det hele tatt ennå, så da må jeg ta ut sykkelen i morgen og øve litt i helga...

 

ELLER - skal jeg rett og slett KJØRE og så beregne at jeg får gått en tur på ettermiddagen??? Ikke vet jeg

 

En annnen ting jeg må gjøre er å planlegge menyen for neste uke + gjøre de siste innkjøpene for denne uka OG ta ut penger for neste uke. Må lage liste i morgen slik at jeg kan handle når jeg kjører forbi Rema når jeg kjører datteren min på fritidsaktiviteten hennes.

 

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen i dag og veldig fornøyd så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjøpt kjeks og pop-corn og tenker å ha toast med ost og skinke til kveldsmat - altså er det utskeiing - men det er greit fordi det er søndag.

 

Er VELDIG spent på hvor mange skritt jeg ender opp med - har ikke tenkt å gå noen lang tur , men har gått et par korte - en på 20 minutter og en på 10 minutter, og tenker å gå en til på 10 minutter - tror at jeg da totalt kommer over 10 000 - håper iallefall det.

 

Ikke gjort noe spesielt idag - tida har gått til å ta datteren min med på hennes store hobby- hest - deretter på butikken med sønnnen min, og så opp i stallen og hentet storesøster - en tur innom legevakta ble det idag pga fall fra hesten. Deretter fulgte jeg sønnen min i bursdag - og istedet for å KJØRE han, så gikk vi - dermed fikk jeg litt ekstra trim :) (men har lovet å hente han med bilen, så må ta en liten tur selv før jeg setter meg i bilen og kjører...).

 

Grøt til middag i dag - er godt, og var det første jeg spiste - VELDIG dumt at jeg ikke spiste frokost og lunsj slik jeg har blitt så flink til, men synes det er vanskelig i helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skuffet idag -ikke pga vekta men pga målingen. VELDIG liten endre på cm denne uka - på tross av situps m.m. hver dag. Er litt skuffet, men det vises nok neste uke da... Vet jo også at mål er litt unøyaktig slik at jeg får heller se på totale mål - og da er det fin- fint :)

 

Vekt: -1 kg - Totalt: 2 kg på 2 uker

 

Mål:

midje: ingen endring, totalt -1 cm

Mage: -2 cm, totalt: -2 cm

bryst: ingen endring, totalt -2

ende: ingen endring, totalt -3

lår: ingen endring, totalt -2

 

Har ikke fått mer i vekt ned som jeg pleier i starten - er LITT overrasket over det også, men det kan jo komme av at jeg ikke har gjort en helomvending av kost (?) - så kanskje det er et sunt tegn?

 

Ingen gotteri siden jeg avtalte det med datteren min tirsdag - DET kommer nok til å merkes på vekta fordi det har vært alt for mye gotteri - særlig sjokolade... Ser at kalorimessig ligger jeg akkurat eller litt i overkant av meny 3 - der jeg skal være - så det er flott. I helgene blir det litt ujevnt fordelt i løpet av dagen - mye på kvelden - men ellers er det jevnt fordelt - og det er jeg litt stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på målene jeg har satt (og revidert):

 

Mål 1: ned 6 kg før 27.juni. Har nå gått ned 2 og har altså 4 kg igjen til 27.juni. Målet er fullt oppnåelig.

 

Mål 2: gå minst 3 turer pr uke: har gått 5 turer til nå, og i går gikk jeg noen småturer slik at jeg fikk nok skritt likevel - idag tror jeg heller ikke det blir noen lang tur, men småturer. Altså er målet nådd. Lurer på om jeg skal justere det til 5 ganger pr uke?? JA - altså: mål 2 blir: gå minst 5 turer pr uke.

 

Mål 3: matinntak/økonomi: målet er å bruke 1000,- pr uke - denne uka brukte jeg 950 - så det holdt akkurat. Har nå tatt ut slik at jeg har 900,- for neste uke - har da kjøpt inn flesteparten av middagene allerede, så TROR det skal holde. Målet for denne uka blir altså å bruke 900,-

 

Mål 4: målet var 6-7 glass pr dag - har klart det bortsett fra i går - da gikk det i cola light og ikke i vann. Målet neste uke blir 6-7 glass pr dag. Synes dette med nok vann er vanskelig.

 

Mål 5: 40 situps i uka: har tatt 15 pr dag - så det er nådd og vel så det:) Mål for neste uke er 5 min styrketreningsøvelser 6 dager pr uke.

 

Mål 6: øke puls, trene mellom lyktestolper - har ikke gjort dette - setter det ikke opp som mål , men skal prøve å få det gjort til helga

Mål 6 blir: gå i gjennomsnitt 10 000 skritt daglig hele uka. Det er IKKE tilstrekkelig med vanlig aktivitet, slik at jeg vet jeg må gjøre en ekstra innsats for dette, men det skal nok gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag: lammeskav + poteter

tirsdag: laks med pasta i fløtesaus

onsdag: pannekaker

torsdag: fiskegrateng eller wienerpølse og pommes frites

fredag: kyllinglår og ris

lørdag: grøt + kveldsmat

søndag: ostefondue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg IKKE til/fra jobb pga et møte i arbeidstida som krevde bil, og dermed måtte jeg gå når jeg kom hjem - MEN det positive er at jeg nå likevel er over 10 000 skritt(men måtte jobbe for det da..). Føler IKKE at jeg måtte jobbe uoverkommelig, men at jeg må ut en ekstra tur..

 

I morgen blir det å gå til jobben igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige rekord var 5/5 på litt over 11 000. Idag kommer jeg over 13 000 !! MEN det ble litt spesiell dag - skulle gå til jobb, og var igang, da datteren min ringte og sa hun var syk. Satt på med noen hjem slik at jeg kom raskt hjem. På formiddagen fikk jeg sjansen til å gå meg en tur og gikk LANG tur i terrenget - 1 timer og 20 minutter - og totalt var jeg på 10 000 skritt kl 12 !! Tok samtidig mine 5 min med styrketrening før jeg roet ned til i ettermiddag - da var jeg ute med sønnen min på årets første lille sykkeltur. Han har en påhengssykkel slik at jeg må balansere både min og hans sykkel - vi syklet noen små-bakker - litt fram og tilbake i omlag 15 minutter - var svett etterpå!

 

Vel - total er jeg kjempefornøyd med dagen idag både treningsmessig og matmessig. Ser at jeg nå ligger lavere i snitt på kalorier enn de to siste ukene - ligger nå i snitt i underkant av meny 3. skal nå spise maiskolbe til kveldsmat.

 

Vært på butikken - var VELDIG flink og kjøpte bare sunne ting og sjokolade som skal være med til USA (masse kule produkter fra Feria på halv pris nå som ikke selges om et par måneder - bl.a. sjokoladeappelsin og marsipanegg - må med til USA) - sjokoladen ligger allerede godt plassert i kofferten .

 

Om kvelden FØLER jeg at magen er mindre når jeg ligger - DET er vel et godt tegn. Føler også at andre klær passer men vet ikke om det er innbildning siden jeg nå skifter ut klær fra vinter til vår - eller om det faktisk er sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stadig nye rekorder og det er jo skikkelig motiverende. På skritt-telleren min sto det at for vektnedgang var det anbefalt 12-15 000 skritt pr dag, så nå ligger jeg fint an i forhold til det.

 

De to siste dagene har jeg gått en tur i terrenget på over 1 time - idag gikk jeg litt lengre og opp til høyeste punkt på et lite "fjell" vi har. Der er det en bok man kan skrive seg i, så da måtte jeg jo gjøre det - var godt fornøyd med meg selv da jeg gikk hjem - søkksvett mens jeg gikk oppover, men på tur nedover var pust og puls helt ok.

 

kostholdet er ok - ligger på rundt 1900 kalorier pr dag - og det er jeg godt fornøyd med. er også veldig godt fornøyd med at jeg klarer å la være å spise masse til kveldsmat og klarer å la være å småspise på dagtid- selv disse to dagene hvor jeg har vært hjemme med sykt barn.

 

OVer 8 trimpoeng til nå denne uka - VELDIG fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått turer HVER dag i snart 3 uker, og idag - både på tur til og fra jobb, merket jeg KLAR FRAMGANG. Er langt fra så sliten som jeg ble i starten i pusten, og jeg tror nok at tempoet også øker. Har en laaaaang oppoverbakke på tur hjem, og har pleid å måtte ta pauser på tur oppover - idag trengte jeg ikke det og var kun litt svett når jeg kom hjem....

 

Idag blir det litt over 12 000 skritt, og det er jeg selvsagt fornøyd med.

 

I morgen er planen å gå en tur i terrenget med ungene på morgenen - håper jeg klarer å mobilisere til det - ville være FLOTT! Da går vi opp på en høyde, følger åskammen og går videre opp på neste høyde før vi går nedover og hjem- tar rundt 1,5 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Så flink du er til å gå med teller,må skjerpe meg på det jeg og,den ligger jo framme,det er bare å feste den på..

Hvor mange måltider få du i deg om dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde vitaminsmoothie etter GR oppskritt - mango, jordbær, sitron litt eplejuice - UTROLIG GOD!! (friske bær og frisk frukt).

 

Antall måltider: på hverdager spiser jeg frokost, lunsj, smoothie som mellommåltid (kjøpte et lite lager med Bendit smoothie - de kan oppbevares en stund og jeg synes de er kjempegode!), middag - ofte litt forstor i forhold til GR oppskrifter, men holder meg totalt rundt 1900 kcal eller denne uka har det ligget litt under - spiser også kveldsmat og så gjerne en fruktsalat som jeg lager dagen i forveien og tar med på jobb som et ekstra mellommåltid.

 

Er IKKE flink å drikke melk og har tilpasset middagene i svært liten grad - ønsker å holde på de tingene vi allerede har innarbeidet i familien - kanskje med NOEN justeringer etterhvert - men jeg vet at dersom jeg skal holde på i lengden er det sånn at jeg må holde på gode middager.

 

Veiedag idag:

 

- 1 kg denne uka også - dette innebærer at jeg nå har gått ned 3 kg

Ingen endringer på mål på midje og mage, men store endringer på bryst og ende/hofte/rompe mål - har totalt gått ned 5 cm på brystmål og 8 cm på rompe/hofte mål!!!!

 

Skal legge inn justeringer og gå gjennom alle målene seinere i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 1: ned 6 kg før 27.juni. har nå gått ned 3 kg - altså halvparten :) 3 kg til 27.juni er fullt oppnåelig.

 

Mål 2: gå minst 5 turer pr uke - justeres til: gå minst 1 tur pr uke i terrenget (resten av turene kommer med på målet om antall skritt).

 

Mål 3: bruke 900 denne uka - det gjorde jeg + at jeg har handlet mye til neste uke slik at jeg allerede har brukt 600,- av neste ukers budsjett. Dette innebærer at jeg har 300,- til neste uke. Ser at det kommer til å holde hardt... Ser at jeg synes det er slitsomt å skulle være SÅ bevisst på hva jeg kjøper/ikke kjøper. Samtidig ser jeg at det hindrer HELT KLART all tull-kjøpingen med kjeks, gotteri m.m. MEN ser at så snart jeg vet hvilken økonomi jeg har i juni, skal jeg justere på dette.. MEN altså: for neste uke må ca 1000,- holde.

 

Mål 4: 6-7 glass vann pr dag - synes dette er VANSKELIG - ligger på rundt 1 liter pr dag - altså halvparten av anbefalt - målet mitt er fortsatt 6-7 glass vann pr dag - må jobbe med saken

 

Mål 5:5 min styrketrening 6 dager pr uke - målet er nådd og holdes slik også neste uke.

 

Mål 6: minimum 70 000 skritt pr uke - målet er nått - kommer over 80 000 så det er jeg MEGET godt fornøyd med - målet holdes slik også neste uke. Det krever at jeg er ute og går MER enn "bare" til/fra jobb - dvs. at jeg må gå MER enn 1 time ekstra pr dag - og det klarer jeg :)

 

Har tidligere hatt et mål om å øke pulsen mellom lyktestolpene - ennå ikke prøvd dette, må se om jeg får det gjort denne uka. Istedet har jeg klatret opp på høyder som er endel høydemeter og pulsen er klart kommet opp, men vet ikke hvordan "joggeformen" er....

 

HELSE: ser at jeg klart bli MYE MINDRE sliten når jeg går til/fra jobb nå - DET er DEILIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: fiskekaker og spagetti

Tirsdag: pølse med bacon på grillen + pommes frites(?)

Onsdag: lasagne?

Tordag: fiskepinner og pasta

Fredag: kyllingklubber og ris

Lørdag: grøt

Søndag: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDag hadde jeg fri fra jobb, og etter å ha fulgt sønnen min til skolen gikk jeg en tur i terrenget - tok 1,5 timer og var kjempeflott trening. 3. dagen på rad at jeg klatrer meg opp på et høyt punkt- er turbok der, og jeg gledet meg til å være den FØRSTE til å skrive meg inn idag - MEN så var det ei dame som hadde vært fer kl 5.09!!! Ellers var jeg nummer to så jeg får godta det - blir skikkelig svett og må klatre for å komme opp - kjennes i bena i dag, slik at jeg er glad jeg får litt klatrepause, så får jeg se an formen til helga.

 

Etterpå lagde jeg sjokoladekake til et arrangement og til oss selv, og kjørte datteren min på fritidsaktivitet kl 12 - parkerte bilen i byen og gikk hjem (tar ca 30 min, stort sett oppoverbakker) - så da klokka var nesten 13 hadde jeg faktisk trimmet i 2 timer allerede!

 

Dermed endte jeg opp på over 14000 skritt idag, og klart jeg er fornøyd med det.

Foruten 5 min med styrketrening blir det ikke separat trening i morgen, men skal gå i toget så får vi se hvor mange skritt det blir - dersom jeg ligger under 10 000 på slutten av dagen er det mulig jeg går en ekstra liten tur på ettermiddagen/kvelden - avhengig av om jeg har barnevakt.

 

Totalt er jeg fornøyd med de siste 3-4 ukene - har gått 3 kg ned på 3 uker, og klart at jeg er fornøyd med det. Nå gleder jeg meg bare til målene rundt mage og midje reduseres - og gleder meg også til å se neste kilo-tall på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at den noen gang har passet. Da jeg endelig hadde klart å lirke skjørt og vest på riktig plass så jeg at jeg må inn ca 20 cm på midje og det samme - eller noe mer rundt brystet - DET ER MYE!!! Er det virkelig mulig å få til???? Datteren min konfirmeres om 3 år, og DA hadde det vært FLOTT!! Skjønner jo at det er fullt mulig på 3 år, MEN jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde motet oppe så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å gå med teller' date='må skjerpe meg på det jeg og,den ligger jo framme,det er bare å feste den på..

Hvor mange måltider få du i deg om dagen? :)[/quote']

Leste netopp at nyere forskning viste at det IKKE var forskjell på forbrenningen om man spiste alle kaloriene samtidig, eller fordelte dem utover dagen - DET var oppmuntrende for meg som liker å ha mange kalorier til middagen. MEN det jeg vet som det er noe i er at om man fordeler til en del mellommåltider er det lettere å ikke gå i fella med å småspise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at problemet for meg er ikke å gå ned, men å holde motivasjonen oppe tilstrekkelig lenge. I går ble det for første gang under 10 000 skritt siden jeg fikk skritt-telleren, men har et total-mål for uka så det går nok bra (ble i overkant av 9100 skritt) - elendig vær, iskaldt, vind og snø ga ikke STOR lyst til å gå ut mer ...

 

MEN så lastet jeg ned noen programmer på mobiltelefonen min som jeg tror kan være til stor hjelp:

 

1) drikke vann - kan velge selv antall glass og så kommer det påminning med vannglass på telefonen - veldig kult og også god oversikt over dager/uker

 

2) situps: situpsprogram - nesten som personlig trener - der jeg satte meg som mål 100 situps etter hverandre, og hvor program med pauser og antall kommer automatisk opp - så nå blir det spennende hvordan magemusklene tar dette !

 

3) vektprogram - får opp dagens vekt - legger inn vekt og får opp på diverse oversikter- tror det kan være motiverende å se

 

4) skritt-teller - denne viser også oversikt over dager og uker, veldig flotte oversiktsbilder med mål 10 000 pr dag og 70 000 pr uke

 

Slike ting som dette kan være med på å motivere meg på veien videre - trenger variasjon og ting å strekke meg etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...