Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

- 2,5 kg denne uka - det MÅ være væske som har sluppet av en eller annen grunn, for jeg har ikke gjort noe annerledes enn de tidligere ukene hvor jeg har gått jevnt ned 1 kg pr uke.

 

Totalt: -7,5

 

Målene er også redusert - ca 1 cm hvert sted. Har nå redusert -4 cm på midje, -6 på mage og -10 på rompe.

 

Er klart veldig veldig fornøyd.

 

Utfordringen nå videre er å sette RIKTIGE mål for de neste 3 ukene slik at jeg ikke blir skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Mål 1: -6 kg før 26.juni er klart nådd - har gått ned 7,5 kg. Videre mål til 26.juni blir å gå ned ytterligere 0,5 kg slik at jeg er under 110 kg! Veien videre etter det er å HOLDE vekta til 1.august - da begynner jeg på et lite ekspresskurs for å få en PIFF start på høsten.

 

Mål 2: gå minst 1 tur i terrenget pr uke - dettte har vært NULL problem og har kost meg på barnas turkort turer, og skal gå en lang en nå i formiddag.

 

Mål 3: økonomi - ikke klart dette målet - setter ikke noe nytt mål nå men må justere økonomien etter hva jeg får tilgjengelig i juni - forhåpentligvis kommer skattepengene.

 

Mål 3: blir derfor : trene minst 5 min styrke 6 dager pr uke - ingen problem denne uka, og opprettholder målet.

 

Mål 4: minst 70 000 skritt pr uke - ingen problem - har over 80 000 denne uka også.

 

Mål 5: opprettholde motivasjonen - det har jeg klart fint denne uka selvomn det var litt tungt i starten og nå MÅ jeg bare stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: fiskegrateng (hjemmelaget) + spagetti

Tirsdag: kylling + røsti poteter

Onsdag: fiskepinner + pasta

Torsdag: wienerpølse + pommes frites

Fredag: +

Lørdag: grøt

Søndag: grillmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg beholder GLØDEN og iveren etter å tenke ut ting jeg kan gjøre for et mer aktivt liv er det bra - ser at det av og til holder hardt, men stort sett greier jeg det for tida uten at jeg ødelegger livsgleden - og hvordan beholder man gleden i livet- hva er det egentlig som er viktig? Selvsagt er det viktig å kjenne at jeg klarer mer fysisk og MERKER at jeg blir strammere, passer nye klær osv- MEN for meg er det også viktig å ikke ha for stort fokus på mat - slik at det blir et nederlag om jeg spiser et kakestykke e.l.

 

Holder meg for tiden veldig godt i forhold til valgt meny - stort sett ligger jeg litt under det oppgitte kaloriantallet og det er jeg fornøyd med. Dette til tross for at jeg f.eks. idag spiste 2 stykker med "verdens beste" kake pga bursdag i huset. Ser også at suget etter gotteri ikke er så veldig stort, men krever bevisste valg i butikken (men i hverdagen hjemme når det ikke er gotteri her føler jeg heller ikke så voldsomt sug). Ser at jeg LETT kan ramle tilbake til potetgull og dipp - synes det er veldig veldig godt - må forske ut en dipp med få kalorier...

 

Ellers koster det meg tydligvis ingenting å gå til jobb - er av og til sliten etter jobb slik at av og til sitter jeg på med noen hjem, men stort sett går jeg, og det er VELDIG sjelden at jeg kommer under 10 000 skritt slik at det er jeg klart fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat:

100 gr reker

50 gram hvitost i biter

75 gram pasta- gjerne fullkorn

en bunt reddiker

3 stenger stangselleri

2- 3 stilker med vårløk

dill

 

Dressing:

matyoughurt (ca 1,5 dl)

litt sitron

presset hvitløk

krydder urter (f.eks dill og gressløk)

 

Dette blir nok til 1 middag og en lunsj - kalorier totalt i denne er ca 700-800 avhengig av type ost og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger stabilisering etter at jeg hadde gått ned 2,5 kg forrige uke når jeg tildligere har ligget jevnt på 1 kg pr uke. Så ER fornøyd om jeg holder vekta- men HÅPER selvsagt på et halvt kilo.

 

Har lest et sted at man bør legge opp til vekttap på 5-10 % for så å ha en periode stabilisering - det vil være AKKURAT det jeg gjør når jeg tar ferie en måned og reiser bort. Målet da er å HOLDE vekta, for så å starte på nytt 1.august. Kanskje bør jeg også da legge opp tilsamme greie - 5-10% og så en pause for å stabilisere.

 

Sto også at kroppen HUSKER den gamle vekta,(og at det derfor er så lett å ende tilbake der man var), men at det tar ca 1 år for kroppen å innstille seg på ny vekt.

 

Så det er bare å ta tida til hjelp,.. Har nå gått litt over 6% ned i vekt - og er VELDIG fornøyd akkurat i dag - får se om jeg er like fornøyd i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som forventet stillstand på vekta - men har da gått ned 2,5 kg på 2 uker, så det er jeg fornøyd med - var nok plutselig væskeendring som gjorde at jeg fallt ned alle 2,5 på en gang, mens NÅ har jeg tatt det igjen med at det er et reellt vekttap - er iallefall min teori.

 

Litt ned i cm og har nå gått 7 cm rundt det tykkeste på magen og 11 cm rundt hofta - klart jeg er fornøyd.

 

Totalt vekttap er 7,5 kg på 7 uker så det er VELDIG bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 1: 109,5 kg til 26.juni - 0.5 kg igjen til målet og to uker - går nok

 

Mål 2: minst 1 tur i terreneget pr uke - ingen problem - opprettholder målet, gått flere turer denne uka - bl.a en tur på 3 timer i dag (turkort-tur)

 

Mål 3: trene styrke 5 min minst 6 xx pr uke - dette sitter litt langt inne noen ettermiddager der jeg er sliten, men har til nå klart å opprettholde motivasjonen og merker at jeg blir sterkere - gjør dette hver dag

 

Mål 4: minst 70 000 skritt pr uke - dette klarer jeg, men denne uka blir det kun litt over 70 000 - ser at turer i terrenget gir adskillig færre skritt enn turer på asfalt, så jeg er fornøyd da jeg har over 20 trimpoeng totalt denne uka- meste jeg har hatt

 

Mål 5:Motivasjonen - klart å holde den denne uka også, men glir litt ut på FOKUS. Må trene på å holde positivt FOKUS på slankinga slik at jeg klarer å opprettholde GLØDEN`for å klare dette. Erfaringsmessig vet jeg at jeg vanligvis glir ut etter 7-10 uker - akkurat der jeg er nå. KAN blir bedre av at jeg kun har 2 uker nå og så tar jeg ferie i 4 uker fra slanking, veiing osv.(med mål og oppretthodle vekta jeg har da - altså en stabiliseringsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: grillmat

TIrsdag: fiskepinner til ungene - salat til meg

Onsdag: taco

Torsdag kalkun -cordon blue + ris

Fredag: sen middag: pizza

Lørdag: grøt + noe til kveldsmat

Søndag: grilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går en ny uke i møte - egentlig en helt vanlig uke bortsett fra at jeg har ungene alene hele uka og at det er fri i morgen.

 

Fri i morgen innbyr til en tur i terrenget - utpå dagen. Avtalt med en annen familie og ta den 7. barnas turkort tur - er ikke så lang, men er iallefall ute og i aktivitet.

 

Det at jeg har ungene alene gjør at jeg ikke får gått så mye ute - dermed får jeg færre skritt - men det overlever jeg - selvom jeg kjenner at det er dumt nå når jeg er kommet i en så god trend.

 

Det at jeg har ungene alene gjør også sitt til at jeg friere kan bestemme meny - og også lage noe til meg selv mens ungene får annen mat. Salater here we come!

 

Idag tok jeg hvitløksmarinerte scampi kjøpt på rema - de var kjempegode på grillen - spiste en hel pakke til kveldsmat (uten noe tilbehør) - veldig godt ;)

 

Ellers har jeg litt dårlig fantasi og er LITT dårlig på planlegging nå enn de foregående ukene - må skjerpe meg - antakelig må jeg lese litt å få litt inspirasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg har akkurat lest gjennom dagboken din. Du er kjempeflink til å gå!!!!

 

Jeg leste i et innlegg at du hadde delmål og ikke laget deg et stort mål(den endelige vekten). Det tror jeg er veldig smart. Da blir det man holder på med mye mer overkommelig tenker jeg. Jeg tenker også at jeg skal lage meg delmål. Og ha "premier" når jeg når delmålet. IKKE mat eller sjokolade eller noe slikt. Men noe som jeg har lyst på eller trenger.

 

Jeg skal i selskap første helgen i september så jeg prøver å slanke meg så mye jeg kan til da slik at jeg passer inn i selskapskjole jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med tilbakemelding - ja - synes det er kjempeviktig med delmål - og som du har til september er jo helt overkommelig i tid å leve opp til - tror det er lurt!

 

Jeg er ikke så god med belønning, så det er nok en god idè jeg må tenke på - eneste belønningen jeg har tenkt seriøst på er at jeg har lyst på ny bergans jakke til vinteren dersom jeg er krympet til under 100 kg - det MÅ jeg klare. Et annet mer langsiktigmål er jo å komme inn i bunaden igjen - og DET blir belønning nok i seg selvnår den tid kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal - som en fortsettelse av slankingen - ta et ekspresskurs på internett fra 1.august slik at jeg får en kick-start på høsten - håper noen andre kunne blitt med på det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en oppskrift i en barnekokebok på frokostblaning der man tar litt sirup og rører havregryn , solsikkefrø og nøtter sammen og så sprer utover stekeplate og steker i ovnen - og så tilsetter den frukten m.m. man vil ha. Det MÅ da blir sunnere enn den frokostblandingen man kjøper i butikken og egentlig ikke vet hva er?? Er VELDIG glad i solfrokost, og får litt inntrykk av at denne kan være litt lik - skal teste ut i morgen.

 

Ikke det at jeg er så veldig glad i frokostblanding, men vet at jeg må ha noe å variere som står klart i skapet og som er godt å spise.. - så prøver stadig ut litt nye ting i håp om at dette er noe jeg liker godt ;)

 

I morgen blir det hjemmelaget oste-og skinkemuffins til frokost og lunsj - har laget de, så de står ferdig i formen sin i kjøleskapet og skal stekes i morgen tidlig mens jeg tar morgenstellet - det er jeg jo litt stolt over da :D

 

Idag har jeg spist for ujevnt og for lite, og selvom jeg har fått 1,5 trimpoeng har jeg gått for få skritt + + + - merker at jeg er alene med ungene og dermed har mer å gjøre og også mindre tid til å gå tur... - og jeg er alene fram til søndag kveld, slik at det retter ikke på seg med det første - skal ta en LITEN tur utenfor nå og få LITT flere skritt nå - men kan jo ikke gå så langt siden ungene ligger og sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg tenkte at jeg skulle lage de oste- og skinkemuffinsene dine. Så at du laget røren kvelden før du stekte dem. Blander du alle ingrediensene før overnattingen i kjøleskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg skulle lage de oste- og skinkemuffinsene dine. Så at du laget røren kvelden før du stekte dem. Blander du alle ingrediensene før overnattingen i kjøleskapet?

Blander alt og putter det klart i form og setter i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gått for få skritt i forhold til å nå målet om 70 000 pr uke. Normalt har jeg gått godt over 80 000, slik at jeg er litt "sur" på det, MEN det gjør ingenting - jeg har planlagt to langturer i helga- dvs. er vel EGENTLIG ikke å regne som langturer, men i forhold til min målestokk er de det - den ene er en vanlig turkort tur for voksne, og den andre er en kombinasjon av en barneturkort-tur og en voksen turkort -tur. Den siste er nok den lengste vil jeg tro - har aldri vært der, men skal gå sammen med noen andre slik at det går greit. VELDIG lurt å gjøre avtale med andre - da får jeg gått mye, mye mer på dager jeg egentlig kanskje har tenkt å ta det rolig.

 

Idag fikk jeg gått to turer - fikk ikke gått til/fra jobb fordi jeg trengte bilen like etter jobb for å rekke over alt - men totalt har jeg gått mer enn det som tilsvarer til/fra jobb og det er jeg GODT fornøyd med, og kommer KUN av at jeg bestemte meg for å gjøre det - er litt stolt av det fordi det er "ekstra" turer og ikke turer jeg ellers ville ha tatt i det daglige...

 

Har vært alene med ungene hele denne uka, slik at det har begrenset muligheten for å gå tur, men har nå likevel klart å fylle opp trimpoeng til 10 nå - pga at jeg har integrert trimmingen i hverdagen.

 

Matmessig går det greit - prøver å holde meg på meny 3 som er 1900 kcal pr dag fordi det var det kurslederen anbefalte sist jeg gikk på kurs - får seg om det endres når jeg går på ekspresskurs i august. Ligger stort sett litt under, og føler meg tilfreds med det.

 

Har ikke planlagt så mye i matveien de neste dagene - skal være bortreist mandag til tirsdag, slik at da er det ikke jeg som bestemmer menyen, MEN jeg skal være i badeland endel av mandagen slik at da får jeg nok trimmet litt - får også barnedfri og tenker jeg skal prøve å få gått meg en tur på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall skritt over 70 000 denne uka er likevel oppnåelig da jeg gikk 13000 i går og 16000 idag - har nå ca 10000 til 70000 så det er bra!

 

Er VELDIG spent på vekta i morgen, ser at den varierer endel fra dag til dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0,5 kg denne uka - totalt - 8 kg på 8 uker - fornøyd med det.

 

Jevnt over 1 cm ned overalt - nå har jeg gått ned 5 cm på midje, og 12 cm på rompe!

 

Fortsetter slik jeg har gjort neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 1: målet var 109,5 kg før 26/6 - er nå akkurat der, og holder på målet men HÅPER selvsagt på litt mer....

 

Mål 2: minst 1 tur i terreneget - ENKELT denne uka med supert vær - holder samme mål neste uke

 

Mål 3: stykretrening 5 min 6 xx daglig, ok - strever LITT med motivasjonen men gjør det hver dag

 

Mål 4: 70 000 skritt i uka - strevd litt denne uka pga få muligheter til turgåing, MEN kommer til å klare det mot slutten av dagen idag

 

Mål 5: motivasjonen - HAR holdt, og settes opp som videre mål jeg må jbbe med

 

Mål 6: nytt mål: denne uka må jeg finne et par mål for ferien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VELDIG fornøyd med dagens innsats - først en tur alene på morgenen på en times tid, og deretter en tur på 4,5 timer /4 timer effektiv gåing) nå i ettermiddag - dermed endte jeg opp på ny skrittrekord på over 20000 skritt idag, og hele 8,5 trimpoeng idag alene!

 

Veldig stolt over meg selv - har nå gått ALLE barnekortturene i år (turkortet kom 1.juni og det er 8 turer), og 4 voksen-turer (av ialt 10). Har nok gått de enkleste voksen-turene, men likevel...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

For en innsats, imponerende ;) men blir du ikke "av" i beina etter 4 timer?

Så flott vektnedgang du har, kan nesten samkjøre vi hehe. Gleder meg til fortsatt godet resultater på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...