Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Er VELDIG VELDIG VELDIG glad i ost, og nå har jeg spist litt cottage cheese og liker det - har lyst å bruke det istedet for ost der jeg kan - har dere noen gode oppskrifter? Idag spiste jeg det rørt med bringebær og litt splenda - veldig godt , og så lagde jeg canneloni fyllt med cottage cheese - ble også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er lavkarbo pizzabunn med cottage cheese

2 dl cottage cheese moses meed 3 eggeplommer. Stivpisk eggehviter med litt salt. Bland 2 dl revet ost i cottagecheese blandingen og bland forsiktig alt sammen med en slikkepott. Bre deigen over en langpanne med bakepapir og stek 180 grader til den er litt gyllen. Ta den ut og fordel fyll over og stek videre noen minutter til. Nydelig bunn.

 

Cottage cheese og yoghurt sammen smaker omtrent riskrem.

Cottage cheese i havregrøt kokt på vann er veldig godt.

Cottage cheese med hakket eple og litt kanel over er nydelig.

 

Lykke til med cottage cheesen, den er bare kjempegod og anvendelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er lavkarbo pizzabunn med cottage cheese

2 dl cottage cheese moses meed 3 eggeplommer. Stivpisk eggehviter med litt salt. Bland 2 dl revet ost i cottagecheese blandingen og bland forsiktig alt sammen med en slikkepott. Bre deigen over en langpanne med bakepapir og stek 180 grader til den er litt gyllen. Ta den ut og fordel fyll over og stek videre noen minutter til. Nydelig bunn.

 

Cottage cheese og yoghurt sammen smaker omtrent riskrem.

Cottage cheese i havregrøt kokt på vann er veldig godt.

Cottage cheese med hakket eple og litt kanel over er nydelig.

 

Lykke til med cottage cheesen' date=' den er bare kjempegod og anvendelig :D[/quote']

Disse tingene høres veldig godt ut - må prøve det ut - takk sakl du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plotter inn måltid, hvem som er hjemme (måltidene varier litt i forhold til hvem som er hjemme...), og prøver også å tenke ut hva jeg skal handle - det som er planlagt og i hus er jo det som ofte spises og dermed kan man unngå småspising og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg IKKE fonøyd med - det har gått SÅ fint nedover (veier meg ca hver dag), men idag var jeg selvsagt gått OPP, og endte på ned 0,5 kg. Er SELVSAGT fornøyd med at det går NED, men i forhold til forventet med ca 1 kg, er jeg IKKE fornøyd. Ligger for høyt i ant kalorier pr dag, og selvom det blir endel trim er det fortsatt for høyt og ENDA er jeg MER sulten og ønsker å snacke mye mye mye - så NÅ må jeg passe meg for å ikke sprekke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hmm,er det ikke stressende å veie seg hver dag?? Jeg har fått datteren til å gjemme vekta,særlig i kursperioder,for vekta svinger jo fra morgen til kveld (det gjrde deg for meg og tok motet helt fra meg).

 

Men jeg skjønner du er skuffa,når en ikke føler men får betalt for innsatsen. Har du kanskje spist noe du ikke pleier,mye saltmat f.eks,det kan binde litt mer væske enn til vanlig, eller kanskje menstruasjon er på gang? Hold motet oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vanligvis ikke det er stressende - tvert i mot hjelper det meg å holde fokus. Får se i morgen om jeg blir mer oppmuntret siden jeg da sikkert også går på vekta og da ser jeg jo med det samme om vekta varierer. Denne uka har den vært VELDIG fin nedgang, men ikke i går og idag, så vi får se om det er væske eller det at jeg har trent mindre de to siste dagene ...

 

ER i fokus igjen idag, og HÅPER jeg klarer å fortsette med det. Skal se om jeg får gått meg en liten ekstra tur i ettermiddag mens samboeren min ennå er hjemme (reiser i kveld og da er han ikke tilbake før mandag). DESSUTEN har jeg kjøpt nye tursko idag som jeg håper og tror blir gode å gå i i høst. De er lave, goretex sko, anaconda Viking - så får vi se om de holder mål... Er LITT stolt over å ha kjøpt tursko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg en tur i terrenget på 1 t 30 min, i regn og vått vær - var varm og god på føttene, så det var deilig. Er VELDIG stolt over å ha gått den turen i går kveld - MEN nå er jeg alene med ungene fram til mandag, og egentlig helt til neste onsdag fordi når samboeren min kommer hjem har han aftenvakter - så vi får se hva jeg gjør videre. VELDIG dumt å ikke fått kommet inn i god rutine med kveldsturer nå i høst, MEN jeg kan kanskje klare å gjøre det seinere også - DESSUTEN KUNNE jeg syklet på ergometersykkelen min, men det ligger liksom lengre inne...

 

Noen her som har prøvd trening med wii??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd styrketreningsøvelsene som står i kom i form med Yngvar, det skal være 14 repetisjoner, 7 øvelser og så skal man gjenta dette 1 x til. Jeg gjorde alle 7 øvelsene i rekkefølge med 14 repetesjoner - tok ca 15 min, og var godt fornøyd - tok dermed ikke runde 2, men øvelsene var MEGET forståelige, lette å gjøre riktig og jeg ble svett og meget fornøyd. Målet er å gjøre dette igjen kanskje i morgen eller fredag... Er temmelig stolt over meg selv nå, og særlig da jeg tilslutt jogget 10 min fram og tilbake i stua! -latterlig syn igrunnen men hva gjør man ikke når man må passe unger men samtidig ønsker å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet står som 2-3 økter pr uke à 15 min. Det ER jo ikke mye, og KAN godt gjøres hjemme - dermed har jeg ingen unnskyldning i at jeg ikke har barnevakt rett og slett.

 

I boka "kom i form med Yngvar" - kjent fra PULS - står det noe bra - man trenger ikke motivere seg til at trening ER GØY - det er ikke alltid det er GØY, men man gjør det likevel. SÅ - 15 minutter 3 xx pr uke, ja det har jeg klart DENNE uka! - og er VELDIG stolt!

 

En annen ting som har skjedd er at ei venninne ønsker seg treningskompis på treningssenter på formiddagen 2 xx pr uke. Nå skal jeg ha fri 1 dag pr uke, og en dag er jeg litt tidligere ferdig enn ellers - DERMED: jeg har planlagt å gå på treningsstudio 2 xx pr uke, og det er UTENOM tida der jeg vanligvis må ta meg av jobb, hus og hjem. ENESTE negative er at jeg EGENTLIG ikke tør å gå på treningsstudio - er veldig redd for å føle meg super dum, tjukk og feit og alt det der. - ja nå er jeg utrolig ærlig da, men tror det lønner seg av og til - iallefall å være ærlig ovenfor seg selv.

 

MEN jeg tror at når jeg har noen med meg blir jeg modigere. Hun er også kraftig (men veier nok endel mindre enn meg) ,men tror at det nå faktisk er jeg som er i best form av oss to. Hun er også familiemenneske og må tilpasse slik at det går inn i hverdagen OG trenger også noen som drar henne med.

 

 

SÅ nå har vi avtalt at vi begynner etter høstferien - er litt travelt nå i oppstartsperioden for alt, og dessuten har jeg veldig lyst å gå turer så lenge det ikke er snø og mørkt og vinter og sånt. DERMED er planen å starte uke 41.

 

I uke 40 skal jeg på jentetur; minicruise til Kiel - og der er det treningssal og boblebad, dermed jeg moter meg VELDIG opp hadde jeg gått der og trent de 3 dagene vi skal være på båten - TENK om jeg torde det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Jeg tør ikke... Jeg skulle ønske at jeg turde gå i en svømmehall, eller på et treningsstudio... Har tenkt mye på det i det siste, men kjenner på meg selv at jeg ikke er helt der ennå... Flott at du kommer igang:) Skal til syden nå, og gleder meg til det. Der tør jeg å bade, det er ingen som kjenner meg likevel, bortsett fra gubben da, men han er glad i meg som jeg er hehe. Men jeg gleder meg til jeg kan føle meg vel i slike situasjoner. Gubben er flott og se på, han har ikke et gram for mye på kroppen, godt trent er han også. Så folk tenker nok hva i all verden gjør han med det der... Men jeg vet at han er glad i meg, og uansett hvor mange kurer jeg har vert i gjennom, så heier han fortsatt på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med styrketrening og greier, i tillegg til at du planlegger treningssenter. Flott at dere er to som kan dra hverandre med, kanskje gjør det deg litt tryggere også, selv om du misliker selve situasjonen. Bruk litt tid på å gjøre deg kjent med senteret, slik at du kan føle deg mer hjemme, da er det lettere å komme over dørterskelen. Og de fleste som trener på senter har oftest nok med seg selv og egen trening til å bry seg om å tenke negativt om andre.

Så hopp i det og tør å flytte dine egne grenser, det er det som betyr noe. :o

 

Lykke til i den nye uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye ned idag, men tror det er væske som har lagret seg og som forsvant i går...

 

- 2 kg denne uka! Dette innebærer ned 13 kg totalt! Er KLART fornøyd med det.

I forhold til målsetting er det sånn at jeg nå er 2,5 kg fra målet om ned 6 kg til 1.oktober. 2.5 kg på 4 uker bør være helt realistisk - er bare litt fredd for at de 2 kg idag ikke er reelle, og at det derfor er MER enn 2.5 kg... - MEN vi får se neste uke.

 

Er stolt over 21.5 trimpoeng denne uka, og derav 3 styrkeøkter à 15 min.

Er også stolt over kaloriinntaket som har ligget under 1600 hver dag, og mindre i helga enn i uka. Over 90 000 skritt denne uka - godt fornøyd med det ja.

 

Nå skal jeg ha "fri" fra kurs fram til uke 42 - ønsker å ha det "hengende over meg" at jeg skal gå på kurs igjen, slik at det er en pause nå, men ikke for lang. I mellomtiden er målet å fortsette med fin og jevn nedgang.

 

Tirsdager har jeg i utgangspunktet fri fra jobb, og jeg har bestemt meg for at dette er en dag jeg skal satse på meg selv - dvs. nå før 1.oktober innebærer det at hver tirsdag blir det lang tur dersom været ikke er helt forferdelig.

Idag er været greit og nå på morgenen prøver jeg å bestemme meg for hvor jeg vil gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med styrketrening og greier' date=' i tillegg til at du planlegger treningssenter. Flott at dere er to som kan dra hverandre med, kanskje gjør det deg litt tryggere også, selv om du misliker selve situasjonen. Bruk litt tid på å gjøre deg kjent med senteret, slik at du kan føle deg mer hjemme, da er det lettere å komme over dørterskelen. Og de fleste som trener på senter har oftest nok med seg selv og egen trening til å bry seg om å tenke negativt om andre.

Så hopp i det og tør å flytte dine egne grenser, det er det som betyr noe. :)

 

Lykke til i den nye uka. :D[/quote']

Ja- må nok tørre - tusen takk for positive ord - tror du har rett i det at folk ikke tenker så mye på andre, mest på seg selv når de er å trener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! 2 kg er MYYE!! :-D

 

Så flink du er til å trene! Det må jeg også. Jeg skal faktisk! hehe...

Synes det er så mye at ejg er usikker på om det stemmer, men veide meg mange ganger i morges!

 

Er flink å trene nå ja, må skryte litt fordi jeg virkelig har gått inn for det, satt meg som mål å gå minst 10 000 skritt pr dag og DET jobber jeg virkelig for. Denne uka hadde jeg over 90 000 skritt - klart jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke... Jeg skulle ønske at jeg turde gå i en svømmehall' date=' eller på et treningsstudio... Har tenkt mye på det i det siste, men kjenner på meg selv at jeg ikke er helt der ennå... Flott at du kommer igang:) Skal til syden nå, og gleder meg til det. Der tør jeg å bade, det er ingen som kjenner meg likevel, bortsett fra gubben da, men han er glad i meg som jeg er hehe. Men jeg gleder meg til jeg kan føle meg vel i slike situasjoner. Gubben er flott og se på, han har ikke et gram for mye på kroppen, godt trent er han også. Så folk tenker nok hva i all verden gjør han med det der... Men jeg vet at han er glad i meg, og uansett hvor mange kurer jeg har vert i gjennom, så heier han fortsatt på meg:)[/quote']

 

Er en sånn type person at når jeg bestemmer meg for noe så gjennomfører jeg det - nesten for enhver pris - men når jeg ikke har fokus så ramler ALT sammen - da kan jeg spise 200 grams sjokoladeplater mens jeg ser på TV på kveldene og ikke forstå hvorfor jeg ikke gidder å gjøre annet..

 

For tiden er jeg VELDIG fokusert, og har en intensjon om at det skal vare en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...