Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

DEILIG - kjøpte noen nye klær idag som premie til megselv, og fra å gå på sportsklær herre str XXL kunne jeg kjøpe DAME str XL - DEILIG.

 

Fra å kjøpe overdeler til 50/52 kunne jeg fint kjøpe 48/50. ER svært stolt og tilfreds over det og gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Vel fortjent med en størrelse ned. Det ligger mye arbeid bak, det vet jeg. For meg er en klesstørrelse ned det endelige beviset på at jeg har gått ned. Vekten blir på en måte bare tall. Det er at kroppen blir synlig mindre som er det beste synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag til tirsdag var jeg borte på tur - kom hjem tirsdag ettermiddag. Dermed fikk jeg ikke lagt inn styrketreningen min som jeg gjør på kvelden (delte rom og var sammen med folk hele tiden...) - og da GLEMTE jeg det i går kveld !!

 

I tillegg fikk jeg ikke gått tur i går pga var alene med ungene og det hølje-regnet ute, slik at jeg kunne ikke dra de med ut på "koselig" tur med mamma... - dermed ingen trim i går - GRRRRRR!! Kjenner at jeg får litt panikk når det glir ut, så idag MÅ jeg holde fokus å få gjort både styrketrening og tur - fikk bare gått ca 5000 skritt i går, og det er jo alt for dårlig for å klare å nå målet om 70 000 pr uke (og normalt har jeg ligget over 80 000)....

 

Og så fikk jeg mensen.....

 

VEL - ny start og nytt fokus idag.

 

Planlegger å få gått en tur etter jobb før jeg henter minstemann. Deretter skal jeg se om jeg får gått en tur ut med han også på ettermiddagen, OG planen om styrketrening i sommer blir vel å prøve å få det lagt inn om MORGENEN fordi på kveldene er det mindre rutine og derfor lettere at det glir ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Du er kjempefllink. Med den ståpåviljen der, kommer det til å gå kjempebra.

Det er sikkert styrketening i å løfte ungene opp og ned også, litt av et puslespill å rekke alt når du har småunger.

 

God sommer!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempefllink. Med den ståpåviljen der' date=' kommer det til å gå kjempebra.

Det er sikkert styrketening i å løfte ungene opp og ned også, litt av et puslespill å rekke alt når du har småunger.

 

God sommer!

 

Fønix[/quote']

Takk for god oppmuntring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL ha pause i 4 uker med start mandag - men det jeg lurer på er hvordan jeg skal klare å ha pause på ordentlig - UTEN fokus på slanking, dårlig samvittighet m.m., men samtidig holde vekta....??

 

Mesteparten av de 4 ukene er jeg på besøk og kan gjøre lite med "programmet" både når det gjelder meny og aktivitet.

 

Målene de 4 ukene må være:

 

1. holde vekta stabil - neste veiedag blir i begynnelsen av august

 

2. gå turer når jeg har sjansen

 

3. styrketreningsprogrammet de fleste dager - helst på morgenen - da er det lettest å holde på rutine - kan bli lange pratekvelder med familie og venner, og da er jeg så trøtt at jeg stuper i seng...

 

tja - hva mer...... poenget er nemlig å IKKE ha dårlig samvittighet de 4 ukene, men samtidig holde vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Tror dette går bra jeg,du er så innstilt på dette nå.

Synsegulla tipset meg om å ta med målebåndet for å ha kontroll, så det har jeg tenkt til å gjøre..

Du får være litt bevisst på hvor mye du forsyner deg av maten, kanskje en porsjon er nok?

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg kan jo spise ca 2500 kcal uten å gå opp i vekt i følge "boka",så det burde jo være mulig å ikke gå vesentlig opp i ferien.

Så med " tunga rett i munnen",er jeg sikker på du får kost deg mye i ferien . God sommer og god tur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vanskelig dette med ferietid uten vekt, men målte midja for første gang på 1 mnd, og den er omtrent der jeg sluttet for 1 mnd siden, og klærne føles stort sett som de passer- MULIG at BH-en er litt trangere (tok akkurat inn noen hakk før ferien), så vi får se om 2 uker når jeg er tilbake hjemme og skal gå på et 3-ukers ekspresskurs slik at jeg får en pang-start på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hvordan skjer denne expresskuren,nysjerrig jeg,og vurderer å slenge meg med ?? KOs deg i ferien nå,vi har hele høsten og vintern til å slåss mot kiloene, antar det blir lenge til neste amerikatur. Sommerhilsen fra Engebert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skjer denne expresskuren' date='nysjerrig jeg,og vurderer å slenge meg med ?? KOs deg i ferien nå,vi har hele høsten og vintern til å slåss mot kiloene, antar det blir lenge til neste amerikatur. Sommerhilsen fra Engebert.[/quote']

det er ikke en ekspress kur - men et ekspress kurs - dvs et kurs som varer 3-4 uker (tror det er 3) - jeg har meldt meg på nettkurs

bli med da vel- tenker at for 3-4 uker kan jeg sette klare og gode mål, og få sterk oppbacking fra kursleder og dermed en pangstart på høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klare slanking i august MÅ det planlegging til, og det er LITT krevende da jeg ikke er hjemme før oppstart

 

Planen er:

 

Søndag 31.juli: kjøre på ettermiddag/kveld/natt hjem

Mandag 1.august; kursstart: jobb 8-14, gå tur TIL og PÅ jobben er planen - må handle ETTER jobb og DET kan bli en utfordring - må vel lage LISTE slik at jeg vet hva jeg skal ha - bør nok planlegge menyen for uka i løpet av helga, men fatter ikke hvordan jeg skal få det til - utfordring 1 er altså: lage meny for uka - vaske klær og pakke ut etter 1 måneds ferie

 

Tirsdag: kjøre til jobb fordi jeg skal gå turer som krever at vi må kjøre bil dit - kjøre til startstedet og gå tur - ettermiddag:?? - sykle en tur eller gå en tur i terrenget? Gjeninnføre STYREKTRENING - kanskje med STRIKK??

 

Onsdag: kjøre til jobb, gå tur, ettermiddag: sykle en tur eller gå en tur i terrenget

 

Torsdag: kjøre til jobb, gå tur, ettermiddag: sykle en tur eller gå en tur i terrenget

 

Fredag: stå opp litt seint, gå en lang tur i terrenget - kl 12/13: kjøre ca 40 mil + retur - tilbake på natta, vaske klær og pakke om

 

Lørdag: må være veiedag istedet for mandag tror jeg - om jeg ikke tar med meg vekta på ferien.. gå en tur på morgenen, kjøre ca 60 mil

 

Søndag: usikker på om det kan bli noe særlig aktivitet - må tenke på den, men må kjøre ca 4 timer på ettermiddagen

 

Så dette er altså planen - skal nok få til mye trim denne uka, og målet er 70 000 skritt i løpet av denne uka

 

Er VELDIG spent på startvekt, og den må jeg jo da ta mandag morgen - og så må jeg vurdere om jeg kun skal ta mål eller ta med vekta - hva er lurt - jeg skal være på ferie til påfølgende fredag, altså en knapp uke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på ekpresskurs neste uke, og er ikke hjemme før natt til mandag, men MÅ starte å tenke på planleggingen slik at jeg faktisk klarer å gå ned...

 

Det er en litt veldig dum ting og det er at jeg skal være borte en av de fire ukene, og da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre det - forøvrig er jeg store deler av tida alene hjemme, slik at jeg kan planlegge menyen kun opp til meg selv - og det er DEILIG

 

Innkjøp for oppstart første uke må være:

 

sjømat - scampi, kamskjell og kanskje blåskjell

 

tenker på å grille litt og sånt, så må se litt

 

hvitløkskrydder

 

BÆR

 

mager kesam - skal prøve å lage dip av det

vaniljekesam

 

stangselleri

gulrøtter

 

blomkål

 

paprika

 

Hvordan få til noe godt med scampi innenfor 400kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er veiedag - måtte endre veiedagen pga har startet på et ekspresskurs med startdato i morgen.

Da får jeg se om jeg har klart målet om å HOLDE vekta siden 26.juni - da veide jeg 109 kg - så får vi se i morgen. Jeg tror jeg har klart det, og er isåfall veldig fornøyd siden jeg overhodet ikke har hatt fokus på slanking og heller ikke hatt dårlig samvittighet hele ferien, som stort sett har vært utenlands og mye buffet middager og hotell frokoster.

 

Har nå lyst å redusere LITT på karbohydratene - ELLER - heller - få i meg litt mer proteiner - så jeg kutter litt på brød, pasta og sånt, så får vi se. (men er veldig glad i frukt og smoothies, slik at der er det endel karbohydrater)

 

Idag har jeg laget blomkålmos med baconost istedet for potetmos/pasta - og det var veldig godt - hadde stekt karbonadedeig, litt sopp og løk, og hadde en oppskåret tomat til - ble veldig bra og godt, og jeg ble skikkelig mett.

 

Middagen var:

200 gr karbonadedeig - stekt

sopp + vårløk, stekt med flytende melange

blomkål med 40 gram baconost - kjørt som mos med stavmikser

Totalt: under 400-500 kcal og skikkelig mettende

 

Så skal jeg legge meg og ta meg god tid i morgen tidlig før jobb til måling og veeing og tanker videre - må jo sette meg videre mål og få tilbake samme fokus som tidligere.

 

Idag har jeg 6,9 trimpoeng og 25 000 skritt, så det er jeg strålende fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1 kg siden slutten av juni - hadde som mål å HOLDE vekta, så dette er jo strålende! God start på høstens innsats, og nå er jeg 1 kg nærmere målet - har nå gått ned totalt 9,5 kg siden slutten av april, og det er jeg klart fornøyd med. Gleder meg til det passerer 10 kg, og enda mer til jeg kommer under 100 - det er neste mål før ny liten pause.- tror jeg. Seinere idag må jeg få skrevet meny osv for denne uka slik at jeg kommer inn igjen med planlegging og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hurra. Gratulrerer med vel overstått ferie som sikkert var topp og herlig med stabil vekt, det går an å kose seg og holde vekten,liggger bra an mot høsten du nå.

Blomkålmos hørtes godt ut, er du villig til å dele oppskrift??

 

Nå blir det fokus på vkta en stund her og ,har klart meg bra i sommer jeg og. Ha en flott dag :) Mvh Engebert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding - ja er deilig å være i siget igjen, og at ting går som planlagt.

 

Blomkålmos gjorde jeg VELDIG enkelt, men ble godt:

kokte blomkål med litt salt som vanlig

moste med stavmikser og tilsatte da kavli baconost (kremost) - og det ble da en FLOTT smak!! (til meg lagde jeg av 150 gram blomkål og 40 gram baconost) - skal lage det idag også siden det ble så bra - er jo også en måte å redusere litt på karbohydratene og heller få mer av andre ting (selvom jeg lever absolutt ikke på lavkarbo-diett altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå MÅ jeg våge å sette opp noen mål videre og tenker:

 

Mål 1: gå ned 6 kg før 1.oktober - vet det innebærer endel arbeid, men tror det kan gå da jeg er skikkelig motivert

 

Mål 2: gjennomsnitt 70 000 skritt pr uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer nok en uke slankefri - lurer på om jeg klarer å holde det fine resultatet fra denne uka - det er ikke notert men jeg ser at det går nedover...

 

Har ikke veiedag før på tirsdag, og har fått utsatt kurset en uke, slik at veiedag er ikke før NESTE tirsdag. Målet da er 1 kg ned... - regner med at det ikke er noe ned denne uka - skal være alene med mamma på hytta, og vi har ikke tenkt å ha slanking i fokus - men KANSKJE jeg får gått en tur en times tid pr dag - det er iallefall et mål... - håper på 70 000 skritt også neste uke.

 

Denne uka (fra mandag) har gått strålende, og jeg har over 70 000 skritt og 21 trimpoeng på 5 dager - selvsagt veldig fornøyd med det :)

 

Veien videre blir ny giv, med god start fra neste lørdag- skal kunne gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt vekta også når jeg har vært på hyttetur - dvs. veier det samme nå som den dagen jeg reiste (1 uke siden), så det er jeg VELDIG fornøyd med.

 

Har storkost meg og ikke notert hverken eller - lite trim og mye god mat - men sunn mat da jeg var og plukket sopp og blåbær og vi lagde masse god mat av det.

 

Idag skal jeg ha siste "langkjøring"- bare 4 timer idag for å hente en av ungene, og SÅ er det full fokus på slanking igjen.

 

Veiedag på tirsdag og er spent på resultatet - og har da kursrapporteringer nå de 3 neste tirsdagene, så da kommer jeg nok meget godt igang igjen og inn i rutine.

 

Veide 108 forrige uke, og målet er 6 kg ned før 1.oktober - da skal jeg på jentetur med Kielferga og NULL fokus på slanking, men HADDE vært flott med 6 nye kilo til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en kickstart går jeg nå et ekspresskurs på internett (GR). Har veiedag idag og de neste 2 tirsdagene.

 

Vekt idag ble 107, altså ned 1 kg på 2 uker (1 ukes pause på hytta ), og mensen nå, så er egentlig helt greit fornøyd.

 

Målet er 6 kilo før 1. oktober, og har altså nå 5 kg igjen for å nå det målet.

 

Har nå gått ned totalt 10,5 kg på litt under 4 mnd - er fornøyd med det. Føler at det går jevnt nedover når jeg satser på det, OG ikke minst: når jeg har hatt pause har jeg holdt vekta.

 

Totalt i sommer har jeg gått ned 2 kg (har hatt pause fra skoleslutt til august), og jeg føler jeg er klar for å starte med en intensiv oppstart nå resten av august.

 

Idag skal jeg få laget meny for ukene i august og september, og holder på å lage opp litt mat - f.eks. lagde jeg 5 liter tomatsaus i går!! (herved froset ned mesteparten + skal kjøpe litt kjøttdeig på tilbud å steke + ha i sausen så er det noe som er helt ferdig også).

 

De siste 3 dagne har jeg gått fjellturpå ca 2 timer hver morgen- er veldig fornøyd med det. MEN det med trim er ikke noe prolem mens jeg har ferie - problemet kommer når jeg starter på jobb og hverdagen inntar familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du også har full fokus og planlegger godt!

 

Lykke til videre!!

Takk, ja forsøker å holde fokus nå:D Men jeg har GOD hjelp av å delta på ekspress internettkurs - liksom mer forpliktende å få startet nå raskt i høst og ikke la dagene gå...

 

VELDIG morsomt å være kommet over 10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og funderer VELDIG over hvordan jeg skal få holdt oppe aktivitetsnivået til vinteren. Tenker litt på treningsstudio og også på friskis og svettis - og bassenget. Jeg trives GODT i bassenget men det er et tiltak å komme seg dit. Har tidligere gått på friskis og svettis, men det holdt bare 3-4 måneder- etter jul klarte jeg aldri å begynne igjen.

 

Nå lurer jeg på om jeg skal holde på det jeg klarer - nemlig å gå tur. At det er antall skritt jeg skal legge meg på - 10 000 skritt pr dag - og da også vite at jeg KAN jo gå på tredemølle dersom været er for dårlig - ELLER friskis og svettis - da vil jo også skrittmengden gå opp - men altså at det ikke er type aktivitet jeg lover meg til - men antall ukentlige skritt (70 000 pr uke)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...