Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for hyggelige tilbakemelding - det betyr masse at folk følger med :)

 

Jeg har nå hatt ferie, og målet til idag var å HOLDE vekta - men jeg har GÅTT NED 1,5 kg !!!! Selvsagt er jeg utrolig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg da, som planlagt for over 1 måned siden, starte på treningssenter med ei venninne. Hun er nok mer motivert enn meg og har gjort det før - jeg kjenner jeg har en klump i magen - vet ikke helt hva jeg går til...

 

Planen er å trene på treningssenter 2 xx pr uke til slutten av april - huff - skremmende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - tøff vet jeg ikke helt Bolledama - men var iallefall der på tirsdag. AVtalen med venninna mi er å gå hver tirsdag og fredag, - jeg gikk på tredemølle 20 minutter og rodde i 20 minutter og var fornøyd med det. Venninna mi går etter et sånt styrketreningsprogram og det er jo det de fleste gjør der, men jeg vet ikke helt - føler ikke helt at det er meg. MEN kjøpte et 6 mnd medlemsskap i den tro at snø, kulde og mørke ettermiddager kommer veldig raskt, og at jeg iallefall da mobiliserer 2 xx pr uke og MÅ ut med hene da...

 

Men kan ikke helt si at jeg ble så veldig inspirert - alt for mye unge folk som løfter vekter for meg... Men 6 mnd skal jeg vel klare å mobilisere, og etter DET skal jeg si noe om motivasjonen for å fortsette - har vel egentlig en innstillingen om at ny trening IKKE er gøy - det er ikke pga at det er GØY at jeg går - motivasjonen må komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er supertøff,besc:)

Har treningstudio i bygda her hvor "alle" går,har prøvd meg der,men det er så ukomfortabelt der,så den terskelen er høy uansett,man trener på utstilling,og det første man ser når man kommer opp trappa,er rett på rompene til de som sitter på ergomatersykler,og det er ikke noe ok,når man er over 100kg,og dermed er over middels godt utrustet med rompe,så der blir det aldri ok å trene uansett hvor mange kilo en blir kvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tilbakemeldinger - SKAL på treningssenteret 2 xx denne uka , men nå må jeg gå alene fordi tidspunktene ikke passer for venninna mi denne uka - HUFF - tør jeg det da...???!!!

 

Veiedag: 1 kg ned - totalt nå 17,5 - veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen - det hjelper å vite at andre også synes at det er vanskelig - at jeg ikke er helt alene om ting :)

 

Idag var jeg jo igjen da på treningssenteret - som jeg ikke ermotivert til - men utrolig hva man gjør når man har bestemt seg for det...

 

De to første gangene har jeg gått på tredemølle i 6 km/t i 20 minutter + rodd med romaskin i 20 minutter - det har blitt ca 3500 meter roing.

 

Idag bestemte jeg meg for å prøve JOGGING på tredemølle. Har jogget bittelitt ute og har vel vært bestemt på at når jeg går under 100 kg skulle jeg begynne å jogge, så da er det vel bare å bite i det sure epleit og KANSKJE det blir gøy etterhvert...

 

Idag Gikk jeg 20 minutter 6 km/t, innimellom jogget jeg 1-2 minuter - slik at jeg toalt gikk 20 minutter og jogget 5 minutter (8 km/t). Var SØKK SVETT etterpå - og 2 minutter hva akkurat det jeg klarte sammenhengende.

 

Så da har jeg en ny utfordring til meg selv: øke tida for hvor lenge jeg klarer å jogge sammenhengende. Blir spennende å se hvor raskt det går framover - håper iallefall at det går raskt slik at jeg får god motivasjon til å drive på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. lag potetmos (fra grunnen med kokte poteter, melk, margarin)

 

2. stek løk i en kasserolle m/ litt margarin

3. tilsett eplejuice eller vin

4. tilsett 1 fiskebuljongterning + melk

5. tilsett laks, reker (jeg tok scampi) og dill

 

6. ta potetmosen i en ildfast form

7. hell over sausen med laks og reker

8. stek i ovnen i ca 15 min

 

NYYYYYDELIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: fiskegrateng - lagd dette og puttet i fryseren - ungene putter i ovnen når de kommer fra skolen og setter på potet - ferdig middag når jeg kommer fra jobb ;)

 

Tirsdag: kylling i stekepose - Maggie juicy chicken, men ris - lager det klart om morgenen, ungene putter stekeposen i ovnen og trykker på riskokeren - og VIPS er det ferdig middag når vi kommer hjem fra jobb

 

Ondag: fiske/reke grateng - se oppskrift ovenfor. Jeg lager potetmos og fisk hver for seg, setter det i kjøleskapet og gjør siste finish når jeg kommer hjem fra jobb - middag på 15 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. lag potetmos (fra grunnen med kokte poteter' date=' melk, margarin)

 

2. stek løk i en kasserolle m/ litt margarin

3. tilsett eplejuice eller vin

4. tilsett 1 fiskebuljongterning + melk

5. tilsett laks, reker (jeg tok scampi) og dill

 

6. ta potetmosen i en ildfast form

7. hell over sausen med laks og reker

8. stek i ovnen i ca 15 min

 

NYYYYYDELIG!!!!![/quote']

 

Fikk lyst å lage dette, men har du noen mengder på eplejuice og melk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å lage dette' date=' men har du noen mengder på eplejuice og melk ?[/quote']

Jeg har 1/2 løk, 2 dl eplejuice, 4 dl melk, 400 gr laks og 500 scampi (med scall - rå, tiner og renser de, tilsvarer rundt 300 gram uten skall). Har 2 ss myk/flytende margarin rørt med 1 ss hvetemel som tykningsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått OPP 1 kg denne uka - til tross for å ha ligget veldig greit i antall kalorier, og over 25 trimpoeng o 116 000 skritt - men altså - tril tross for kjempeflott innsats ble det OPP i vekt!!! VELDIG frustrerende, men må være vann i kroppen og så ser jeg vel resultatet neste uke...??!!

 

Positivt er det at jeg nå har gått inn 10 cm på lårene - og det er jo MYE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk jeg samme tur som jeg startet dette lille prosjektet med 24/4-11. Gikk da ca 3 km/t og turen tok da 1 time. Forbrendte 341 kcal på det. Idag gikk jeg turen på 45 minutter (4 km/t - antakelig over det) , OG forbrendte 303 kcal.... - LITT deprimerende at kaloriantallet er gått ned selvom jeg går MYE raskere.

 

Merket at jeg kunne holde RASKT tempo også OPPOVER bakkene - DEILIG DEILIG DEILIG. Første gangen måtte jeg stoppe opp, pusten holdt ikke og hadde vondt/sliten i ryggen!

 

I morgen er det veiedag igjen - bør helst vise 2 kg ned i forhold til forrige uke dersom det bare var vann (har da gått ned 0,5 kg pr uke de siste to ukene og det er ok). Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Når jeg leser om hvor flink du har vært så kan du tro jeg angrer på at jeg ikke beynte på kurs i febr. da jeg egentlig hadde tenkt det...

 

Nå er jeg ihverfall i gang og det er veldig inspirerende og lese om deg.

 

Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,8 kg - siden jeg gikk OPP i forrige uke betyr dette 800 gram ned på 2 uker. Synes det er lite, men er ok

 

Er ENDELIG nede på "fedme" med en BMI på 34,74 - startet på 41! Og UNDER 100 KG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om hvor flink du har vært så kan du tro jeg angrer på at jeg ikke beynte på kurs i febr. da jeg egentlig hadde tenkt det...

 

Nå er jeg ihverfall i gang og det er veldig inspirerende og lese om deg.

 

Stå på videre.

Flott å få tilbakemelding om at dette kan være inspirerende lesing :) - tusen takk, nå ble jeg kjempeglad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...