Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for oppmuntringer - jeg håper jeg klarer det!

 

Idag ble det ALT for mye - nesten 3000 kalorier - jeg bør ikke over 2000 - men gjort er gjort - og de andre dagene ligger jeg stort sett godt under der jeg bør ligge, så tror egentlig ikke det er en stor krise - bar ejeg kommer meg tilbake on track i morgen! Idag lagde jeg kanelsnurrer som det gikk noen av, OG lagde hamburgere til kveldsmat + at jeg spiste endel lørdagsgotteri og da er det klart at kaloriene får ben å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips:

stek laksestykker - gjerne som er med hvitløk og urter (Findus)

kutt opp reddik, paprika og løk - ha det sammen med litt rømme i stekepanna - la det småkoke. Ha i masse dill og kruspersille, samt reker.

DEILIG, næringsrik og kjapp og lage.

Til middag hadde jeg blomkålmos til - til lunsj har jeg ikke noe til.

Vil tro at rømme kan erstattes av kesam eller youghurt dersom man trenger en ytterligere lettere rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,5 kg - egentlig som forventet etter mensen og stillstand i 2 uker - visste jo at jeg var gått ned noe siden målene gikk ned, så nå har jeg totalt 14,5 kg ned og reduksjon på 10 cm på midje - er veldig fornøyd med det. Har et delmål som tilsvarer at jeg skal ha gått ned ytterligere 1 kg til neste uke - er spent på om det går - håper det- har isåfall gått ned 6 kg siden sommerferien og det er delmålet før høstferien...

 

Idag har jeg fri og jeg har planlagt turdag - er strålende vær og jeg skal gå på fjellet. I går var jeg på "posten" min i terrenget for 26. dag på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,4 trimpoen idag og 18 000 skritt før kl 13! - Sto opp til vanlig tid på fridagen min, og gikk en LANG tur - over 10 km totalt, på fjellet - veldig bra tur i veldig bra vær- ute i 3,5 timer og gikk hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskusdama

Utrolig standhaftig du er, og så vanvittig mange skritt så tidlig på dagen :P imponerende. Selv er jeg fornøyd bare jeg overskrider 10000skritt daglig, og resten er bonus :( Lykke til med fortsettelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger. Er SÅ kjekt å vite at noen faktisk følger med meg!!

 

Når det gjelder skritt: ja - satser MYE på det med skritt - MÅ ha 70 000 pr uke for å være fornøyd, og til nå denne uka har jeg over 80 000 så det er klart at jeg har satset mye nå! I morgen er det langtur på fjellet med ei venninne - blir vel den lengste til nå og er spent på hvor mange skritt det blir - vet at turen tar 4-5 timer totalt. Er også spent på hvordan det går i forhold til kroppen og om jeg klarer å holde følge med henne :)

 

Idag var det ei venninne som sa at hun så godt at jeg hadde gått ned i vekt - DEILIG med slike kommentarer - er spent på neste helg- da skal jeg se mammaen min for første gang siden midten av august - tror det vises godt at jeg har gått ned, men HÅPER jo at hun kommenterer det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk LAAAAANG fjelltur idag - og har endt opp med over 30 000 skritt og over 10 trimpoeng - det er nye rekorder på èn dag! VELDIG stolt, og sliten i beina, og planlegger langtur i morgen også (men kun ca halvparten av dagens trim)

 

Nesten 30 trimpoeng denne uka er også ny rekord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg fått 36,5 trimpoeng og over 133 000 skritt - det tilsvarer

19 000 skritt HVER DAG!!!!! Er klart VELDIG VELDIG VELDIG fornøyd - tar nok en stund før den rekorden slåes her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde nesten ikke det var mulig. Fy søren så flink du er' date=' og hvilken inspirasjon for ei stakkars ei som er superfornøyd bare ho passerer minimum på 10000 skritt daglig. Stå på :)[/quote']

Tusen takk - er jo veldig stolt da - og EGENTLIG er målet mitt 10 000 pr dag, men utrolig gøy når jeg får slikt til! Men enkelte dager skal du vite at jeg STREVER for å komme til 10000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 kg denne uka. Etter alle trimpoengene hadde jeg håpet på mer, men vet det går litt i rykk og napp og avhengig av væske i kroppen osv, så tar det ikke så veldig tungt.

 

Målet for de neste 2 ukene er å HOLDE vekta - har nå gått ned totalt 15 kg og inn 11 cm på midje. Er klart godt fornøyd så langt, og ser at jeg i snitt har gått ned litt over 0,5 kg pr uke - og det er bra.

Til og med lørdag denne uka skal jeg holde på å ha fokus, men så skal jeg ha HELT FRI fra ALT (inkludert jobb, familien, slanking + + +) - og reise på en høsttur i luksus og sus og dus. blir da borte 5 dager og målet i den perioden er å holde vekta slik at jeg uka deretter er der jeg var idag.

 

Så er jeg 1 uke på egenhånd for å komme inn i rytme igjen, og så tar jeg et nytt ekspresskurs for å hjelpe meg å holde fokus. Målet da er å komme under 100 kg - dvs. jeg har bare 2,5 kg igjen til 100, så det skal være HELT overkommelig- til 8.november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuerer med flott resultat så langt:) Er skikkelig imponert over triminga di, selv om jeg er flink til å komme meg ut(stor forbedring fra før jeg begynte) klarer jeg ikke å få til mer enn 14-18 trimpoeng hver uke. Du gjør en kjempeinnsats:) Kos deg på tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bolledama 74 og rosagris - og tusen takk for positiv oppbacking ;)

 

Ja- går MYE inn for trimming og ser at jeg i snitt får jevnt over 3 trimpoeng pr dag, og pleier å ende på litt over 100 000 skritt - og det er jeg kjempestolt over - å gå fra NULL trim til det er kun resultat av èn ting: motivasjon - OG motivasjonen består ikke i at dette er gøy, men at dette SKAL jeg gjøre..

 

MEN jeg har aldri holdt ut i lengden - synes EGENTLIG at kiloene forsvinner jevnt og trutt og vet hva som må til, men likevel har jeg aldri klart å holde på leeenge. Har nå holdt i 5 måneder og det er nok det lengste jeg noensinne har holdt , og det VIRKER ikke som om jeg går lei ennå . MEN nå skal jeg ta en ukes ferie der alt er lov, og DET er greit, MEN probelemet er å komme tilbake til hverdagen etterpå - særlig trimmessig.

 

Jeg kommer hjem fredag formiddag og tenker at da har jeg tid til min vanlige tur i terrenget. Utfordringen framover er at det er MØRKT der veldig tidlig, ser at allerede nå er det helt på grensen kl 18.30. Dermed må jeg gå til anskaffelse av en god hodelykt dersom jeg skal fortsette der, og det er bestilt i dag, slik at det ligger antakelig og venter på meg når jeg kommer hjem.

 

En annen ting er at temperaturen faller nå raskt, og derfor har jeg gått til anskaffelse av flere sett med ullundertøy, hansker og headover + sokker i ull. Pr idag er det helt greit å gå når jeg har det under treningsbukse + jakke.

 

I går måtte jeg le mens jeg gikk et par ekstra turer med ungene - i regn og vind og 6 grader - det var siste dagen av turkortet og 2 unger manglet hver sin tur for å få t-skjorte som premie, og dermed gikk vi 2 barnekortturer på rekord-tid. Begge to halve tiden i forhold til tidligere i sommer :D Så da vi kom hjem var jeg veldig fornøyd når jeg sto i den varme dusjen, og det ble popcorn til kvelds!

 

Utfordringen videre er å fortsette - er alt for glad i sofaen + gotteri og potetgull. Den andre utfordringen er å finne balansen for hvor mye det er greit å trene - har litt lett for å bikke over på den andre siden, der jeg MÅ ut å trene, og aldri får nok. Har 2 xx tidligere vært overtrent, og jeg kjenner hvordan jeg kommer i dragsuget- dog tror jeg det vil regulere seg selv siden det går mot vinter og kaldere tider.

 

I uke 41 er planen å starte på treningsstudio 2 xx pr uke med ei venninne - lurer på hvordan det går - er en STOR barriere, og ser ikke for meg meg på treningsstudio, men jeg skal da prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jentetur - tatt et 2 dagers cruise + et par dager i hovedstaden. Dette tilsa hotell-mat - frokostbuffeter, middagsbuffeter - taxfree etc.

 

Når jeg så kommer på taxfreen er det eneste jeg har LYST å kjøpe lâckerol som er på tilbud!!!! Står og ser på sjokoladen og på Haribogotteriet som jeg elsker over alt på jord omtrent og vet at jeg har FRI - ingen restriksjoner, ingenting skrives ned av det jeg putter i meg - og likevel går jeg ut derfra med cola zero,m potetgull og lâckerol - og thats it!

 

Ser også på middagsbuffeten at de har en KJEMPGOD wok som lages ved buffeten - fersk, frisk og til å stappe i seg av - og det var det jeg gjorde - og det er jo SUPERSUNT. "heldigvis" hadde de også creme brulee og hjemmelaget karamellpuddig slik at første dagen ble det desserten - andre dagen ble det faktisk fruktsalat!

 

Begynner å lure på om vanene mine forfølger meg - uten at jeg planlegger og tenker på det - og i såfall - er jeg er ferd med reellt å ha endret livsstil????

 

MEN - jeg spiste også litt sjokolade og gotteri m.m. - men det var minimalt i forhold til tidligere slike turer!!

 

NÅ er jeg bare spent på hva vekta viser på tirsdag - er nedsyltet i feber og mensen og det som verre er, så jeg tror jeg er oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALDRI tatt noen ansiktsbehandling, men med spa tilgjengelig på cruise bestemte jeg meg for å gjøre det og få litt tips og ideèr. Tror det var verdt det. Har aldri "nappet bryn" og bryr meg ikke så mye om sminke, og KAn ingenting - men nå fikk jeg mye bra informasjon i forhold til det å stramme opp huden litt - særlig nå når jeg går ned i vekt - vel anvendt tid og penger - lurer på om jeg har lyst å gjenta dette om 5-6 kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Gratulerer kjære Besc med flott innlegg,og ja :D , det har nok skjedd noe med mentaliteten din,og det er jo flott,megaflott,du skal se vi kommer i mål denne gangen,og det blir tur på hesteryggen neste høst !? :)

 

Dessuten høres det ut som du kosa deg godt på tur,selv om du ikke fråtset i like stor grad som før,og det må være deilig å kjenne på den følelsen av forandring og at den er god.

Stå på ;) Heier på deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte flere bukser siden alt er for stort nå, og tok en i str 48 (var 52 i april, så at jeg automatisk kan gå på 48 er flott) -- og så tok jeg en i str 46 for å passe etterhvert - MEN da jeg prøvde de endte jeg opp med 2 i str 46!!!!! Da har jeg altså gått ned 3 buksestørrelser ;) Og JA- jeg er kjempefornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...