Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger - ER veldig glad for ENDELIG å ha kommet under 100 OG krysset nok en BMI grense - har nå gått fra fedme klasse 3 til "kun" fedme, LENGE siden jeg har veid under 100, så det er DEILIG:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ca 1 mnd har jeg kun gått ned 0,5 kg - dette på tross av fornuftig kosthold og masse trim - akkurat slik som anbefalt av min GR- veileder. MEN ser ut til at jeg er på en vektterskel - leeeenge siden jeg har vært under 100 kg, og det virker som om kroppen krampholder på kiloene nå.

 

vekt igår: 99,5 = OPP 0,3 kg - dvs. ned 18 kg siden oppstart i slutten av april. Er jo fornøyd med det, men veldig demotivernde å holde på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Når en gjør alt riktig, og kroppen ikke samarbeider er det lett å miste motet.Det vet jeg alt om ,men det gjelder å være standhaftig.Du vil nok få lønn for det til slutt.Kanskje du kan prøve å drikke litt ekstra te, som er vanndrivende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hold ut,dette går seg til ,vet du .

 

Men et spm: spiser du veldig jevnt dvs likt antall kalorier hver dag? mye salt i maten eller trimmer du så mye at kroppen faktisk er havnet i sparemodus?? dette var visst tre spm,men k nskje det hjelper å tenke over dette.

 

Heier videre på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='hold ut,dette går seg til ,vet du .

 

Men et spm: spiser du veldig jevnt dvs likt antall kalorier hver dag? mye salt i maten eller trimmer du så mye at kroppen faktisk er havnet i sparemodus?? dette var visst tre spm,men k nskje det hjelper å tenke over dette.

 

Heier videre på deg :D[/quote']

Har akkurat tatt et ekspresskurs for GR, og kurslederen sier jeg gjør egentlig alt riktig, og at hun tror jeg er på en vektterskel, og at det vil løsne bare jeg fortsetter slik jeg gjør - HÅPER virkelig hun har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen - det er SÅ utrolig godt å vite at noen følger med og FORSTÅR hva jeg gjør - fordi at akkurat nå er det en stor innsats å klare å fortsette: mørketida er her og det er mørkt når jeg går på jobb og når jeg går hjem - været består av snø, vind og kulde, og glatte veier - og veiene i terrenget er ikke lengre mulig å gå. og NÅ har vekta stått veldig stille, men har klart 2 kg denne måneden totalt når jeg ser på de siste 4-5 ukene - problemet er at det har gått litt opp og ned, og det er nesten deprimerende. Og da er det særdeles vanskelig å motivere seg til å fortsette.

 

Derfor var det DEILIG å se en ny vekt i dag -laveste jeg har hatt på ca 8 år, så det er godt, og FØRSTE gang jeg har klart å holde ut SÅ lenge og gå ned SÅ mye på en slankekur.

 

Jeg HAR tro på at jeg skal klare dette, men ser at den vanskeligste tida er fra nå og fram til februar, slik at jeg kommer til å trenge MASSE støtte fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

du kan ikke kjøpe deg et trenings apperat for å trene litt hjemme da? Det koster jo litt å investere men det er faktisk mye bra brukt å få kjøpt også.

Å trene litt gjør at man faktisk kan se litt lysere på livet og få mere energi selv om det er mørkt.

 

det er ikke alltid jeg orker å dra på trenings senteret om vinteren , men da tar jeg på meg pulsbeltet , setter på noe fin musikk og sykler så svetten spruter til jeg har syklet bort de kcl som jeg har satt meg som mål. avslutter med en liten styrkerunde på ballen,eller med strikk.

 

Kanskje du har noen venner eller familie rundt deg du kan starte en liten trimgruppe med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av oversikten at jeg har brukt ca 2 måneder på 4,5 kg så jeg synes det går saaaaakte - det å komme under 100 på meg virket som om kroppen sto og holdt på vekta. MEN jeg er under 100 og denne uka gikk jeg ned 1 kg, så det er jeg selvsagt godt fornøyd med - kanskje det har løsna.

 

Har over 20 trimpoeng pr uke og det er jeg stolt over. SÆrlig fordi jeg nå FAST går tur hver MORGEN KLOKKA 6!! På lørdager og søndager går jeg kl 8. Så da er all trim utover det bare bonus.

 

Litt problemer med planlegginga med middager og dager framover, men skal få gjort noe med det i morgen når jeg har fri fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, du har vært kjempeflink. Og jeg er mektig imponert over at du går tur så tidlig på morgenen, for tiden har jeg mer enn nok med å motivere meg til å komme meg ut av senga og på jobb:)

 

Det med stillstand på vekta i perioder kjenner jeg meg godt igjen i. Men det fine er at før eller senere løsner det igjen. Og det er en god følelse det, når kroppen lar deg få de resultatene du fortjener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger - veldig glad for oppbacking og ROS!! :)

Idag JOGGET jeg ca halve turen min - dvs. den er på 4,3 km med start nedover og slutt oppover bakke. Midt i er det flatt. IDAG jogget jeg to lyktestolper, gikk to osv nesten hele veien - er VELDIG stolt over det. I tillegg jogget jeg tilsammen 10 minutter av 25 min på tredemølla og dermed hadde jeg 15 km med rask gange (6 km/t) og 10 min med jogging 8 km/t. Jogget 2 og 2 minutter innimellom - fungerte godt og svetten RANT. Etterpå hadde jeg styrketrening 20 minutter - altså totalt 45 minutters trening på treningsstudioet i tillegg til ialt 4 turer idag - totalt 7,7 trimpoeng - og JA - klart jeg er fornøyd - nesten 25000 skritt idag - og målet er 10 000 :)

 

I morgen tidlig skal jeg også ut på tur kl 6, MEN det blir første gang alene - er spent på hvordan det går ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...slike som meg. Ser ikke for meg magen og puppene som dingler når man jogger og svetter seg framover. Og styrketrening - HUFF! Sier bare jeg - synes det er kjedelig, MEN så er det så mye VÆR her jeg bor og laaaaaang vinter, og jeg VET at det er tøft å gå ut i vinterstormene, slik at når ei venninne foreslo treningsstudio i sommer ble vi enige om å starte etter høstferien, og slik ble det, så nå har jeg vært medlem i over 1 mnd - og har et 6 mnd medlemsskap - må gjøre det sånn hvis ikke dømmer jeg det nord og ned med det samme!

 

SÅ idag var jeg på treningsstudioet - som planlagt (planen er å gå tirsdager og fredager). På tredemølla JOGGET jeg 2,5 minutter 8 km/t x 4 - altså 10 minutter totalt, og GIKK raskt mellom hver gang i 6 km/t 2,5 minutter - og så 5 minutter gange tilslutt. - før det rodde jeg med romaskin 2000 meter - tar litt over 10 minutter, og så tilslutt styrketrening 20 minutter - er VELDIG imponert over jogginga, og SÆRLIG da ei dame sa at jeg hadde bra tempo og det så flott ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å gå på treningsstudio i dag - er EGENTLIG ikke i min plan - jeg er KJEMPEFORNØYD med å ha gått 2 xx denne uka, MEN så sier de at det er et gunstig tidspunkt i dag kl 15, så da prøver jeg.... Det må være LITE folk der for at jeg skal synes at det er greit.

 

Målet er i utgangspunktet at jeg skal jogge litt, men vi får se - kommer an på hvor mye folk som er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned denne uka , og nå har jeg pasert minus 20 kg - DEILIG!!

 

Føler at vektmessig har det løsnet litt, og nå har jeg gått ned 1 kg for hver uke de siste 2 ukene. Har stått LENGE stille slik at siste 2 mnd har jeg totalt gått 5 kg ned, men NÅ går det raskere - heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...