Gå til innhold

Ny start etter 2 år på hylla - håper noen blir med..


Gjest besc

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

ER flink med trimming for tida. Målet er å gå 70 000 skritt i uka, og igår hadde jeg nådd det målet!! - er KLART veldig fornøyd med det - ser ut til at det faktisk kan blir over 100 000 skritt denne uka - isåfall første gang.

 

Har ligget over 20 trimpoeng de to siste ukene, og det er jeg meget stolt over.

 

Samtidig har jeg faktisk klart å spise ok, og ligget på et fornuftig kaloriinntak - ca på Meny 3 eller litt under. Og jeg har jo tro på at det stemmer at det er med MATEN at man får den aller største vektnedgangen.

 

Målet nå er å gå en fast tur HVER dag - og det har jeg gjort de siste 9 dagene. Tenker jeg har lyst å gå den fram til snøen kommer - den tar ca 50 minutter, og er opp i terrenget. VEldig flott trim. I tillegg har jeg som mål å gå til/fra jobben - det tar 20 minutter til og 25 fra for tida - men når snøen kommer tar det MYE lengre tid pga at jeg nå går noen snarveier.

 

ET siste mål er å klare å få inn styrketrening jevnlig. Gjorde 3 økter forrige uke a 15 minutter. Skal se om jeg får gjort det i dag også... Isåfall første gang denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra trimplan' date=' og med kontroll på maten i tillegg så må det nå bare bli bra nedgang på deg! og en god følelse hele uka gjennom. :D skal prøve å følge ditt eksempel.[/quote']

Er veldig fornøyd med denne uka - ikke spruket en eneste gang så det er jeg stolt over, MEN har ikke fått lagt inn styrketrening denne uka - kjenner at jeg er for sliten og EGENTLIG føler at jeg gjør nok trim-messig, selvom jeg VET at også styrketrenings-sekvenser hjelper godt på - tenker jeg skal gjøre det i uke 37.

 

Idag er nest siste dagen i uka, og jeg har godt over 20 trimpoeng og over 100 000 skritt til nå denne uka! - er UTROLIG fornøyd med det! Tror denne uka er trim-messig den beste til nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet vekt - dvs. jeg har sett at den jeg har viser veldig variabel vekt, og derfor har jeg skiftet UNDERLAG til et helt hardt underlag på gulvet (sto på en liten matte). Dermed viser vekta nå ANDRE (og høyrere) tall - dermed vil vektendringen denne uka på en måte blir gal - er helt overbevist om at jeg har gått flott ned, men resultatene er som sagt høyere på denne vekta. Vi får se hva det ender med i morgen - og MÅLENE blir viktigere denne uka fordi det er vel de som vil vise reelle resultater akkurat denne uka....

 

Gleder meg til veiedag i morgen - har vært VELDIG flink med trimmingen og også med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart hvor mye underlaget skal ha å si for vektens tall. Selv klarte jeg å ta knekken på en vekt ved å oppbevare den på badegulvet hvor det var varmekabler. Hvem tenker vel på å lese bruksanvisningen? En vekt er en vekt - ihvertfall var det det jeg tenkte! *ler*

Men oppi det hele er det godt man har målebånd. Og etter denne ukens veiing er jo ting reelle igjen i forhold til ny vekt, så det skal nok gå greit. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag og som forventet ble det ingen nedgang - holdt vekta, MEN nå har jeg stabilt underlag på vekta slik at den ikke endrer seg fra gang til gang jeg går på den og DET er bra. Ser at jeg har gått fint inn på cm på mage, midje, bryst og rompe, og er VELDIG fornøyd med uka - har også fått over 25 trimpoeng og 115 000 skritt i uka som har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt min andre fridag etter at jeg reduserte arbeidstid slik at jeg går 80% - altså èn fridag pr uke.

 

Økonomisk: ja det merkes, men ikke så mye som forventet pga mindre skatt

 

Tid: det å ha FRI på en HVERDAG UTEN UNGER er ubeskrivelig - en ro som er til å ta og føle på

 

PLAN FOR DAGEN:

Pri 1: dette er MIN dag og jeg gjør det JEG har lyst til

 

Pri 2: TRIM

 

Pri 3: GOD MIDDAG for hele familien

 

Så idag:

* sto opp kl 7

* spiste frokost

* kl 8.10 startet dagens tur - i strålende sol, varte 2 timer på fjellet

* kl 10.10: nede fra fjellet: handlet for de kommende dagene = går da IKKE og småshopper hver dag rett før middag i desperat leting etter middag - fordi det er planlagt i god tid, og handlet inn til :), var på postkontoret - sendte bursdagsgave til tanteungen 5 dager før - altså kommer det fram i GOD TID

* 11.00: pakket ut varene hjemme, la bringebær og scampi til tining, samt dagens middag

* kl 12.00: gikk min daglige tur i terrenget- tror det nå er 12. dagen på rad - STOLT av det

* kl 13.00: i dusjen, varm og deilig og lang uten forstyrrelser

* stekte scampi til lunsj- deilig

* lagde middag og var helt klar i rolig tempo til kl 16

 

EN SUPER DUPER DAG BRUKT AKKURAT SLIK JEG ØNSKET.

Totalt 6 trimpoeng og 24 000 skritt idag!

 

Med handlingen og planleggingen sparer jeg både tid og penger de øvrige dagene og det er jeg VELDIG fornøyd med!

 

Og ja: OVERSKUDD er også bonusen!

 

MEN - neste tirsdag har jeg lovet å jobbe ekstra... - men det skal kun skje 3 xx fram mot jul, med pauser mellom så da er det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble så glad når jeg leste innlegget ditt. tenker du sitter med en god følelse etter en slik dag. :) Kjempeflink! vi er nok mange som kan plukke tips herifra, og unne oss goder som ikke har med snop og kaker å gjøre, men ting som gjør godt langt inn i sjelen :)

 

min "belønning" denne uken er jentekveld på torsdag. gleder meg til å pynte meg og prata med kjekke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om å gjøre å holde koken selvom det har gått lang tid. Har nå holdt på siden slutten av april - det er faktisk 4,5 måneder - ikke verst - selvom jeg har hatt pauser i sommer . MEN ikke en eneste gang har det gått gale vei med nåla på vekta, og DET er fint å se.

 

Idag var det UTROLIG tungt å gå tur idag - gikk min "vanlige" tur i terreenget- tror det er 15. eller 16. dag på rad nå - tar rundt 50 minutter t/r så det er en fin tur. 5000 skritt i ulent terreng- ca halvparten er oppoverbakker. MEN idag var det så veldig , veldig tungt - såvidt jeg klarte å løfte bena, og gikk kun på viljen. Da jeg kom hjem var det bare såvidt jeg klarte å fikse litt mat før jeg krasjet på sofaen og sovnet noen minutter. Lurer på om jeg holder på å få mensen eller bli syk - utrolig merkelig. Føler meg litt bedre nå, men svært sliten.

 

MEN har gjort avtale om å ta med en hund på tur i morgen, så da må jeg gå- kl 10.30 - HELT med vilje at avtalen er gjort - da VET jeg at jeg får gått...

 

18 trimpoeng til nå denne uka og over 80 000 skritt til nå - og DET er jeg fornøyd med. Ligger ca på meny 3 slik anbefalt fra GR dama jeg har kontakt med- dvs. hun mente at jeg burde ligge på meny 3 eller 4 om jeg holder trimpoengene så høyt som jeg har gjort - så idag ble det over 2200 kalorier, men det ER ok i forhold til trimmingen men JEG synes det er mye - ligger vanligvis på rundt 1900...

 

Fom idag er jeg alene med ungene helt til og med neste søndag, og da er det vanskelig med trim. BØR legge inn litt styrketrening, men akkurat nå orker jeg ikke tanken engang- men overskuddet kommer nok igjen.... Får se om jeg får lokket ungene med på tur - har jo som mål å ta den turen hver dag til snøen kommer...

 

Tirsdag, min kjærkomne fridag, har jeg sagt ja til å jobbe ekstra... - hmmm - får se om jeg får gått litt tidlig den dagen iallefall...., og fredag får jeg gått en time tidligere enn ellers, slik at da skal jeg få gått turen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det utrolig tungt å gå min vanlige tur - trodde nesten jeg var blitt syk fordi det var tungt bare å løfte bena (og tirsdag JOGGET jeg halve den samme turen!!) - MEN på kvelden skjønte jeg jo tegnina: mensen - føler meg oppblåst og har vondt og er i elendig form. Veier meg også mellom veiedagene, og så at VIPS kom det ca 1 kg i pluss - FRUSTRERENDE men vet jo at det går vekk etter en stund - håper bare det blir før min veiedag slik at jeg får et lite løft i det å fortsette den gode trenden jeg er inne i.

 

Idag gikk jeg samme turen med ungene, litt tungt idag også, men hadde nå tatt medisin slik at jeg følte meg litt bedre. Idag var 17. dag PÅ RAD at jeg gikk samme tur (ca 50 min i terrenget, ca halvparten er oppoverbakker) - så DET er jeg fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget bygg/hveteris i butikken - kan enten kjøpes tørr eller ferdig bløtlagt, og skal bl.a. kunne brukes i salater - så idag prøvde jeg rekesalat med byggris og sweet chilli saus + ruccolasalat, og en miks av avokado, mango + lime - ble UTROLIG godt og friskt og METTENDE!

 

Så nå har jeg mikset en egen miks med avokado, mango og lime, som jeg har hakket opp, ligget i lime noen timer, og så mikset med stavmikser - veldig friskt og godt, og tenker det kommer til å smake godt mikset med byggris og kylling i morgen til lunsj (+ ruccola salat).

 

andre som har prøvd hvete/byggris og har gode oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggris ' date='er det det samme som Bulgur?Det er godt ,har smakt på tyrkisk restaurant og det var snadder :)[/quote']

Aner ikke - er iallefall i salg på Rema nå, så antar at det er populært - mye fiber i det. Ikke smakt hveteris, antar at det smaker litt annerledes- lyst å prøve det også når jeg finner det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Hva bruker du det til da? Er det dyrt?

 

Det kan brukes til mye, både hverdag og til helgekos :) Bruker det istedenfor potet/ pasta.

 

* Steker masse grønnsaker, blander inn 100g byggris og 150g stekt karbonadedeig

* Blander den inn i Tacosalat (trenger egentlig ikke kjøtt da)

* Den med pestosmak er nydelig til kylling

* Til fisk

Her er det bare til å bruke fantasien!! :)

 

En pakke (220 g) koster ca. 20-23 kr (Rema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan brukes til mye' date=' både hverdag og til helgekos :) Bruker det istedenfor potet/ pasta.

 

* Steker masse grønnsaker, blander inn 100g byggris og 150g stekt karbonadedeig

* Blander den inn i Tacosalat (trenger egentlig ikke kjøtt da)

* Den med pestosmak er nydelig til kylling

* Til fisk

Her er det bare til å bruke fantasien!! :)

 

En pakke (220 g) koster ca. 20-23 kr (Rema)[/quote']

Kjøper du de som er ferdig "våte"? Nå har jeg kjøpt den tørre varianten - kanskje det er bedre med den Våte varianten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Det kan brukes til mye' date=' både hverdag og til helgekos :) Bruker det istedenfor potet/ pasta.

 

* Steker masse grønnsaker, blander inn 100g byggris og 150g stekt karbonadedeig

* Blander den inn i Tacosalat (trenger egentlig ikke kjøtt da)

* Den med pestosmak er nydelig til kylling

* Til fisk

Her er det bare til å bruke fantasien!! :)

 

En pakke (220 g) koster ca. 20-23 kr (Rema)[/quote']

 

Dette virket jo veldig annvennelig. Alltid på utkikk etter sunnere alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg noen sinne har slanket meg er 15 kg - etter det mistet jeg fokus - selvom jeg faktisk var HELT på grensen til en ny tier. Nå er jeg snart der igjen - både med 15 kg OG med at jeg beveger meg mot tosifret tall - og DET synes jeg er VELDIG motiverende. Er likevel litt betenkt med at SIST jeg var på denne vekta klarte jeg IKKE å komme under 100 - ble stående og så mistet jeg motivasjonen - gikk da på kurs, (internett GR) og sendte ikke engang inn alle målene. Hadde det gått 2 påfølgende kurs. Det er ca 5 år siden.

 

SÅ - hva er forskjellen denne gangen - hvorfor holder motivasjonen?

 

1. planlegging - VELDIG fokus på å planlegge meny fra uke til uke, og lage ting jeg liker og som er realistisk at jeg får til med tida jeg har

 

2. variasjon - varierer mellom det å klare meg alene og korte kurs (ekspress internttkurs) - på den måten har jeg noe å se fram mot (planlegger oppstart av ekspresskurs i GOD tid, slik at jeg f.eks. har 2 mnd alene og så oppstart igjen - som er avtalt med kursholder.

 

3. PAUSE - har hatt pause flere uker i sommer, og skal også ha en pause nå i høstferien - men da er selvsagt kunsten å ha en plan for restart etterpå

 

4. god frokost - lager egen frokostblanding som består av ting jeg liker, og har det i en tett boks - spiser det hver dag til frokost så vet jeg at jeg har en bra start på dagen.

 

5. SØTHUNGER : det ER et problem - har spst mye bær og også har jeg en kvote på 10 gram 70% sjokolade (fåes kjøpt i pakke med 24 stk) - ligger i kjøleskapet og jeg kan spise 1 hver dag - som oftest spiser jeg det IKKE - men tror at bare det at jeg VET at jeg kan gjør at det går bra.

 

Vel - får håpe at jeg klarer en uke til nå! idag, fredag, merker jeg at jeg har lyst på veldig mye godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...