Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

njo.. blir jo noe brødsmak, men de soltørka tomatene gir mye smak! og når jeg hadde litt igjen av røra så tok jeg i bittelitt pesto, det ble også godt!

 

knall regnværshelge aktivitet - det som er så greit med muffins er jo at man slipper heving og venting, ferdig på en-to-tre!

 

hmm... jeg har et par skikkelig underjordiske kviser, og et humør som tilsier at det IKKE burde vært søndag, mann i nordsjoen og dårlig vær ute - AMPER!! dvs mens på gang.. denne pms er skikkelig plagsom altså! (og jeg plager dere med prat om det ei gang i mnd..) SÅ bør vel egentlig rapportere uka som har vært FØR jeg går på vekta imorgen...

 

hverdagene: veldig bra! fulgt planen til punkt og prikke bortsett fra en dag middag hos farmor.. helga: bra på dagtid, men drikker for lite! -og fredag var det smågodt, men det hadde jeg jo spart trimpoeng til.. MEN de sjokoladebitene jeg tok igår kveld, ETTER at jeg hadde knaska gulrøtter... de var jo håpløst unødvendige... HVORFOR??

 

derfor - plan for dagen: trilletur, masse vann og ingenting mer enn 1600 kcal, som skal komme i form av BARE littmat og jamat!

 

og dere - muffinsene var gode til frokost også! (selvf ikke like gode som når de var lunka, men..)

 

ønsker dere en fin, fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Fredag skulle eg i bursdag - avlyst og heime med sjuk twinsgirl... Lørdag skulle eg i 2-års bursdag - avlyst og heime med sjuk twinsgirl... Søndag skulle eg på tvillingtreff - AVLYST pga sjuke tvillinger der vi skulle på besøk! ALTSÅ ; det som skulle vere ei helg FULL av fristelser og utfordringer i form av kaker og godis, vart i steden ei helg med.... HEIMEKOS!!!! :- D Ikkje for mange slike helger lenger, men skulle gjerne visst om det på forhånd, er SJUKT opptatt av å planlegge. Kunne nok fått meir ut av helga om eg hadde visst at det var slik den skulle bli, men man kan ikkje planlegge alt.

Eg fekk meg ein lengre trimtur på morningen i dag :- D - og logga 1,5 tp på det. Når twinsa har sove skal eg ta dei med ut og gå tur, og regner med at eg da skal få MINST eitt tp til...

 

Men denna trimmen er min største utfordring - ingen tvil om det. Trur eg må senke lista litt, for eg kaller det berre trim viss eg jogger eller går eller sykler, men når eg vaska hus så svetten sila i går - så er det vel ( eit litt billig ) tp det også??! Eller kva 82Silje?? ;- )

 

Har ikkje fått bakt i dag, men har notert meg det eg skal ha ( hadde ikkje soltørka tomater ) og skal handle i morra... SÅ ILØPET AV VEKA BLIR DET GROVE MUFFINS!

Digg å dele litt oppskrifter her - man blir jo så lett matlei når man holder på med dette...

 

Ellers er eg spendt på korleis det har gått med Lailamor i helga?? Var det brura som vart mest drikki ut, eller ramla du også under bordet Lailamor??! *knis* Kom jo med eit innmari dårlig råd husker eg ; at rein sprit har minst kcal - herregud, kan jo bli anklaga for alkoholforgiftnings-press!!!!! Og vranglære. ... *ler* Men håper dere hadde det kos...

 

Nei og nei.. No sitter eg her og høyrer på ISBILEN!!!! I heile sommer etterlyste eg ISBILEN, da eg synes dei har så fine str på isane ( litt mindre enn dei man kjøper på butikk... ) men det var berre ALDRI isbil-lyd i området her. Men i dag ; når regnet trommer, lyn og torden smeller og blinker - og det uler i vind rundt nåva - DA FINNER ISBILEN UT AT HAN SKAL KOMME INNOM!!!! #¤#""##¤#"&%¤!!!!!!!!!! No treng vi da virkelig ikkje små - iser!!!!!! Eg og disse isane... Føler meg forfulgt av is... Eg meldte meg faktisk inn på nyhetsbrevet til isbilen for å forsøke å oppspore den for å kjøpe små-iser, men kom ikkje lenger - fann INGEN ruteoversikt for isbilen... Han køyrer sikkert berre når han ikkje har noko anna å gjere ; når det regner, når han har krangla med kona - eller når kona har PMS *ler* ( nokon som føler seg truffet??! *ler* ) og ikkje når twinsmum har behov for små-isbilen-iser. ....

 

Nei, no skal eg ta siste rest av husvask, rydde vekk litt for småe kler, og forberede dagens middag.

 

Vi snakkes etterkvart. ...

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- ingen dum idè det du seier der om blogging ; etterat vi har begynt med denne tråden og tastes nesten kvar dag, så har eg faktisk fått innmari lyst å begynne å blogge. Men eg veit liksom ikkje heilt om eg har tid. .... ??

 

Og om eg flink nok til å ta bilder, for alle dei fine bloggane har så masse fine bilder, og eg veit ikkje om eg hadde fått det til ....

 

Men ... ein dag, når eg får gooood tid, da skal eg nok begynne å blogge!! Inntil videre får eg kose meg med dere og FB, tenker eg...

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha skeiet fullstendig ut etter forkjølelse og sykdom, stress og litt deppa uke, så prøver jeg på nytt...

Har laget sunne muffins, tenkte å lage dine, 82silje, men manglet ingridienser og laget min egen variant, sikkert litt mindre kalorier siden jeg droppet osten...

 

Her er min variant:

150g hvetemel

40g lettkokte havregryn

200g sammalt hvete, fin

15g linfrø

70g revet gulrot

65g vita hjertegod smør

20g egg(2stk, hadde ikke flere)

2 ts splenda

15g sammalt spelt,grov

 

Ble 16 små muffinsformer, som jeg fylte til kanten,( hadde papirformer inni silikonformer...)

 

Syns de ble saftige og gode, spesielt med krydder kremost på...

Kan sikkert varieres i det uendelige!

Pøsregnet når jeg hadde tenkt å ta løpeturen min, så jeg satte meg på spinningssykkelen 30 min. istedenfor, pluss litt styrke etterpå. Skal snart ut å gå tur :)

God bedring til jenta di, twinsmum, finnes ikke noe verre enn spysyke barn som ikke rekker doen, hater å vaske spy, altså! Får håpe ikke du blir smittet...stakkars mine, ikke rare trøsten å hente hos mor der, livredd jeg er for å komme for nær, og redd for å bli smittet...heldigvis er det sjelden de får det...

Nå: ut på labbetur! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha, jeg føler meg truffet!! men e du gal -har kona til isbilen mannen pms så skjønner jeg godt han stikker! kanskje derfor min mann har fått seg jobb i nordsjøen? hmm..... det klaffa bra for han denne ganga, men verre neste gang - i og med at jeg har 4 ukers "turnus" og han er 4 hjemme og 2 borte - så er han hjemme ved neste pms! og da har ingen jobb på land han kan bytte til seg et kveldsskift på! Men hey - de trenger sikkert sjåfører til isbilen her i distriktet også!! tadamdamdam, tadamdamdam, tadadadadadaaa.........

 

og trimpoeng - ingengrunn til å la være å registrere noen er min (STERKE) mening! men hehe, det er ikke slik at hvis jeg går og henter posten så registrerer jeg 5 minutter rask gange altså!! hehe, ler! men å vaske slik at svettten siler - da hadde det nok blitt registrert her ja! :)

 

fikk meg en laang gåtur idag, faktisk 3-4 timer, men med vogn og litt stopp, så registrerer ikke alt. så da er over 7 poeng i boks denne uka!

 

rapporterte jo tidligere at jeg var fornøyd med uka, men blir ikke 250 kr på sparegrisen på denne dama - har sjokoladesmell!! nå vet jeg at det er mens og oppgang i morgen, så litt fra eller til... og det er faktisk seriøse forskere som støtter meg på at sjokolade gjør bra! så akkurat idag er det lov. har laaangt og tungt møte på jobb imorgen, så da får jeg bruke paracet til de fysiske smertene, og håpe den psykiske frustrasjonen jobber med meg og ikke mot meg under møtet! kan jo noen ganger hjelpe å bli oppfattet som litt vanskelig, normalt sett er jeg en person som nok blir oppfatta som veldig lempelig og forsiktig.. men hahh - de som ikke forbereder seg til imorgen av den grunn at de tror jeg er enkel å forhandle med - de må tro om igjen!!! ops - nå vokser vist djevelhorna ut av panna her... knis*

 

spennende vri på muffins, jeg noterer som et alternativ å prøve neste gang! lykke til med ny start, vi er her med deg karmani, stå på nå!!

 

blogging: jeg må itilfelle bli en interiør og matblogger - har ikke selvbilde nok til å bli sånn som legger ut bilder av meg selv, gjerne 5-6 til dagen! og er vel ikke de bloggene som er mest interresante heller... men er noen jeg er innom i ny og ne, gjerne de som kombinerer interiør, mat og familie - og spm jeg ofte kjenner meg veldig igjen i! kunne gjerne tenkt meg å lese din kommende blogg twinsmum, jeg heier på deg! du er flink til å skrive, skal se du er den nye stjerna som plutselig frekventerer den røde løperen!! :)

 

men en ting til må sies før jeg poster... jeg er vill når det gjelder pms, den er grei, opplest og vedtatt! MEN - jeg mener å påstå at det er mildere denne gangen! (hvis toppen er nådd da, vel og merke) - kanskje ikke nødvendigvis kostholdet, for har vært flink før også - men at jeg har planlagt mer, og følger et fast oppdatt skjema på hva og når jeg skal spise - det tror jeg rett og slett gjør noe med humøret mitt!

 

hehe, kanskje jeg skal kontakte hjemmet/allers? "GR og diskusjonstråd reddet ung kvinne fra et liv i fortvilelse"! haha, og så et før og etter bilde - før: lubben, framoverbøyd i svart tøy, etter: slank, roser i kinnene, hopper med arma i været når det knipses! guri hvor mange gode ideer jeg har idag dere!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- ser det for meg 82Silje :o

 

Blogging ja - høres jo gøy ut, men jeg er redd jeg legger ut for mye dersom jeg begynner med det....eller bruker ALT for mye tid foran dataen...bruker nok tid som det er. Men gi meg adressen dersom dere begynner, høres interessant ut!!!

Ble ikke muffins i dag. Men en laaang gåtur sammen med mann og barn, brukte visst over 800 kcal på det.....4 trimpoeng blir det ikke? Hehe, fornøyd med det ja :) Og med 10 trimpoeng fra fredagen (hjelp, ble det SÅ mye???!?) så er jeg fornøyd med trimmen denne uka. Kunne fint vært slik hver uke synes jeg... Og så er jeg altså gravid. Endelig! Er veeeldig tidlig enda, men til dere kan jeg jo fortelle det meste, eller? :) Men er nå da opptatt av at lille i magen skal ha det best mulig, og at mammaen IKKE skal ende over 90 kg før fødsel, helst legge på meg under 10 kg...hvis det er mulig da.... Er med dere videre, hvis dere vil ha med en gravid dame....?

 

Is...huff, Twinsmum, nå minna du meg på om de to små fiiine isene som ligger i frysen og venter på meg.... Er veldig svak for is jeg og. Men det høres jo litt ut som om du er forfulgt av denne isen ja - sjåfør for isbilen høres ikke dumt ut nei...hehe...

 

Silje; sparer du 250 kr hver uke du unngår snop? Høres i så fall ikke dumt ut!

 

Karmani - ikke gi opp! Jeg har vært veeeldig mye til og fra de siste ukene, men gir meg ikke, selv om målet jo er litt annerledes nå enn før... Men dette får du til, det tror jeg på! Høres ut som gode muffins, må ta meg tid en dag... Har forresten begynt å lage rømmedressing selv om dagen, nyyydelig god, og uten konserveringsmidler - bare lettrømme og krydder og sitron. Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for dundredei!! godt jobba som legen min sa til meg ei gang :) selvfølgelig vil vi ha med ei gravid dame!! så lenge hun holder seg omtrent i samme modus med oss, og ikke sprekker fullstendig og skal fortelle oss om all den deilige sjokoladen, isen, fudgen osv som finnes der ute : P hehe, neida - bli her du, men tenk seriøst på å droppe vekt tanken nå, heller ha som mål å følge GR opplegget. de sier vel at man skal ha 200 kcal ekstra når man er gravid, men tipper det er når magen blir større og fosteret krever mer, men vet ikke - det finner du sikkert på sidene her!

 

nei, kan spise godis, men ikke mer enn 14 frimerker totalt i uka, da mister jeg pengene - noe jeg altså gjorde denne uka. vet ikke helt når de skal brukes, men dukker alltids opp noen anledninger til å shoppe.. har egentlig satt shoppe stop, har rydda i skapet, og det er MASSE klær der - men hvis jeg har penger disponibelt fordi at jeg er flink og følger planen min.. da må jeg jo få lov...

 

vet hva jeg ønsker meg til jul! pulsklokke!!!! jeg vil også se trimpoengene "in real life" - vil nok få noen vekkere både den ene og den andre veien!

 

uff, tenk at jeg har begynt å tenke på hva jeg kan ønske meg til jul dere... betyr det at jeg snart begynner å tenke på noe smart til andre også? da bla plutselig den julestria veldig laaang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dundrei!

Utrolig koselig, misunner deg litt nå, kjenner jeg...bare elsker babyer og det å gå gravid...nyt det den lille stunden det varer, spis gjerne sunt, men er jo lov å kose seg litt ekstra da vel? Ikke overdrive, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- no hadde eg akkurat skrivi eit laaaangt innlegg her, og så klarte eg å slette det...

Men må berre sei GRATULERER DUNDREDEI!!!!!!!! :- D SÅÅÅÅ GLAD PÅ DERES VEGNER!!!! Og det er skikkelig stas å vite dette før `alle`andre. ... *knis* ....

 

Må få unna litt ting og tang - har ein febervarm twinsBOY denne gangen, og får nok ein heimedag i morra...

 

Vi tastes da...

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lailamor

dundredei; GRATULERER!!! Jeg kjenner ikke dere så godt ennå, men så koselig at du skal ha en liten bebis!.. akkurat nå skulle jeg ønske det var meg, jeg har bare 5 dager igjen av permisjonen min og så skal lille gutt i barnehagen og jeg i full jobb igjen..sukk og dette er min aller, aller siste gang, har 4 unger nå og det får vel holde! Men jeg skulle ønske at det var mulig å være hjemme litt til, han er så liten, bare 10 mnd.

 

skal liksom prøve å forberede meg litt på jobben som venter, men roter meg helt bort her jeg sitter og leser denne tråden, Theo er hos bestemor i formiddag og jeg har satt av 2 timer til jobb og 2 timer til trening..JIPPI!! god start på en mandag eller hva? tror det blir litt mindre jobbing, da 30 min allerede er borte her inne, men det er det verd, blir skikkelig motivert av dere:)

 

Helga gikk greit kan man vel si..TWINSMUM, det ble en flaske vin og 2 cosmo på fredag og masse vann..men jeg tørr ikke regne ut en gang hvor masse cal det ble, fryktelig lyst å gå på vekta i dag, men det er joFYYY!!.. til gjengjeld var jeg kjempeflink, synes nå jeg, i både bursdag og konfirmasjonen, 2 bittesmå stykker kake på lørdag...og der var det 13 KAKER!!!!!!!!!! på søndag spiste jeg et lite stk gulrotkake..men der var det bare 5 kaker, he,he..og boller med sjokolade over alt, herregud for en prøvelse. Heldigvis hadde de trapper i alle retninger i det huset, så jeg måtte løpe rundt etter minsten hele tiden og rakk ikke tenke på alt snopet, "ler".

 

Lurer på en ting.

Det viktigst er jo en god frokost heter det, men jeg aldri veldig sulten da, men må jo få i meg litt, er det mulig å dele opp den i to tro...1 skive til frokost kl 7 f. eks, og så et knekkebrød kl 9? Og så lunsj kl 12? Og så lurer jeg på en ting til..jeg er helt stikk i mot all GR prinsipp veldig glad i EKTE majones..om jeg bare spiser 1 brødskive, med masse pålegg og litt majones, så blir jo det fort 220 kcal, går det eller blir det bare tull og ta bort den sunne skiva???..tenkt litt på dette i helga serru...

 

Vel, nå får jeg prøve å jobbe litt før jeg tar treningsøkta mi og så skal lille gull og jeg på IKEA, før de store kommer fra skolen og det bærer avgårde på fotballkamp, bursdag og foreldremøte på størstemann, tjohooo hvor det går:)

 

Ha en stråålende mandag!

 

Ps. I morra skal jeg ha et sånn Me&I party, tips til noe godt jeg kan servere og som er sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da er dagens første økt over - og twinsboy sover søtt, i vogna si, på rommet... Det berre PØØØØSER ned ute, så eg hadde ikkje samvittighet til å legge han ute. Men han var faktisk feberfri før eg la han no, sååå kanskje det ikkje blir like mange dager som med twinsgirl...

 

NOK OM DET... : )

 

Så flink du har vore Lailamor!Litt alkohol-kcal på fredag - men TENK kor mykje meir det kunne vore... Og kakebordene har du klart med bravour!!! GO GIRL!!!!

Når det gjelder frokost utfordringa di ; eg trur ikkje du får heilt den samme virkninga ved å dele opp måltidene. Det er sjølvsagt bedre enn å la vere, men det vil faktisk sei at du ikkje eter eit skikkelig måltid før til lunsj. Eg trur at du trenger å få nok kcal for å starte forbrenninga di på morningen... Kan du bytte ut brød/pålegg slik at du får i deg nok kcal på morningen uten å måtte ete to brødskiver? Det derre mørke brødet, som eg ikkje husker navnet på, er ikkje det mykje meir energitett, slik at du kan klare deg med ei skive? Og så kanskje velge da dobbelt med pålegg til den brødskiva... Ev. kan du bytte ut brødskiva med fullkornstortilla, ete frokostblanding, havregrøt... el. slik at du får i deg meir kcal? Har andre andre tanker på dette - eller erfaringer?

Eg trur at du kan venne magen din til å ete ein skikkelig frokost... :- ) Men når det er sagt ; det viktigste er at du eter....

 

Dundredei ; da skal du NYYYYTE denne graviditeten - da er det ingenting som tar vekk fokuset ditt fra det fantastiske vidunderet som leier hybel hos deg i ny mnd. - og flytter inn permanent MINST dei neste 18 åra...

 

I dag må eg gå på oppdagelsesferd i fryseren for å finne noko til middag.. DET kan bli spennande...

Nei, no skal eg nyte den neste timen, mens twinsboy sover ...

Fekk forresten ei heil bøtte med blå plommer i går, er det nokon som har forslag til kva eg kan bruke dei til? ... hmmmm, veldig gode, så eindel av dei blir nok liggande i fruktbollen på bordet. Men resten....??? Forlsag mottas med takk... :- ))

 

Må sei eg vart ganske irritert i går når eg hadde skrivi SÅÅÅÅ langt, og så - på eit blunk - var alt vekke!!! Som eg tidliger har nevnt, så har vi nokre flotte it-gutter på jobben, og eg var GANSKE nær å ringe dei på privaten i går, berre for å få tips til korleis eg kunne finne tilbake det lange innlegget mitt... MEN med fare for å bli svartelista og boikotta - så kunne eg ikkje. Kunne ikkje risikere CocaCola-light-breaken vår!!!!! *knis* Men det er jo fleire som tydeligvis sliter med dette, viss eg husker rett... Blir vi for ivrige??! *knis* Vi har så mykje slankeprat på hjertet at vi går heilt i stå - og sletter istedenfor å sende... Burde kanskje ta eit hint, jenter. ....

 

Nei, ha ein fin dag vidare, girls!

 

Eg skal ta ein kjapp opprydding og dypdykk i fryseren, før eg lager lunsj... Oppps - litt på overtid med den, ja.

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da har eg vore nederst, innerst - lengst vekk, i fryseren, og finni DEILIG torskefileter, som skal blir nydelig middag for fam.Twins!

Lunsjen er inntatt ... mmmm.... og ein melkerasjon er fortært.... - plommer på bordet, rosa nelliker i vasen, (amme)te i koppen.. Jadda-jadda - AMMETE!!! Synes den er SÅÅÅ GOD! Er faktisk nesten flaut å gå på helsekosten og kjøpe den no, for eg måtte forklare litt når eg skulle kjøpe den første gangen, og fekk anbefalt ein ammete. Og eg fortsetter å kjøpe... og kjøpe ... og kjøpe... og kjøpe... Så no nesten sniker eg meg inn.. håper det er ein ekstrahjelp der, noko det ALDRI er, så eg henter te`n min, prøver å gjemme den litt og lurer den raskt opp på disken mens eg ser meg rundt... Ser eg kjendte så går eg ein runde til rundt i butikken og håper dei kjem seg fort ut att! Herregud - kan eg ikkje få vere i fred på helsekosten eingang??!? *ler* Vel heime igjen er eg rask å tømme te`n i den nøytrale te-boksen, og tilintetgjøre Amme-te boksen. .....

Viss nokon er i tvil - eg ammer IKKJE lenger, eg berre ELSKER amme-te`n... *blush*

 

MEN ; grunnen til at eg er tilbake her så fort, er at eg tenkte litt meir på dette med frokosten til Lailamor.... :- D

Kan det vere ein ide å ta litt av fruktrasjonen din + ein melkerasjon, når du står opp, og så sparer du frokosten din til klokka 9? Da får du i deg litt med ein gang du står opp, og så får du skikkelig frokost kl 9... Berre ein tanke som traff meg.. :- D

 

Vi snakkes. .... :- )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lailamor: tving i deg frokosten i starten, er helt sikker på at sulten vil komme etterhvert, som twinsmum sier. Jeg levde etter "frokost på jobb" prinsippet veldig lenge, men begynte så å ta en youhurt og ei gulrot på morgenen med en gang jeg stod opp - så ferdigsmurt mat på jobb kl 7-8. Før kunne jeg drøye skivene på jobb til 10 uten at jeg merka det, nå skriker magen kl 8... og det er etter to uker på youghurt med en gang prinsippet!

 

ekte majones - DET er godt det!! hvor mye spiser du til dagen? når jeg skal ligge på 1600 kcal kan jeg gjerne ha mer enn 220 til et måltid innimellom, så da smører jeg på med majones! i et tynt lag!! er jo sunt fett hvertfall, samler hjerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser de IT-gutta, Twinsmum....hehe...synes du bare skal utnytte dem så mye du kan, mannfolk er til for det...eller... ? :) Hehe, neida...men fikk et morsomt coca-cola light breake- bilde i hodet....hehe...

 

Her jobber jeg litt med å tenke at NÅ skal jeg da klare å spise sunt, med lille i magen. Nesten utrolig at det er noe der i det hele tatt, kjenner jo at jeg er gravid, men det er egentlig helt uvirkelig....og jeg husker virkelig ikke hvordan det var helt i starten sist heller... Hehe, skal ikke kjede dere med gravid-prat...

 

Lailamor;Ang skiva med majones - jeg hadde garantert tatt EI skive med godt magert pålegg OG litt majones, enn å la være. Og får en del ganger frokost, eller lunsj over 220 kcal. Men majones på hver skive til hvert måltid er kanskje litt mye...? Og er enig med Twinsmum - ta litt frukt eller grønt om morgenen, eller en yoghurt el.l. når du står opp hvis du ikke orker frokost. Kanskje kroppen din venner seg til å spise noe om morgenen, og da kan du jo prøve med skive? Her spiser jeg som oftest frokost klokka 07, så er det lunsj klokka 10-10.30, et mellommåltid ca 13-14 en gang-gjerne skive + frukt, middag på ettermiddagen, og knekkebrød til kvelds. Vi har lunsj på skolen/jobben klokka 10-10.30, så da må man spise hvis man vil ha noe i løpet av en hektisk skoledag...

 

Twinsmum; Amme-te ER godt ja! Heter jo bare det pga at sammensetningen er god for dem som ammer og for barnet - så jeg synes du skal gi blaffen i om noen ser rart på deg og bare kjøpe inn stoooooore lass med den amme-teen (så slipper du kanskje å gå så ofte.... :o ) Har du forresten prøvd vanlig Fennikel-te? Det brukte jeg da jeg ammet vesla, og den smaker ganske likt amme-te, og er veeeldig god! God bedring til gutten din forresten... skulle jo skrevet det for leeenge siden, men kommer alltid på hva jeg hadde tenkt å skrive ETTER jeg har logget av, og da orker jeg ikke gå inn igjen og så er det glemt til neste gang, om du skjønner...uansett; håper han blir frisk FORT!!!

 

Ellers lover jeg altså å IKKE snakke om alt godt som finnes der ute...skal jo prøve å holde meg unna alt det der jeg og! Jeg skal heller spise mer frukt og ta litt smør på skiva, og prøve å holde meg på sånn passe antall kcal pr dag. Trenger IKKE gå opp i vekt før jeg er minst 20 uker på vei!!! Men vi får nå se hvordan dette går. Skal først og fremst kooose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg tar ikke sjansen på at alt blir sletta, så poster litt ofte..

 

bra at twinsgirl er kommet seg! men kjipt at hun gav det videre håper virkleig du har et godt imunsforsvar, slik at du ikke får det selv! eller enda verre - at mannen får det! hehe, hvis han er slik som min så vil jeg nesten ha det selv heller :) syke menn altså...

 

hehe, fikk en tlf fra ei skikkelig god skravle venninne, så dette tok tid :o

 

har te frua lyst å dele med oss andre hvordan hun serverer torskemiddag? mine har en tendens til å bli litt smakløse...

 

nei, den tlf tok altfor lang tid, må hoppe i dusjen! har nemlig testa trillepike til vesla mens jeg var på løpetur tidligere idag :) suksess! men har ikke hatt tid til dusjen enda, æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Goood morgen, for dei det er ein god morgen for! :- / Eg har sjølvsagt overtatt stafettpinnen fra Twinsboy - så her sitter eg ; på jobben, forran pc`n, deler av kroppen kaldsvetter, andre deler fryser, kroppen verker - HERREGUUUUD som eg klager for tida! :- O Det er IKKJE meininga! - og eg slutter med det ... NO!!!!!!

PS: 82Silje : sjuke menn er VERSTE sort .... Bedre å ha det sjølv! *knis*

 

Men no ; POSITIVE TANKAR!!!!! :- )

 

Dundredei - det er ikkje kjedelig med gravid-prat, faren er vel berre at det blir eindel babysjuke slankere her på bloggen! Etter dei første kritiske mnd - og før eg veide godt opp på tresifra (!!!!) så ELSKA eg å gå gravid!!! Du må nyyyyte det. ... Skulle gjerne gjort det igjen, men siden eg no har twins + to bonusbarn, tenker eg at det får bli med det. Man skal jo rekke å følge dei opp også... Og eg har fått to mirakler - så eg må jo vere fornøgd.

Må berre fortelle ei lita god historie ; når den eine er sjuk er det alltid mest problem med den andre, så i går var det ein `gruuusom` ettermiddag for twinsgirl - verden raste sammen - gang på gang! ;- ) Iallefall ; når vi skulle legge og eg stod over senga hennes og hadde syngi nattasang ( mens ho HYYYYLTE febrilsk nedi der.. ) så sa eg ; vennen min - mamma`n din elsker deg! <3 - og så slutta ho å grine og sa ; mamma els(k)er MÆI! Trur dere mamma-hjertet smelta da, eller??!!?! Og ho slutta å skrike! Jaja, ein liten kvardags-gla`historie fra twins-fam`n!

 

Men her skal vi vel snakke om kosthold og ja-mat og litt-mat og sånn... ;- ))

Eg kan raskt fortelle korleis torskemiddagen ser ut hos oss ; i går la eg folie i langpanna, og skjærte gullerøtter, store purrebiter og strødde over. I tillegg skvisa eg sitron, og salta og pepra - og på nokre biter strødde eg over - hold dere fast ; TACOKRYDDER!!!! Yngste bonusbarnet ( som er sååå kresen ) elsker det! :- ) Og så stekte eg på 180/200 grader, men husker ikkje heilt kor lenge... Til fiskebitane går lett fra kvarandre... Dette serverte eg med kokte poteter, og til fam`n vart det smelta smør med hakka eggebiter i, men eg klarte meg uten det. ... Lett som en plett - og det gjer seg av seg sjølv! Bruker 5-10 min på å hakke alt, og så steiker det mens eg koste med sjuklingen - og trøsta Mrs THUNDER!!!! :- ))

 

I dag ANER eg ikkje kva som blir middag - med sjukdom i huset har eg ikkje fått tid til å prioritere innkjøp i det siste, så mulig det går mot ein brød-skive-middag i dag... Eller grøt... - tar gjerne imot tips .... Til slikt man likevel `har` i huset. ....

 

Dundredei - eg har ikkje smakt fennikel-te, kanskje eg no kan bytte ut ammete`n med fennikelte? Hadde gjort det så mykje enklare, iallefall... *ler*

 

Eg kjempespendt på å gå på vekta i morra, eg har ikkje skeia ( noko særlig ) ut i det siste, men eg har heller ikkje notert sidan torsdag, og det vart nokon små godtebiter på lørdag og søndag - og i tillegg gjekk kjøkkenvekta mi krugen (!!!) så eg har ikkje fått veid, heller... SKREKK&GRU!!!! Men eg trur ikkje eg har komt så ille ut, men usikker fordi eg har mista både Mr Kontroll og Mrs Planlegging - på ein gang!

 

Er det forresten ingen andre som veier? - jo Lailamor og 82silje?? Kass dager har dere veiing på? 82Silje, var det i går??? 76,2 OG mens... SÅÅÅ BRA!!!!! Lailamor - har du ein fast dag? ..... vi er spendt, og HEIER PÅ DEG!!!! Eg skal trå opp i morra tidlig, og er SUUUPERSPENDT!!! Har ikkje ( tenk dere det!!!!! ) kontrollveid i det heile tatt....

 

Nei, har eindel deadlines i dag, og det er ikkje godt å vite kortid eg må springe for å hente twinsboy... Litt `dårlig-samvittighets-levering` i bhg. i dag. .... Huff... Kan ikkje tenke på det, da begynner eg berre å grine... BURDE vore heime og gitt han ein dag til, men det var ikkje lett å få til! Får håpe på det beste. ....

 

Gode feber-varme-tirsdags-klemmer fra Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lailamor

Ja, da sover lillegull sin første dupp, jeg har laget meg en kopp nype te (eneste teen jeg liker..ikke liker jeg kaffe heller, sær, neida *ler*, og nå sitter jeg og koser meg foran skjermen og leser igjen.

 

I dag har jeg faktisk spist frokost, 2 skiver, en stor og en litt mindre en vel og merke, da det var slutten på brødet, men det gikk veldig fint! en med et tynt lag med majones ( 82Silje; prøver meg på bare en skive om dagen, så godt å høre at flere også har den synden) og kalkunskinke og agurk på og en med vita hjertgo lett og et tynt lag med usukra bringebær og eple syltetøy fra Lerum, NAM, veldig godt..litt usikker på hvor mange kcal det blir, skal fylle inn det etter at jeg har skravla litt med dere..problemet er at dette var kl 7, og da burde jeg vel spist noe nå..ikke så sulten og nype teen metter veldig, men om jeg tar en frukt nå så blir vel det greit frem til lunsj kl 12??

 

TWINSMUM; Tåra i auan her no, sååå fin lita jente da, smelter et hvert mammahjerte en sånn kommentar! Siden vi er så godt i gang med litt sånn hverdagshistorier, så må jeg bare dele en jeg og..neste mann i rekka på 8 år kom hjem med en fin PC lapp i går (De hadde hatt data på skolen) Der sto det med store, små og fargerike, fonter og bokstaver:

 

TIL MAMMA

Mamma jeg elsker deg for den du er. Mamma du smiler så fint at jeg ler meg hjel.

HILSEN MEG

 

Den har fått hedersplass på kontorveggen!

 

Dundredei; Jeg synes du er sååå flink som tenker kost nå når du er gravid, det er bra for deg og den lille...men som jeg selv erfarte for noen mnd siden, veldig vanskelig..kose deg masse med den lille og ikke vær redd for å dele en erfaring eller to med oss om graviditeten..fordi om som Twinsmum sier..det kan være fare for at vi andre blir verpesjuke *ler* nå virker det som at hun har like mange å henge fingra i som meg, så da får vi kose oss med dine historier.

 

Vel, over til mat og vekt..jeg har veie dag på fredag, begynte på onsdag i forrige uke med slankeopplegget mitt og snikveide meg på fredag..litt tidlig, men fikk litt medgang, så det var lettere å være flink i helga, og så liker jeg å veie meg på fredager..føler at som oftest er jeg flinkest i uka. Arti å høre hvordan det går med deg i morra Twinsmum:) Så flink som du er på kjøkkennet virker det som går dett braaa! Torsk her i morra :D

 

Ellers har jeg en liten utfordring igjen i dag, ungene ønsker seg makaronipai til midag, fullkornsmakaroni, baconbiter og ostesaus??? Den er vel ikke noe for meg!!!! Skal jeg kjøre egen mat da tro? De spiser det samme som meg hver dag, så det er bare fair at de får velge noe annet av og til.

 

Nei, nå har jeg skrevet meg bort igjen..sorry for de laaaange innlegga.

Ha en strååååååålende tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

:- ))) Fekk heksemedisin fra sidemannen min her, så akkurat no føler eg meg ikkje så verst. Han er dansk - og dei selger tydeligvis sterkere medisiner, reseptfritt, i danmark. Så eg tok sjansen - skal jo ikkje dopingtestes på ei stund... *ler*

 

Og så flink du har vore med frokosten, Lailamor - snart våkner du sulten og kan ikkje vente til du har fått dine sårt tiltrengte brødskiver! :- )) Så god 8-åring du har! Sånt er stas å ha på veggen!!! *smil*

Makaronipai - trenger vel ikkje vere så ille...? Kan du bytte ut bacon med skinke? Ev. bruke `auan` og ikkje ete baconet med fett på? - blir jo beeeedre iallefall... :- ) Og ostesausen - kan den bli kvitsos med berre litt ost oppi? Tenker høgt her, berre...

 

Eg har heile tida vore opptatt av at eg ikkje skal ete anna mat enn resten av familien. Barna har godt av å lære sunne gode matvaner - og så får eg heller vere litt `forsiktig` dei dagane da middagen ikkje akkurat er G.R kosthold. Men eg har liksom oppdaga at dei aller fleste middager kan tilpasses. ... :- ) Man lærer eindel lure triks når man følger `ho Grete` Feks. når Twinshusbond steiker kjøttdeig, så tømmer han alltid kjøttdeigen over på tørkepapir og lar den renne av seg, vasker steikepanna - før han legger den tilbake og fullfører maten... Hæææ??!? :- ) Gått ein god skule! :- )

 

Ops - tilbake til deadlinene mine... Huff detta er ei travel veke! :- )))

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da twinsmum, håper det blir med febern, og at du slipper unna oppkast!

torsken din hørtes god ut! jeg må nok bli litt flinkere litt krydder jeg ; )

 

bra jobba med frokost lailamor, fortsett noen dager til, og så har du det plutselig som en god vane! jeg har STOR tro på at det er mye i det de sier om at frokost er nødvendig for å få igang forbrenninga!

 

enig med dere i å spise samme middag som resten av familien, men gjøre den litt emr GR vennlig! det er jo faktisk ikke så vanskelig.. og vi skal jo ikke bare holde på med dette ei lita stund, vi har lagt om på livet vårt! og det må være gjennomførbart, den linja vi legger oss på! idag hadde vi faktisk blodpudding til middag! hehe, må utnytte den siste dag uten mann i hus, han hater den retten ; ) jeg kjenner ikke så mange andre heller under 50 som liker det.. resultatet av å bli presentert for mye gøyt hjemme når jeg var liten kanskje ? hehe. tenkte at med mens så var det lurt å fylle på litt jern :D

 

ingen skjønne barnehistorier fra denne dama idag.. tror vesla tenker at "nå kommer jo pappa hjem imorgen, så da må jeg slite ut siste rest av mamma" - hun er et ORK!!! herliland - selvfølgelig ei super jente for det om, men innimellom...... åhrrrrrrrrr!

 

skal se idol nå, og så skal jeg mekke ferdig ei langpanne med lasagne : ) må jo feire at mannen er hjemme igjen i morgen! med å lage maten HELT klar, så han bare kan sette den i ovnen, må ikke kreve for mye av ham første dagen hjemme etter å ha fått førsteklasses mat servert på plattforma i to uker ; ) pleier forresten ikke følge så veldig med på idol, men sånne klipp fra de som absolutt IKKE kan synge, er litt godtvondt, om dere skjønner! -når dommerne er tålig ok i hvordan de gir tilbakemeldinger!

 

løping igjen imorgen!

 

og veiing - ja, jeg veier mandag, og da hadde jeg altså lagt på meg 0,4 fra forrige uke. men det er lite til å være meg med mens, så er veldig fornøyd! dessuten er jo hovedmålet mitt å ha riktig kosthold, det der med vekt er bare ei bivirkning; ) tror det der har veldig bra effekt på meg, jeg var nok på nippet til å utvikle en magnetisk kraft som presset vekta opp selv om jeg i realiteten gikk ned, hehe..

 

travle dager på jobb for meg også denne uka, men oppdaterer dere så ofte jeg kan! når jeg er alene på kontoret så tar jeg en "røykepause" på GR av og til, men som idag, når jeg satt med opplæring av en ny medarbeider på pcen ved siden av meg så følte jeg ikke jeg kunne henge for mye på vektklubben ; ) dere ser den eller? knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg å merke veeldig at jeg er gravid. Ikke kvalm, har vel aldri vært veldig kvalm under mine svangerskap, men en sånn "rar" følelse i kroppen, nesten litt "høyt blodtrykk"-følelse, og veeeldig sulten!!! Så, hold dere fast og hopp over hvis det trengs, jeg har spist og spist hele dagen!! Huffameg! :D Frokost; EN skive (spiser alltdi to...) + appelsinjuice ,lunsj - en TROIKA (ja, sjokolade, hadde vesst en i sekken..ane ikkje korsn den kom sæ dit....) og to skive. Mellommåltid - to skive og banan, middag - omelett m skinke og ost, dessert - sjokolade m ongan (Va vanvittig sugen på et eller anna, og vi har jo ennu igjen av den sjokoladn fra Dyreparken...), og en sjokolade + restan av en ostepop-pose (1/3) tel kvelds.... Huffffffffff!! :) Skal ikke gjentas! Men altså, e heilt rar i kroppen. Lure nu vældi på om d e farlig me pepsimaxn nu når æ e gravid....? Nån tanka? Drakk bittelitt sist, men holdt mæ vel tel sukkerbrus når d va brus. Men like litt søt te og, og blir jo nån suketta der... Nei, må vel kutte ned litt....men e litt avhengig ja...

 

Så herlig å lese om ongan dåkkers, e så masse herlig dæm kommer me! Min femåring sa i kveld; "Mamma, æ digge dæ!" Da blir nu æ gla! :) Nei, nå ble det visst nordnorsk her...hehe, sånn er det å være både her og på FB samtidig...

 

Lurer veldig på hvor lenge jeg klarer å holde vekta på stedet hvil? Vil jo være fiiint gravid....

 

Nei,nå er jeg for trøtt til snakkis. Skal forresten prøve meg på fisk en gang. Kan bare ikke lage sånt, så her må det prøves ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vet dere hva? den hvita sausen var ferdig krydra, smakte godt, og jeg heiv oppi ost - og så ser jeg - mens osten smelter nedi sausen AT DEN HAR GRØNNSKJÆR!!!!!!!!!!!!!!!! fikk fiska opp litt, og har allerede fortrengt det - fortsatte med NY ostepakke som ikke var åpna, og kunne ikke kjenne noe etterpå. Det satser jeg på ingen andre heller gjør :S

 

dundredei: artig å lese - jeg har faktisk lurt litt på om du er sørlending jeg! de dialektuttrykkene du noen gang har kommet med ligner bittelitt på mine, men da tok jeg feil, TOTALT feil altså!! burde skjønt det når du snakker om å gå tur på fjellet, her i sør har vi ingen fjell, bare heier ; )

 

kos deg som gravid du! men gi oss ei ærlig tilbakemelding: skal vi piske og gi deg like dårlig samvittighet som vi (prøver) å gi oss andre av og til? for jeg unner deg egentlig hver eneste sjokolade, men samtidig så har vi jo alle vært i samme situasjon, og det er jo en grunn til at vi møttes her.. eller?

 

skei ut en dag innimellom du, og prøv æ være flink jente de andre, så har jeg troa på at det går bra! har du lagt fort og mye på deg på de andre ungene?

 

natta folkens!!

 

gleder meg til lasagne alla twinsmum imorgen :D -med et lite hint av gammel ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lailamor

Heia!!

 

Litt godt å høre at du ramler litt utpå dundredei, kjenner meg sååååå godt igjen, noen ganger bare måtte jeg ha noe!!! men det er jo helt greit som 82silje sier, bare man får i seg sunt kosthold vanligvis kan man gå på en smell av og til.

Skulle til og legge til når man er gravid, men ser jo at jeg klarer det uten å være gravid, så det gjelder vel for oss alle *ler*

 

Min kjære datter lagde kanelboller til meg i går da jeg skulle ha et Me&I party, det lukta helt himmelsk i hele huset og jeg holdt meg til alle gjestene hadde gått og det lå 4 stk igjen på fatete (av 30!!!!)..da kl 23.05 måtte jeg klare og hive i meg en kanelsnurr, tror dere det var kjipt å legge seg etterpå da :D..vurderte en kjapp løpetur rundt feltet, men tenkte at det tok vel litt av...og sovna vel før jeg rakk og tenke ferdig tanken, hi, hi :)

 

Nå er frokosten inntatt, faktisk litt sulten i dag!!!!! Tror dette skal gå bra ja :)

Jeg ser foressten at jeg får i meg litt lite frukt, er det ok å erstatte en frukt med juice?

 

Når det gjelder lett brus dundredei så sjekka samboeren opp dette når jeg var gravid nå, han leste alt han kom over og ble t.o.m med til legen for å sikre seg at det var greit at jeg fikk i meg aspartan som da er i disse brussortene, og det er ikke no forskning som sier at det er farlig for fosteret om du drikker moderate mengder, man skal helt opp flere liter om dagen før det kan ha noe betydning..så jeg drakk mine få glass med god samvittighet hele svangerskapet... og fikk en nydelig frisk prins!

 

82Silje; Kose deg med kjæresten når han kommer hjem :)

 

Twinsmum; formen bedre?

 

Her har vi akkurat avrunda den 4. barnesjukdommen på minsten, så da krysser vi fingrene for at han er klar for 1. dag i barnehagen på mandag.

 

Lailamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...