Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

...og det regner ute! Tenkte meg en liten tur før jeg satte meg med planleggingen, men orken orket ikke.... Er nok litt fordi jeg sitter med planlegging av skoleåret, og vil så gjerne komme ordentlig igang før elevene begynner i morgen... Mat og slanking og meg har ikke vært helt venner i det siste. Vet at vekta står sånn ca der jeg slapp den, men føler meg ikke ok. Kroppen føles...ja, litt æsj liksom... :)

Blir så lett stressa om jeg har alt for mye på tankeplanen min, og nå for tiden er det skole og jobb som gjelder, uten å miste oversikten i hus og heim. I tillegg til astmaen til veslegutt. Så jeg føler at nå for tiden har jeg nok, klarer akkurat å holde hodet over vannet. Tar jeg mer med i planen nå, så tipper det nok over tror jeg. Og det vil jeg ikke! Så inntil videre spiser jeg det jeg har lyst på, prøver å stoppe før jeg er stapp mett, og bare is og snop i helgene, trene så ofte jeg kan fordi kroppen har så godt av det (hodet også) - og så henger jeg gjerne her og får inspirasjon av dere. For jeg satser på at når ting går seg litt til med jobb o.l. og forarbeidet er godt, så får jeg tid til å bruke den ene fridagen min til trening, helse og trivsel :D

 

Spent på den veiinga di på mandag Silje! Du har jo vært kjempeflink!!! :) Håper du hadde en finfin lørdag, med fiskesuppe og snop. I dag blir det gulasjgryte her, sunt og veldig godt! Gleder meg! Må bare prøve å ikke spise for mye dessert da...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipptopp:) 30 årsdagen var knall - og kakene INNMARI gode! hehe, sneik meg til to små kakestykker - og oreokake dere... jeg klarer ikke beskrive det med ord.... tror ikke det finnes noe bedre - MYE bedre enn fudge!! hehe tenk om de kunne trylle fram den i lett variant slik at jeg kunne spise 5 stykker av den! ok da - ser at det kanskje kunne blitt litt mye, men sitter her med vann i munnen. "slapp unna" drikking igår siden festen var en time avsted og jeg kjørte - lett for alle å forstå, men tar ikke en times drosjetur uten videre!

 

vesla var hos morfaren sin inatt, må snart hente henne - faktisk nettopp ferdig med frokosten! hehe, må le - var innom oldemor igår - altså morfars mor - og hun ble supernervøs for at vesla skulle være alene med han! normalt sett pleier mormorogså å være hjemme, men hun skulle avsted. så må vel innom oldemor også for å si at vesla overlevde, fikk nok mat og søvn osv.. Hehe, skjønner det jo litt også da - pappa er av den typen som ikke bidro så veldig mye når han hadde småbarn selv, så han er for nybeggyner å regne!

 

Regnvær her også, så den heituren jeg lurte litt på er uaktuell! får bli litt rockering i kveld sammen med noen andre hjemmeøvelser!

 

Bittelitt vakum idag, merker kroppen min ikke er vant til å sove fra 0230 til 1115!... mange timer søvn - men på ennen tid av døgnet enn jeg pleier å ha hodet på puta! Tar middagsplanen i kveld! Handla så mye i forrige uke - og når det bare er vesla og jeg hjemme så har jeg fremdeles MYE mat i kjøleskapet som skal spises opp før neste storhandel!

 

Ha en fin søndag i regnet dundredei! Jeg synes du har kommet til en fornuftig beslutning ang mat og slanking! og vi er her og venter på deg! Det skal være lystbetont å gjennomføre opplegget, så når man mangler motivasjon til å gjennomføre så tror jeg det er smart å heller sette på vent slik du gjør! Men veldig koselig at du stikker innom her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et lite uhell idag, slo nesten av meg neglen, den henger bare å dingler.. Tør påstå at jeg tåler mye smerte, men dette er INNMARI vondt! og å skrive på tastaturet er vondt nok - nei takk til blodsirkulasjon(som ville kommet igang med trening) og verre finger, og jatakk til reprise på minnestund, te og tårer! får jeg litt medfølelse eller? :D

 

forresten så prøvde vi grove pannekaker idag - veldig gode synes jeg! oppskrift liggger på oppskrift forumet, skroll dere et stykke nedover så dukker den opp! oppskriften ligger i første innlegg - men er feil væskemendge, skal være 0,5 liter melk. Jeg fikk derimot ikke så mange pannekaker, jeg lagde dem litt større - lagde 4 stk, jeg ble stappmett av tre. Resten av røra ligger på frysen, er nok til ca 4-5 stk der også.

 

veiing imårra! vi krysser fingrene alle sammen, ikke sant! hvis alle krysser hardt så blir det kanskje noen gram mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rapport fra uke 1 i planleggingsprosjektet mitt:

 

Fullført 7 dager der jeg har spist den maten som var planlagt senest dagen før - spist masse grønt og frukt, nok vann alle hverdager og 7 trimpoeng!

 

bivirkning: tatt av 1,6 kg fra forrige uke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

fantastisk deilig! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Så fantastisk, 82Silje!!! Føler du deg ikkje gla og lys og lett??!!? Det er verdt strevet, er det ikkje?? :- D

 

Eg er ENDELIG tilbake hos dere - GJETT OM EG HAR SAVNA DERE!!!!! <3<3

 

Har ikkje rekki å lese alle innleggene enda - men skal gjere det så fort eg har skrevet nokre ord til dere....

Hatt ei fantastisk veke i Fuengirola - sol, VARME, badings, glade barn - FANTASTISK selskap. Men som eg frykta før eg dro ; det var massevis av deilig vin ; rød, kvit og rosè - for ikkje å snakke om den deilige parmaskinka og tapasen. Men for å vere ærlig ; DET HAR VORE VERDT DET! Trur eg har hatt mitt livs beste ferie!!!!!

Og eg har IKKJE turd å gå på vekta - er redd eg har gått opp.... :- ( Men SÅÅÅ ille kan det ikkje vere - har spist godt, men har nesten heilt holdt meg unna snop ( ok, littegranne sjokkis har det blitt... ) men eg trur nok at det meste kcalane kjem fra vin og deilig spansk mat. ....

 

Men er SKIKKELIG KLAR for å brette opp armane igjen og gjere ein innsats! No skal resten av kg. vekk! :- )) Dere er vel med fremdeles.... ??

 

Eg skal sette meg nye delmål, må berre vente til eg har gått på vekta på onsdag, og ser KOR langt det er til 65 kg. igjen - for det må vere mitt første delmål....

 

Nei, no skal eg lese litt om korleis veka deres har vore!

 

Vi snakkes.

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi - såå godt å ha deg tilbake igjen!

 

Jeg la på meg 2,5 kg iløpet av 5 ukers ferien min - men 1,6 av dem forsvant ved ei uke skjerpings! Så hvis du bare skynder deg å ta grep igjen så er jeg helt sikker på at de ikke rekker å feste seg ordentlig :D

 

tastes, litt stress på jobb akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- eg er allerede i gang med frokost, vatn og fult fokus. .... :- ))) DEILIG!!!!

Kjenner at eg har savna dei gode rutinane! Sjølvom eg IKKJE skal sei at det er godt å vere tilbake i rute igjen, for det synes eg er heilt håplaust å sei etter ferie.... :- ) Har nyti kvart sekund!!! :- D - og skulle gjerne hatt ferie i 14 dager til! :- )))

 

Men eg veit at kjempeille kan det jo ikkje vere, men eg har nok gått opp... Men for å ikkje bli alt for frustrert, så SKAL eg vente med å veie meg til onsdag, og vere kjempeflink til da, så får vi sjå da. .....

 

Vi tastes etterkvart... :- )) Lykke til dere andre også.... :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Ser ut som det har vore ei hard veke - men ... den endte jo godt for 82Silje iallefall... Og HUFF for ein opplevelse med veslegutten, Dundredei! Er det ikkje irriterende at det ikkje finnes skikkelig mat i slike sjukehus-kiosker?? Det er nesten litt provoserende.. - og da tenker eg ikkje berre på oss som vil ned nokre kilo, men somregel, dei som ender opp der for kveldsmaten sin, er der for ein grunn ; det har skjedd noko uforutsett som gjer at dei ender der, enten sjølv eller pga. nokon dei er glad i. Og skal vi ikkje da kunne tilby skikkelig mat, i det minste?? Jaja, heldigvis er det ikkje så ofte man ender der, og det kan vere deilig å unne seg den sjokkisen da, uansett. ... Men skjønner dere kva eg meiner?

Og når det gjelder meny og graviditetsprøving ; eg er overbevist på at du ikkje ødelegger sjansen din til å bli gravid ved å følge ein meny! Øk opp litt i måltidene da, viss du er redd for å gå ned i vekt når du forsøker å bli gravid. Men å ete sunt og godt - må jo BERRE vere ein fordel... Og som bonus ; når du eter sunt og godt - og føler deg i form, så er det jo ENDA meir fristande å prøve å lage den babyen, eller??

 

Eg har også samme problemet når det kjem til frokost. Står somregel opp halv seks, og eter ikkje frokost før eg kjem på jobb ( ev. i bilen TIL jobb ) men likevel går det somregel ca 2 (!!) timer fra eg står opp til eg eter frokost. Men samme problemet ; ORKER ikkje å begynne å mate småtrolla før vi drar, da må eg opp ENDA tidligere.... Og yoghurt er uaktuelt hos oss - det blir for mykje søl... :- (

Lager alltid nister, både til twinsa og meg sjølv, om kvelden.... Det er deilig, skjønner ikkje korleis eg skulle rukke alt viss ikkje..... Så kanskje eg skal forsøke å ete den frokosten tidligere?? Men synes det er så deilig å slenge seg ned på stolen, starte pc`n - hente litt te, og finne fram frokost-nista... Da faller liksom roen.... Før arbeidsdagen starter. Men får sjå på det... Det der KAN eg endre....

 

Endte opp med siste del av dagen som heimekontor i dag. Har vore hos legen med twinsgirl no. Ho fekk eit slags anfall mens vi var i syden ; vart heilt vekke... Ein heilt GRUUUUSOM opplevelse. Ho har hatt pusteproblemer før, så no fekk eg raskt legetime. Skal til meir utredning, men han antyda absence - ein slags epilepsi, uten spasmer.... HUFFAMEI... Så no har vi fått med skriv fra legen om å ha lav terskel for å ringe 113 dersom noko slikt skjer før vi har fått utredning av hjertespesialist... Skremmande, og kjenner at eg vart ikkje akkurat beroliget av dette legebesøket. Men godt å få dette sjekka...

Så her sitter eg da ; med pc`n, eit stort fruktfat, Bris ( huff - eg har drikki mykje farris i syden... Vatnet der var IKKJE godt!!! ) og litt dere innimellom....

 

Sola skinner igjen i dag, så i dag skal eg iallefall ut og gå tur... :- ))

 

Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei og nei - skummelt! er egentlig ikke så mye å si for å trøste, å være mor i en slik situasjon er vondt! men prøver meg litt likevel: 1. twinsgirl bor i norge og har et svært dyktig helsevesen rundt seg! 2. twinsgirl er dattera til twinsmum, og da har ho ei mor som tar ho på alvor! konklusjon: barn som har mødre som tar tak i ting - de er bedre rusta til det meste!! :)

 

det jeg gjør angående frokosten er at jeg hiver i meg en youghurt i FULL fart uten at vesla får det med seg. krever litt taktikk - men har gått greit til nå, sender henne inn på et annet rom for å hente noe og så hogger jeg innpå! så - en time senere spiser jeg den ferdigsmurte maten min mens pc starter opp på jobb - i ro og mak!

 

og sykehusmat skulle vært ei greie for politikerne nå i disse valgkamptider. Hadde noen sagt at de satsa på helsevennlig mat alle offentlige steder så hadde de fått min stemme!!

 

da var arbeidsdagen slutt - greit å avslutte med 5 minutter på vektklubben :D

 

hjem til kyllingwok idag - med juksepose i frysen så det skal gå fort!

skal bare innom butikken og kjøpe en liten ting - pitabrød som jeg kan ha rester i til lunsj imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kan være plass til så mye i ei så lita nese?!

Ikke så delikat tema, men jeg er bare litt forundret...

Er fortsatt kjempeforkjølet, har flyttet midlertidig opp på gjesterommet fordi mannen klager på hostinga mi om kvelden...

Skyllte nettopp nesa med "nesehornet" mitt, og ble som sagt forskrekket over hvor mye gørr som befant seg der inne...

Men takke meg til nesespray, den som både åpner og stopper det som renner...hva skulle jeg gjort uten?

Men trimmen har jeg bare kunnet glemme, og maten har jeg gjort som jeg vil med...

blir litt frustrert av meg selv, men tenkte å begynne på nytt i dag...

Ikke noe mer salt eller søtt som må spises opp i skapet nå!

Lurte på å lage knekkebrød, er jo en stund siden...

Huff, så skummel opplevelse med jenta di, Twinsmum...

men veldig enig med Silje82, det går nok bra, skal du se...

God bedring med fingeren,Silje82, klemte selv fingertuppen i døra for 1 års tid siden, og det er jo bare sååå vondt!! Stod bare og hoppa og dansa, og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg...hvordan skjedde dette da?

Jaja, får finne meg noe frokost, og nyyyte fridagen min. Nå er jo endelig skolen også begynt, så da har jeg dagen for meg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Ja, det er jammen rart ka den derre nesa kan inneholde!!!! Håper du snart blir frisk.... :- D

 

Du får finne fram ull-teppet, koke deg ein stoooor kopp med te - og legge deg tilrette på sofaen... Eller kanskje du skal unne deg senga, når mammen er borte? *ler*

 

Ta vare på deg sjølv, da blir du fortare frisk!

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå klarte jeg å slette alt jeg nettopp hadde skrevet :)

 

orker ikke ta alt på nytt. kort: karmani: synes synd på deg med forkjølelse, krysser fingrene for at du snart er frisk og i slankemodus igjen!

 

det ble ikke wok på meg igår.. kyllingen lukte pyton når jeg åpna pakken. Tok komper som lå på frysen istedenfor.

 

men dere - kyllingen gikk ut på dato 21.aug, og pleier jo egentlig alltid å lukte vondt når pakken åpnes. Hadde dere våget dere på å spise den i dag? to dager over tiden.. jeg er hysterisk på sånt, mulig jeg må innom butikken og kjøpe ny idag.. : S

 

idag skinner sola - og jeg får trimpoeng når plenen skal klippes! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så veldig hysterisk når det gjelder utgåtte varer på dato, men akkurat kylling...som attpåtil lukter vondt når den fersk, hadde jeg muligens ikke spist. Mister litt matlysta av en sånn lukt, jeg...

Går helt sikkert fint, altså, har nok spist kylling utgått på dato selv, og lukta forsvinner som oftest når den stekes, men lukta sitter jo friskt i minne da...men; spiser kanskje mindre porsjon enn hva man ellers ville gjort, da! Hehe..

Huff, spiste visst alt for mye til frokost...

Ikke så mye da, men kalorimessig...Tomt på butikken i går for brød, så jeg kjøpte pågen subs til kidsa, og endte opp med en til frokost selv.

Inneholdt jo dødsmye kalorier da! 290 pr 100gram...og den jeg spiste veide 88 gram...jaja, får bli mindre til lunch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi meg styrke!!

 

nå ringte farmor, og vi ble invitert dit på middag - første middag borte etter at jeg startet mitt nye liv!

 

tror det står pizza pg pannekaker på menyen :S noen som har veid og vet ca hvor mye pizza med tynn bunn kan kan tillate meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Sa du `pizza OG pannekaker`?? Det var ein ganske spess kombinasjon, må eg sei! :- )

Eg har ikkje målt det, eller det vil sei, eg veit eg har gjort det ein gang i tiden, men eg husker det ikkje no. Og dessuten så kjem det jo veldig an på kva for fyll som er på, og spess. osten. ( det som er det ALLER BESTE!!! ) Men faktum er at kvitost er det massevis av fett i... Dessverre!

Mitt beste tips er at du eter noko FØR du drar dit ; banan ( den metter godt ) eller brød eller noko som metter deg, så blir du ikkje frista til å ete så mykje. Da kan du ete litt, og koooooose deg med det du tar, og så slipper du å ha dårlig samvittighet,for du har jo berre spist litt. Men da må du spise først, for ellers er det veldig lett å gå på ein smell.... :- ))

 

Lykke til - skal tenke på deg ... Det er SLETT IKKJE ENKELT å ete middag borte..... Men det er ein situasjon vi MÅ lære oss å takle!

 

O HJÆÆÆÆLPA MÆÆÆI - i morra har eg veiedag!!!! Er sikker på at eg har gått opp *sukk* håper berre det ikkje er meir enn 1 kg. .... *sukk*

 

( her vart det mykje sukking, gitt!!! )

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sukker også!

 

med 4 barnebarn og et oldebarn på besøk, fra 3 forskjellige fylker så lager farmor ALLEs favoritter;) holdt meg til pannekakene - og gikk en halvtimes gåtur før jeg dro - og når vesla sover skal jeg ut og klippe plenen i en liten time! nå skal det forbrennes!!

 

ikke bry deg for hardt om veiing imårra - ei uke ferie har du lov å ha! og jeg er sikker på at litt kustus nå når du er tilbake vil gjøre susen fort som svint:) har troa på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Men ; det kunne vore verre!!! Vekta stoppa på 66,5, og det er +0,8, så eg har faktisk klart meg under eit kilo!!!! STRÅÅÅÅLANDE fornøgd! Eg trur likevel at dersom eg hadde veid meg på mandag rett etter eg kom heim, så hadde den vist meir. Men HELDIGVIS så gjorde eg det ikkje, så no kan eg jo tru at eg berre har gått opp 0,8. Så da er det full skjerpings og så skal vi vel snart vere tilbake på rett spor! Får eg håpe....

Eg lærte faktisk når eg gjekk på kurs, at etter å ha gått på kurs over veldig lang tid, så var det faktisk lurt å ta ei veke der ein spiste meir enn ellers. :- ) For å ikkje forvirre og drive vranglære her, så må eg skunde meg å legge til at da var det snakk om veldig lang tid på meny nr. 2 - til punkt og prikke! Da var det lurt å ta ei veke på meny 3+ berre for å `forvirre` kroppen, i tilfell ein hadde gått så lenge på ein meny at kroppen hadde vent seg til å berre få 1600 kcal. :- ) Kanskje har eg forvirra kroppen min no :- )))) - men no er det viktig å ikkje fortsette å forvirre den - den må berre skjønne at no skal den slankes!!!!! Punktum!!! *ler*

 

TENK FOR EI HERLIG FARMOR, DA!!!!!!!! <3 Ho vil at alle skal kose seg MAX - er det ikkje det som er å vere farmor?? - og mormor... Men eg synes du var flink - du visste om utfordringen, og du trimma før og etter, og så hadde du det sikkert i tankane under middagen også, slik at utskeielsen ikkje vart så stor som den ville blitt om du IKKJE hadde vore her sammen med oss.... Vi må jo berre klare å gjennomføre slike middager, vi kan jo ikkje unngå det forever, heller! :- ))) FLINKA!!!!

 

Nei, no er det snart tid for å hive innpå ein liten banan! :- ) Etterat vi snakka om frokosten, så har eg forsøkt å få i meg min i bilen TIL jobb, istedenfor her på jobben, og eg merker at eg blir tidligere sulten no, og det MÅ jo bety at eg starter forbrenninga tidligere? Eg har også kjøpt drikke-yoghurt som eg hiver innpå før eg drar... :- ) Det einaste som kanskje ikkje er så bra, er at eg no tar ein yoghurt ca kl 06:30, så tar eg frokosten kl 07:30 og så frukt no, ca kl 10:00 og lunsjen kl 11:30 - kanskje det blir for mange, små måltider? Nokon som har tanker rundt dette? Hmmmmm....

 

Jaja, nei - får hive meg over dagens arbeidsoppgaver! :- ))) Har akkurat flytta kontorplass - no har eg ikkje direkte utsyn til isdisken!!! JIIIIIIPPIIIIIIII!!!! :- ))))) Det føles godt å få den litt på avstand .... Mon tro om bæring av pc og utstyr teller for trimpoeng? Vart ganske heit - men mest i toppen når ingenting funka etterat eg hadde flytta det. ... *knis*

Godt vi har gode it-gutter på bruket! ;- ))) Alltid kjekt å ha ein `unnskyldning` til å kalle på dei ... ;- D

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ UTROLIG BRA!! gratulere! godt mulig du er nede i 65 alledere neste uke igjen da! -men hvor langt skal du egentlig? Jeg må være her leenge slik som jeg somler, og orker ikke tanken på å miste dere!! hulk, hulk.. fikk rapport fra kursleder igjen igår, og har hvertfall bestemt meg for å ikke gå flere nettkurs foreløpig.

 

ja, farmor er skjønn! og det betyr mye for henne at vi kommer og spiser, så har bestemt meg for å ikke ha dårlig samvittighet etter å ha smakt på hennes kcal, heller trene mer før og etter!

 

jeg har stor tro på at tidlig frokost er viktig ja - merker at nå når jeg spiser en youghurt veldig tidlig så blir kroppen min generellt sett mer sulten hele dagen egentlig - kommer inn i en rutine av meg selv da, merker at jeg er sulten UTEN å se på klokka :o

 

jeg spiser ganske hyppig jeg også 6.30 youghurt, 7.30 frokost, 9.30 frukt, 11.30 lunsj. 14 frukt 16 middag - men jeg tenker ikke på den frukten innimellom som ordentlige måltider. Før spiste jeg frukten sammen med lunsjen, men da gikk jo gjerne magen uten påfyll fra 12 til 16 - og har som mål nå at det aldri skal gå 3 timer uten påfyll!

 

så det er hos dere de kjekke it guttene er altså? Hos oss er det litt for mange av dem som burde hatt trippelt GR kurs i itillegg til å bevege seg ut i sol og frisk luft av og til :) uff, nå var jeg kanskje litt stygg - men sagt på en annen måte - de passer ikke så godt på kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- så utrooolig bra veit eg ikkje om det er!??!

Det er tross alt vektoppgang... men eg kosa meg i syden - hadde dere stadig i tankane mine :- ) og det bugna jo av deilig frukt og grønnsaker der, så eg prøvde å kose meg med det.... men som i forrige ferie ; eg klarer meg bra første del av ferien, men når det nærmer seg slutten av ferien, da mister eg fokus... Da må eg liksom spise litt godis og skunde meg å kose meg skikkelig ( vin og drinker i syden... ) før eg skal fortsette med NO SWEETS etter ferien igjen... Så da er eg ikkje flink! Men det gjer jo til at `ferien` i matvanane blir kortare enn om eg hadde gitt F&%¤# heile ferien! :- D

 

Må jo finne alt det positive, sjølv i vektoppgangs-tider!!!!! :- )))

 

Ja, la farmor få den gleden! Og det blir også kjempegode barndomsminner for barna! Alle husker vel bestemors varme pannekaker, eller heimelaga brød med eplegele, eller kva det skulle vere.... :- D Mmmmm....

 

Jepps - det hender at vi river ut nokre ledninger fra PC`n, gjemmer ein kontakt - henter lip-glossen, fyller COCA COLA LIGHT-glassa - før vi ringer IT og ber på våre knær!!!

**Coca Cola Light - break!!!!** & ** ...fordi vi fortjener det... **

 

- og så forsvinner somregel fruktfatet RETT etterpå ... Hmmmm - sammenheng??!?

 

Nei, no fekk eg skikkelig lyst på Pepsi Max, dere!!! Det var også ein stor synder i syden... Vatnet smakte IKKJE bra... Evian-vatnet gjekk an, men også det følte eg smakte bly! Huff og huff... Så det gjekk eindel i cola light og farris.... Kullsyre... Jaja, no er det tilbake til Olden-flaska mi! :- D

 

Tastes, jenter!

 

Twinsmum. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Begynner akkurat å innsjå at eg har ei skikkelig heavy helg forran meg!!!!!!! :- O

 

Fredag skal vi feire 11-års dagen til stesønnen min... Det blir hos farmor - og det skal serveres taco + sjølvsagt kaker. Eg skal bake med brownies ( som er det BESTE eg veit... ) og kardemomme-kake ( som nok er det nest beste eg veit... ) Burde bakt kaker eg faktisk ikkje liker!!! :- D og farmor skal ha eitpar kaker! BLIR MASSE GODE KAKER, ALTSÅ!!! Her må det prioriteres! ....

Så ; på lørdag skal eg i barnebursdag til tvillinger som blir 2 år. Her blir det sikkert også masse kaker og gele og greier... Da blir eg kanskje så opptatt at eg ikkje har tid til å ete så mykje kaker. Får håpe det...

Og til slutt ; på søndag skal vi på tvilling-treff hos ei av dei eg gjekk i tvillingbarselgruppe med. Vi møtes innimellom for å holde kontakten og for at twinsa skal få leike litt med andre som også er twins. Men her blir det også kaker og grillmat.. HOLYYYY!!!!

 

Det er tre kake-kalas - PÅ TRE DAGER!!!!!!!!!!

 

HJELP MEG!!!! ..... Oyoyoyoyoyoyoyoyoy! Her må eg berre bestemme meg på forhånd for kva eg skal ta - og kva eg IKKJE skal ta! :- 0

 

Men er takknemmlig for gode råd til korleis eg kan gjere dette - det er uaktuelt for meg å fortelle nokon at eg held på med G.R. - så eg må klare å `komme meg unna` uten at det er synlig, viss dere skjønner....

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Vil ikkje sei det... - har fått mange gode råd fra dere her!

Frokosten - som no inntas 1-1,5 time FØR den gjorde tidligere.... Logging av `ekstrem-kvardagsaktivitet` som trimpoeng - PERFEKT!!!! Og mange mange fleire...

 

Men uansett om eg egentlig VEIT kva eg må gjere ( eller IKKJE må gjere ) i helga - så hjelper det å høyre det fra dere! :- ))

 

God joggetur, 82Silje!! :- D Gleder meg til å høyre deg holde meg i øyrene når du får tid! ;- )))

 

No har vi akkurat hatt kake-tid på kontoret. Eg holdt meg unna - er ikkje særlig glad i marsipankake, så det gjekk heilt fint. .... Men det er alltid litt kjipt å sei neitakk, liksom. Føler dere på det?

 

I dag skal eg lage kyllingkjøttboller til middag... Gleder meg til det. Føler meg litt bedre når eg lager skikkelig middag til barna, kjenner eg. :- ) - enn når man ender opp med ein omelett eller pasta formaggio eller noko slikt, fordi tida ikkje strekker til.

 

Vi snakkes jenter! :- D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NNNNNNNNEEEEEEEEIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!

 

hadde skrevet masse, og så fikk jeg trykket på ett eller anna så det forsvant :o begynner ikke på an igjen nå, tar en runde med støvsuging først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...