Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TWINSMUM

- og EG HAR SÅÅÅÅ LYST PÅ SJOKOLADE!!! *sukk*

Skal ikkje ete det, altså... Hadde ein dobbelpakke med Toffifee liggande i skapet, som Twinshusbond var så dum å åpne i helga. Så når han dro avgårde på jobb i dag ( blir vekke til fredag kveld ) så pakka eg den ned i baggen hans. Enten så måtte eg kasta den, ellers så hadde den havna i magen min... Håplaus på åpne poser, altså! Så lenge dei ikkje er åpna, så klarer eg å ligge unna! Og når eg er aleine, så er det det derre `premieringa`... :- 0 Nei, fysjom - få det ut av hus!

Men ser eg kom heilt skeivt ut i dag ; har ikkje fått i meg verken melkerasjoner eller frukt, så no sitter eg her med eitpar epler og ein banan, oppskjært på fat, vann med sitronskive i ( fint skal det vere! :- ) og prøver å komme over sjokkis-suget!

 

Så flink du har vore Karmani! Deilig å sjå det tallet, var det ikkje?? Men 58 kilo, kor langt ned har du tenkt deg? Har du tenkt å `forsvinne`heilt...*litt misunnelig, berre...* Men kva er målet ditt?

Ja, Crisp&Cereals er kjempegod, men har ikkje funne den med sjokkis.. Skal eg sjå etter! :- ) Den hadde gjort seg her no, kjenner eg...

Tenkte eg skulle spørr deg, Karmani ; har dere varmmat i bhg. kvar dag? I vår bhg har dei akkurat innført at barna kan ha med seg egen varmmat KVAR dag, og så lager dei felles varmmat på fredager ( det har dei alltid gjort... ) Men eg synes det er så rart at kvar enkelt barn kan ha med `sin` mat og så skal dei ansatte varme 24 forskjellige bokser med mat, kvar dag. Er det ikkje litt over-kill?? Eller? Eg tenker jo at man eter jo middag når man kjem heim fra jobb og bhg. - og barna trenger vel ikkje to måltider med varmmat pr. dag? Føler det blir heilt feil matvaner. .... Men ikkje lett å la vere å sende med når 22 andre barn sitter der og eter kjøttboller og gratenger - og så skal Twinsa ete sine tørre brødskiver.... Litt utenom G.R dette, men ville berre høyre med deg, sidan du jobber i bhg. Har dere andre varmmat i bhg kvar dag?

 

Har du ei datter på 2 år, 82silje? Twinsa mine blir 2 år i september - KOR HAR DEI ÅRA BLITT AV??!?! Alle seier det berre går fortare og fortare - men isåfall ; UNNSKYLD MEG - den karusellen vil eg av!!! *ler*

 

Nei, må fixe litt nistemat... Og så lurer eg på om eg skal ta meg eit bad, faktisk! Må jo nyte litt å ha huset for meg sjølv!!! Deilig stille og ryddig her no .... *ler*

 

Ha ein fin mandagskveld, jenter!!

 

Twinsmum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du inspirerte meg til å finne fram en kiwi nå! hehe, som du ser så drar jeg den ikke like langt som deg :) idag er jeg for en gang skyld veldig fornøyd med menyen, har hatt grønt til alle måltider, spist frukt og drukket vann!

 

jenta mi ble to i mai, tiden FLYR ja! og skulle gjerne hoppet av jeg også, hvertfall tatt noen små pauser der man bare kunne stoppe opp og studere NÅtiden!

 

ingen varmmat her, kun ei gang i ny og ne i bhg. Hvis ikke hun spiser frokost hjemme så kan jeg sende med henne det, ellers har de to brødmåltider i bhg og et fruktmåltid. (ja de spiser mye - frokost ca 8, brød 11, frukt innimellom og brød kl 14)

 

karmani - du klarer å lage en bra variant mat, helt sikker! sjekk sidene her for oppskrifsttips!

 

tosli - dere er vist flere som pusser opp.. jeg ble ferdig i fjor :P ikke stress med at du ikke rekker trim, riving av vegger er styrketrening spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er 55 kilo...er ikke så høy, ca.1.60, og føler det tyter litt utover buksekanten og strammer over baken :)

Før jeg fikk barn veide jeg rundt 50, men dit kommer jeg nok ikke igjen...

Holdt meg faktisk der en stund etter barna også, men sakte men sikkert har vekta krøpet oppover, og så en stund ikke ut til å stoppe.

Så når jeg tenkte etter...at når jeg var på det mest gravide, så stoppet vekta på 66 kilo (la på meg 16 kilo), så var det bare 6 kilo til jeg var "høygravid"!

Det er vel egentlig bare noen trivselskilo det er snakk om, men du som de sitter!!!

Over til bhg; barna har med egen frokost (de som ikke har spist hjemme), kan spise fram til 9. Har et varmmåltid ca halv 11-11, og så har de med seg nistemat som vi har rundt halv to-to.

Glad jeg ikke jobber i din barnehage! Tenk å måtte varme så mange måltider?!

Hvis ikke de mener babymat på glass da...?

Laget meg nettopp en nydelig smoothie, med bringebær, blåbær, avokado, melk, litt cultura, splenda og mangold(!) (Noe jeg ikke har hørt om før, men som jeg sådde i vår, en slags salat med masse c-vitaminer...)

Ungene likte den godt, hadde IKKE likt den hvis de hadde sett alt jeg puttet oppi, har fobi mot alt grønt som ser sunt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Åhhhhh den smoothien hørtes kjempegod ut! Finner berre ikkje igjen blenderen min etterat eg flytta hit... :- (

 

Det er sånn det har vore med meg også - like etter fødselen vart eg såååå tynn og fin! men så.... sakte men sikkert har det sniki seg på!

 

Eg pleier å ligger runde 62-64 kg. klarer eg det, så skal eg vere fornøgd... Trur eg... :- ) Når eg gjekk gravid passerte eg godt over tresifta!!!!! TRUR DU EG SÅG UT, ELLER??!? Må nevne at eg fekk svangerskapsforgiftning og var gruuuuuusomt hoven i kroppen. Ein morning hadde sjukepleierne gøymt speilet på rommet mitt for eg såg så grusom ut!!! :- ( Men fordelen var at det gjekk kort tid, så bokstavelig talt (!) rant kiloane av meg! HERREGUD så tynn eg følte meg ; fra 112 kg til 59 kg, som eg var på det tynnaste, på mindre enn 2 mnd.!!! Hadde det alltid vore såååå enkelt! :- )) Neida, DET er eg faktisk glad det ikkje er. .... :- )))

Nok om DET!!!! :- )))

 

Nei, no skal eg komme meg i seng... FOR EIN DEILIG KVELD - kosa med twinsa, spist frukt :- ) holdt meg unna sjokkis ( har sjekka skapet, og twinshusbond har faktisk renska med seg ALL åpen sjokkis!! ) tatt eit deilig bad... chatta med dere... Fekk aldri tid til så mykje på ein kveld FØR eg fekk barn! :- ))

 

God natt!

 

Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landa på 77 blank idag.......... og jeg som trimma så mye i forrige uke! uff og uff, dette er ikke bra!! trodde helt ærlig at jeg ALDRI skulle se det tallet igjen, frustrerende! er jo heldigvis allerede igang med veiing og registrering igjen, og uten dere hadde jeg gitt opp nå..

 

hjelp meg!!

 

fortsatt fin dag jenter, jeg skal IKKE la dette ødelegge min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

SÅ VANNVITTIG KJEDELIG, 82Silje!!! Alle vi her inne føler med deg. .... - det veit du! Men i dag er det ein mager trøst, det også veit vi. ...

No må du tenke framover - gjort er gjort - og spist er spist!!!! :- )))

 

Det kan hende at du hadde for stort gap mellom det du spiste og det du trengte forrige veke, slik at kroppen din tviholdt på det den hadde + på det han fekk... Og ein anna ting som er `positivt` ; du veit jo kva som har vore feil...

"Fru KONTROLL" og "Herr PLANLEGGING" har vert bortreist på ferie!!!! :- D Men no er dei tilbake, og skal jobbe sammen med deg for å nå målet ditt. .... Så du må ikkje la det ødelegge dagen din. ... Logg, planlegg og tenk framover! :- )

 

Tenk på alt det bra du har fått til... Du har bevist ovenfor deg sjølv at du KAN, du lager sunne, gode matvaner både for deg sjølv og familien din - og det er undervurdert, spør du meg. Det er no når vi har små barn, at vi legger grunnlaget for kva for matvaner dei små skal ta med seg ut i verden når dei ein gang skal stå på eigne bein... Hørtes litt ut som foredragsholder i kost- og ernæring no, men dette er eit tema som engasjerer meg. Har to stesønner, der den eine er SÅ kresen - skal berre ete nugatti og fint brød, ikkje grønnsaker og poteter, berre pasta og ketchup og sånn.. Og eg blir sååååå frustrert!!!!! Kass kosthold får det OSS til å ha?? Vi andre kan jo ikkje berre ete slikt fordi det er det einaste han eter. Og lager vi andre ting så har vi eit HELV***** på jord. Høres streng ut no, veit det. ... Men poenget mitt er at vi må lage variert og sunn og `morsom` mat til barna når dei er små, slik at dei lærer seg å like `alt mulig`... Om ikkje brokkoli blir det beste dei dei veit - så skal dei venne seg til å ete det, så får dei heller ete litt mindre... :- )

Og når vi holder på her med G.R så blir vi meir bevisste, det er eg heilt sikker på, og vi lager meir variert, sunnare og `nye` matvarianter.

 

SÅ ; TENK SÅ MYKJE FINT OG POSITIVT DU OGSÅ GJER FOR FAMILIEN DIN, 82Silje. ... :- ))

 

PS ; kan vektoppgangen skyldes lite vatn, seint kveldsmåltid, `forstoppelse` eller lignande? Berre undrer.... :- )))

 

Lykke til med dagen, 82Silje!! Husk at du er TOPPEN - og du er KJEMPEFLINK!!!! :- )

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er frustrert, men ikke gi deg!!! Dette klarer du, det har du jo bevist! Enig med Twinsmum at det kan være mange årsaker til vektoppgangen, men har du ført maten du har spist siste uka? Jeg har ikke vet nemlig, og vet med meg selv at det er det eneste som hjelper.... Heier på deg, du er knallgo til å trene og tenke sunt, så dette får du til! :)

 

Ja, her sitter jeg altså i dag og burde gjort ALT annet enn å skrive her inne... Har gått tur i dag da, godt å få kroppen i gang igjen. Og nå tenkte jeg meg ut å klippe hekk ELLER male...kanskje vi tar malinga i ettermiddag. Men jeg klarte altså å spise sjokkis i går (det sa jeg jo) OG en halv pose french fries til film i går kveld....! Ikke det ALLER verste man kan spise, men likevel.....blæh! Trenger ikke gå på vekta en gang for å føle meg rund som en ball....

 

Twinsmum; 112 til 59 kg!!! Det merkes på kroppen ja...! Her var vekta oppi 105 før minstemann ble født....IKKE bra altså! Men jeg gav virkelig blaffen i hvor mye jeg spiste da.... Jeg frå litt sånn 'off'-følelse når dere snakker om at 70 og kanskje 60 kg føles mye.....når jeg veier rundt 70 kg føler jeg meg TYNN! Høyde er jo selvsagt en ting, men jeg er altså 173cm høy, og burde vel veid mindre enn 70 og....hm...jaja. Skal være fornøyd om jeg noen gang kommer meg ned mot 70 igjen. Men NÅH må jeg ut å gjøre noe!!!

 

Middagstips klarer ikke hodet mitt...eller jo, kylling og nypotet med skall på, og litt kyllingsaus i tillegg... Namnam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Må berre forte meg å sei at du må IKKJE føle på det, Dundredei - for kva man føler seg VEL med er fullstendig individuelt. Viss du føler deg vel med ca 70 kg - så er det det rette for deg. Her spiller velvære ( og sjølvsagt høgde ) inn. Når eg starta på G.R kurs, så skulle eg sette meg eit mål om kortid eg var fornøgd. Eg satte da 60 kg!! Da skulle eg vere fornøgd.... Så begynte eg å slanke meg - og fant ut at eg var kjempefornøgd på 63-64 kg. og måtte korrigere målet mitt. G.R har slutta med å sette mål for kursa sine på den måten, for for dei som skal ned eindel kg. er det UMULIG å sei kortid man er fornøgd - før man starter... Man får motsatt effekt - det blir DEmotiverende istedenfor motiverende...

Og det er også eit tema om man føler det er verdt å jobbe for dei siste kg. Når eg stoppa på 63 kg, så var det `berre` 3 kg igjen, og mange ville kanskje sei at det var dumt å ikkje komme meg heilt i mål, men for meg vart det eit spørsmål om eg var villig til å ofre SÅÅÅÅ mykje, jobbe SÅÅÅ hardt for dei siste kg. når eg følte meg fin uten...

Så du må IKKJE tenke på kva andre her inne setter seg som mål! Det er DU og dine følelser du skal ta hensyn til .... :- )

 

Og når eg gjekk ned så mange kg på så kort tid, så var det rett og slett eit sjokk for meg - og eg følte meg ikkje vel. Eg følte meg for tynn. Men da hadde eg hatt svangerskapsforgiftning, fått premature tvillinger - rakk ALDRI å ete, og var ganske overvelda over den nye situasjonen. ....

Så eg veit iallefall at eg ikkje skal ned meir enn til ca +/- 63 kg, for eg har ingen mål om å bli kjempetynn... Eg kler nok best å ha litt `godt å ta i...` Det må berre ikkje bli for mykje `godt å ta i` for å sei det slik... *ler*

 

Eg er SÅÅÅÅ spendt på veiinga i morra! *sukk*

Er kjempeirritert over at eg ikkje har fått til særlig trim i det siste, men med oppussing og småbarn, så rekker eg ikkje over det. Men som dere seier ; får ta oppussinga som trim, for JAMMEN meg er det slitsomt nok... Eg veit også at eg har bomma litt på melke-rasjoner og frukt eitpar dager, og endt opp med at eg har måtta ete litt frukt og drikke litt kaffelatte utover kvelden, for å komme meg i mål. Det beste ville sjølvsagt vore å fått i seg det meste av dette tidligere på dag, når forbrenninga er bedre. Men men... Har eg ikkje gått ned noko særlig, så veit eg jaffal kva eg kan bli bedre på!

MEN HÅÅÅÅÅPER PÅ Å IALLEFALL SJÅ 65-tallet.... KRYSS FINGRE FOR MEG, DA!!!!! :- ))))

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper jeg har brukt opp nedturen for oss alle, og at du er heldig imorgen! det har jeg virkelig tro på at du er også, du er GOD til å virkelig stå på for målene dine!

 

målet vårt og antall kilo er veldig individuelt ja! dundredei - vi to er nok ganske like, jeg er 174 cm, og v i veier omtrent det samme. Men sammenligna meg med ei venninne en gang, og da fikk jeg sjokk!! vi er ca like høye, og hun bruker TO buksestørrelser mindre nn meg. MEN.. så skulle hun låne en kjole av meg, og den var for liten! var en sånn type som er smal i midja. og kg - vi veier like mye!

 

kan altså bli ganske lurt av de kgene, og tror ikke vi skal henge oss så mye opp i dem nei!

 

 

nei, jeg har ikke veid mat de siste ukene, og i forrige uke trimma jeg masse, men spiste og drakk nok for lite.. Men lærer av feilene mine! tror kanskje noe av problemet er At jeg tenker jeg skal "bare" ned 3-4 kg, og det gjør ikke noe om det tar tid.. så ender jeg med å ha en sånn halvveis innsats med mange skuffelser underveis.. skjerpings nå altså!!

 

ikke lenge igjen på norsk jord nå twinsmum, lykke til de siste dagene og med veiing imprgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Gleder meg SÅNN til å dra på tur... MEN er spendt på korleis det blir å fly med Twinsa! Vi får jo ikkje sitte sammen, heller - må ta ansvar for kvar vår Twins og satse på at det går bra. Vi må berre sjå på det som ein transport-etappe! :- )

Men eg tar GJERNE imot gode tips til flytur med små barn. .... :- )))

Har kjøpt inn nokre nye bøker - dei elsker å sjå i bøker! :- ) og skal ut og sjå om eg finner sånne små tegnebrett, det fekk eg tips om. Skulle ønske vi hadde fått sitti sammen - hadde blitt færre som hadde blitt forstyrra av oss. Det er det eg tenker mest på - eg har blitt EXPERT på å lukke øyrene og kan faktisk plutselig oppdaga at dei skriker for FULL hals. Man finner sine overlevelsesmetoder. ... *ler* Men ikkje sikkert at sidemannen/kvinna blir like fornøgd.

Jaja, det går som det går. ... :- )

 

Og på ferien skal eg ikkje akkurat tenke slanking, men eg skal IKKJE gå opp i vekt! :- ) Det er heilt klart kvitvinen i godt selskap rundt bassengkanten eg frykter mest. ..... Huff...

 

Heilt sikkert at dette med vekt er individuelt! Det er individuelt og det er privat og stort sett hemmelig! :- D Derfor er det så artig å kunne snakke med dere om det. ... Trur egentlig at dere er dei einaste i heile verden som veit ka eg veier - og sånn skal det jammen meg fortsette! :- ))

 

I dag trur eg at eg skal ta med Twinsa på sykkeltur... Deilig, det. ... Og sårt tiltrengt trimpoeng til mor! :- )

 

Ha ein fin kveld - eg skal som smått begynne å pakke!!! Og finne fram den nye buksa mi... - husker dere?? Som motivasjon kjøpte eg meg ei ny bukse som eg synes alle andre er så fin i... USIKKER om eg blir like fin - men lørdag morgen skal den på, uansett! :- )))

 

Twinsmum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og buksa sitter sikkert helt perfekt!!! Krysser fingrene massemasse for veiing i morgen!

 

Du har rett Silje, der ER stor forskjell på hvor kiloene sitter... Jeg er mye smalere i midjen enn over hoftene, og mine kilo legger seg først og fremst over hoftene. Irriterende, men helsemessig bedre enn om de hadde lagt seg over magen....

Jeg er også VELDIG enig i at man "bare skal ned 3-4 kg", og det er jo ikke så nøye...så da er man kanskje litt slapp... Nå som vekta mi er på ca 76, så er jeg jo fornøyd med at den er 4-5 kg mindre enn jeg var i maaange år før jeg fikk ungene...men vil likevel bli kvitt noen kg til. Så, skjerpings på oss begge!!!:) Frykter de neste to dagene jeg, for mannen reiser bort og blir til fredag...og jeg hører de 9 sjokoladeplatene i skapet ROPE på meg!!! Hjelp!!! Jeg MÅ klare å styre unna! Har klart det i dag, litt is til dessert og et litt for stort rundstykke til lunsj, men har fått brukt kroppen litt da. Men nå MÅ jeg bare klare å gjøre noe med disse kiloene! (Men jeg har jo tenkt 'Hva gjør jeg når jeg er ferdig med kiloene mine da? Da har jeg jo ikke noen grunn for å skrive med dere her inne...! Og det er jo dumt, for jeg trives virkelig med å skrive med dere! Så ,da får jeg vel bruke laaaang tid på å gå ned kiloene da...' Hehe, hva sier dere? Omvendt motivasjon eller...? :P

 

Fra det ene til det andre; har reist mye med fly med småbarn jeg, og fargelegging er et 'must' for oss på flytur! Både for eldstejenta på 5 og minsten på 2. Det kan de holde på med leeeenge! Til eldstejenta hadde vi ofte med en puslespillbok med passe enkle/vanskelige puslespill. Hun kunne pusle lenge med dem! Ellers er bøker og høytlesing helt topp. Og mat. Yoghurt, rosiner, kjeks. Ofte hadde vi også med ei handdukke som vi lekte med. 'Hestus' heter den, og er ekspert på å telle feil. Og så skal ungene lære Hestus å telle rett. Og når han ikke klarer det og blir frustrert over seg selv, holder de på å le seg ihjel! Du trenger en liten porsjon skuespiller i magen, men toåringer krever ikke så mye. Og du kjenner vel humoren til dine godt og vet hva de synes er morsomt. Og så et tips til; vær forberedt på at turen krever mye av deg. Ikke forvent at du får sove, lese en bok eller slappe av. Flytur med unger er jobbing, men det er verdt det! :D Nå kan det jo hende at dine unger er lette å underholde, men mine krever et visst nivå av en mamma eller pappa som er PÅ, ikke av... Men farge- og aktivitetsbøker er som sagt et must. Da kan jeg i alle fall slappe av litt innimellom. (Og ja, det er jeg som sitter med begge to når vi flyr, mens mannen min sitter et annet sted. Jeg er litt mer innstilt på å være i underholdningsbransjen enn han er :) )

 

Gooood tur altså! Og lykke til med veiing i morgen - er spent nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som kan dra på tur! Hvor går ferden da? Har netopp sittet og sett på tur jeg også, for til neste år, da SKAL vi til syden! Har funnet ut at det er Kreta jeg har lyst til å dra til, må ha sånn skikkelige paradisstrender...

Huff, jeg spiser visst for mye på kveldene jeg, trodde jeg var innenfor, to små hjemmebakte grove rundstykker med grønt og rødt på, sunne ting, altså, men det er tydligvis for mye...jaja...liker å spise når jeg ser på tv, og da er det lett å spise litt for mye...men nå er det senga, og siste fridag i morra,,,buhuu...:)

har vært skikkelig flink og jogget annen hver dag nå, men det kommer nok ikke til å fortsette når jeg har vært på jobb...lite energi til noe som helst da når jeg kommer hjem..jaja, den tid, den sorg...natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da har Twinsmum vert på vekta - og kan jo berre smile!!! :- D

65,9 kg - det var SÅVIDT nede på 65-tallet, men eg såg tallet. ... :- D Men skulle jo GJERNE vore på 65,7... Kjenner at det var eit sånt innebygd tall ... MEN eg er kjempefornøgd! Drar ikkje før på lørdag, så eg kan fortsatt `stjele` eitpar hundre gram... Eller så kan eg berre vere fornøgd.

Har jo også drivi å målt meg, og vore litt fortvila over at måla mine ikkje har endra seg. Men i dag hadde eg gått inn 1,5 cm rundt livet og 1 cm rundt låra... Resten av måla har stått i ro - kem seier det ikkje går an å punkt-slanke seg??!?! Sikkert verre å skulle bestemme sjølv kva for punkt som skal slankes....

 

Turen vår går til Malaga... Vi har leid ein `luksus-villa` sammen med eit vennepar som har ein gutt på 1 år. Har stort svømmebasseng på eine terrassen, men er litt usikker på korleis det blir - for den er ikkje barnesikra. :- ( Men blir det for travelt, så får vi rømme til stranda... *ler* Har kjøpt meg badedrakt - det trur eg ikkje at eg har hatt sidan eg var på barne-og ungdomsskulen, men med litt bikini-skrekk, så tenkte eg at kanskje eg følte meg litt meir vel i badedrakt. ...

 

Kom plutselig på at det var nokon her som snakka om kor frustrerende det var å handle undertøy... Eg kan varmt anbefale ein butikk som heiter Change - trur dei har butikker i dei fleste større byane. Der har eg finne fine, og gode undertøysett og badetøy. Var faktisk nesten litt ekkelt å ta på seg bh`n fra Lindex etter å ha prøvd bh`r i butikken hos dei. Litt dyrt, men eg har alltid handla på salg - og da er det 50-eller70% og det blir omtrent som Lindex-pris... Berre eit tips. ... :- )))

 

Skjønner at det er lett å ete for mykje når man ser på tv... Kan du skjære opp frukt eller grønnsaker og lage dip av kesam, feks.? Da kan du ete ganske mykje før det har noko å sei... Og det er KJEMPEGODT!!!!! :- D

 

Nyt siste feriedag, Karmani! :- )

 

Vi snakkes kanskje utover dagen, jenter...

 

TWINSMUM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gurimann å god du er!!!!!!!! blir skikkelig gira på å gjøre noe med livet mitt jeg også nå! jeg vil også juble her inne - og når jeg er på stranda, og når jeg kjøper tøy, og når jeg trener, og og og... det er jo så UTROLIG mye som blir gøyere og lettere å gjennomføre hvis jeg klarer bli fornøyd med kroppen min!

 

Kanskje jeg skal legge bort kilo tankegangen en stund? heller bestemme meg for at målet er å følge GR opplegget til punkt og prikke? Jeg er litt sånn kontroll dame, og liker å ha lister jeg kan stryke ting fra når det er gjort. Har funnet ut at jeg skal ta kursbøkene og bruke som planleggingsbok (er jo egentlig lagt opp til at man skal notere i ettertid der, hva man har spist..) Der skriver jeg detaljert meny dag for dag, og hva slags trim som skal gjennomføres. Så kan jeg huke ut ettersom jeg "klarer" måltidene. da vil det være VELDIG tydelig i ettertid hva jeg ikke klarer gjennomføre. ?

 

takk for tips ang bher - skal ta en tur dit neste gang jeg er i en av disse storbyene.. fant noen bher når jeg var ute nå, men ble lindex, og jeg var superstressa i prøverommet, så bla hastekjøp.. :/

 

dundredei - mannen er ikke hjemme, men du har jo oss!!! ligg unna de melkesjokoladene!!

og du - du kan jo henge her med oss uten å slanke deg ; ) du vil vel fremdeles leve sunt og godt? du kan dele med oss når du har gått på en sjokoladesmell, når du har trimma bra osv.. kun veiingen du utelater! vi vil gjerne ha deg med!!

 

så GOD du er på jogging karmani - om ikke du klarer annenhver dag når du jobber så er du hvertfall inne i bra rutiner nå, og kan klare to ganger i uka kanskje? husk at jo mer vi trener jo mer overskudd har vi! det er smart av oss å presse oss selv litt selv om vi er slitne etter jobb!

 

ha en fin dag videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk lesning Twinsmum!!! :P Gratulerer! Er ennå tid til å se litt mer av 65-tallet før du reiser vettu :) Går sikkert bra med badebassenget forresten, bare å hoppe utti med ungene det :D

 

Karmani, du er altså knallgod til å jogge! Jeg er best på gå-turer, og det virker som om kroppen min trives best med det. Men kan jo jogge litt innimellom - spesielt når minstemann er med på tur, for han skal løpe hele tiden!

 

82Silje, jepp, SKAL klare å ligge unna de melkesjokoladene! Var en tur på vekta i dag tidlig, og den viste altså 76 blank! Veldig fornøyd; 400 g mindre enn på mandag. Men det går nå litt opp og ned her i verden. Jeg merker at jeg "glemmer" vekta litt når jeg klarer å spise fornuftig, altså ganske tilnærmet GR-kosthold. Da føles kroppen lettere og sunnere, uten at jeg nødvendigvis er fornøyd med vekta. Så et større fokus på å følge GR og mindre på kiloene er nok lurt :)

 

Nå er det tid for bhg her. Minstemann har slutta med bleier, og jeg skal snakke litt ekstra med de i bhg, for jeg synes ikke de er flinke til å minne han på om å gå på do, eller bare ta han med på do, f.eks. før de skal ut. Må da være lettere å ta gutten på do, enn å måtte skifte i etterkant! Og jeg synes det er en av de viktigste oppgavene bhg-personalet gjør, nemlig å følge opp bleieslutt. Og de KAN jo ikke forvente at han skal være bleiefri når han begynner der før han er blitt 3 år..eller er jeg urimelig? Er nok en meget kritisk og 'vanskelig' mamma, men jeg gjør altså ALT for at ungene skal ha det best mulig i hverdagen sin. Om jeg så må pushe noen ansatte i bhg litt ekstra... Hehe, blir nok snakket om på pauserommet jeg...

 

Nei, nå skal vi gå. Ha en fin dag dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Eg er godt fornøgd - men som sagt ; skulle gjerne sett 65,7... Men men... Det kjem! :- D TENK at man henger seg opp i sånne små-tall??!? *ler* Jaja...

 

Du er tøff som står på for barna, Dundredei. Men man gjer jo det! :- ) INGENTING er viktigare.... :- D Så eg skjønner deg godt. Merker sjølv at eg har blitt litt flinkare til å stå på krava enn eg var.. Det her med bhg, at barna skulle forholde seg til andre enn meg osv var litt vanskelig i starten. Skulle jo ( på ein måte ) helst hatt dei hengande rundt halsen heile dagen ... :- D ( huff, nei det trur eg ikkje at eg hadde orka... :- ) Så eg var veldig forsiktig i starten i bhg. Tørte ikkje sette krav og be om noko - sikkert dårlig samvittighet også. Men no skal eg ha mange ord meg i laget på mine barns kvardag i bhg. ! Så eg er nok litt streng, eg også.... Omvendinga for meg kom når eg arrangerte mamma-kveld for mødrene i bhg. og så overhørte eg ei mamma fortelle at ho hadde KREVD at dei skulle lage graut til sønnen til lunsj ( han var ca 1 år ) Ho hadde måtta krangle litt, men tilslutt gjorde dei det. Eg bad om det samme når mine starta, men fekk beskjed om at det var ikkje aktuelt - dei måtte ete brød... OK, da fant eg meg i det. ... Men hadde det vore i dag, så hadde eg stått litt meir på krava mine, eg også! :- )

 

Eg synes dere - alle sammen, er så flinke å trimme! Det er min dårlige samvittighet. Eg finner berre ikkje tid... No er eg aleine, og da kjem eg meg liksom ikkje ut.. Skulle sykle ein tur i går, men så PØØØØSA det ned, og det vart ikkje. Korleis gjer dere det med barna når dere skal trimme? Yngste stesønnen min lanserte at han hadde lyst vi skulle få oss tredemølle. Det tente eg på!!! TREDEMØLLE!!! Da kan eg jo ta med meg babysitteren og jogge etterat Twinsa er lagt! Noen som har erfaringer med dette?

 

No kjenner eg på magen at det er tid for mellom-måltid.

 

Vi tastes ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok heldig med barnehagen.. men vi skal ikke ha dårlig samvittighet ovenfor dem i barnehagen om vi sier hva vi mener, om de mener vi overdriver så kan de si det til oss på en pen måte, så blir man nok alltids enige. Men de har en vanskelig rolle - på jenta mi sin base så er de 30-40 barn - og sikkert 30-40 forskjellige mødretyper også, skjønner godt de kan surre litt av og til :) en ting er hvertfall sikekrt - jeg GLEDER meg til bhg starter!! dagene begynner å bli laange nå, 4 uker meg stort sett bare meg og snuppa hver dag.. vi trenger begge litt nye impulser ; )

 

vi var i dyreparken idag - og gjett hvem som gikk STOR omvei rundt melkesjokolade-lykkehjulet, dundredei? hehe, er vel nok med ei dame med stort sjokoladelager i hus på tråden her? haha! og fortsett i den gode tralten, tenk om du er ferdig med 77 tallet for alltid nå!? så digg!!

 

trening og barn = vanskelig! mannen min driver gård OG jobber i nordsjøen. i to uker er han helt borte, og de 4 ukene han er hjemme så har han fjøsstell 8-10 og 18-21, pluss lange dager i traktor osv.. dva jeg er veldig mye alene med vesla. Går tur så ofte jeg kan, og sykler en del med henne. og HVIS det skulle dukke opp barnevakt en time så tar jeg en løpetur, men organisert trening får jeg ikke til! (altså type helsestudio) Så i hverdagen sliter jeg også med å få til treninga.. Men den geniale planen min skal testes nå, jeg har jo laget plan som inkluderer BÅDE trening og mat!

 

men dere - har ikke fått noen respons på favorittmiddagene deres? kan jo være dere ikke hadde noe å bidra med, men hvis jeg husker riktig så var det stor aktivitet her inne den dagen, så satser på dere bare har glemt det, og at de kommer snart :P

 

tastes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- og så var sola tilbake!! MEN FYSJOM så kaldt det var! Når eg stod opp 05:15, så var det berre 4 varmegrader ute! Og det var kjempekaldt i huset. .... Rart at no begynner høsten å krype innover oss! Eg er jo eeeeegentlig ei høst-jente, så eg gleder meg til det. Berre litt rart å skulle pakke vekk sommerkler og finne fram fleecen igjen. Elsker å fyre på peisen, tenne massevis av kubbelys - krølle meg opp i go`stolen med blader og ei stooooor kopp te... Twinshusbond skjønner ikkje heilt kvifor det alltid må vere ein stooooor kopp, for eg drikker den sjeldan opp! Men det er noko med å holde i den store koppen... Hmmm.. jaja, det var ein liten digresjon! :- )

Eg må innrømme at eg krøyp på vekta i dag også.. :- / Egentlig var eg mest redd eg skulle sjå ein vekt-OPPgang, for kjøkkenvekta mi røyk i går, og eg spiste både middag og kvelds uten å veie. Men eg trur eg tok det på gammal rutine! :- ) Iallefall viste vekta i dag 65,7 (!!!) det var jo det eg hadde håpa på i går!!! Men men... No må eg jo veie meg i morra også, for det blir siste gangen på lenge at eg har vekta mi forran meg, så får satse på at morgendagens veiing blir kontrollveiing for dagens veiing....

 

Det blir skikkelig trist å ikkje ha dere å chatte med når eg er i syden. Eg trur ikkje det var så enkelt å få internett-tilgang der vi er, og Iphonen min er på reprasjon, så viss eg ikkje får den igjen i dag eller i morra, så har eg ikkje tilgang der heller. ....

Kan jo vere at eg får skikkelig abstinenser!!!!! :- )) Isåfall så får eg ta meg ein lang svømmetur i bassenget... - høres ikkje vondt ut det, gjer det vel??

 

Ha ein fin dag videre!

 

Eg har forresten ein heimelaga lasagne-oppskrift som eg bruker mykje - og som er STOR SUKSESS i vår familie iallefall... Pleier ofte å lage den i langpanne, og fryse restane, så har eg enkel middag klar. Når man først lager, så tar det ikkje veldig mykje lengre tid å lage større porsjon. Tar liiiiit tid å lage, så eg lager den somregel kvelden før, og så berre steiker eg den når vi skal spise dagen etter. .... Er det for mykje stress, eller vil dere ha oppskrift?

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Sitter her og jobber - og er SÅÅÅ klar for ferie på lørdag...

Og det verste er at eg føler at eg alt har ferie, og at det ikkje er så nøye lenger. OG ISDISKEN ROOOOOOPER PÅ MEG!!!!!!

Heldigvis har eg ein crisp&cereals i skapet, så om ein liten halvtime så skal eg koooose meg med det og ein kopp te.... Men det eg har lyst på er kvitvin og is... Tenk det dere ; KVITVIN OG IS!!!!! Hmmmm... Blir ei heavy veke på ferie! Skal ikkje tenke BARE på slanking da, men eg skal minne meg på det kvar dag - og HÅÅÅÅPER eg finner ein løsning så eg kan kikke innom her innimellom.

Trur det jaffal hjelper på motivasjonen - og fokuset. ...

 

Nei, får jobbe hardt her, slik at eg gløymer isdisken...

 

*sukk*

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alt menn skjønner, men du har forståelse blant oss damer! jeg likte ikke te i starten ei gang, begynte å drikke det bare for å få lov å sitte med sånn stor kopp og knea opp under haka i sofakroken, hehe!

 

legg gjerne ut lasagneoppskrift!! ting som kan lages stort og så fryses er topp!

 

og gratulerer med 65,7!!! her er kommer resultatene av beinhard jobbing, du er supergod!!

 

jeg har tenkt litt og lurer på å kutte vekt mål - heller ha 4 uker prikkfritt GR opplegg som mål! og så kan jeg heller se om det blir bieffekter på vekta :) må jo veie for å oppdatere her og kursleder på nett, men ikke la den være målet. Og så kanskje gjemme den helt bort bortsett fra veiedagen, jo mer jeg legger på meg, jo oftere går jeg på - veier enda litt mer nå enn på mandag :P

 

laga handleliste for neste uke igår! dagene som er igjen i denne uka går med til restemiddager, er så sinnsykt mye i kjøeskapet. Det meste er heldigvis ok slankemat, mangler bare litt grønt, det gikk jeg tom for idag. Gleder meg til storhandling, og slippe unna med EN tur på butikken i neste uke :D

 

er nesten blitt en vane å si lykke til meg veiing, twinsmum, men ei siste gang, siden du blir borte ei stund på ferie nå!! LYKKE TIL! og krysser fingrene for at ferien går bra, sett deg et realistisk mål ang vekt når du kommer hjem, slik at du kan kose deg med god samvittighet der nede! og masse GOD TUR om jeg ikke taster mer før du drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

STOOOOR kopp te og knea oppunder haka - det er jenta si, det! :- )))

 

Eg kan skrive under på at vekta kan stoppe pga stress og for stor fokus på vekta. Eg gjorde det, og når mannen min gøymte vekta og berre fann den fram kvar onsdag ( veide meg onsdager da også... ) så begynte eg plutselig å gå nedover igjen - UTEN at eg hadde gjort noko nytt. Så sett vekk vekta og vei deg berre når du skal... Lev i spenninga! :- ))

Og hold fokuset på G.R opplegget - KJEMPESMART!!!! :- ))

 

Det er så deilig å lage middagsplaner og handleliste - TENK så mykje tid du sparer + eg er sikker på at det blir billigare også! :- ) Når du slipper innom butikken kvar dag - og du slipper å få lyst på eitelleranna som står like ved kassa! *huff*

Vi prøver å gjere det slik, og så berre supplere med melk og pålegg når det begynner å minke... .- ))

 

TAKK for gode ønsker, 82Silje! Når eg har veid meg i morra er det lenge til neste gang, og når eg kjem tilbake fra ferie skal eg tilbake til å veie meg ein gang i veka, og MAX ein kontrollveiing... ;- /

No har eg nesten pakka ferdig - synes det er så vanskelig å vite kva eg skal pakke til twinsa....Men forhåpentligvis har dei berre bruk for badebleier og badebukser/badedrakter. :- )) Har kjøpt den SØTASTE badedrakta til Twinsgirl.. Må innrømme at eg ELSKER å shoppe dilldall til ho! *ler* Må ta meg i det og handle til Twinsboy også... Altså ; eg gjer jo det også, sjølvsagt - men har nok ein forkjærlighet for å handle jentetøy... Nei no fekk eg dårlig samvittighet her!!! :- )))

 

Nei, no har eg eit kjøkken som SÅRT trenger ein shinings!!!! :- )

Håper vi tastes i morra, før eg drar.. Nesten så eg ikkje har lyst å dra `fra` dere.... *ler*

 

Klem fra twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...