Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt på nett igjen...har vært VOLDSOMT hektisk med jobbstart her, så jeg har nedprioritert dere litt....BEKLAGER!!! :) Her har det altså gått i jobb og planlegging døgnet rundt i en hel uke - er helt utslitt. Har knapt nok orket å tenke slanking, men tenker sunn mat så langt jeg klarer. Sist jeg sjekka vekta var den 76,3, så det er jeg egentlig fornøyd med!

Men dere da, SÅ fantastisk flinke dere er! Imponerende med 1,6 kg ned på EN uke 82Silje! :o Gratulerer! Og Twinsmum, så flott at du er tilbake og. Og bare 0,8 opp er jo ingenting! Lett å fyke opp i vekt når man er på ferie - det vet jeg alt om...

 

Jeg lurer litt på hva mål jeg skal sette meg...? For i sommer var jo målet å passe den kjolen, mens nå har jeg ikke noe slikt mål... Prøver jo å bli gravid og, og da vil jo ingenting passe likevel... Må i tenkeboksen der altså, er lettere når man har et mål som motiverer!

 

Høres spennende ut med kyllingkjøttboller!! Hva har du til? har du oppskrift? Vi laget GULASJ i helga, det tar litt tid, men det ble utrolig godt!! Og med reint kjøtt og masse grønnsaker er det jo sunt også!!! Men jeg har liksom ingen ideer til sånn skikkelig mat uten halvfabrikat (har vel noen, men vi blir jo litt lei...) og som går å lage i en hektisk hverdag....så tar gjerne imot tips! :)

 

Åh, marsipankake er GODT!!!Hadde ikke klart å stå imot jeg altså, og føler meg litt rar hvis jeg takker nei til slikt....men prøver å ta et liiiite stykke dersom det er noe jeg liker. Hvis jeg ikke liker det, er det vel ingen vits i å spise det heller...og så får jeg heller bare føle meg rar...hehe...

 

Sliter forresten litt med mat på jobben. Her spiser vi frokost ca kl 07. Og så har vi lærere matpause klokka 10 - 10.30, litt forskjellig på om man har inspeksjon el.l. Synes det er tidlig da, men man spiser jo når man har sjans. Og så prøver jeg å få meg litt mat senere på dagen,emn er det hektisk er det ikke alltid jeg får til det. En skive eller eple eller annen frukt før jeg går hjem går som oftest greit. Men jeg får et veldig søtbehov på ettermiddagen, og da frister IKKE frukt! Klarer å holde meg unna da - har hatt litt is et par dager nå, men ikke så mye... Men må vel bli flinkere der...skal bare finne motivasjonen min først...

 

Nei, nok skravvel. Ha en fortreffelig kveld.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre fra deg dundredei:)

 

Jeg fikk besøk igår, så fikk aldri kommentert mer her.. to søskenbarn som kom, vi spilte kort og spiste is. -med jordbær, bananer,, peanøtter og oreokjeks til! jeg begynte med jordbær i skåla, så bananer, og så LITT av det andre til slutt - så fornøyd med det. hadde omelett til middag, så hadde litt å gå på.

 

Den omeletten - den var KNALLgod om jeg skal si det selv! hadde masse grønnsaker oppi - og sopp, skinke og bittelitt ost. jeg synes det er en super hverdagsmiddag, som jeg ikke føler er "juksemiddag" - hvis man bare har nok godt stoff oppi så.. : ) resten ligger mellom to skivet til lunsj idag : )

 

kake på jobb: jeg liker ikke kake på jobb! kommer i et himla dilemma hver gang! forrige uke var det bursdagskake, fredagsis og "takk for meg" marsipankake. er ikke aktuelt for meg heller å flagge høyt at jeg slanker meg! Er jo noen som gjør det - de som går sånne ekstremkurer har jo ikke noe valg, alle ser jo at de spiser veldig anderledes enn de pleide - og at de raser ned i vekt, og at de går opp igjen etterpå. Synes så synd på dem - blir så mye prat av det, og de må sitte og forklare og forsvare hva de holder på med! -hvertfall når de skryter av at de har tatt av 11 kg i en fei, og så plutselig er tilbake på normalt kosthold og så er 12 kg på igjen..

har noen venninner som er på ekstremkurer av og til, og selv blir jeg jo faktisk skuffa når jeg har laget kake/annen mat de ikke kan ha. synes jo det er stas hvis man kan tilby noe godt - men føler meg teit hvis noen rynker på nesa av det fordi det ikke passer inn i dems kosthold..

så hva jeg gjør når det er kake i lunsjen: jeg sier så og si aldri nei! men noen ganger sparer jeg halve nista, og tar et lite stykke (men ikke SÅ lite at noen reagerer og skal more seg med at silje er på slankern resten av lunsjen) andre ganger sier jeg faktisk at jeg må tilbake på jobb, og går før kaka kommer til meg. de kakelunsjene varer jo ofte ganske lenge, så ingen som reagerer om jeg går kl 12 - kan jo være jeg skal ha et møte etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte innlegget før jeg var ferdig, er så redd for å mista alt som jeg har gjort noen ganger

 

ei tøff helg du har foran deg ja - twinsmum! men taco som start på fredag er jo et ganske bra utgangspunkt, da kan du proppe deg med grønnsaker i store mengder for å fylle magen maks ; )

 

Men så kakene.. jeg er egentlig ikke typen selv som liker å "fylle magen" med sunne ting først, for så og spise mindre kake - FOR JEG SPISER IKKE MINDRE KAKE, smaker osm oftest på alt uansett! - og da blir jeg så vondt mett - skjønner dere? da vil jeg heller sette en streng regel for meg selv på forhånd, og NYTE søtsakene, og ha god samvittighet for at jeg holdt avtalen jeg hadde med meg selv.

 

men tre dager på rad... da må du være veldig streng! og trimme mye :) er altså det som funker best på meg - legge måltidene resten av dagen på et minimum, magert pålegg og små skiver. Kutte melkerasjonen ned, og spare fruktrasjonen frem til selskapet - i tilfelle det serveres frukt der, så velger du det først.

 

God torsdag folkens! :o

 

dundredei - tenk på om det kan være et alternativ å droppe kilo-tanken, slik jeg har gjort og heller ha fokus på X antall uker med GR kosthold, og ha en fin premie og strekke seg mot? vil være en super start for babyen hvertfall, å kunne vokse inni en sunn mammakropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- og brownies som er det BESTE eg veit!!! :- O DET skal eg unne meg på fredag, så skal eg heller la kakene stå resten av helga....

 

Men du seier om trening - men problemet er at det er så sinnsjukt travelt fortida, at eg skjønner ikkje korleis eg skal få tid... Med 4 barn, husprosjekt og alle desse bursdagane så er det ikkje enkelt!

 

MEN no skal eg sette meg eit mål ; EG SKAL TRIMME MINST 1 TIME LØRDAG OG SØNDAG! Hører dere det, jenter??!? 1 time lørdag OG søndag! Det KAN eg få til.. Sannsynligvis må eg ta med twinsa i sykkelvogna og legge ut på tur, men det kan eg klare. .. Nei, det SKAL eg klare!!! Lover dere å minne meg på det?? *ler*

 

Lurt det du seier om å forsyne seg med frukt først, og så ta godisen som `topping` berre... Det skal eg forsøke... No er det - dessverre - sjeldan eg finner frukt på kakebordet hos svigers, men .... Kanskje??? Kanskje EG kan ta med litt frukt, i tillegg til kakene mine?! DET skal eg faktisk gjere!!! - tenk deg dei får sjokk da, da!! *ler*

 

Har også tenkt litt på kva målet mitt skal vere...Eg må ha delmål for at eg ikkje skal gi opp. Men eg vil at mitt neste delmål skal vere 65 kg innen 14. september... Det er 0,5 kg. i veka, og det er absolutt oppnåeleg... Men må tenke litt på kva eg skal ha som premie... Må vere noko eg VIRKELIG har lyst på/lyst til, ellers er det ikkje motivasjon nok.

Nokon gode ideer??? Premie-idèer.....???

 

Ha ein strååååålande dag, jenter!!!!

 

Klem, Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha premie-ideer!!!Og, supert forslag Silje, å kutte ut den vekta ei stund, og heller fokusere på sunt GR-kosthold! Blei motivert med det samme jeg :)

Takker og bukker (og er fremdeles spent på den kyllingkjøttbolleoppskrifta di...) :)

 

Er sååå kjedelig med alt slankepratet på jobb! Og ja, enig med deg i at det er synd på dem som går fort ned og fort opp igjen. Føler jo selv at jeg må "forklare" hvorfor vekta er 5-6 kg mer nå enn for to-tre år siden..men det har jo gått ganske gradvis her,og så merkes kanskje ikke 5-6 kg så godt for andre enn meg selv.

 

Gått tur i dag :o Og klart å spise ganske sunt, både til frokost og lunsj. Merker det er lettere å ikke TENKE, men bare GJØRE det - altså holde seg til sunn mat og være måteholden,men ikke avholds, når det kommer til kaker og annet søtt.

Så, da har jeg et nytt mål: fra nå, uten å vite om jeg er gravid eller ikke, skal jeg gøre hva jeg kan for å følge GR kosthold hele graviditeten. Det må da være lenge nok til at sunne vaner får satt seg??? Hehe, neida - er kanskje lenge med et 9mnd perspektiv, men egentlig greit, for da blir det ikke stress med at det er bare for en periode, men rett og slett slik jeg vil ha livet mitt og hverdagen min. Det virker logisk for meg. Hva tror dere?

 

Nå skal ejg ha ti min på sofaen før jeg henter unger. Fri i dag - trengte det nå.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Med fare for å ødelegge for meg sjølv - og kanskje ein illusjon av meg som lager heimelaga kyllingboller til middag, så må eg i all min flauhet innrømme at kyllingbollane var ferdiglaga - fra Solvinge... KJEMPEGODE, men kanskje litt vel `fine` viss du skjønner... Men å lage heimelaga kyllingboller må jo vere FANTASTISK!!! Det skal eg jammen prøve når eg får tid. ....

Men eg hadde kokte poteter, gullerøtter, brokkoli - og hadde kyllingbollane i brunsos... Det var ein suksess hos oss - barna ELSKA det. .... :- D

 

Iløpet av kvelden - eller iallefall i morra, skal eg ta med oppskrifta mi på heimelaga lasagne, i langpanne! DEILIG og kjempelurt for ein kan fryse ned litt og ha til fleire middager. ME LIKE! Eg har også regna ut kcal innholde i denne, så da har vi jo fortsatt kontroll...

 

Eg lurer på om eg skal sette av ein sum penger til shopping når eg har nådd målet mitt, eller om eg skal unne meg ein laaaang frisørtime ( det blir alltid nedprioritert, for eg er ikkje særlig glad i å sitte i frisørstolen, føles som eg kaster vekk tid... ) eller om eg skal invitere ei venninne på middag ute på by`n.... Eller så har eg sett eit par øredobber som eg har SÅÅÅÅ lyst på :- ) og kanskje eg skal kjøpe dei til meg sjølv?? ( - eller ønske meg dei til jul....? ) Hmmmmm....

Kjenner at eg heller litt til dei øredobbane.... Men tar gjerne imot forslag...

 

Kanskje du fekk nokre tips, Dundredei? Sikkert lurt forslag å gå for eit godt G.R kosthold, og heller ta vektnedgang som ein suuuupert bivirkning. Og tenk for ein fantastisk start den lille får på livet ; en mamma som er sunn og frisk - og heilt sikkert får meir overskudd av eit riktig og balansert kosthold. ... Er såååå spendt på deres vegner!!! :- D tenk for eit mirakel som skal skje!!! <3 Morro å planlegge slikt. ... <3

 

Twinsmum...

 

PS : hos oss har det JAMMEN meg vore kaker i dag også! Ærre mulig... I går var det 50-års dag, i dag var det nokon som slutta. .... Kaker - kaker - kaker. ... :- ) Flaks for meg at eg ikkje er glad i marsipan- og kremkaker! Verre om det hadde stått brownies der! Merker at eg er litt i overkant opptatt av brownies for tida! :- D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:)

 

hjemme fra jobb, vesla blir henta av tante i bhg, så jeg skal spise middag alene mens jeg leser posten! kan det bli bedre?

 

lurer på om jeg skal legge 250 kr i ei krukke hver gang jeg har fullført ei bra GR uke.. har jo en premie jeg ikke ahr benyttet enda, denne spa greia mi - skulle jo gjøre det når jeg nådde 75, og det gjorde jeg jo, men har hoppa sånn opp og ned. Men har jo gavekort, og det MÅ brukes, så hvis vekta fremdeles er på 75 på mandag så ringer jeg og bestiller!

 

nei, må skynde meg å logge av så jeg kan få nytt den rolige ettermiddagen!

 

tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at trim IKKE trenger være høyt tempe og svette som siler.. når jeg klipper plen så regner jeg det som trimpoeng, og hvis jeg har sjans til å bytte litt dugnadsjobbing mot barnevakt så gjør jeg gjerne det!

 

har egentlig alltid irritert meg over at mannen min skal være så himla effektiv i alt han gjør. Når vi bygde huset f eks - så var jeg innstilt på at nå skulle vi ha male økt, og samtidig prate og kose oss litt med boller og brus og sånt.. mens han nesten løp mellom bøtta og veggen! -> nå er jeg litt mer som han - skal jeg gjøre noe, så vil jeg gjøre det i et sånt tempo at jeg kan regne trimpoeng på det. Det klarer jeg kanskje ikke på maling akkurat, men å bære materialer f eks.. Med all den steinen dere har fått ut av kjelleren, så skal det vel mye inn etterpå? plank, panel, parkett..? meld deg frivillig til de tyngste oppgavene!

 

men jeg vet alt om at trening er vanskelig å få til altså - husker hvordan jeg var i årsoppgjøret - lå på et par trimpoeng i uka hvis jeg var heldig!

 

kreativitet er stikkordet :)

 

nå var alt denne dagen også over! snart helg dere :) kanskje ikke du gleder deg like mye twinsmum, men vit at vi er her og "krever" rapport, tenk på det når kakene står foran deg!!! :o hehe, du ser for deg at jeg smiler når jeg skriver sånt håper jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Det er sant det du seier om trim... Men eg får meg ikkje alltid til å logge kvardagstrimmen som trimpoeng! Men eg ser jo at det ofte er det det er.... TRIM... Og eg bruker ca 30 min kvar kveld på mage-rompe og lår øvelser, som eg heller ikkje logger noko sted....

Må prøve å stramme opp Emine og Emrik sin aller første hybel... :- D

 

Ellers fekk eg heim ei lita tulle med 40 i feber i går kveld... I dag er ho heime med pappa`n sin, og så skal vi bytte utpå dagen når han må dra på jobb. MEN hell i uhell ; det blir nok ikkje noko bursdagsfest på meg og henne i kveld. .... Skulle sjølvsagt veldig gjerne vore der, samtidig som eg no slipper å forholde meg til dei kcal-bombene!!! Laga brownies og kardemommekake i går - mmmmmmm - kardemommekake og kaffelatte er FANTASTISK deilig! Skal faktisk forsøke å regne ut kcal innholden i den kaka, for det er veldig lite sukker og smør, men det er jo eindel kveitemjøl, da... Men eg trur ikkje den er ille, faktisk...

 

Så deilig å ha ettermiddagen fri da! Det er noko av det eg savner etter å ha fått barn - å ha familien nære slik at man kunne fått ein ettermiddag fri innimellom. Ikkje for å gjere noko spess på den ettermiddagen - men berre sitte i fred og ro og ete middagen sin, lese litt - eller strikke! Eg ELSKER å strikke, men får gjort det så sjeldan for tida... Misforstå meg rett - på mange måter skulle eg jo helst vore sammen med Prinsen og Prinsessa 24/7 - men innimellom kan det vere godt med ein avkobling... Får alltid dårlig samvittighet når eg seier/tenker det. .... *ler*

 

Det er FLOTT at dere krever rapport - eg har dere faktisk ALLTID i tankane når det blir litt vanskelig med kaker, godis eller snacks - eller middagen frister litt vel mykje.... så eg kjem til å tenke MYKJE på dere denne helga! :- D

 

Klem, Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Vart så nysgjerrig på den kardemommekaka, at eg sjekka kcal-innholdet i den. Det vart overraskande høgt!!! Det betyr at man JAMMEN kan la seg lure!!! Eg regna ut at totalt har kaka 2600 kcal!!!! Og viss man deler den i litt store, gode stykker - slik som vi pleier å gjere, så er det faktisk 216 kcal pr stykke!!

Er ikkje det innmari mykje? For eit kakestykke? Men forsåvidt ok å VITE - og ein overraskande oppdagelse å gjere - for eg hadde trudd at den kaka nesten var litt små-sunn!

 

SKINNET KAN BEDRA!!! Eller ; kaka kan bedra ..... *knis*

 

Det beste å gjere - holde seg unna!!!

 

Twinsmum ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lailamor

Hei alle flotte damer:)

 

Nå har jeg sitti og kost meg med tråden deres, og ville gjerne skrive noen ord. Blir skikkelig inspirert av å lese om dere og kjenner at jeg får lyst til å hive meg på igjen. Jeg gikk på et vellykket GRK for to år siden i etterkant hadde jeg en SA som satte kroppen helt i ubalanse og for ti mnd siden fikk jeg verdens nydeligste lille prins! La på meg 18 kg under svangerskapet, noe som jeg mista på 4 uker!!!! Helt fantastisk. Men det er bare det at 7 kg hadde kommet på før lillegutt ble unnfanga og de vil rett og slett ikke av..Og ikke nok med det, etter en litt vel heftig sommer, med vin, mat, vin, godis og litt mer mat, tja, da er det jammen kommet på to kg til?? Vel, nå har jeg i 2 dager vært veldig flink..pluss i dag og kjenner allerede at kroppen er litt mere "lett" liksom, men humøret er det værre med, 3. dagen med dundrende hodepine og et stress nivå som ikke lingner grisen, så nå trenger jeg noen gode råd...jeg er kjempeflink å drikke, så jeg skjønner ikke hvor den kommer fra?? Stresset har vel litt å si, men roen har lagt seg i dag, endå dunker hue..Vel, vel, jeg fortsetter i samme duren og håper den gir seg!

 

Tenkte kanskje dere kunne gi meg noen gode råd om helga, føler jeg har kommet godt i gang og vil gjerne fortsette nå, men i kveld er det utdrikningslag, i morra er det konfirmasjon med 100 kaksorter og søndag er det tante bursdag med 50 kakesorter...hjeeeelp, her trenger jeg styrke og tips for ikke falle nesegrus ned i kakefatet..og ikke minst, det blir jo litt alkohol i kveld fordi om jeg heldigvis må begrense med da det er konfirmasjon i morra, men finnes det noe som er lurere enn andre ting å drikke???

 

Uff, dette ble et skikkelig lang innlegg, men måtte bare få øse ut litt frustrasjon..og glede for at jeg endelig er i GANG!

 

PS. TWINS MUM, du kunne ikke delt den fantastiske lasagne oppskriften med oss? Hadde vært kos å servere noe godt og samtidig sunt til hele familien i morra kveld.

 

Hilsen fra meg som gjerne ønsker å svi av 9 kg..men bør vel starte med et delmål..som 5 til jul burde jo virkelig være mulig?

 

PPS. Prøvd å legge inn masse smilefjes rundt omkring, men da fikk jeg ikke posta innlegget..bare så dere vet at jeg er en blid dama altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Vi er ein skikkelig fin liten bukett - men dess fleire, dess bedre! :- )) Velkommen skal du vere. ....

 

Skjønner frustrasjonen din - det er dei derre siste kg som berre ikkje VIL av!!! SKREKK OG GRU!!!

Stress er eit dårlig fenomen når man skal ned i vekt. Når vi stresser for mykje så utskiller vi eit hormon ( stresshormon?? ) som gjer at det kan vere vanskligare å gå ned i vekt. Pluss at når vi stresser, så er det ekstra lett å ty til lettvindte løsninger for å få dagen til å gå ihop... Been there - done that!!!

Men vi har snakka eindel om Mr. Planlegging og Mrs Kontroll... Det meste handler om å planlegge FOR å få kontroll. Da er man som regel langt på vei - og som ein bonus blir kanskje stressnivået lavere??! :- ) - kanskje. ...

Kan du planlegge litt dagen i forveien? - planlegge middager ( til og med LAGE middagen dagen i forveien.. - eg gjer det, med STOR suksess! ) lage nister og sørge for å ha sunne alternativer i skapet. ....

Ser ut som vi har samme utfordringa i helga ; KAKER - KAKER - KAKER!!! Og ver obs - det som ser ut som sunne kaker trenger faktisk ikkje vere sunne! Det fant eg ut tidligere i dag. .... *sukk* Men til det så trur eg at vil komme med råda eg sjølv har fått ; sørge for å ikkje vere sulten... - spise litt på forhånd... Velge frukt først og `fylle på` med godsaker... - halvere det kakestykket du berre MÅ ha.... så sparer du litt kcal i forhold til det du før ville fått i deg.

Når det gjelder utdrikkingslaget ; rein sprit har vel minst kcal. ... *knis* Neida, du må nok berre prøve å gjere det beste utav det... Uten at eg har sjekka akkurat no, så meiner eg at eg såg eingang av kvitvin var minst kcal pr enhet alkohol, med rødvin like bak... Og versting var rusbrusen... :- (

 

Eg gløymte SJØLVSAGT lasagneoppskrifta :- ( men har sendt sms til twinshusbond som er heime med twinsgirl i dag, så satser på at den kjem på sms snart - og DA skal dere få den!! Den er KNALLGOD, altså.... i all beskjedenhet!!!

 

Men ; cheer-up, Laila-mor! Du har heilt sikkert kosa deg på ferie, og det var heilt sikkert vel fortjente sjokkiser og godiser ;- ))) så ikkje la det tynge deg!

Gjort - er - gjort -- og - spist - er - spist!!!!! :- )))

 

Forresten ; 5 kg. til jul er absolutt oppnåelig! Men kva med ein liten `premie` til deg sjølv? Eg trur eg går for eit par øredobber som eg ønsker meg " av hæææile mine øyre" ... :- D Men kan jo vere kva som helst - noko DU har lyst på, som du ellers ikkje villa unna deg.... Eg trenger slike gulerøtter når eg skal kjempe for noko!

 

PS : ikkje gløym å `piske` meg til trimmings i helga da, jenter!!!!!

 

Klem, Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Her komme lasagneoppskrift - og denne er til stor langpanne. Til vanlig lasagneform kan du dele oppskrifta på 3 ... :- )

 

ca 1,5 kg. kjøttdeig ( bruker karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig )

3 passe store løker

3 dl tomatpurrè

vann

salt og pepper ( litt ekstra salt og pepper dersom du bruker kyllingkjøttdeig )

1,5 ts basilikum

6 ts oregano

4-5 ss melange

ca 9 ss hvetemel

1,5 liter lettmelk

300 gr hvitost

lasagneplater

 

Finhakk løken og surr den på steikepanna til den er gyllen. Brun kjøttdeigen, og tilsett salt, pepper, basilikum og oregano, og den stekte løken. Rør dette sammen. Tilsett så tomatpurreèn og vann, til du får en kjøttsaus. Du tilpasser mengden vann med hvor løs du ønsker at sausen skal være.

Lag hvit saus : smelt melange, og ha i hvetemel, rør godt. Tilsett melken, litt forsiktig slik at du unngår klomper. Kos opp og la koke noen minutter. Nå er det viktig å smake til med salt og pepper, da det MÅ til for at sausen skal bli god... ( eg pleier å ha oppi littegranne muskattnøtt, berre for smaken sin skuld... ) Når sausen smaker GODT - tilsett litt av osten og la smelte i sausen.

 

Legg så lagvis kjøttsaus, ostesaus og lasagneplater. Eg pleier da å få to lag med lasagneplater. Avslutt med kjøttdeig/saus og ha resten av osten på toppen.

 

Steikes på ca 200 grader i 30-45 min alt ettersom...

 

NB: Lasagnen er ENDA bedre når den er varma opp igjen, da blir lasagneplatene deilig myke. ...

Serveres med grønn salat og grove rundstykker!

 

<3 VEL BEKOMME <3

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Må berre tilstå - huff og huff - i dag har eg kosa meg - HEILT ALEINE HER HEIME! Er heime med twinsgirl som er sjuk, og endte opp med å spise opp kjeksene hennes (!!!!! - da snakker vi lavmål, vel??!? ) og så spiste eg burrito, som forsåvidt ikkje er så ille... Men eg TOPPA det med ein sjokkolade tilslutt!!!! ( berre tre sånne ruter av ein melkesjokolade, men.... )

 

Greia er at eg trur eg hadde ein BLACK-OUT - for eg skjønte IKKJE kva eg holdt på med før eg var ferdig no i stad!!! No er det nok - og forsåvidt så hadde eg jo spist noko kake i dag om eg hadde komt meg i selskap. Da hadde eg GARANTERT ryki på ein brownies-bit! Så sikkert ikkje så ille. .... Men ; EG MÅÅÅÅ TRENE I HELGA!!!

 

No lyner og tordner det ute - og eg sitter og vurderer om eg skal krype inn på rommet til gutta ; slå på stereoen ( så høyrer eg ikkje braka ) og få på fult lys ( så ser eg ikkje blinka ) og tenke på HEILT andre ting enn joggeturer i regnveret! HATER LYN OG TORDEN!!! Og det skjer alltid når eg er aleine heime. .... *sukk*

Det var pysetwinsmumma sin confession-time1

 

Kjem meg sikkert ikkje i barnebursdag i morra heller, så da slipper eg unna nokre kake-utfordinger der også! :- D

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vært en av de derre tempo dagene med masse stress, og som en da ikke er slutt, himla tordnevær ute, så vesla sliter med å få sove. hun er ikke redd, men roper høyt hver gang det braker, er redd jeg ikke har fått det med meg, så hun skal fortelle hva som skjer ; )

 

og for å si det sånn twinsmum - hvis det regnværet som har vært her idag kommer til deg iløpet av helga så blir det ikke noe sykkeltur på deg! på å løpe 30 m fra bilen - barnehagen bilen igjen så var jeg våt på HELE buksa, og ¨håret så nydusja ut!!

 

seriøst - magetrening hver kveld!!? du gir oss virkelig noe å strekke oss etter må jeg si! har funnet fram rockeringen igjen, den tunge typen, den står midt i stua så jeg ikke skal glemme :)

 

jeg har rukket noe bra også idag da - innom change og kjøpt meg to bher! er SÅÅ superfornøyd! gleder meg masse til å bruke dem, og forhåpentligvis slipper jeg å legge puppene på plass igjen etter å ha bøyd meg ned etter en leke f eks..

var på et møte i kristiansand, og der dukka butikken opp - og jeg var alene uten barn!! måtte jo bare...

 

velkommen Lailamor! vi skjønner deg veldig godt alle sammen! og du har også ei tøff helg foran deg! henger meg på rådene til twinsmum, det ALLER, ALLER viktigste er å forberede seg. Planlegge at man har lov å ta to glass vin, maks to kakestykker osv... og jeg pleier holde måltidene resten av dagen på et minimum. (dropper dem selvfølgelig ikke, men tar lite og magert pålegg osv..)

 

hmm.. jeg har INGEN kakeplaner i helga - men dårlig vær er bakevær! lurte på å prøve meg på no grove muffins med f eks ost og skinke i! prøvde ei oppskrift her på nettsidene ei gang, men de ble så klissete, selv om de stod lenge i ovnen. tilhenger av alt som kan fryses :o

 

lasagne står på menyen på onsdag! skal lage den ferdig tirsdag kveld, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

confession time 2!

 

jeg spiser også godteri! men hallo - det er jo helg! og jeg har spart noen frimerker!

 

se det - da er vi flere som sitter inne med tordnevær ute! ser heldigvis ut til å lysne her nå.

 

jeg synes faktisk det er litt koselig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...

 

skal bake muffins, grove - med ogst, skinke og soltørka tomater i! mangler 1 av 4 egg - men det kan vel ikke ødelegge ALT? prøver likevel jeg, er litt for langt til butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og god helg til dere! Velkommen Lailamor! Kjekt med flere! :)

 

(PS det er lov med 4 smilies før du ikke får poste :) )

 

Denne helga har jeg vært AKTIV!!! Fjelltur med hele skolen i går - 3,5 timers effektiv gåing - forbrent 1993 kcal!!!! Believe it or not! :) Og svømmehallen med ungene i dag. Så da synes jeg nesten at jeg har fortjent litt lørdagsgodt.... :o

 

Nå er det litt planlegging, skriver mer senere.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Må få ned nokre ord her før eg hiver meg videre med alle plikter - helg er ikkje det det eingang var! :- D

Men ; med ei twinsgirl med feber og oppkast :- ( vart det ikkje bursdag på oss i dag. Kom meg derfor unna alle kakene og godisen i dag... Veit at eg kosa meg litt ekstra i går, når eg satt her aleine, men I DAG har eg vore berre flink, faktisk!

Har ikkje komt meg ut på sykkeltur - aleine med alle ungane OG i det verste regnveret har eg ikkje fått det til... Men eg veit at eg skylder dere, så i morra har vi avtalt at eg skal få meg litt tid på morningen til trenings, aleine, og da skal eg ta det igjen. Skal ikkje gje meg før eg har fått to trimpoeng denne helga.

 

82Silje ; vil gjerne ha oppskrift på grove muffins - høres KNALLGODT ut... :- )))

SÅ FLINK DU HAR VORE DUNDREDEI!!! Massevis av trimpoeng går din veg. ....

 

Skal straks lage sein middag - blir kjøttdeig og spaghetti i dag, men går for kyllingkjøttdeig, så det blir ikkje ille...

 

Fortsatt god-helg klemmer til dere...

 

Twinsmum... ( som er litt stressa, så det vart eit kjedelig innlegg.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppskrifta fant jeg i siste nummer av foreldre og barn - men bytta ut chorizopølse og fetaost med ost, kokt skinke og soltørka tomat

 

75 g smør

4 dl hvetemel

4 dl sammalt hvete grovmalt (står oppr fin i oppskrifta)

4 egg (jeg hadde bare tre, men funka fint det)

3 dl vann

1 ts salt

2 ss bakepulver

 

150 g revet ost

150 g kokt skinke i strimler

ca 50 g soltørka tomat, i små biter

 

smelt smøret og tilsett vann. Bland alt det tørre og tilsett egg og veske. vend inn ost og skinke til slutt.

 

jeg hadde små (vanlige) muffinsformer, ble da 26 stk. tok vel 2/3 fullt - men de ble ikke så veldig mye større, er ikke så flink til heving og sånt :)

 

220 grader ca 15-20 minutt, alt etter størrelsen på muffinsene. (oppskriften sier at det blir 12 store, men i mine vanlige former ble det altså 26)

 

Himla gode når de var lunka!! Kan oppdatere status imorgen når vi har hatt dem til frokost også, bakverk er jo som regel best nytt.. Men hiver mange på frysen nå, de gleder jeg meg til å ha som søndagsturmat!

 

La inn alle ingredienser på nettet her, og kom da til 116 kcal pr stk, eller 232 pr 100 gram. Altså passelig GR kost - for meg tenker jeg 2 stk (=100 g) er en passe frokost i mengde, og altså kcal også!

 

ps.. lagde dem i former med prinsesser og kuer på - vesla spiste MASSE til kveldsmat idag :o

 

står på oppskrifta at man også kan bytte ut noe av melet med havregryn, blir jo enda mer mettende da, det prøves neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba dundredei!!! trimpoeng i bøtter og spann! ingenting slikt på meg idag - men håper på opphold så jeg kan gå en tur imorgen.

 

uff, oppkast på småbarn er pyton. vondt å se dem lide, og kjipt å tørke spy - di er vel heller ikke så gammel at hun rekker do/bøtta når det plutselig kommer...

 

helgekveldene har fått en litt ny betydning nå som jeg har blitt så flink til å planlegge - det betyr kvelder da jeg IKKE trenger å tenke på frokost, niste og middag til dagen etter! plutselig litt tid til overs! som jeg før ike viste at jeg hadde -som jeg nå bruker til å legge beina på bordet! eller... jeg MÅ ut i hagen nå og prøve å fikse parabolen - tror faktisk været har herja den ut av riktig posisjon.. normalt sett så står jeg inne og roper når den er på rett plass, mens mannen står i stige og flytter parabolatallerkenen cm for cm - idag skal jeg prøve å gjøre begge deler... hmm - kanskje det blir så mange ganger opp og ned stigen at jeg blir svett? uææææ - nå begynner det å regne igjen, ut i en fart med meg!

 

og twinsmum - har som sagt igår stor forståelse for at været kunne legge demper på trim idag - men du er god som allerede har gjort avtale imorgen tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nød lærer naken mann osv...

 

alt vi jenter kan når vi vil dere!! flytter meg bort til godstolen foran tv jeg, hehe!

 

idag skulle jeg vært sånn bloggfrue - så kunne jeg delt bilder av de gode muffinsene tidligere, og glasset med gulrøtter i staver og kesam dipp nå :)

 

god lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

SÅÅÅÅ FLINK DU ER, 82Silje....

Ser deg faktisk for meg der du sitter. .... Og i dag har eg - for første gang - sagt nei til den obligatoriske spillkvelden når gutta er her. Eg er ikkje spess glad i å spille spill, men gutta vil alltid ha oss til det, og det er jo hyggeleg å gjere noko sammen, utenom å sjå på tv... Men i dag måtte eg berre ha nokre min for meg sjølv, med dere, PepsiMaxen og roleg musikk på øret.

 

Nei, det er fælt når små barn spyr. Eg har faktisk ikkje hatt dei rundene med twinsa tidligere, men i dag... - ja det var ille! Først satte eg ho rett ned på golvet - litt usikker på korleis eg skulle gripe det an.. Men ganske fort fann eg ut at eg måtte berre holde ho inntil meg, og kose med ho - så det endte med at vi var like grisete begge to. Ein deilig dusj sammen etterpå, så gjekk det iallefall bedre...

 

Lyst å prøve å lage muffins i morra... Mmmmm...

 

Nei, no skal eg sende dei store barna i seng (!!!) slik at eg kan flate ut ein liten time på sofaen, med boka og pepsiglasset mitt.. HOLY kor eg koser meg med det glasset...

I morra er det tvillingtreff - og det er også kjempekoselig! Men først skal eg ha ein aktiv start på dagen!

 

Vi tastes, jenter!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men skriver noen ord før det er nattatid på meg :)

 

Så kjedelig med spysyke unger Twinsmum! Føler maaaasse med deg! Har blitt noen runder etterhvert med mine to, ikke noe ok. Men de blir jo heldigvis friske igjen så...

 

Slinke Silje altså - tror vi må prøve de muffinsene her og! Er det mye smak i dem forresten, eller mest brødsmak med ost og skinke eller? Kan kanskje tilsette litt smak selv og... Høres uansett ut som en finfin søndagsaktivitet :o

 

Fra i morgen skal jeg altså begynne å føre matinntak igjen - veie osv. Bare MÅ få det til, for her har det sklidd ut litt igjen.... :) Huff, er ikke så flink som dere jeg....menmen. Gir meg ikke altså!!! Om jeg så ikke går så mye ned, så skal jeg i alle fall bli sunnere i kostholdet. Tror jeg prøver meg på 1600-1700 kcal pr dag i første omg....så får vi se. Blir uansett veeeeldig inspirert av planleggingen din Silje. Må ha en runde her på om vi kan få igang ukeshandling igjen her. Gjorde det når vesla var veldig liten, men vi syntes det gikk for mye fellestid bort til handling, siden vi ofte handlet begge to sammen, med vesla på slep, hver lørdag fra klokka 09 ca... Og hvis jeg skal gjøre det alene, blir det på fridagen min, og den har jeg jo lyst til å bruke til annet enn ukeshandel... I tillegg til at mannen har bilen den dagen jeg har fri, og ukeshandel med buss gidder jeg virkelig ikke... hmmm....dette må jeg tenke litt på.

 

Nei, nå venter senga, er helt utslitt her. Ble litt ostepop og noen biter melkesjokolade her i kveld, men sånn bortsett fra litt mye utskeiing med snopen så synes jeg at jeg klarer meg bra matmessig... Men må nok skrive ned for å få kontroll igjen.

 

Ha en fin kveld videre med pepsimaxen din Twinsmum :) Kose deg!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...