Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

krysser herved fingrene for deg:) går nok kjempebra!!

 

 

Går greit her også, for 2 dag, ikke noe godis, og holder kaloriene, ikke fått tid til vanlig trim, men maler og vasker klær og springer etter unger, så jeg får ikke spist masse tullemat:) ikke så dumt det heller..

 

så nå er det greys på meg også.....

 

ta ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dag med over gjennomsnittet hverdagsaktivitet utført! bilen er pakka og vi er klare for avreise til prekestolen imorgen tidlig. Bor på sørlandet, så har en del kjøring, har pakka egen sekk til vesla full av bøker, leker og selvfølgelig dukka! -lang reisetid kan være kjedelig for noen og enhver :)

 

ferie ja - jeg har flotta meg med 4 uker ferie PLUSS to uker avspasering:) måtte jobbe ei uke lenger før jeg tok fri, så blir totalt 5 uker - DIGG! føler at jeg i samme slengen må nevne at jeg har jobbet 140 timer overtid i årsoppgjøret, der det kunne gå dagevis mellom hver gang jeg traff vesla mer enn en halvtime før leggetid.. har litt kvalitetstid å ta igjen! sånn sett er revisor et supert yrke, overtid på vinteren når det er kaldt og grått ute, og lang sommerferie! ellers begynner jeg å bli klar for jobbskifte, men dette er en av de tingene som stopper meg!

 

masse, masse lykke til med veiing imårra twinsmum! jg krysser fingrene masse! jeg blir ikke på nett før fredag nå, og da er det kontrollveiing for meg!

 

jeg vurderer sterkt et "ordentlig" kurs til høsten, men har jo "bare" et par kilo igjen, og bør kanskje heller bare bruke litt lenger tid, er vanskelig å sette av en fast dag til slikt. mannen er bonde og nordsjøarbeider... altså ikke mye fritid på kveldene for meg!

 

men trenger enda mer faglig tilbakemelding, sånn som du tydeligvis har fått! men jeg har jo dere da.. og jeg tåler at det tar litt lenger tid! jeg har faktisk tatt meg i å så på kroppen min om morgenen og tenke at "dette er ikke så verst" - da er jeg jo kommet langt!?! nå skal det strammes opp og være slik!! (men to-tre kilo til før jeg er i mål altså!)

 

hei Tosli, hyggelig å møte deg også:) imponerende å se tallene dine, du har virkelig jobba hardt!!

 

igjen - krysser fingrene imorgen! du som jobber har kanskje rapportert så tidlig at jeg rekker å skryte av deg før vi drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Eg gjekk ned 0,7 kg!!! Eller 700 gram!!!!! .... vel og merke var eg litt usikker på forrige vekes veiing pga. overraskande mens, men fredag var den jo 66,7 og i dag 66,4, så det har jo gått nedover!!!!

HERLIGHET SÅ GLAD EG ER I DAG!!!!!!!!!!!!!!!!! :- D Trur at viss eg hadde veid meg no, så hadde eg kanskje vore ENDA 2 kg. lettare! *knis*

Eg skjønner fortsatt at det kan holde hardt å nå 65 innen neste fredag, men viss eg berre kjem meg ned mot 65,5 så er eg OVERLYKKELIG!!!! - og det viktigste av alt ; det går rette vegen. :- D

 

Må vere deilig med så mykje ferie, 82Silje... Men høyres ut som du fortjener det. Kos deg med ferie - og ver forsiktig på Preikestolen! :- )

Har du ikkje gått ordinære kurs, 82Silje? Før? Jo du hadde jo bøkene... Det er sant at det hjelper veldig med skikkelig tilbakemeldinger fra kursleder. Og viss ho i tillegg er motiverende, så er det jo toppers! :- )

Men ; inntil vidare så skal viorsøke ALT vi kan å holde deg i øyrene og passe GODT på deg her. :- )

Så bra start for deg da, tosli... Heilt klart at det krever sin kvinne å springe etter barn og holde orden på hus og heim i tillegg... Phjuuuuu!!!! :- D Men FOR ein gave det er! Og eg må snike meg inn til dei nesten kvar kveld - etterat dei har sovna, og kan stå der i evigheter og sjå på dei! SÅ DEILGE dei er når dei ligger der og sover så uskyldig! Da er alt slit og frustrasjon fra tidligere på dagen - vaska bort! Husker det ikkje eingang! :- D Godt det er sånn. .... *ler*

 

Nei, får komme meg igang her..

 

TUDDELIDUUUUU!!! ... -0,7... TUDDELIDUUUUU.... -0,7 ... HURRA!!!!

 

Twinsmum ... - 0,7.... *TAAAAA-DAAAAA!!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

.. kor mange kcal pleier dere å ligge på pr. dag? Ser når eg går gjennom her, så ligger eg nok gjennomsnittlig på ca 1300 kcal. Kjem ofte litt for kort ut på frukt og melk... Hmmm....

Men eg passer på at dei dagane eg trener mykje ( det er jo dessverre ikkje så ofte ) så fyller eg på med litt meir mat. ...

 

Lurer på om eg må passe meg, for å ikkje gå på ein sparebluss-smell! Er det fare for det når eg ligger på 1300 kcal, tru?

 

Trur eg må ta ein utregning igjen, for å vere sikker!

 

Ha ein fortsatt fin dag. ... ta-da ta-da -0,7 ... ta-da ta-da.... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo bare spise opp safarikjeksene før jeg fikk tenkt meg om...angrer så!!!

Men jeg er ikke kommet opp i mine 1600 kalorier av den grunn, men sånn kan man jo ikke tenke, selv om det er lett å gjøre nettopp det, spise noe godt fordi man har noen kalorier til gode.

FLink du er, twinsmum, som har gått ned så mye! Selv har jeg nesten ikke gått ned i vekt, men gått inn to cm i livet, og det er jo bra.

Vekta stoler jeg ikke helt på, kan gå opp på den 5-6 ganger på rad, og den viser forskjellig hver gang, avogtil alt fra en halv til en hel kilo!

Jaja, får prøve å trimme av meg kjeksene i morra...God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- og takk for skryt, 82Silje og Karmani.... :- ) Vart veldig glad! :- )

Er kjempespendt på kva vekta seier neste onsdag - og ikkje minst, neste fredag! Men ; så lenge det er `litt` ned på 65-tallet, så er eg happy, eg! 65 blank, det skjønner eg jo at IKKJE går. .... *dessverre*

 

Det er fort gjort med sånne `må berre ete opp-bedre enn å spare på dei, for eg kjem jo til å ete dei opp før eller seinare - UANSETT... `-tanker, OG handlinger. Og så står man igjen der og tenker ; HÆÆÆ?!??!! Kva skjedde no??!? Åt eg dei kjeksa?? Eller? Var det nokon som SÅG at eg gjorde det??!? Nei??? NEIVEL - da har eg jo ikkje spist dei heller!!! *tam-di-dam* REDDET!

Man lurer liksom på om man egentlig burde vore erklært "sinnsyk i gjerningsaugeblikket" ....

Men det dumme er at man lurer berre seg sjølv - berre hjernen, faktisk - IKKJE kroppen! Det er jaffal DESSVERRE!!! Tenk om det hadde vore sånn da! DA skulle eg jammen kunna fortrengt mykje eting, da! *ler*

 

Men vi må nok berre innsjå at vi MÅ stå til ansvar for det som havner i magen, jenter!

 

Eg lurer litt på ein ting - merker dere at dere går innover mindre dei vekene dere går ned i vekt? Og omvendt? Eg føler liksom at eg ikkje går innover noko særlig no, men eg har jo gått fint nedover i vekt. ( ikkje FORT og MYKJE nedover, men det er knallbra til meg å vere! Venter liksom berre på at det skal stoppe opp! ) Og eg tar ein haug med sit-ups kvar kveld, for å forsøke å stramme opp litt... Gode magetreningstips mottas med stor og hjertelig TAKK! :- )))

 

Ha ein fin dag vidare, jenter.... Kos dere med ferien deres, dere! Eg har faktisk - for første gang denne sommeren, stilt på jobb i åpne sandaler og sommerkledd! ( vel og merke med strikkajakke og sjal som kan brukes til teppe, i veska ) Det er SÅÅÅ kaldt på kontoret!!! Men måtte prøve i dag. ... :- ))

 

Håper alt er bra med tosli og Dundredei også! Kos dere med sol og sommer... Vi snakkes når dere klarer å lausrive dere fra sola....:- ))

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Her er det mange fristelser i dag!! Den O`stoooOooore isdisken skal fylles opp i morra, og det spises is for harde livet her, for å få inn flest mulig `favoritter` i morra!

 

Pr no har eg nødspist 1 banan, 1 nektarin - drikki ein kopp SVART kaffi, ANER ikkje kva den skulle vere god for, men i rein desperasjon! Akkurat no føler eg at eg lever i eit IS-HELVETE! *ler*

 

Men eg står i mot - og lurer litt på om det kanskje krever såpass med energi at eg snart kan logge nokre trimpoeng på det??!?!! *knis*

Måtte berre fortelle det til dere - får litt fornya standhaftighet da, kjenner eg. :- )) TAKK FOR AT DERE HOLDER MEG I ØYRA, JENTER

 

Men når vi snakker om trimpoeng ; har jo ikkje vore veldig flink med trim den siste veka, men har hatt meir enn nok med å komme meg gjennom forkjøla arbeidsdager ++

MEN i dag skal eg og Twinshusbond i kjelleren og lempe siste rest med stein. Phjuuuuuu!!!!! Er ein diiiiger dunge med stein som skal lempes opp og ut eit vindu ( viss det vinduet er like heilt i morra, er det vel eit lite under.... ) Så YESS her blir det trimpoeng! :- )

 

Twinsmum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri å flau æ e nå... disse to dagene har jeg spist KATASTROFALT dårlig altså... tør nesten ikke fortelle, skammer meg SÅNN! har ikke pakke niste, bare valgt underveis der tilbudene var.. dere er jo like smertelig klar over som meg hvor dårlig utvalg det kan være langs veien... eneste jeg er veldig fornøyd med er trimmen! tur til prekestolen igår i varmt vær med svette silende nedover mage og rygg, og flere timer kosegange idag, med vesla på ryggen.

 

ikke har jeg drukket nok vann heller, har jo dette do problemet, og når vi skulle til prekestolen viste jeg jo at det tok 4 timer før jeg var nede igjen - altså jeg drikker nesten ikke.. *flaut*............... skammermegfjes..........

 

men du twinsmum - du er jammen god! og jeg setter veldig pris på å få være med her, og få hjelp av dere så jeg klarer å ta meg sammen igjen! jeg går mitt tredje nettkurs på GR ( ett tidligere, er nå på mitt andre i år), og klarer ikke ta meg sammen like hardt som jeg kanskje hadde gjort om det var oppmøtekurs.. og kurslederen kjenner meg heller ikke så godt, selv om hun får lange detaljerte rapporter av meg så er det veldig lett å se at de tilbakemeldingene hun gir er copy paste..

 

jeg ligger på 1600 kcal etter å ha testet energikalkulatoren for en måned siden omtrent, gjør det du også, så er du sikker! men med denne nedgangen så virker det som du jobber perfekt mot målet ditt!

 

god økt i kjelleren idag! jeg er veldig int i interiør - nesten lyst å komme se på prosjektet deres! men ikke vær redd altså - jeg bor langt vekke, og du trenger ikke være redd for at "gale 82silje" plutselig skal stå på døra med en pose fugde! :)

 

den isdisken altså, jeg hadde ALDRI klart det! du er iskald!! hehe, guri å mange morsomheter jeg lirer av meg nå.. må være at samvittigheten min er så tynnslitt at jeg ikke er helt i balanse.

 

kontrollveiing imårra pga på den ordentlige veiedagen, håper virkelig det har gått riktig vei, tross dårlig selvkontroll på tur!

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke falt av lasset, bare litt.. he he.. hatt to dager med besøk, og det er jammen meg vanskelig å ha overnattingsbesøk og godis i heimen og godtemonser i hus. Ble smågodt i går og idag............. f og altså. men men

 

akkuratt nå er jeg fryktelig tørst og fyktelig vond i halsen, frykter særs en gryende halsbetennelse nå når jobb nærmer seg..

 

Jeg prøver å ligge på 1600, helst ikke særlig mindre, heller litt over, og det har funket tidligere for meg. Har mål om å ikke komme over 2000 noen dag (det er ca "taket" mitt, det jeg forbrenner med normal aktivitet.) Grunnen til at jeg gjør det sånn er min erfaring med et heidundranes trimnivå etc ikke holder i lengden for min del, og derfor må jeg venne meg til hva jeg kan spise og holde vekten fremover (og så får timmen være for sunnheten sin del)

 

Nå er målet å komme inn i "ikke noe sukker"stimen igjen

 

Men så må en jo si:

 

WOW twinsmum - 0,7 ned - FANTASTISK, og du er nå særs ner mitt ønskemål - snufs (men glad på dine vegne :) )

 

82silje - hyggelig å hilse på deg også:) og ikke vær så streng med deg selv, opp på hesten igjen som de sier :), har vært kastet av mange ganger jeg også, lykken er at det går å begynne på ann igjen, men det er best hvis ikke for mange kilo kommer på igjen mens vi ligger der på bakken

 

Jeg øver meg daglig på å ikke være familiens søppelbøtte, som skal spise opp rester av mat og godis, noe min kjære fikk streng beskjed om da han ikke kunne forstå at jeg ikke bare kunne ta resten av makrell i tomat boksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

KJÆÆRE 82silje! :- ) Detta går bra, du har trimma FENOMENALT! TENK om du hadde spist sånn - og liggi på sofaen! Det hadde vore verre. .... :- ))) Når du har trena som du desse dagane, så har også kroppen din hatt behov for meir energi, vel sikkert ikkje i form av godis og feite middager, men det får så være. Husker kurslederen min, som tipsa meg om å kaste left-overs-godteri for å unngå at det gjekk i "familliens søppelkvern" (meg) - ho pleide sjølv å ta med seg slikt godteri opp på stølen dei har. Da putta ho det i sekken, og så tok ho seg ein tur opp - for det første BÆRTE ho det opp ( ekstra trim :- ) for det andre hadde ho da gått bratt oppover i 45 minutter og kunne unne seg litt ekstra, og for det tredje gjorde dette ho så bevisst på kva ho dreiv på med, at ho hadde ikkje lenger lyst å trykke i seg 100 gram smågodt.

Det er mange sånne små, `rare` tips i kvardagen som kan gjere utfordringane våre litt enklare. .... Så eg synes ikkje at du skal fortvile, 82silje. Du har trimma kjempebra, hatt ein fin tur - kosa deg med familie og barn, og ja, så har du gått på nokre smeller - men kanskje du kan lære av dei til neste Preikestol-utflukt?? *smil*

Det er bra at du trives her i tråden, 82silje!

VI ER JO EIN KNALLFIN GJENG, ER VI IKKJE??!!?! *fredagsklemmer-til-alle*

Skulle gjerne invitert deg ned i kjelleren - men fudgen fekk du lagt igjen ein anna plass ( eller berre tatt med TO stykk,da - så hadde eg GLADELIG brukt alle kosemerkene mine på dei... *ler* )

Vi har kjøpt ein gammald to-mannsbolig som vi restaurerer og skal gjere om til ein enebolig, med ei lita utleigeleilighet i kjelleren... Det er der det er full innsats fortida. :- ) KAOS enda - men det blir SÅÅÅÅ BRA, det er det som holder motet oppe...

Veldig spendt på resultatet av kontrollveiinga - men ikkje fortvil viss det ikkje viser det du vil..

Du har eit godt poeng der, tosli - med at man blir som familiens søppelbøtte. Kor lett er det ikkje å berre ete opp dei to siste baconbitane som ligger på kjøkkenet istedenfor å kaste dei?? Eller ta eit ekstra stykke kake idet du er i ferd med å rydde bort? Eller berre ete opp dei første kjeksa i pakka - som ALLTID er knekt og ikkje kan legges på fatet.... Vi har vel alle vore der. ... Men APPLAUS til deg, tosli - som stod imot! :- )))

For oss slankere så er det jammen bra at vi går faste rutiner imøte igjen no snart! :- ) Da blir det meste enklare. ....

 

Nei, no skal eg jammen hive meg over arbeidsoppgavene her.... Har forresten fylt opp skapet mitt med druer og FunLight og Crisp&Cereals ( nokon som har smakt? Fann dei på butikken i går, og tenkte eg måtte prøve... ) - og meir knekkebrød, slik at eg skal klare å stå imot is-presset i dag. ... Vil heller unne meg/kose meg med noko sammen med familien min no i helga, enn å bruke opp alle kosemerkene mine på ein GIGA-is i dag. ... MY CHOICE.... :- D

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned 0,3 fra mandag så går rett vei:) TUSEN takk for oppmuntrende ord! nå skal det drikkes (VANN) og veies (MAT) frem til mandag, så er jeg forhåpentligvis nede på 75 tallet igjen. med unntak av forrige uke så har jeg vært på 75 i hele sommer - må være fornød med det. Det tallet har jeg jobbet hardt mot i hele år faktisk, må ikke glemme det!

 

fornuftig, twinsmum, å fylle skapet med GRgodis istedenfor is! kjøpte nye sko i forrige uke, og fikk emd meg skoeska hjem - den skal pimpes litt nå, og så tar jeg den med på jobb - der den skal fungere som skattekammer! knaskerøtter og teposer, knekkebrød og porsjonspakker med makrell i tomat osv... slik at jeg kan dukke ned i kista etter lovlig påfyll før jeg går på butikken/forbi butikken dersom faren for ufornuftige "mat" kjøp er tilstede!

 

tosli - jeg er tilbake på hesten!! og håper virkelig ikke du blir syk nå!! skal krysse fingrene for at det bare er et blaff :)

 

ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

KJEMPEGODE!!!! Måtte berre fortelle - viss dere vil ha nød`snacks` i skapet, så var disse farlig gode!

Det er korn-bars, med bær og sikkert ein form for sukkerlake, hørtes ikkje akkurat sunt ut, og det er det sikkert ikkje heller. Men HEILT sikkert bedre enn ein 200grams med melkesjokolade.

 

Ein bar er 147 kcal... Mmmmmmm.... *NYYYYYT*

 

Ha ei stråååååland helg - den skal nytes! - og inni meg skal eg feire `pittelitt` for at Norway Cup er over for i år! :- )

Har stesønner som spiller på satningslag, og sonelag og kretslag og eg veit ikkje kva. Stor stas - men også STOR `belastning` for resten av familien. .... Så det er morro når det står på - men til dere kan eg også innrømme at det er morro når det er over, også! :- )

 

Klem, Twinsmum... c", ) ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lov å feire twinsmum! jeg har full forståelse for at slikt er stas, men også slitsomt. Det krever mye å følge opp barn, med det det innebærer av kjøring hit og dit, engasjement, handle utstyr, betale for utstyr og leirer mm.. Men høres jo ut som du har kommet deg tålig greit gjennom norway cup uka, håper guttene deres også er formøyde med resultatene! (høres ut som de ikke er typene som ikke helt husker hvordan kampene gikk og sånt ; ) )

 

jeg la jaggu ut på en joggetur også igår! 11,4 trimpoeng i utgangspunktet PLUSS den jogginga også, og så skal jeg på byen UTEN barn idag, og handle inn klær til barnehagestart - der kommer det også et trimpoeng! :) og så må jeg kjøpe nye bher... det er noe av det verste jeg gjør! varmt og klamt, og vanskelig å finne riktig, har litt forskjell på str på puppene, men ikke nok til at jeg spanderer sånne spesialbher.. idag lurer jeg rett og slett på å gå på en undertøysbutikk og slå meg løs, betaler mer, men får vel mer kvalitet også? er liksom lindex og sånt jeg pleier sverge til, er jo MYE billigere der.

 

satser på at puppene ikke krymper så mye mer nå, jeg har allerede gått ned en drøy cup størrelse.. hehe, det finnes faktisk EN kjip konsekvens med å gå ned i vekt!

 

ha en fin lørdag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har altså litt ferie ennå her.... Har malt rekkverk på verandaen tre dager denne uka, og vært på ferie hos svigers resten av uka.

Har tatt litt 'fri' fra slankingen denne uka, og er litt sånn i tenkeboksen i forhold til graviditet osv... Men fra mandag av rapporterer jeg her igjen! Og da er vi tilbake i 'vant' gjenge igjen, og jeg håper jeg kommer inn i litt trening igjen..

 

Men jammen er dere flinke altså!!! Dere gir dere aldri, og klarer å fortsette selv om det går litt opp innimellom! Dere gir meg i alle fall lysten til å ikke gi opp målet mitt om å komme under 75 kg før jeg blir FOR gravid....eller gravid i det hele tatt...

 

Flinkiser!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Heisann damer....

I helga mista vi internetten heime og kom ikkje på nett igjen før i går kveld... IRRITERENDE! :- (

Men no er eg tilbake! Og klar for den siste, avgjerande veka! Denne veka blir det veiing både onsdag og fredag - må jo på onsdag, for det er jo DAGEN, men må jo også på fredag, for det er dato for delmålet mitt... :- / Men eg er ganske sikker på at eg ikkje når 65-blank, men sålenge eg kjem meg ned på 65-tallet litt, så skal eg jo vere fornøgd...

 

Vi har hatt ei hyggeleg helg - stort sett vore aleine med twinsa, da twinshusbond har jobba på prosjektet i kjelleren. Men det har vore fine dager.... - og eg har fått MYKJE leike-trim!

Og ikkje minst ; fredag avslutta eg med eit glass kvitvin og GJETT om eg nøyt det!!!! Det er rett som du seier ; det krever eindel å følge opp aktivitetane til dei eldste - begge er tatt ut på satsningslag og sonelag, og reiser land og strand på cuper og treningsleirer. Pga alder, så må dei ( nesten ) alltid ha med ein voksen på slike samlinger, noko som igjen krever at vi legger opp alt etter deira aktiviteter. Denne sommeren har vi hatt 1 veke (!!!) som IKKJE har vore fylt opp med deira fotball-aktiviteter. Så eg vurderer å legge ned forbud mot fotball på twinsa! :- D

Og fredag kveld måtte eg berre - på ein fin måte, be om at den neste timen, så MÅ vi snakke om anna enn fotball - FOR EG HOLDT PÅ Å BLI GAL!!!! Da kom det fra han på 11-år ; `Men, ehhh... har du sett noen fine shjoooler i det siste, Twinsmum?? ` Han er jo god, da! :- )))

 

Så utrulig flink du har vore å trimme, 82Silje?? Eg er stolt av deg!!!! Du RULER!!! *ler* (som ungdommen ville sagt. ... ) Er spendt på kva vekta seier i dag, eg... Du må skunde deg å logge her når du har veid! Heier på deg!!!

 

OG så bra at du er tilbake, Dundredei! Vi har savna deg. ... :- D

Skjønner at det kan føles litt waisted å fokusere på dette når du skal bli gravid snart, likevel, men TENK så mykje enklare det blir etterpå, viss du er bevisst no og under ein ev. graviditet??! Da er du jo HOT MAMA med ein gang etterpå! :- ))) Gleder meg til å høyre korleis det går.... :- )))

Stå på Dundredei....

 

Klem til alle - og ha ei strååååålande veke! :- D

 

Hilsen ei med - snart, REISEFEBER!!!!!! :- )

 

Twinsmum ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, da var vi tilbake i 'nesten-hverdagen' igjen. Ungene begynte i bhg i dag. Minstemann skulle altså begynne på sin vanlige avdeling og gå der til og med onsdag, og så skulle han begynne på stor avdeling på torsdag (skreiv min frustrasjon om dette før ferien...) Men altså; han NEKTA å være på den gamle avdelingen, ville begynne på stor avdeling med EN GANG! Og ped-leder på hans gamle avdeling var veldig enig i at det nok var det beste for han, selv om de nok ikke var helt forberedt på det i dag. Gutten min er veldig mammagutt i sånne situasjoner, men er trygg på andre og blir fort venn med de fleste. Så vi gikk på stor avdeling og snakket med dem, og der var han hjertelig velkommen, de hadde ordnet med plass og velkomsthilsen til han. Tror han følte seg 'hjemme' med en gang, for det tok ikke lang tid før han var i leken med flere av dem han har gått på små avdeling med og som han kommer godt overens med. Jeg er SÅ GLAD!!! :) For det betyr utrolig mye for meg at ungene har det bra i bhg! For da kan jeg konsentrere meg om jobb og andre ting uten å gå å bekymre meg for hvordan ungene har det...

 

Men nok om det. Måtte bare ha det ut.. :)

 

Var på vekta i dag tidlig. 76,4 viste den... Er faktisk fornøyd med tanke på at jeg ikke har tenkt slanking i ferien, og det nok har blitt litt mye mat hos svigers i forrige uke, OG at trening og aktivitet har det da vært mindre av..... Har ikke gått noe særlig opp, og er klar for å skjerpe meg litt slik at vekta går litt ned nå framover. Første mål er å komme under 75! Basta! (Selv med 9 plater 100 g melkesjokolade i skapet...bør klare dette altså!) For jeg er IKKE så lysten på å måtte begynne et vanvittig slankeopplegg igjen etter fødsel om jeg nå blir gravid. OG det skader vel ikke å spise sunt og trimme og gå ned et par-tre kilo litt selv om man vil bli gravid? Dessuten tok svigermor bilder av meg i bikini da vi var på badetur i forrige uke, og jeg er vel ikke akkurat fornøyd med de bildene nei....de surrer på netthinna fremdeles... :D Så, Æ E ME! :P

 

Spennende med veiing denne uka dere! Klarer dere virkelig å holde dere unna snop og is nå når det er sommer altså? Flinkiser! Gleder meg til fortsettelsen!

 

Hilsen er ganske fornøyd Dundredei som har hatt en bra start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- eg også!!! Når barna har det godt - så har vi det godt, er det ikkje sånn det er?? :- D LYKKE TIL PÅ NY AVDELING!!!!

 

Og så bra at det har gått greit likevel, Dundredei. No skal eg likevel komme med ein pekefinger. Det eg har sett når eg har skeia ut - og ikkje har tatt meg tidsnok i nakken igjen, er at det er lett å berre skeie ut litt `heile` tida, for det gjekk jo bra i ferien... :- ) Men av erfaring kan eg fortelle at det IKKJE er sånn det fungerer! :- ( Eg trur at man kan skeie ut i ein ferie, uten at det får store konsekvenser, men viss man skeier ut over tid ( fortsetter også etter ferien ) så legger man på seg det + det man skeia ut i ferien... Berre eit lite tips... IKKJE meininga å øydelegge den DEILIGE morningen din!!!

KOS DEG VIDARE - og nyyyyyt det gode resultatet ditt...

 

Vi heier på deg!!!

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-vi tenker litt FOR likt... :) Jo, er nok litt for flink til å tenke at "nå har jeg jo spist godteri litt oftere enn planlagt i ferien, og vekta gikk jo ikke så mye opp, så da kan jeg jo fortsette...." Men jeg har lært jeg og. Så, ferien er over og snop spiser man i helga. Helst bare lørdag, det er i alle fall planen...

 

Du ødela ikke dagen nei, har det fortsatt fint! (og så synes jeg du hadde en fin måte å bruke pekefingeren på - litt sånn 'vennlig-myndig', om du skjønner... :P) Ha en fortsatt fin dag du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått rett i utskeiing og ferie fella tror jeg! GLEMTE riktignok å veie meg idag, er nok på tide å komme igang med jobb - kom på at det var mandag først i 2 tida :/

 

åhhrr nå høerer jeg "dukka tisse på doen?!" fra badet her, må løpe og se hva som skjer før det er do vann overalt.

 

snakkes i kveld når jeg har null 2 åringer rundt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-synes du er god som turte å skrive SÅ mye før du kom deg ut på det badet... :) Her går det i steiking av perler og bananer i en lekekomfyr....livet er aldri kjedelig med unger i hus!

 

Ble noen biter sjokkis i dag.... :P Lå åpent i skapet....fristelsen ble for stor...huffameg. Jaja. Ny dag i morgen. Uten sjokkis åpent i skapet.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viste vekta noe annet enn det som har stått der før! Gikk sikkert på ti ganger, men det stemte visst det som stod der, 58.9, var tilogmed nede i 58.5, men det var nok feil, satser på at det høyeste tallet stemmer...

Det var min første kilo ned det...bare for å feire det, så hev jeg likegodt nedpå 30 gram chips jeg fant bortgjemt...grrrr!:) Kan ikke ha sånt noe i hus altså!

Jaja, får være flink resten av dagen, så får jeg håpe ikke det fester seg altfor godt på igjen...

Du har også oppdaget wasa crisp and cereals, Twinsmum, kjempe hvis du er litt søtsugen, fant de også med sjokoladesmak på Meny, det er noe for søtmomsen meg! :P

82 silje, hva legger du inn shoppingtur som på trimpoeng? Vaska huset i noen timer her om dagen, legger dere det inn som trimpoeng?

Nei, nå høljer det ned igjen her, jeg som vurderte en labbetur...

Så skinner sola en ti minutters tid, og sånn går nå dagene...

Begynner å jobbe igjen til torsdag, farlig det, lager ofte god mat i barnehagen der jeg jobber, gjerne jeg som lager den, da, får prøve å få de andre med på å lage den litt sunn, tror jeg... Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen ja, høres ut som det har vært mange som har vært standhaftige og andre litt mer som meg.. hi hi..

Hadde to flinkis dager sist uke, og resten både feriegodt og diverse. Men likevel har jeg nok vært flinkere enn tidligere i ferien for vekta idag viste

 

70 kg blank, fremdeles orker jeg ikke måle midjen, for den er gått opp i ferien :P kjenner det på klærne ja...

 

Har hatt en helg uten trim i den forstand, men har pusset opp, revet vegger, malt ørten strøk og ryddet og bært, så litt av godisene forsvant nok der også :)

 

imorgen er det jobb etter nokså lang ferie, så nå håpe jeg at jeg klarer å komme inn i gamet igjen. Ikke godis, og spise god sunn og nok mat

 

Lykke til alle, og enig med pekefingeren til twinsmum, må bare ikke lure oss til å tro at * denne gang kan jeg spise en 200 g sjokolade daglig uten å legge på meg :D * For jeg kan en gang for alle avsløre, vi som camper her inne, har allerede bevist at det fungerer ikke :)

 

god uke alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dukka hadde tissa ferdig når jeg kom, snuppa hørte nok at jeg ropte;)

 

Jeps, forrige uke var ei bra trimuke! satser på å få full pott denn uka, selvom jeg ikke klarer 12 som forrige - denne uka har mannen begynt på jobb :S

 

når jeg på shopping så beveger jeg meg jo mye, men står også mye stille - så den dagen vandra jeg rundt i 4 timer, og skrev da en time rolig gange, så ble det hvertfall ett trimpoeng. klippe plenen registrerer jeg som rask gange, husvask (men den må være effektiv altså) - rolig gange.

 

er igang med matplanen min jenter - utfordrer dere til å komme med middagstips til meg, ett hver! Mine kriterier: forholdsvis rask og lett å lage, barnevennlig (dvs ikke for sterk) og topp hvis det kan lages slik at det ikke blir en haug m halve bokser av diverse igjen.. eventuelt at det kan fryses, slik at jeg kan lage dobbel porsjon.

 

Min favoritt: hvit fisk (jeg pleier bruke torsk) som gjør seg selv!

 

hakk en purre og legg i bunnen av ei ildfast form.

torsk legges oppå, og inn i ovnen m den. (jeg ser på pakken for stekevarme og tid, bruker findus)

 

osteblanding; ei tube magerost skinke, og en boks mager creme fraiche

Når halve steketiden er gått tar jeg forma ut og legger osteblandingen oppå og setter så inn i ovnen igjen.

 

serveres med kokte poteter og gulerøtter. Går selvfølgelig ann å legge gulrøtter og annet grønt i bunnen av forma sammen med fisken.

og - sitronpepper er et must til fisk!!

 

har desverre ikke antall kcal, det kjedeligste er å legge inn maten på GR etterpå, jeg har ikke fått lagt den til som favoritt der enda...

 

og en annen VELDIG enkel, veldig rask middag: lapskaus på boks! Genial "før forening" mat - lite kcalorier, rask å lage :) har alltid en boks eller to stående i skuffa!

 

twinsmum - fortsett m pekefingeren din! vi trenger den!!!

 

melder dere imorgen! da skal jeg huske veiing! -og har ingenting å skylde på hvis det ikke går min vei, da er det bare smekk på fingrene og fy i fjeset, og full skjerping!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...