Gå til innhold

Julemål 2011;)


Maximor

Anbefalte innlegg

Knallbra altså!!!!!!!!!! hvis eg forstår lista di rett så e du ned 1,5 kg, tommelen opp. Har vært der sjøl og vett kor godt det e når ein vett at ein gjer "alt rett", å få resultatene deretter!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Eg har ligge på sofaen idag, heilt utslitt, har maen heima før han snart reise igjen, så idag måtte han gjer ALT!!

 

Fortsatt lykke te!!

 

Det går nedover heldigvis' date='

ellers tror jeg at jeg hadde blitt sprø med dette strenge opplegget jeg driver nå. :eek:

 

FORLØP:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 20 kg (ja! jeg legger lista litt høyere enn jeg pleier, er utålmodig nå)

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

 

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

SUM: 8,7

 

 

Stå på alle flotte jenter!:P[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar
EG derimot har ramla heilt av lasset' date=' men eg håpe at eg klare å hoppa på igjen nå. Eg vett ikkje kg, av den grunn at vektå trenge nye batteri. MEn for å unngå at alle kiloane eg fekk av i vår, ska komma på igjen før jul, må eg begynne igjen snart....

 

MEN DET E SÅ VANSKELIGT

 

særlig når du e såpass sjøldestruktiv som eg e.... igår gjekk ein halv isboks i grisen (meg), ikkje godt og ikkje godt for kroppen heller..

 

idag har eg begynt å registrere mat, håpe eg klare å registrere alt igjen, då e eg ofte flinkere med maten..........................................................

 

flinke dåkke som holde stand og trimme og holde fokus, kjempebra vil eg bare sei.........................................................................

 

det hadde vært såååååååååååååååååååååå fint å gå inn i juleferie 67 kg eller mindre...

 

gje meg styrke ja...[/quote']

 

Det er aldri for seint å begynne på nytt. Du kan gjøre det nå med en gang, du trenger ikke vente til mandag.

 

Alle positive valg har en effekt. Hver gang du klarer å motstå en fristelse, har det en effekt. Og jo flere ganger du klarer det tilsammen, jo lettere blir det å nå målet om å gå inn i juleferien med 67 kilo.

 

Isboksen fra i går er spist. Det som er viktig nå er at du klarer å la være å spise andre halvdelen i kveld. Kast fristelser du har liggende i søpla, bestem deg for å motstå på butikken. Bruk dagboka og tenk deg om før du spiser: er dette verdt kaloriene?

 

Jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så utrolig fort gjort å falle av det forbaskede lasset dessverre. :eek:

Men nå er vi her jenter' date=' og da skal vi holde oss PÅ heeelt til jul!

Ikke sant!!?.............:cool:[/quote']

 

Jo, det er det som er poenget. Også skal vi oppmuntre hverandre. En dag av lasset betyr ikke at alt er ødelagt. Det betyr bare at du må se framover og tenke positivt. Ny dag, nye muligheter. Og i dag kan du ta de sunne valgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned igjen denne uken, hurra. Tilbake til der jeg var før smellen, og det er jeg fornøyd med. Det er med andre ord fullt mulig å ta seg inn igjen selv om man har falt av lasset en liten periode! :P

 

Hvis jeg er flink, kanskje jeg ser 93-tallet neste uke? Det hadde vært digg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ståpåjenta*

Heisann hoppsann!

 

Plass til enda en her inne?

Har gått flere kurs før, men nå prøver jeg på egen hånd. Går dere andre på kurs eller prøver dere også selv...

 

Er nå 90 kg og ned 10-15 kg til jul er drømmen.

 

Håper på gode råd og tips fra dere her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og velkommen til dere som er nye. Her er det plass til alle.

 

For meg har den siste tiden vært litt for hektisk, ihvertall psykisk :( Skal ha min siste eksamen imorgen og det tærer på med lesing, lesing og atter lesing. Men når det er over, er det full sjerpings igjen :P Da er det full fart fra helga av. Da skal jeg begynne å skrive opp alt igjen, og holde meg i skinnet.

 

Stå på jenter - sammen er vi sterke.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Ståpåjenta. Jeg går ikke på kurs.

 

Travel uke, det har vært umulig å skvise inn trening. Likevel viser den faste fredags-snikveiinga og helgemotivasjons-snikveiinga mi et kilo ned siden mandag. Håper jeg klarer å holde fokus til det er veiedag på ordentlig, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemulen, hvordan gikk det på eksamen? Tipper det er deilig å gå inn i helg og være ferdig?

 

Må bare føye meg til det som er skrevet under: Det er aldri aldri aldri for sent å krabbe seg opp på lasset igjen! Det er nettopp det vi MÅ gjøre!

 

Hvis vi faller av lasset og deretter blir liggende i grøfta... det er DA vi har tapt. Selve fallet ned tar ikke knekken på oss;)

 

Jeg har fast veiedag fredag, og i dag viste ENDELIG vekta ned. Minus 800 g. Så planen om kake- og godisforbud har tydeligvis vist seg å virke, til tross for veldig høyt stressnivå ellers i livet mitt om dagen.

 

Jeg fortsetter derfor med forbudet én uke til som planlagt!

 

Ha en toppers helg og spar på utskeielsene - det er disse helgeutglidningene som tar knekken på nedgangen. Helgefokus er min plan fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgefokus er min største utfordring også. Nå vurderer jeg kake- og godisforbud for en periode, her også. I går endte jeg opp med over 1000 kcal mer enn dagsrasjonen, og det er ikke bra. Jeg klarer fint å unngå småspising på hverdager. Det har gått overraskende bra, men helga er verre, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå starter kampen mot jul, målet er ned til ca 65 kg, det vil si 4,8 kg siden jeg var 69,8 i dagmorges.....

 

vet ikke hva jeg var sist uke, men fra nå av teller det:) nå satser jeg på at jeg er på hesten igjen :)

 

gratulerer med 1,7 ned svirre, knallbra!!

 

ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må føles at vekta endelig beveger på seg igjen Svirre!

Har endelig fått nett hjemme og i dag hadde eg min første skikkelige trening siden ej vart så sjuk.

Merket godt at formen ikke var på topp altså..

 

Neste uke skal eg på fjelltur på Slogen som er 1564 meter over havet! det blir en utfordring siden eg aldri har gått høyere enn rundt 800 m.o.h.

 

Glemte veiing på lørdag så venter til neste lørdag- mensen tuller uansett me kroppen for tida :-P

 

Fokuset er på topp nå, vi har i tillegg om kost og ernæring på skulen som hjelper enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer og tilbakemeldinger.

Det trenger vi!

 

Har ikke vært på nett noen dager, derfor litt dårlig fra meg, men jeg er i siget altså.

 

Dette er utfordrende, for det skjer noe så og si hver eneste helg framover, men jeg må bare være ekstra streng på hverdagene, for nå VIL og SKAL jeg ned!

 

Var fullstendig overbevist om at jeg hadde gått opp da jeg gikk på vekta i går, men det var halvkiloen ned, så jeg er happy.

 

 

JULEMÅL:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg (ja! jeg legger lista litt høyere enn jeg pleier, er utålmodig)

 

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

 

FORLØP:

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

U5: ned 0,5

U6:

U7:

SUM: 9,2

 

 

HEIA OSS!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ser at jeg ikke har vært her og rapportert status siste måneden. Tiden flyr og jeg flyr og sånn går no dagan! Er egentlig fornøyd med å holde vekta under forholdene, men det går altså ikke veldig raskt mot julemålet for å si det pent...

 

Til gjengjeld ser jeg umåtelig mange superflinke folk her inne, helt fantastiske resultater dere leverer - spesielt Kess og Svirre - Gratulerer!! :)

 

 

Vekt uke 39: 78,8 kg, opp 0,1 siste måned

Julemål: 75 kilo (strekkmål 73)

 

Rest til julemål: 3,8 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Her står det i stampe,ikke opp ikke ned!!!!

 

Jeg har meldt meg på slankekrigen som starter i uke 41 her på >motiver meg>

tråden!!

 

Jobber så mye akkurat nå så trimmen blir ofte en saga blott.

 

Det hjelper om et par uker(ny turnus)

 

Skal prøve å slenge litt innom tråden her innimellom.

 

Dere er flinke her!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det også stille. Nå har jeg ikke trent på 2 uker, har jobbet så mye med eksamen pluss at det har vært en del å ta igjen her hjemme ;) Eksamen gikk super bra og jeg er super fornøyd :D Så fra neste uke nå, så må jeg ta tak og stramme inn igjen. Nå eller aldri.

 

Har også meldt meg på slankekrigen, skal bli motiverende og spennende å være med :) Liker konkurranse og kanskje den kan være med på å holde meg i tøylene??

 

Lykke til og ha en fin søndag.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på et ekpress kurs med start neste uke ;) Må få et spark samtidig ei kursbok og forholde meg til. Har også meldt meg på Skarverennet i slutten av april, 38 km på ski, og da skal jeg ha mindre med kg å drasse på :D Har også hengt meg på "slankekrigen" så her er kampen igang. Nå gleder jeg meg virkelig.

 

Og en ting er sikkert - julemarsipanen som ligger i hyllene allerede - skal ikke bli kjøpt av meg, nei. Ikke før julaften skal jeg unne meg en liten marsipangris. Er dere med på den??

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Takk Lenapena!

 

Det gikk bra med meg denne uken heldigvis, selv om det var feiring i helga.

Men så har jeg vært veldig nøye de andre dagene da.

 

JULEMÅL:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg til jul

 

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

 

FORLØP:

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

U5: ned 0,5

U6: ned 0,7

U7:

SUM: 9,9

 

 

Dette klarer vi jenter!

Det er lenge til jul enda ............. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Er det sant?? Er julemarsipanen allerede i hyllene? :eek: Jeg blir like sjokkert hvert år...

Men den må nok bare få ligge!

 

Jeg hadde stillstand på forrige veiing. Ikke så rart når jeg ikke rekker å trene, og forrige resultat var 800 g ned.

Jeg har ikke håp om nedgang til fredag, heller. Var på langtur i helgen og det var ikke noen særlig GR-ånd over den:p

 

Men! I dag skal jeg begynne å trene igjen! For første gang på to uker! På tide å dra seg selv ut av latskapen og jobbstresset. Og så ser jeg heller frem mot veiing om 1 1/2 uke!

 

Ps Hemulen: Jeg skal visst også gå Skarverennet! Det blir første gangen jeg gjør noe slikt. Så nå må det trenes i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes jule-styret blir tidligere og tidligere for hvert år jeg :eek:

 

I fjor hadde noen av oss en "marsipan-avtale" som også omfattet godteri (og kaker for min del).

Det skar segt helt for meg, men i år VIL og SKAL jeg klare det.

 

BASTA!!!:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hemulen.:D

 

Vi hadde en avtale som hver og en av oss definerte for seg selv ang kaker, godteri, snacks mm. Jeg mener å huske de andre hadde "forbud" fram til jul, og så kunne spise litt i jula. Jegt hadde totalforbud bortsett fra dessert på julaften, noe som altså skar seg, men jeg prøver på det samme i år igjen. Vet jeg kan for jeg klarte det i forifjord.;)

 

Så melder vi litt fra underveis hvordan det går og "gjør opp status" etter nyttår. De andre er ikke på denne tråden, men bare hyggelig om du henger deg med Hemulen så kan vi følge hverandre her. Jeg føler det hjelper å sette ord på det, blir enda litt viktigere å klare det da.

 

Ser at du har meldt deg på ekspresskurs, det er nok veldig lurt hvis det går litt trått. Også skarverennet; det er tøft av deg, klarer ikke motivere meg for sånt jeg altså, men er inne i en fin periode med trening nå, bare ikke noe konkurransegreier, da får jeg hetta!:eek:

 

Nå skal jeg ha en asketisk helg, for jeg MÅ klare målet mitt før jeg drar på langhelg-kjærestetur neste uke. Gleder meg vilt!

 

 

GO GIRLS!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kess.

Jeg husker fra en del år tilbake, da jeg fikk beskjed av lege å gå ned i vekt. Det var påske og jeg er glad i et glass rødvin og en cognac i ny og ne. For ikke å snakke om colibrieggene som er i påsken. Jeg koste meg med måte med alkohol og kjøpte meg et egg som jeg delte i skiver og tok en skive hver dag :D Denne påsken gikk jeg ned 2 kg. Så jeg vet det går an. Jeg kan bare ikke putte i meg et helt egg i slengen, en flaske rødvin o.a. uten å legge på meg. Tror kroppen min (tror det bare er meg ;)) ikke tåler å ta imot noe godis, legger bare på meg av det, så jeg må kutte ut en periode. Men et glass rødvin skal jeg unne meg når lørdagskvelden kommer.

 

Når det gjelder Skarverennet så er det ikke noe spesiell konkurranse, men jeg liker å ha noe å trene mot. Sykler også styrkeprøven fra Hamar-Oslo, og går Inga-Laami (15 km) på ski. :) Målet mitt er å gjennomføre, ikke om å gjøre å komme først. Føler at treningen går mye enklere på den måten.

 

Kurset tar jeg for å få et spart bak. Jeg går nå for å kutte godis frem til jul og så skal jeg "kose" meg i jula, uten de alt for store utskeielsene. Skala trene minst 3 ganger i uka pluss gå turer, så det skal vel hjelpe.

 

Vi støtter hverandre Kess, og sant som du sier - godt å ha noen å samarbeidet og snakke med.

 

Ønsker deg lykke til og en god helg.

 

Hilsen

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Hemulen!

JA! det MÅ hvertfall være rom for å kose seg innimellom ellers blir det bare elendigheta! Litt vin av og til må jeg ha, men prøver å holde meg bare til det. Elsker Baileys og alt sånt jeg, men det må være bare til helt spesielle anledninger.

 

Så sprek du er både med ski og sykkel mm da. Kjempebra. Er nok ekstremt individualist når det gjelder det der jeg (eller kanskje bare litt sær?) for så fort jeg må forholde meg til klokkeslett eller avtaler eller andre mennesker får jeg helt angst og har lett for å trekke meg. Det fungerer best når jeg kan trene for meg selv på senter, svømme og gå turer. Har dessverre aldri vært noe treningsglad person, men klarer å presse meg til 2 - 4 ggr pr uke + turer i gode perioder. Dessverre har jeg ennå ikke funnet nøkkelen til hvordan jeg skal klare dette hele tiden år etter år, men jeg jobber med saken og en dag skal det nok gå. Jeg VIL og SKAL!

 

Ha en sunn og fin helg!!;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...