Gå til innhold

Julemål 2011;)


Maximor

Anbefalte innlegg

Jippi!

Klarte mitt første delmål og enda litt til.

Har vært skikkelig streng mot meg selv (om jeg bare kunne klare det heeele tiden!....) :)

Skal på langhelg-kjærestetur nå så det var en god motivasjon.

Må visst gjøre det oftere! (he he):cool:

 

 

JULEMÅL:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg til jul

 

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

 

FORLØP:

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

U5: ned 0,5

U6: ned 0,7

U7: ned 2,1

 

SUM: 12 kg

 

 

Neste delmål nå er jul.

VIL og SKAL være like "flink"!!!

 

 

Stå på alle sammen.

YES WE CAN!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Skal i 40 års lag i helgen og der vet jeg det er maaaat og viiiiin :) og helt sikkert en dunder dessert/kake. Jeg kommer til å ta et knekkebrød før jeg går, slik at jeg ikke er kjempesulten. Så skal jeg spise en porsjon saaaakte og nippe til vin. Drikke masse vann underveis :) Og så skal jeg ikke putte hånda i chipsbollen. Da skal vel dette gå bra?

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 40 års laget unnagjort og jeg er fornøyd med meg selv. Spiste et knekkebrød rett før jeg gikk og det hjalp :D Nøyde meg med en velkomstdrink (tidligere kan det ha blitt både to og tre), men litt for mye rødvin i forhold det jeg hadde gitt meg lov til. Men drakk masse vann ved siden av :) Klarte til og med å holde fingra unna godteskåla, peanøttene og potetgullet og den er jeg stolt av - for det er min svakhet.

 

Har idag vært ute å gått en laaang tur på 1 t og 20 min. Måltidene idag har gått som normalt og ikveld blir det ikke rødvin. Det blir 0,5 l Solo super til GR lasagne :) og grønnsaker med dip.

 

Ha en fortsatt fortreffelig lørdag og søndag.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er superfornøyd. Minus 1,8 denne uka og det gir motivasjon til å fortsette. Synes det er greit med dette ekspress kurset, skriver opp alt og det hjelper.

 

Men hvordan går det med dere andre? Lite aktivitet her - dere har ikke falt av håper jeg ;)

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, hvordan går det... det var et godt spørsmål;) Jeg har endelig fått tid til å begynne og trene igjen, oppstart fredag som var. Og da håper jeg at jeg over noen dager nå får maten på plass, også. Jeg spiste altfor mye i helga, men har vært flink i går og i dag. Og 5 TP unnagjort på treningssenteret føles bra.

Så hvis jeg klarer å holde koken på dette nivået litt lenger enn noen dager av gangen, bør jeg snart få lagt dette irriterende 70-tallet jeg har vaket over og under i ukevis (nei forresten - månedsvis...) bak meg én gang for alle.

Foreløpig stø kurs mot fredag og veiedag!

 

Hemulen, gratulerer med et kjemperesultat!! Det var utrolig bra:D

Og jeg er imponert over at du sto over alt snopet på bursdag. Litt ekstra vin blir det alltid på meg, også. Jeg synes det er utrolig vanskelig å drikke bare ett glass på fest. Enten kjører jeg og drikker brus, ellers så blir det fort 3 glass. Uansett hvor gode forsetter jeg hadde på forhånd:p For å si det sånn - det har blitt mye kjøring på meg det siste året. Til min samboers store glede, så kan alltid han drikke når vi er to, hehe!

 

Planen mot fredag er trening, pilates, 1400 kcal pr dag og null snop. I dag sto jeg over reste-wienerbrød som ble satt frem i kaffebaren - jeg må fortsette sånn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har utrolig nok gått ned 1.6 kg siden forrige fredag og endte opp på 68.8 kg i dag:D

 

Stoler ikke heeelt på dette tallet, men det var veldig gøy å se. Jeg er nå akkurat på normal BMI! Det er 17 år siden sist... Det føles nesten litt uvirkelig.

 

Målet fremover nå blir å gå ned litt til, for å ha litt margin opp mot 70-tallet, før jeg etter hvert bestemmer meg for hva som skal bli min nye idealvekt. Jeg holder koken frem mot jul uansett, det hadde vært ok å komme litt lenger ned mot 65...

 

Etter mange måneder med svingninger rundt 70, gir i hvert fall dagens resultat et bedre håp om at julemålet mitt er i sikte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt litt, nesten helt av, men bare nesten....

Har kommet hjem fra en helgetur med spising & god drikke stort sett uten regler. Eneste trim er gåturene i byen (ble endel gåing da!)

De siste ukene har jeg vært helt uten inspirasjon, travelt på jobb, mye reising og det meste har dratt i retning av for dårlig kontroll med matinntaket, for lite trening og for lite energi til å gjøre noe med det ;)

 

Jeg innser at dette ikke går og mistrives skikkelig med situasjonen. Og heldigvis føler jeg at motivasjonen ligger som en gryende spire nå! Støtter meg på oppropet fra kess og kveita om JA TIL FOKUS :)

 

Inspirerende også å lese om de flotte resultatene - spesielt til Ninjastar og Hemulen denne uka. Fantasktisk bra! :)

 

Klarte å komme meg ut på en kveldstur med rask gange - godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du deler tankene dine med oss, Lenapena :) Dette klarer du, forsøk å sette fokus på noe positivt, ikke tenk på det som har skjedd, tenk fremover. Prøv å smør med deg en matpakke når du er på reise, møter e.l. Jeg forsøker å tenke at hver gang det kan se ut til at jeg ikke rekker et måltid, tar jeg med meg en skive i veska/sekken pluss noen gulerøtter ;) Det er med på å holde fokus. Gud hvor mange ganger jeg har kasta innpå ei pølse fra Narvesen e.l. fordi jeg er sulten og synes det er lenge til mat. Men dette har jeg ikke gjort på lange tider nå :)

 

Denne uka ble det ned 0,9 og jeg er fornøyd med det. Trener en del styrke så det er muskler her også.

 

Så kom igjen - JA TIL FOKUS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha en heiagjeng, det er jo derfor vi er her inne - alle kan heie på hverandre etter tur og behov! :)

Får bra med trim denne uka, og kostholdet er mye bedre. Var på vekta på onsdag og må ta innover meg at vekta igjen bikket 80. Håper og jobber for at dette kun blir en sunn påminnelse om usunne valg og ikke en langdryg affære?

 

Gratulere med et nytt godt resultat Hemulen, håper jeg også kan bidra med positive resultater neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lenapena, jeg er veldig fornøyd med meg selv. Har litt utskeielser i helgene, men ser ut til å klare det allikevel. Holder veldig stramt på ukedagene, ingenting utenom snok og da tror jeg det er greit med litt i helgene.

 

Nå vurderer jeg på om jeg skal ta et ekspress kurs til eller om jeg skal klare meg på egenhånd? Har vært veldig greit med "noen som følger med", men bør vel klare noe selv også :) Er det flere som går på kurs her nå??

 

Lykke til videre, stå på - målet er der borte i det fjerne.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er over det den var når jeg startet, men håper det liger noe forklaring mens-periode og mye styrketrening bak en litt skuffende nedgang...

En halvkilo er forsåvidt ikke dårlig, det var bare så mye å ta igjen, he he.

 

Har hatt en god uke treningsmessig, og slett ikke værst på mat-siden heller. Krysser fingrene til neste uke! :)

 

Vekt uke 44: 80,1kg, ned 0,5 siste uke.

Julemål: 75 kilo (strekkmål 73)

 

Rest til julemål: 5,1 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne:(.. vært litt mye den siste tiden, så her inne har ikke blitt prioritert, ikke kroppen heller...og det er jo ikke bra..

så imorgen tidlig skal jeg på vekta igjen, og det er lenge siden.. håper jeg fortsatt kan henge meg på dere som er så flinke:-):-)?

 

stor klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har jeg hatt et totalt kcal-underskudd på over 3000, likevel har jeg gått OPP 1 kg. Ikke moro!!

Men jeg vet hva det skyldes - forrige helg var en real utskeielseshelg, bare kos og mat hele helgen. "Storbyferie" i Oslo, nemlig!

 

Og i den fasen jeg er nå, så går jeg faktisk ikke ned lenger hvis ikke ALLE dager er minusdager eller i det minste null-dager. At totalen viser et underskudd som burde tilsi nedgang, hjelper ikke. Kjipt, men sant. Jeg har gjentatt denne eksersisen gang på gang, og det stemmer dessverre hver eneste gang:o

 

Så jeg vet hva jeg må gjøre. Spise like sunt i helgene som på hverdagene, og trene mye de dagene jeg vet jeg skal på fest.

 

Lett i teorien... og bare sååå vanskelig i praksis. Det var mye lettere i begynnelsen, da kunne jeg omfordele kaloriene slik jeg ville i løpet av uka. Så lenge totalen viste underskudd, gikk jeg ned. Hver uke!

 

Men uansett, det er fredag og snart helg, og jeg depper ikke:) Må bare manne meg litt opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synøve, hvordan gikk det med veiing? Selvfølgelig må du inn hit igjen:) Mange flinke her, men det går vel litt i rykk og napp for de fleste. I hvert fall for meg!! Så vi får bytte på å motivere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninjastar - det er sunn mat i Oslo også :) hi hi hi (bor her jeg)

 

Men jeg skjønner problemet ditt, jeg kan heller ikke gjøre de største utskeielsene i helgene, men litt unner jeg meg. Det er nå jeg lever og hvis kroppen min ikke skal kunne ta imot litt usunt uten å legge på noen gram/kg - ja, så får det bare være. Et sted går grensen for meg. Jeg trener, spiser sunt og er frisk som en fisk og veldig fornøyd med livet ellers :D

 

Nei vi står på og så får vi tenke at vi skal leve lenge på vårt sunne liv.

 

God helg folkens

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hemulen, huff ja, jeg vet det dessverre det... jeg flyttet fra Oslo i fjor, etter 10 år i byen. Men så er det noe med det når man kommer tilbake til noe man savner - da må jeg liksom rekke over alt, siden det sikkert blir såå lenge til neste gang. Og på "storbyferie" er jo liksom alt lov?!? (Ja, veldig god til å overbevise meg selv, hehe:p)

 

Men slike tanker gjør seg vel best for den som skal holde vekten, gitt:rolleyes: Jeg får sette inn helgefokus-giret for fullt fremover!

 

For det er dessverre slik om dagen at skal jeg lenger ned i vekt, så tåler jeg ingen utskeielser.

 

Oh well. Jeg SKAL i hvert fall ned til normal BMI før jul. Og helst litt til. Bør ikke være umulig, det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det dette fokuset som vi snakket om oppi her da dere ............. :confused:

 

Det ble visst litt mye for meg med både kjærestetur og jobbtur og litt av av hvert, men jeg har fortsatt håp om å klare julemålet mitt, selv om det nok skal holde hardt midt i julebordstria og alt.

Men jeg prøver!:D

 

JULEMÅL:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg til jul

 

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

FORLØP:

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

U5: ned 0,5

U6: ned 0,7

U7: ned 2,1

SUM: 12 kg

 

Delmål 2: ytterligere 6 kg til jul

FORLØP:

U8+9+10+11+12: ned 2

U13:

U14:

U15:

U16:

U17:

 

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!

HEIA OSS!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fokus, men vekta ja, den er jeg ikke venn med. Sååååå flink denne uka, med litt kos i helgen, trent 3 ganger + gått turer - og opp 1,3 :) Skjønner ingen ting, men har en teori:

 

Tror jeg har for mye fokus på mat, kcal, ikke spise ditt, ikke spise datt, nok mat, for lite mat. Sitter også nå å skriver en bachelor oppgave som skal leveres 2. des. og har fokus der. Derfor gir denne matplanleggingen litt mye "stressete" tanker, synes jeg selv.

 

Nå tenker jeg at jeg legger dette matfokus litt til side, gjør ferdig oppg., trener jevnlig og så tar jeg tak igjen etter jul. Da skal jeg begynne i ny jobb, ferdig med utdannelse :) og livet blir noe annerledes. Tror det er løsningen for meg akkurat nå. Men jeg skal selvfølgelig være her inne, motivere og selvfølgelig ta imot motivasjon. Og trene ja det kan dere være sikker på at jeg skal fortsette med :)

 

Lykke til

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang igjen og fokuset er på plass. Er litt engstelig for helga, for da er det noe festligheter, men skal legge en realistisk plan og satse på at jeg klarer å holde meg til den.

Jeg har så SKREKKELIG lyst til å klare det julemålet mitt!!:)

 

JULEMÅL:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg til jul

 

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene (kjærestetur)

FORLØP:

U1: ned 3,0

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

U5: ned 0,5

U6: ned 0,7

U7: ned 2,1

SUM: 12 kg

 

Delmål 2: ytterligere 6 kg til jul

FORLØP:

U8+9+10+11+12: ned 2,0

U13: ned 1,7

U14:

U15:

U16:

U17:

 

REST: 2,3 kg

 

 

Stå på Synøve og alle andre!

GO GIRLS!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg må si meg enig med deg, kess... Jeg har også så innmari, skrekkelig lyst til å nå julemålet mitt!

Men vekta mi har bare gått opp de siste par ukene, så det må jobbes hardt fremover.

I dag har det muligens snudd, jeg veide 70.0 i dag. Dvs 1.2 kilo unna "minimumsjulemålet" om normal BMI.

 

Jeg gir ikke opp, selv om det er mye som skjer fremover av helgeturer og festligheter!

 

La oss stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...