Gå til innhold

Julemål 2011;)


Maximor

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hallo folkens!

 

Jeg hadde første offisielle veiing etter ferien i dag. Vekta viste 70.8 og dermed 1.6 kg opp over fem uker ferie.

 

Nå skal dette vekk først, før jeg skal ned i normal BMI og så litt til... Ser for meg at jeg i hvert fall skal ta av fire kilo til:)

 

Mitt mål i helgen er å begrense meg på konfirmasjon og bursdagsfeiring! Jeg er ganske god på å være flink i uka, men helgene er det verre med...:)

 

God helg til alle sammen:)

 

Pssst: Jeg er forresten ingeniør! Så i god stil så regner jeg på kalorier og trening og prøver å få teori og praksis til å gå i hop, haha:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Hei folkens, jeg blir også med på julemål. Her er de langsiktige målene jeg satte meg når jeg gikk kurs tidligere i år...

 

Mål for neste periode, fram til jul:

* Stabilisere under 80 kilo gjennom sommeren - måles i august ved skolestart.

* Forbedre 7,5 km rekord til under 50 min

* Ned til 73 kilo i løpet av desember

* - 40 cm totalt midje/hofte /rumpe. (10 cm til fra idag)

 

Har en stygg følelse av at 73 kg er et veldig ambisiøst julemål, men tenker jeg drøyer til neste uke med å gi start-punkt og sluttmål.

Veide 80,6 dagen etter ferieslutt, så jeg bør jo kunne oppnå det første målet! Ble ca 3 kilo opp over ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg krøpet til korset igjen... Nå er det stopp på oppgang her...

Jeg vil også gjerne være med på julemål, håper å gå ned 6-8 kg til jul, veier 88,1 kg nå. Når jeg sluttet på Grete Roede i fjor veide jeg 83,7, sukk.... Synes det er tungt å komme igang med mosjon, men har endelig kjøpt meg tredemølle, så nå er det ingen bønn ;-).

 

Ønsker dere alle sammen masse lykke til framover!

 

Jeg jobber i vvs/svømmebasseng bransjen på kontor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi' date=' da er jeg i gang. For å sparke meg selv i ræva har jeg tatt Filiokus sin utfordring "2 buksestørrelser ned på 4 uker" (se Ned 20-30 kilo-forumet), hvor hovedingrediensen er Yngvar sitt treningsprogram (NRK Puls). Jeg startet det hele med 1 times jogge-/gåtur i kveld og er veldig fornøyd med innsatsen! Juhu!

 

Det skal sies at jeg absolutt ikke er tilhenger av å gå mye ned på kort tid, men en pangstart på treningsfronten er bare et pluss. Skal passe på å regulere maten tilsvarende.

 

:)[/quote']

 

Vet du om det går an å få tak i disse programmene? Jeg gikk glipp av dem, da de gikk på nrk, og vil gjerne se dem.

 

- Jeg er forresten lærer. glemte å skrive det i forrige post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna en time Zumba og litt styrketrening idag :P Føler at nå går det riktig vei, er skikkelig motivert. Fører opp alt jeg spiser og trener i dagboka, og det holder meg i skinnet.

 

Både fredag og lørdag klarte jeg meg med et glass rødvin :) og lagde også sunn mat. Ikke noe snacks ble det heller, bare litt blåbær, et par plommer og noen druer. Jeg klarer også å holde 5 måltider om dagen (har fått til en god rutine på å planlegge hvert måltid). Dette hjelper meg veldig.

 

Ha en fortsatt fin dage folkens.

 

"Regnklem" fra Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

ned bare 300 gram ved veiing i går, kjedelige tall! før ferien va ej nede i 91,7 men virke som det skal holde hardt å komme seg ned under 92 igjen..

Nettopp ferdig på jobb og har skiftet til trimklær så blir det litt intervalltrening på meg og rockering senere.

 

Jobber forresten som servitør og løper rundt hele dagene fra før av.. :-P

Var flink på 5 måltider om dagen før men er konstant kvalm og uten matlyst for tida så sliter med å komme tilbake i "gode" rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklump

Jag slänger mig med på Julemål 2011! On det finns plats dvs? :)

Har jojobantat i måånga år, men nu är det dags. Har meldt mig på till en kurs med oppstart i slutet av augusti ,men kan inte vänta!

Har egentligen försökt hela året. Men jag sliter med maten/småätandet och CHOKLADEN.

Sommaren är över och jag får börja om på nytt.

Målet är 79 kg till jul.

Midjemått under 80

Vikt idag: 94.4.

Midjemått idag 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første veiing mot julemålet overstått. Vekten viste 86,6 i dag og det betyr ned 0,4 fra forrige mandag. Greit fornøyd med det..

 

Jeg føler at det går ganske greit i ukene, men jeg sliter bigtime i helgene... Må nok litt skjerpings til her.

 

Til helgen drar vi en uke til varmere strøk. Skal kose meg der, men når vi er tilbake til moderlandet må jeg mobilisere for å klare julemålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med en bra uke, ned 1,7 kg. Men sånn er det alltid med den første uka. Den neste vil være mer reell. Særlig fordi jeg skal fire dager på reise, i bryllup, så da vil det ikke mangle på verken god mat eller drikke. Jeg skal kose meg, men holde meg i skinnet. :D

 

Lykke til med treninga, Svirre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg åsså med her. Er så motiverende å være flere sammen :-D

Har lyst å gå ned ca. 7 kg før jul.

Er fanatisk motivert, og gleder meg til å jobbe bort KG :-)

Jeg tar gjerne imot tips og råd ;-)

----

Vekt år 2004 = +90 kg (ca)

Vekt år 2006 = 72 kg (ca)

Vekt år 2008 = 66 kg (ca)

Vekt år 2009 = 58 Kg (ca)

Vekt år 2011 = 65 Kg (ca)

-- SKAL under 60 igjen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..her vil jeg også være med! trenger all motivasjon som kan komme min veg;)

 

startet på nytt 15.08 med 97kg, har et mål om å komme nedpå 80tallet et sted til jul. Det er mange kg å ta av, men om 2 uker starter jeg på Roede aktiv - og jeg gleder meg! (er 160cm lang, og tør ikke en gang tenke på hva BMI'en min er..)

 

Jeg ser fram til ei lettere jul - hva med dere jenter?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Nå er vi mange her, håper flest mulig henger med i svingene!

Snikveeiing i dag viser fremgang og i dag har eg vært på skikkelig fjelltur! vi brukte 3,5 time på å gå og det var herlig!

Imorgen blir det nok enten fjellstua eller en trimdvd eg har, har spist middag på god restaurant i dag så føler fjellturen nøytraliserte liksom..

 

Gleder meg til jul og til å ha på meg en ny fin kjole evt kjolen til min lillesøster som er så nydelig <3

 

Heffaklump: det er bedre å gå ned sakte enn fort opp og ned, tenk på huden som skal trekke seg sammen.

 

Har alle her inne en plan for hvordan dere skal gå ned i vekt eller er det bare kaloritelling og trim på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også snikveid meg i dag, og har høye forventninger til neste veiedag. Eller, er det riktigere å si lave forventninger?

 

Jeg opplever å ha kommet inn i gode kostholdsrutiner, men sliter fortsatt litt med treningen. Jeg leste et tips et sted, om at det faktisk er det å få på seg treningstøyet som er den største bøygen. I går hadde jeg med treningstøy på jobb, og skiftet der, og gikk en 5 km. tur i skogen. Det var mye mer deilig enn å krasje på sofaen, slik jeg vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklump

Jo, men skal til thailand 11/11 og vil veeldig gjerne få vekk 10 kg til dess.

1 kg i uken satser jeg på, da har jeg 11 uker på meg. Er klar!!

 

Jeg har meldt meg på en kurs som starter 29/8 så regner med at det blir kaloritelling og mye trim på meg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle her inne en plan for hvordan dere skal gå ned i vekt eller er det bare kaloritelling og trim på en måte?

 

Jeg trener og teller kcal.

- Holder meg åsså til Ekte mat. dvs. spiser ikke lett produkter selv om det er mindre kcal. Ekte mat metter mer enn lett produkter + mye mer næring. Passer også på å få i meg nok proteiner, proteiner metter også mer og sørger for at man ikke mister så mye muskelmasse. (er fettet som skal bort her og ikke musklene ;-)

--

Vekt år 2004 = +90 kg (ca)

Vekt år 2006 = 72 kg (ca)

Vekt år 2008 = 66 kg (ca)

Vekt år 2009 = 58 Kg (ca)

Vekt år 2011 = 65 Kg (ca)

-- SKAL under 60 igjen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til alle nye som vil være med oss :) Nå er vi en liten gruppe som sammen skal kvitte oss med noen kilo hver. Og sammen er vi sterke.

 

Jeg er inne i en fantastisk god tid. Har trent fire ganger pr uke etter ferien og allerede to ganger denne uka. Imorgen skal jeg ut å gå på morgenen og ettermiddagen :D

 

Ellers går det strålende med maten. Registrer alt og holder nøye kontroll med hva jeg putter i meg. Litt kos i helgene unner jeg meg, men ikke på langt nær store greiene. Er så klar for at denne gangen skal jeg klare det.

 

Jeg jobber i barnehage som pedagogisk leder. Samtidig studerer jeg til førskolelærer og er inne i mitt siste halvår nå (ferdig til jul). Har vært aktiv i et idrettslag som leder for kamparrangementer, noe som har gjort at jeg har stresset mye, og slurvet med maten. Ikke fått i meg middag kun dyttet i meg noe usunt. Glad jeg er ferdig med dette og det er vel derfor det går så bra som det gjør nå.

 

Har ikke lagt noen plan ennå, men tar det litt som det kommer. Målet er 75 kg innen 1. juni neste år. Har rundt 10 kg igjen dit, men har god tid da.

 

Ønsker dere fortsatt lykke til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Enig med Hemulen, nøye kontroll og føring av hva man spiser virker best! Da er det mye vanskeligere å jukse, hehe! Jeg registrerer absolutt alt jeg spiser, og har gjort det et helt år.

 

Jeg har veiedag én dag på forskudd i dag: Ned 0.4 siden fredag og godt fornøyd med det:)

 

I helgen skal jeg på hyttetur på fjellet med venninnegjengen, jeg drar om noen timer. Blir gøy, men altfor mye mat. Det blir vel noen gåturer dersom været holder, så det får duge. Har ingen planer om stramt løp på denne turen, men en viss begrensning må jeg få til:)

 

God helg til alle sammen - dere som skal være hjemme uten utskeielser på planen får være ekstra flinke for oss andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er:-)jeg er litt slapp med å skrive opp, men skal skjerpe meg skikkelig nå, det må jeg:-)skolen er igang igjen her og det er godt å komme inn i vanlig hverdag igjen:-)jeg har vært på vekta idag , men ingen nedgang denne uken. har kommet igang med trening igjen og det er deilig. og er flink og går tur hver dag:-)

ha en fin dag alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hemulen' date=' nøye kontroll og føring av hva man spiser virker best! Da er det mye vanskeligere å jukse, hehe! Jeg registrerer absolutt alt jeg spiser, og har gjort det et helt år.

 

Jeg har veiedag én dag på forskudd i dag: Ned 0.4 siden fredag og godt fornøyd med det:)

 

I helgen skal jeg på hyttetur på fjellet med venninnegjengen, jeg drar om noen timer. Blir gøy, men altfor mye mat. Det blir vel noen gåturer dersom været holder, så det får duge. Har ingen planer om stramt løp på denne turen, men en viss begrensning må jeg få til:)

 

God helg til alle sammen - dere som skal være hjemme uten utskeielser på planen får være ekstra flinke for oss andre;)[/quote']

..det er jo bare å se resultatet ditt siste år, kjempebra!!:D

 

Ettersom jeg ikke har begynt på kurs enda (oppstart om snaue 2 uker), så skriver jeg ikke ned det jeg spiser. MEN jeg skriver sånn "mentalt" om dere forstår, -og har holdt meg til kun mat jeg skal spise nå snart ei hel uke! Men, når kurset starter opp skal jeg begynne skrivinga, vet av erfaring at det dessverre er fort å skli ut om en ikke gjør det. (et par druer her, ei halv brødskive her.. og vips, der var det noen nonstop gitt hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nøye med å føre kalorier. Når jeg må konfronteres med alt jeg spiser, blir det lettere å holde fokus. I tillegg prøver jeg å velge grove, langsomme karbohydrater og begrense disse, uten at jeg er på et lavkarboopplegg. Mye grønnsaker og mye fiber har jeg også tro på.

 

Jeg jobber også med å komme i gang med å trene. I går leverte jeg sykkelen min inn til service, og når den kommer tilbake skal jeg prøve å sykle til jobb noen dager i uka. Det blir 2,5 mil begge veier, så det blir jo god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklump

Denne uken har jeg totalt fått ihop 17.9 trimpoeng. Har spist sunt, med unntak for en snickers ved lavt blodtryck. Har gått ca 10 000 skritt per dag. Og virkelig virkelig prøvd!!

Tok en sneakpeak på vekten idag tidlig. opp 400 g.

Fin start på helga det.

Ikveld er det "sommerfest" med jobben og imorgen får jeg besøk av en vennine så regner med at helga går i alkoholens tegn, dessverre.

 

men jeg får kjempe videre :D

 

God helg!!

Resultat kommer på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...