Gå til innhold

Julemål 2011;)


Maximor

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til alle med nedgang og til dere som har stillstand også. Jeg har gått ned 0,4 :) Synes dette går rimelig sakte. Gjør alt riktig så skjønner egentlig ingenting. Men, men får ikke miste motet ennå. Plutselig sprekker ballongen og da bare raser det ned :) ha ha ha

 

Til helga reiser jeg til Tyrsil for å være med på Trysilrypa. 13 km turmarsj i fjellheimen skal gjøre godt. Håper på OPPHOLDSVÆR mens vi går ihvertfall :)

 

Stå på jenter - vi skal klare det.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, vært mye her i det siste. har hatt konfirmasjon i heimen. men nå er det over og er på nett igjen. gratulerer til dere alle, flinke er dere:-)jeg har gått ned 0,2 fornøyd med det, etter å ha hatt så mye kaker i heimen.

ha en fin helg alle sammen.

og lykke til med Trysilrypa hemulen:-)

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått kjempefort, og det er utrolig deilig med helg nå. Endelig!

 

Tror det har gått sånn tålig greit med spisinga, bortsett fra på onsdag. Da var jeg på kurs etter jobb, og hadde ikke tid til å spise ordentlig mat, så da ble det en burger her og en bolle der, akkurat som i gamle dager. Jeg skal ikke gjenta det neste onsdag.

 

I helga blir det maling og årnings her hjemme. Det er visst nok å få tatt seg til. Jeg skal prøve å få tid til ei ordentlig treningsøkt også, innimellom oppussinga, men det er ikke sikkert det blir tid til det.

 

Lykke til på Trysil, Hemulen! Håper det blir bra!

 

Gratulerer med konfirmasjon, Synøve! Og stas med nedgang, både til deg og fjellpia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Her går det sakte men sikkert nedover med både vekt og blodsukker,HURRA for begge to,vekt idag 82 blank,nå er bestemor i siget ...

 

Har begynnt å trimme mer og variert så da går man ikke lei.

 

God lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kjipe vekten... nok er nok! viste 92,1 i dag igjen.

Ønsker så sterkt å komme under 90 og nå 85 før jul, men eg ser eg må investere mer, i løpet av denne måneden skal eg bestemme meg for hvilket treningssenter eg skal begynne på og fra og med i morgen er det trening igjen, helsa er såpass på god vei at det ikkje skal skade nå.

Slutt på brus og kaker og cafebesøk i flertall!

 

Ha en fin aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Nessie! Det høres ut som om motivasjonen er på plass i alle fall, selv om vekta er kjip. Det å kutte ut brus har vært veldig effektivt for meg. Jeg tror veldig på å unngå å gi kroppen for mange kunstige stoffer, hvis man vil nedover.

 

Jeg skal ha en aktiv uke. Jeg har hatt ei aktiv helg og gleda meg til veiing. Det ble bare 0,7 ned, til 112,0. Det er jo bedre enn ingenting. Men i og med at jeg stod stille forrige uke, er jeg litt skuffa og hadde håpa på mer.

 

Men jeg må nok se litt nærmere på treningsrutinene mine, jeg også. Jeg hadde håpt at jeg skulle klare å trene ute fram til midten av oktober, før jeg kjøper treningssenter-kort. Men det ser ut som om jeg må begynne med innetrening allerede nå, for det er så surt vær for tida. Jeg orker ikke jogge i regnet, og da bare utsetter jeg treninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirre, 0.7 er kjempebra! Og om du er litt skuffet: Du vil få betalt for det neste gang hvis du fortsetter den gode stimen, det er i hvert fall min erfaring:)

 

God bedring til Monken.. håper formen er bedre:)

 

Jeg har nå hatt en lang periode med mye sosialt på kalenderen, avsluttet med denne helgen hvor vi var hjemme hos mine foreldre og i konfirmasjon. Synøve, utrolig imponert over at du har gått ned samtidig som du har hatt konfirmasjon?! Det er jammen bra jobba!

For min del... Sommerferien bare gled inn i en lang periode med den ene festen etter den andre. Og jeg har ikke klart å begrense meg.

 

Så veiing fredag viste 0.2 opp - og den vil ikke vise ned nå til fredag, heller.

 

Jeg har derfor lagt ny strategi! Jeg merker at det skal mye mer til nå som jeg nærmer meg mål. Derfor skal resten av september bli en "streng" måned. Ikke kake og ikke godteri av noe slag. Rett og slett godteriforbud! Eneste unntak dersom jeg er på besøk og bli budt kake. Men ellers: Nada, zip, ingenting.

 

Selvfølgelig ikke helt i tråd med det å ha et balansert liv hvor litt av alt er lov, men jeg må bare prøve dette nå. Det er jammen STOR forskjell på hvor mye jeg kunne slippe unna med for et år siden og likevel gå ned hver uke, sammenlignet med nå:)

 

Ønsker alle en super, aktiv uke! Her pøsregner det (hakk i plata..), så det blir nok mange timer på treningssenteret for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned uten godteri er en veldig effektiv måte å rense kroppen på. Jeg brukte tiden etter sommerferien i sommer på å vende kroppen helt av med sukker. Og først etter halvannen måned, føler jeg at jeg kan spise moderate mengder (en sjokoladebit eller to) uten at jeg vekker sukkertrollet i meg igjen. Det er veldig godt å ha kommet dit, og jeg merker at jeg får tilfredsstilt sukkersuget med mye mindre enn før. Det er jo ikke alltid jeg velger å tilfredsstille dette suget, men i går, da det var mye godt på bordet spiste jeg en liten skål is istedenfor kveldsmat og hold meg innenfor dagsrasjonen likevel. Gamle-Svirre ville ha spist mangetusen kalorier godteri, når alt stod på bordet foran henne, likevel. Det er tilfredsstillende å kjenne at jeg har bedre impulskontroll nå, enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tryna i opplegget' date=' fikk en "svart" uke, og gikk opp 900 gram. Jaja, sånt kan skje, men en uke i gjørma er nok. Nå er det tilbake på sporet igjen![/quote']

 

Det er en god holdning!

 

Jeg hadde en skikkelig dårlig dag i går, men jeg skal ikke la det ødelegge uka. Man må fokusere framover, hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en knallfin helg i Trysil. Ikke de store kaloriutskeielsene. Vi var nemlig 7 damer som enten går på kurs eller har gått og som trener sammen :P Derfor var det mye sunn mat med. Og så gikk vi jo 13 km turmarsj på lørdag i ganske ulent terreng. Men vi koste oss med rødvin og derfor har ikke jeg gått noe ned :( Ser nå at jeg kan nok ikke kose meg i hele tatt uten at vekta enten står stille eller ikke går ned. Litt frustrerende, men det er vel slik det skal være for meg da.

 

Så kosen skal jeg fortsette med, trening skal jeg fortsette med og sunt kostholt - så får vi se om det løsner en dag. Har gjort det samme tidligere med gode resultater.

 

Ha en fortsatt fin uke jenter. Og selvfølgelig gratulerer til alle som har gått ned :)

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand på meg i dag. Ikke uventet. Her har tallene vært så å si uendret i ukevis...

Men med godteriforbudet jeg innførte på mandag, håper jeg at jeg skal komme meg sånn noenlunde gjennom helga - det er de som er den store utfordringen.

 

Hemulen, jeg må bare signere det du sier: Helgekos har virkelig stoppet nedgangen for meg nå etter sommerferien!

 

Men nå er det slutt - jeg skal skal skal under 70 til neste fredag!

kess, velkommen tilbake og jeg er helt enig: Strengt regime i tiden fremover for at det skal løsne for min del!

 

Ønsker dere alle en god helg uten de altfor store utskeielsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Det er høst både i innsats og resultat denne uka,totalt stillestand her,får skylde på meg selv,litt for mye servering her og der.Går det an å tape igjen munnen når det står lekkerier på bordet tro?

 

min trøst er at i vinter veide jeg 5kg mer enn i dag ...

 

Jeg blir litt frustert over meg selv at det er så vanskelig å si NEI TAKK til ting som jeg ikke skal ha.

 

Nå skal jeg begynne en ny strategi:Jeg tåler ikke dette som står på bordet pga høyt blodsukker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svirre :-)

Eg foretrekke å drikke vann med kullsyre når eg ønsker brus, det demper søtsuget.

Føler at det har vært høst hele sommeren her på vestlandet..

Målet føles langt borte men nå er helsa på plass, ferdig med antibiotika og ej blir ikke lenger svimmel av å gå på jobb så det går rette veien!

 

vekta viste enten 91,3 eller 91,8 så vi går for 91,8 i dag, har endelig begynt å trene igjen og he fått gangsperre for første gang på lenge :-P

Melder meg inn på treningssenteret i morga, det ligger 2 minutter unna liksom så det blir ingen unnskyldning for ikke å trene!

Da blir det egentrening, spinn og step når eg føler helsa tillater det, step er det beste eg vet på treningssenteret :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil bare melde at jeg ikke har ramla helt ut, men det har vært så sinnsykt travelt og mye reising at det meste har gått litt på halv tolv...

Har gått opp litt, men er fremdeles stabil under 80. Det skyldes at jeg har hatt med joggesko og tursko i bagasjen og at jeg har vært flink til å stå opp i gryotta og gjøre unna treningen når jeg ser at ettermiddag er fulle av div arrangement.

Mye mer av desserter og viner enn det som er forenelig med vektreduksjon, og standhaftigheten reduseres over tid - men nå ser jeg en lysning i tunellen :(

 

Heia heia til alle dere flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG derimot har ramla heilt av lasset, men eg håpe at eg klare å hoppa på igjen nå. Eg vett ikkje kg, av den grunn at vektå trenge nye batteri. MEn for å unngå at alle kiloane eg fekk av i vår, ska komma på igjen før jul, må eg begynne igjen snart....

 

MEN DET E SÅ VANSKELIGT

 

særlig når du e såpass sjøldestruktiv som eg e.... igår gjekk ein halv isboks i grisen (meg), ikkje godt og ikkje godt for kroppen heller..

 

idag har eg begynt å registrere mat, håpe eg klare å registrere alt igjen, då e eg ofte flinkere med maten..........................................................

 

flinke dåkke som holde stand og trimme og holde fokus, kjempebra vil eg bare sei.........................................................................

 

det hadde vært såååååååååååååååååååååå fint å gå inn i juleferie 67 kg eller mindre...

 

gje meg styrke ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nedover heldigvis,

ellers tror jeg at jeg hadde blitt sprø med dette strenge opplegget jeg driver nå. :eek:

 

FORLØP:

Start: 25/8 (17 uker til jul)

Hovedmål: ned 18 kg (ja! jeg legger lista litt høyere enn jeg pleier, er utålmodig nå)

Delmål 1: 10 kg de første 7 ukene

 

U1: ned 3

U2: ned 3,5

U3: ned 0,7

U4: ned 1,5

SUM: 8,7

 

 

Stå på alle flotte jenter!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...