Gå til innhold

10 kg NED innen desember 2011


Gjest moii

Anbefalte innlegg

Jeg har en semi-lavkarbo-tilnærming. Jeg spiser wasa sport + knekkebrød, fullkornspasta, men hovedvekt på grønnsaker som fyllmasse til middag. Lavkarbodietten er nok god for mange, men den er svært dyr, siden man skal spise mer protein og mindre av det som er billig og tradisjonelt har vært brukt til å fylle opp magen. Dermed kan ikke alle husstander klare den dietten.

Jeg har ikke merket noe særlig forskjell på yteevnen om jeg spiser lavkarbo eller ikke, men tipper dette kan væer individuelt, men kanskje også en tilvenningssak? Har ellers lest mye om den dietten, og det er vel vist at man i starten går raskere ned enn på trad. "slankekost", men etter noen uker er man omtrent likt...

Uansett er vel det viktigste at man finner en kostplan man kan leve med og som ikke frarøver en alle gledene... Jeg er f.eks nokså glad i søtt og har funnet en måte å "lure meg selv". Hvis jeg spiser sjokolade mister jeg tradisjonelt grepet ganske fort, men noen knekkebrød med ekte geitost (som omtrent inneholder like mye karbo som sjokolade) gir meg metthet OG karbohdrater uten at jeg går berserk! Det er ikke sikkert det er så LURT, men det er noe jeg kan leve med på sikt og da funker det ganske bra.

I dag har jeg nesten ikke trent, har bare tatt noen svært enkle utfall og knebøy i undervisningsøyemed... Kjører hardere på i morgen. Er dessverre ikke motivert til hard styrketrening for tiden... bare løping, men må se å komme i gang med litt seriøs styrke, snart.. Det gir så gode resultater.... O inspirasjon, kom til meg!!!

God bedring snart59 og stå på videre som instruktør, Doppler. VI er flinke som tar grep om tingene!! (Vaskemaskinen piper i bakgrunnen... må henge opp tøy før natten velter inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Ut fra hva jeg forstår så er det individuelt hvordan man reagerer på lavkarbo, og jeg benekter ikke at det fungerer for mange, særlig gunstig for de med insulinressistens, eller diabetes ut fra hva jeg ser media skriver. Det finnes jo også toppidrettsutøvere som lever på lavkarbo så det må jo være mulig å trene hardt på det også. Men som sagt, jeg prøvde i tre uker og var så gåen som jeg aldri har vært før på trening. Det var som å trene rett etter å ha vært syk. Jeg var helt tom.

 

Ellers har jeg hatt to knalltimer i dag, både stepen og aerobicen gikk på skinner. Og så var det catslide etterpå, og nå begynner jeg å få taket på det. Det er fortsatt vondt, men mer gøy enn før. 1050 kcal trent bort idag.

 

Det beste med slanking er at jeg blir så strukturert i forhold til mat, og spiser mer god mat enn ellers, fordi jeg er litt mer nøye med hva jeg stapper i meg, og spiser feks ikke is til kvelds...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Doppler

 

Hvor mange timer i uka er du instruktør? Og går du på andres timer også? Får du tilbud om kursing på senteret ditt, eller må du betale kurs selv?? Det høres artig ut med catslide. Er det sånne "lapper" man har under hendene?? Som trener kjernemuskulaturen "sønder og sammen"? FOr individuell trening er jeg storligen begeistret for redcord (slyngetrening), mye av det samme prinsippet... kjernemuskulatur og ellers hele kroppen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer i uka er du instruktør?

Jeg er instruktør på 3 halvtimesblokker (step/aerobic/styrke) dette halvåret. Dette har variert, men ettersom vi har blitt flere instruktører så jobber jeg nå bare en kveld i uka, i en periode jobba jeg tre, det var for mye.

 

Og går du på andres timer også?

Ja. Jeg må trene mer enn den ene kvelden for å holde kondisen oppe. Onsdager er jeg med på sirkeltrening og fredager er jeg med på kondis. Mandag og tirsdag trener jeg ikke pga ungenes aktiviteter

 

Får du tilbud om kursing på senteret ditt, eller må du betale kurs selv?

Vi får være med på feks nike convention, vi har interne kurs, og vi har eksterne foredragsholdere. Sertifisering får vi ikke, men det er dyre saker. I tillegg har vi samlinger og workshops.

 

Catslide

http://www.youtube.com/user/NorwayCatslide#p/a/u/1/F2vZjNLD5xo

 

Dette er vel mye av de øvelsene vi bruker nå. Har du lyst til å prøve, ta ullsokker på hender og føtter og kjør på. Det er kjernemusklatur for alle penga. Det er hardt men gjør godt, og etterhvert er det gøy også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte op 2000 kcal fredag. Sånn er det bare. Ellers har vi fått ferdig rommet til datteren nå, og det er så fint at jeg vil også være 7 år og ha prinsesseseng. Veiing i kveld. Konferanse neste uke, og så høstferie. Det blir et par tøffe uker fremover, mat og vektmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg har veiing i morgen, er litt spent for det har nok blitt litt mer vin og mat enn det skulle.. bakte bl.a scones både lørd og sønd morgen og det er veldig godt med ost og syltetøy på... HAr holdt veldig på med rydding og pakking og slikt, så det har ikke vært så mye stillesitting i helgen, fikk presset inn en liten 5km på tredemølla i går kveld. Det kjentes veldig godt!

Til helgen blir det utfordring - igjen!! Og som Doppler nevnte... snart høstferie...

Jadda, dagene er aldri like og det er alltid utfordringer når det gjelder mat osv.

 

I går måtte jeg kompromisse... jentene mine hadde bakt muffins og "inviterte" mamma og pappa på kake og vann.. de dekket på bordet og hadde fordelt likt antall muffins rundt. Da "måtte" jeg ta en.. jeg tok den minste jeg fant...

 

Vel. Stå på videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,3 kg og gjett om jeg er glad for det! Nå er det -3,2 kg på 4 uker og det kan jeg like. Hvis jeg klarer å holde omtrent samme tempo så er det -10 kg til jul og faktisk før jul...nå går det vel tregere snart. Om ca to kg har jeg kommet til et punkt jeg nesten ikke har vært under de siste 10 årene, så det blir jo en utfordring, men jeg er i en ganske god stim for tiden. Har funnet gode løsninger som jeg tror jeg kan leve med... Men ingen er vel fullkommen.... og hvertfall ikke jeg.. men jeg holder meg på denne tråden og får masse hjelp fra dere som har mange av de samme tingene dere arbeider med...

Stå på videre dere flinke damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!!!

Fikk ikke mulighet til å veie meg i forrige uke, men i dag ble det, -1,2 kg.

Fordelt på 2 uker så blir det nå bare 0,6 kg pr uke, men jeg skal ikke klage, ned er ned :-)

Ellers så går det så det suser på lavkarbo. Litt startvansker den første uka, veldig slapp og trøtt. Men nå bobler energien over, deilig!!

Har blitt litt lite med tening i det siste. Har en travel dag i dag, men på onsdag, torsdag og fredag blir det. Gleder meg faktisk :-)

 

Grattis med nedgangen Doppler og Enna, herlig!!!

Ha en fortsatt fortreffelig tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!!!

Fikk ikke mulighet til å veie meg i forrige uke' date=' men i dag ble det, -1,2 kg.

Fordelt på 2 uker så blir det nå bare 0,6 kg pr uke, men jeg skal ikke klage, ned er ned :-)

[/quote']

 

600 gram i uka er mer enn litt. GR anbefaler jo at man ligger på omkring 500 gram i uka for å sikre varig vekttap. Dersom du synes 600 gram er lite, eller 200 gram om du kommer dit, gå til kjøleskapet, ta ut 600 gram smør/margarin og se mengden du kvitta deg med sist uke. Det er faktisk en del. Det hjelper i alle fall for meg når jeg synes det har gått litt smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei :)

 

Hiver meg med jeg også! Har 13kg for mye :( Nettopp ferdig m svangerskap nr 2,å har en mage som henger for mye.. Fant ut i dag at vis jeg holder inn magen,så får jeg den magen som jeg vil ha,så da er det bare å begynne å trene...

Har veie dag mandager,men fikk ikke til å veie meg i går,så får ta det neste uke...

 

Låner en trimsykkel av en slektning til samboer`n,så det blir sykling tirsdag og torsdag.. ca 1 time... Å så mange gå turer som mulig ellers i uka,lange eller korte.. Bare været er någenlunde bra.. Å rockeringen forhåpentligvis vær kveld... Å ettervært som vinter`n melder sin adkomst og jeg får råa til nye joggesko,så blir det jogging på tredemølle..

 

Har tidligere klart å gått ned 500g i uka,helt til sjokoladen kom å ødela det hele :P Så håper jeg kan klare det herre gangen å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott med flere her inne som kan være med å holde motivasjon oppe:) Høres spennende ut med lavkarbo.. jeg holder meg enda til normal kost, men stopper det opp så er det absolutt et alternativ:) gratulere med nedgang jenter! vi er flinke:)

 

MEN dagens glad nyhet: jeg har fått innvilget bukplastikk, så på nyåret blir jeg operert.. er så glad at jeg har ikke ord!!!!!!! Er bare mer motivert på å trene å spise sunt.. veide meg i dag og vekta viste 71,3 kg.. så det går rette veien.. håper ikke desember ødelegger med tanke på all god mat og godter som frister... men med tanke på bukplastikk så skal jeg være flink!! Wihiii.. så glad jeg er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MEN dagens glad nyhet: jeg har fått innvilget bukplastikk' date=' så på nyåret blir jeg operert.. er så glad at jeg har ikke ord!!!!!!! [/quote']

 

Gratulerer! Jeg har vurdert å søke selv, har ganske fint overheng, sliter med eksem og vanskelige forhold under der, men på den andre siden, jeg orker ikke tanken på rekonvalesensen etterpå. Men de blir jo veldig fine etterpå de som har gjort dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten om dagen at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal overleve. Men jeg lever nå enda. Har ikke fått trent så mye (usle 9 poeng), og neste uke blir det lite, jeg skal på konferanse. Det er så klart treningsrom der, men jeg vet av erfaring at programmet er så tett at de to timene man har fri ikke går til trening, men til litt søvn og litt shopping. Og jeg vet at det blir Strawberry Daiquiri. Fordi jeg liker det.. og så er det høstferie uka etterpå.

 

Nå skal jeg bevilge meg en halv flaske vin, 50 gram potetgull, og 50 gram vingummi. Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jammen en fortreffelig lørdag. Eksepsjonelt gode venner på besøk. Laaaaaang lunsj med hjemmebakt foccacia og feite oster og hvitvin, laaaaaang tur i skogen med noen soppfunn (vi var mest opptatt av å gå, minst av sopp), fantastisk lammelår på seng av rotgrønnsaker og helt sikkert masse smør (jeg lagde ikke maten) innledet av stekt sopp på et lite stykke ristet brød... og champagne og vin i rause kvanta. Totalt inntak av kcal tilsvarende to dager, men nydt til fulle. En dag jeg kommer til å huske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN dagens glad nyhet: jeg har fått innvilget bukplastikk, så på nyåret blir jeg operert.. er så glad at jeg har ikke ord!!!!!!!

 

 

 

 

Gratulere så mye!!!

Jeg hadde bukplastikk for ca. 4 år siden. Elsker fortsatt den nye magen min, flat og deilig!!!!

Var ikke så ille som jeg hadde trodd det skulle være, hadde gjort det igjen, mange ganger :-))

Gled deg!!

Skjønner at dette er en stor motivasjon til å fortsette nedgangen frem til nyåret, stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ganske bra, til i dag. Først dugnad for uteplassen til førsre klasse. Med grilling ogsosialt samvær etterpå. Jeg droppa grillinga, og spiste ikke noe. Så kulle vi hjem til middag, og ting skjærer seg. Jentungen skal på kino, og middagen blir utsatt. I stedet for å finne meg mat og spise fornuftig har jeg spist snop. Bah. Men gjort er gjort, og i morgen er det påan igjen.

 

Leste forresten i vg at damer som spiste 650 kcal to dager i uka, og vedlikeholdsnivå de andre 5 hadde samme vektnedgang som de som gikk på 1500 Pr dag. Det er noe å tenke på når man vet det kommer vanskelige uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tenkt ganske mye på bare å slippe taket... bare kaste innpå med godteri og kaker og annet usunt... Innimellom er det fristende, men så tenker jeg på hvor fornøyd jeg er når vekten er på vei ned til et nivå som er forenlig meg at klær passer osv... jeg kan ikke fordra å kjøpe nye klær fordi de gamle ikke passer!!! Jeg liker å kjøpe klær, bevares... men bare fordi jeg enten trenger fordi de gamle er utslitt, eller fordi jeg bare ganske enkelt vil ha noe nytt... men for trange klær: BUUUUUUUUU!!!! Så det jeg vil fram til er at ukedagene SKAL holdes skikkelig på ca 1600-1750 kcal, så kan det evt nærme seg 2000-2100 i helgene (helst ikke 3500 som sist lørdag ;-)))) Hvertfall ikke hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 700 gram. Hah. Det krymper til tross for fadesen i går. 4,7 kilo ned nå. Det er jeg fornøyd med. Men jeg vet jo at det kommer vanskelige tider nå. Jeg reiser på konferanse til Kiel (båt) onsdag, og er tilbake fredag. Og så er det høstferie. Det blir både lite trim og annet da. Men jeg har bestilt meg ny mobil (jeg er duppedittfreak), så da kan jeg bruke disse sidene fra den i høstferien, og passe litt på maten i alle fall. Men jeg skal til mamma og hun elsker å fore meg. På båtturen har jeg tenkt å hoppe over frokosten, dagene starter litt senere enn hjemme, og det er jo lunch å få, samt frukt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...