Gå til innhold

10 kg NED innen desember 2011


Gjest moii

Anbefalte innlegg

Vi er skikkelig flinke :-)

Ned 900g her i gården. Det trodde ikke jeg etter denne helgen, men jeg var litt i bevegelse innimellom mat og vin... det hjelper stort sett alltid!

Nå er det nyyydelig vær, jeg skal ut å sykle en liten tur, følge datter til tannlege osv.. burde vært ute på joggetur, men har sittet og hørt på lydbok og ikke merket at solen plutselig stråler.. Skal komme meg i treningstøy i løpet av dagen, men siden jeg ikke har komme tmeg ut nå,blir det dessverre ikke før i kveldingen.. men som sagt en sykkeltur i solen er heller ikk å forakte !

 

Har ikke målt livvidden, men merker faktisk på klærne at det går riktig vei. Totalt 4,6 kg ned ... det nærmer seg. Men Doppler... høstferien kommer og selv om jeg ikke skal på fristende båttur med dertil gode måltider, skal jeg ha fri med ungene ... mannen er ikke hjemme.... litt synd på seg selv på kveldene.. farlig tid! Håper på knallvær så jeg kan løpe i skogen!!! Melder inn ny og forhåpentligvis lavere velttall om en uke og duppedingser til for å brukes, meld inn positive og evt desperate meldinger alle sammen, vi er her for å hjelpe hverandre!

Bevegelse er viktig, selv om vi skjeier ut i matveien må vi holde på noe, og det er godt for hele oss med bevegelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Målet for de neste to ukene blir å ikke gå opp. Men jeg vet at det blir en hel del vin.. konferansen er ferdig torsdag, og da er det jo festmiddag etterpå og hæla i taket etter det igjen. Og det er 4 glass vin til maten. X) Og så kommer ferien, og da blir det mer vin. jaja. Jeg får prøve så godt jeg kan.

 

Vi er straks halvveis til 10 kilo nå! Det er ganske bra. Motivasjonen er bedre igjen, den fikk en trøkk på søndag. Kylling tikka til middag i dag. nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg skikkelig sulten til middag... sånn at jeg spiste ganske fort... laksefilet stekt i ovn med grønn pesto, nyyyyydelig. Blomkål og brokkoli ved siden av. Resten av fam spiste pasta også, det droppet jeg. Skikkelig lavkarbo i dag :-) Gikk litt over 400 kcal, men jammen smakte det godt, godt, godt.

 

Vi får stå sammen gjennom ferier og fristelser... litt dumt at vi er i same fase... da er det så lett å "bare skulle"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off. Veide meg på tirsdag, ned 100 gr :-(( 69,7 kg

Fikk mensen dagen etterpå, så jeg vet at det er grunnen, pleier å ga opp 1-2 kilo da.

Så da håper jeg på kjempe nedgang i neste uke.

Men det er bare så irriterende å ikke se nedgang på vekta, selv om en vet grunnen. Psykologisk, nei da :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble det skikkelig "lørdag" i stua, gitt... andelever, rødvin, litt snacks, oster, brød... og i dag godterilisser!!!! av alle ting. Syns faktisk ikke det var så himla godt, heller. Løp meg noen km og jobbet litt for mage, rygg og brystmuskulatur etterpå... føltes noe bedre, men LISSER!!! Vel. That ends here!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba jenter:) nedgang er nedgang:) Jeg har trimma, men vært helt elendig på matveien.. å det går desverre mot mørkere tider der bare flere å flere fristelser av type JULEKAKER OG JULEBAKST står å lyser mot meg... Jeg hadde ikke noe vektnedgang denne mandagen, men ikke noe sjokk.. har vært på festligheter i helga å dette resulterte i hamburger, potetgull osv dagen derpå... fort gjort å synde!!! Håper på nedgang neste mandag:) Ønsker dere fin uke videre.. her blir det 2 planleggingsdager i barnehagen..Jobber som førskolelærer.. jeg har baket focaccia brød.. NYYYDELIG GODT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter godterilissene tok fornuften over... det var bra for det er alltid et varseltegn når jeg skeier ut i uka (jfr tirsd. kveld) og så fortsetter neste dag. Jeg håper jeg kan klare å finne den gleden det er å se at vektnålen peker på et lavere tall, at klærene sitter penere og løpeturen går lettere i den noe hardere perioden jeg går inn i. Nå er jeg nesten på den vekten jeg stort sett har vært på de siste 10 årene og det er herfra jeg har slitt som verst. Har ved noen anledninger gått ned til omtrent det jeg har som mål, men jeg har bare "sett" tallet på vekten før jeg har begynt å spise for mye, igjen. Jeg vet at en av fellene jeg går i er at jeg kjøper "litt ekstra" av lørdagsgodt, kjeks osv... det går helt greit i perioder, men det er i den fasen jeg har kommet til nå at disse "lagrene" gjør størst skade... Så en av forsettene er jo ikke å handle inn mer enn det jeg skal ha, og kanskje rett og slett KASTE godteri som ble til overs... (men oppdratt i god spareånd som jeg er, så er det rlitt vanskelig! i tillegg syns jeg jo at godteri er godt!) Det er dette som skal løses på veien, og i en alder av 47 burde jeg kanskje ha løst det allerede, men jammen er det ikke lett... Egentlig er det utrolig at mat som er til for at vi skal overleve og ha krefter til dagens utfordring kan skape så mye trøbbel rundt om .... altfor mye mat hos noen og ingen ting hos veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nesten alle sammenhenger skal man ved en eller annen anledning ha med en kake. I går var det min tur til å ha med kake... jeg lagde yndlingskaken ... mest fordi den er så enkel å lage og lett å servere til mange... jeg KLARTE meg!!! Jeg rørte ikke glasuren mens jeg lagde kaken og jeg tok ikke en eneste bit av det ferdige produktet! Jeg drakk bare svart kaffe. Jeg er eksepsjonelt fornøyd med meg selv.

Siden jeg ble med på denne tråden har jeg spist svært lite kake/godteri. Selv ikke i helgene har jeg gitt etter for denne evige lysten. Jeg har spist litt nøtter og annen snacks (og for ikke å glemme lissene mine sist onsdag...) men i det store og hele svært lite søtt. Jeg har hatt fokus på å prøveå holde meg innenfor "mine" kcal. Jeg har ikke ofret så veldig mye. Jeg har kost meg med vin, litt is ved et par anledninger... det har gått relativt smertefritt, men det krever 100% tilstedeværelse hele tiden.

Og der kommer vi til sakens kjerne. Det er den tilstedeværelsen som blir borte i enkelte sammenhenger. Da bare har jeg puttet inn i munnen det som måtte stå foran meg uten engang å smake skikkelig... Noen som kjener seg igjen. Jeg har - uten særlige problemer må jeg inrømme - spist en hel pose Nidars favoritter, men jeg har jo ikke SMAKT på bitene. Bare slukt dem.

Det som plager meg midt oppi dette er at jeg fortsatt får lyst til bare å slippe taket igjen... på den ene siden liker jeg godt å ha kontroll, kjenne på løse klær osv... på den andre siden... så er det litt slitsomt alltid å skulle ha kontroll...

 

Fredagssukket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 0,6 kg siden sist og det er nok ikke mye annet å skylde på enn meg selv! Mye mat, relativt mye snacks... særlig søndag kveld!! Iskrem, til og med litt søtsaker og brownies... (ja og vin, da... men det hadde jeg regnet inn, bare ikke alt det andre!)

Ikke det mest oppløftende, men midjemålet er fortsatt nedadgående og løpeformen er stigende, løper lettere og det er jo deilig! Har plasket rundt på klissvåte skogsstier med glatte knauser og livsfarlige (!) røtter med fare for overtråkk og fall, men hittil har det gått bra. Vel, ingen vits å gråte over spilt melk (eller i dette tilfellet det stikk motsatte av spilt...), men fortsette der det glapp. (Av og til lengter jeg etter hverdager, det er liksom så mye mer forpliktende med faste rytmer når man skal opp 6.30 neste dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjenner meg igjen i d du skriver enna... På en side liker jeg at klærne er slappere, men er også veldig glad i det late liv der søvn, hvile, mat står på fokus... Men er jo også sånn småbarns perioden er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det vært mye tull og tøys. Jeg har spist kake og boller og snacks, men jeg HAR klart å holde meg unna de store sjokoladeraidene. Spiste noen biter melkerull i går, kveld, men stoppet. Spiste mye annet i steden... men jeg har er fart at det er vanskeligere å stoppe hvis det er sjokolade inne i bildet.

I dag har det gått bedre, så nå er det (heldigvis) hverdag igjen. Jeg har løpt en del i ferien og det går fortsatt mye lettere enn for en måned siden. Har fått opp tempoet noe (ikke noen sprinter, akkurat, men bruker noen minutter kortere tid på kjente ruter). Lite flink med styrketrening... rart, for det var noe av det artigste jeg visste for noen år siden. Nå blir jeg lei etter bare 10 minutter... Har definitivt noe å arbeide med der (også).

Ok alle flotte damer, hold ut om det er tungt, fortsett med stort mot om det går greit og sist men ikke minst: En kvinne som våger å se på seg selv som sterk, flott og modig er noe av det flotteste som finnes og blir beundret av både kvinner og menn over alt- uansett om hun har noen kg for mye eller for lite! Ingen mennesker er perfekte... de som vi ser på film, posters, reklame... de har sine problemer som vi "vanlige" slipper unna, de mister jobben om de veier 1 kg for mye... vi andre må bare slite litt mer med bukseknappen. Ha tro på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi i dag har jeg sett 6 tallet å om det fortsetter slik blir jeg happy:) 69,3 viste vekta i dag så d går sakte men sikkert nedover.... Ikke lenge til 10 kg er nådd... Om jeg kommer ned til 66 kg til jula da er jeg skikkelig happy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter konferanse, ferie og mange glass vin. Har ikke veid meg, venter til neste uke. Og til helga er det bursdag. Her gjelder det å ha tunga rett i munnen. Godt å se at dere andre også holder ut. Jeg tror problemene vi har er ganske like. Vi ser ut til å være en gjeng av ubevisste spisere, som sluker. Og det er som dere sier, noen ganger får jeg bare lyst til å spise alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 år og har spist ubevisst siden jeg var i stand til selv å si at jeg skulle ha mat... det kommer til å ta tid... jeg ser jo det! Og det verste er at hvis jeg ikke syns maten er kjempegod så klarer jeg meg jo helt fint ;-)... det er når jeg får de matrettene jeg elsker (og det er jammen ikke nødvendigvis gourmetmat... tvert i mot, kanskje?) at jeg bare faller sammen og hiver meg over det... må det ta 47 år å avlære galskapen også? Jeg har klart meg rimelig bra noen dager nå etter høstferiens akrobatikk, men jeg tenker så mye på å slippe taket... kjøpe sjokolade (uten at ungene mine vet det selvfølgelig!) og bare hive innpå. Nå i kveld har jeg pusset tennene tidlig... det hjelper faktisk litt. Jeg løper og løper og har til og med lagt inn styrkeøvelser ... Jeg prøver med visualisering... ser meg i en bestemt kjole .... det hjelper, men er nok ikke fokusert nok, for bildet glipper stadig. Tror jeg vil bli en katt, spretten og myk, sover hele dagen og leker hele natten...

 

God natt, hilsen en litt frustrert enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 6åringen vel feiret. Og mor vel spist. Men nå er er ganske motivert for å ta fatt igjen, etter å ha vært litt umotivert og dau sist uke. Skikkelig trist vær her i dag, men skal finne på en eller annen form for trening tenker jeg. Jentungen er litt i tvil om sine fritidsaktiviteter, og skal derfor ikke på trening i dag fordi hun skal prøve noe nytt onsdag. Så da skal mor prøve å komme seg på trening!

 

Ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er kaker her og kaker der.. vekta står i dag på 70,5 kg.. så den har gått litt opp siden sist mandag, men det skal trimmes i dag så da satser vi på bedre lykke neste mandag:) Håper alle får en strålende fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det ble litt av ei mathælg.. dro hjem til mine foreldre og det ble lite trim for været var ikke på vår side.. i dag viste vekta 69,5.. Så tror målet om å nå 66 kg innen desember er vanskelig.. MEN i dag gjorde jeg noe luuurt.. så om det blir iiiiisskaldt ute om noen uker så har jeg løsninga for i dag så trente jeg med hopp å løp i stua mens jeg så op tv!!!!! Ble god å svett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja. Vekta holder seg, jeg har ikke gått opp, men da heller ikke ned. Det har vært kurs, hospitering og alt mulig rart. Og nå hoster jeg for tredje uka på rad, så jeg trener heller ikke mye, for da blir jeg så dårlig etterpå. Prøver å gå enda litt mer ned uka som kommer.

 

Og hvor ble det av alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå sjekket jeg ikke når det sitatet ble skrevet, for jeg er jo en av dem som forsvant.... men jeg må innrømme at jeg tror jeg er som en alkoholiker... bare at det er mat, ikke alkohol som er problemet. Jeg var flink, var riktignok i overkant OPPTATT av at jeg skulle ha i meg mitt surt tilmålte energitilskudd, men kontroll hadde jeg ... så begynte det med en melkerull her, fire biter ditt der, 7 biter datt osv... tilslutt ble det tilbake til der hvor jeg spiser uten å smake, stapper inn uten å kjenne etter og når jeg så kjenner etter og er ubehagelig mett, så stapper jeg på litt til.

Så kom jeg over et blad hvor det stod om anonyme overspisere... det er en forening/samling/ gruppe mennesker som samles på samme måte som anonyme alkoholikere. De presenteres uten etternavn osv. Jeg leste litt på deres nettsider og kjente meg helt igjen. Spise i smug, kjøpe inn godterier som gjemmes og spises når andre ikke ser det, handle i forskjellige butikker for ikke å vise HVOR MYE man kjøper... Og ikke innrømme for seg selv hva man driver på med.

Nå bor jeg selvfølgelig på et sted hvor det ikke finnes noe slikt og det blir umulig for meg å reise til Oslo på ukentlige møter... men på mange måter var det litt godt å se at dette var et kjent tema... Selvfølgelig vet jeg at det begynner og slutter med meg selv, men jeg har en tro på at jeg skal få det til.... og at hvis jeg hver dag - hver eneste dag- tenker gjennom livet, arbeider med meg selv og mitt forhold til mat... så vil jeg en dag få kontroll..

 

Det positve jeg har gjort siden siste er at jeg har fortsatt å trene, kommer bla.a rett fra 10,6 km på tredemølla etterfulgt av litt kjernemuskeløvelser...

God helg, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så bra at du har fått inn rutiner på treningsfronten, det er nok d som skal til.. her i gården er jeg såpass slitn at d blir lite av det må jeg innrømme.. å nå mot jul er d jo 1000vis av ting som skal gjøres, men jeg går tur 1 gang i uka pluss at jeg jobber i bhg og der er d jo høyt tempo;) vektmessig ligger jeg fortsatt på 68 kg så håper den ikke plutselig fyker opp mange mange kg den siste og skumle uka u desember;) ha ei riktig god jul og ikke tenk alt for mye på vekta:) vi får bare være glade for at vi er friske og raske nok som det er nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Åj her var det jammen skjedd ting på grete roede oppdateringen:) Så bra da:) Jeg gikk opp i jula så nå ligger jeg på ca 69kg... håper jeg sakte men sikkert kommer ned til ca 60 kg.. iallefall til sommeren.. Er på rett vei, men når det blir vår blir det lettere å komme seg ut:) Hvor er dere andre da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jess da er det 2 uker til operasjon... jeg ligger enda på ca 68 kg så jeg får si meg fornøyd:) ellers så er jeg i dag hjemme med syke barn å kjenner meg ikke helt tipp topp heller.. vondt i magen.. håper det gir seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...