Gå til innhold

10 kg NED innen desember 2011


Gjest moii

Anbefalte innlegg

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar
Da var den første spinnings timen unnagjort!!

Hadde lyst til å gå av sykkelen opp til flere ganger' date=' men gud så godt det kjennes nå!!

Må bare innrømme at jeg er meget stolt av meg selv akkurat nå.

1,7 trimpoeng, and more to come!!![/quote']

 

Det er godt! Hold på den gode følelsen etterpå. Og husk den neste gang dørstokken er litt høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har hatt så vondt i en halv time før, og jeg trodde jeg var sterk i mage/ rygg regionen. Men ikke spesielt det nei. Jeg sleit sykt. Men ellers så gikk både steptimen og aerobictimen min veldig bra, og jeg hadde mange på timen. Så da har jeg instruert to halvtimer i dag, og vært med på to halvtimer hos andre. 6,2 poeng i dag også gitt. Så nå har jeg brukt dobbelt så mange kcal som jeg har spist i dag, jeg ligger skikkelig etter med inntaket i dag, jeg får lage meg et par solide skiver til kvelds og en yoghurt til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått (hvis skrittelleren er riktig) ca 5 km på et kjøpesenter... jeg har omtrent likemange skritt på skrittelleren i dag som jeg hadde etter 5 km løping i går... ja, ja...mange måter å mosjonere på :-).

klarte å holde meg unna kjeks på korøvelsen min i dag og det krever litt styrke for det har vært så "vanlig"--- bare en to, tre (6?) kjeks sammen med en ko te eller kaffe...

Har ikke blitt neon skikkelig trening i dag, men det bekymrer meg ikke, jeg tar igjen det i morgen.

Hot tips med "pops", men denne helgen skal jeg klare meg uten sjokolade. Heller ta litt neste helg. Jeg må rett og slett får sukker litt ut av systemet, jeg blir lett hekta. Prøver en mild lavkarbovariant... litt mer kjøtt/fisk og litt mindre pasta. Det skader hvertfall ikke.

Ha en riktig god helg alle og stå på, husk at det er vi som er eiere av kroppen vår og bare vi som kan endre våre uvaner. Hvis flere har tips til hvordan klare å nå målet vårt, nemlig å ha kontroll over matinntaket, så del det med oss...

Jeg har tro på positiv tenkning, at vi sier hva vier gode på og prøver å finne løsninger ut fra det vi har klart... hva gjør at vi behersker noen områder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nesten som en dagbok, men det går vel bra?

I dag er det fredag og jeg har tenkt å ta tipset om å "planlegge" dagen slik at jeg kan få plass til et par glass vin. Vi har trad for å ha pizza eller taco og det er jo godt og trenger egentlig ikke bli så voldsomt - trenger ikke, sa jeg.... men jeg vet godt at pizza BLIR voldsomt. I en alder av 47 skulle man tro at man kunne stå i mot PIZZA.. det er jo bare brød med kjøttpålegg, egentlig... men du slette tid så godt det er! Vel i dag har jeg tenkt at jeg skal prøve de tacosnurrene som det er oppskrift på under "middag", hvis jeg er litt nøye med størrelsen så vet jeg nøyaktig hvor mye jeg kan ta. Øyemålet mitt er utrolig dårlig når det gjelder mat, altså!

Vel, alle.. vi må bare gi hverandre et dytt i riktig retning, og om vi "tråkker feil" en dag, så fortsetter vi på den bokstavlig talt smale vei dagen etter.

Gjentar: alle som vil skrive "kontrakt" på ikke å spise søtsaker denne helgen gjør det på linken i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Skulle gjerne ha mistet 10 kg før jul og deretter 3 frem til påske :) 5 kg har sneket seg på det siste året - og de skal bort og så resten da.....

 

Smukkeline

 

start i dag: 88,8 kg

 

Delmål 24. 12: 78 kg

Mål påske: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i starten bruker jeg en bok som heter Learn to think like thin person samtidig med denne dietten. Det er en bok som tar utgangspunkt i kognintive prosesser, og rett og slett hjelper oss til å bli litt mindre "tjukke i hodet". Mange av problemene mine sitter i alle fall i hodet.

 

1) Ikke stå og spis! Jeg var en synder av rang, sto ved skapet og dytta i meg. Nå må jeg ta ut maten og så ta den med meg bort til en stol, sette meg og så spise det. Da rekker jeg tenke på om jeg vil ha dette eller ikke.

 

2) Spis oppmerksomt. Spise rolig, tygge ut av munnen og svelge før du lasser på gaffelen igjen. Da merker du bedre om du blir mett.

 

3) Sett opp en liste med grunner til hvorfor du vil ned i vekt. Les denne minst en gang om dag. Jeg leser min før jeg spiser lunch

 

4) Ros deg selv, når du har trent, spist sakte, sagt nei til kake, du er flink til mye. Fordi om du sprekker så er ikke alt ødelagt. Snarest slutt å tenk at "alt er ødelagt, jeg er en fiasko, jeg kommer aldri til å gå ned i vekt, jeg kan bare spise" og gå tilbake til planen.

 

5) Finn en støtteperson, eller et organ (oss?) som er der for deg når du sliter.

 

6) Når jeg ser noe jeg kunne tenkt meg å spise, tenker jeg "Jeg er glad jeg ikke spiste dette" Det gir meg følelsen av å lykkes, og suget etter tingen forsvinner. Jeg fikk en Twistbit i dag, jeg har den fortsatt og skal gi den bort. Jeg er glad jeg ikke spiste den!

 

7) Om du ser en ting du ikke kan motstår (kake etc) Ta det med deg hjem, gjem det til neste dag og spis det da. Da kan du få tilpasset planen til det også. Eller så kanskje du ikke har lyst på det dagen etter?

 

8) tilpass omgivelsene til deg. Pakk bort alt du ikke bør spise. Jeg lagrer nå godis i kjelleren, for da må jeg faktisk gjøre et valg på at jeg vil spise godis, og så gå og hente det, og ikke bare stikke hodet inn i skapet og gape.

 

9) Kjenn på forskjellen mellom sult og sug. Jeg er mer sugen enn sulten som regel. Sug går ofte på bestemte ting, kake, sjokolade etc, mens er du sulten er du ikke så spesifik. Noter ned for hver time av dagen hvordan du har det, sulten, mett, sugen. Da finner du ut at sug gir seg om du finner på noe annet, mens sult ikke gjør det.

 

10) Lag oppnåelige mellommål. Boka anbefaler 5 lbs, altså 2,2 kilo. Jeg holder meg på 2,5 og det er ganske motiverende, da vet jeg at jeg har nådd målet mitt om to uker om jeg er flink. Ikke om 23 som er litt demotiverende. Og premie for hvert mellommål. Neste gang får jeg ny genser. Etter det får jeg ny øyenskygge. Lag dine egne vektkurver som går på maks 5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte Beck programmet i mars. Det var greit, og jeg kom i gang med slankingen. Det var starten på et nytt liv for meg. Men det er veldig lett å dette tilbake til gamle synder. Så når står jeg og spiser og spiser fort og gjør alt det jeg ikke skulle gjøre ifølge Beck programmet. Det er så lett å gli tilbake. Men men. Hvis du har lyst å følge et kurs kan du gjøre det her

http://www.beckprogrammet.no/

 

Jeg er helt enig i alt du skriver, men det er bare litt vanskelig :)

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte Beck programmet i mars. Det var greit' date=' og jeg kom i gang med slankingen. Det var starten på et nytt liv for meg. Men det er veldig lett å dette tilbake til gamle synder. Så når står jeg og spiser og spiser fort og gjør alt det jeg ikke skulle gjøre ifølge Beck programmet. Det er så lett å gli tilbake. Men men. Hvis du har lyst å følge et kurs kan du gjøre det her

http://www.beckprogrammet.no/

 

Jeg er helt enig i alt du skriver, men det er bare litt vanskelig :)

 

Lykke til videre[/quote']

 

Jeg syntes programmet var dyrt jeg, for ett nettprogram, så jeg kjøpte boka og arbeidsboka på amazon. Men jeg vet jo at om jeg ikke endrer meg så vil vekta gå opp igjen som alle de andre gangene jeg slanket meg. Jeg må endre måten jeg tenker, lever og er på. Jeg har også hatt utallige tilbake fall. Men forskjellen nå er kanskje at du tross alt er bevisst på hva du gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også kurset var dyrt og ikke var det noe kurs heller. Mare masse masseproduserte mailer som kom i hytt og pine. Bukerforumet var elendig. Nei mye bedre her. Hvis du har boka så har du hele nøkkelen. Den ene dagen skulle man f.eks hoppe over et måltid som en øvelse. Den var verst. Jeg hoppet over lunchen og spiste ikke fra frokost til middag. Vel jeg lærte jo at jeg overlever det også og at sulten går i baner. Så jeg har nok hatt noen nyttige erfaringer fra kurset selv om jeg ikke er like flink lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Ja da er det helg igjen.. har bare fått trent 2 ganger denne uka så satser på mer trening neste.. samboer er på kurs så har ikke muligheten å maten har blitt slurvet med.. men men.. ønsker alle ei god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg, også ! Du får ikke muligheten til litt styrketrening på stuegulvet, da?? noen knebøy, mageøvelser, push-ups og litt for ryggen. Vips har du 15 min styrketrening.... Hvis du har barn er min erfaring at selv små barn (2-3 år) elsker å "trene" på stuegulvet... og har du litt større barn, så kan det være artig å investere i en treningsdvd med f.eks hip-hop eller dance... da plutselig kan 12-åringen mer enn mamma og det er ganske kult... jeg har hvertfall "reddet" treningen på den måten oppigjennom... fikk meg til og med en step-kasse (og etterhvert en tredemølle), har en mann som har reist mye i alle år... Og fredagskvelden (hvis jeg var alene) pleide jeg å kjøre en runde "høypuls" på stepkassa, dusje, åpne en flaske vin og så sette meg med beina i en balje med vann.... (vel og merke etter at småtrollene var i seng)... Nå er trollene større, så da blir det jogging mens pizzadeigen heves.....

har bakt de tacosnurrene som det er en oppskrift på her på nettsiden. Det var stor suksess!!! Trengte noe mer mel enn oppskriften sier for å kunne kjevle ut...

 

 

Heia. Ja da er det helg igjen.. har bare fått trent 2 ganger denne uka så satser på mer trening neste.. samboer er på kurs så har ikke muligheten å maten har blitt slurvet med.. men men.. ønsker alle ei god helg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "skrev under" på kontrakten om ikke å spise sjokolade i helgen og det har jeg holdt...Nå er det riktignok tidlig søndag morgen og jeg vet at jeg skal et sted hvor det serveres kaker (til og med en Brownies bakt av meg) men jeg vet med like stor sikkerhet at jeg ikke kommer til å ta!!! Denne først uken ahr gått bedre enn forventet. Jeg har kjent suget etter godteri, men ikke gitt etter. Selv de fantastiske tacosnurrene på fredagskvelden fikk ligge i fred etter at jeg hadde forsynt meg med de jeg skulle ha. Det er veiedag til tirsdag er spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "skrev under" på kontrakten om ikke å spise sjokolade i helgen og det har jeg holdt...Nå er det riktignok tidlig søndag morgen og jeg vet at jeg skal et sted hvor det serveres kaker (til og med en Brownies bakt av meg) men jeg vet med like stor sikkerhet at jeg ikke kommer til å ta!!! Denne først uken ahr gått bedre enn forventet. Jeg har kjent suget etter godteri' date=' men ikke gitt etter. Selv de fantastiske tacosnurrene på fredagskvelden fikk ligge i fred etter at jeg hadde forsynt meg med de jeg skulle ha. Det er veiedag til tirsdag er spent![/quote']

Så utrolig bra!!!

Kontraktskrivingen hjalp faktisk, ingen godteri her i gården heller.

Nå er det rydding av hus før jeg drar avgårde til en spinningtime. Det som er det snedige med det hele er at jeg faktisk gleder meg til trening. Å det bare etter noen dager!?!?!!

Kos deg resten av helgen å ikke la kaka vinne over deg men.... du vet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studine88

Er en studine på 22 år som veier rundt 73-74 kg, og vil ned ca 10 kilo til jul. Håper dette er et realistisk mål?! Har lenge forsøkt å gå ned i vekt, og fulgte GR ganske så slavisk i vår, og gikk da ned ca 5 kg fra 78 til 73, men det dabbet av når sommeren kom.. :)

 

Nå begynner endelig studenttilværelsen og jeg kan få mer kontroll over måltider og trening! Målet er 3-4 ganger i uken på trening, og rundt 1400 kcal daglig. Jeg sliter med forkjølelse nå, så blir ikke noe trening de neste dagene, men matplanen er klar for de neste 4 dagene og det blir sunn og god mat!

 

Gleder meg til jul og et lettere meg! Dette klarer vi folkens! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,6 kg. 16,2 trimpoeng sist uke. Det er ikke så ille? Det burde bli 10 kilo til jul om jeg fortsetter på samme måte. Har krympet mange cm siden sist uke, muligens på grunn av oppsving i treningsmengde.

 

Velkommen til alle nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heidrar i morgen, men pga akutte ting måtte jeg dra hjemmefra i dag og overnatte borte, dermed (mest sannsynlig) veiedag på onsdag i steden. I dag har det blitt svært lite mat ca 1000 kcal (skal ha mellom 1600 og 1800) og det er INNKLUDERT 2glass vin! Vel, det blir spennende til onsdag, da. Hurra med ned 0,6 kg og flott at flere enn meg holdt kontrakten. Og JA jeg holdt meg unna kakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram :-((( Off dette var deprimerende! Jeg som har gjort alt rett.

Kan vel kanskje være fordi jeg har begynt å trene, tror jeg har hørt noe om det.

Ble litt demotivert her nå men jeg får vel bare bite tennene sammen å fortsette som jeg har gjort. For ned i vekt til jul, skal jeg!!!

Blir bare så psykisk godt å få til å gå ned 3-4 kg, da er veien videre ned litt enklere.

Men, men....

Lykke til dere andre med veiingen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram :-((( Off dette var deprimerende! Jeg som har gjort alt rett.

Kan vel kanskje være fordi jeg har begynt å trene' date=' tror jeg har hørt noe om det.

Ble litt demotivert her nå men jeg får vel bare bite tennene sammen å fortsette som jeg har gjort. For ned i vekt til jul, skal jeg!!!

Blir bare så psykisk godt å få til å gå ned 3-4 kg, da er veien videre ned litt enklere.

Men, men....

Lykke til dere andre med veiingen :-))[/quote']

 

Kjipt når man forventer noe annet... bruk målebåndet og fortsett med gode vaner!!!

Lykke til.

Jeg tar veiedagen (ser jeg skrev "heidrar".... iPaden laget sitt eget ord uten at jeg la merke til det i går ;-)) i morgen.

De siste to dagene har jeg spist altfor lite, men jeg skal skjerpe meg fra i morgen.

Stå på, damer, vi klarer å nå våre mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,3 kg ned... det var greit. Går nok IKKE ned like mye neste uke, for til helgen skal jeg på seminar på et hotell (;-)) og dessuten spiste jeg litt vel lite mand og tirsd. God start, da... i dag håper jeg at jeg får tid til litt trening. Men rimelig hektisk ettermiddag...

Vel. stå på videre, det er onsdag og dagenene går. !,5 uke siden jeg ble med på tråden. Og tilsvarenede lenge siden jeg spiste godteri. Kontrakten fra forrige helg om ikke å spise godteri/kaker skal gjelde for kommende helg, også. (Selv om jeg skal på hotell trenger jeg ikke å raide minibaren for sjokolade! Det er vel heller frokost og lunsjbuffet som blir fristende, tenker jeg! Det går bra!!!

 

Kan bare si: Stå på, tren og kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gram :-((( Off dette var deprimerende! Jeg som har gjort alt rett.

Kan vel kanskje være fordi jeg har begynt å trene' date=' tror jeg har hørt noe om det.

Ble litt demotivert her nå men jeg får vel bare bite tennene sammen å fortsette som jeg har gjort. For ned i vekt til jul, skal jeg!!!

Blir bare så psykisk godt å få til å gå ned 3-4 kg, da er veien videre ned litt enklere.

Men, men....

Lykke til dere andre med veiingen :-))[/quote']

 

Ja, det kan fint være pga treninga. Muskler og fett veier like mye (ett kilo er ett kilo liksom) men ett kilo fett tar mye mer plass (nesten dobbelt så mye), og når du trener gjør du fettet om til muskler. Derfor bør du fram med målebåndet også, sånn at du ikke henger deg opp i de 100 grammene. Jeg er sikker på at du kan merke det på tøyet ditt, selv om du ikke har gått ned så mye.

 

Ikke gi opp. Hold fokus. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller frokost og lunsjbuffet som blir fristende' date=' tenker jeg! [/quote']

 

Rent kjøtt, egg, frukt og grønt. fortsatt mye godt. Dropp loff og andre "tomme" kalorier. Jeg er sikker på det går. Jeg skal til pers selv i uke 39, og jeg vet at det blir en del vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2' date='3 kg ned... det var greit. Går nok IKKE ned like mye neste uke, for til helgen skal jeg på seminar på et hotell (;-)) og dessuten spiste jeg litt vel lite mand og tirsd. God start, da... i dag håper jeg at jeg får tid til litt trening. Men rimelig hektisk ettermiddag...

Vel. stå på videre, det er onsdag og dagenene går. !,5 uke siden jeg ble med på tråden. Og tilsvarenede lenge siden jeg spiste godteri. Kontrakten fra forrige helg om ikke å spise godteri/kaker skal gjelde for kommende helg, også. (Selv om jeg skal på hotell trenger jeg ikke å raide minibaren for sjokolade! Det er vel heller frokost og lunsjbuffet som blir fristende, tenker jeg! Det går bra!!!

 

Kan bare si: Stå på, tren og kos dere.[/quote']

Grattis med nedgangen. Knall bra :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent kjøtt' date=' egg, frukt og grønt. fortsatt mye godt. Dropp loff og andre "tomme" kalorier. Jeg er sikker på det går. Jeg skal til pers selv i uke 39, og jeg vet at det blir en del vin...[/quote']

 

 

ja det blir litt vin denne helgen, også, men det er et seminar, så jeg har litt begrensning i at jeg må være klar og alert til et relativt tidlig tidspunkt både lørdag og søndag...... men i dag hadde jeg en voldsom lyst til å gå berserk i nøtteskåla og fylle opp med sjokolade etterpå... jrg gjorde det ikke, men det holdt hardt, særlig det med nøttene for de var tatt fram (ikke av meg!).

Har vært på en løpetur. det hjelper alltid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens. Jeg har vært flink trimmessig så jeg har gått ned fra 76 kg til 73 kg siden jeg staret før ca 5 uker.. er fornøyd i og med at jeg ikke fører inn mat å sånt.. prøver heller å bevege meg mer å.spise sunt.. håper å komme ned til 70 kg iløpet av oktober.. men nå kommer jo snart vinteren.. men da blir d frem med ski og appelsiner:) jeg jogget/ går 3 ganger i uka, tar ca 1 time hver trim tur så d passer meg perfekt. Har et ønske om 60 kg iløpet av nesten år så håper kroppen er med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...