Gå til innhold

Jeg skal ned 22 kg til jul! Blir du med?


Gjest trivselsvekta

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar
Gjest trivselsvekta

Takk for link koala :D Jeg sitter på kontor og har derfor lav hverdagsaktivitet, men når jeg trener så mye så bør jeg ligge hvert fall rundt 1600 pr dag... Så må nok øke litt med nøtter etc. I kveld er det spinning igjen, og jeg gleder meg :)

 

fjellpia: Så flott resultat, det bør du være fornøyd med :) Så din veiedag blir på torsdager?

 

Føler dere at rutinene begynner å komme på plass? Jeg er faktisk sulten når jeg våkner om morgenen og spiser frokost bestående av havregrøt klokka 06.00, og er veldig fornøyd med akkurat den rutinen. Jeg savner derimot noe godt på kvelden, har til nå erstattet sjokoladen med smoothie og druer, men er vanen som henger igjen, jeg må ha noe når kveldsroen senker seg... Men jeg må nok flytte fokuset vekk fra maten og heller over på noe annet som ikke kan puttes i munnen. Så sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link koala :D Jeg sitter på kontor og har derfor lav hverdagsaktivitet' date=' men når jeg trener så mye så bør jeg ligge hvert fall rundt 1600 pr dag... Så må nok øke litt med nøtter etc. I kveld er det spinning igjen, og jeg gleder meg :)

 

fjellpia: Så flott resultat, det bør du være fornøyd med :) Så din veiedag blir på torsdager?

 

Føler dere at rutinene begynner å komme på plass? Jeg er faktisk sulten når jeg våkner om morgenen og spiser frokost bestående av havregrøt klokka 06.00, og er veldig fornøyd med akkurat den rutinen. Jeg savner derimot noe godt på kvelden, har til nå erstattet sjokoladen med smoothie og druer, men er vanen som henger igjen, jeg må ha noe når kveldsroen senker seg... Men jeg må nok flytte fokuset vekk fra maten og heller over på noe annet som ikke kan puttes i munnen. Så sånn er det :)[/quote']

 

Jeg bruker også ofte havregrøt og noe som er godt som "pålegg" til havregrøten er cottage cheese, litt hakkede mandler og/eller rosiner. Så bruker jeg sukkerfri i flytende form som søtningsmiddel og litt skummet melk på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kurskveld er over og vekta der viste 96' date='3kg. Dvs at jeg har gått ned ca 1,7kg siden starten, er fornøyd med det. Heretter skal jeg kun veie meg på kurs, da blir det mest mulig nøyaktig:)[/quote']

 

Det erjo kjempebra! 850g i uka kan du være fornøyd med :D

 

En ting som er greit å ty til om kvelden når søtsuget kommer er 1 kopp varm skummet melk med 1 ts kaffepulver og litt søtningsmiddel + evt kanel. Smaker som latte og døyver søtsuget godt. Hvis man så har litt gulrot, kålrot og stangselleri med kesamdip så kan man bruke melkerasjonen som ekstra kveldskosemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Takk for gode råd! Kommer nok til å prøve skumma melk med søtning, det høres interessant ut :D Har prøvd en lett sjokoladedrikk før som heter "options", men da får jeg en utrolig sukkerhunger.. så prøver å unngå det :)

 

Nå er en time med spinning unnagjort og jeg tar helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Et lite spørsmål:

 

Er det kun kaloriene vi skal konsentrere oss om? La oss si at man spiser ferdigpizza for 400 kcal til middag, dette er jo nei-mat, men gjør det så mye når man holder seg innenfor kalorimengden? Er jo en del fett i disse pizzaene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål:

 

Er det kun kaloriene vi skal konsentrere oss om? La oss si at man spiser ferdigpizza for 400 kcal til middag' date=' dette er jo nei-mat, men gjør det så mye når man holder seg innenfor kalorimengden? Er jo en del fett i disse pizzaene...[/quote']

 

Nei, hvis du ser til høyre for kaloriregistreringen er det kolonner med fordeling av fett, karbohydrat og protein (usikker på om det gjelder alle eller bare de som har gått på kurs nå/tidligere) Men poenget er å holde seg innenfor anbefalte verdier. Og 400 kcal grandis blir veldig lite så sannsynligheten for å ikke bli mett og dermed gå på en sprekk er stor. I tillegg bør en jo holde en sunn linje og da må en ha 5 om dagen (2frukt og 3 grønt), melk/ost/kalsium osv. Men husker når jeg gikk på kurs at kurslederen presiserte at det ikke var det samme å bruke alle melkekaloriene på en is f.eks. Da skulle det føres på kosemerkene/frimerkene. Kjedelig men effektivt, men er det bare en gang iblant så er det jo ikke krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

koala: Jeg får ikke en sånn oversikt, men det er nok fordi jeg ikke går på kurs... Men som du sier, en gang i blant skader vel ikke? Er jo en livstilsendring, og ikke en kur, derfor må man unne seg litt :D

 

orichas: JA! Heng deg på! :) Dette klarer vi sammen! Hvor mye skal du ned?

 

I kveld skal jeg bruke mine kosepoeng på 100gr smågodt uten sjokolade og pitapizza :) Hva står på deres meny for kvelden?

Nå har jeg, samboer og lille trollet vært på en lang trilletur i regnet, så nå er det litt avslapping før småen våkner fra luren sin! deilige helg!

En fin lørdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Aiaiai, Koala!! 17 TP er jo helt fantastisk! Hvordan trener du forresten? Jeg kommer opp i 13 TP denne uken, om jeg regner med spinningtimen i kveld, fornøyd med det :D Er spent på veiedagen på tirsdag... :)

 

Hvordan har helgen deres vært?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Vel, litt juks er lov :D

 

Klar for veiedag i morgen ? Jeg er! :) Har akkurat kommet hjem fra en styrketime på treningssenteret, det gjør vondt i armer og bein - men det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

3 TP på en dag - du er jo helt rå!!! :)

 

I dag morges veide jeg meg, og..... ned 1,2 kg!!! wuhuuu! 74,2 kg, og det går jo nedover :) Det var deilig! Så nå er delmål 1 nådd!!

 

Er spent på dine resultat på onsdag!

I dag blir det ingen trening på meg :) Møte på jobb og barnehagemøte etterpå, så er heime i 21-tida, og det er litt seint.. Men kan hende jeg kan ta meg en runde på sykkelen! Det er en tanke i det minste.

Ha en super dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, deilig å nå et mål! Jeg veide meg til 90,3kg, ned 600g og samme som forrige uke. Tipper at jeg klarer å nå mitt førstemål til neste uke, nemlig under 90kg. Har vært under et par ganger tidligere siste året men utfordringen er å forbli der og gå videre ned... Men føler jeg er i siget nå så det skal gå denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

JA! Det er fantastisk! Men det aller beste er å ikke starte dagen med "hva skal jeg spise i dag?", men å ha full kontroll.... Og det å ikke tenke på mat hele dagen, ja, det er virkelig en forandring! :)

I kveld skal jeg på trening igjen, har fortsatt veldig ganssperr etter styrkeøkten på mandag, men da har jeg hvert fall et bevis på at jeg har trent :) hihi

 

koala: ned 600 gr. er jo veldig bra! :) Vi er flinke!

 

Ønsker dere en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er lei....Ting skjer ikke fort nok liksom og jeg er sikkert innom her hver time så jobbdagene blir ikke så effektive heller. Alt er liksom så kjeeeeedeeeeliiiiig!

Uffda, litt negativt innlegg men godt å få det ut! Sikkert bedre i morgen :) I dag er det 2 år siden min minste tulle ble født så det blir litt feiring hjemme og på søndag er det familieselskap. Jeg har alt rasjonert opp 2 pølser i lompe til middag og en plate vaffel med brelett til kosen i kveld og er innenfor de 16-1700 jeg tillater meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Huff, ja, vi har alle sånne perioder, men det som er bra er at i løpet av en lengre periode så blir 600gr ned i veka MYE! Så hold ut! Du er flink! :) Bare tenk kor fine & flotte vi blir!!

Gratulerer med 2-års dag! :)

 

 

PS! Eg er ôg innom her en del ganger i løpet av arbeidsdagen! høhø :) Kjekt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne hive meg på her!! Er godt i gang med mitt mål allerede, men trenger å ha ekstra motivasjon fra andre som går gjennom det samme.

 

Jeg er 33 år, mor til en gutt på 8 år. Har vært på en evig livstilsendringskurs siden januar i 2005, og har til dags dato gått fra 135 kilo til 102,2 kilo, I perioder går det veldig bra, men så faller jeg da litt utav det og lever måneder av gangen uten å tenke konsekvens av det jeg spiser. Jeg skruer liksom bare av knappen. Så det har gått jevnt opp og ned de siste årene, men jeg stopper alltid og tar meg sammen, for jeg vil aldri tilbake til den størrelsen jeg var når jeg begynte. Likevel, nå har jeg vært flink siden januar, og gått ned fra 114,8 til 102,2. Det blir vel 12,6 kilo.

JEg har ingen ambisjoner om å klare 22 kilo til jul, men jeg skal fortsette nedover hvertfall. Mitt mål frem til jul fra nå er 10 kilo, noe jeg vet at jeg må jobbe for å klare. Likevel, jeg er her, og jeg skal gjøre mitt beste!!

 

Da rapporterer jeg inn vekt på tirsdag, og sier at startvekten min er 102,2.

 

Ønsker dere alle en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

fjellpia: 29TP!?!?! Hvordan i alle verdens land og dager får du det til da? Det er jo helt utrolig!!!! SINNSYKT BRA JOBBA!!!!

 

 

Looser: Så kjekt du vil være med :) Her er det rom for alle. Jeg tok nok litt hardt i når jeg sa "ned 22 kg til jul", MEN skal hvert fall være betydelig lettere til jul, det får være målet!

Jeg har også veiedag på tirsdager, så da må vi melde til hverandre :) Dette blir så bra atte;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda humøret er bedre :) Merker på buksene nå at de er litt slakkere og det er jo deilig! Men jeg merker at jeg blir deppa av å lese om andre som går ned 1,5-2kg hver uke, selv har jeg aldri gått ned mer en maks en kilo (og det er sjelden!) og det tross at jeg har nok å ta av. Burde jo heller glede seg på andres vegne men iblant er det litt hardt... Men alle monner drar. Litt derfor jeg ikke melder meg på kurs også, sist gikk jeg ned 2,6kg totalt på 8 uker og da blir kiloprisen høy! Men tror det var lurt med gravidkurs for å holde litt igjen i svangerskapet for jeg gikk opp mindre denne gang enn de to forrige gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...