Gå til innhold

Jeg skal ned 22 kg til jul! Blir du med?


Gjest trivselsvekta

Anbefalte innlegg

fjellpia: 29TP!?!?! Hvordan i alle verdens land og dager får du det til da? Det er jo helt utrolig!!!! SINNSYKT BRA JOBBA!!!!

 

hehe.. det hjelper veldig på trimpoengene å gå to dagsmarsjer i fjellet..:) ene dagen gikk vi 17km, den andre i 20km! også fikk jeg pressa inn alle treningsavtalene mine i tillegg den uka, en hærlig uke mao:) jeg har som mål å få 10TP i uka.

 

god helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Koala, vennen :). De som går ned 2 kg i uka, gjør de det mange uker på rad? Eller går de opp igjen? Dessuten, de som går raskt mye ned, forblir de slanke? Eller legger de på seg igjen?

 

Jeg tror heller det er du som er på rett kurs. Litt og litt ned. Ikke et strengt nazi-regime, som aldri kan vare evig! En aktiv livsstil, med sunn mat og likevel litt kos, det er et liv man kan ha :)

 

Nå er det helg, og det er lov å kose seg litt. Ikke trøstespise, men kose seg. Ha det herlig med barna! Lek og løp! Gjør noe annet i hverdagen! Bruk litt ekstra tid og lag noe ekstra god og sunn mat til kvelds!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

fjellpia: Åååja, MEN likevel - dritbra :)

 

Koala: Må nok henge meg på Filiokus. Har selv gått ned mye hver uke med altfor lite mat, og sitter igjen med enda flere kilo enn i utgangspunktet. Denne gangen får det ta den tiden det tar, så er det sikrere med en varig reduksjon.. Og det må du tenke ôg... 600gr i veka er jo supert! Trenger ikke være mer!! :)

 

God helg!! Noen tips til sunn lørdagsmiddag? Skal hvert fall ha mine 100 gr. med smågodt i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koala' date=' vennen :). De som går ned 2 kg i uka, gjør de det mange uker på rad? Eller går de opp igjen? Dessuten, de som går raskt mye ned, forblir de slanke? Eller legger de på seg igjen?

 

Jeg tror heller det er du som er på rett kurs. Litt og litt ned. Ikke et strengt nazi-regime, som aldri kan vare evig! En aktiv livsstil, med sunn mat og likevel litt kos, det er et liv man kan ha :)

 

Nå er det helg, og det er lov å kose seg litt. Ikke trøstespise, men kose seg. Ha det herlig med barna! Lek og løp! Gjør noe annet i hverdagen! Bruk litt ekstra tid og lag noe ekstra god og sunn mat til kvelds!

 

God helg![/quote']

 

Takk for påminnelsen :) Skritt for skritt blir jo en lang reise til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Vi får ta et skritt av gangen, så blir det veldig bra til slutt :) Jeg er spent på veiedagen i morgen, håper på en kg. ned, men skal ikke bli skuffa om det er mindre.

 

Etter jeg begynte på min nye livsstil har jeg hatt så lyst på melk, har alltid vært glad i det, men nå har jeg lyst på hele tiden, spesielt under treningsøkter og etter. Noen med samme erfaringer? Jeg er ikke bekymra altså, men synes det er en artig bi-effekt av min nye livsstil :)

 

Ellers gikk det bra med kosepoengene mine, 100 gr smågodt, intet mer, inten mindre. Er i grunn deilig å vite akkurat hva jeg skal spise :) Jeg skal ikke si at jeg ikke villa ha mer godteri, men det holdt:) Hva bruker dere kosepoengene til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir gjerne med. da jeg begynte å slanke meg ville jeg ned 47kg nå er de 10første borte så da er det resten igjen. veier nå 97kg. håper jeg klarer resten.1.delmål er minus 10 til før 1.jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 101, så det er ned 1, 2 kilo siden sist tirsdag!! Veldig fornøyd med det!! Veldig forsinket med middagen i dag, måtte være en time ekstra på jobb, så i hurten og styrten blir det altså da nesten det værste jeg vet, nemlig tomatsuppe. Men det er hvertfall mat!!

 

Planlegging har vært en av grunnene til at jeg klarer meg veldig bra, jeg er nødt å ha noe å komme hjem til, slik at jeg slipper å gå på butikken sulten. For meg er det en av mine største utfordringer. Men det har gått bra til nå!

 

Stå på alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Takk Looser!! Og det samme til deg! Knallbra! Vi gir oss ikke nå!! :P

 

I dag har vi hatt Grete Roede-retten "namme-nydelig" og den var ikke god! Jeg er som regel alt-etande, men dette gikk ikke gitt. Men minien likte det, så noe positivt var det :( Har dere noen gode oppskrifter å dele? Jeg anbefaler Roede-retten "Hildurs kyllinggryte" - fantastisk!

 

Nå har jeg vært på trening, 2,3 TP i dag, gode greier.

 

Ha en super kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott' date=' deilig å nå et mål! Jeg veide meg til 90,3kg, ned 600g og samme som forrige uke. Tipper at jeg klarer å nå mitt førstemål til neste uke, nemlig under 90kg. Har vært under et par ganger tidligere siste året men utfordringen er å forbli der og gå videre ned... Men føler jeg er i siget nå så det skal gå denne gang![/quote']

 

Veide mandag 90,0 tirsdag 90,4 og i dag 90,1 og jeg har hatt stålkontroll på inntaket... Tydelig at jeg har en vektterskel på 90+ så her må det jobbes hardt for å komme videre ned. Men nå er jeg motivert igjen og har ikke sug etter søtt lenger, stort sett da, føler matinntaket er på rett plass må prøve å bevege meg mer så skal du nok se det plutselig løsner! (Jajaja vet jeg ikke skal veie hverdag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

koala: Vekten svinger fra dag til dag, så prøv å veie deg en gang i uka eller en gang i mnd., det er da du ser resultater. Men skjønner nysgjerrigheten din, jeg blir frista til å gå på vekta ofte, men har klart å holde meg. Er ikke motiverende å fortsette om man har gått opp en dag hvert fall, men husk at det ofte er naturlig - hvert fall om man har vært flink med matinntak/trening:) Jeg synes du er veldig flink! Og dette skal vi klare sammen!

 

I dag har jeg 2,2 TP, synes treningen går som en lek for tida, merker stor forskjell på formen på tre ukers trening, så dette blir bra :P

 

Ønsker dere en fin kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide mandag 90' date='0 tirsdag 90,4 og i dag 90,1 og jeg har hatt stålkontroll på inntaket... Tydelig at jeg har en vektterskel på 90+ så her må det jobbes hardt for å komme videre ned. Men nå er jeg motivert igjen og har ikke sug etter søtt lenger, stort sett da, føler matinntaket er på rett plass må prøve å bevege meg mer så skal du nok se det plutselig løsner! (Jajaja vet jeg ikke skal veie hverdag...)[/quote']

 

Å! Skjønner deg så godt! Du er så nærme å se 80-tallet nå, så da blir det vel litt fristende å trø på vekta for å se om det kanskje dukker opp... Men neste uke skal du se :-) Dessuten må jeg si du har vært knallflink de tre siste ukene og hatt en fin nedgang, og med den innstillingen din kommer det nok til å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gode venner :P for oppmuntring! Tre uker innsats er jo ingenting, det er nå det gjelder å holde ut videre. Tidligere har jeg pleid å gå tilbake til gamle synder på denne tiden. Men som sagt så er jeg mer motivert nå. Må også passe på å spise meg mett for ellers faller forbrenningen. Igår ble det et par sykkelturer til byen og 2 trimpoeng :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag skal jeg også på sykkeltur med ei venninne, men tror ikke det blir så mange trimpoeng for det er motorsykkel i dag :P Deilig vær må brukes før vinteren er her! Har hatt lappen i 10 år og før det sittet på men Mannen i 5 år men lite kjøring siste 3 år pga. svangerskapet og ifjor hadde vi ikke sykkel. Men i sommer kjøpte vi en Honda VFR 850 VTECH som er deilig å kjøre. Venninnen min har en Honda chopper.

Tidligere har vi hatt en Yamaha Fazer 600 sammen, jeg har hatt en Suzuki SV 650s og Mannen har hatt Kawasaki ZX9R og Suzuki RF 900. Har hatt en hver en periode men så gikk vi sammen fordi det ble litt lite kjøring når ungene kom trillende. Men ser jo hvor pengene våre har gått... Hus og mc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, eg har også som mål å gå ned ca. 18-20 kilo. Har to barn og la på meg mykje i begge svangerskapa. Har en gong klart å kome ned på trivselsvekta, men har dessverre lagt på meg igjen. Travle år med små barn gir lite tid til å tenke på seg sjølv dessverre.

 

Sønnen min skal konfirmerast til våren og bunaden har vore ubrukt i 15 år..... Målet er å få den på igjen i begynnelsen av mai, så no er det berre å sette i gang. Startvekta mi er 98 kilo og målet er ca. 80. Må då gå ned ca 0,7 kg kvar veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...