Gå til innhold

Jeg skal ned 22 kg til jul! Blir du med?


Gjest trivselsvekta

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk veldig lyst til å ta et hold vekten-kurs:) Jeg har gått ned i vekt noen ganger før (aldri så langt ned som nå, men likevel), og aldri klart å holde meg der. Jeg er helt sikker på at et kurs over et år ville vært til stor hjelp på motivasjons- og fokusfronten.

Det eneste problemet, er at jeg aldri har gått vanlig Grete Roede-kurs før. Jeg har alltid slanket meg på egen hånd. Og hos GR får man ikke lov til å ta HV-kurs uten å ha gått vanlig kurs først.

 

Jeg vil tro det er mange som meg der ute, som får til nedgang, men ikke stabilisering. Så jeg sendte en mail til GR i vår, hvor jeg etterlyste et HV-tilbud for oss som ikke har gått kurs. (Det var i den perioden jeg var sikker på at jeg skulle være ferdigslanket til høsten:rolleyes: )

De var positive til ideen, og vurderte om de skulle bruke meg som "forsøkskanin" i en testrunde. Siden har jeg ikke hørt noe (de skulle tenke på det), så jeg kan kanskje ta opp den tråden igjen etter jul og høre om jeg får lov å melde meg på uansett.

 

Ellers vurderer jeg VGs vektklubb som et alternativ, for de har jo ikke noe krav til at man må ha gått kurs først.

 

Men jeg må si at jeg nok ikke føler behovet like sterkt nå som jeg gjorde i vår. Vi blir vel mest sannsynlig flere kjente inne på hv-forumet som begynner ca samtidig (Slippe, ElisabethV, Janne1 i første omgang), så det vil jo hjelpe mye at vi er flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar
Takk' date=' men jeg har slitt med 91+/-1kg i snart et år! Så derfor er det ekstra deilig å se at det løsner, 1,9kg ned på en uke!!! Veier nå 88,7kg :D og gått ned 3cm rundt midjen.[/quote']

 

Var nok mye vann som gikk, for i dag viste vekta 88,9 og opp 200g selv om jeg har vært "like flink". Men jeg er veldig fornøyd med å holde meg under 90 for tidligere har jeg duppet under og så vært like fort over igjen. Jeg skal ikke over 90 igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok mye vann som gikk' date=' for i dag viste vekta 88,9 og opp 200g selv om jeg har vært "like flink". Men jeg er veldig fornøyd med å holde meg under 90 for tidligere har jeg duppet under og så vært like fort over igjen. Jeg skal ikke over 90 igjen![/quote']

Opp 800g denne gang til 89,7kg etter julebord i helgen. Har allerede strammet inn igjen men mandag og tirsdag var ikke nok :D Glad jeg fremdeles er under 90!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med oppgang, koala, men eg trur at vi må rekne med litt oppgang av og til i denne juletider. Vi får berre tenke på at viss vi ikkje hadde hatt fokus på kosthaldet så hadde nok oppgangen vore større... Fortsett å ha fokus, så er eg sikker på at det går rette vegen :-)

 

Denne veka viste vekta mi 88,9 og ned 1,9 kilo :-) Har nådd målet om å vere under 90 før jul, men...... har hatt magesjuke så det var nok medverkande til det gode resultatet. Får berre håpe at eg klarer å halde meg her til over jul. Har ikkje store mål om å gå ned i vekt i jula, men vi får sjå. For mange år sidan gjekk eg faktisk på kurs som gjekk over jul og då gjekk eg ned 2 kilo i julevekene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 88,8 :) Hadde rekna med å gå litt opp igjen i vekt no når eg er frisk igjen og har begynt å ete normalt igjen, men er superfornøgd med 100 gram ned. Måtte det berre vare :)

 

Korleis går det med dokke andre? I rute med vekta og juleforberedelsane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag 88,8 :) Hadde rekna med å gå litt opp igjen i vekt no når eg er frisk igjen og har begynt å ete normalt igjen, men er superfornøgd med 100 gram ned. Måtte det berre vare :)

 

Korleis går det med dokke andre? I rute med vekta og juleforberedelsane?

Nja ikke veid på noen dager og venter til onsdag som er veiedagen min, strever med den nye nettsiden... Veldig fin men jeg liker ikke endringer! Vil helst ha alt som det var før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja ikke veid på noen dager og venter til onsdag som er veiedagen min, strever med den nye nettsiden... Veldig fin men jeg liker ikke endringer! Vil helst ha alt som det var før :)

Vel det ble 900g opp, men er fremdeles under 90 :) 89,9kg. Kjenner det er mye vann i kroppen og tror jeg er litt forstoppet også. Leste at en grunn til at vekten ikke går ned kan skyldes nettopp dette, opptil 700gi dritt bokstavelig talt :)Mye rar mat og salt osv så selv om jeg er nøye med kosen skjer det ikke så mye. Men pytt, det kommer plutselig til å fare nedover igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du holder deg under 90 :)

 

Og sant som du sier at vann og mageinnhold har stor betydning. Derfor vekta varierer så mye fra dag til dag. Jeg veier nesten daglig nå og vekta går litt opp og ned. F.eks var jeg 64,9 på mandag, 64,6 i går og 65,1 i dag... Kjenner meg litt oppblåst og spiste litt sent på kvelden i går, så har nok med mageinnhold å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...