Gå til innhold

Jeg skal ned 22 kg til jul! Blir du med?


Gjest trivselsvekta

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Det har nok dessverre vore litt ja takk, begge deler dei siste åra, men veit at det nyttar med Grete roede sin metode. Må berre halde motivasjonen oppe og det er ikkje like lett. Gjekk ned 20 kilo på 2 kurs for 10 år sidan, men denne gongen skal eg prøve å ikkje gå så raskt ned. Kanskje lettare å halde vekta etterpå då. Eg er i alle fall godt i gang og merkar det allereie på beltet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink! Har vært på fredagskaffe på jobb med kake da en kollega hadde bursdag og jeg bare satt med kaffekoppen og lot som ingenting mens kaken sakte men sikkert ble borte på andres tallerkener. Hadde tenkt ut hva jeg skulle si om noen "nødet" men ingen kommenterte at jeg ikke forsynte meg, heldigvis for hun som hadde bakt den nydelige kaken (så ut som gigantisk I-phone) sitter på nabopulten og er nær kollega og jeg vil jo ikke såre noen. Men jeg hadde faktisk ikke lyst på! Hadde jeg hatt veeeeldig lyst kunne jeg unnet meg en liten flis men slik det var nå ville det vært av hensyn til andre og da blir det litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra koala! Beundrer at du klarer å motstå fristelsane. Sjølv er eg veldig glad i sjokolade, søtsaker og potetgull. I perioder har det blitt sjokolade kvar dag, men denne veka har eg ete kun ein sjokolade og vore på butikken 2 gongar uten å kjøpe søtsaker :-) Faktisk litt stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Man må ta med seg hver lille seier. I dag har jeg spist to ostekakestykker, var i barne/familiebursdag og bestemte meg for at jeg ikke ville slippe unna denne gang. Så jeg droppet med vilje lunsjen i dag (selskapet var kl.12) og spiste kake med god samvittighet samt fylte på med frukt som de også satte fram, men de andre godte skålene fikk stå ifred uten at det kostet meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Velkommen til alle nye :)

Jeg har vært lite innpå her i det siste pga. dødsfall i familien, så då har verken trening eller veiing av mat blitt prioritert, MEN i dag er jeg hjemme igjen og klar for trening og kontrollert matinntak :) Har hatt en stor sprekk i går, men er motivert igjen i dag, så gårsdagen forblir gårsdagen, men er forberedt på at jeg har gått litt opp når tirsdagen kommer.... Har dere hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, kondolerer så mye!

 

Noen ganger er det unntakstilstand, men så lenge man kommer seg inn på riktig spor igjen så betyr det jo ikke noe. Det er de færreste som går gjennom en livsstilsendring/slankeprosess uten å sprekke en eneste gang. De som lykkes er de som kommer seg på hesten igjen med en gang og fortsetter. Høres ut som motivasjonen fortsatt er hos deg og du har den rette innstillingen, veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye :)

Jeg har vært lite innpå her i det siste pga. dødsfall i familien' date=' så då har verken trening eller veiing av mat blitt prioritert, MEN i dag er jeg hjemme igjen og klar for trening og kontrollert matinntak :) Har hatt en stor sprekk i går, men er motivert igjen i dag, så gårsdagen forblir gårsdagen, men er forberedt på at jeg har gått litt opp når tirsdagen kommer.... Har dere hatt en fin helg?[/quote']

 

Kondolerer, vondt nå men det blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet men ellers bra, "alle" er vel det for tiden har jeg inntrykk av :) Ikke ordentlig syk men mer sånn irriterende kløe-hoste som holder en våken om natten... Ellers har jeg MS og den har det med å forverre seg litt når en har andre infeksjoner men det ser greit ut foreløpig, bare litt kribling i hendene og svimmelhet samt mer trøtt enn ellers. Så da får en være glad for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90kg fremdeles... men ned 1' date='5cm rundt midje (nå 76cm) og 1,5cm rundt lår (nå 66cm).

Har ligget på riktig kcal men trimmet litt for lite. Men er bare å holde ut for jeg vet av erfaring at dette er en terskel dessuten er jeg premenstruell og det spiller jo inn.[/quote']

 

ENDELIG! Veide meg til 89,7kg og -300g denne uken. Har gått ned en meny for å kubbe meg ned av vektterskelen og jobbe meg videre nedover neste uke. Spisingen går greit, ligger bittelitt over på frokost og lunsj men droppet kveldsmat siden jeg nå er på meny 1. Istedet tar jeg litt av melkerasjonen, litt av fruktrasjonen og evt. grønnsaksuppe (buljong og wokblanding i micro'n) hvis jeg er sulten eller fysen om kvelden. Spent på neste uke :) Men skal på hyttetur med venner til helgen... Må ha noen strategier klare for å ikke gli helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta onsdag og den viste 96,1 kg. Det vil seie -1,9 kilo på 10 dagar :-) Kjempefornøgd med det! Har ikkje vegd maten, men har ete sunt og ca. Grete roede porsjonar. Ikkje minst har eg så og seie halde meg unna fristelsar, og har også fått gått ein del turar. Får berre håpe det varer. Litt vanskeleg å vite om du et passelig når du ikkje veg maten, men prøver og unngå å gjer det pga. ungane. Har ei jente på 11 år som har begynt å bli litt opptatt av vekt. Bør helst ikkje gi ho noken idear...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trivselsvekta

Hei dere!

Jeg har ikke fått logga meg på vektklubben på mange mange dager.. Noen som har hatt samme problem? Fikk melding om feil passord, og selv om jeg fikk det tilbakestilt så var det fortsatt ingen funk. MEN, nå er jeg tilbake ;):D

 

Ser at dere har vært kjempeflinke! Her i huset har det gått opp og ned, en del trening og godis... Merker det tar litt tid før jeg kommer meg helt fra ulykka, men eg er på veg :) :)

 

Har dere en fin dag?

Noen gode middagstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig i at det tek tid å snu vonde vaner. Eg kjenner i alle fall på det. Eg klarer ikkje å kutte alle fristelsar, men prøver å finne eit inntak eg kan leve med og samtidig gå ned i vekt. Er kjempefornøgd med dei små skritta i riktig retning :-)

 

Har hatt ein ganske bra dag i dag. Ungane har haustferie og eg har avspasert frå jobb. Har dessverre ikkje fått trena i dag, men gjekk 2 timers tur i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG! Veide meg til 89' date='7kg og -300g denne uken. Har gått ned en meny for å kubbe meg ned av vektterskelen og jobbe meg videre nedover neste uke. Spisingen går greit, ligger bittelitt over på frokost og lunsj men droppet kveldsmat siden jeg nå er på meny 1. Istedet tar jeg litt av melkerasjonen, litt av fruktrasjonen og evt. grønnsaksuppe (buljong og wokblanding i micro'n) hvis jeg er sulten eller fysen om kvelden. Spent på neste uke ;) Men skal på hyttetur med venner til helgen... Må ha noen strategier klare for å ikke gli helt ut.[/quote']

 

Veide 90,2kg idag og synes det er rart for på lørdag morgen snikveide jeg meg til 89,4 og har ikke ligget spesielt høyt kalorimessig i helgen tross hyttetur... Gjennomsnittet denne uken var 1509kcal , forbruk før trim er 2000kcal og hadde i tillegg 6,2 trimpoeng. Så dette var litt kjedelig, men det er bare å tyne på videre for jeg vet at kroppen min kjemper mot meg for å holde seg over 90 men jeg skal videre nedover! Kanskje jeg er heldig og har en kjempenedgang neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den vekta altså... Kanskje man ikke burde drive på med den snikveiinga... Hadde jo veid meg inn på 70,7 i helgen, så ble ganske så irritert da jeg var oppe på 71 igjen. Men men... Nå har jeg ikke veid meg siden. Føler at jeg er over 71 nå, særlig med to dager uten trening og en skikkelig utskeielse i går. Men nå blir det fire dager med fullt fokus og mye aktivitet, så jeg skjønner ingenting hvis vekta fortsatt insisterer på å være over 71 på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fristet til å skrive inn den snikveide vekta siden den var lavest... Men så tenkte jeg at hvem er det du prøver å lure her? Var hos legen idag og tok noen blodprøver og influensa vaksine og spurte om det var noe som kunne hjelpe til med å "sparke igang" nedgangen men hun sa at Reductil som senket matlyst og økte forbrenning var tatt ut av markedet fordi det ikke var så bra for kroppen likevel og Xenical som hemmer fettoppta tror jeg har lite effekt når jeg ikke spiser så mye fett. Men skulle sjekke forbrenningshormonene mine også så om noe ikke stemmer der får jeg vite det og evt. hjelp til å få opp forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fristet til å skrive inn den snikveide vekta siden den var lavest... Men så tenkte jeg at hvem er det du prøver å lure her? Var hos legen idag og tok noen blodprøver og influensa vaksine og spurte om det var noe som kunne hjelpe til med å "sparke igang" nedgangen men hun sa at Reductil som senket matlyst og økte forbrenning var tatt ut av markedet fordi det ikke var så bra for kroppen likevel og Xenical som hemmer fettoppta tror jeg har lite effekt når jeg ikke spiser så mye fett. Men skulle sjekke forbrenningshormonene mine også så om noe ikke stemmer der får jeg vite det og evt. hjelp til å få opp forbrenningen.

 

Hei,

 

jeg er inne og smugleser litt, og syntest dette var veldig interessant. Jeg har hørt mye positivt om reductil. Samtidig bør man kanskje ikke la seg overraske at slike produkter har for mange bieffekter. Det er jo kjemikalier.

 

Ellers må jeg bare si at dere er veldig flinke alle sammen, som setter dere ambisiøse mål. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

jeg er inne og smugleser litt, og syntest dette var veldig interessant. Jeg har hørt mye positivt om reductil. Samtidig bør man kanskje ikke la seg overraske at slike produkter har for mange bieffekter. Det er jo kjemikalier.

 

Ellers må jeg bare si at dere er veldig flinke alle sammen, som setter dere ambisiøse mål. Stå på![/quote']

 

Ja det er jo trukket fra markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegde meg i går og vekta sa då 95,5 kg, dvs - 0,6. Er no berre ein halv kilo frå mitt første mål. Skal prøve og få gått en del turar i helga, så håper eg at første mål er nådd over helga :-)

 

Til dokke andre; vekta frå dag til dag går litt opp og ned, så ikkje mist motet! Neste gong kan det hende at dokke har fått til eit større vekttap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...