Gå til innhold

Veien tilbake til trivselsvekta


Gjest metchen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter flere år med usunn livsstil har jeg endelig klart å motivere både meg selv om min mann til å begynne på Grete Roede. Jeg gikk ned 19 kg høsten 2007 og våren 2008, før jeg skulle gifte meg. Disse kiloene har sakte med sikker sneket seg på igjen fordi jeg ikke klarte å foreta en varig endring av livsstil. Jeg håper det blir lettere nå som ektemannen også er med på planene. Økonomien sier at jeg må vente til uke 3-4 med å melde meg på kurs, men jeg skal mandag 2. januar starte med endring av kostholdet. Nå er det fortsatt noen dager igjen av jula, og julematen må spises opp, men 2. januar kastes alt av kaker og usunn mat.

Håper vi kan ha et fruktbart samarbeid her inne.

Hilsen ei motivert dame fra Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har vi kommet til 3. januar. Selv om kakene ennå ikke er kasta, er justeringene i gang. Har funnet ut at mine barn kan spise noen kaker en liten stund til, men eg har ikke rørt kake i går og ikke i dag. Var på vekta i går, gjorde alle nødvendige målinger, men har ikke begynt å føre kaloridagbok ennå. Kjenner at jeg er litt sulten nå på kvelden, men skal ned å spise en yoghurt og noen knekkebrød slik at jeg bereges gjennom resten av dagen. Håper dere andre også har hatt en god start på det nye året. Tenk positivt, ikke overdriv, dette er det jeg baserer meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har gått ett kurs, det gikk sånn passe greit, var ikke motivert nok og mye skjedde i livet mitt da :wacko:

Men nå er jeg motivert for og ta fatt på dette ;) Skal ikke gå noe kurs nå, men skal klare dette likevel. Blir kansje ett kurs siden ;)

 

Jeg veier i dag 99.5 kg og er 177.5 høy. Jeg skal ned 20 - 25kg før november. Da skal vi til USA :D :D

Jeg har ikke helt kommet i gang med trening enda på grunn av bihulebetennelse, men håper at kur nr. tre vil ta knekken på den ;)

 

"Tenk positivt, ikke overdriv" Var veldig kloke ord ;)

 

Vet ikke med deg, men jeg vil gjerne ha en fast vei dag i uka. Lyst til og være med på det? spiller ingen rolle hvilken dag det er.......?

 

Blir inspirert når jeg ser at folk klarer og gå ned så mye som du klarte. Mine tanker da er at det skal jeg også klare når andre klarer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Balo og alle andre!

På grunn av en PC som er så treg at den driver meg til vanvidd har jeg ikke vært her inne de siste ukene. Beklager dette veldig, men jeg har stort sett klart å holde fokus siden sist. Første uka gikk jeg ned 800 gram, noe lite til å være første uke kanskje, men mens og andre ting gjorde at det ble slik. Er egentlig fornøyd så lenge det går nedover. Forrige veiedag viste vekta ned 1.9 kg, men det er ikke veldig realistisk da jeg hadde spysyka søndag og mandag. Er ganske spent på tirsdagens veiedag, da jeg regner med at det meste har normalisert seg igjen. Har bestemt meg for å ha veiedag på tirsdager Balo. Har god erfaring med å bruke den dagen, isteden for mandag. Dersom helga ikke har vært helt som man ønsket vil det føles bedre å veie inn på tirsdag.

Denne helga startet ikke bra. Lagde vårruller på fredag kveld, har hatt lyst å gjøre det i flere måneder, spiste for mye, ble kvalm av all olja. I går var det bursdagsfeiring med kake så jeg har ikke stå stor forventninger til veiinga på tirsdag. Skal være flinker i dag, og neste uke så er vi tilbake til den stramme linje igjen. Denne uka har jeg som mål å komme meg ut å gå minst 3 ganger.

Satser på å få kjøpt ny PC snart slik at jeg orker å bli mer aktiv igjen. Sitter nå på jobb og skriver. Ikke alltid like gøy å måtte jobbe på en søndag, men en rasker pc og nett er jo en fordel. Håper alle har en fortsatt fin helg.

 

Lover å logge meg på tirsdag med veierapport uansett om pc en treig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom veiedagen, og jeg har ikke gått ned noe siden forrige tirsdag. Det er jeg kjempefornøyd med siden jeg gikk ned 1,9 kg da pga spysyke og var redd for at jeg skulle havne på pluss denne veiedagen.

Totalt har jeg gått ned 2,7 kg på 3 uker. Siden jeg egentlig ikke har fulgt noen slankekur, kun strammet inn og blitt mer bevisst hva jeg spiser er jeg kjempefornøyd med dette. Nå må jeg bare jobbe med å få kommet igang med trening. Dette sliter jeg veldig med om dagen. Været i Finnmark er kaldt og det blåser, så det frister svært lite å gå ut.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke begynne på kurs allikevel, tror jeg. Jeg må jobbe med at dette ikke er en slankekur, men en omlegging av livsstilen. Det er viktigere enn å vei og beregne kalorier osv. Jeg vet fra tidligere kurs hvor mye jeg kan spise, og hva jeg må kutte ut. Synes de 10 rådene for å gå ned i vekt som sto i ukebladet eller hjemmet, har begge så jeg husker ikke hvem var kjempegode. De skal jeg følge. Først skal jeg i en uke skrive ned alt jeg spiser, hvor mye jeg trener osv. Deretter var det enkle råd som å spiser mer rent kjøtt, mindre farseprodukter, mer fisk, magre produkter, fullkorn osv. Alt det som man egentlig vet, men ikke alltid er flink til å gjøre.

Håper på fortsatt framgang og positivitet. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det til at jeg begynte på kurs allikvel. Starter uke 6. Synes det var temmelig dyrt, men jeg håper det er verdt det.

Denne uka har egentlig ikke vært særlig bra. Har ikke trent, og flere dager har middagen blitt temmelig usunn. Har brukt helga til å bake lavkarboknekkebrød,brød og musli. Selv om jeg ikke skal begynne på lavkarbodiett har jeg tenkt til å kjøre et karbohydratredusert kosthold.

Håper ikke veiedagen blir en stor nedtur.

Har som mål å komme ned ti 75 kg før påske. Det vil føre til at jeg plutselig har masse klær i skapet som jeg kan bruke igjen.

Håper dere andre har det bra, og at det lykkes å gjøre de nødvendige justeringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har alt blitt bare tull. Måtte plutselig til byen.Det er 10 hver vei, og det ble ingen middag, kun litt frukt fra kl. 10.45 til kl1900. Lagde meg en omelett når jeg kom hjem, men det blir jo helt feil i forhold til veiedagen i morgen å spise det største måltidet så sent på dagen. Frykter negativt utslag på vekta, men vi får ta det som kommer i morgen. Boka fra GR har kommet i dag. Skal ned nå å se på den. Har ikke registret mat ennå i dag, så det må jeg gjøre nå. Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiedagen snart over. Jeg ble kjempeglad da vekta viste at jeg har gått ned 800 g den siste uka, og 1,5 cm i midja.Begynner på kurset neste uke, men har blitt flink til å komme på sidene å registrere de siste dagene. Jeg vet at det må til, spesielt de første ukene, for å bli mer bevisst hva jeg putter i munnen.

 

Målet er å nå 75 kg i løpet av kurset. Det bør gå siden det bare er 5,1 kg dit. Har lært å ikke sette for høye mål, så dersom jeg når det er jeg kjempefornøyd, men når jeg det ikke kommer jeg til å bli rasende på meg selv.

 

Det er ganske mye fokus på det å gå ned i vekt om dagen, men det kjenner jeg jo igjen fra forrige gang. Målet at det på sikt skal bli en naturlig del av hverdagen å tenke og handle riktig.

 

Har vel egentlig aldri fortalt så mye om meg selv. Jeg er 44 år, har tre barn og mann, jobber som lærer og bor i Finnmark. Trives veldig godt med jobben min, men det kan bli vel mye stress i perioder, spesielt med tanke på at barna er mellom 9 og 4 år gamle. Man er ofte ganske sliten om kvelden, og jeg sliter med å motivere meg seg til å trimme. Det er det jeg må jobbe aller mest med.

Er bare 155 høy, og veier i dag 80.1 kg. Det er uhorvelig mye, men nå prøver jeg å se det positive, jeg har allerede gått ned fra 83,6 til 80,1 siden nyttår, og målet er å komme ned til i underkant av 60 kg. Det betyr at det er over 20 kg igjen, men det har jeg planlagt å bruke minst et år på. Jeg vil leve og kose meg litt innimellom så målet er ca halv kilo i uka i snitt

 

Forrige gang jeg slanket meg fant jeg flere støttespillere her inne som jeg holdt jevnlig kontakt med på forumet. Det hjalp kjempemye, og jeg håper på å finne slike denne gangen også, så skriv gjerne noen ord dersom du føler for det.

 

Håper dere har en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lørdag med noen utskeielser håper jeg at tirsdagens veiing ikke blir for ille. Begynner på kurs i morgen, så nå er det bare å begynne å veie maten igjen, iallefall en liten stund. Håper været blir bedre slik at morsjon blir lettere. I dag er det -24 og det er kaldt.

 

Litt sliten etter at vi hadde besøk i går kveld, og lite søvn i natt. La meg kl. 1 og opp kl 6 igjen. Kjenner det nå. Er en tur på jobb, men skal hjem nå og slappe av litt. Kommer sikkert til å sovne på sofaen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for en lørdag hvor det sprakk kraftig, viste vekta ned 800 gram forrige uke. Det er jeg kjempefornøyd med.I dag har jeg vært i 40 årslag, og det var ikke lett å spise så lite som man burde, så resten av uka må jeg være flink. Det betyr at jeg ikke kan koste på meg noen utskeielser i helga. Jeg har som regel at det bare er lov en dag i uka.

Har ikke fått tid til å trene i dag, men lover å komme sterkere tilbake i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle mødre på morsdagen!

I dag er det kjempevær, så i dag skal jeg få med meg familien ut slik at vi får trimmet litt. Må jo det slik at jeg får spise morsdagskaken i kveld.

Har bare vært sånn passe flink denne uka, så jeg har ikke så store forventninger til veiedagen på tirsdag. Har ikke klart å komme igang med treninga, men nå lover de bedre vær så jeg håper på en bedre uke fra i morgen.

Koste meg i går, men etter å ha lagt inn det jeg spiste er jeg overrasket over hvor lite kalorier det ble. Det viser at det går ann å kose seg på lørdag kveld dersom men er litt bevisst hva man spiser resten av dagen. Det er jo slik man må gjøre det for å kunne leve med dette opplegget resten av livet.

Ha en god morsdag alle sammen. Jeg har fått fine gaver fra mine barn, og blomster fra min mann, og han har lovt å lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en veiedag har kommet og gått. Gikk ned 700 gram til tross for en rotete uke. Er egentlig ganske overrasket, men det holder jo motivasjonen ved like. Det går faktisk ann å kose seg litt uten at det for store konsekvenser.

I dag har jeg endelig klart å komme igang med litt trening. Har vært ute å gått en tur på 40 min. Siden det er første gang på flere år er jeg ganske fornøyd med det.

Skrittelleren viser faktisk 11460 skritt idag. For første gang siden jeg fikk den i orden igjen viste den mer en 10 000. Håper på et godt resultat også i morgen. Jeg må passe på å komme meg ut i morgen siden min mann skal være borte torsdag og fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen dårlige dager. Hodepine for 4. dag på rad fører til dårlig humør og lite aktivit.

Tror veiedagen på tirsdag blir en kjempenedtur. Vanskelig å holde motivasjonen ved like når formen er så dårlig som i dag.

Startet dagen med å spy. Var kjempekvalm da jeg våknet, så kom holdepinen. Har bare liggi på sofaen hele dagen. Ganske tragisk egentlig. Håper jeg er bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Innom for å ønske deg riktig god bedring,

og samtidig sende gode vibber din vei så vekten viser et godt tall til tross for en litt dårlig start på uken !

 

Stå på :)

 

Takk for oppmuntringen. Formen er heldigvis bedre. Endte opp med legebesøk, hvor hun sjekket hele pakka. Har veldig tette bihuler, så jeg fikk noen tabletter som jeg nå har brukt i to dager, og heldigvis ser det ut som om det hjelper litt. Har ikke kommet igang med trening ennå, men har blitt enig med kursleder at det bør jeg utsette til formen er tilbake. Skal på svømming i forbindelse med jobb idag så litt blir det jo allikevel.

 

Utrolig nok viste veiedagen på tirsdag ned 600 gram, men pga manglende trening ikke helt antall cm slik jeg ønsket. Allikevel skal man vel være fornøyd med at noe var positivt midt i alt det trasige.

 

Kjenner nå at overskuddet er på vei tilbake, og neste uke skal jeg ha vinterferie, så da håper jeg på å få inn noen gode treningsøkter.

Ha en fortsatt god uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig kroppen begynt å fungere igjen. Har i kveld vært på Zumbatrening i 40 min i tillegg til turen til svømmehallen med jobben. Det føles deilig å ha kommet igang med trenigen og jeg håper det bare vil gå framover. I morgen tenkte jeg å ta en økt med styrketrening.

Må en tur på nett å bestille litt treningsklær for det er det dårlig med. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at jeg ikke lot meg friste til å gå på vekta utenom veiedagene. I dag viste den at jeg har lagt på meg 1,4 kg denne uka, og det vil være en kjempenedtur. Synes selv at uka har vært bedre enn de to forrige, så dersom vekta i morgen viser at jeg har gått opp vet jeg ikke hvordan det vil virke inn mentalt.

 

Har nå snart vært igjennom halve kurset, og er litt sint på meg selv fordi jeg ikke har klart å få ut av det så mye som jeg ønsket. Det er ikke veilederen sin skyld. Jeg har tatt for lett på det. Skylder hele tiden på at jeg må finne et kosthold og en livsstil eg kan leve med på sikt. Det stemmer jo, men samtidig vet jeg at dersom jeg kjører litt hardt i en periode vil resultatene komme fort, og motivasjonen øker.

 

I dag har jeg vært ute å gått i 40 min. Har fri fra jobb, og det var ganske deilig å kunne bruke morgenen til å komme seg ut i solskinnet. Leverte ungene i barnehage og skole, kledde på meg og gikk ut. Hadde egentlig tenkt til å være ute en time, men kjente etter 40 min at jeg måtte komme meg inn for å kvitte meg med all kaffen jeg har inntatt i morges.

 

Kjente i forrige uka at hodepinen ble bedre, men de siste dagene har den kommet tilbake igjen. Det er litt slitsomt, for det betyr at vi ikke har funnet ut hva den skyldes. Medisinene har ikke hjulpet, og jeg må vel kanskje innse at det er en stresshodepine. Det kan bli noe vanskelig å gjøre noe med det siden jeg vet at min mann kommer til å jobbe mye de neste ukene, og jeg vil få nok å gjøre hjemme. Heldigvis har jeg fri fra jobb hele uka, og dermed kan jeg gjøre husarbeidet litt hver dag uten å stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, metchen!

 

Jeg har lest litt i tråden din, og jeg ser du er "flergangsslanker" som meg. Jeg har slanket meg eller tenkt på å slanke meg kontinuerlig i sikkert 20 år, men endelig har jeg fått til det jeg har strevet sånn etter; En varig livsstilsendring!

 

En blir litt og litt klokere for hver gang, kjenner sine sterke og svake sider, og blir mer i stand til å legge opp et løp man klarer å holde.

 

Det som gjorde at det endelig løsnet hos meg, var at jeg begynte å gikk nesten vitenskaåpelig nerdete til verks. Det var ikke nødvendigvis superstrengt alle uker, men jeg noterte alt jeg spiste og lærte utrolig mye av det.

 

I tillegg har jeg brukt dagboka her inne til å kaste ut tanker, få tilbakemeldinger, sortere og sette i system. Det jeg har lært er dette;

 

- Jeg kan IKKE slappe av på å veie og regne ut inntak mot forbruk. Jeg har altfor dårlig "hukommelse" og et øyemål som absolutt ikke kan stoles på!

 

- Motivasjon er ferskvare og motivasjonsfaktorene endres underveis. Det gjelder å være litt i forkant slik at man ikke får et tomrom mellom fungerende motivasjonsfaktorer.

 

- Noen ganger, når motivasjonen svikter, må jernviljen kobles inn; Det er bare å gjøre!

 

- For første gang hadde jeg et ralistisk ambisjonsnivå for treningen.

 

Jeg har endelig klart å gå ned maaange kilo, og nærmer meg målet. Det har tatt tid, ca 1 år, å gå ned 17 kilo. De første månedene var jeg "helt nazi", men så har jeg kost meg i ferier, i jula, på weekendturer, gått opp noen kilo og tatt grep igjen når hverdagen var tilbake. Det er slik jeg vil leve livet mitt; å kunne skille på hverdag og fest! B)

 

Mine råd - om du vil ha dem - er å bruke masse energi på å lage en slagplan som er realistisk.

 

Om det tar deg tid å komme til ditt mål, så er det allikevel mye bedre enn å aldri komme dit! :)

 

Visualiser hvordan du skal takle situasjoner du vet vil bli vanskelige - og om du går på en smell, så smell tilbake!

 

Det vil være mange fartsdumper i veien frem til målet, men om man forserer dem uten å bli et vrak på andre siden, så ligger veien der flat og rett og fin et stykke til :D

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe!

Du har rett i at motivasjon kommer og går og at det er viktig å ha realstiske mål. Har nok satt meg litt for ambisiøse mål i utgangspunktet. Hodet mitt jobber nå med justere dem litt nedover. Har ganske nøyaktig 20 kg igjen til det som heter normal BMI, og har skjønt at det ikke er aktuelt å komme dit på en god stund ennå. Har allerede gått ned 5,6 kg hittil i år, og har nå som mål å klare å gå ned 13 kg til i løpet av 2012. Det er et snitt på 300 gram i uka ut året. Det bør være mulig å klare. Treningsmessig tror jeg det blir vanskelig å klare 7 poeng per uke,så jeg har satt som mål å få til 5, iallefall de neste ukene.

 

Jeg er nok ikke den store tilhengeren av å veie alt jeg spiser, men jeg har sett at det er viktig å være ærlig å registrere alt jeg spiser hver dag. Du har nok rett i at det er lurt å lage seg en slagplan. Jobber med saken, og vil komme med mer realistiske delmål, påfølgende belønninger.

 

Ser at du har tatt bukplastikk nylig. Gjorde du det privat, og var det kostbart og verdt det? Vet at jeg vil trenge det den dagen jeg når mitt endelige mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ja det handler om å finne sin vei! Du har jo en flott start dette året og et veldig realistisk mål, så dette er jeg sikker på at du greier. Man må bare stå igjennom de tøffere periodene og gi full gass når alt går lett.

 

Jeg hadde et heng med hudproblemer bak, og det er visst regelen for å få det dekket. Her blir offentlig dekkede bukplastikk utført på Aleris Helse i Oslo, en privatklinikk, så jeg var der på rikstrygdeverkets regning.

 

Jeg r nå 10 dager postop og har en del hevelse, lite smerte og masse tro på at dette blir fint :D.

 

Den største utfordringen er at man ikke skal drive hard trening på 6 uker, men ukene går jo alltid fort, så jeg ser liksom bare forbi mars og inn i april. Da blir det masse aktivitet utover våren ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom veiedagen med 200 gram pluss. Var jo forberedt siden jeg hadde jukseveid dagen før. Heldigvis gikk jeg ned i cm, slik at uka ikke ble helt dårlig. Har brukt dagen til å trimme, 1,6 trimpoeng allerede i dag, og til å tenke over hva jeg gjorde feil forrige uke. Skal til tross for at jeg ikke liker det bli flinkere til å veie maten, kutte ut 2 pils i badstua på lørdag og være flinkere til å fylle på med grønnsaker til middag.

 

Skal ta en runde rundt her inne før jeg logger ut, så dere får ha en fortsatt fin dag.

 

Slippe!

Takk for svaret. Har allerede småproblemer med huden i magefolden etter 3 svangerskap hvor jeg la på meg mye så jeg frykter at problemene kan bli større når kiloene forsvinner. Godt å få vite hva som er kriteriene for å få det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er jeg ferdig med en dag med bollebaking med ungene. Har bakt 3 forskjellige typer vanlige, sjokoladeboller og greteroedes boller med havregryn og rosiner til meg selv og min mann. Spiste 2 til lunsj og de var faktisk kjempegode, og ikke mer usunne enn at jeg holdt meg innenfor dagens kaloriinntak. Skal fryse ned poser til påska, slik at vi har noe godt å kose oss med noen av dagene.

 

Har selvfølgelig jukseveid meg denne uka også, men fordi jeg har vært flink til å trene og holdt med til ca 1300 kcal hver dag viser vekta at jeg kan komme til å gå ned over en kilo denne uka. Det gir motivasjon til å være flink de siste 3 dagene før veiedagen også. Det betyr at det av og til lønner seg å jukseveie seg, noen ganger viser den at du må skjerpe det og andre ganger at god innsats gir belønning. Jeg vet jo at det ikke er bra, men jeg trenger det akkurat nå for å holde fokus på plass. Etter hvert håper jeg at ting vil flyte mer av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei på deg, metchen! Tenk at du etterlyste meg via e-post - det var hyggelig. Klart jeg husker deg godt! Her går livet i en virvelvind. Ikke av spennende forlystelser, men mest jobb. Ikke så spenstig akkurat.

 

Det er over 6 mnd siden jeg var her inne - da heiste jeg flagget til topps i en måneds tid og hadde virkelig trua. Gikk ned noen kilo, men så glapp det igjen. Nå begynner jeg på kurs i morgen for nå må grammingene til pers! Jeg er ikke fornøyd. Ca 10 kg må av, tror jeg.

 

Jeg veier meg hver dag, jeg, og synes ikke jeg tar skade av det. Synes det er interessant å se hvordan vekta svinger. Det er tross alt vekta over tid som teller ;). Du skal se at jukseveiinga di er sannferdig - krysser fingrene for deg! Vi snakkes!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei på deg, metchen! Tenk at du etterlyste meg via e-post - det var hyggelig. Klart jeg husker deg godt! Her går livet i en virvelvind. Ikke av spennende forlystelser, men mest jobb. Ikke så spenstig akkurat.

 

Det er over 6 mnd siden jeg var her inne - da heiste jeg flagget til topps i en måneds tid og hadde virkelig trua. Gikk ned noen kilo, men så glapp det igjen. Nå begynner jeg på kurs i morgen for nå må grammingene til pers! Jeg er ikke fornøyd. Ca 10 kg må av, tror jeg.

 

Jeg veier meg hver dag, jeg, og synes ikke jeg tar skade av det. Synes det er interessant å se hvordan vekta svinger. Det er tross alt vekta over tid som teller ;). Du skal se at jukseveiinga di er sannferdig - krysser fingrene for deg! Vi snakkes!

 

- skrulle :)

Hei Skrulle!

Det er godt å høre at det går bra med deg. Har jo selv ikke vært her inne aktivt på flere år, og det har jo ført til at kiloene snek seg på igjen. Denne gangen skal alle til pers, selv om jeg forventer at det tar over et år å komme helt i mål. Når jeg når det endelige målet skal jeg melde meg på hold vekten kurs. Er midt i et kurs nå, men er usikker på om jeg kommer til å melde meg på flere. Internettkurs fungere bare delvis, dersom man er mentalt sterk nok klarer man seg like godt alene, med hjelp av dette forumet.

 

Vet at det er mange som har etterlyst deg Skrulle, så jeg håper du tar en tur inn å skriver noen ord på tråden din. Mange vil bli glad da.

 

Veiedagen i dag var kjemppositiv, ned 1,6 kg forrige uke. Det var mye mer enn jeg forventet,og viser at de justeringen jeg har gjort denne uka virker. Har som mål å fortsette med disse, og så får vi se hva vekta viser neste uke.

 

Flere enn deg som har et hektisk liv. Med full jobb, 3 unger og en mann som er selvstendig næringsdrivende og fisker blir det ikke mye tid til seg selv. I dag er jeg hjemme fra jobb med minstemann som har blitt forkjølet. Han har hatt falske kruppanfall hele natta med pusteproblemer, så man er litt trøtt og sliten. Kjenner av og til at det er litt vanskelig å få tid til å gå på data hver dag og registrere det man har trent og spist, men jeg prøver å sette av noen minutter hver kveld. I dag blir det nok til at jeg skal trene Zumba foran tv i 40 min slik at jeg for kommet i gang med ukas trimpoeng.

 

Håper du får de resulatetene du ønsker fra kurset, 10 kg ned er jo absolutt overkommelig. Dette klarer du fint.

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da nærmer det seg ny veiedag, og jeg ganske skeptisk til om det blir noen nedgang. Har vært flink med maten, men det har blitt litt for lite trening denne uka. Tror treninga var det som gjorde det store utslaget forrige uke. Klarte å få inn en økt med zumba i morges og litt styrketrening, men det holder ikke til å få de anbefalte 7 trimpoengene. Skal prøve å få gått en times tur i ettermiddag, når min mann kommer hjem fra jobb. Har vært hjemme med sykt barn i 4 dager, så det har blitt ganske rolige dager.

 

Det er lørdag i dag, og dagen for å motstå helgas fristelser. Bruker å unne meg 50 gram sjokolade, og 2 pils i badstua. Det blir litt for mange frimerker, men for meg er det en viktig del av det å jobbe med at livsstilen skal bli permanent. Jeg ønsker ikke å ha dårlig samvittighet for de tingen jeg unner meg, for det viktigste er at jeg klarer å leve sunt resten av uka. Tror at jeg trenger disse tingene på lørdag som jeg gleder meg til hele uka. Prøver ellers i uka å kose meg med å prøve nye oppskrifter på mat og sunne desserter og kaker til ungene.

 

Skal nå ned å spise risengrøt. Ikke min favoritt, men ungene elsker det så jeg lager det annenhver lørdag.

Ha en riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...