Gå til innhold

Veien tilbake til trivselsvekta


Gjest metchen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Heldigvis er ikke humøret like dårlig som det var på søndag. Klarte meg igjennom dagen i går uten utskeielser, og i dag har jeg vært på kurs med medbrakt matpakke. Spise middag når jeg kom hjem i halv 7 tida. Har ikke fått i meg det jeg skal av grønnsaker i dag, men har holdt meg innenfor kalorirammen så jeg overlever nok en dag med dårlig kostholdscore. Har handlet sunn mat i byen i dag så det blir lettere å finne på ting de neste dagene og ukene. Bor i ei lita bygd hvor alt ikke er tilgjengelig til enhver tid så jeg bruker å handle enkelte ting de få gangene jeg er i byen.

Har ikke fått trent i dag heller, men i morgen skal jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest metchen

Veiedagen ble heldigvis ikke så negativ som jeg trodde, minus 600 gram er ikke så verste med tanke på lørdagen og at jeg ikke fikk mer enn 6,4 trimpoeng. Ønsker jo alltid mer, men jeg var forberedt på pluss og 600 minus er jo bare 100 gram mindre enn jeg har som mål hver uke. Jeg hadde jo egentlig som mål å ta igjen noe av det tapte fra de forrige ukene, men med tanke på helga er jeg glad for at det ble minus i hele tatt. Heldigvis ble det bare en dag med utskeielse, og den fikk ikke noen konsekvenser for helheten.

 

Har vært på fjelltur med jobben i dag, og da hører det jo med pølser. Det er ikke beste mat man kan spise, men dersom jeg kun spiser frukt til kvelds går det allikevel bra. Det ble jo litt trening av det ved å gå på ski fram og tilbake, og en liten tur der oppe. Gubben er borte i kveld så det blir ingen tur ut på meg, og dvdene min har ikke kommet ennå. Håper de kommer denne uka. Skal se om jeg klarer å få til en zumbaøkt mens ungene er på fotballtrening. Motivasjonen er ikke høy, men klarer vel 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morges klarte jeg endelig å trene igjen. Fikk en økt med 20 minutter zumba. Håper på en bedre uke enn forrige uke. Har begynt ok spisemessig. Ligger godt innenfor det jeg skal selv om jeg sliter litt med å få nok grønnsaker hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg tidlig og har trent zumba i 45 minutter før de andre sto opp. Det føles utrolig deilig nå, selv om det var litt tungt å stå opp. Har til nå denne uka fått 3,3 trimpoeng så det må litt jobbing til for få til minimumet på 7. Venter fortsatt på TapOut dvdene mine. De kommer nok ikke før neste uke. Selv om det sikkert blir slitsomt gleder jeg meg.

 

Kjenner at jeg har kommet opp av den dype gjørma jeg var inne i noen dager, selv om det fortsatt er den del å jobbe med. Har 3 uker igjen på kurset, så skal jeg klare meg selv. Økonomien gjør det ikke mulig å fortsett på flere kurs nå. Tror nok det skal gå bra. Vet jo hva jeg skal gjøre, og må innrømme at tilbakemeldingene fra kursleder ikke har vært like bra på kurs 2 som de var på det første. Det virker som de har problemer med å finne noe nytt og si, og det blir litt for upersonlig. Skjønner jo at de ikke klarer å bli kjent med alle de veileder, men det er nok lettere når man går på kurs hvor man møter kursleder. Skulle ønske jeg bodde et sted hvor jeg kunne gått på GR aktiv. Det tror jeg hadde vært bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å bli morgenfugl igjen. I går kom TapOut dvdene i posten, og jeg sto opp før kl. 5 i dag for å få inn en økt før de andre sto opp. Den økta ga meg en ah-ha opplevelse. Jeg er kjempesvak i muskulaturen i armene. Mange øvelser var basert på planken, en øvelse jeg har skygget unna siden jeg oppdaget den. Synes den er kjempetøff, og fikk derfor ikke til ca halvparten av øvelsene i den første treningsøkta. Det var jeg jo litt forberedt på, men jeg visste ikke at det sto så dårlig til. Det er utrolig lett å lure seg selv til å tro at man er i bedre form en man er. Kunne ikke med god samvittighet føre inn at jeg hadde trent styrketrening i 45 min, selv om økta var så lang klarte jeg kanskje halvparten av det jeg skulle ha gjort. Jeg førte derfor opp 20 min.

 

Men en ting er sikkert, jeg har ikke tenkt til å gi opp. Treningsprogrammet baserer seg på at man skal trene 6 dager i uka, og det skal jeg følge. Egentlig start er mandag morgen, men jeg måtte bare prøve det ut i dag. Ser at jeg er nødt til å skaffe meg treningsmatte, for det gjorde vondt å stå på knær osv. rett på furugulvet.

 

Det følger alltid med et slankeprogram når man kjøper treningsdvd på nett. Har ikke sett så mye på den ennå, men det finnes sikkert noen oppskrifter der jeg kan bruke. Vanligvis pleier disse slankeprogrammene være ganske ekstreme, så jeg har ingen planer om å følge dem slik de står, men det finnes alltid tips til ting man kan spise for å få litt variasjon. Det lille jeg har sett på heftet ser ut til å fokusere på et lavt inntak av karbohydrater og fett. Er som jeg har sagt tidligere ikke tilhenger av lavkarbo, men ser behovet for redusere karbohydratene så jeg skal prøve å lage noen av frokostipsene i alle fall. Er ganske lei av å spise brød til frokost.

 

I kveld skal jeg i 40 årslag. Det skal være utefest, så jeg kan gå dit og dermed få litt trim på veien, både fram og tilbake. Har tenkt til å ta det litt med ro siden jeg ikke orker å være fyllesyk i morgen. I tillegg snikveide jeg meg i dag, og vekta viste minus 900 gram. Jeg har ikke lyst til å ødelegge resultatet pga en fest, men samtidig kan man ikke slutte å leve normalt heller. Jeg fester kanskje 4 ganger i året, og det blir vel egentlig for dumt å la være fordi jeg "slanker" meg. Jeg må jo spise og trene slik som dette resten av livet, og må derfor lære meg at noen helger går bort i en fest. Samtidig har jeg fortsatt litt dårlig samvittighet etter forrige helg, hvor jeg drakk for mye hjemme hos meg selv uten at det var i et festlig lag, kun for mange pils i badstugangen. Vi får se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så flink du har vært - skikkelig morgenfugl - starte dagen med trening - nydelig. men samtidig sikkert en aha-opplevelse å kjenne at du mangler styrke, da kan det bare bli bedre. Kos deg skikkelig på festen i dag - du greier å ikke miste kontrollen på hverken mat eller drikke, men du må storkose deg! Vekten holder du - og lurt å gå dit. Ønsker deg en nydelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen ble vell fuktig, og formen i går kunne vært bedre, men også verre. Er fortsatt støl i magemusklene etter lørdagens treningsøkt. Lurer på hvordan kroppen skal tåle å trene hver dag. Sliter med å motivere meg til å trene i dag, men dersom jeg skal få de resultatene jeg ønsker må jeg bare gjøre det jeg har planlagt. Kan ikke fortsette å bruke unnskyldninger for å ikke trene.

 

Regner med at lørdagens utskeielse vil slå negativt ut på morgendagens veiing. Så lenge jeg ikke har lagt på meg får jeg være fornøyd.

 

Måtte dra hjem fra jobb i dag pga syk datter. Hun har feber og vondt i halsen. Mine barn har vært mye syke i de siste månedene. Jeg er vant til at de er noe særlig syke, men det er tydeligvis utrolig mange virus som de kan få om dagen. Får håpe hun er bedre i morgen.

 

En time senere:

Klarte å motivere meg til å kjøre 45 min økt med TapOut. Gikk litt bedre enn sist, men det fortsatt en del øvelser jeg sliter med å få til. Min datter tok et bilde av meg i treningstøy. Skal ta et nytt om 30 dager. Får håpe det ser bedre ut og at jeg da klarer bedre å få til øvelsene. Er i alle fall utrolig deilig når man er ferdig. Man føler seg sliten, men bra. Armene skjelver, og de kommer sikkert til å være støle i morgen, og magen tør jeg ikke en gang tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen ble nok en gang ikke så ille som jeg fryktet. Jeg gikk ned 500 gram forrige uke. Det er litt mindre en det som er planen hver uke, men så lenge de går nedover til tross for en brokete helg skal jeg være fornøyd.

 

I dag har jeg trent TapOut for andre dag på rad. I dag var det overkroppen + mage som sto i fokus. Jeg er ikke spesielt god til å ta armhevinger, men håper jeg vil bli bedre etter hvert. Kjenner nå at armene dirrer etter en treningsøkt på 55 min + 15 min magetrening etterpå. Skal ikke si jeg klarer like mye som de på videoen, men jeg gjør mitt beste, og det er mye mer enn jeg har gjort på mange år i forhold til styrketrening. Selv om jeg ikke forventer å få de samme resultatene som de på reklamen fikk på 12 uker, håper jeg at jeg vil bli litt strammere, og at det vil påvirke vektnedgangen slik som jeg ønsker. Nå skal jeg trene i 6 dager for å vurdere om jeg må legge inn en kondisjonsøkt også. Jeg vet ikke helt hva de andre dvd legger opp til, men til nå har det vært mye styrketrening.

 

I dag har jeg gått ned over 10 kg. Burde kanskje klart mer på 3,5 mnd, og jeg har som mål å gå ned like mye på de neste 2,5. Det blir kanskje vanskelig, men ikke umulig dersom jeg jobber hardt. Det betyr at jeg må være enda mer forsiktig med maten, og trene hardt de neste månedene. Har de siste dagene kjent at motivasjonen er tilbake, og jeg er positiv i troen på at jeg vil klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer så mye med flott nedgang! Både i uken som gikk og totalt. Bruker du målebåndet også? Isåfall kan det jo hende at du nå når du har begynt med styrke kommer til å merke det godt på målene. Eventuelt kjenner man det jo på klærne og, men jeg synes målebåndet er greit spesielt hvis vekten står i ro en uke.

 

Når det gjelder treningen så ikke bekymre deg for at du ikke klarer gjøre det like bra som de på videoen - det kommer seg garantert etterhvert! Plutselig skal du se at du blir rå på armhevinger. Som jeg for øvrig aldri har fått til heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er temmelig støl i dag. Det verker litt i både armer og bein. I dag står det noe som heter Plyo på programmet. Er ikke sikker på hva det går ut på, men det finner jeg nok ut i ettermiddag. Håper bare jeg får tid. Har lovet å ha treninga til min minste i dag, så det må trenes etterpå.

 

Jeg bruker målebånd også. Har mistet 12 cm i midjen, og 7 cm rundt puppene. Til sammen er jeg ikke sikker på hvor mye jeg har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vær obs på at stølhet kan ha negativ innvirkning på vekten - jo mer støl jo verre har jeg opplevd selv. Men så lenge man vet om det er det jo forsåvidt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva Plyo XT er. Det er knallhard trening av beina og rumpa. Låra verka fra før, men gruer meg til i morgen. Det gjorde ordentlig ondt å komme i gang, og jeg klarte selvfølgelig ikke alle øvelsene. Svetten rant og nå kjenner jeg at jeg er sliten. Hvis det er rett at stølhet har negativ effekt på vekta vil det gå dårlig denne uka, for jeg tror jeg kommer til å være støl hver dag.

 

En ting er sikkert. Jeg har aldri svetta så mye når jeg har trent zumba. Dette er en mye hardere trening en jeg har gjennomført noen gang tror jeg. Jeg trente på treningstudio i flere år, men det var ikke ofte jeg svetta like mye. Kan jo også ha noe med at jeg ikke veide like mye.

 

Uansett det satt langt inne å trene i dag. Begynte ikke treningsøkta før kvart over 9. Er akkurat ferdig. Vet at det er i seneste laget, men det bare ble sånn. Jeg er faktisk ganske stolt av at jeg klarte å gjennomføre en treningsøkt til tross for at jeg kjente meg ganske sliten i utgangspunktet, og har vært støl hele dagen. Har i utgangspunktet bestemt meg for å prøve å trene 6 dager på rad. Har aldri gjort det før, og er usikker på om kroppen klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å trene TapOut i går slik som planen var. Hele kroppen sa ifra at det ikke var lurt. Ryggen var kjempevond og lårene verka. Kjenner at det nok ikke blir trening i dag heller. Lårene er fortsatt kjempestøle og ryggen øm. Har vært ute å gått rolig både i går og i dag, men det er tydelig at jeg har vært så dårlig trent at TapOut blir litt for ekstremt for å meg å utføre hver dag. Skal prøve neste uke å trene annenhver dag, i tillegg til å legge inn en gåtur de andre dagene.

 

Nå skal jeg hente minstemann i barnehagen, og så ta helg. Vi skal spise fredagstacoen i dag, noe alle liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helg igjen, og tiden for de store fristelsene. I hverdagen sliter jeg ikke med å holde meg unna ting, men når helga kommer synes jeg det er mye vanskeligere. I går kveld ble det nachos med kjøttdeig og ost. Ikke mye riktignok, men det var ikke det som sto på planen. Kaloriinntaket sprakk ikke, men kostholdscoren ble ikke helt den samme.

 

Kroppen kjennes bedre ut i dag, men jeg er fortsatt støl. Vet ikke helt hvordan jeg skal få stølheta bort. Skal i badstua i kveld, kanskje det hjelper. Må jo bevege meg litt i helga også, men jeg må innrømme at TapOut ikke frister med vond rygg. Får se hva jeg får til å motivere meg til. Nå skal hele familien spise lørdagsfrokost. Det er stort sett den eneste dagen i uka vi spiser frokost sammen. Da blir det som regel egg, siden mine barn elsker egg i alle former og fasonger. I dag er det den kokte varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjennes kroppen endelig normal ut igjen. Har ikke gjort annet en rolige gåturer denne helga, men har planer om å trene TapOut i morgen. Kan ikke slutte helt selv om jeg ble kjempstøl sist. Helga har som vanlig ført til for mye inntak av kalorier. I dag riktignok ikke med mer enn 100, men i går ble det noen flere. Det vil selvfølgelig ha betydning for veiinga på tirsdag, sammen med det månedlige. Skal vel være glad dersom jeg går ned i hele tatt.

 

Nå kjenner jeg at det blir en tidlig kveld. Øynene er tunge og jeg gleder meg til å krype ned under dyna. Litt tidlig ennå, men å sovne på sofaen er ikke noe godt alternativ så jeg tror jeg velger å legge meg. Håper dere andre har hatt en fin helg, og at resultatene blir bra for alle neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på oversikten over det kurset jeg går på nå at de siste ukene ikke har vært bra. Har kun gått ned 3,3 kg på fem uker, og det er et snitt på under 600 gram. Er ikke spesielt fornøyd med egen innsats. Kjenner meg trøtt og sliten, og sulten om dagen. Det er vanskelig å gjøre de sunne valgene. Klarte det ikke i helg. Spiste potetgull for første gang siden nyttår. Riktignok ikke mer enn 50 gram, men nok til at inntaket ble for høyt. Regner ikke med å gå ned noe denne uka, og det holder ikke i forhold til målet jeg har før ferien. Nå må jeg ta meg sammen og holde koken dersom jeg skal kunne føle meg sånn noenlunde vel i bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble heldigvis litt nedgang denne uka også, 600 gram. Ligger fortsatt litt under det jeg ønsket, men det betyr bare at det tar litt lenger tid en planlagt. Dersom jeg fortsetter å gå ned i snitt 500 gram vil jeg nå trivselsvekt og normal BMI i januar 2014, istedenfor oktober 2013. Ikke misforstå, for dette er bare dårligste scenario. Jeg har fortsatt som mål å gå ned 700 gram i uka, men når det ikke går hver uke synes jeg det er bedre å se litt lenger fram enn å miste motivasjonen helt. Kroppen min er ikke ennå slik at jeg er fornøyd med å se meg selv i speilet. De siste 20 kiloene skal vekk.

 

Mistet, til tross for mens, flere cm denne uka, 3 totalt på kroppen. Kanskje treninga har hatt positiv virkning selv om jeg ble så støl at jeg snart ikke har trent ordentlig på 1 uke. Nå har jeg mens og da klarer jeg bare ikke å trene på samme måte. Skal få til en spasertur i dag, men satser på TapOut i morgen når det verste har gitt seg.

 

Holder altså motet oppe til tross for litt motgang. Dette skal vi klare jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg holder motet oppe sliter jeg med å komme i gang med trening igjen. Jeg har trent om morgenen, men nå er jeg bare trøtt så det blir dårlig med trening. Har faktisk ikke trent denne uka i hele tatt. Det skyldes dårlig rygg og mens, men også dårlig motivasjon. Nå gjelder det å få til trening igjen før det går for lang tid.

 

Har bare denne uka igjen på GR-kurset, så må jeg klare meg på egen hånd. Vet at det vil gå bra så lenge motivasjonen er til stede. Sliter mer om dagen med å la være å begynne å røyke igjen. Det er mye stress om dagen på alle måter og det fører til at jeg får lyst til å begynne å røyke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen ble enda verre enn forrige uke. 2500 kcal, altså 1000 for mye. Da blir det ingen vektnedgang denne uka siden jeg ikke har trent denne uka heller. Kjenner at jeg sliter om dagen, men jeg har ikke tenkt til å gi opp. I dag er en ny dag. Jeg skal spise det jeg skal, og i tillegg å en lang tur. Man kan bare ikke gi opp etter en dårlig dag. Jeg må huske på de gode og de fine resultatene jeg har fått til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble selvfølgelig ingen tur i går, og heller ikke i dag. I dag ble det kun en kort sykkeltur med ungene. Ikke i et tempo som gjør det verdt å registrere som trim. Har ikke spesielt med tro på veiedagen i morgen, men lover å komme bedre tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre siste ukene har jeg faktisk gått ned selv om jeg ikke trodde det på forhånd. Denne uka ble det 900 gram, som jeg er kjempefornøyd med. Betyr bare at en dårlig dag pr uke ikke har så stor betydning for ukas vekttap som man frykter på forhånd. Det viktige er å klare å holde seg innenfor grensene de 6 andre dagene.

 

Dette har skjedd til tross for dårlig med trening denne uka, men har også gitt meg motivasjon til å trene mer. For dersom jeg trener vil jeg kunne få enda bedre resultat. Målet på 70, 7 kg før sommerferien blir nok litt for tøft å nå, men jeg har som mål å klare 5 kg på de neste 7 ukene. Klarer jeg det når jeg nesten målet. Jeg sier ikke at det er umulig å nå målet, men da må jeg gå ned 900 gram i uka i snitt og tror jeg blir vanskelig.

 

Skulle ønske at cm hadde forsvunnet like mye som vekta denne uka. Det ble ikke så mange cm, men siden det ble ganske mange forrige uke var det vel å forvente. Med litt ekstra trening denne uka bør det bli bedre neste uke.

 

Jeg har sendt den siste rapporten til kurslederen. Nå skal jeg klare meg på egen hånd, og da blir dere her inne viktigere enn noen gang. Jeg skal fortsatt rapportere til dere på de forskjellige trådene jeg er aktiv på. Det må til for at jeg skal klare å holde fokus, og jeg håper dere kan ta over litt av kurslederens rolle som motivator og påpasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med 900 gram ned! Det er jo et superbra ukesresultat. :) Selv opplever jeg litt det samme som du har opplevd nå, at man går ikke nødvendigvis mye inn samme uken som man går mye ned. Det er jo en grunn til at det er greit med både veiing og måling. :)

 

Og vedr å klare seg på egenhånd, så var jeg kjempespent på hvordan det skulle gå. Var litt redd for at jeg i det jeg hadde levert siste rapport skulle senke skuldrene og slappe altfor mye av i forhold til kosten. Det har jeg ikke gjort, jeg registrerer fortsatt maten (dog ikke hver dag, men jeg har alltid hatt dager innimellom der jeg bare ikke har gått gjort det) og det, kombinert med rapporteringen jeg gjør her inne samt treningen og et intenst ønske om å nå målet mitt før jeg drar på bikiniferie i juli har holdt meg i ørene slik at det går egentlig veldig greit. :) Og det kommer det helt sikkert til å gjøre med deg også!

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er første mai snart over. Inntaket holdt seg til 1500 til tross for basar og inntak av to boller og et kakestykke. Hoppet over lunsj da jeg visste at det er mange kalorier i et lite kakestykke. Det er når man fører slike ting inn i kostholds dagboka at man skjønner hvor mye man inntar dersom man ikke har et bevisst forhold til kaloriinnholdet i enkelte ting. Det er ikke mye som skal til før man har spist 1000 kalorier mer enn man bør. Nå som jeg ikke går på kurs lenger har jeg tenkt til å fortsette å føre kaloridagbok, og jeg er veldig streng med meg selv. Det er et viktig hjelpemiddel for å holde kontrollen.

 

I dag har det regnet hele dagen og det har ikke blitt noe trim. I morgen skal jeg trene litt i svømmehallen, og håper på en økt med TapOut om ettermiddagen. I går trente jeg for første gang på to uker. Gikk en 30 min tur i raskt tempo. Tenker det ikke er bra å overdrive sånn at man blir støl og får vondt. Forrige gang jeg begynte med TapOut ble jeg så støl at jeg ikke klarte å trene på mange dager. Tror jeg må være litt mer forsiktig denne gangen. Skal prøve å trene annenhver dag i stede for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Klarer ikke å komme i gang med trening igjen. Motivasjonen er borte til tross for at jeg vet at det må til for å gå ned både i vekt og cm. Hvorfor er det så vanskelig å komme i gang igjen hver gang man må ta seg en pause? :angry: Har fortsatt motivasjon til å gå ned i vekt, selv om det tar lang tid. Tankene spinner hele tiden rundt det målet jeg har satt for meg selv, men det er så vanskelig å gjøre det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da kom veiedagen og viste pluss 100 gram. Det var det som skulle til for å få rumpa ut for å trimme. Jeg har vært ute på en rask trimtur i en time, og dratt inn 2,2 tp. Det var på tide å komme ut av dvalen igjen. Klarer ikke å trene styrke om morgenen. Energinivået er ikke høyt nok ette tre timer med søvn. Sliter med å sove om dagen. Stress på jobb og lys hele døgnet gjør sitt. Må få fikset rullegardina slik at det ikke er lyst på rommet hele natta.

 

Ser ikke helt hvordan jeg skal nå målet før sommerferien når jeg har uker som havner i pluss. Da må jeg gå ned enda mer de andre ukene og ingen ting tyder på det for øyeblikket. Jeg får bare fortsett å spise fornuftig og komme ordentlig i gang med treninga igjen og håpe på mest mulig nedgang før 28.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...