Gå til innhold

Veien tilbake til trivselsvekta


Gjest metchen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Da er formen endelig bedre. Er ikke kvalm eller har vondt i magen for første gang siden søndag. Det betyr at det går ann å begynne å trene igjen, og i morgen tidlig skal jeg trene både zumba og styrketrening. Trenger å trene hardt i morgen og søndag for i hele tatt å få trimpoeng.

 

Har selvfølgelig veid meg mellom veiedagene, og i dag viste den for første gang under 80 kg. Dersom det holder seg fram til tirsdag er jeg kjempefornøyd, da det var målet for denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest metchen

Er nettopp ferdig med 40 min zumba og 15 min styrketrening. Det føles kjempegodt å endelig være i form igjen. Det er kjempevær ute og jeg planlegger å få med meg familien ut på tur i dag. Min mann trenger å få litt fart på beina. Vi skulle liksom gjøre dette sammen, men det har ikke blitt til det. Han har gått ned 2,5 kilo, ikke trent og er heller ikke spesielt flink med maten. Må innrømme at han ikke akkurat hjelper til med å holde motivasjonen oppe.

 

Uansett, det er hans valg. Jeg har valgt å jobbe for å komme ned i trivselsevekta denne gangen, og har ikke tenkt til å gi meg, uansett hvor lang tid det tar. Har ikke råd til å gå på kurs hele tiden for å komme dit, men kjenner at jeg kan klare meg på egen hånd når jeg er ferdig med dette kurset. Jeg har jo trådene her inne, og har bestemt meg for å kjøpe gullmedlemskap. Det er mye billigere enn å gå på kurs, selv om man ikke får tilbakemelding hver uke har man alle andre hjelpemidler tilgjengelig.

 

Først skal jeg bli ferdig med de siste 6 ukene i det kurset jeg har betalt for. Regner med å gå ned ca 5 kilo til i løpet av disse ukene. Dersom det går vil jeg nærme meg andre delmål. Håper på å nå første delmål på tirsdag, dvs under 80 kilo. Da er neste mål 70,7. Etter planlagt vektnedgang vil de 10 kiloene ta ca 15 uker. Da vil jeg nå det målet i midten av juni. Klarer jeg det vil jeg ha gått ned 18 kilo på ca 6 måneder. Det vil jeg være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at formen er bedre og at du har fått trent litt igjen! Men kjipt med han mannen som ikke gidder anstrenge seg altså - ta ham i nakkeskinnet og rist ham litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I går hadde jeg en dårlig dag. Det ble nesten 600 kcal for mye etter å ha inntatt for mange pils i badstua og for stor porsjon av lasagnen. Er så nøye med ting at jeg har ført opp alt for å finne ut hvor stor sprekken var. Men det er som veilederen sier, ikke ha dårlig samvittighet for noe som er gjort, men gjør det bedre neste gang. Det er tross alt bare to dager siden 7. januar hvor jeg har havnet over på den måten. Håper bare det ikke har for negativ innvirkning på veieresultatet på tirsdag.

 

Klarte heller ikke å trene i morges pga følte meg urven etter for mange øl. Tåler ingenting av alkoholinntak lenger.

 

Takk for støtte Krusmynte. Av og til skulle jeg ønske at han var litt flinkere, men til syvende og sist er det kun jeg som kan gjøre endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har begynt uka bra med trening både i går og i dag. Veiedagen viste minus 1 kg, og det er jeg kjempefornøyd med :lol: . Endelig har jeg nådd første del mål, under 80 kg. Da er det bare 9,1 kg igjen til neste, hvor jeg går fra å være feit, til å være overvektig. Selv om jeg føler meg bedre enn på en stund, vet jeg at det er først når jeg nærmer meg 70 kg jeg føler meg mer normal. Det er en grunn til at det står fedme når man regner ut BMIen, for jeg er feit.

 

Kjente allikevel i dag at jeg kunne yte mer når jeg trente zumba. Sliter ennå litt med å få til styrketreninga ordentlig, men det går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har gitt meg selv treningsfri denne morgenen. Kan ikke trene hver morgen, da blir jeg lei av å gjøre det samme. Skal ta en økt igjen i morgen tidlig, men i dag kan det bli helt treningsfri. Antall trimpoeng skal nok innhentes uansett. :rolleyes:

 

Nå kjenner jeg at jeg er klar for påskeferie. Det skal bli godt med fri, og jeg skal ikke falle i godterifella. Jeg skal lage god og sunn mat sammen med ungene, gå på ski og være ute i naturen. Håper bare på godt vær. Planlegger å prøve noen nye oppskrifter i friuka. Synes det er lettere når man ikke trenger å stresse fordi ungene er sultne. Må innrømme at det er en utforing med middagene, da jeg har ganske kresne barn. Det er ikke alt de er villige til å smake på.

 

Det føles så godt å komme under 80 kg. Måtte veie meg igjen i dag, og vekta viste 79,5 kg. Bare 900 gram igjen til jeg har gått ned 10 kg. Da er det bare å gyve på de siste 20. Det er ganske utrolig at man har latt seg selv bli 30 kilo for tung. Heldigvis at man har klart å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Sitter her og skriver tidlig om morgenen som vanlig pga søvnutfordringer. Trente i går morges, men i dag droppet jeg det da jeg er så sliten i kropp og rygg at jeg kjenner meg nesten helt tom. I går la jeg meg kl 8 pga ryggsmerter som ikke ville gå over med tabletter. Fikk ikke sove før i 10-tida, men ryggen hadde godt av det og jeg klarte å slappe av. Våknet før kl halv fem i dag, og fikk ikke sove selv om jeg ikke kjenner meg utvilt. Stress på jobb gjør at hodet ikke klarer å slappe av.

 

Starter påskeferie i ettermiddag, og håper virkelig at jeg skal klare å hvile ut, og ikke stresse masse. Skal bake litt, lage gode og sunne alternativer til påsketurene, gå på ski, ta lange turer for meg selv på beina, dersom været tillater det, trene hjemme når kroppen klarer og være sammen med barna. Må en tur på jobb en dag også. Lurer på å ta den tidlig sånn at jeg vet at jeg er ferdig.

 

Har som mål å gå ned også i påska. Har ikke veiing i påska pga ferie hus kurslederne, men det betyr ikke at jeg ikke veier meg for meg selv. Har ikke tenkt til å endre ukemålene selv om det er påske, så tirsdag 2. april skal jeg ha gått ned 1,4 kg.

 

Til dere som tar påskeferie herfra, vil jeg si "God påske", kos dere med måte.

 

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, kjipt med vond rygg! Håper det går fort over og at du får slappet skikkelig av i påsken og tømt hodet for alt jobbstress etc. Er enig i at det nok er greiest å ta jobbedagen tidligst mulig, så slipper du ihvertfall å ha det i bakhodet.

 

Selv var jeg i seng i går rundt 22.30, og jeg må ha vært veldig trøtt for jeg våknet 04.30 og da stod leselampen fortsatt på! Har ikke en gang rukket å plukke opp boken... Sovnet heldigvis igjen kjapt da lyset var slått av, og skjønte ingen ting da vekkerklokken ringte. Er kjempetrøtt, og tenker at det skal bli supergodt med ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Heldigvis er ryggen mye bedre Krusmynte. Jeg bruker ofte å ha vondt i ryggen en uke før mens, og når det kombineres med å stå mye blir det ofte litt mye. I går gikk en tur på 30 minutter, og har tren 45 min zumba i dag. Kjenner det litt i ryggen, men ikke verre enn at jeg kan gjøre det jeg vil. Mangler litt for å oppnå 7 trimpoeng denne uka, men en liten spasertur i morgen, eller min faste morgenøkt med zumba og styrketrening så er jeg i mål.

 

I dag har jeg planer om å begynne å bake litt til påske. Tacosnurrer, pizzasnurrer og boller med havregryn og rosiner står på menyen. Vet ikke om jeg klarer alt i dag, men tar resten i morgen sammen med noen rundstykker.

 

Har ikke helt planlagt hva vi skal ha til middag i påska, men fryseren er full av kjøtt så det går nok an å finne noe. Må bare sørge for at jeg har rikelig med grønnsaker i huset for helligdagene kommer. Det blir sikkert mange dager på fjellet, så det er viktigere å ha mat som kan varmes på grill og bål, enn svære hjemmemiddager. Det går godt an å få det sunt selv om man skal ha med seg noe lettvint. Derfor skal det bakes tacosnurrer, grove hamburgerbrød osv. Kjøper også magre grillpølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Selv om jeg ikke kan levere inn rapport til veilederen i påska følger jeg de fastsatte veiedagene. I dag viste vekta minus 400 gram. Det er litt mindre enn planlagt, men siden jeg har mens skal jeg vel ikke klage. Er selvfølgelig litt skuffet, men så lenge det går nedover har jeg bestemt meg for å være positiv. Det er ikke gjort i en fei å bli slank og fin. Det ekstra positive var at jeg mistet flere cm enn forrige uke. Har nå mistet akkurat 10 rundt midjen og 7 over brystene. Til sammen har jeg mistet 30 cm siden 7. januar, og det er jeg fornøyd med.

 

Har nå som mål å gå ned 800 gram i påska slik at jeg når 10 kg. Vet at det ikke blir så lett, men siden jeg klarer å holde meg unna godteri bør det kunne gå. Håper at noen ekstra gram løsner når mensen er over. Noe av utfordringen denne uka er å trene nok. Mens fører til at kroppen ikke er veldig glad i å trene, men jeg har trent 20 min zumba og 15 min styrketrening i dag allikevel. I morgen planlegger jeg en spasertur på 1 time i høyt tempo. Det er meldt bra vær helt fram til fredag, så dersom min mann starter ferie i morgen blir det kanskje en tur på fjellet. Da blir det skigåing. Skal sjekke hvordan det slår ut på trimskalan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da kom påskas første sprekk. Ikke på godterifronten, men matfronten. Når man er på fjellet og sitter foran bålet i flere timer, kommer hjem og tar badstu blir man så sulten. I går spiste jeg mye mer enn jeg skulle, og dersom denne trenden fortsetter kommer jeg til å legge på meg i påska. Jeg må bare ta meg sammen. Det blir en for stor nedtur å gå opp nå.

 

Bør kanskje justere målet til å holde vekta i påska, ikke til å gå ned. Det er i allefall sikkert at det ikke blir flere kvelder i badstua med pils. Alle kostemerkene for uka er allerede brukt opp. Håper dere andre har en bedre matpåske enn meg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Dager rundt bålet er ingen god ide når man prøver å holde kontroll på det man spiser. I dag har jeg bare spist brødmat og 2 pølser med kylling kalkun, allikevel har jeg allerede kl. 17 spist det jeg har lov til å dag. Har bare en pære igjen å spise. Kommer jo til å være kjempesulten i kveld. Må prøve å være kreativ og finne noe jeg kan spise som jeg blir mett av som ikke har mer en 100 kcal. Det er ikke enkelt.

 

I morgen skal jeg ikke på tur, og det gjør det mye lettere å spise fornuftig. I tillegg kan jeg få inn en lang trimtur eller trene zumba i morgen tidlig. Jeg får se hva jeg er i humør til i morgen tidlig.

 

Uansett har jeg i alle fall ikke spist godteri. Ikke sjokolade, kake eller noe annet. Kun litt popkorn i går kveld. Det er jeg ganske stolt av, selv om jeg fortsatt er sulten. Brødmat er utrolig mange tomme kalorier har jeg nå funnet ut. Det er mye bedre med ordentlige middager med kjøtt, grønnsaker og tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Klarer ikke å la være å veie meg og i går viste vekta at jeg hadde lagt på meg 600 gram siden tirsdag. Jeg ble kjempesur på meg selv, trente zumba i 40 min og prøvde å holde meg til kostholdsplanen resten av dagen. Hadde som mål å gå ned i påska, men nå ser det ut som jeg skal være glad dersom jeg ikke legger på meg.

 

I dag har jeg allerede vært ute å gått med stavene i 70 minutter. Kjenner at jeg er litt sliten, siden jeg ikke har spist noe ennå. Skal ha gjester i dag, så det blir en utfordring å spise det man skal. Skal lage en sunn viltgryte med masse grønnsaker til, så middagen går nok bra, men det er eventuell drikke som blir en utfordring. Siden jeg er ganske irritert på vektøkningen blir det nok til at jeg ikke rører noe alkohol i hele tatt. Det er lettest å ha kontroll da.

 

Selv om jeg nesten har fått 7 trimpoeng denne uka har nok ikke alt vært like effektivt. Jeg tror jeg må øke treningsmengden litt neste uke for å fortsett å gå ned det jeg ønsker. Har som mål å oppnå 10-14 trimpoeng i uke 14. Helt 2 hver dag. En spasertur på en time hver dag + styrketrening 3 ganger bør være nok.

 

Håper dere andre har en god påske. Min har vært bra selv om vekta ikke viser det den burde. Og så er det viktig å huske at jeg har klart å holde meg helt unna marsipan og annet godteri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke klart å komme meg ut å gå ennå i dag. Det er overskyet og ryggen er litt øm. Sliter litt med korsryggen, og når jeg trener litt for mye kan jeg ha vondt noen dager. Skal se om jeg kommer meg ut senere i dag, eller får til en økt med styrketrening her hjemme.

 

Spisinga gikk ganske bra i går, selv om jeg nok spiste litt for mye dessert. Lage bakte epler med crispy lokk, uten vanlig sukker men med sukrin, så det var ikke så usunt som det kunne vært. Spiste litt is, så der sprakk kcaloribudsjettet, men jeg orker ikke å være helt hysterisk nå i påska.

 

I dag har vi ikke besøk, og jeg har full kontroll på matinntaket igjen. Må gå ned 100 gram til for å havne ut i null siste uka. Det bør kunne gå før tirsdag. Er litt skuffet over at jeg ikke har klart å gå ned i påska, men skal vel heller være fornøyd med at jeg ikke går opp. Vanligvis ville jeg sikkert lagt på meg 1-2 kg.

 

Nå skal jeg spise frokost, så dere får ha en fin påske fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da er påska snart over. Det har vært godt med ferie, og jeg må innrømme at jeg kunne tenkt meg noen uker til. Har en jobb som tærer mye på det mentale, og sliter med motivasjonen om dagen. Må en tur på jobb i ettermiddag, men kan ikke si jeg gleder meg.

 

Klarte selvfølgelig ikke å trene i går. I dag skinner sola, og jeg må komme i gang med en god treningsøkt denne uka så jeg skal gå den faste turen min på en drøy time i høyt tempo. Det blir flere TP med staver, men jeg tror jeg går uten i dag, og heller forsøker å øke tempoet.

 

Veiedagen i morgen blir nok ikke spesielt bra, men tross alt har jeg ikke lagt på meg mer enn 100 gram, så det er bare å glemme det og fortsette jobbingen med de siste 20 kg etter påske. Det er ganske slitsomt at man må være så streng med matinntaket for å gå ned i vekt, men jeg vet jo at det er sånn, så jeg må bare lære meg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Gikk timen min i raskt tempo i dag. Var svett og sliten når jeg kom hjem. Satt meg for å se litt på tv etter å ha dusja, og fikk se tvins reklamen for treningsformen TapOut. Det så effektivt og gøy ut så det endte med at jeg bestilte pakka med dvder, strikker og et par vekthansker. For de som ikke har sett reklamen så er det trening basert på ulike former for styrketrening hvor man i hovedsak bruke kroppen til spark og ulike former for marsal-art trening, kickboksing osv. Kan hende det blir litt vanskelig i begynnelsen, men det så gjennomførbart ut. De viste flere som hadde mistet mange kilo, og fått flotte muskler etter 90 dagers trening. Siden jeg må trene hjemme trengte jeg noe å variere med. Begynte å bli ganske lei av bare zumba og abdoern min.

 

Alle sier jo at styrketrening er viktig så jeg tror det er verdt et forsøk. Tror vel ikke at jeg får vaskebrettmage, men er fornøyd dersom den blir betydelig mindre enn nå. Vi får se når pakka kommer hvordan det går. Bestilte også nicer-dicer plus slik at det skal bli raskere og lettere å lage salater. Har noen venninner som har den og de er fornøyd. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Veiedagen ble som forventet ikke positiv, opp 100 gram siden forrige tirsdag. Har lyst til å deppe, men det hjelper ingen ting så man må bare glemme det. Klarte dessverre ikke å motivere meg selv til å trene i morges. Kjenner meg slapp og trøtt, og må heller trene i ettermiddag. Vet at det ikke er like lett etter jobb, men i stede for å legge meg på sofaen etter middag og lekser med barna får man ta på joggeskoene å gå ut en time eller to. Jeg har jo skjønt at det må mer trening til for å oppnå de ønskede resultatene før ferien. Selv om jeg ikke har som mål å gå ned alt jeg skal ned mangler det 10 kilo før jeg når feriemålet. Siden jeg bare har gått ned 9 på de 3 første månedene må det hard jobbing til for å klare 10 på litt under 3 måneder. Til nå har treningsmengden variert veldig fra uke til uke, men veldig mange uker har jeg ligget på under 7 og det er for lite i forhold til det jeg spiser. Dersom jeg ikke øker treningsmengden må jeg justere ned antall kcalorier, og jeg er sulten nok som det er. Da er det bare en ting å gjøre, forbrenne flere hver dag. Har jo sett at det finnes folk her inne som ligger på 15-20 TP hver uke. Har som mål å klare over 10 denne uka, så får vi ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da har jeg klart å samle 4,1 TP på to dager. Dersom jeg klarer å få til min vanlige zumba og styrketrening i morgen tidlig ligger jeg godt ann til å nå ukas mål. Veilederen min har bedt meg om å fokusere på midjemålet framover. Det har allerede minsket med 10 cm, men trenger 11 til for å komme under det anbefalte 80 cm målet. Vet at det også innebærer at jeg må ned ca 10 kilo for å nå det målet. Erfaringsmessig mister jeg cirka en cm per kilo.

 

Jeg hater egentlig å ta sit-ups ol så det blir nok en runde med zumba og en tur i abdoeren mens jeg venter på å få tilsendt de nye treningsdvdene.

 

Har i alle fall godt mot denne uka. Skal klare målet på 700 gram, gjerne litt mer for å gjøre godt for de jeg ikke har mistet de to siste ukene. Ligger 1,1 kg etter skjema, og det ergrer meg en smule. Gir meg selv 3 uker på å ta igjen det tapte. Det betyr at jeg skal ned 3,2 kilo på 3 uker. Det kan gå med mye trening og streng kontroll over karbohydratinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Har ikke klart å trene i dag. Motivasjonen uteble plutselig, og kroppen var fortsatt sliten etter gårsdagens tur så jeg valgte å la være. Får prøve igjen i morgen tidlig. Nå skal jeg spise kveldsmat. Gleder meg for jeg er sulten. Håper alle har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Mørketidsdønningene begynner å slippe kroppen, og jeg igjen trøtt om morgenen. Det betyr at jeg ikke får trent slik jeg har gjort store deler av vinteren. Nå må jeg begynne å trene om ettermiddagen igjen, og det er en utfordring med tre barn. Det skjer alltid noe som gjør det vanskelig, men det er på tide å prioritere seg selv. Min man kan ta over en del av oppfølgingsarbeidet med ungene. Gjøre lekser og følge opp trening er ikke bare min jobb. Har jo lovt meg selv at jeg skal klare 10TP denne uka, og da nytter det ikke å ha mer enn en dag uten trening, så jeg må få til en økt i dag.

 

Vekta kryper igjen sakte nedover. Håper neste veiedag blir bedre enn forrige, men jeg tror ikke jeg klarer mer enn 700 gram. Skal vel være glad dersom det går ned i hele tatt om dagen. Virker som jeg har nådd et lite platå igjen. Vet fra før at jeg gjør det, selv om jeg er langt unna å ha nådd målet mitt. Kroppen sier stopp med jevne mellomrom. Da må jeg jobbe enda hardere, og være enda mer nøye enn ellers for å komme over kneika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Restitusjon er viktig når man trener - kroppen trenger å komme seg etter de fysiske anstrengelsene. Og hvis du ser at det blir vanskelig å trene så mye, så tror jeg at jeg ville kuttet ned litt hvis jeg var deg. Greit, det kan hende at det tar litt lengre tid å bli kvitt overflødige kilo, men hvis dette er noe du har tenkt å fortsette med resten av livet er det viktig å legge opp til et løp som du klarer å opprettholde også når du er ferdig med vektnedgangen. Hvis ikke kan kombinasjonen mindre trening og økt inntak få uønskede effekter... Ihvertfall er det sånn jeg tenker, og trener derfor fast 2 ganger i uken og går litt turer utenom hvis lysten/været/inspirasjonen er der. Så får det heller ta den tiden det tar.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Restitusjon er viktig når man trener - kroppen trenger å komme seg etter de fysiske anstrengelsene. Og hvis du ser at det blir vanskelig å trene så mye, så tror jeg at jeg ville kuttet ned litt hvis jeg var deg. Greit, det kan hende at det tar litt lengre tid å bli kvitt overflødige kilo, men hvis dette er noe du har tenkt å fortsette med resten av livet er det viktig å legge opp til et løp som du klarer å opprettholde også når du er ferdig med vektnedgangen. Hvis ikke kan kombinasjonen mindre trening og økt inntak få uønskede effekter... Ihvertfall er det sånn jeg tenker, og trener derfor fast 2 ganger i uken og går litt turer utenom hvis lysten/været/inspirasjonen er der. Så får det heller ta den tiden det tar.... :)/>

 

Tror nok du har et poeng. Har kjempevondt i ryggen i dag og sliter derfor med å få til noe trening. Motivasjonen datt plutselig ned i bånn, og jeg må finne et nivå jeg kan leve med over tid. Takk for gode påminnelser. Noen ganger trenger man en liten kommentar fra andre for å se hva man gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Klarte å gå en rolig tur både torsdag og fredag. Får nok ikke 10 trimpoeng denne uka, men skal klare å få minimumet på 7. Ryggen er fortsatt øm, men den er til å leve med. Sliter mer med motivasjonen når det gjelder mat. Av og til lurer jeg på om det er verdt alle ofrene, ikke kake, ikke sjokolade, ikke noen utskeielser. Det minste lille avvik fra planen gjør at ting ikke går som du ønsker.

 

Kjenner i dag at jeg er sur og grinete. Ungene bryr seg ikke hva jeg sier, gubben er "gubbe" og bryr seg bare om seg selv. Uff, jeg tror jeg trenger å komme vekk litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Litt av mitt problem tidligere har vært at jeg har gått for hardt ut med spesielt treningen, som igjen har ført til at jeg har falt av lasset og mistet motivasjonen fullstendig. Så jeg prater av erfaring når jeg sier at det er greit å legge opp til noe som virker overkommelig.

 

Har et annet forslag og. Da jeg plutselig våknet med en øm fot fant jeg ut at jeg nok måtte ta litt treningsfri. Gav meg selv forbud mot å trene i en hel uke - hadde hatt PT-time mandagen og våknet med dette en onsdag da jeg hadde planer om å trene. Så jeg bestemte meg for å ikke trene før neste PT-time den påfølgende mandagen. Foten fikk hvile og begynte å bli bedre, og jaggu santen begynte jeg ikke å kjenne på savnet etter å trene etterhvert! PT'en min sier at en ukes treningsfri innimellom når man er på mosjonistnivå som oss ikke er noe farlig så lenge det ikke blir altfor ofte. Så kanskje det kan funke med "forbud" ihvertfall i noen dager for deg og? Men det forutsetter jo selvsagt at du klarer å tvinge deg selv i gang igjen etter en uke selv om du eventuelt ikke har kjent savnet etter treningen og motivasjonen fortsatt skranter. Siden jeg har PT blir jeg jo "dradd" ut av huset, det er jo litt annerledes når man trener på egenhånd. Som jeg for øvrig ALDRI hadde klart!!!! Så hatten av til alle som klarer å stå foran TV'en med DVD med alt mulig av trimprogram i sin egen stue. :) Hadde jeg skulle gjøre noe sånt hadde jeg måttet ha stort hus med eget trimrom for å gjøre sånt i stuen klarer jeg bare ikke.

 

Jeg skjønner godt at humøret ditt ikke er helt på topp i dag, når mitt er tilsvarende kommer også tanker om alt jeg "ofrer" i matveien ved å legge om livsstilen. VI har alle sånne dårlige dager innimellom, og noen perioder varer dessverre lengre enn andre. Men - det kommer en dag når vi er ferdig og skal oppjustere inntaket og kan unne oss litt innimellom dog ikke uten å tenke oss om. Når den tid kommer håper imidlertid ihvertfall jeg at jeg er så vant til å takke nei at det blir lettere også da. En skikkelig god appelsin eller neve med druer synes jeg faktisk ofte smaker bedre enn f.eks. en muffin. Helt annerledes, ja, men likevel bedre, både fordi smaken er god og samvittigheten forblir god. Jeg har måttet snu mentaliteten min litt og isteden for å tenke "stakkars meg som ikke kan spise" prøver jeg å tenke "fy søren så flink jeg er som klarer å takke nei". Var f.eks. veldig stolt forrige lørdag da jeg hadde gått rundt butikken med diverse boller og chips i handlevognen men la alt tilbake og bare kom ut med en pakke leverpostei, hamburgerrygg og agurk. Var jo egentlig bare det jeg kom for og...

 

Uansett - lykke til! Håper dagen blir bedre etterhvert og at motivasjonen til både mat og trening kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I går var det en drittdag. Spiste og drakk mye mer enn jeg skulle og klarte ikke å trene heller. Vekta i dag viste selvfølgelig pluss, og tirsdagens veiing gleder jeg meg ikke til. Er ikke motivert, og kjenner meg ganske elendig om dagen. Vet nå at det vil kreve jobb å komme ovenpå igjen. I går røykte jeg 15 sigaretter til tross for at jeg egentlig sluttet for et år siden. Kroppen er elendig i dag. Hoster og harker, har dårlig samvittighet pga overspising og øldrikking. Kjenner at dette ikke kan gjenta seg. Humøret blir enda mer elendig enn fra før. Ingenting positivt kommer ut av sånne kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...