Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Nettopp kommet meg hjem fra yoga! Deilig å avslutte uka med litt tøying og bøying!

Andre gang på yoga, og jeg merker sy jeg har hatt en bratt læringskurve! Gikk så mye bedre i dag enn sist:) selv on jeg var i mye mer skrøpelig form(småfyllesyk:s)

 

Spennende å se hvordan vekta ser ut i morgen :)

 

Nå er det et pizzastykke før jeg skal legge meg å glo på tv med Kjærsn i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så flink du er Cilen:)

Jeg lurer på en ting, blir det galt å ha 2 mellommåltider om dagen, altså at det blir 6 måltid, jeg har liksom et mellommåltid før og etter trening, altså en proteinshake og en frukt før og etter trening.

 

Så et middagstips: pannekake av 2 egg og 2 ss cottage cheese, bare rør dette sammen så blir det en god pannekake og du kan ha på litt lettsyltetøy, smaker himmelsk, synes nesten den er bedre enn vanlig pannakaker og jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

ja det er sant det mitt år:)

 

jeg smugveide meg hjemme i dag d aog vekta viste 71,1 , på kurset sist onsdag veide jeg 72,9, hadde litt mer klær på da, og vet ikke hva vekta hjemme viste da, men forhåpentligvis har jeg gått ned.

 

 

I dag har jeg spist slik

 

frokost: havregrøt på 2 dl melk og 45 gram proteinshake

 

mellommåltid 2 proteinshaker og en banan og et eple, en proteinshake og en frukt før og etter gåturen

 

lunsj ble nå nettopp da jeg stod opp så sent og det ble 70 gram kyllingsalatkjøtt og 5 cherrytomater og litt thousand island dressing

 

middag: blir samme som lunsj, men også med 10 usalta cashewnøtter

 

kvelds: 1,5 dl mager vaniljekesam med 1 kiwi og 10 cashewnøtter.

 

Nå er jeg da oppi 1604 kalorier, scoren er på 6,1 i dag, er det bra eller dårlig egentlig?

 

 

Eh, kremt – det siste kan jeg ikke svare deg på. Jeg vet nemlig ikke hva score vil si….

 

Selv om jeg selv forsøker å ikke veie meg hver dag (jeg er nemlig litt nysgjerrig på hvordan jeg ligger an...), så syns jeg det er bra at du veide deg i dag. Da får du kanskje slappe mer av i dagene før onsdag, og vite at det ser ut til å bli nedgang. For du hadde jo fått et kjempegodt resultat, jo! :) Du er flink!

 

Menyen din for i dag ser ganske bra ut, men jeg ville kjørt på med mer grønnsaker, spesielt sammen med middagsmåltidet. Det grønne skal fylle halve tallerkenen til middag, kjøttdelen en kvart del og ris/pasta/potet/brød den siste kvarte.

 

Om du følger den menyen og utregningen av det du har spist i dag, kan du legge til en god porsjon av f.eks ishavssalat, agurk, tomat eller revet gulrot, blomkål, kål eller salat – UTEN å føre på ekstra kalorier i dagens regnskap. Du kan nesten spise så mye du vil av det. Og det er viktig å få det i seg.

 

Kanskje visste du alt dette. Men jeg savnet mer grønt i middagen din. Ønsker at du får i deg alt du trenger av næring.

 

 

 

wow mittår :) så utrolig flink du har vært :) å så er du kjempe flink til å motivere oss andre :) kjempe gøy å følge denne tråden her :)

 

Tuuusen takk, mammantilLea! Det varmer godt å få slik tilbakemelding! :)

 

 

Nettopp kommet meg hjem fra yoga! Deilig å avslutte uka med litt tøying og bøying!

Andre gang på yoga, og jeg merker sy jeg har hatt en bratt læringskurve! Gikk så mye bedre i dag enn sist:) selv on jeg var i mye mer skrøpelig form(småfyllesyk:s)

 

Spennende å se hvordan vekta ser ut i morgen :)

 

Nå er det et pizzastykke før jeg skal legge meg å glo på tv med Kjærsn i kveld!

 

Så flink du har vært, Cilen! Du har jo hatt en kjempebra helg, med trening både i går og i dag! Sikkert spennende for deg å forsøke noe nytt, ja. Har tenkt litt på yoga selv, men venter litt, siden pilatesen er helt ny for meg. Gleder meg til i morgen!

 

Jeg er fortsatt spent på tallet ditt i morgen!

 

Kos deg på sofan med kjæresten! Det fortjener du nå!

 

Nå skal jeg køye, har ranglet for mye i helgen. :huh:

 

God natt til alle, og lykke til med ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

aha, jeg har vært redd for å ha på mer grønnsaker pga blir jo ekstra kalorier av det, men aldri i verden om jeg klarer får i meg 300 gram grønnsaker da

 

Uff, -jeg har visst ikke lagt meg enda... Ble sittende å lese i en annen tråd før jeg skulle logge av, og så gikk tiden... Kan bli litt fengslet her, merker jeg, og leggingen blir sen. Men blir da motivert!

 

Men siden jeg fortsatt er våken, kan jeg jo svare deg før jeg logger av.

 

Ikke tenk at grønnsakene skal VEIE dobbelt så mye som det andre på tallerkenen! Det vil du aldri klare å spise! Men det er hvor mye plass det tar på tallerkenen som er viktig, lærte vi på Grete Roedekurs en gang. Grønnsaker skal utgjøre halvparten av den plassen maten tar på tallerkenen!

 

Takk for tipset om alternative pannekaker! Det skal jeg forsøke! Pleier du å mixe dette slik at klumpene i cottage cheesen blir knust? Eller steker du dem med klumpekonsistensen? Lurer med tanke på om barna kommer til å spise.

 

NÅ skal jeg sove! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få lov til å være meeeeeeeed ? :))))

 

Dame på 32 år, 2 barn på 10 og 12 år..

Veier idag 83 kg, meste jeg var oppe i ifjor var 98. Har jobbet hard i en periode med kosthold og trening men nå siste 3-4 mnd har jeg vært altfor slapp. Har bestemt meg at fra og med IMORGEN er jeg igang igjen med både trening og riktig kosthol.

 

Målet før sommerferien min som starter 10. juli er 70 kg men idealvekten min tror jeg er 65-68 så får se... Og om jeg klarer å komme ned til 60 tallet og inn i brudekjolen min igjen har gubben lovet diamantring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Og DER!!! -kunne jeg krysse ut en helt ny sukkerpakke på motivasjonsskjemaet mitt! :D Jippi!

Må jo inn og endre på signaturen min også, da. For i dag er mitt første delmål NÅDD! Det som jeg satte meg til 1. februar.

 

Men jeg tror ikke jeg skal endre på målene jeg har videre, for jeg vet det kan komme tunge tider og dårlige veiedager, så jeg vil være nådig med meg selv. Så tar jeg det som en stor bonus dersom jeg klarer ligge foran skjemaet videre, også.

 

Vektkalenderen her på roedesiden viser at jeg vil nå målet mitt innen 30. april, jeg har gitt meg selv tid frem til sommerferien, og velger å holde på det.

 

Nå gleder jeg meg som en unge til pilates og zumbatrening i kveld. Og så er jeg spent på å høre hvordan det går med alle dere som har veiedag på mandager. :)

 

Selvsagt får du være med, Vekter! Velkommen til oss! Jeg ser vi er veldig like i forhold til status og mål. Jeg er på samme tall som deg nå, og vil nå samme tall! Kjekt at du vil være med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg knuser ikke cottage cheesen, men bare rører det godt sammen med eggene, blir en god konsistens på det:)

 

sov godt:)

 

 

Hei, jeg prøvde lage disse pannekakene, men fikk det ikke til.. Smakte som omelett med ost:) Men jeg har kanskje rørt det for lite?

 

ble veldig merkelig i allefall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få lov til å være meeeeeeeed ? :))))

 

Dame på 32 år, 2 barn på 10 og 12 år..

Veier idag 83 kg, meste jeg var oppe i ifjor var 98. Har jobbet hard i en periode med kosthold og trening men nå siste 3-4 mnd har jeg vært altfor slapp. Har bestemt meg at fra og med IMORGEN er jeg igang igjen med både trening og riktig kosthol.

 

Målet før sommerferien min som starter 10. juli er 70 kg men idealvekten min tror jeg er 65-68 så får se... Og om jeg klarer å komme ned til 60 tallet og inn i brudekjolen min igjen har gubben lovet diamantring :D

 

 

Hei klart du får være med:)

Flink du har vært med nedgang da! MANGE kilo jo!=)

Her håper jeg at vi alle sammen greier å motivere hverandre til å klare denne kampen sammen.

 

Diamantring er jo en god motivasjon i seg selv det, men vi er her vi, når det skulle røyne på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei klart du får være med:)

Flink du har vært med nedgang da! MANGE kilo jo!=)

Her håper jeg at vi alle sammen greier å motivere hverandre til å klare denne kampen sammen.

 

Diamantring er jo en god motivasjon i seg selv det, men vi er her vi, når det skulle røyne på:)

Signerer. Her kan jo virkelig "diamonds are a girl's best friend" vise seg å være tilfelle;) FLott motivasjon, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser frem til veiingen på onsdag....

 

Siden jeg er relativt nyoperert er jeg veldig hoven og full av vann, så føler ikke at tallet på vekta er reell eller på min side, men forsøker nå så godt jeg kan å registere alt inntak av mat og drikke, og i dag klarte jeg feks. å gå meg en 20 minutters tur i ikke akkurat tempo, men bevegelse fikk jeg da, og det er tross alt bedre enn sofasliting;)

 

Stå på dere andre: Dere virker veldig så motivert og treningsivrige, og det hjelper også andre:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare at; Det er INGENTING vi damer ikke klarer bare vi ønsker det <3

 

første dagene passer jeg litt ekstra på inntaket, 2 knekkebrød til frokost med brunost og agurk + melk, lunsj frokostblanding med 1 eple og kanel..middagen var kun salat (ruccola, spinat,tomat,agurk ++ ) med dressing av sitron,2 ss cottage chees 1 ts olivenolje pepper og tørket mynte.

 

Har ikke trent idag, skal ikke trene imorgen imorgen heller. Begynner med treningen på onsdag. Det eneste treningen jeg har gjort er å bruke elipse maskinen jeg har hjemme og gåturer.

Har tidligere meldt meg på treningssenter men endte opp med å være støttemedlem, så trening hjemme funker for meg. Må bare bli flinkere med styrketrening også.

 

Morgendagen skal jeg spise 2 knekkebrød med pålegg til frokost, resten av dagen skal jeg kun drikke kålsuppe..

 

Anbefaler ingen å følge mitt opplegg da det ikke er etter GR prinsippene men til og begynne med funker det for meg. Kommer fort inn i slankeprosessen så er det sakte men sikkert normal kost + trening som teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare at; Det er INGENTING vi damer ikke klarer bare vi ønsker det <3

 

første dagene passer jeg litt ekstra på inntaket, 2 knekkebrød til frokost med brunost og agurk + melk, lunsj frokostblanding med 1 eple og kanel..middagen var kun salat (ruccola, spinat,tomat,agurk ++ ) med dressing av sitron,2 ss cottage chees 1 ts olivenolje pepper og tørket mynte.

 

Morgendagen skal jeg spise 2 knekkebrød med pålegg til frokost, resten av dagen skal jeg kun drikke kålsuppe..

 

Anbefaler ingen å følge mitt opplegg da det ikke er etter GR prinsippene men til og begynne med funker det for meg. Kommer fort inn i slankeprosessen så er det sakte men sikkert normal kost + trening som teller :)

 

Hei:) høres ut som du spiser litt lite? Skal du holde på med en sånn "diett" lenge?

 

Tenker på sparebluss og sånn:)

 

Men om det funker er det jo bare å kjøre på:) gi oss en oppdatering da:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei, max 3-4 dager..så er det over til det normale :)

 

Ja høres fornuftig ut:) Jeg tenker og på å kjøre en uke med Nutrilett og vann bare for å få en skikkelig utrensing og kick-start-- Samboer reiser i nordsjøen om halvannen uke, så passer fint å ta det første uken i februar, er bare redd jeg vil ødelegge forbrenningen:)

 

hva tror dere?

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nettopp kommet meg hjem fra yoga! Deilig å avslutte uka med litt tøying og bøying!

Andre gang på yoga, og jeg merker sy jeg har hatt en bratt læringskurve! Gikk så mye bedre i dag enn sist:) selv on jeg var i mye mer skrøpelig form(småfyllesyk:s)

 

Spennende å se hvordan vekta ser ut i morgen :)

 

Nå er det et pizzastykke før jeg skal legge meg å glo på tv med Kjærsn i kveld!

 

Hvordan gikk det med tallet i går, Cilen? Jeg var så travel i går ettermiddag/kveld at jeg har ikke fått sjekket om du har lagt det ut i noen andre tråder. Jeg er spent på hvordan det har gått med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med tallet i går, Cilen? Jeg var så travel i går ettermiddag/kveld at jeg har ikke fått sjekket om du har lagt det ut i noen andre tråder. Jeg er spent på hvordan det har gått med deg!

 

Jeg landet på 89,5kg , ned 1.8 kg:)

 

Visste det var idiotosk å gå på vekta på søndag morgen,menmen:)

Det viser i allefall at det er mye vann i kroppen:)

 

JEg må si jeg er fornøyd med såpass nedgang på 1 uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Wow, Cilen! Superbra! :) Så flink du har vært! Regner med du også syns det er herlig med overgang fra nitti- til åttitallet!

 

Så kjekt å høre!

Hvordan går det med dere andre?

Jeg sitter og skriver fra mobilen, og det var forferdelig tungvindt, så jeg tror jeg gir meg nå, selv om jeg har mye jeg ville sagt... ;) Legger turen innom i morgen.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater fra dagens veiing:

 

Startvekt: 83

Vekt 18/1-12:82,4

 

Bedre enn fryktet, men ikke reelt siden jeg har en del væske og hovenhet i kroppen grunnet operasjon.Tar imidlertid med meg det jeg kan av vektnedgang, gjør uansett godt å se at vekta kryper nedover.

 

Uken har gått forholdsvis grei, klarer å spise og drikke noenlunde greit, men unnet meg litt ekstra på lørdag, og hadde en liten smell i går med lunsjbesøk av en venninne som hadde med seg bakst jeg ikke klarte å motstå *svak sjel*. Endte med at søtsuget ble sterkere på kvelden enn normalt slik at jeg også spiste en eventyrsjokolade og et par biter mørk sjokolade *fy på meg*.

 

Ny og bedre start igjen i dag for uke 2 av vektprosjektet, spist er spist og gårsdagen er passè!

 

Hvordan går det med dere andre? Tar forresten gjerne imot lunsjtips, (ikke brød) synes det er så vanskelig å finne velsmakende lunsjer som metter. Blir feks ikke spesielt mett av verken omelett, brød eller salat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg landet på 89,5kg , ned 1.8 kg:)

 

Visste det var idiotosk å gå på vekta på søndag morgen,menmen:)

Det viser i allefall at det er mye vann i kroppen:)

 

JEg må si jeg er fornøyd med såpass nedgang på 1 uke:)

WOW! Så flink du er! FLotte tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Den store veiedagen..

startvekt var

05/09 85,6kg

04/01 75,1kg

11/01 76,1kg

18/01 75,7kg

 

Hadde så store tro på å få se 74 tallet :(

Så her e det ups and downs...

 

Har målt meg i dag o, 14 dager siden sist, og har mistet 10,5 cm... Eg føle det e bra, men løye koss psyken me denne vekta spiller inn, når den viste så lite, så sitte eg her å deppe liksom.. Når eg vett eg har vært såå flink me mat og trim..:(

Det e vel bare til å brette opp ermene, og se positivt på livet, (prøve så godt eg kan) og se fremover :)

Flinke dere alle sammen er, stå på

Ha en fin fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvette: ned er ned, det må du prøve fokusere på! Jeg synes du skal være fornøyd jeg! :)

10,5 cm er jo superbra! Her hadde målene gått opp 2 cm på en uke selv om jeg gikk ned nesten 2 kg på en uke, så det er lite sammenheng for meg så tidlig:)

 

Hvordan har dagen deres vært da? Jeg har for første gang fått 10 poeng på kostholdsscoren! Jippiiiiie!

Så har jeg vært flink og brent 330kcal på elipsemaskin (30min) og hatt 50

Min pilates på elixia! Fornøyd med dagens treningsinnsats:)

 

I morgen skal jeg ha min siste pt time før jeg skal begynne på elixia light.. Det er en gruppetime som

Skal gå over 26 uker med mål om en større vektnedgang og fokus på livsstilsendring som mål:) Noe lignende som Grete roede, men med et litt lengre perspektiv og mer fokus på trening. Spennende:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...