Gå til innhold

Motivasjons venn/venner søkes!


Gjest Relizme
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StoreMyen

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Missoki

Etter en episk stressende uke, med matfokus helt ute å kjøre viser vekta ned 100 gram og jg takker og bukker for det!! Håper det går fint med reseten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais..

 

Ville bare gi litt lyd fra meg. Er som sagt veeeeldig travelt opptatt for tiden.

 

Har 171 eksamensoppgaver og tentamensoppgaver å rette, muntlig eksamen for klassen min som skal organiseres samt at eg skal være sensor i norsk muntlig og må sette meg inn i alle tekstene og litteraturhistorieperiodene.. Sukk.. Så det er bare til å innrømme at slanking har fått mindre oppmerksomhet. Men eg prøver å holde mine tre løpedager sånn for å holde litt på formen.

 

Men eg gir ikke opp. Har ikke gått så veldig mye opp enda, og legger planer for hva som skal skje etter 21 juni.. Da skal eg løpe hver eneste dag og være veldig nøye med kaloriinntaket. Målet er å bevege seg så nærme 7 tallet som mulig iløpet av sommerens slutt.

 

Missoki: Eg måtte bare le når eg leste om at du bruker å sammenligne deg mot andre. På flere nivåer gjør eg nok det samme - men det var jo faktisk ganske så lurt å sette det i system. :) Tror eg adopterer den. Og tenker på deg i samme slengen :)

 

Fembarnsmamma: Godt å høre at du kom deg tilbake igjen på rett spor!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Har 171 eksamensoppgaver og tentamensoppgaver å rette, muntlig eksamen for klassen min som skal organiseres samt at eg skal være sensor i norsk muntlig og må sette meg inn i alle tekstene og litteraturhistorieperiodene.. Sukk.. Så det er bare til å innrømme at slanking har fått mindre oppmerksomhet. Men eg prøver å holde mine tre løpedager sånn for å holde litt på formen.

 

Å herre!! Ja det hørtes ut som litt mye ja!! Men kjempebra at du klarer å holde på løpeformen :) Å finne tilbake til matplanen går fint når du tar sommern, og jeg er sikker på at med fult fokus i sommer så ser du sju-tallet til sommerslutten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Oppdatering på vekt for meg!! På tross av utdrikkningslag på fredag, så viste vekta ned 600 gram, så nå er det bare 400 gram i gjen til orginal trivselsvekt :lol: :lol: :lol: !! og hurra for å se 75-tallet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

500 gram ned i dag så i dag er jeg ofisielt under 75, med 74,9 kg! Hurra orginalt mål nådd. Nå drar jeg avgårde for å gifte meg, og tre uker med ferie. Mål er å holde seg under 75 i løpet av disse ukene, så ta en status etter dette på hvor jeg vil gå!

 

God sommer til de som måtte se dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram ned i dag så i dag er jeg ofisielt under 75, med 74,9 kg! Hurra orginalt vlø,ku77nådd. Nå drar jeg avgårde for å gifte meg, og tre uker med ferie. Mål er å holde seg under 75 i løpet av disse ukene, så ta en status etter dette på hvor jeg vil gå!

 

God sommer til de som måtte se dette!

 

Åh så spennende. Og ikke minst - så flink du har vært. Deilig at du nådde målet ditt før bryllupet. :)

 

No er eg igang igjen. Endelig. Men egentlig må eg innrømme at eg er trøtt. Typisk nok når man har hatt det veldig travelt en stund. Men eg har lastet ned ny musikk, og prøver å motivere meg for å komme meg ut på løpetur ikveld. Vet at eg bare må komme meg i gang..

 

Motivasjon - kom til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Missoki

Åh så spennende. Og ikke minst - så flink du har vært. Deilig at du nådde målet ditt før bryllupet. :)

 

No er eg igang igjen. Endelig. Men egentlig må eg innrømme at eg er trøtt. Typisk nok når man har hatt det veldig travelt en stund. Men eg har lastet ned ny musikk, og prøver å motivere meg for å komme meg ut på løpetur ikveld. Vet at eg bare må komme meg i gang..

 

Motivasjon - kom til meg..

[/quote

 

Takke takk!! Nå var jeg vel gift og godt er det:)

 

Håper du har funnet motivasjonen, jeg starter md prosjekt siste innspurt i dag, og trenger å finne motivasjonen selv!

 

Håper sommeren din er fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Da var det tid for oppdatering etter ferie og bryllup!! Samt å legge en plan for veien videre!!

 

Har blitt gift! Hurra!! Ferien var fantastisk! Hurra!!

 

Det er tre uker siden siste veing og jeg klarte ikke målet med å holde meg under 75 kg, MEN vekta i dag viste 75,2 kg så bare 300 gram opp på disse ukene, og med tanke på omstendighetene er jeg godt fornøyd med det!! 10 dager i en badeby i italia, med restauranter uten veldig sunne tilbud var en utfordring.

 

Så hva var bra og dårlig med ferien?

 

Bra:

Drakk masse vann hver dag!

Gikk masse!

Spiste salat til nesten hver lunsj!

 

Dårlig (men ikke helt min skyld eller oki ellers):

Pizza eller pasta til middag nesten hver dag... omg omg.. men sånn var tilbudet.

Vin hver dag:) Noe kos er greit

 

Dårlig (FY!!!! hvorfor eier jeg ikke selvkontroll?):

En liten pose chips nesten hver dag vi var på stranden.

En is hver dag! (Is er egentlig på lik linje med vin i Italia, men trengte jeg tre kuler hver gang??????)

 

Så ståe etter ferien er at jeg jo nesten har ligget stille på vekta, så det er bra. Livsstilsplanen fungerte til et visst punkt. Men nå er det å ta seg i ørene og få unna de siste kiloene jeg har funnet ut at jeg vil ha av etter å ha kommet i orginal mål.

 

Veier i dag 75,2 kg og har da gått ned ca 23 kg (HAPPY) på i underkanten av ett år. Har lyst til å ha en vekt som ligger mellom 70-72 kg og må da ned ca 5 kg til. Gir meg selv ut året på å klare det, går det raskere er det en bonus.

Plan for å nå mål:

1. Begynne å registrere all mat og trening igjen fra i morgen av.

2. Komme i gang med treningen etter ferien, begynner i morgen med tur opp fløyen.

3. Drikke masse vann her hjemme også.

4. Rapportere her hver mandag, og når jeg ellers trenger det.

 

Dette skal gå!!!! Oh Yeah! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Jippi!! Etter en uke med mye opp og ned og problemer med å komme i gang igjen viste vekten (etter en helg med stålkontroll på maten) 74,4 kg!! Ned 800 gram og under 75 igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Etter en uke med mye opp og ned og problemer med å komme i gang igjen viste vekten (etter en helg med stålkontroll på maten) 74,4 kg!! Ned 800 gram og under 75 igjen:)

 

Det er så bra!! Flinke Missoki. Kan ikke du legge ut et bilde av deg i brudekjole?? Må gjerne redigere vekk ansiktet om du vil holde deg anonym.. Men det hadde vært så kjekt å se et bilde av deg på ditt hittil flotteste, og med drømmekjolen. :)

 

Når man er på ferie må det vel være lov til å nyte både litt chips og is - hver dag. Herlighet. Det har du jobbet hardt for, og ser jo at du har ordnet opp allerede. Det er jo rart med det - men vi skal jo liksom leve også oppi alt dette her. Livet er tross alt nå!! :)

 

Eg har kommet godt i gang igjen også. Men skal si det tok tid for min del å komme tilbake i gjenge igjen. Det var bare to uker med ingen trening og masse kosepoeng under retteperioden, men det satte meg nesten fire uker tilbake igjen. Både med trening og vekt.

 

No har eg kommet meg under 88 og nådd et nytt lavmål.. ha ha, :D .. Godt fornøyd med det. Eg løper også lengre i både km og sammenhengende tid no, og har nådd første målet mitt her også. Å kunne løpe 5 km sammenhengene. Check! Det tar ca 30 min og forbrenner en 350 kcal. :) No har eg begynt på 10 km. Det skal ta ca 60 min og forbrenne et sted mellom 800-1000 kcal. Veldig oppløftende. Vet jo at når hverdagen kommer i gang igjen så er det løping 3x i uken + 1 times fotballtrening. Ser liksom for meg at kiloene og cm bare renner av sammen med svetten da.. He he..

Men skal dette gå må eg nok være flink til å trene litt i ferien også. Så eg skal ta med meg løpetøy, pulsmåler, klokke og drikkebelte og har lagt meg en slagplan for når og hvor eg skal løpe. Det er nesten som at eg gleder meg til å prøve nye løyper. Vestlandet er mye bakker og sånn sett tyngre. Deilige Danmark blir vel en lek :)

 

Lykke til damer med sommeren og dens utfordringer.. Vi reiser snart, så det blir neppe noe mer oppdatering herfra før vi er tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

Så koselig å høre (lese) fra deg igjen! Og så kjempeflink du har vært til å ta deg inn igjen :) Da er vi på ca samme løpemål nå :) Ferie med null trening la en kraftig demping på progresjonen for å si det sånn!! Hadde første dag på SATS igjen i dag, og merket at formkurven hadde sunket, men forhåpentligvis tar det ikke så lang tid å hente seg inn igjen:) Krysser fingrene for at det går bedre for deg på ferie enn for meg, og gleder meg til oppdattering om fire uker :D God feri Mibsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Relizme

WOW! Missoki og Mibsen!:) Så flinke dere har vært! dere virkelig fått til saker asså!:)

 

Her gårre sån opp og ned med vekta;) Men akkuratt nå erre greit,Er Gravid!:D Men har gått litt over styr med godsaker og null trening på 3 månder pga kvalme og dårlig form! Så nå vil jeg prøve å få av de unødvendig kilone som ikke kommer av graviditeten!;)

 

WOW WOW WOW!:) Stolt av dere 2 ass;) Håper alt står bra til med dere alle sammen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missoki

WOW! Missoki og Mibsen!:) Så flinke dere har vært! dere virkelig fått til saker asså!:)

 

Her gårre sån opp og ned med vekta;) Men akkuratt nå erre greit,Er Gravid!:D Men har gått litt over styr med godsaker og null trening på 3 månder pga kvalme og dårlig form! Så nå vil jeg prøve å få av de unødvendig kilone som ikke kommer av graviditeten!;)

 

WOW WOW WOW!:) Stolt av dere 2 ass;) Håper alt står bra til med dere alle sammen!;)

 

Gratulerer så utrolig masse!! Også du som er så glad i barn! :D

Et råd som jeg ikke klarte å følge selv er nok å prøve å ikke gå så mye opp, passe på hva man spiser (men ikke slanke seg under graviditeten). Jeg klarte jo ikke det i det hele tatt selv, kake flere ganger i uka, nachos og lite aktivitet gjorde jo at jeg gikk opp 30 kilo!! Herre... Men kjempekoselig for dere:) Hvordan går det med jobben når du har vært så dårlig? Er det tungt?

 

Nei nå ble jeg glad på en mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Relizme

Gratulerer så utrolig masse!! Også du som er så glad i barn! :D

Et råd som jeg ikke klarte å følge selv er nok å prøve å ikke gå så mye opp, passe på hva man spiser (men ikke slanke seg under graviditeten). Jeg klarte jo ikke det i det hele tatt selv, kake flere ganger i uka, nachos og lite aktivitet gjorde jo at jeg gikk opp 30 kilo!! Herre... Men kjempekoselig for dere:) Hvordan går det med jobben når du har vært så dårlig? Er det tungt?

 

Nei nå ble jeg glad på en mandag :D

 

hehe!:) Takk!:D har gått greit på jobb,men dag måtte jeg dra hjem pga ryggen! Men skal nok prøve å holde ut så lenge jeg klarer;)

 

Jaaa prøver jo desperat å spise sunt osv,og til uke blir trenings abonnomanget mitt fryst opp igjen,så skal bli spennende å komme seg litt i aktivitet i alle fall!:) må passe på blodtrykket vettu:p hehe..Har lagt på meg 8 kg alt,så og veit at noen av dem ikke er gravid kg:p hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Det går ikke kjapt men i går viste vekta 71 kg blankt og det vil si normal BMI!!! Hurra! Vet jo godt at dette ikke er en fasit, tar jo fint lite hensyn til muskler og div.men uansett deilig å ikke være i kategori overvektig lengre. Håper det går bra med deg Relizme, du må gjerne gi en pip om du titter innom. Vurderer å lage meg en tråd på hold vekten om en kilo ca ;) Men vil helt i mål først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto stille på vekten denne uken, og vet godt hvorfor og der er vel sakens kjerne også... Godt godis snop chips søtsaker og alt ellers som er godt i munnen men ikke for vekta. Har havnet i en bølgedal den siste tiden, er så nærme men klarer ikke å hale meg helt i land, viljestyrken er i dass. Men der var jeg ferdig å sutre!!! Jeg skal i mål, og jeg skal det før oktober er omme, det er under 250 gram i uka, det skal gå til og med med min forbrenning, men det handler om bevistgjøring.. Så siden denne siden av livet har sklid ut så skal jeg, fra i dag, ut oktober ikke spise snop! Det var det sagt og så er det gjordt! :D Missoki skal i mål, og over til hold vekten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...