Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Det ble både en times yoga og en times pilates på mandag! Veldig fornøyd med det. Og i dag merker jeg det virkelig. Har vært så støl på laaang tid! Alle musklene bare verker! Det er så utrolig herlig å merke dagen etter at man faktisk har trent. Har vært ganske flink med spising de to siste dagene også, ligget på rundt 1300 kcal. Men det som har skjedd tidligere er at jeg har vært kjempeflink de to første dagene av uka hvor jeg er kjempegira og streng med meg selv, og så bare kollapser det onsdagen og torsdagen. Og så varer gjerne den kollapsen gjennom hele helga. Så planen for onsdag og torsdag er å la meg selv spise opp mot 1600 kcal, bli ordentlig god og mett, og dermed forhåpentligvis la være å sprekke totalt med hundrevis av gram med feks nøtter. Jaja, håper de to neste dagene fortsetter bra. I morgen skal jeg på yoga og pilates igjen. Håper forresten at jeg hører noe fra dere snart, så håper jeg at dere har klart dere fint siden sist! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på sted hvil. Skjer så lite, hmm. irriterende. Er nok en av disse "tviholde på fett" periodene. Spiser ca 1700 kcal dagene jeg trener. Håper jeg ikke må redusere. Funket fint før.

Helga gikk så-så. Lørdag gikk egentlig kjempebra, til venninnene mine kom med sjokoladenøtter og vin på kvelden. Hode og begge hendene var nedi den skåla. Ellers har det gått bra. Håper bare vekta viser det samme snart.

Trening er fortsatt topp - motivert og blir gradvis sterkere og sterkere, raskere og raskere. Trente f.eks 1t40min på mandag! Wuhu!

Har fortsatt litt småspising jeg må "avlive", men det skjer stort sett i helgene. Holdte meg helt unna tex-mex burgeren på jobb i helga. Stolt der! Hverdagen er ikke et "problem" lenger. Utenom torsdag hvor hjernen klikka helt og jeg spiste som en gris. Lenge siden jeg hadde en slik syk craving. Cola er fortsatt no-go. Hihi. Rart det var så mye lettere å slutte med lettbrus (ved tanken på at jeg har vært så avhengig i mange år), enn med sjokolade.

 

Gro: Kjempebra med trening! Deilig å føle seg støl dagen derpå ;)

KAnskje heller spise noen hundre kcal mer, slik at du unngår all overspisingen? Den kan jo være en reaksjon på at du får i deg for lite mat, og derfor synker blodsukkeret? Vht treningsnivået ditt BURDE du spise mer. Prøv kanskje i to uker hvor du spiser 1600-1800 kcal pr dag, og se hva som skjer? Jeg tror du vil ha en mer jevn vektnedgang da faktisk. Fordi inntaket ikke går i såpass bølgedaler som det gjør for deg nå?

Da jeg fikk beskjed om det samme for et par mnd siden, hadde jeg en million motforestillinger - men det viser seg å lønne seg å spise mer. Kroppen din "sulter", og derfor tviholder på fettet.

Du er heldig som har en "partner in crime". ;) De gangene jeg har prøvd det samme har stort sett motparten gitt opp. Men å være to hjelper jo masse!

 

I morra drar jeg til Køben på ferie i 5 dager. Det blir spennende å se hvordan det går med spisinga. Søsteren er sunn da, og vi skal få trent litt. Så satse på at det går bra.

 

"Six months from now, you´ll wish you started today"

Så sant, så sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Nå har jeg måttet manne meg litt opp til å skrive her, fordi her kommer det litt av en skuffelse.. Jeg sprakk totalt! Den helgen jeg pratet om forrige gang jeg skrev her (3 uker siden) så hadde jeg jo spist kjempe masse, og hadde gått opp ganske mye iløpet av helgen. Så jeg satte i gang og trente som bare det hele uken, og spiste riktig. Men da fredagen kom hadde jeg likevel gått opp siden forrige fredag. Og så reise jeg hjem, og da kunne jeg ikke la være å spise godis den helgen. Og siden jeg allerede hadde brutt reglene, så følte jeg av en eller annen grunn at da var det ok å bryte reglene videre også. Så det hele resulterte i halvannen uke med fråtsing! Og jeg endte med å gå opp 4 kg! :( :( :( Tenk jeg som var nede i 66,1 kg, kun i overkant av ett kilo fra målet mitt! ..

 

Jeg hadde så en uke der jeg sto stille på 70, og nå har det begynt å gå ned igjen. Veide 68,5 kg imorres. Jeg sitter på lesesalen fra morgen til kveld, så har ikke fått trent på over 2 uker. Men idag har jeg tatt med treningstøyet på lesesalen, og skal gå på treningsstudioet etterpå, uansett hvor sent det blir! Jeg får bare la denne siste uken telle så mye den kan, selvom jeg ikke kommer til å vise til noen gode resultater 1. desember. Jeg var jo også nede i 72,5 i midjen, noe jeg var nesten mer glad for enn noe, og imorres var det 75-76 cm igjen! Det er så sykt at det går så raskt opp igjen!

 

Idag er det akkurat 4 uker til julaften. Så innen da vil jeg være nede i 67 kg. Det er 1,5 kg, og det skal jeg greie, selvom det er eksamensperiode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt å lese Solsikke... =/ Det er jo nettopp dette vi alle må "passe oss for", slik at vi ikke går opp igjen. Det er helt utrolig hvor mye en lang utskeielse kan ødelegge for en.

Men heldigvis er nok mesteparten bare vann og at du kanskje er litt oppblåst? Man går ikke opp 4kg ren fett... Jeg er sikker på at du klarer å nå målet mitt uansett!

 

Vekta mi er 71,0kg (-200g). Jeg står bom fast! Fryktelig frustrerende!

Tok litt mål. Gått ned 4cm over rumpa og 4 cm pr lår. Så til tross for lite vektnedgang de siste 2 1/2 mnd, så har jeg gått ned en del cm. Yay.

Jeg passer også to bukser jeg ikke har kunne fått over rumpa på kanskje 7 år igjen! Det føles bra!

Men jeg er langt ifra målet. Har begynt å ta formbilder. Begynte nesten å grine da jeg så bildene av meg selv rett opp og ned i bikini. Mye Bulker her og der. Ikke et vakkert syn...

 

Jeg trenger åpenbart mer drahjelp. Så jeg har meldt meg på: http://siljemariela.com/sexy-kropp-2013-up-for-it/

Har ei kollega som var med på det i høst, og resultatet var helt sinnsykt. Men det blir noen tøffe 12 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest solsikke_

Jeg falt litt av her jeg, men nå er jeg tilbake, og det håper jeg dere er også!

 

Status:

73 kg ...

 

Mål:

Å ikke være flau over å gå rundt i bikini på surfecampen jeg skal på i marokko i mars

Å begynne å få synlige muskler til sommeren 2013

 

Plan:

Styrke er nøkkelen. Jeg skal øke mengde styrketrening, og gå inn for å løfte mer tungt.

Foreløpig er planen å få til 2 styrkeøkter i uka, 1 kardio (helst i form av langrennstur så lenge sesongen varer) og 1 økt med yoga eller pilates. Har noen veldige vanskelige fag dette semesteret, så jeg tror dette er det jeg kan forvente å få tid til. Ser ut i fra resultatene om jeg eventuelt erstatter yogaen med intervalløkt eller delt styrke og kardioøkt.

 

Jeg har også fått utrolig lyst å begynne med crossfit. Synes det virker utrolig spennende og givende! Men siden jeg allerede har betalt for et helt år på treningssenteret, (fra sommer 2012 til sommer 2013), så blir ikke dette eventuelt før til neste semester.

 

Kostholdsmessig har jeg ikke noen plan enda. Er usikker om jeg kanskje skal ha en periode med totalt avhold fra alt usunt, for å komme meg ut av juleferievanene, eller om jeg skal gradvis redusere.

 

Ellers så er jeg ikke tilbake i Trondheim enda, så har ikke noe treningssenter her enda. Det blir derfor ikke fullt opplegg før til neste uke. Men fikk trent igår, og planlegger å trene torsdag og søndag denne uken.

 

Håper virkelig dere vil bli med å oppdatere her regelmessig, fordi jeg trenger motivasjonen :) Og jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan det går med dere! Og jeg er spesielt spent på hvordan det blir på Fat Attack, Friera! Vurderte å bli med selv, men det ble litt dyrt akkurat nå. Lykke til!!

Håper på oppdateringer fra dere! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! Nå er det utrolig lenge siden jeg har skrevet, men jeg tenker jeg får sette i gang igjen. Nytt år, nye muligheter!

 

Jeg har ikke turt å veie meg siden desember, tror jeg har gått opp veeldig mye. Men jeg får vel bare gjøre det. Er fredag fortsatt veiedag? Jeg er veldig med på det i hvert fall. Forrige gang jeg veide meg så jeg 80-tallet, et tall jeg virkelig aldri trodde jeg skulle få se. Menmen, jula hjalp ikke da, for å si det sånn.

 

Jeg er veldig med på å oppdatere regelmessig, Solsikke! Da blir det så utrolig mye lettere også, hvis det liksom blir en vane.

 

Tja, planen min er å være fornøyd til sommeren, helst å se 69-tallet, passe inn i buksene mine igjen og å føle meg fin i bikini. Har også et delmål om å være under 75 til 20. februar, for da har jeg bursdag og blir 20! Og jeg har så lyst til å "gå inn i 20-åra" med en kropp jeg er litt mer fornøyd med enn det jeg er nå. I tillegg må jeg få i gang ordentlige treningsrutiner. Har noen venner jeg kan trene med, og jeg tenker å variere mellom jogging, svømming, yoga og pilates.

 

Kostholdet er jeg litt usikker på, men tenker det blir mye grønnsaker, frukt og supper. Jeg har bestemt meg for å kutte ut alle søtsaker fullstendig, for å bli kvitt søtsuget. Tror dessverre jeg kommer til å fortsette med pepsi max, hvis det blir altfor strikt blir det vanskelig å holde det tror jeg :)

 

Ålrait, det var en liten oppdatering fra min kant! I morgen får dere vite den gruelige vekta, huff og huff.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hurra! Du er også tilbake! Dette blir bra! :)

 

Uff uff, den der jula altså.. Den er veldig kjekk og god, men ettervirkningene er ikke alltid like bra (aka. økning i vekt!).

 

Ja, fredag som veiedag er fint :) :) Og sammen skal vi få til å nå de målene vi har bestemt oss for! Jeg har bestemt at på 16 uker skal jeg gå ned 10 kg. De første 4-5 kg går sikkert raskere enn 8 uker, med det er når jeg kommer ned i rundt 68 kg at det pleier å sette seg litt fast. Det er som om vekten ikke har lyst å slippe helt taket.. Så derfor gir jeg meg selv god tid på å nå målet. Begynner for fullt på mandag. Da kan jeg bruke helgen til å planlegge kostholdet mitt, hva jeg skal handle inn, og hva jeg ikke har lov til å spise.

 

Jeg lurer forresten på om jeg skal innføre en suppedag. Suppe har jo veldig lite kalorier, og kan også være sunt hvis jeg lager de fra scratch! Så fra og med neste uke skal jeg ha suppe hver tirsdag :)

 

Men da er det sagt, Gro, at

- du skal veie under 75 kg innen 20. febr og 69 kg ca. innen juni

- jeg skal veie 67 kg innen 16 mars (delmål) og 63 kg innen 6. mai

Dette får vi til!!

 

Hihi, jeg lurer på om jeg skal finne noen klinkekuler, også lage to ulike glass - et "bra" og et "dårlig". Så på mandag legger jeg alle kulene i det dårlige glasset. Og for hver gang jeg veier meg og ser at jeg har gått ned 1 kg, kan jeg legge en kule over i det gode glasset. Slik at innen 16 uker, skal alle kulene være flyttet! På den måten så har jeg noe fysisk som minner meg om målet mitt hver eneste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men så bra at vi er i gang igjen! :)

 

Tror jeg også må prøve å planlegge kostholdet mitt bedre. Kanskje handle inn én gang i uka, og planlegge hver middag. Tror jeg skal spise en del suppe, det er både kalorifattig og varmt og godt nå om vinteren.

 

I går var jeg hos en venninne, og det var like før jeg åpnet en sørlandschips, men så gjorde jeg det ikke! Gud, trengte en del overtalelse av venninnen min, men den forble uspist og jeg var så fornøyd med meg selv! Så nå håper jeg at det blir lettere å motstå neste gang og at godtestoppen fortsetter.

 

Så var det den hersens veiinga da. Jeg var 80,8 kg i dag tidlig, og 77,0 cm rundt midjen. Mål for neste uke: under 80 kg. Det skal jeg klare!

 

Så får vi se hvordan helga går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så bra med sørlandschipsen! :D Jeg hadde en lignende situasjon idag. Kom tilbake til Trondheim etter ferien ikveld, og gikk på butikken på vei fra flybussen - skrubbsulten! Planen var å kjøpe melk og banan til å ha til havregrynen. Men da jeg kom inn fikk jeg såklart en overveldende lyst til å kjøpe chips og snop til å kose meg med, siden jeg visste jeg var alene i leiligheten! Men jeg greide å la være! :D Kjøpte heller noen appelsiner som jeg skar opp i båter :)

 

Jeg er helst sikker på at du er under 80 kg til neste uke hvis vi bare går skikkelig inn for dette nå! Og det skal vi! Jeg skal være skikkelig streng med meg selv en periode fremover nå, bare for å komme inn i gode vaner. Så kan jeg slakke tøylene litt etterhvert når jeg ikke har like intenst godte-/matbehov :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss jenter, velkommen tilbake! :) Nå ble jeg glad!

 

En liten update her da:

Jula gikk bra. Gikk opp ca 800gram bare. Fornøyd!

 

Vekt: 69kg

Midje: 74cm

 

Fat Attack funker som bare rakkern! Helt sykt! Vært litt turbulent de siste dagene. Skeia litt ut pga mye sosialt. Men overall så har jeg hatt en 3 kg vektnedgang og tatt av 4cm rundt midjen på 12 dager! Og man spiser masse mat! Helt utrolig! Krever mye *MYE* planlegging for å spise på den måten, som tidvis er litt stressende. Med en gang en dag ikke er planlagt; man skeier ut.

 

Trener litt crossfitinspirert styrketrening 4 ganger i uka nå. Med 1 baseøvelse pr trening + 2-4 sirkeltreninger.

 

Mål: 63kg innen 20 mars (avreise til Japan)

 

 

Som dere sier, nytt år, nye muligheter! Blir spennende å følge med her fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Fytti rakkern, Friera! Så utrolig bra! Jeg tenkte at du sikkert kom til å ha gjort det bra i jula, siden du har virket så motivert de siste månedene! :) Og 3 kg på under en uke med opplegget er jo insane! :D Hvordan synes du treningen er? Er det veldig veldig hardt, type noe du aldri vil gjøre igjen, eller er det helt overkommelig?

 

Idag var jeg på pump-time, og kjørte på med vekter så mye jeg klarte, så det ble en veldig bra økt :) Og kostholdet er veldig bra :) Men jeg har en tendens til å få for lite kalorier når jeg bare skal spise sunt, og holder meg unna brød og sånt.. Friera, kan ikke du vise et eksempel på hva du spiser en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skammer jeg meg... :( Var på middag med Egonfolk, på Egons regning. Tok helt av. OG siden ejg allerede hadde screwed up, kjøpte jeg twix på Rema 1000. Sukk. ny dag í morgen.

Syns det har vært mye sosialt den siste uken som saboterer for meg. Men det er egentlig bare dårlige unnskyldninger. Må bare ta meg i skinnet altså.

 

Jeg syns øktene defintivt er overkommenlige, men litt langvarig. Tar gjerne 1 time og 20-30min. Går litt lei på slutten der når det er 10min høyintens intervall. Tar 4 økter i uka, splitprogram.

Maten jeg spiser er kun rene produkter, som fisk, kylling, biff, egg. Ingen sauser osv. Ved unntak av salsasaus og mager kesam. En typisk dag er:

 

Frokost: 180g mager kesam + 90g bringebær + Proteinpulver

Mellommåltid: Skyr

Lunsj: 150g kjøttdeig (med salat, salsa og mager kesam. Taco)

Middag: Omelett med salat, skinke osv

Kvelds: Ryvita, riskake osv.

 

Kostholdet er slik at proteiner og fett om morgenen og ettermiddagen, og karbs kommer kun på kveldstid og litt før - og etter trening. Maks 85g på treningsdager.

 

 

Kalorier er viktig Solsikke. Spe på med proteinpulver, nøtter eller liknende? :) Selv spiser jeg ca 1600-1800 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Du, det er ikke hver dag man får spise det man vil på noen andres regning! Bare blås i det! Det skjedde, og sånn var det. Vi kan ikke leve resten av livet vårt uten utskeielser! Så lenge du er back on track imorgen tidlig, så går alt fint :)

 

Ja, jeg tenker å lage en trailermix med litt usaltede nøtter, rosiner osv. til å spise etter trening eller eventuelt som ettermiddagskos. Det blir jo noen hundre kalorier ekstra :) Har vært veldig frem og tilbake på proteinpulver. Vet ikke om det er nødvendig når jeg ikke er kroppsbygger.. Også er det så dyrt. Men samtidig så ser jeg jo at alle som trener mye bruker det..

 

Har du forresten noe kardio trening i programmet, eller er det bare styrketrening? :)

 

Og hvordan gikk helga, Gro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har en skikkelig plan for kostholdet ditt, Friera! Så utrolig flott at du vet så mye om når man bør spise hva og så videre, selv har jeg ingen peiling på det. Og bare glem den ene dagen, én utskeiing går helt fint :) Jeg tenker egentlig ikke så mye på om sammensetningen av kostholdet er bra, så lenge jeg ender opp med 1300-1500 kcal er jeg fornøyd. Så det ender ofte med at jeg spiser nudler til middag, som jo ikke inneholder nesten noen næringsstoffer. Grunnen til at jeg spiser så lite for tida er at jeg ikke har fått i gang treningen. Så jeg kompenserer med litt færre kcal. Men når det setter i gang bør jeg vel ligge litt høyere (så ikke det skjer det som skjedde i høst og jeg plutselig hadde gått på en flere ukers sprekk og gått opp massevis).

 

Jaja. Forrige uke fikk jeg et gjennomsnitt på 1374 kcal, som jeg er veldig fornøyd med (trente heller ingenting...). Men det må jeg få satt i gang med! Skal betale treningsavgift i morgen :)

 

I kveld har jeg faktisk kuttet opp gulrøtter og kålrabi som jeg skal ha med som snaks i morgen, tror jeg aldri har gjort det før! Veldig stolt :) Og en ting jeg elsker med kålrabi og gulrøtter er at det er så å si ingen kalorier i det! Og det er kjempesunt! Og godt! Og man kan spise så mye man vil!

 

Jaja, vi får se hvordan uka går. Jeg må passe på at hvis jeg skal ut i helga at kcal fra alkoholen ikke blir for mye, synes alltid det er vanskelig.

 

Ha en god uke, jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Du er flink som greier å holde det nede da, Gro :) Men husk å spis mer mat når du kommer i gang med treningen!

 

Jeg var på Egon idag og spiste lunsj/middag. Var litt utskeiing, men tror det skal gå greit i forhold til kaloriregnskapet.. Har du regnet ut hvor mye kalorier det er i en tacoplatter, Friera? Jeg tenker sånn ca. 700-800 ? Hehe, på en av de tacoplatterne så er det jo nesten bare de tingene som jeg prøver å kutte ned på når jeg har taco hjemme - kjøttdeig, rømme, ost og nachochips, også bare litt salat. Så det er kanskje oppi 900 kalorier? Uff, det er så vanskelig å beregne når man ikke lager maten selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! Veiiedag igjen. Forrige uke så satte jeg meg jo et mål om å være under 80 kg, og det var jeg! Det ble 79,2 kg i dag, og det er jeg egentlig veldig fornøyd med :D

 

Så nå er det helga som blir utfordringen. Skal mest sannsynlig drikke vin både i dag og i morgen, så det kan jo bli vanskelig å holde inntaket på plass. Håper jeg får det til likevel!

 

Hvordan har det gått med dere i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops! Glemte å sette meg mål for neste uke. Jeg greide jo 1,6 kg denne uka! Wohoo! Derfor tenker jeg å sette målet mitt litt lavere, nemlig å veie under 78,5 kg. Det hadde vært deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro: Opplever du at du er sulten ofte? Jeg syns du spiser kjempelite :o Mye mindre enn hva kroppen trenger for å holde de vitale funksjonene vedlike. Tror du ikke at ved å spise mer, vil du unngå å gå på smeller? Ikke vet jeg. Men personlig hadde jeg daua av å leve på 1400 kcal.

Uansett, KJEMPEBRA gro med 1,6 kg!!! :D Wuhu! En milepæl er nådd! Keep up the good work. :)

 

Denne uka begynte dårlig med to dager på rad med utskeielser. Men tok meg sammen på onsdag og har vært back on track siden. Men sliter litt med manglende energi da. Litt usikker på hvorfor jeg føler meg så slapp hele tiden. Hmmm.

 

Ops, tidspress! skriver mer senere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke: Jeg vet faktisk ikke hva det er i tacoplatter siden vel..det er ikke akkuta mye sunt oppi der. Ville heller gått for en av salatene (Cobb salaten!), blackened Kylling eller Kylling BLT (med halve brødet, uten pommes frites). Da ligger du på ca 400 kcal for salatene, og 550 kcal for hovedrettene.

Generelt tacorettene er ikke bra på Egon :P

 

Urk, lurer på hvor mye jeg veier! Ble besatt av vekta, så jeg pakka den ned :o Skal veie meg neste fredag. *spent*

 

Ble det mye alkohol i helga da jenter? :)

 

Gro: Hm, ang makroene (karbs, proteiner, fett), så tror jeg dette er noe man må begynne å fokusere på når man skal bygge muskler og trene mye styrke. Ønsker du bare å gå ned i vekt, hadde jeg bare brydd meg om det totale kcaloriinntaket :) Jeg gikk jo ned 10kg med GR prinsippet - spis hva du vil, men ikke gå over X antall kcalorier. :)

Jeg MÅ ha i meg 140g proteiner, og maks 85g karbs (noe som er kjempevanskleig!!! Ender ofte opp på ca 100g) pga jeg trener tung styrke 4 ganger i uka. Hadde jeg ikke spist den mengden proteiner, hadde det gått utover styrketreningen og muskelbyggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trillemille87

Hei dere! Jeg er ganske ny her, har tidligere vært med i vektklubben og gått ned fra 103 til 90 kg. Etter det har jeg vippet opp og ned litt, har vært nede i 83, men nå veier jeg 86,7. Jeg er 173 cm høy og 25 år gammel. Bor i Trondheim. Mine to store utfordringer er sosiale tilstelninger og å få i meg nok grønnsaker. Frukt er ikke noe problem, men grønnsaker sliter jeg litt med rett og skett. Ikke for ar jeg ikke liker det, men for at det sikkert er en vanesak. Har godteriavtale med ei venninne, så har ikke spist godis på 10 dagee nå, wuhu! Går ganske greit det :) Det inkl kaker, chips, kjeks etc. Håper GR kan hjelpe meg til å få se 7-tallet på vekten. Første delmål er 85 kg, så 80 kg! Ja, også har jeg en tendens til å bli obsessed av badevekten... ;/ Noen som vil dele sine tips til å få i seg mer grønnsaker til daglig? Da gjerne utenom middagen, det får jeg til. Tenker da på f.eks idag som jeg spiser risgrøt til misdg. Gleder meg til å bli kjent med dere! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hehe, det er litt ironisk at jeg valgte tacoen fremfor burgeren (som alle de andre bestilte) blant annet fordi jeg tenkte det var sunnere, også viste det seg å være noe av det verste jeg kunne hatt :P Tenkte kanskje det var litt mer salat :P Men jeg var jo der for å unne meg noe da, og det er jo lov iblant. Og dessuten har jeg ikke noe hastverk :) Å gå ned et halvt kilo i uka er absolutt mer enn nok for meg :)

 

Torsdag ble det en del drikke. 7 dl hvitvin + litt sprit (i eplejuice) og et par slurker øl på byen (sølte mesteparten ut, huff huff). Var likevel på 72 kg fredag morgen, så da er jeg 1 kg på vei i mine 10 kg :) Var ellers ute på overnattingstur på fjellet igår, så da ble det en del sjokolade og grillpølser. Men imorgen blir det trening og godtefri igjen :) Holder utskeiingene til helgene :)

 

Hei trillemille! Så flink du har vært! Og jeg skal si deg at jeg kjenner meg veldig igjen i å være besatt av å veie seg! Men det er bare dumt, for ofte så går jeg kanskje ned ganske mye helt i starten av uka (fordi jeg har spist mye i helgen), men så står det stilt resten av uken, selvom jeg trener minst like hardt! Og det er til tider veldig demotiverende! Så det beste er å kun veie seg en gang i uken.. Jeg greier det ikke foreløpig, men jeg skal jobbe med det! Skal veie meg imorgen tidlig, og så skal jeg greie å vente til fredag!

 

Friera! Du MÅ ikke ha 140 g proteiner! Det er ingen studier som slår fast det! Det er ingen klar fordel vel å innta mer enn 1,8 g/vekt i kg, og sannsynligvis trenger man ikke mer enn 1,4 g/kg. Det er ihvertfall det jeg har lest :) Bare se denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/proteinmengde-optimalt/

 

Jaja, hva er treningsplanene deres for uka da, folkens? Jeg skal ihvertfall på pump-time imorgen :) Også tar jeg en halvtime på tredemølla før eller etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et morsomt navn Trillemille! :) Velkommen! :)

 

Husker da jeg lå på 85 kg (er nå på 69), og jeg kan si en ting; det er tungt, man sliter hard til tider og man er kjempefrustrert, men DET ER VERDT DET! :D Så dette blir bra! :)

Fantastisk resultat allerede!

Og ja, enig med Solsikke ang vekta. Jeg og blir besatt, og derfor pakker jeg bort vekta rett og slett. Fordi om den viser dårlig resultat så kan det ødelegge dagen min, og øke sjansen for at jeg går på en heftig smell. Kanskje du skal prøve det samme og pakke den ned, og kanskje ta den opp for en veiedag anhver uke? Bruk heller målebånd for å få indikasjonen på progresjon? :)

 

Solsikke: Burgerne er på ca 1200 kcal. Pizza (liten) på 1700 kcal! Så Tacoplatter er definitivt bedre! :D Ta Tacosalat neste gang, så har du mye mer grønt ;)

OG vel, jeg må ha såpass mye protein fordi hvis ikke går det på masse (masse!) fett og karbs for å fylle kcalorikvota. :)

Uke 4 av programmet er PSMF. Så denne uka blir tøff! ( http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ )

Men konsekvent er det kun 3 økter denne uka med litt "chille" fullkroppsprogrammer. Litt deilig med avveksling.

Holdt deg godtefri i dag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en til, Trillemille! :) Det er så utrolig hyggelig å ha noen og snakke med om alt det her, og som holder på med det samme selv.

 

Gud altså, det ble mye alkohol på meg denne helga. Men likevel ble det ikke for mye kalorier! Er virkelig veldig fornøyd med det. Fikk et gjennomsnitt på 1433 kcal forrige uke, er virkelig veldig fornøyd! :D

 

Denne uka må jeg bare fortsette. Det å legge en plan for hver dag over hva jeg skal spise hjelper så sykt. Pleier alltid å legge det inn dagen før, og så prøve å holde meg til det så godt som mulig.

 

Treningen skal jeg ta tak i denne uka. I morgen skal jeg trene 1,5 time yoga, yoga også på fredag og en gang med svømming. Det er i alle fall planen. Har gått litt på en smell angående matinntak i dag. Er oppe i over 1900 kcal. Så det var jo kjipt å gå på en smell første dagen. I morgen blir det bedre. HAr kjøpt inn masse grønnsaker i dag, så blir det sunn og god snacks i morgen :)

 

Håper det blir en god uke for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

OG vel, jeg må ha såpass mye protein fordi hvis ikke går det på masse (masse!) fett og karbs for å fylle kcalorikvota. :)/>

 

Sånn har jeg aldri tenkt på det før! Smart! :D Jeg vurderer å kjøpe meg et selv nå. Men er litt redd for at romkameratene mine skal erte meg :P Men det er så mye gøyal bakst man kan lage og sånt. Jeg har hele tiden viftet disse tingene bort, og sagt at jeg trenger ikke lage "sunn bakst" fordi jeg sparer mer kalorier ved å bare ikke spise sånt i det hele tatt! Men jeg ser nå at jeg sliter litt med godtesuget.. Endte med å spise popcorn og ha rett i koppen kakao igår. Så nå vil jeg heller gå inn for å lage litt sunn proteinbakst som jeg kan spise når jeg får skikkelig cravings (og etter trening og sånt). Hvilket pulver har du, Friera? Og lager du shaker og slikt som blir gode?

 

Ellers så løp jeg en mil igår på tredemølla :) Det var ganske kjedelig, og veeldig tungt, men guri så mye kalorier som det forbrenner! :) Var så lenge siden jeg hadde løpt nå, så tenkte jeg måtte komme litt i gang igjen. Fokuserer mest på styrke for tiden, men må sørge for å vertfall ha én skikkelig kardioøkt i uka :)

 

Hvordan går det med PSMF'en Friera? Og har du kommet igang med treningen din, Gro? :)

 

Trillemille, når det gjelder grønnsaker så kan du jo lage grønn smoothie som f.eks denne: http://alakaroline.blogg.no/1358357495_tropisk__grnn__spinat.html Denne oppskriften blir sånn ca. 220 gram grønnsaker (agurken og spinaten).

 

Det er jo kanskje ikke akkurat noe man gidder å lage hver dag, men til de dagene du ikke har grønnsaker til middag ;) Ellers så er det bare til å lage salat til lunsj, også kan du jo skjære opp gulrøtter og agurk som du har liggende i en boks i kjøleskapet som du kan snacke når du har lyst på noe. Det siste tror jeg faktisk at jeg skal gjøre selv akkurat nå! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...