Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Bra jobba, Solsikke! 50 min er jo kjempeflott! :)

 

Skal absolutt prøve den lasagnen en gang, det er jo så godt! Og jo billigere, jo bedre. Jeg har ekstremt dårlig råd for tida etter den buksa jeg egentlig ikke hadde råd til.

 

Men gud og gud! Dette har vært en fryktelig dag! Jeg holder jo på med en oppgave for tida, og har ti sider igjen som skal være ferdig til mandag kl 10. Det går ikke så fort framover for å si det mildt. Har skrevet i 8 timer i dag, og skal fortsette nå i kveld utover natta. Men når jeg gjør sånne kjipe ting, så har så utrolig stort behov for å kose meg på andre måter. Og nå har jeg bare forspist meg noe helt forferdelig. Blant annet 300g yoghurtnøtter, som jo ikke er veldig kcalorifattig for å si det mildt. Det ble 4300 kcal til slutt. Jeg visste ikke at det var mulig å spise så mye. Så ikke bare har jeg ødelagt hele helga, men også hele uka, siden gjennomsnittet nå er på over 2000 kcal.. Gud, jeg er så sint på meg selv! Men må liksom trøstes litt med mat (godteri), og så mister jeg bare alle hemninger. Når oppgaven er levert på mandag, skal jeg begynne på tidenes sunneste uke. Dette her gidder jeg ikke mer. For en deprimerende dag.. Det hjelper ikke at kollektivet mitt har fest i stua, mens jeg sitter på rommet og prøver å skrive oppgave heller... Har nesten lyst til å gi opp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå er motivasjonen på vei opp igjen. Oppgaven er levert, og jeg skal jobbe hardt for at veiing på fredag skal bli bra! Greier jeg å ha gått ned litt til? :) I kveld skal jeg trene, kjøpe litt agurker som snacks og sette på en romantisk komedie. Jeg skal bare kose meg! :D Og enda godt den helga er over tror det er den verste sprekken på en stund!

 

Hvordan greide dere dere i helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig bra dag! Jg har registrert 1335 kcal, og løp i 35 min. Det ble 400 kcal forbrent! :) I morgen skal jeg fortsette like bra. Har lagt inn all maten allerede, så jeg har en plan. Gjelder bare å følge den. Så skal jeg løpe en tur før forelesning i morgen. Spise lite og ofte. Jeg skal greie det i morgen altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Helga ble så som så. Fredag morgen veide jeg 70,3. Så hadde jeg "spisedag", og lørdag morgen veide jeg plutselig 71,6. Så trente jeg lørdag (og var ute og drakk :P), og søndag morgen veide jeg 70,3 igjen. Så hadde jeg ny spisedag, og mandag var jeg tilbake på 71,6 haha :P Men fra nå av skal jeg prøve å bare veie meg 1-2 ganger i uka :P

 

Igår ble det mye mat, så jeg har nok gått godt over 2000 kalorier dessverre. Idag spiste jeg derimot veldig lite. Men har ikke hatt tid til trening enda, og rekker ikke imorgen heller. Og da skal jeg på galla, så håper jeg greier å trene på torsdag selvom jeg kommer til å være bakfull.. Så det er dessverre fare for ingen vektnedgang på fredag :( Nei å nei..

 

Gro, du må passe på å spise nok når du trener. Det er veldig viktig for restitusjonen! Hvis du ikke spiser nok, så tar det lengre tid før kroppen er klar til å trene igjen. Men utenom det, bra jobba! :D Det er motiverende for meg når dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro: virker som du klarer å "bounce" tilbake i gode vaner etter du har sprukket. Dødsbra! :D

Personlig har jeg fått mye bedre resultater av å spise 1700-1800 kcalorier og trent 4 dager i uka. Så går ikke kroppen i "sulte"modus og tviholder på fettet.

 

Solsikke: slutt å vei deg hele tiden! Det er ikke bra... =/ Prøv heller å gjør som meg - kun fredager! Ikke en eneste dag utenom! Så ser du en jevn nedgang, det er jeg sikker på ;)

Vel, du kan jo redusere litt matinntak for å "kompansere" for manglende trening? Eller hva med å trene om morran? Da har du absolutt ingen unnskyldning for at du "ikke har tid". Du ofrer bare et par timer søvn ;)

 

Helga for meg er vanskelig pga jobben. Jobber oppi en stappfull frokostbufee vettu, og den bare oser av mat hele dagen. år gjerne 8 timer før jeg får lunsj, så småspiser en del. Ellers har jeg vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke: slutt å vei deg hele tiden!

 

Haha, jeg vet! Synes bare det var litt morsomt at jeg hoppet mellom akkurat de samme to vektene hele tiden! Skulle tro vekta mi hadde hengt seg opp eller noe :P

 

Det å ofre søvn er jeg ikke så veldig gira på. Det er faktisk veldig viktig for vektnedgang! Hvis en person som bare sover 6-7 timer om natten, heller sover 7-8 timer om natten, kan den personen på ett år gå ned 5 kg! Men for all del, jeg er veldig giret på morgentrening! Er bare det at jeg må gå hjemmefra kvart på 8 om morgenen, så da må jeg stå opp senest kl 6 hvis jeg skal trene først! Men det går jo an å legge seg kl. 10 kvelden før da :) Planen for resten av uka er vertfall å ha ei lett økt imorgen, også skikkelig økt på fredag og kanskje på lørdag, så da får jeg jo lagt inn trening litt trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg vet! Synes bare det var litt morsomt at jeg hoppet mellom akkurat de samme to vektene hele tiden! Skulle tro vekta mi hadde hengt seg opp eller noe :P

 

Det å ofre søvn er jeg ikke så veldig gira på. Det er faktisk veldig viktig for vektnedgang! Hvis en person som bare sover 6-7 timer om natten, heller sover 7-8 timer om natten, kan den personen på ett år gå ned 5 kg! Men for all del, jeg er veldig giret på morgentrening! Er bare det at jeg må gå hjemmefra kvart på 8 om morgenen, så da må jeg stå opp senest kl 6 hvis jeg skal trene først! Men det går jo an å legge seg kl. 10 kvelden før da :) Planen for resten av uka er vertfall å ha ei lett økt imorgen, også skikkelig økt på fredag og kanskje på lørdag, så da får jeg jo lagt inn trening litt trening :)

 

Vel, ja, naturligvis må du legge deg tidligere :P Søvn er jo viktig. Jeg legger meg i 22-22.30 hver kveld og står opp ca 06.00 for å dra på trening. Gjør jo dette kun 3 dager i uka (cardio funker ikke for meg om morran :P ) så man kan jo sove lengre de 4 resterende dagene ;)

 

Ja, merker jeg er litt "besatt" av vekta og veide meg hele tiden. Nå har jeg et vannglass på nattbordet som jeg kaster i meg om morran slik at vekta blir "feil" :P Haha, teite meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke: JA, jeg burde nok spise litt mer n år jeg trener. Men greia er at som nå, når jeg i helga spiste mer enn 2000 kcal i tre dager, over 3000 andre dagen, og over 4000 på søndag, så føler jeg at jeg tar med meg de kcaloriene inn i neste uke. Tenk at jeg greide å spise 800 g yoghurtnøtter på søndag!!! Og det er over 600 kcal per 100 g... Altså verre enn sjokolade og potetgull. Men skal prøve å spise litt mer, blir så kjipt hvis jeg har veldig strenge ukedager og alltid tar helt av i helgene :unsure:

 

I dag har jeg foreløbig 1170 kcal. Men så skal jeg unne meg en stooor middag (ovnsbakt laks og rotgrønnsaker). Og så skal jeg dele en flaske vin med en venninne i kveld. Så det blir nok nok kcal for dagen. Hadde tenkt å få inn en liten økt i dag, bare en liten halvtime med jogging. Bare for å få rørt meg litt :)

 

Solsikke: Jeg har også store problemer med å bare veie meg én dag i uka! Var over 73 igjen i den store spisehelga mi, men heldigvis tilbake på 71,8 i dag tidlig. Burde virkelig prøve å bare veie meg på fredager, men tenker liksom at hvis jeg på onsdag er litt for mye, så vet jeg akkurat hvor mye jeg kan spise for å fortsatt ha nedgang til fredag. Vet det er dumt... Men gleder meg til fredag altså! Håper jeg greier å ikke gå for mye opp, var kjempefornøyd forrige uke med -2,4 kg, så er fornøyd så lenge jeg holder meg under 72 kg. Hadde selvfølgelig vært fantastisk med litt nedgang, bare et par hundre gram. Skal gjøre mitt beste!

 

Friera: Sånn tenker jeg også! Hvis jeg ikke får trent, prøver jeg å spise mindre. Det er nettopp slik jeg får motivasjon til å trene, for da blir det mer mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72,7 (-1,1kg)

Wuhu!

 

(litt merkelig, ved tanken på at jeg har "tante rød" på besøk.)

Tok ikke midjemål. Føler meg helt oppblåst og jævli. :P

 

Nå skal jeg i bryllup hele helga, og kommer mest sannsynlig til å fråtse i det uendlige med mat. Merker jeg gruer meg litt! Skal prøve å ikke ta heeelt av da... Men det skjer nok uansett...

Lykke til i helga jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Friera! :D Kjempe bra!

 

Meg: 70,9 kg (+ 0,6 kg) :(

 

Men det er sånn det går. Jeg har vært kjempe lat denne uka, så jeg har bare meg selv å skylde! Og selv om jeg har hatt det ganske travelt, så er du Friera beviset på at det går an, og at det er bare dårlige unnskyldninger som hindrer meg i å trene! Fra nå av, hvis jeg vet jeg har en veldig travel dag, så skal jeg legge meg kl 22.00 dagen før, og trene før skolen, uansett hvor tidlig jeg må opp!

 

Jeg burde kunne holdt vekta og ikke gått opp, men jeg tror det er alkoholen som har skylden i det. Ikke bare det jeg drikker, men måten den får meg til å føle meg dagen etterpå. Da er jeg så redusert, at det eneste som går an er å sitte på rompa og spise alt for mye mat! Jeg må virkelig prøve å redusere inntaket. Jeg var så flink etter jul, men det er alltid så mye som skjer rett etter sommerferien! Nå skal jeg ut på ny på lørdag, men etter det er det heldigvis 2 uker til jeg skal ut igjen :)

 

Men dere, innen neste fredag, da SKAL jeg være på 69,xx !! Hvis ikke, så skal jeg droppe spisedagene mine den helgen. Og det blir kjipt, for jeg skal på toppturrekke i Nordmøre den helgen, og det blir kjipt å ikke kunne kose seg med en kvikklunsj på når vi er på toppen! Men da får jeg heller spise en appelsin i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Friera! Det er jo helt supert! :D

 

Og Solsikke, +0,6 er jo ikke mye, kan jo tenkes at der er vann el. Godt mål for neste uke uansett! :)

 

Jeg har hatt tidenes kjipeste veiing. 73,8 kg var jeg. Det er +2,3 fra forrige uke! De første to dagene i uka var jo bra, og på tirsdagen var jeg jo 71,8 igjen (etter den spisehelga mi). Men både onsdag og torsdag kom jeg opp i 2000 kcal, og ingen trening. Så det er vel slik det går. Jeg må bli flinkere altså! Særlig det å takke nei når jeg er på besøk. Jeg skulle jo til hun venninnen min å drikke vin. Én flaske ble til to, og så hadde hun kjøpt 200g sjokolade som ble borte i en fei.

 

Den eneste gode tingen i elendigheten er midjen. Hadde faktisk gått ned en hel cm! Så nå er midjen på 71! Er veldig fornøyd med det. Må si at jeg tror vekta hadde en del å gjøre med at det var filmkveld og veldig sen middag med tre venninner i får. En nydelig kyllingfrikkassé som jeg bare spiste altfor mye av. MEn det var jo bare grønnsaker, tenkte jeg.. Jaja, jeg skal virkelig komme sterkere tilbake neste uke, være tilbake på 71, og helst regne nedgangen ut ifra forrige vekt, 71,5 kg. Dette blir en tøff helg, skal motstå så mye jeg klarer! Og så skal jeg trene i dag :)

 

Men gud for en deprimerende veiing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at det var deprimerende, Gro :( Kanskje du skal sette litt regler til deg selv når det gjelder spisingen? Jeg har jo "spisedager" i helgen (2 dager, ikke 3), og må holde meg vekke fra alt som heter godteri og søtsaker i ukedager. Da havner jeg som regel på rundt 1600 eller mindre i ukedagene (utenom denne uka da, da har jeg spist masse dritt.. ). Og selvom det ikke er en regel, så holder jeg meg borte fra nøtter som snack. Jeg spiser litt på havregrøten eller i salaten, for det er jo sunt, men det å f.eks kjøpe en pose chilinøtter eller yoghurtnøtter som snacks, blir jo fort minst like mye eller mer kalorier som i en pose chips!

 

Jeg kom også med en brilliant idé, om jeg må si det selv :P Jeg gjorde litt regning på det, og fant ut at jeg må gå ned et halvt kilo i uka, hvis jeg skal rekke 65 kg innen 1. desember. Så da skal jeg ha den regelen at hvis jeg ikke går ned 0,5 kg på en uke, så blir straffen å kutte enten 1 eller begge spisedagene den helgen. Har ikke bestemt meg helt enda. Men det gir ekstra motivasjon til å ta den treningsøkta på torsdagen, og da er det i tillegg ekstra fortjent å spise den sjokoladen på lørdagen! :) Innen neste fredag skal jeg uansett under 70, men etter det, så er det 500 gram som gjelder :)

 

Nå har jeg forresten trent styrke i nesten halvannen time :) Synes allerede jeg ser litt fremgang på benkpressen! :) Nå skal jeg bort og spise pizza med venner. Har noen av dere regnet på hvor mye kalorier det er i hjemmelaget pizza? Synes det er så vanskelig å vite! Vi skal vertfall ha med kylling, så det er jo sunnere enn kjøttdeig, men det er deigen det er vanskeligst å regne på..

 

Kos dere i helgen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har jeg spist like a motherfucker. Vekt i dag.. 74,2kg O_o Oh well. Bryllupet var helt fantastisk! Shit happens. Moving on.

 

Solsikke: Alkohol er veldig saboterende ja. "Heldigvis" jobber jeg lørdag og søndag anhver helg, så det begrenser svært alkoholen. Men samtidig er det kjipt å ikke bli med på en fest/være edru "bare" fordi man slanker seg... Du får kanskje prøve å være kjempesunn de dagene du drikker. KUN drikke en vinflaske (og ikke noe snop ved siden av) og dagen derpå prøve å begrense seg? Tenk deg all den gode godteri osv du har "ofra" for å gå ned i vekt, og hva det gir deg tilbake? Du føler deg jo mye bedre nå, sant? Og det er jo bare for i år. Når du når målet, så kan du jo være litt slappere (bare ikke ta helt av da ;) )

Og helt i starten av denne tråden kom Loveit med en fantastisk oppskrift på hjemmelaga pizza. Sjekk den ut. :)

 

Jeg har en "65kg mål" konto, hvor jeg overfører hver gang jeg går ned 500g på en uke, 100 kr på konto som går til shopping når jeg er i mål! :D

God ide med en slags "straffesystem" egentlig.

 

Gro: du har ikke gått opp 2,4kg fett ;) Det er nok ikke så farlig. Fantastisk med 1cm rundt midjen!

 

Jeg skal kjøre en 10 dagers diett for å kickstarte slankinga litt. Føler jeg har stått stille nå på 73kg pluss minus. Denne kjører jeg f.o.m i dag til neste torsdag. Så skal jeg oppdatere resultatene fortløpende ;)

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsbra innstilling, Friera! Dette bryllupet har du jo ventet på lenge :) Fant du en fin kjole som du følte deg fin i? :) Når det gjelder den oppskriften, så lurer jeg på om du tenker på den som jeg postet? :P Kunne hvertfall ikke finne noen som loveit postet :)

 

Jeg har prøvd belønningstaktikken, men jeg er for vant til å bare unne meg ting når jeg har lyst, derfor sitter det ikke like dypt som hvis jeg heller har straff!

 

Virker spennende med den dietten! Blir jo mye planlegging av matkjøp, og sikkert en del penger siden du skal spise så mye kjøtt og sånt! Men hvis du gjennomfører det skikkelig, så blir det jo verdt det! :) Hvordan gikk det idag? Hva hadde du f.eks til frokost og lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 8kg kyllingfileer, 3kg karbonadedeig og 3 kg svinefileer i Sverige for totalt 1150kr. Så ikke så dyrt. (dette varer sikkert ut året)

Denne dietten er bare for en kort periode, så det skal nok gå. Men jeg har for omtrent første gang i mitt liv mista totalt matlysten. tvinger i meg 800 kcalorier hver dag, for å si det sånn.

Vekta viste 72kg blank i dag. Fasinerende.

 

På en annen side er det faktisk nesten litt befriende å ikke være så forbanna sulten. Men 10 dager på denne dietten er mer enn nok merker jeg.

 

Ja, det var kanskje din oppskrift Solsikke! Kan du ikke bruke den? :) Den er jo digg.

Kjolen var amazing! Havgrønn med peach detaljer som hadde et perfekt snitt for et bryllup! Fantastisk helg.

 

La med et print screen av gårdsdagens mat. Totalt ble det 23g karbohydrater og 105 g proteiner.

Før skole og jobb spiser jeg enten cottage cheese m bringebær eller eggehviter og grønnsaker.

post-35593-0-42072500-1348582686_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det er så kjedelig når siden er nede.. Men! Gode nyheter! Veide 69,5 kg (-1,4 kg) idag! Så da er alt lov til helgen! Merka at jeg virkelig hadde god disiplin denne uka, fordi jeg var så redd for at jeg ikke skulle få spise godteri i helga! Så fra nå av, hvis jeg har gått ned mindre enn 500 g, så mister jeg en spisedag, og har jeg gått ned mindre enn 300 g så mister jeg begge spisedagene den helgen. Midjen går det mye saktere med da.. Var på 76,5 cm (-0,5 cm) idag. Men så lenge det går ned, så er det den riktige veien! :)

 

Hvordan går det med dere? Har ikke hørt fra deg, Gro på en stund nå. Og jeg er veldig spent på om dietten din fortsatt gir like gode resultater, Friera? Høres ganske tungt ut at det skal være så bestemt hva du spiser hele tiden. Og litt ensformig kanskje? Du er flink!

 

Idag reiser jeg på toppturrekke i Nordmøre. Det blir knall! Og god trening blir det også :) Ha en fin helg, flinke fine jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Solsikke! Sinnsykt bra! :D Nå kan du dra på tuur med goooooood samvittighet! Hihi.

Og jeg digger din motivasjons"straffe" . Vurderer sterkt å bruke den. Bare at jeg fortsatt KUN har 2 ganger i mnd jeg kan spise godis (da vil jeg heller bruke din "straffemetodikk" f.eks en hurtigpizza eller burger.

 

 

Jeg måtte avbryte dietten. Matlysten gikk såpass ned i kjelleren at jeg knapt klarte å dytte i meg 400 kcal pr dag, og humøret var helt på bunn. Men det var en interessant erfaring! For det første har jeg opplevd hvordan det føles å totalt mislike mat (jeg trodde det ikke var mulig for meg!), samt alt av søtsug og junkcracings er fortsatt totalt borte.

 

72,3kg (-0,5kg)

78cm (-1cm)

 

Jeg er kjempefornøyd jeg! Særlig ved tanken på at i helga var jeg i et bryllup og spist uendlig mye dritt 3 av 7 dager! Er nok de 4 dager diett som "redda meg" (Vekta viste på dag tre 71,6kg. Mye var nok vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Beklager at jeg ikke har skrevet på en stund, tok meg en spontantur på hytta til en venninne, og der var det ikke internett.. I det siste har jeg tatt helt av med spising, greier ikke å kontrollere meg i det hele tatt. Har kjøpt så mye godteri og blitt overmett på potetgull i en uke. Ble ikke en særlig bra vekt i dag tidlig for å si det mildt.

 

75,1 kg

 

Skrekk og gru :( Trodde jeg var ferdig med det tallet der for godt. Så nå må jeg bare la være å stikke hodet i sanda og ikke tørre å veie meg. Må fortsette å prøve denne uka! Men det er så demotiverende når jeg faktisk ikke greier å kontrollere meg, men spiser en hel potetgullpose, tre sjokoladeboller og en 100g melkesjokolade!!! Skal det være mulig? Så jeg må stoppe å lyve for meg selv, stoppe å overspise på godteri (er tilbake med lørdagsgodt), og fortsette å trene. Og fortsette å skrive her selv om jeg føler meg råtten og har lyst til å gi opp, ligge i senga og spise. Gud, skal skylde litt på mensen altså, jeg blir alltid helt matvrak og ødelagt. Men nå er det tilbake på den rette sti!

 

Gratulerer så mye til dere begge! Herlig å se at nedgangen fortsetter!! Stå på videre, dere er virkelig inspirerende, særlig i disse tunge tider... :(

 

Nå skal jeg dra å svømme, satser på at det blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Jeg tror det å avslutte dietten var et bra valg, Friera! Jeg husker at jeg og prøvde en diett en gang. Noe suppediett greier. Skulle ha det i to uker tror jeg, og det var bare helt grusomt! Opplevde akkurat det samme som deg. Diett er bare noe dritt, synes jeg! Sunt og variert kosthold og mengdekontroll er det som teller.

 

Så bra at du skriver her Gro, selvom du gikk på en smell! Liker at du er komplett ærlig! Det er ikke lett når man får sånn at man bare spiser og spiser. Nøt du all maten du spiste, eller kjente du etter en stund at det var ikke godt lenger, men du bare spiste fordi du hadde maten foran deg? Sånn er jeg ganske ofte. Spesielt med smågodt! Så jeg prøver som en regel å kun kjøpe 100 g smågodt f.eks. Det kan virke lite, men det er faktisk ganske ofte nok. Potetgull derimot, der får jeg nesten aldri nok, dessverre :( Så jeg prøver bare å ikke kjøpe chips så altfor ofte :P

 

Jeg ble ganske overrasket da jeg gikk på vekten imorres. 71 kg. Det er mer enn jeg veide forrige mandag, og da trente jeg som en helt for å komme under 70 kg innen fredag. Og nå skal jeg liksom klare å komme meg ned til 69,0 innen neste fredag!? Hjelpemeg.. Og jeg som gikk på tur i 9 timer på lørdag! Men tror det var søndagen som ødela. Startet kostholdet på turen veldig bra. Hadde med frukt, og bare én kvikklunsj. Men så hadde såklart alle de andre med minst en plate sjokolade hver, brownies, potetgull (på fjelltur!! haha) og diverse nøtteblandinger. Og denne fråtsingen fortsatte utpå kvelden da vi kom tilbake til hytta, og på søndag morgen. Og da jeg kom hjem på søndagen da, så hadde jeg jo så søtsug at jeg måtte kjøpe 100 g sjokolade + litt smågodt som jeg spiste på kvelden før jeg la meg :( Pluss at vi hadde masse lasagne og is til middag. Så hadde jeg holdt meg noenlunde i skinnet på søndag, og bare holdt meg til den isen vi kjøpte på bensinstasjon på vei hjem, så hadde nok vekten vist noe annet idag..

 

Da blir det trening hver dag denne uka da.. :) Tar en lett joggetur ikveld, også minst én tung styrkeøkt og minst én, kanskje to intervalløkter innen fredag. Hva er deres treningsplan denne uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter: Huff, jeg kjenner den følelsen så utrolig godt. Den er kjempefrusterende, og kan gjerne starte en kjedereaksjon som varer i flere uker. Jeg har, for eksempel, gått på en slik smell sikkert 10 ganger siden jeg starta mitt ned-i-vekt program i februar. Alt fra en dag til flere uker. Hadde jeg gått ned 1kg i uka siden jeg starta hadde jeg gått ned sikkert 30kg nå. Når det er sagt, så er det ikke farlig å gå på en slik smell. Du børster det av deg, og begynner bare på nytt. Det er toppen maks 1 uke ekstra du må bruke for å "innhente" deg selv. De kg du hat gått ned - er det ikke verdt det? :) Du føler deg vel allerede mye bedre med kroppen din...? :)

 

Når det er sagt så har jeg ikke spist godis i det siste. Men fryyyktelig mye mat, hele tiden. Store mengder. Er litt "lei" slankinga nå. Sukk. Men skal nok klare det. Droppa trening i dag også. Føler jeg er i en litt emosjonell ubalanse for tiden, og da sliter jeg litt med å fokusere på slankinga (det er helt utrolig hvor mye fokus man må ha for å gå ned i vekt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig sant altså! Når man først sprekker, så kan det vare altfor lenge. Denne gangen varte den én uke. Det som er kjipest er at u vet du har jobbet så hardt for de par kg, og så er det så lett og "spise" dem på igjen! Men det er virkelig deilig at dere føler det litt på samme måte! Hjelper virkelig på selvfølelsen :)

 

Solsikke: Jeg nyter absolutt ikke alt det jeg spiser. Kunne sikkert greid meg med veeeldig mye mindre. Men det blir nærmest kjedespising, går liksom automatisk å putte noe i munnen. Så går hånda som en maskin fram og tilbake til godteskåla.

 

Jeg er så enig med deg, Friera! Når det går opp og ned med følelsene bruker jeg ofte mat som trøst, eller feiring! Jeg spiser for feire, for å trøste meg selv, når jeg kjeder meg osv. Enhver anledning passer liksom med god mat. Rart med det! :D

 

Skal også trene hver dag denne uka. Fikk svømt i dag tidlig, og så har jeg vært på butikken nå i kveld og kjøpt inn masse god, sunn mat. Massevis av grønnsaker! Så dette skal bli bra. I dag har jeg registrert 1440 kcal, så skal jeg spise litt agurk og gulrøtter til snacks i kveld, med massevis av grønn te!

 

Stå på videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaaai... I dag var det min tur... pizza, 3 sjokolader... og vel...droppa trening. Våkna med feil bein i dag, og det bare balla seg på. Vel.. konsekvensen er vel at det ikke blir noe godis på meg på lørdag. Hvis ikke bruker jeg begge "dagene " denne uka. Lenge siden jeg fikk så heftig cravings da. Er litt skuffa over meg selv. Jeg er akkurat som deg Gro, en emosjonellspiser.. Og det er nettopp den jeg må temme for å ikke gå opp i vekt. Slutte å forbinde mat med kos/glede/sorg/kjedsomhet.

Skal være back on track i morra.. håper jeg.

 

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Og jeg har ikke fått trent hele uka!

 

Imorres fikk jeg endelig tatt en liten joggetur da, men ikveld skal jeg på bedriftspresentasjon med gratis middag, så håper virkelig det ikke er en kaloribombe av en middag! Det er mye som står på spill på veiingen imorgen :P Men regner med at jeg må droppe spisedagene denne helgen uansett. Jaja, jeg skal på hyttetur og drikke, og da er det nok best å ikke ha lov å spise chips og snop uansett. For når man drikker, så blir det fort altfor mye!

 

Du får bare gjøre dagen idag til en bra dag, Friera! :)

 

Men dere! Jeg har laget noen sunne snacks denne uka :)

 

Først laget jeg ispinne med yoplait yoghurt og kiwi og eplebiter. Kjempegod! Også hadde jeg blomkålsuppe til middag, som dere ser. Veldig lett å lage, og sunt samtidig!

tumblr_mbc524t6wz1rgvlhjo1_500.jpg

 

Så bare la jeg et brett med samme yoghurt i frysen, og da det var frosset, brakk av biter og spiste sammen med frosne druer. Nam nam!

tumblr_mbc79610hH1rgvlhjo1_500.jpg

 

Bare finn en yoghurt smak som dere liker godt, så er jeg sikker på at dere også vil like det kjempe godt! Og det er så og si ingen kalorier i det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72,5kg (+200g) Som forventa. Heldigvis back on track med trening igjen da. :) (Trent 1t & 20min i dag!) Og superkos med søster på besøk som også er kjempesunn. Den utskeielsen varte bare en dag, heldigvis!

78cm rundt midjen. Står stille.

Må skjerpe meg litt om jeg skal nå delmål på 69kg innen 1 november da...!

 

Wow, så dødsdigg ut den isen der Solsikke! Skal definitivt testes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...