Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Flinke dere har vært denne uka! Jeg vurderte faktisk å gi opp tråden i dag, har sprukket fullstendig denne uka også. 76,9 kg var jeg i dag tidlig. Det er +5,4 kg fra det laveste jeg har veid mens jeg har skrevet her. Gud av meg, jeg vet ikke helt hva som skjer. Jeg bare spiser og spiser. Virkelig ikke bra. Så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg kan riste meg løs og gjeninnføre sunne vaner. Jeg angrer jo fryktelig etterpå, men akkurat der og da er det som om jeg glemmer målet mitt og hvor mye jeg ønsker å gå ned. Og så har jeg plutselig gått på butikken og kjøpt 400 g(!!!!!!!) yoghurtnøtter. I dag har jeg vært flink så langt i hvertfall. Spiste havregrøt til frokost, og så lagde jeg en stoor grønnsakssuppe med massevis av grønnsaker som jeg spiste til lunsj, og skal ha til middag. Jeg tror jeg kommer til å prøve å skrive litt hver dag, så kanskje det blir lettere å holde cravingen i sjakk når jeg vet jeg må rapportere til noen.

 

Det verste er egentlig at jeg blir så pinlig berørt! Hvorfor greier jeg ikke bare å la være å kjøpe godteri? Det er likevel inspirerende å se at dere går sakte men sikkert ned, men savner å være med på samme nedgang. Jaja, litt deppa. Håper at dagen holder seg sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke fått trent. Maten har det gått så som så med, ikke veldig variert kosthold, men i hvertfall ikke for mye. Ennå. Har 1665 kcal i dag, og nå skkal jeg ikke spise mer! Skal på filmkveld til en venninne, men hun er alltid sunn, så tror det kommer til å gå greit. Hennes ål er for øvrig å gå opp i vekt så hun får tilbake mensen. Merkelig hvordan man har forskjellige problemer. I morgen skal jeg svømme, det kommer til å bli en deilig søndags morgen :) Dere får ha masse lykke til denne helga! I morgen skal jeg for øvrig unne meg å veie meg, for å se om jeg har greid å snu trenden litt. Trenger motivasjon til neste uke for å si det mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da fortsetter jeg å oppdatere litt. I dag har jeg bare spist godteri og ingenting annet. Så det ble ikke for mange kcal, men bare helt vilt usunt. Det skal det bli en slutt på. Hun ene jeg bor med og jeg har nå innført godtestreik, med kontrakt og greier. Det er gjerne med henne jeg spiser godteri, og vi egger hverandre liksom opp for å spise mer og mer. Så jeg tror virkelig at dette er en god ting. Den skal vare til 1. desember. Hvis jeg brter, må jeg ta over to av vaskeukene hennes i leiligheten og lage middag til henne, så satser på at det er nok motivasjon til å la være. I morgen tidlig skal jeg svømme (siden jeg ikke gjorde det i dag...), før forelesning. Det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Sorry at jeg ikke har svart før, men har vært vekkreist i helgen. Gro, du må ikke gi opp tråden! Vi er jo sammen om dette, i både opp OG nedturer. Altså, jeg gikk ned 10 kg de to første månedene etter jeg startet med grete roede. Siden det (mars tror jeg) har jeg bare gått ned 4 kg. Så jeg tok 10 kg på 2 måneder, og 4 kg på 7 måneder! Jeg har egentlig gått ned mer enn 4 kg tilsammen, men jeg bare ødelegger for meg selv og går litt opp igjen. Men jeg er fortsatt her! Jeg var på 67 kg før sommeren, og det er så utrolig frustrerende nå å hele tiden ligge rett rundt 70 kg, og vite at jeg nå jobber så hardt bare for å komme meg til et punkt jeg var for noen måneder siden. Men forskjellen er at jeg nå begynner å nærme meg igjen. Jeg er på vei. Hadde jeg ikke vært her inne på forumet, så er jeg sikker på at jeg aldri hadde greid å komme meg ut av de dårlige vanene jeg fikk i sommer, og hadde sikkert begynt å nærme meg 80 kg nå. Så om det går dårlig, så er det helt greit! Bare ikke gi opp! :)

 

(Ut i fra det du skrev siste post, så ser jeg jo at du ikke har gitt opp, jeg tenkte bare å gi deg en liten pepptalk likevel)

 

Her er et veldig bra sitat som ei annen som var på tråden postet for lenge siden: "Never give up on something that you can't go a day without thinking about!" Det er virkelig så sant!

 

Så var det meg da. Tilbake på mandagsvekten min, 71 kg. Denne gangen var det faktisk 71,2! Æsj, jeg må sette litt grenser i helgen :P Denne gangen ble det virkelig ALT for mye! Har bare spist generelt mye mat. Var på hyttetur, og har sikkert spist tilsammen 10 skiver med sjokoladepålegg. I tillegg kommer chips, snop og masse alkohol. Og bittelitt skikkelig mat i tillegg. Nei og nei. Hvordan i all verden skal jeg greie 68,5 kg innen fredag? Får bare jobbe hardt denne uken, og kanskje sikte på 1400-1500 kalorier istedet for 1600, så ser vi hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt paradoksalt dette med vekt og tid. Som du sier Solsikke, du gav jernet og raste ned 10 kg på 8 uker, noe som er sinnsykt bra jobba! Bare for å brukte 7mnd på 4 kg. Jeg har jo en liknende tidslinje. Og har vært stuck på ca 73kg nå i 4 mnd!!! Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke er i mål nå?! Jeg kunne vært ferdig for lengst, om jeg bare hadde skjerpet meg. Så hvorfor går det ikke? Hva skiller de siste 4 mnd, fra de første 4 mnd? Vi har akkurat de samme utfordringene nå som vi hadde for et halvt år siden. Jeg merker jeg blir irritert ved tanken...

 

Usj.. Denne helga her har vært... vrien. Jeg har ikke spist godteri (utenom et par store teskjeer nugatti... >_> ), men jeg har spist uendlig mye dritt. Og jeg angrer masse nå. Egon saboterer som faen altså. F.eks i går så jobba jeg 10 timer i strekk, og KASTA meg over nachochipsen som sto på bakrommet. Så jeg stjeler ditt straffekonsept, Solsikke, når det gjelder junk. Så f.o.m nå, o m jeg går ned 500g ++ pr uke, kan jeg tillate meg selv noe junk, f.eks pizza eller burger i helga. Hvis ikke.. vel, synd for meg. Jeg opprettholder fortsatt 2 godteridager i mnd. Jeg har fortsatt en igjen.

 

Gro: det er bra du tar tak i problemet. Det er kun du som kan velge å ta mat inn i munnen din eller ei. Er dere to om det, blir alt mye lettere. Jeg kunne ønske jeg hadde en venn som jeg slanket meg med. (utenom dere da ;) )

 

Jeg har printa ut sitatet ditt Solsikke, og hengt det på kjøleskapet ;)

 

Det var ei dame på treningssenteret som hadde en så fantastisk fin kropp. Herregud så mye arbeid det må ha vært i den, men damn det så bra ut. Motiverte meg til å ta litt ekstra sets på treninga, haha.

Når man faktisk ser seg rundt, ER det ikke sååå mange som egentlig har så fantastisk fin kropp. De fleste er... normale, smale, med liten flat rumpe. Ikke noe "spesielt".

Men jeg ville gjort mye for å være smal da :P Og bøffa opp rumpa da.

 

Treninga går så det suser da. Tok 40kg benkpress i går med 4 repetisjoner. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra sitat, Solsikke! Og det er så sinnsykt sant, jeg tenker jo på det konstant! Skal henge det opp på veggen jeg og :)

 

Det er virkelig utrolig deilig å ha denne tråden og få motivasjon! Det hjelper veldig. Særlig det å prøve å ikke tenke så mye på nedturene, men fortsette å holde fokus for nå de endelige målene.

 

Kjipt å være stuck, men jeg synes det er kjempeimponerende bare det at dere har greid å holde dere der! Jeg er fryktelig opp og ned, vingler liksom mellom 70 og 77. Men selv når jeg er på 70, greier jeg ikke å fortsette til 65, som jo er målet. Tenk så deilig det hadde vært!

 

Gratulerer med 40 kg! Det høres fryktelig mye ut, sikkert deilig å kjenne at du blir sterk!

 

I dag har vært en skikkelig bra dag! Jeg svømte en halvtime, og har greid å holde inntaket på plass! 1384 kcal i dag, og jeg er ikke sulten i det hele tatt. Har spist uendelig mye grønnsaker, og er kjempefornøyd med første dagen med godtestreik :D

 

Må bare si igjen hvor glad jeg er for å ha denne tråden, tusen takk for herlig motivasjon og inspirasjon! Stå på denne uka folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Jeg tror nesten jeg skal henge det opp selv jeg! :P

 

Jeg føler tallet 65 står på toppen av en bakke, der bakken først var slak og fin, men så ble brattere og brattere, og nå er den siste biten så bratt at vi må klatre oppover, og det er lett å falle ned! Hehe, for en metafor :P Men poenget er at vi kan greie det, vi må bare prøve og feile, prøve og feile helt til vi til slutt greier det, og er på toppen! :)

 

Nå føler jeg virkelig vi er på vei her! Gro du har tatt tak i godteri-"problemene" og Friera du tar tak i fristelsene på jobb. Og jeg skal ta tak i treningen, og begrense inntaket i helgene. De siste ukene har jeg ikke engang fullført 7 trimpoeng, så det må jeg virkelig gjøre noe med! Har hatt 30 min intervalltrening og 15 min styrke idag, så det ble ihvertfall 2,3 poeng :) Målet er 8-10 poeng per uke. Jeg har ikke spist så veldig sunt idag dessverre, men jeg har holdt meg under 1600 kalorier likevel. Jeg er totalt blakk (har 1 kr på kortet!!), så jeg har ikke råd til å kjøpe grønnsaker :P Men på mandag kommer stipendet og lånet, og da skal jeg dra rett på innvandrersjappa og kjøpe masse grønnsaker!

 

Og ja, wow, 40 kg i bekpress, Friera! Grattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har uka gått bra! Har spist ganske lite, men har heller ikke trent noe særlig, så hadde på ca 1300 kcal både mandag og tirsdag. Veldig fornøyd! :D Og i dag har jeg så langt bare 1000, som jo blir for lite. Må nok spise noe mer, men har da egentlig bare lyst på godteri. Yoghurtnøtter kanskje. Eller pepperkaker. Problemet da er at det uansett blir for mange kalorier igjen. Hmm. Vi får se hvordan det går. har en oppgave som skal være ferdig til i morgen tidlig, så det kommer uansett til å bli en lang natt. Og jeg er halvsyk, så synes litt synd på meg selv. Jaja, skal prøve å stå imot yoghurtnøtter og heller ta meg et par knekkebrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hvordan gikk det, Gro? Fikk du skrevet ferdig oppgaven uten å ty til godsakene?

 

Nå kom jeg akkurat hjem fra fest. Merker det er så sykt vanskelig å bli med på slike ting og samtidig greie å nå sine egne mål. Jeg har lenge sett på en kake (toblerone iskake!) som jeg hadde tenkt å lage på lørdag, og det er derfor veldig viktig at jeg får lov å beholde en spisedag i helgen. Derfor endte det med at jeg meldte meg frivillig til å stå i baren i studentkjelleren, slik at jeg skulle slippe å drikke. Jeg er på en måte glad for at jeg gjorde det, men samtidig var det litt dumt. Men det er jo bare nå at de her fredagene er så veldig viktige. Senere, når jeg forhåpentligvis har nådd idealvekten, så kan jeg jo fint bare gå ut og ha det gøy i ny og ne, og heller gjøre opp for det med å trene og spise sunt dagene etterpå! Jeg tror jeg skal reise til utlandet på utveksling til neste år, enten etter sommeren eller julen etter der igjen (mest sannsynlig), og da har jeg så utrolig lyst å være hu tynne/slanke/atletiske jenta! Alt er i bunn og grunn så mye enklere da, når man skal bli kjent med nye folk og sånt. Man har generelt mye bedre selvtillit, og blir da mer utadvent. Ikke at jeg tror det hadde vært noe problem slik jeg ser ut nå altså, men når jeg reiser dit så har jeg virkelig muligheten til å gi et helt nytt inntrykk! Skjønner dere hva jeg mener?

 

På mandag får jeg forresten lån og stipend, og da skal jeg handle inn masse god mat. Noen sunne middagsforslag? :) :)

 

God natt! Gledgruer meg til å veie meg imorgen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: 72,5 (uendret)

Midje: 78cm (uendret)

Er faktisk fornøyd vht dårlig uke. Jeg har hatt et aldri så lite oppgjør med meg selv på tirsdag, og nå føler jeg meg "back on track" på slankinga. Ubersunn low karb frokost allerede!

Blir ikke noe junk da, siden ejg ikke gikk ned 500g. Og keg har brukt opp *gasp* BEGGE godteridagene mine, så.. Nå blir det minimum 3 uker godisstopp. Det blir...tøft.

 

Gro: jeg forstår bare ikke hvordan du kan spise 1000 kcal. Jeg hadde daua av sult, hehe! Hva er en "typisk middag" for deg?

Klarte du å stå imot "synd-på-meg" spisinga?

 

Solsikke: Tenk at denne slankinga er midlertidig. Kjempetøft av deg å melde deg frivillig for å unngå unødig fristelser. Det vises sikkert på vekta i dag. Selv syns jeg det er litt mosomt å stå i baren, haha. Masse dritings mannfolk som prøver å sjekke en opp på de mest usannsynlig hysterisk morsomme måter. :P

Du kan glede deg til toblerronekaka di nå :D

Og ja, hvis du reiser til et bikiniland så tenk deg hvor bra du føler deg om du når målet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Hei jenter!

 

Vil bare begynne med å si hvor imponert jeg over innsatsen deres! Jeg har fulgt med på tråden deres en stund, og dere gir dere virkelig aldri hvilket er utrolig inspirerende!

 

Har selv holdt på med slanking altfor lenge, skulle vært i mål for lengst, men har det siste halvåret stått på stedet hvil i det jeg har gått opp og ned kun 2-3 kg. Veier nå rett i overkant av 66 kg, med trivselsvekt på ca 55 kg (er kun 160 cm høy). Tror jeg kunne hatt god bruk for noen andre til felles motivasjon og litt klaging når ting er tøft, derfor lurte jeg på om dere har plass til meg også i tråden deres?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så klart er det plass! Kjempe trivelig! Uff, det er virkelig slitsomt når man bare står på stedet hvil, og virkelig vil komme seg over kneika! Men hvis man har noen skikkelige "nazi-uker" der man bare kutter ut det verste (kostholdsmessig) og trener mye, så kommer man med en gang inn i en ny tankegang! Jeg har gjort det nå, og det hjalp! Jeg har jo duppet rundt 70 i måneder nå, men endelig begynner jeg å komme meg under 70. Det går sakte, men det er likevel litt endring fra uke til uke :)

Hvordan liker du/pleier du å trene da? Og hvordan går det med kostholdet?

 

Ja, jeg hadde det egentlig kjempe kos bak baren igår, så det var ikke noe offer sånn sett :) Det var mer da vi stengte kl 12, og alle skulle på byen at det ble litt kjedelig for meg. Men men :)

 

Så var det vekten idag da. 68.8 kg (-0,2 kg) og 75,5 cm (ingen endring). Superskuffa! Og jeg som har trent så hardt de siste dagene, og har faktisk vært nærmere 1300 kalorier enn 1600 kalorier. Men jeg tror kanskje det er der problemet ligger. Tror jeg har spist for lite i ukedagene de siste ukene, så nå har kroppen blitt vant til det, og derfor sparer litt på fettet, slik at jeg ikke gikk ned like mye denne uken som de andre ukene. 200 g ned var ikke noe nederlag sånn egentlig, det var bare fordi da betyr det ingen spisedager i helgen! Men.. Vet dette er juks, men jeg har lovet kjæresten min denne kaken, så har allerede laget den! Og det er sykt kjipt å ikke kunne smake på den selv.. Så jeg stjeler en spisedag fra neste gang jeg skal ha.. Så hvis jeg greier å gå ned 500 g til neste fredag, så får jeg bare ha én spisedag :P

 

Friera: Hjelp, 3 uker godteristopp! Men det er jeg sikker på at du klarer! Når du først er inni det, så går det plutselig overraskende bra! You can do it!

 

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå 187 svar på denne tråden. Og nesten 4400 visninger! We are awesome! :D

 

Selvfølgelig er du velkommen DivineIdylle! Vi har veiedag fredager, og vi skriver ned midjemål også. Det er opp til deg om du vil gjøre det samme. :) Trener du noe spesielt? Hva driver du med ellers?

 

Solsikke: Kroppen protesterer bare. Tipper resultater kommer neste uke. Det du har gjort er nok ikke meningsløst. Blir spennende neste fredag!

Stjele en spisedag går sikkert greit. Bare det ikke går over styr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Takk for det jenter! Og gratulerer med under 70kg, Solsikke! Alle runde tall virker som en skikkelig kneik, og 70 var absolutt en sånn en for meg.

 

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv da. Jeg er 23 år gammel, kommer opprinnelig fra Oslo, men har de siste 4 årene bodd i utlandet pga studier. Jeg er nå i Frankrike for et siste år med språk og kulturstudier før jeg nok må komme over i voksenlivet og få meg jobb :-P Jeg har vært overvektig siden tidlig i tenårene, og det toppet seg da jeg var 15 år og 85 kg, noe som er veldig mye fordelt på knappe 160 cm. Slanket meg ned til 55 kg da jeg var 19 år, men gikk dessverre opp igjen til 75 kg (the famous fresher's fifteen evt twenty). Har siden kommet meg ned til nåværende 66,7 kg, men målet er 55.

 

Jeg bor i Sør Frankrike så jeg spiser mye frukt og grønt siden de lokale råvarene er helt fantastiske. Jeg spiser rett og slett rent og enkelt. Har veldig problemer med å få tak i grove kornprodukter og frokostblandinger - det finnes rett og slett ikke her. Så det må jeg bake selv. Er faktisk vanskelig nok å få tak i ingrediensene! Kan forøvrig avkrefte myten om at alle franskmenn er sunne, slanke og sprettende folk som spiser alt de vil av sukker og fett uten å legge på seg - er like mye variasjon her som i Norge! Men de spiser virkelig altfor mye sukker og hvitt mel sett med norske øyne. Min utfordring her (og alle andre steder) er alt utenom mat altså kos slik som vin, sjokolade, bakverk etc. Studenter fester jo også 'innimellom' vettu ;-)

 

Som trening så liker jeg best å løpe. Er stolt av meg selv som har fått til å bli bitt av den basillen i og med at jeg alltid har vært hu derre feite og trege i hjørnet. Har vært litt opp og ned med trening de siste tre ukene pga ren latskap - vil ikke stå opp halv seks om morgenen, og utover dagen og kvelden er det rett og slett for varmt for en nordboer. Men jeg er så smått i gang igjen nå. Kondisjon går jammen meg fort ned igjen! Prøver å løpe tre-fire ganger i uken, med to styrkeøkter - alt gjøres ute og på stuegulvet.

 

Dette ble veldig langt, men er jo en slags intro da. Jeg lover og ikke skrive like mye hver gang! Uansett, takk igjen for medlemskap i 'klubben' deres! Gleder meg til å bli bedre kjent med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! Sorry for at jeg ikke har fått skrevet på en stund, har vært hjemme en tur i helga med 80-årslag og det hele, så har liksom tenkt litt på andre ting...

 

Men jo, dere husker at jeg skulle prøve å motstå fristelser den natta jeg jobbet med oppgaven? Jeg sprakk totalt! Og da mener jeg helt fryktelig mye! Jeg satt hele natta (leverte halv ni om morgenen), og etterhvert var jeg så lei at jeg gikk på butikken (faktisk en døgnåpen kiosk) og bare kjøpte uendelig mye. Jeg spiste en hel pepperkakeboks, altså 400 g!!! og også 400g nøtter!!! Så herregud, tenkt at jeg gjorde det selv om jeg til og med skrev at jeg skulle prøve å la være... Veldig skuffende <_<

 

Siden torsdag har jeg vært hjemme og spist og spist hele helga. Utrolig godt med ordentlig mat! Da skjønner jeg virkelig hvor kjipe middager jeg spiser på studielån. Men nå er det tilbake til hverdagen og godtelov, så fredag kan bli spennende. Har jo ikke nå veid meg på to uker.

 

Gratulerer med veiing begge to! :D Skulle ønske jeg var der nede igjen...

 

Og velkommen så mye, DivineIdylle! Jeg er selv ganske ny her, men synes virkelig det er supert å ha noen å "snakke" med om alle utfordringene osv. Det hjelper i alle fall for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Hei Gro123!

 

Hyggelig å hilse på deg også :-) Vil bare si at jeg kjenner meg så igjen i hva du beskriver. Har selv holdt på sånn i mange mange år. Er derfor jeg har innsett at jeg må jobbe med tanker og innstilling også, men det er jo mye vanskeligere enn å spise den sjokoladen jeg har lyst på. Det er det som er min store last nemlig: sjokolade og is, og når jeg først spiser det så spiser jeg mye. For meg så kommer gjerne godtesuget på kvelden etter middag, og det kan komme uansett om jeg er stresset, lei meg, sint, eller ikke - altså at eg bare har lyst. Og jeg er altfor dårlig til å stå imot. Frustrerende! Akkurat nå henger godtesuget også sammen med at jeg er lei av å spise den samme maten hele tiden. Lever på studielån jeg også, og får å klare å kjøpe sunn mat for de pengene kreves det mye planlegging, og derfor tyr jeg gjerne til samme opplegget. Dessuten så er alltid det ene kjøkkenet vi har til disposisjon her i hybelhuset en skikkelig svinesti, så der vil ikke jeg lage mat noe som betyr at det blir spist mye salat her i huset!

 

Uansett, så er det godt å ha noen å snakke/skrive med! Har lest forumet her i årevis, men aldri selv blitt med i en tråd. Siden den strategien har feilet, så prøver jeg dette for å få litt motivasjon.

 

Har du godtestopp nå? Hvordan fungerer det? Tenker på om du aldri spiser godt/sukker eller om du kun spiser det en gang i uken e.l. Siden det er godt som er min største utfordring så leker jeg med flere ideer til hvordan jeg skal kutte ut disse uvanene mine. Hadde helt godtestopp i ni måneder for noen år siden, men da jeg så sklei ut så gjorde jeg det skikkelig - 20kg opp (igjen). Vil helst ikke gjenta den suksessen. Lurte derfor på om jeg skulle prøve å bare spise litt hver dag, men så er utfordringen da å stoppe etter litt...blæh, ja du skjønner :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er min store svakhet også! Jeg hadde nok vært mye slankere om jeg ikke var så usannsynlig glad i sjokolade. Jeg hadde også godteristopp i en lang periode for mange år siden. Etter den endte (desember) este jeg ut igjen 15kg.

 

Min tilnærming til dette "godteproblemet" er:

1. Jeg har 2 dager i mnd jeg kan spise godteri. Og da spiser jeg mye!. Ellers holder jeg meg unna.

2. Jeg skriver alltid opp alt - aalltid! Min suksess går parallelt med at jeg skriver opp hva jeg spiser og ikke minst planlegger hver eneste dag. Skriver gjerne opp dagen i forveien. (lager store posjoner go spiser over fler dager)

3. Om jeg går ned 500g +++ kan jeg kjøpe noe skikkelig greasy junk food aka Tex Mex burger på Egon f.eks. Solsikke gjør det samme, bare med spisedager. :)

 

Sneik meg på vekta i dag. -600g på 3 dager. Deilig å være "back on track" igjen. Definitivt fordi jeg har blitt helt nazi på å skrive ned alt sammen.

 

Forøvrig er diet.no MYE bedre å skrive ned hva mann spiser enn GR sine sider. Og den er gratis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Gro: Siden du sliter sånn med å motstå de her "binge"-hendelsene dine, hva med å istedenfor å kutte de vekk (for da bare sprekker man så lett) å heller minske mengden. F.eks med nøttene, bare bestem at 200 g er absolutt maks! Og når du har begynt å bli vant til den mengden, da er 150 g maks! I de fleste butikker er det fruktvekt, så det er bare til å sette nøttene oppå der for å se hvor mye det blir. For vi vet jo alle at det funker dårlig å kjøpe mye, og tenke at man kan heller spare restene. For det blir jo aldri rester! Jeg vet vertfall at kjøper jeg mye snop, da spiser jeg opp alt uansett!

 

Jeg hadde en lignende hendelse i helgen (lørdag) selv. Jeg hadde allerede spist masse mat + iskaka mi til dessert + snop tidligere på dagen. Så skulle vi bort på besøk til noen, og siden det ikke skulle bli så sent, så hadde jeg bestemt meg for å kjøpe en chipspose på vei hjem å kose meg med på kvelden. Men så fikk vi plutselig kveldsmat der vi var, og jeg spiste masse mat, og klokka var plutselig 12. Likevel gikk jeg innon shell og kjøpte en 200 g chips, som jeg spiste på senga foran dataen. Så UTROLIG unødvendig! Og det var bare fordi jeg hadde bestemt meg for det på forhånd. Jeg kunne fint klart meg uten!

 

DivineIdylle: Ei venninne av meg pleide å kjøpe skikkelig mørk sjokolade (76 % eller høyere), også tok hun bare ei rute til dagen, og for henne så døyvet det søtsuget! Kanskje du skulle prøve det en liten periode, og se om det funker for deg også? Ellers så skjønner jeg sykt at det er lite motiverende å bruke mye tid på å lage mat når kjøkkenet er skittent! Her er det ikke nødvendigvis så skittent, men det er så lite kjøkken, og man får ikke helt samme lysten til å bruke så lang tid der da!

 

Friera: Jeg sjekket ut diett,no nå, og den var jo såå mye bedre! Jeg har vurdert å betale for GR, bare for få se % av protein, fett osv. men der får man det jo gratis! Men skal fortsette å legge inn trening her uansett, for det er så gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Friera: Gratulerer med -600gr! Føles alltid så bra å være på vei til målet. Diett.no var kjempebra! Tror jeg skal begynne å bruke den for matregistrering. Ellers så er jeg også en fan av penn og papir jeg da. Har en egen kalender jeg bruker til å skrive inn alt jeg spiser. Den har også en hel uke over to sider slik at jeg får god oversikt over hvordan hele uken har gått hver gang jeg åpner den. Elsker, elsker, elsker også treningsdagboken fra getinspired.no, om noen av dere bruker den eller har lyst på noe sånt. Jeg er veldig glad i organisering, og å ha oversikt ;-)

 

Solsikke: takk for tips! Er selv veldig glad også i mørk sjokolade, så jeg overspiser på det også - her diskrimineres det ikke! Men har tenkt å prøve denne uken at jeg fordeler kosepoengene utover hver dag slik at om jeg har skikkelig lyst på noe så unner jeg meg det, men kun i små mengder. I går så var det en rute (ca 20gr) med mørk sjokolade med rom og rosin (Frankrike har så mye god sjokolade), og i dag ble det et lite glass rødvin på kafe. Har godt bra hittil, men jeg har sagt til meg selv at om jeg så går på en smell senere i uken, så får jeg finne på noe nytt. Kan ikke ha litt hver dag i tillegg til mye innimellom i en slankeperiode :-P

 

Har i hvert fall kommet skikkelig i gang med trening igjen da. Snublet over en fantastisk idrettspark 5 min fra der jeg bor hvor de har kjempeflotte grusbaner man kan løpe på, så ingen unskyldninger! Skal ta en tur i morgen mellom forelesninger. Har tre timer pause, så det er dumt å bare surre dem bort, selv om det jo er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Åh, den likte jeg, DivineIdylle (treningsdagboka altså) ! Jeg liker også egentlig veldig godt å skrive ting for hånd. All planleggingen og slikt. Det jeg liker med grete roede er det at man bare mater inn hva man har gjort, også får man ut resultatet (kaloriforbrenningen)! Kanskje jeg skal ønske meg den til jul :) Men har allerede ønsket meg løpejakke og løpehansker, og forrige bursdag så ønsket jeg meg bare treningstøy. Blir kanskje litt mye å ønske meg treningsdagbok i tillegg! :P Kanskje en julegave til meg selv? hihi Planen er jo å nå målet mitt vektmessig 1.desember. Så da er jo det en perfekt anledning til å skaffe meg en bok å lage nye mål som jeg vil oppnå! :)

 

Så flott med den treningsparken, da! :D

 

Det har blitt lite trening på meg denne uka, men veldig bra kosthold vil jeg si :) Har spist veldig masse frukt og grønt, og har i tillegg laget meg salat med blant annet kikerter, spinat og egg til lunsj, og havregrøt til frokost hver dag, og holdt meg unna for mye brødmat.. Har hatt den riktige fordelingen av karbohydrater, fett og protein, og fått i meg masse proteiner (minst 1 g per kg kroppsvekt per dag). Jeg har dessverre ikke fått helt 1600 kalorier, men det går jo greit når jeg ikke har trent så mye. Blir spennende å se på vekten imorgen da :) Forrige uke trente jeg som bare det i ukedagene, og endte med å ha gått ned 200 gram. Denne uken har jeg fokusert på kostholdet, så da får jeg se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71,5kg (-1kg!)

77cm (-1cm)

 

Jeg gjør noe riktig! :D Wuhu! Satser på 70, x neste uke altså! For DET er lenge siden jeg har sett.

Det har vært hardt arbeid, og åpenbart så betaler det seg. Kun en dag hvor jeg lå på 2100 kcal, ellers riktig mengde på ca 1800 kcal hvorav jeg spiser ca 120g proteiner. (selv dager hvor jeg ikke trente). Det er jo et tegn på at forbrenninga mi har økt en del.

Spiste 60g sjokolade i går, som jeg skammer meg litt over. Så skal egentlig kutte den burgern denne uka. Når det er sagt, fortjener jeg ikke en burger...? :)

Jeg har også slutta med Pepsi Max. Drakk nesten en liter hver dag, men for 3 dager siden kutta jeg det helt ut. Så vi får se hvor lenge det varer. :)

 

Solsikke: Flink ang kosthold! Det vil nok vises. Kosthold er det vanskeligste egentlig - og det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Ja, kostholdet er det virkelig det viktigste! Dette er beviset:

Vekta idag: 67,7 (-1,1 kg) og midje: 74 (-1,5 cm) ! :D

 

Jo, Friera du fortjener den burgeren! Med de resultatene, så viser det at du har vært kjempe flink denne uka! Spesielt siden du faktisk har spist en del (ikke for mye!) kalorier også. Jeg er litt bekymret for at jeg har spist litt for lite. For når jeg erstatter brød med salat og pasta med squash osv, så blir det jo mye mindre kalorier, og dermed har det blitt litt for lite totalt.

 

Et spørsmål; hvordan greier du å få i deg så mye proteiner? Tar du proteinpulver? Eller er du bare veldig flink til å spise mye kjøtt, egg, bønner osv. ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Så flinke dere har vært! 1kg nedgang på en uke er jo supert!

 

Jeg har ikke hatt fast veiedag før, men bare veid meg hver dag, så jeg husker ikke hva det var forrige fredag. Men siden jeg akkurat har blitt med i tråden deres så tenkte jeg at dette kunne være min første. Så startvekt på meg er 66,2 kg og 70cm midje. Jeg har endelig mål om 55kg. Skal lage en ordentlig og mer detaljert plan for delmål og slikt. En av grunnene til at jeg hadde lyst til å slenge meg på her var jo nettopp det å få til et mer strukturert opplegg. Merker at det fort blir surr når jeg holder på selv haha! Jeg sliter litt med gjennomføringen rett og slett. Synes maten jeg spiser for tiden er ganske ensformig og litt kjedelig noe som gjør veien kort til sjokoladen...bruker egentlig enhver unnskyldning da. Kan kun skylde på meg selv!

 

Friera: ser at du har veldig god oversikt over de forskjellige næringsstoffene du spiser, altså mengde protein, karbohydrater etc. Bruker du en spesiell diett i forbindelse med trening, eller er det bare generelt for å ha et balansert kosthold?

 

Solsikke: ja den dagboken er genial! Sleve utregningen synes også jeg det er veldig greit å gjøre på nett også. Blir bare sånn roughly i boken min. Men jeg synes det er nyttig å se alt på samme papir stilt opp ved siden av hverandre. Da ser jeg også raskt mønstre om når, hva og hvor jeg spiser da om du skjønner. Kult med sporty juleønskeliste da! I fjor ønsket jeg meg penger til et 'tredemøllefond' - så den ble kjøpt på salg i romjulen. Elsker den!

 

Forøvrig har jeg etter en massiv sukkersprekk i for i gårs (datt med hue rett i isboksen ja) og påfølgende migreneanfall, bestemt meg for å gjennomføre en sukkerfri uke fra og med i morgen. EN uke må da vel selv jeg greie.

 

Mine mål for neste uke er derfor: 1) sukkerfri 2) tre løpeturer og to styrkeøkter 3) positiv innstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Forresten, bruker noen av dere pulsklokke, og om dere gjør det, synes dere det er nyttig? Jeg har en sånn Nike chip i løpeskoene som kobler seg til iPoden som måler fart, distanse, kalorier etc. som er helt super, men jeg tenkte etterhvert å prøve meg på mer ordentlig intervalltrening og da følge med på pulsen. Så kom gjerne med tips!

 

Skal følge deres eksempel med kosthold utover uken i hvert fall, for der har jeg litt å rydde opp i :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...