Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Solsikke: Kjempeflink! :D Det er fantastiske resultater. We own it!

Jeg sleit veldig med å få i meg nok proteiner, så jeg måtte legge ned håndklede og kjøpe proteinpulver. Det hjelper masse.

Når det er sagt; jeg er rimlig sikker på at jo mer karbs du spiser, jo mindre proteiner får du i deg. (måltider med mye karbs har ofte lite proteiner og vica versa). Så jeg øker bare kjøttmengden. Spiser mye egg/bacon salat på skolen f.eks . Dropper brødmat. BLir seriøst uendlig mye egg da... :P

 

Divi: Jeg spiser akkurat hva jeg vil. Men får å ikke spise for mye karbs/lite proteiner/mange kcal, så blir jo maten automatisk sunn. + Trener TUNG styrke 3 ganger i uka + 1 cardio. Det er pga all STYRKEtreningen (ikke cardio!) at jeg kan spise så mye som jeg gjør. Og da er det svært viktig med 1,5-2g proteiner pr kg kroppsvekt for å bygge musklene.

 

Jeg har åpenbart ikke blitt helt flink enda da. Hjernen "låste" seg på at jeg fortjente å spise masse dritt i dag, noe jeg gjorde... Tex Mex burger, Twix, Eventyrsjokolade, crossaints, pannekaker... Huff. Så lenge det blir "confined" til i dag så skal det nok gå bra. Føler jeg går på en tynn line da, gjør jeg en liten ting galt, så tar det helt av med mat! Fått trent 4 ganger denne uka også da. Flink!

Jobben min saboterer veldig - gode tips til å unngå kjeksene, pannekakene og croissantsene når man jobber oppi det i 8-9 timer uten pause...?

 

En ting er sikkert; suksessfull vektnedgang for meg er synonym med at jeg skriver ned ALT jeg spiser. Gjør jeg det, så er oddsen så mye mindre at jeg skeier ut!

*skrive ned dagens inntak, noe som kommer til å svi noe innihelvete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Så fantastiske resultater dere har hatt! Må bare si gratulerer så utrolig mye altså, det er jo helt fantastisk!

 

Jeg må beklage at jeg har vært så lite aktiv i det siste, det har nok å gjøre med at det fortsatt går så dårlig. Jeg var 77,2 kg på fredag. Altså enda mer opp siden sist. Det som er kjipt er at jeg holdt meg den uka ganske bra, men så hadde jeg likevel gått opp.

 

Det går veldig bra med godteloven, har greid meg i to uker nå, så det er jeg veldig fornøyd med. Har også lagt til yoghurtnøtter i den, siden jeg tydeligvis ikke klarer å begrense hvor mye jeg kjøper. Så har trua på at det kanskje kan hjelpe litt. Siden jeg har gått så fort opp, innbiller jeg meg liksom at jeg kommer til å gå like fort ned igjen. Men det er jo sjelden sånn. Likevel har jeg mål om under 75,0 kg på fredag. Jeg må sette i gang, og det nå. Tror nok at vektøkningen har veldig mye å gjøre med at jeg så å si har slutta å trene, så det er vel der motivasjonen må komme tilbake.

 

Jeg kjenner meg veldig igjen det må å skulle lage mat på et skittent kjøkken. Jeg deler med fire andre, og har kanskje det skitneste og ekleste kjøkkenet. Så det frister lite å ta seg tid med å lage mat. Men jeg skal på butikken i dag, og skal prøve å kjøpe ingredienser til god, ordentlig middag. Hvis jeg spiser generelt god mat, så frister det kanskje mindre å spise godteri og snacks på kvelden? Tenker å kjøpe masse grønnsaker. Siden det er så kalorifattig kan jeg fortsatt spise mye, og jeg elsker å spise. Det er vel kanskje der det ligger. At når jeg da først velger feil mat, så spiser jeg likevel mye av det.

 

Må virkelig si at dere kommer med masse gode råd i tung stund. Så det setter jeg pris på. Synes bare det er kjipt å rapportere om at jeg mislykkes. Men det må taes tak i, og bedre tidlig enn sent.

 

Håper dette blir en super uke for alle! :)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

hei jenter!

uken har startet bra for min del. ble en 45min løpetur i dag tidlig og så kun stillesitting pga jobbing med oppgave. og maten har gått bra. eller det er jo bare den samme kjedelige maten, men det har i hvert fall ikke blitt fot mye av den! og heller ikke noe godteri. har nå ikke spist noe sukkerholdig siden fredag, så det skal jeg fortsette med. har satt det som mål for denne uken at den skal være helt sukkerfri - med unntak av mulig kake i bursdagen til en venn på torsdag, men der begrenser det seg selv. det er ikke i den typen anledninger jeg overspiser, det er når jeg sitter for meg selv og skal 'kose' meg. uff.

 

Friera: så tøft med styrketrening! har selv planer om å melde meg inn i treningsstudio npr jeg flytter tilbake til oslo for å begynne med det. man trenger jo en del utstyr i tillegg til litt ordentlig veiledning. høres vanskelig ut med jobben din da! akkurat på sånt så er viljestyrken min minimal, i hvert fall hvis jeg skulle gått rundt sulten og sliten samtidig mens jeg var omringet av all mulig mat jeg hadde lyst på men ikke kunne spise. hmm..ingen gode råd som ikke faller i kategorien 'lettere sagt enn gjort' dessverre ;-)

 

Gro123: du er ikke mislykket! den tankegangen må i hvert fall vekk! vet med meg selv at det når jeg går ned slike tankespiraller at jeg blir motløs og spiser enda mer for å 'trøste'. tenkt på det du har fått til, og drit i det som har gått galt - du må jo bare starte igjen. alternativet er jo bare så mye verre. to uker uten godteri er jo kjempebra! og bruk forumet. bare check inn om så det er for å si at alt er dritt. det må jo gå bedre etterhvert? vi driver jo alle i samme båt her :-)

 

forresten så blir min måle- og veiedag på lørdag denne uken. jeg skal hjem til oslo på ferie og da flyr jeg så tidlig fredag morgen at det blir ikke tid til annet enn å stå opp tenker jeg. gleder meg vanvittig mye til å få boltret meg på foreldrenes kjøkken! og ikke minst grovbrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere! Hyggelig med oppmuntrende ord, DivineIdylle, du har så rett. Det er bare å fortsette, i hvert fall ikke gi opp. Det fører jo ingenting godt med seg.

 

Men i dag har jeg ikke greid å spise nok i det hele tatt. Det har bre blitt 1058 kcal. Og jeg er så mett at det ikke er mulig. Lagde nemlig grønnsakssuppe til middag, med bare masse herlige grønnsaker. Over 4 liter ble det, og jeg spiste opp alt sammen. Men likevel blir det ikke nok kcal. Det er kanskje greit, men er litt redd for at jeg skal spise for lite, for så å spise altfor mye i morgen. Har lagd plan for morgendagen, satser på å ligge på 1400 kcal. Og så holde meg innenfor det :) Jaja, det var i alle fall en god (om ikke litt ekstrem) start på uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

haha så bra da Gro! en god start på uken er alltid det beste - begynn som man vil fortsette er det ikke slik? god og varm grønnsakssuppe hørtes forøvrig ordentlig fristende ut! må lage det når jeg kommer hjem til helgen. er jo en kjempegod lunsj også!

 

jeg har gått skikkelig på trynet i dag med sjokolade jeg da. det er den tiden i måneden og da føles det alltid som om jeg blir redusert til et skikkelig matvrak som bare MÅ HA noe å spise nærmest hele tiden - og da helst noe søtt. blir visst tilsammen 2500 kcal i dag - altså 900 for mye. au da. begynner på nytt i morgen - haha hørt den før eller? mener det jeg da. må jo nesten det om jeg skal nå 4kg ned til jul! det er mitt første delmål btw - 62kg til fredag 21 desember så ca en halv kg i uken.

 

uansett så fokuserer jeg veldig på å ha en positiv innstilling til meg selv og kroppen min fordi jeg alltid har hatt et veldig negativt forhold til den og det har aldri ført noe godt med seg. da blir det liksom dobbelt opp dårlig samvittighet, mer spising og bare spiral nedover. altså positiv innstilling - jeg lærer å tilgi meg selv når jeg innimellom går på trynet, det går bra, opp igjen - dette skal gjennomføres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig, DivineIdylle! Sliter også veldig med negativt forhold til kroppen min for tida, buksene passer ikke og jeg føler ikke jeg ser fin ut i noe. Men det er så sant å prøve å være positiv! Skal bli flinkere til å fokusere på det positive, og ikke bli deppa. Som for meg betyr at jeg trøstespiser. Kjipt med en liten sjokoladesmell, men det er jo så godt! Og særlig på den tiden av i måneden som du sier. Jeg får helt ville cravings og føler aldri at jeg har fått nok mat. Selv om jeg er stappmett liksom! Og selv om jeg prøver å unngå å ha noe godt liggende, så ender jeg bare opp med å spise 8 knekkebrød eller noe i stedet. Jaja.

 

Foreløbig fortsatt en god start på uka! Med to glass rødvin ble det 1279 kcal. Så det var jo greit. Lagde hjemmelaget tomatsuppe i dag, med masse tomat, sopp og løk. Det var herlig. Det finnes nesten ikke noe bedre enn suppe om høsten altså. Det er så varmt og godt og koselig å spise. I morgen blir det nok likevel en omelett, kan jo bli for mye suppe også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå klart å ikke drikke Pepsi Max på en uke (jeg har vært avhengig i 4 år og drukket det hver dag) og herlighet så søtsugen jeg har blitt!!! Det er helt ille. Frusterende... Spiser sånn småsjokolader hver dag. (kun en, men er jo gjerne 150 -280 unødvendig kcal pr dag) Jeg er litt usikker på om jeg burde slutte når jeg driver med slanking, men samtidig er Pepsi Max forbruker noe som tar masse penger, og ikke minst totalt unødvendig for kroppen. Så har en del motforestillinger mot å starte igjen. På en annen side, jeg velger Pepsi Max over overvekt anyday.

 

Gro:Ser ut til at det går bedre nå. :) Men syns uansett du burde spise mer sånn at du ikke går på nok en smell. Spise ordentlig forebygger disse smellene. :)

Skitten kjøkken er kjipt, men dårlig unnskyldning. Dødsbra du ikke har spist godis da! Da er jo det verste over.

 

Divi: Ja, du burde ha ordentlig veiledning. Og om du evt har økonomi til det ta noen PT timer. Det er svært viktig å trene riktig styrke, hvis ikke risikerer du skade + mindre effekt. Les dette, en kjempegod artikkel for nybegynnere. http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

 

Begge: enig ang kroppsbilde. Men jeg syns den ser ok med klær nå faktisk. (i motsetning til tidligere da jeg hatet den). Naken derimot, er mindre flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Angående Pepsi max: Jeg så et program på nrk2 her om dagen som handlet om lettprodukter. Og statistikk viste at det var flere "tjukke" som drakk lettbrus enn "tynne". Grunnen til dette var at når man drikker lettbrus, så lurer man hjernen med dette blodsukkeret som ikke går opp, og da ender det med at man spiser mye mer mat. Så hvis man drikker pepsi max til middagen, så er det mye større sjans for at man spiser mer enn hvis man hadde drukket vann (eller brus, men der er det jo masse ekstra kalorier, så da blir det mye uansett). Så det er utrolig bra at du prøver å slutte med det Friera! Forhåpentligvis så går det verste godtesuget over etter en stund, og du tjener på det i det lange løp! Så du burde ikke tenke på overvekt og pepsi max som to ulike ting. Det er sannsynligvis mer knyttet sammen enn man tror!

 

Så var det min update. Jeg har virkelig mista matlysten i det siste jeg.. Spiser alt for lite, og da får jeg ikke nok energi til å trene heller. Og har vært skikkelig kvalm de siste dagene. Hadde en periode som var helt lik rett etter sommerferien, og da gikk det over, så jeg får bare vente. Men det er skikkelig kjipt å ikke ha noe som helst treningsmotivasjon. Jeg dro og svømte igår da, 2000 m, og det var veldig forfriskende. Men idag gjorde jeg styrke, og det var bare helt utrolig slitsomt.. Så det er nesten så jeg begynner å ty til søtsaker bare for å få nok kalorier! Men så vil jeg ikke det heller.. Igår kveld hadde jeg en skive med jordbærsyltetøy da, og det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var 76,1 kg i går. Så det er -1,2 kg. Men jeg hadde jo egentlig mål om å være under 75, så jeg kan jo si at det ikke funket helt. Så jeg må nok bare si at det ikke går like fort av som på. Men jeg er likevel ganske fornøyd med -1,2 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow jenter! Dere er awesome! :D

 

Jeg har ikke fått veid meg på fredag. Og var på fylla i går så vekta i dag er ikke reel. Så skal veie meg i morra. Men det kommer ikke til å vise en bra tall.. Sukk. Spist masse dritt denne uka + to fyllekuler med masse dritt. Men nå har jeg sinnsyk måned i november med jobb hver helg, så da begrenses nok det sosiale deretter. Skal PRØVE å komme på 67,xkg innen 1 des. Hvis ikke må jeg ta 1-2 uker av des og ta av de siste kg. Noe jeg helst vil unngå. Er litt skuffet over meg selv siden det gikk så innmari bra forrige uke. Jeg vet hva som er suksessoppskriften, men jeg må klare å følge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Åh, endelig føler jeg meg tipp topp igjen! Den forrige uka var virkelig dritt! Nå er jeg i toppform, og mer engasjert enn noensinne! Siden jeg ikke har orket mat i en uke nå, og siden matlysten endelig er på topp igjen gjør at jeg har veldig lyst å spise MASSE mat (inkludert den 1/3 brownieskaka som står ute på kjøkkenet), men det skal jeg ikke. Det er nå vi må slå skikkelig til på rutinene jenter! Vi må gi jernet! Nå er det litt under 5 uker til 1.desember, og frem til det så SKAL vi gjøre en skikkelig innsats! For etter det kommer eksamener og jul, og da blir det mye vanskeligere å kunne nå noen mål. Du, DivineIdylle, har vel satt deg et mål til 21. desember, så du er ikke like i "innspurten" som oss andre. Men likevel, hvis ting begynner å rakne nå, så blir det ekstra vanskelig å ta seg sammen igjen etterpå.

 

En annen grunn til at jeg er så engasjert nå, er at innen fredag er jeg forhåpentligvis nede på 66 og noe! Det er et tall jeg ikke har sett på mange mange år! :D Og jeg begynner virkelig å se målet nærme seg nå! Og jeg har så lyst at vi alle skal greie dette sammen! Friera, du SKAL nå 67 og noe til 1.des, DivineIdylle du skal på 62 til 21.desember og du Gro, hva tenker du? :)

 

I tillegg har snøen lagt seg i marka i Trondheim, og jeg er veldig giret på å få gått en del trening på langrenn denne vinteren, så da er jeg mer motivert på trening også! Og jeg har økt fra 24 kg til 27-28 kg i benkpress, så det ser ut til å jeg skal klare målet mitt på 30 kg (8+ reps) til jul :)

 

Ha en fin dag da, flotte jentene! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig at du føler deg bra igjen, Solsikke! Det er så herlig å være i form igjen og ha lyst til finne på noe :D Det er så sant det du sier; nå er det innspurt! Jeg begynte jo egentlig på 74,0 kg og hadde egentlig mål om 65 innen 1. desember, men det kan jeg se langt etter nå. JEg tror målet mitt for 1. des må være å se 70 og noe. Hdde blitt overlykkelig hvis jeg så 69-tallet, men med bare knappe fem uker kan nok over seks kg bli vanskelig. Men jeg skal virkelig prøve å gå ned minst én kg i uka, så ender jeg opp på 70 og noe. Jeg gikk jo ned 1,2 kg forrige uke, så det er jo håp! :)

 

Forresten, jeg har fortsatt holdt godteriloven!! JEg er så utrolig fornøyd med det at det ikke er mulig! Det var så kjipt med den lange perioden hvor jeg følte jeg ikke gjorde annet enn å spise godteri (som jo førte til at jeg gikk opp 6 kg....), men det er så fantastisk at det er over!!! Har faktisk ikke like lyst på sjokolade som tidligere, og jeg innbiller meg at de verste cravingsene har blitt færre. Forresten var det kjekt å få vite at det bare varer 15 min! Det prøver jeg å huske på hver gang jeg får lyst til å sprekke :)

 

Stå på denne uka, jenter! Nå ble jeg faktisk skikkelig gira av å skrive her, så dette lover godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så flink du er som har holdt godteloven, Gro! :D Har hu venninna du hadde det sammen med også vært like flink? :)

 

Er det forresten noen som vil være med på planke-challenge?

tumblr_mclmelTjaW1r36m55o1_500.png

 

Jeg tenkte vertfall at jeg skulle prøve meg :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jenter! :D Jeg har også gjort det mye bedre de siste dagene. Vekta var skrekk og gru. 72,5kg... Litt overrasket ved tanken på at jeg var ikke så ille da. Over kort tid. Men men. Man går jo lett opp igjen om man skeier ut før kroppen har stabilisert seg.

Når det er sagt så har jeg knapt drukket Pepsi Max, og søtsuget/brussuget har roet seg betydlig. Kjempedeilig. Jeg er uendlig glad jeg slutta.

 

 

Solsikke: JA! SKal gi jernet de siste ukene! Satse på ca 3kg vektnedgang, iaffal. Dere motiverer!

Tror nok ikke jeg blir med på noe plankechallenge...

Apropo planke, i stede for å holde ut i x antall minutter, legg vekter på korsrygen. Da SVIR det i buken. Fantastisk trening. Selv bruker jeg en 5kg skive på ryggen.

 

Gro: Imponerende ang godtelov! :D Det er fantastisk!

 

Vi skal klare det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

Hei jenter! så flinke dere er!

 

beklager midlertidig fravær. etter at jeg kom hjem fredag kveld har det gått litt i ett her. er alltid sånn når jeg tar en tur hjem. koselig da!

 

Friera: takk for artiklene på fitnessblogg! alltid moro med slike blogger synes jeg.

 

jeg veide meg på lørdag morgen - 66kg og 70cm - så man kan si at det ble på stedet hvil for min del forrige uke. ikke så overraskende med tanke på hvor mye sjokolade det ble. oh well, på'an igjen. jeg har begynt uken her strålende med tanke på trening. har rukket tre løpeturer siden jeg kom hjem, men kostholdet er bånn av bøtta for å si det rett ut. mye vin og godt sammen med venner jeg ikke har sett på lenge. ikke bra.

 

Solsikke: jeg har mål om -4kg til 21/12, men kan jo sette et delmål om -2kg til 1/12 så er jeg med på deres innspurt.

 

jeg merker at det er kostholdet, og da spesielt søtsaker, som er min store utfordring. greier bare ikke å begrense meg. dessuten så er det SÅ mye lettere å overspise slik etter at jeg har drukket litt vin - noen andre som har det sånn? tror jeg skal være litt streng med meg selv. kanskje innføre god gammaldags 'lørdagsgodt'.

 

er på tide å sette gode hensikter og planer ut i livet rett og slett. full skjerpings!! heia heia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

DivineIdylle: Ja! Lørdagsgodt! Det er akkurat det jeg har, og det funker superbra! Jeg må jo i tillegg gjøre meg fortjent til det da, ved å ha gått ned nok på fredagsveiingen. Men det har jeg gjort hver fredag utenom én, så i praksis har jeg lørdagsgodt. Og vet du hva? Når du har holdt på med det en stund, så virker det faktisk litt feil å spise søtsaker i ukedagene! Ikke at suget er helt borte, men bare når f.eks. kjæresten min spiser litt smågodt på en tirsdag, så tenker jeg "Nei, og nei, smågodt på en tirsdag, det går ikke an!" Også har jeg ikke så veldig lyst på fordi jeg føler at det ikke passer seg på en måte. Det er virkelig som å være barn igjen! Søtsaker i ukedagene er liksom helt utenom det vanlige! Også gleder jeg meg såå mye til helgene og, fordi da kan jeg spise :) Og da nyter jeg det mye mer også :) Oj, nå ble det litt mye blabla her, sorry :P Poenget var at jeg er for lørdagsgodt!

 

Friera: Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, jeg bare elsker diett.no! Syns det er så interessant å sitte å se hva ADI er på de ulike næringsstoffene, og deretter se hvordan jeg ligger an. Og da legger jeg jo veldig godt merke til hvilken mat som f.eks har mye jern i seg, og f.eks hva jeg bør spise for å få nok fiber! Også har jeg lagt inn mål om hvor mye proteiner jeg skal få i meg daglig, og da får jeg rødt når det ikke er nok. Skikkelig kult! :)

 

Ha en god natt da jenter, så "snakkes" vi nok imorgen, for da er det veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi hoppa så mye. Alt fra 71,2 - 71,7. Så jeg velger å være optimist og si;

 

71,2 (-300g)

76cm (-1cm)

 

Veldig fornøyd. Neste uke er jeg på 70 tallet. Omfg! Gleder meg. Godterigalskapen har passert, og jeg annser meg selv som "kurert" for colaholismen. Føles bra!

 

Litt rask svar her jenter. Må jobbe med en lekse... Sukk.

 

Håper dere fikk knalle resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Bra, Friera! :D Å være kurert for colaholismen kan sees på som en ganske stor bragd! :D Grattis :)

 

Jeg er også svært fornøyd med dagens resultater; 66,1 kg (- 1,0 kg) og 72,5 cm (-1,0 cm) :) :) omg omg, neste fredag så er jeg kanskje på 65 og noe! crazy! Det hadde i tillegg vært så utrolig gøy hvis jeg kunne kommet meg ned til 70 cm i midjen innen jul :) :)

 

Nå har jeg spist ganske masse iskrem med banan, og smågodt i tillegg, og alt med sånn passe god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DivineIdylle

så bra jenter! er så deilig når det funker!

 

mine resultater ble ikke så bra som håpet, men allikevel bedre enn ventet :-P 65,6 kg og 69 cm altså -0,4 kg, og 1 cm. ikke fortjent, men kjært mottatt! jeg har hatt en skikkelig spiseuke her hjemme, men på mandag drar jeg tilbake til Frankrike, så da blir det tilbake til hverdagen. kostholdet har vært helt katastrofe, så tror nedgangen er fordi jeg har holdt på og løpt mye - det har blitt seks løpeturer siden jeg kom hjem. er så deilig med mølle i kjelleren og/eller frisk høstluft å løpe i ute! nydelige bygdøy :-) i kveld blir det nok mye god mat hos en venninne, men det er greit!

 

ellers, så har jeg tenkt og virkelig begynne å gjøre en innsats med tanke - og handlingsmønstre som gjør at jeg (over)spiser ting jeg egentlig ikke har lyst på eller et at jeg ikke burde/trenger. tenkte å se på Beck-metoden (bok: the beck diet solution) som er basert på teknikker man finner i cognitive behavioural therapy. det handler om kartlegge og å bli bevisst på seg selv, tanker og handlinger da. noen som har prøvd eller hørt om det eller lignende?

 

ha en kjempefin lørdag, jenter! snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Gratulerer så mye med nedgang alle sammen! All nedgang er supert, viser at ting går rett vei :) Selv fikk jeg ikke veid meg denne helga, og glemte det faktisk også i dag, men jeg skal ta en foreløbig vekt i morgen, og så en ny og offisiell veiing igjen på fredag.

 

Har endelig trent igjen! Tok første løpetur i dag, og jeg merker så sinnsykt at jeg har blitt i dårligere form! Det var helt latterlig, lungene brant og jeg følte meg som et vrak. Men likevel fornøyd med at jeg har kommet i gang igjen, etter nesten tre uker uten trening... Uansett, spisingen går det også bedre med, greier i større grad å begrense meg selv. I helga sprakk jeg likevel rimelig kraftig på fredag og lørdag. Menmen. Vi får se hva vekta viser i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så bra at du er igang igjen, Gro :) Formen kommer forhåpentligvis raskt tilbake igjen!

 

Jeg skeiet også ut kraftig denne helgen! Selvom jeg har lov, så finnes det jo grenser :P Men vet dere hva? Jeg hadde så dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde trent hele helga, og hadde spist så mye.. Men da jeg var på trening nå nettopp, så hadde jeg så utrolig mye energi! Jeg hadde fortsatt mye igjen å gi etter intervallene, og da pleier jeg å være helt skutt! Så jeg kjørte på med 40 min. temmelig hard styrketrening etterpå, og guri det var deilig! :D Så hvis dere går rundt med dårlig samvittighet fordi dere ikke trener hver eneste dag, så husk at det er minst like viktig med restitusjon!

 

Hvilke treningsplaner har dere for uka da? Jeg skal hjem til familien i Stavanger i helgen, så vil helst få trent onsdag og torsdag også, siden det er stor sannsynlighet for at det blir lite trening i helgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei..Så var det vekta for i dag. Det ble 76,4 kg, altså +0,3. Ikke fornøyd med det akkurat. Jeg holder godteloven fortsatt, men forspiser meg fortsatt på nøtter. Så lurer på om jeg må forby det helt. Jeg får bare fortsette. Det kjipe er egentlig at jeg synes jeg har vært ganske flink de to siste ukene, og så har jeg på to uker gått opp 300 g!! Jaja, håper det løsner nå snart, og at kg bare plutselig renner av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan gikk det på fredag? Noen som gjorde det bedre enn meg? Helt sikkert :) Helga var ikke bra for min del i det hele tatt. Hadde såkalt "spisedag" på lørdag, hvor jeg og hun ene jeg bor med lagde hjemmelaget pizza (spiste heele..), og utnyttet godtedagen med en 200gs melkesjokolade. Ble også en god del vin og nøtter, så det var ve kanskje tidenes utskeiing. But, but.

 

Denne uka har i alle fall begynt bra! Jeg har funnet ut at mye av grunnen til at jeg går på så store smeller er at jeg spiser altfor lite regelmessig. Så nå har jeg som mål å spise i alle fall frokost, lunsj og middag hver dag. Få litt struktur rett og slett. Så blir det sikkert lettere å kontrollere hvert måltid også, når man ikke dør av sult til hvert måltid. Så i dag har jeg spist havregrøt til frokost og salat og eggerøre til lunsj. Så blir det en suppe til middag og så håper jeg å være fornøyd! :)

 

Angående trening denne uka, så har jeg og en venninne satt opp et treningsskjema for november og desember, vi skal dessuten også ha matdagbok som vi viser til hverandre for fortsatt motivasjon og greier. For å sikre nok kos, så har vi også en plan om å drikke vin sammen minst én gang i uka. Kanskje ikke det lureste, men hvertfall hyggelig! Så i dag skal vi på yoga, tirsdag på pilates og fredag løping. Så skal jeg svømme i helga tror jeg. Er faktisk ganske gira på å dra på yoga og sjekke hvordan det er! Har bare vært på det en gang før, så er nok ganske dårlig. Men siden vi begge to nå er i ganske dårlig form, hørtes yoga ut som et deilig treningsalternativ.

 

Hva er deres planer for uka? Og har dere holdt på med yoga før, i så fall, hvordan synes dere at det er? Håper alle får en god uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...