Gå til innhold

Noen som slår følge på veien ned 15 kg ?


Gjest kråka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei - har du lyst å bli forumvenn og følge med på veien :rolleyes::rolleyes:

 

Jeg er en dame som sliter med vekta....som de fleste gjør som er innom et slikt forum. Nå er vekta kommet opp i hele 83 kg - det er i alle fall 15 kg for mye. Jeg har ikke kropp som er laget for harde økter på treningsstudio. Jeg er mest "støttemedlem" på treningsstudioet her. Var flink i et par måneder i vinter hvor jeg trenet om morgenen før jeg begynte på jobb, men så falt det ut etter hvert. Jeg skal starte opp etter påskeferien. Jeg har klart behov for å trene fordi jeg har problemer med muskler og ledd. Har derfor et program med sykkel og noen øvelser for mage/ rygg.

 

Jeg trives dårlig når vekta øker slik som nå. Jeg må ta ansvar og tak for å gjøre noe med det. Vil ikke melde meg på nettkurs før jeg er tilbake fra påskeferie. Skal bruke forumet til å starte litt for meg selv først. Det vil være så koselig om vi var flere som startet samtidig. Blir du med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Lexie_82

Hei.

 

Jeg er gjerne med :)

 

Jeg begynte for meg selv for 4 uker siden (dvs på mandag som kommer så er det 4 uker) Startet på 87,8 kg og målet er 70, jeg er nå på 84,8.

Motivasjonen begynner å skrante litt og jeg kjenner at jeg trenger litt hjelp for å ikke gi opp.

Jeg trener 4 ganger i uken og følger meny 1, 1300 kcal slavisk, men jeg syntes det går forferdelig tregt nå. Syntes ikke jeg ser resultater fort nok.

 

Jeg er 176 høy og er 29 år.

Hvilken meny følger du, og hva gjør du for å holde motivasjonen oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - har du lyst å bli forumvenn og følge med på veien :rolleyes::rolleyes:

 

Jeg er en dame som sliter med vekta....som de fleste gjør som er innom et slikt forum. Nå er vekta kommet opp i hele 83 kg - det er i alle fall 15 kg for mye. Jeg har ikke kropp som er laget for harde økter på treningsstudio. Jeg er mest "støttemedlem" på treningsstudioet her. Var flink i et par måneder i vinter hvor jeg trenet om morgenen før jeg begynte på jobb, men så falt det ut etter hvert. Jeg skal starte opp etter påskeferien. Jeg har klart behov for å trene fordi jeg har problemer med muskler og ledd. Har derfor et program med sykkel og noen øvelser for mage/ rygg.

 

Jeg trives dårlig når vekta øker slik som nå. Jeg må ta ansvar og tak for å gjøre noe med det. Vil ikke melde meg på nettkurs før jeg er tilbake fra påskeferie. Skal bruke forumet til å starte litt for meg selv først. Det vil være så koselig om vi var flere som startet samtidig. Blir du med ?

 

 

Hei!

Eg starta på GR kurs jan 2010, og gjekk ner 8 kg på to kurs, og tok av 4 kg til åleine. og eg har klart å holde vekta lenge, men nå sliter eg!har gått opp 6kilo!:(( Seie til meg sjøl kvar kveld at eg skal skjerpe meg dagen etterpå. Eg har så mange ting som BØR motivera meg, men eg faller utpå gang etter gang:( Eg merkar at det går utover sjølvtilliten min:( vekta viste 74.4 idag!:((( eg drømmar om å vege 65 kg, men første mål er 70kg:) Eg tykkjer det er så mykje meir vanskelig no enn det var forrige gang, muligens det kjem av at eg har gjort det før:S eg anar ikkje:S

 

Eg startar igjen i morgon, så eg blir med:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Hei hei damer!!

 

Jeg vil gjerne henge meg med hvis jeg får lov??

 

Har meldt meg på kurs den 5 mai men vil gjerne starte litt på forhånd.

Veier nå 83 kg og er 1.64 høy. Er nå på mitt aller tyngste og trives IKKE med det, så noe må gjøres!!!

 

Målet er 65 kg så jeg har 18 kg å bli kvitt :huh: men det skal gå!!

 

Har en utfordring med en ekstrem sukkeravhengighet og har også en utfordring i forhold til at jeg ikke kan trene noe særlig da jeg har ME.

 

Men er optimistisk :)

 

Første delmål for meg er 78 kg og målet er å klare det på 5 uker med start neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår gjerne følge på veien. :unsure::rolleyes:

 

Veier 83,5 nå og har aldri vært så tung. Mistrives med det og trenger en dytt i riktig retning.

Gleder meg til å slå følge på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Når har dere andre veiedag? Jeg har om mandagen.

Jeg har gått kurs tidligere og syntes det var motiverende å registrere vekt sammen. Det føles bra de ukene resultatet er bra og det gir motivasjon de ukene resultatet ikke står til forventningene.

 

Er dere med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg vil gjerne bli med,er ei jente på 24 som har to små, er 1.75 lang og veide idag 86.5 :angry: Målet mitt er egentlig 73, håper på mindre ;) har egentlig veiedag fredag men bytter gjerne til mandag så blir det mer moro å veies inn sammen :) Jeg skal endel bort i påska så skal komme sterkere tilbake etter den :) Kråka, Sarah og Allyza hvor høy er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Det går fint for meg med veiedag på mandager, skal begynne på et kurs i begynnelsen av mai, kurset går om tirsdagene men det gjør jo ingenting.

 

Er veldig klar for dette her!! Har jo noen flere kilo enn 15 å ta av, vil jo gjerne gå ned en 18-20 kg.

 

Så da blir første veiedag for oss mandag den 9.april??

 

Er det noen som vet hvordan man kan lage seg en slik nedtelling som kommer opp nederst på innleggene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Supert at så mange blir med mandagene :) Jeg går ikke på kurs denne gangen, men følger opplegget som om det er ett kurs.

 

Ja, hvordan lager dere sånn nedtelling med uker og delmål nederst på siden? Det vil jeg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil no berre sei at du har vært flink Newbie!:)) Hold motivasjonen oppe!:) Har du målt antall cm på kroppen? Så kan du måle deg no når du føler det går treigt, for kan hende du mister cm likavel;)

 

Start er altså førstkommende mandag:) Eg reise på treningsleir i morgong, blir borte ei veka. Så eg veger meg når eg kjem igjen;) Dette skal me klara:)) Har de nåken tips til kva ein kan tenke når du føler sjokoladen roper på deg? Det er da eg slit som mest, og det er helst om kveldene:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har dere plass til en til?

 

Jeg har prøvd meg i et par andre tråder de siste ukene, men uten hell...trenger virkelig noen å slå følge med altså! :-)

 

Jeg er 164 høy og ca 77 kg...(?) Vi får se på mandag, blir skummelt etter en ikke altfor sunn påske. Iddelt sett vil jeg ned til rundt 63-65. Jeg har en ettåring, og ammer noe fremdeles, så legger meg vel på rundt 1600 kcal.

 

Sliter med sjokolade her og...og lightbrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei hei.

 

Ja, da var mandagen her allerede... merkelig hvor fort uken går når det er ferie :)

Dagens vekt er 83,1 kg. Det er 4,4 ned siden start 6.mars.

Jeg må si meg fornøyd ned 0,6 ned nå i påsken. Langfredag og påskeaften var ingen gode dager...

 

Jeg tok en kropps analyse for en tid tilbake, denne viser hvor mange cm jeg bør ligge på rundt armer, lår, midje osv... For 3 uker siden fant jeg frem denne og fant ut at jeg skal ta alle mål hver 4 uke.

57 cm for mye var den brutale dommen, så jeg er veldig spent på målene neste uke. Håper det gir mer motivasjon å se cm forsvinne, jeg syntes det går så sakte med vekten...

 

Ønsker dere alle en sunn og sporty uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg vil gjerne bli med,er ei jente på 24 som har to små, er 1.75 lang og veide idag 86.5 :angry: Målet mitt er egentlig 73, håper på mindre ;) har egentlig veiedag fredag men bytter gjerne til mandag så blir det mer moro å veies inn sammen :) Jeg skal endel bort i påska så skal komme sterkere tilbake etter den :) Kråka, Sarah og Allyza hvor høy er dere?

 

Vi har samme utgangspunkt og mål :)

 

Slenger meg på denne tråden jeg også :) snart 32, gift og har to små barn :)

 

Vil helst ned 13 kg, men SKAL ned 10 kg til sommeren :)

Legger meg på meny 2, siden jeg tidligere har funnet ut at det var den jeg skulle være på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Vi har samme utgangspunkt og mål :)

 

Slenger meg på denne tråden jeg også :) snart 32, gift og har to små barn :)

 

Vil helst ned 13 kg, men SKAL ned 10 kg til sommeren :)

Legger meg på meny 2, siden jeg tidligere har funnet ut at det var den jeg skulle være på... :)

 

Så moro!!:-D Jeg er skikkelig motivert nå, håper det varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari-anne

Ja jeg vil være med, skal også ned 15 kg og startet for meg selv i dag :rolleyes:

Startet med å dra innom butikken å investere i pålegg som skal være lettere enn vanlig og bruker nå tia her inne for å lese meg litt opp på hva som er lurt å ha i skapet + få masse tips.

 

 

 

 

 

Hei - har du lyst å bli forumvenn og følge med på veien :rolleyes::rolleyes:

 

Jeg er en dame som sliter med vekta....som de fleste gjør som er innom et slikt forum. Nå er vekta kommet opp i hele 83 kg - det er i alle fall 15 kg for mye. Jeg har ikke kropp som er laget for harde økter på treningsstudio. Jeg er mest "støttemedlem" på treningsstudioet her. Var flink i et par måneder i vinter hvor jeg trenet om morgenen før jeg begynte på jobb, men så falt det ut etter hvert. Jeg skal starte opp etter påskeferien. Jeg har klart behov for å trene fordi jeg har problemer med muskler og ledd. Har derfor et program med sykkel og noen øvelser for mage/ rygg.

 

Jeg trives dårlig når vekta øker slik som nå. Jeg må ta ansvar og tak for å gjøre noe med det. Vil ikke melde meg på nettkurs før jeg er tilbake fra påskeferie. Skal bruke forumet til å starte litt for meg selv først. Det vil være så koselig om vi var flere som startet samtidig. Blir du med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang og, startet et nytt og bedre liv i dag :-)

 

Veide meg i går, startvekt for meg var 76,5 kg.

 

Tenker å registrer mat noen uker nå i starten, så får vi se hvordan det går etter hvert!

Noen som har trenings/aktivitetstips...? Sliter med å få tid til det pga ettåring + at jeg pendler langt til jobb med bil. Vanskelig å få beveget seg nok altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Da har jeg offesiellt lagt baderomsvekta for hat.. Jeg klarer ikke la være å gå på den hver morgen. I dag var det egentlig gode nyheter som blinket mot meg, men det er jo mandag og BARE mandag som er veiedag.

Noen andre som har dette problemet, eller har tips til hvordan jeg kan snakke meg selv bort i fra å gå på den HVER dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med. Ser at jeg er litt eldre enn dere.... 47, snart 48 år, men skal ned ca 12 kg. Jeg har tenkt lenge på å sette i gang for alvor, men det har visst blitt med tanken. Ble inspirert av en venninne som har gått ned 24 kg på et år! Kan hun, kan jeg! Jeg løper en del, litt dårlig til å trene styrke, dessverre. Har alvorlige planer om å skjerpe meg der! :rolleyes: Syns det er veldig godt med vin og kommer til å bruke frimerkene til det... Trenger å kutte ut snacks. Elsker nøtter og har nektet å innse at det er mye energi der.... (man kan si at nøtter er sunt så mye man vil, men 200-300 g nøtter er det antall kcal jeg trenger - i døgnet... Ikke i TILLEGG! ) vel... Jeg har ikke vekt for tiden ,men skal kjøpe det inn. Veide 79, 2 for litt over en uke siden og skal ned til 68 kg. Tenker gjennomsnittlig vektreduksjon på 0,5 kg i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Lexie, jeg holdt nesten på å skrive akkurat det samme som deg i mitt forrige innlegg...SÅ fristende å kontrollveie støtt og stadig. Mistenker at det er litt fordi jeg er utålmodig etter resultater. Men denne uka skal jeg være flink. Om jeg klarer å vente en hel uke, kan det jo hende jeg føler at jeg har gått ned mer på en måte. Mer siden sist jeg målte liksom.

 

Jeg har vært ute og gått en tur nå, bare ca 45 minutter, men bedre enn ingenting. Det var jommen meg ikke særlig fristende å gå ut av huset når babyen endelig hadde roet seg, men det var fint når jeg først kom meg ut. Skal begynne å jogge om en uke eller to.

 

Har laget meg en slags avtale med meg selv : har fått meg en liten almanakk, og der har jeg skrevet inn mål og delmål. I tillegg skal jeg skrive ned trening og aktivitet. Og så var det avtalen min: hver uke skal jeg hake av 3 treninger/turer, og hver uke kan jeg ha opp til 3 x pepsi max/cola cight. Høres kanskje mye ut for dere, men for en nesten-addict vil tre ganger i uken være en framgang.. :-)

Jeg vet de sier at lightbrus fører til økt appetitt og søtsug, men jeg tenker at så lenge jeg har kontroll på hva jeg putter i meg, så skal det gå greit.

 

Jeg kjenner at jeg er spent på mandagen, og håper å se litt resultater nå etter første uken. Det hadde vært motiverende!

 

Ha en fin kveld, dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei Labbis.

 

For å bli kvitt søt suget nektet jeg meg selv sukker i form av sjokolade, kaker, kjeks, brus etc. fra jeg startet 6. mars og frem til påskeaften. Tro det eller ei så smakte cola zeroen dårlig...

Og det var ikke mye av påskeegget jeg orket før jeg var stapp mett.

Om du klarer å være super streng i noen uker så forsvinner faktisk behovet :)

 

Min neste kcal telle frie dag er 17. mai. Jeg er nødt til å ha 1 fri dag innimellom for å klare dette over lang tid. Derfor går det ca 5 uker mellom hver gang jeg har en helt "fri" dag, og det funker for meg i allefall.

 

Så var det denne krigen mot badevekten da... Denne uken har jeg vært helt håpløs, har vært oppå flere ganger for dagen allerede <_<

Men jeg har tro på det du sier om at man gjerne føler at nedgangen er større dersom man klarer å begrense det til mandagene. Så neste uke når jeg har veid meg, så ryker vekten inn i ett skap på vaskerommet. Tror neppe jeg gidder å rote den frem før jeg kler på meg om morgenen, og da er det jo for sent... Det er i alle fall verdt ett forsøk..

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Puh, der var påsken unnagjort og jeg har kommet meg på nett igjen!!

 

Veide meg på tirsdagsmorgen siden jeg kom sent hjem på mandag og veide da 83,7.

 

Så det vil si at jeg skal ned 18,7 kg :blink: Uæææ!!

 

Trodde jeg skulle begynne på kurs den 5. mai, men fikk mld av kursleder om at det kurset gikk ut men hun hadde ledig plass på et som begynte på tirsdag 10.april.

Så jeg har allerede vært en dag på kurs, og er nå offisielt i gang.

 

Skal få laget meg en sånn nedtelling og legge inn, mitt første delmål er å komme under 80-tallet og har tenkt å bruke 4 uker på det!!

 

Stå på jenter!!! Dette klarer vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...